Şimdi Ara

PİSTON İTMESİNİN DEVİRE GÖRE DEĞİŞİMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar geçen bir konu açmıştım ama orada konu tam anlaşılmamış belki ben anlatamadım farklı cevaplar geldi konu karıştı o nedenle sormak istediğimi en yalın anlaşılır şekilde tekrar yazıyorum

    şimdi bir motor düşünelim 2 silindir 1000-4000 devir arası çalışıyor tek vites ve devir farketmeksizin her yanmada aynı basınç oluşuyor yani devre bağlı benzin yakıt karışımı tork düşmesi yükselmesi vb detaylar yok klasik motor dinamikleini burada düşünmüyoruz tork eğrisi felan.... pistonlar her devirde her patlamada aynı basıncı oluşturuyor. şimdi nasıl oluyor demeyin bu bir simulasyon, ön kabul nasıl ki fizik sorularında sürtünmeyi hava direncini yok sayabiliyorsak bu soruda da motorun yapısını böyle kabul edelim

    şimdi bu motor 1500 devirde çalışırken mi daha iyi ivmelenir yoksa 3000 devirde çalışırken mi. ve neden?
    özellikle ivmelenme kelimesini vurguluyorum
    teşekkürler

    olası yaklaşımlar
    1) düşük devirde daha iyi ivmelenir çünkü yanma zamanında oluşan basınç kendisinden yavaş hareket eden pistona daha efektif etki eder, yüksek devirde pistonun yanma odasından uzaklaşması daha hızlı olacağından basınç yeterince etki edemez

    2) aynı şekilde ivmelenir çünkü yüksek devirde her ne kadar hızdan dolayı etki süresi azalsa da birim zamanda 2 kat devir olacağından etki süreleri toplamı birbirini dengeler

    3) yüksek devirde ivmelenir çünkü...??

    4)diğer çünkü...??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 11 Ağustos 2015; 20:54:06 >







  • Yüksek devirde daha iyi ivmeleniceğini düşünüyorum. Çünkü düşük devirde dakikada 1500 devirde çalışırken yüksek devirde dakikada 3000 devir çeviricektir. Hava sürtünmesini yok saydığımıza göre yüksek devirde daha çabuk ivmelenir. Şöyle düşün düşük devirdeki aracın hızlanma isteğiyle yüksek devirdeki farklıdır. Düşük devirde daha yavaş etki sağlarken yüksek devirde daha hızlı etki kazanır.
  • Etiketlenmemişim. Etiketlensem cevabını verirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Yüksek devirde daha iyi ivmeleniceğini düşünüyorum. Çünkü düşük devirde dakikada 1500 devirde çalışırken yüksek devirde dakikada 3000 devir çeviricektir. Hava sürtünmesini yok saydığımıza göre yüksek devirde daha çabuk ivmelenir. Şöyle düşün düşük devirdeki aracın hızlanma isteğiyle yüksek devirdeki farklıdır. Düşük devirde daha yavaş etki sağlarken yüksek devirde daha hızlı etki kazanır.

    yalnız söylediğiniz şey gerçek motor dinamikleri ile ilgili motorun düşük devirde düşük tork orta devirde daha yüksek tork ve hp üretmesiyle ilgili. motorun açılması ve isteği gerçek hayatta buna bağlı ancak bu örnekte hep aynı piston basıncı üreten bir motordan bahsediyoruz. şöyle de ifade edebiliriz ister duruyor olsun ister yavaş veya hızlı hareket ediyor olsun bir cisme F kuvvet uygularsanız cisim aynı ivmeyle hızlanır. yalnız sorudaki nüans şu 2 silindirli pulsatil tork üreten ve bu torku farklı hızlardaki pistonlara vermeye çalışan bir motordan bahsediyoruz


    nk061 kardeşim canın sağolsun bundan sonra sana da haber veririm sen yeter ki bilgini tecrübeni bizimle paylaş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 11 Ağustos 2015; 21:50:57 >




  • Argumana gore torku hesaba katmiyoruz, bu durumda tork sabitse ivme her devirde sabit olur. Yalniz madde 1 tork degisimini ifade ediyor.

    Edit: Silindir ici surtunmeyi hesaba katarsak devir ve ivme arasinda katsayisi bilinmeksizin ters oranti olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GerardoTorrado -- 11 Ağustos 2015; 22:55:33 >
  • Tork elektrikli motorlarda neredeyse sabit, ve her hizdaki ivmeside fakli. Nedenide aerodinamik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • körüklüotobüs kullanıcısına yanıt
    Kavramlar biraz karismis sanirim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lifter sesi ve yağ basıncı
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bence bir şey farketmez çünkü patlamalar aynı şiddette olacak. Yani ivmelenme hep sabit kalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GerardoTorrado

    Kavramlar biraz karismis sanirim

    Neresi karismiş hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piston kollari uzunsa motor dusuk devirde iyi ivmelenir piston kollari kisa ise motor yuksek devirde daha iyi ivmelenir.

    Ama atlanan bir nokta var. Tork egrisini gozden cikardik. 2 motor da farkli devirlerde ayni basinci olusturuyor. Yani ayni gucu veriyor ise ikisi de devir farketmeksizin ayni ivmelenir. Urettikleri guc ayni.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgiye otostop çeken adam :)
    Bu yalın bir öğrenme yöntemi değil malesef. Otomobil motorlarını öğrenmek istiyorsanız çıkarım yaparak ilerlemekten vazgeçin karışan noktada küçük, basit motor devrelerine bakın bu alanlarda yeterince üniv. arşivlerinden ingilizce kaynak var internette. Evet kavramlar karışmış argümanlar yeterli değil.
    Şayet konu simulasyonları çalışılan basit motor devreleri ise; veri ve mantık bence yine eksik. Piston itkisiyle çalışan bir yapının ivme hesabı için kabuller yeterli değil. Basit manada piston/piston dizelerinin hareket açılarında ki yüzeysel tork eğri grafiklerine bakın bu soruların cevabına kafada ışık yakacaktır. Ders konusu olarak baktığımız da döküm bir kitlenin üzerine etkileyen çeşitli kuvvetlerle ivmelenmesini hesaplamıyoruz burada içten patlamalı basit motor dinamiklerinden bahsediyorsunuz gereklilik sadece tork eğrisi değil.
    el cevab;
    bu argümanlar ile soru kökten eksik ivmelenme bu iki devir bağımsız eşit kabul edilir.
    1,2,3 bu şekilde. Hız eşit olmayacağı kabulü ile bize bu motor için hız hesabını yapar mısın?
    iki farklı devirde basınç efektif etki formülünü bize gösterir misin?
    Bu motor da piston farklı devirlerde aynı basıncı nasıl üretiyor?
    Pulsatile tork olmaz pulsatile besleme olabilir. Tork bir sebep değil sonuçtur mantığı böyle kurun derim.
    Bu konu soru mantığına wankel ve elektrik motorları daha uygundur.

    http://jestech.karabuk.edu.tr/arsiv/1302-0056/2004/Cilt(7)/Sayi(1)/129-137.pdf
    http://public.cranfield.ac.uk/eh3081/reports/Zweiri(EM99-10)99.pdf
    http://www.slideshare.net/najamudinalantaputra/modification-effect-of-volume-silinder-four-stroke-engine-to-effective-power?qid=cb7b8997-95c1-4dca-ab1c-bd4665cef32d&v=qf1&b=&from_search=4
    http://www.slideshare.net/BishoyAziz/itsc-presentation?next_slideshow=1
    http://web.missouri.edu/~manringn/Publications/Tandem%20Pump.pdf




  • Biri de dememis ki tek vites oldugundan belli devirde belli hiz yapar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam aslında söylediklerinizde haklısınız olay multifaktöriyel ben tıp doktoruyum ama mekaniğe ve otomobile ilgi duyuyorum birtakım şeyleri anlamaya çalışıyorum bunun için de basit mekanizmalar ile örneklemler yapmaya çalışıyorum ama dediğim gibi sonuçta yaklaşım olarak doğru olan sizin söylediğiniz. mesela bu konuyu açmamdaki esas sebep motor torkunun sürekliliğini ve farklı devirlerdeki durumunu anlamak çünkü aşağıdaki şekilde de göreceğiniz üzere motor silindir sayıları değiştikçe etki eden torkun pulsatil yapısı da değişiyor. şimdi ben size 3 silindirli bir motorda torkun kesintisiz olup olmadığını sorsam sonra 4 silindirli motorun torkunun 3 silindire göre devamlılığının nasıl olduğunu sorsam, 2 yada 3 silindirli motorlarda arada kuvvet üretilmeyen boşluk dönemlerinin olduğunu buna rağmen dinamometre ile ölçülen tork değerinin nasıl kesintisiz göründüğünü sorsam 3 silindirli motorların neden daha çok titrediğini ve ses çıkardığını sorsam bunları bana basitçe anlatabilir misiniz

    işte işi kolaylaştırmak için basitleştirilmiş koşullar üzerinden sormaya çalışıyorum. size özellikle şunu sormak istiyorum aşağıdaki şekilde pulsatil yani aralıklı tork üreten ve tork üretilmeyen dönemler barındıran 2 silindirli bir motorda aynı vitesteyken 4000 devirde 30N/m tork üretildiğinde mi daha iyi ivmelenme olur yoksa 5000 devirde 25N/m tork üretildiğinde mi en azından bunu cevaplarsanız sevinirim. birinde tork yüksek ama puls sayısı az diğerinde tork daha düşük ama puls sayısı fazla

     PİSTON İTMESİNİN DEVİRE GÖRE DEĞİŞİMİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 12 Ağustos 2015; 20:31:21 >




  • Devir sayısı*tork = Beygir Gücü olduğunu biliyorsunuzdur zaten yukarıdaki örnekte bu formule bağlı olarak 5000 devirde 25 nm (bölü işareti değil) üreten motorun aracı ivmelendirmesi daha iyi olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    Devir sayısı*tork = Beygir Gücü olduğunu biliyorsunuzdur zaten yukarıdaki örnekte bu formule bağlı olarak 5000 devirde 25 nm (bölü işareti değil) üreten motorun aracı ivmelendirmesi daha iyi olacaktır.

    hocam dediğiniz gibi gücün 2 ayağı vardır biri tork diğer devir eğer olayı lineer düşünürsek kuvvet x hız ben buraa özellikle ivmelenmeyi soruyorum. f=mxa ya göre ivmelenmenin temel koşulu kuvvettir. ben size deseydim ki kesintisiz tork üretimi var o durumda cevabınız ne olacaktı. kesintisiz kuvvette ivmelenmenin tek koşulu kuvvettir devir kaç olursa olsun... ama burada özellikle pulsatil tork var ve ben bu durumda nasıl olur onu soruyorum
  • Ben sizin kavramlarınızın karıştığını düşünüyorum. Kesintili ve değişken tork üretimi var fakat burada tüm biyel kolları krank miline bağlı ve motor 2000-3000 devir gibi rakamlarda dönüyor bu da o kesintili ve değişken torku sanki kesintisizmiş gibi yapıyor. Hiç bir yarışçının, ralli pilotunun "max tork 3000 devirde" bende burada vites değiştireyim dediğini gördünüz mü ? Hızlanmak isteyen her kim olursa olsun beygir gücünün max olduğu devirlerde vites değiştirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    Ben sizin kavramlarınızın karıştığını düşünüyorum. Kesintili ve değişken tork üretimi var fakat burada tüm biyel kolları krank miline bağlı ve motor 2000-3000 devir gibi rakamlarda dönüyor bu da o kesintili ve değişken torku sanki kesintisizmiş gibi yapıyor. Hiç bir yarışçının, ralli pilotunun "max tork 3000 devirde" bende burada vites değiştireyim dediğini gördünüz mü ? Hızlanmak isteyen her kim olursa olsun beygir gücünün max olduğu devirlerde vites değiştirir.

     PİSTON İTMESİNİN DEVİRE GÖRE DEĞİŞİMİ


    hocam resimde araç 1750 devirde max tork verirken 4000 devirde max hp veriyor. şimdi sizden ricam herhangi bir vites seçin ve o viteste max tork verdiği 1750 devirdeki teker taban kuvvetine ardından da max hp ürettiği 4000 devirde teker taban kuvvetine bakın. bir araç aynı viteste olmak koşuluyla max tork verdiği devirde en iyi ivmelenir. hp bir hesaplama ürünüdür ve hpnin yüksekliği eğer devire bağlı ise bu hız olarak tezahür eder siz ağır bir yükü kaldırırken de güçlü sayılırsınız hızlı giderken de... burada güç kavramının hangi bileşenini barındırıyor oluşunuz önemlidir. sizin söylediğiniz aracın hızlı gitmesi durumudur ben ise ivmelenmeyi soruyorum f=mxa daki a yı soruyorum onu belirleyen tek şey de F dir. zaten sizinle anlaşamadığımız nokta da bu hızlı gitmek ile ivmelenmek arasındaki fark. sizin cevabınız aracın daha hızlı seyrettiği seçenektir ben ise yüksek ivmelenmeyi soruyorum. dediğim devirlerdeki teker taban kuvvetine bakarsanız ki bu direkt tork ile orantılıdır o zaman daha net anlaşabiliriz diye düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tosbağa 06 -- 12 Ağustos 2015; 22:13:30 >




  • Evet şuan anlaştık eğer vites değiştirmiyorsak tablodan tekerlek taban kuvvetine bakarak anlık ivmelenmenin nerede yüksek olduğunu bulabılırız.

    Benim yukarıdaki mesajda yazmak istediğim şuydu, yine tablodan max torkun olduğu devirde vites değiştiren bir sürücünün ne duruma düşeceğine bakalım.

    1.sürücü = 1 viteste max torkun verdiği devirde 2. vitese attı ve tekerlek taban kuvveti yaklaşık olarak 2500 newton

    2.sürücü = 1 viteste max beygir gücünün olduğu devirde 2. vitese attı ve tekerlek taban kuvveti yaklaşık olarak 4850 newton

    Tabloyu aldığınız konuda zaten motorun max torkunu verdiği devir tekerlek tabanındaki kuvvetin max olduğunu her zaman göstermez yazıyor. Bunun sebebi de arada şanzımanın oluşu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 12 Ağustos 2015; 22:31:51 >
  • Çok fazla vaktim yok uzun yazamayacağım. Daha önce demiştim tekrar diyorum çıkarım yaparak anlamayı boşver formüller ve her bir tekil birimi anlamadan çıkarımlarla zamanla değişken olarak toplamı anlamlandırmaya çalışıyorsun. Bu şekilde çözmen zor. Ben mühendis değilim uzun uzun formüllerle yazamam zaten sen de tekil piston ölçeği, çapı, stroke, pulsatile flow, crankshaft degree gibi şeyleri öğrenmeye çalışmıyorsun motorun toplamını kavramaya çalışıyorsun... burada ki arkadaşlar da mühendis değil formüllü veya değil herkes okuyor kabullerle bu işi öğreniyor kafaya oturtuyor. Sizin mesleği bilmem ama motoru öğrenmek kalbi öğrenmek gibi değil bildiğim kadarıyla sadece motor ünitesi ilgisinde 10 bin kadar formül döngüsü var bu otomobilin tamamı için milyonları geçiyordur. Bu yüzden kaynak veriyoruz anlamlandırabilmeniz için ancak bakmadığınız gibi daima şahsi mantık çıkarımlarınıza cevap arıyorsunuz. Bu tabi şikayet değil öyle bir hak yok ancak sonuca gitmeniz çok zor bu şekilde. Verdiğiniz grafiği sayfasında ki diğer noktalarla birlikte değerlendirmiyorsun. Neyse vakit çok yok aşağıda verdiklerimi iyice incele derim. Sadece bunları değil bunlarda geçen referans kaynakları da okursan üzerine araştırmaya devam edersen ben herşeyi çözeceğini düşünüyorum. Bu kadar merak herkes de yok.

    http://www.vehicular.isy.liu.se/en/Publications/MSc/05_EX_3569_MH.pdf
    http://folk.ntnu.no/ivarse/vadart_x.pdf
    http://www.slideshare.net/najamudinalantaputra/modification-effect-of-volume-silinder-four-stroke-engine-to-effective-power?qid=cb7b8997-95c1-4dca-ab1c-bd4665cef32d&v=qf1&b=&from_search=4
    http://www.slideshare.net/peeyushf2094/performance-parameters?qid=cb7b8997-95c1-4dca-ab1c-bd4665cef32d&v=qf1&b=&from_search=30

    Bu arada arkadaşa paylaştığın tabloyada hızlıca baktım en iyi ivmelenmeyi anlamlandırabildiğini sanmıyorum. İvme deyince referans noktaların nedir bunun sorarlar hızlar arası, noktasal vs vs yoksa sadece tek bir referans noktasında ki anlık ivmeyi konuşuyor olursun peki bu otomobili konuşmak için neye yarar? İvmelenmeyi bulmak istiyorsun ama şanzımanı devreden çıkarıyorsun. Motoru mu anlamaya çalışıyorsun yoksa otomobilin bütününü mü buna karar vermelisin. bhp, imep, bmep gibi kavramları da halletmek gerek otomobile geçmeden önce linklerde bunlar mevcut burada da konuşuldu daha önce. O yüzden halen diyoruz argümanların eksik kalıyor devamlı.
    Sana gerçek hayattan bir tüyo drag kalkışlarında (düşük devirde geliyorsa da) en yüksek torkun geldiği devir gözetilmez sadece lastik, yüzey, hava vs geçtik şanzımanın mental ilişiğinde hp-devir bandının rahat ileri taşınabildiği yani ivmelenmenin gerçekleşeceği bir devir aralığı seçilmeye çalışılır. Max ivmelenmeye bu şekilde ulaşılır burada otomobilin ve doğal şartların bütününden konuşuyoruz.
    İşte o yüzden herşeyi sabit alıp 2 silindir ilişkisinde mantıklı bir sonuç üretemezsin. O simulasyon gerçekçi sonuç vermez.
    Motor üzerinden tork, Nm vs güç konularını hesaplayabilirsin ama ivmelenme salt motorun konusu değildir bütünün, otomobilin konusudur o yüzden arkadaşlar diğer şeylere dikkatini çekmeye çalışıyor. Üretici motor dyno larında ivmelenmeye baktıklarını sanmıyorum açıkçası...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.