|
PEUGEOT 408 (49. sayfa)
-
-
Merhabalar bu hafta kapora verdim ve aracın siparişini geçtik. Herkes gibi bir kaç soru var kafamda Fatura ne zaman kesilecek? 10 Aralık tarihinde teslim dendi bir de forumda sürekli bir şikayet biz bu aracı alarak hata mı ettik yav Cupra Formentordan buna yöneldim ikisi arasında kalmıştım İlk sıfır arabam bu olsun dedim
-
Servis raporunda P07E6 hata kodu tespit edildiği ve buna bağlı olarak MTS yazılım kampanyası uygulandını belirtildi. Belirttiğiniz VSM olduğu düşünüyorum yani bu güncellemeden sonra bile motor ve vites kutusu arızası almaya devam ediyorum maalesef. -
Selam Hocam,
09.10.2024'teki yazımın üzerine gelişmeleri paylaşacaktım. Size cevap niteliğinde olacak biraz.
Kısaca özetlersek; 408 GT aracımı 23.07.2024'te bayiden teslim aldım, İstanbul'dan Zonguldak'a yaşadığım yere geldim(350km mesafe) bir gün sonra(24.07.2024) motor arızasından çekici ile servise çekildi. Yazılım güncellendi. Arıza verdiğinde araç 1-2 deneme sonrası çalıştı ama aracı çekici ile aldılar. 23 Temmuz akşamı bacanağımın Citroen'deki motor arızasını konuşurken ertesi gün başıma gelene bakın...
Yaklaşık 2 ay sonra; 1 Ekim'de İstanbul'dayken yine motor arızası verdi ve araç bu sefer hiç çalışmadı, yol yardım geldi. Kontroller yapıldı, akü değişimleri vs çalıştıramadılar. Bu arada araç göstergesi; motor arızası, vites kutusu arızası, park freni arızası vs tüm arızaları sıralamaya başladı. Bazen akü voltaj probleminden yapabildiğini söylediler ama akü de değiştirildi düzelmedi.
Serviste motor bölmesi sigorta kutusunda 3. rölede arıza tespit edildi. Üretim hatasıymış. Röle tam yerine oturmuyor ve hata verdiriyor araca.
4 Ekim'de aracımı İstanbul'dan aldım ve aynı gün hiç motoru stop etmeden bana daha yakın olan Zonguldak-Ereğli servise bıraktım, araca İstanbul serviste geçici çözüm bulmuşlardı ancak aracı stop etmeye cesaret edemedim. (Araç çalışmazsa 3. röleyi biraz oynat, çıt diye ses gelince araç çalışacakmış)
Ereğli servis aracımı 7 Ekim'de bana teslim etti, aynı hatayı onlarda tespit etti ve parça değişimi olacaktı.
10 Ekim'de parça değişim onayı alındı. Motor bölmesindeki sigorta kutusu şasiye özel üretim olduğu için Fransa'ya sipariş geçildi ve üretim aşaması sonrası sevkiyat süreci...
Aracın engelli aracı olduğunu ve aracı kullandığımda hep tedirginlik yaşadığımı belirttim ve aracımı 30 Ekim'de servis aldı ve ikame araç verdi.
Nihayetinde motor bölmesindeki sigorta kutusu ve kutunun bağlantı kabloları onay neticesinde değişti ve aracım bugün 21 Kasım'da bana teslim edildi.
Aracın bakım kilometresi sistemde 10 bin olduğundan bunu 15 bine çevirmek için aracı bilgisayara bağladılar, bu arada aracın elektrikli bagajının kapandığını ancak kilitlenmediğini tespit ettiler. baya bir uğraştılar ancak onarılamadı ve videosu çekildi kilit siparişi verilecek.
Bunların yanında sağ dikiz aynasındaki kamera yağmur sonrası bulanık gösteriyor. Bugün tespiti yapılamadı, video çekip tespit edeceğim ve servise göndereceğim.
Bir diğer husus şoför kapısından içeri su almıştı(17 Ekim'de forumda yazdım), araca su tuttular ancak tespit yapamamışlar, kapıda bazı yerleri söküp kontrol etmişler ve tekrardan monte etmişler, ümidimiz montaj sonrası su almayacak forma gelmiş olması.
Netice itibariyle yaşadığım sorunlara değinmek istedim.
Duygu ve düşüncelerime gelirsek aracı halen çok severek kullanıyor ve keyif alıyorum. Hatta ikame araç Mokka vermişlerdi, kendi aracımı alınca 408'e bir daha hayran oldum.
Belki de benimki biraz polyannacılık, araç engelli aracı olduğu için en az 5 sene bizde. Onarılamayacak sorunlar olmadığını düşünüyorum ya da düşünmek istiyorum. En azından en önemli sorunum çözüme kavuştu.
Ancak aynı arıza yani motor arızası tekrar olursa direkt mahkeme yolu ile araç değişim talebinde bulunacağım.
Umuyorum sizin araçtaki problem de giderilir ve keyifli günlerde kullanmaya devam edersiniz...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adamcaz -- 24 Kasım 2024; 2:22:40 >
-
Çok geçmiş olsun hocam. İnşallah sorunlarınız çözülmüştür.Bu kadar güzel bir araçta böyle şeylerin yaşanması gerçekten kötü olmuş. Bundan sonra keyifle kullanın inşallah. -
Çok teşekkür ediyorum hocam. En önemli sorunu aştık diğerleri ufak tefek halledilecek sorunlardır diye düşünüyorum. Hepimiz keyifle kullanalım, sağlık ve sıhhatle
-
Arabanın alarmını kalıcı olarak kapatmak mümkün mü acaba? Saçma sapan yerlerde ötüyor içinde hanım, çocuk falan varken. -
Sizde bariz hata vermiş şanzıman ozaman kod varsa. Geçici bir durum olmayabilir. MTS ile VSM ayrı yazılımlar. İmkanınız varsa başka bir servise baktırmayı deneyin derim.
-
Kalıcı olarak kapatmayı duymadım ama tavandaki tuşa basılı tutunca iç hareket algılamayı kapatıyor. Araç içinde biri varken aracı terk ederseniz o şekilde kapatın.
-
Dedikodusunu dahi duymadım maalesef. Ama belli de olmaz getirebilirler de. Ancak 2025 i beklerseniz bu fiyatlara bulunamayabilir diye düşünüyorum.
-
Hocam, tavandaki düğmeden iç algılama kapatıldığı gibi anahtar ile manuel olarak kapıları kitlerseniz alarm devreye girmeden aracı kilitlemiş oluyorsunuz, bu şekilde alarmın hiçbir algılaması devreye girmiyor. Bunun da şöyle bir zahmeti var devamlı manuel anahtarı çıkartıp takmak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adamcaz -- 25 Kasım 2024; 13:30:9 > -
Merhaba, araç yaz lastiği ile mi geliyor? Bu durumda bir de kış lastiği ihtiyacımız olacak gibi. -
Arkadaşlar selam,
Bagaj kilidi arızası yokmuş. Bugün dikiz aynasından baktığımda arka pandizotlarda seviye farkı gözüme çarptı.
Arka cama takılı değil de koltukların hemen arkasındaki sabit pandizotun ters takıldığını fark ettim. Düzelttiğimde bagaj kapağı çok rahat bir şekilde kapandı. Bu pandizotun ön ve arkası farklı, tek yönde takılması gerekiyor.
Benzer durum başınıza gelirse bilginiz olsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adamcaz -- 26 Kasım 2024; 0:0:9 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X