Şimdi Ara

Polo 1.0 DSG Comfort - Pejo 308 1.2 Allure Sport - En mantıklı sıfır araçlar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
61
Cevap
1
Favori
3.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 205 bin tl sunroof'lu mavi polo 1.0 dsg mi yoksa 235'e gri pejo 308 1.2 allure sport mu ?



    Muhtemelen sıfır olarak alınabilecek, en ucuz ve mantıklı araçlar bunlar, sizin tercihiniz, henüz 2 kişilik bir aile için hangisi olurdu ?

    Senelik 10K km, istanbul şehir içi ağırlık, yılda 2-3 kez uzun yol. Ortalama 4-5 yıl kullanım.



    Öncelikle motor ve şanzımanlara bakalım;


    Polo

    7 ileri kuru DSG - en problemlisinden :)

    95 hp @ 5000 d/d

    175 Nm @ 2000-3500 d/d

    0-100 : 10.8 sn

    max 187 km/h

    şehir içi tüketim: 5.8-5.9 litre (genelde bu veriden biraz yüksek ortalama tüketimler elde edildiği için öncelikle bu veriyi dikkate alıyorum)



    308

    8 ileri tam otomatik

    130 hp @ 5500 d/d

    230 Nm @ 1750 d/d

    0-100 : 9.4 sn

    max 204 km/h

    şehir içi tüketim: 5.7 litre



    308'nin kağıt üzerinde net bir üstünlüğü bulunmakta, hem motor daha güçlü, hem şanzıman daha güvenilir.

    Şehir içinde performans olaraç ciddi farklı olacaklarını düşünmüyorum, ancak uzun yolda 308 motor performansı açısından daha rahat olacaktır. Tüketim olarak da şehir içi polonun çok az daha tutumlu olacağını düşünüyorum. --> Burada yorumlar çok iyi olacaktır.



    • Uzun süre Golf 7.5'te DSG kullanmış ve 15K kilometre civarında dsg arızası ile karşılaşmış biri olarak, istanbul şehir içi trafikte dsg sorunu ile karşılaşmamanın nerdeyse imkansız olduğunu düşünüyorum. 2 yıl elbette garanti süresi yüzünden güvendeyiz ancak bunu 4 yıla genişletmeyi düşünsek +6 bin tl civarında bir masraf oluyor.



    Genel olarak bakarsak;



    Polo


    +'lar

    imaj, imaj, imaj, bu vw'nin imajına sahip çok az şey var bu ülkede ne yazık ki

    ikinci eli hakkaten iyi, muhtemelen çok az kayıpla yada kayıpsız kullanılabilecek sahip olunduğu sürece

    motor şanzıman optimum, ne kötü ne çok iyi, ancak birlikteliği mantıklı bir kombinasyon olmakta.

    iç mekanı, sürüşü, konforu ve kalitesi ile sınıfının üzerinde gibi duran bir araç genel olarak

    yeterli donanımı var (çift bölgeli elektronik klima, ön arka park sensörleri, bluetooth, 8" ekran gibi)

    yeni makyaj yedi ve muhtemelen 3 sene gibi bir ömrü mevcut

    kullanım kolaylığı olan 8" ekran

    sunroof güzel ciddi olarak açılıyor



    -'ler

    temel donanımlara sahip ancak rakibindeki donanımlara sahip değil (digital gösterge, anahtarsız çalıştırma ve giriş, cruise kontrol, geri kamera, navigasyon, full led farlar, elektrikli katlanır aynalar ve elektronik el freni yok yok)

    dsg (dediğim gibi istanbul içi arıza vermeme olasılığı bence yok, +6 bin tl, 2 aydan sonra yapılırsa +8500 tl garanti uzatma ücreti mevcut)

    aracın içi sınıfına göre iyi ancak pejo 308 daha iyi (gerçi 308'in arka koltukları da dar orda çok emin olamadım)

    bagaj hacmi 350 litre - 308'de 420 litre



    308


    +'lar;

    üst sınıf :)

    Çok daha iyi donanım (+ olarak digital gösterge, anahtarsız çalıştırma ve giriş, cruise kontrol, geri kamera, navigasyon, full led farlar, elektrikli katlanır aynalar ve elektronik el freni)

    Daha iyi motor şanzıman ikilisi

    Daha geniş hacim


    -'ler;

    Ne yazık ki imaj, ülkemizde alt sınıf olmasına rağmen polo aldığınız zaman, 308 almanıza göre burun kıvıran insan sayısı çok daha az olacaktır polo için.

    Polo aldığınız zaman, iyi imajlı bir alman otomobilinin giriş sınıfı "iyi" bir aracını alıyorsunuz toplumun algısına göre, 308'de durum böyle değil ne yazık ki

    Araç çok eskidi, 2022'de yeni kasa gelecekmiş, ve geldiği zaman dağlar kadar fark olacak muhtemelen.

    Genel olarak aracın içinin ve dışının oldukça eski hissettirmesi, içindeki ekrandan tutun bir çok noktasında bu böyle ne yaızk ki.

    Bir de sunroof açılmıyor :)



    ---> Benim özellikle merak ettiğim süspansiyon konforları arasındaki karşılaştırma; bu konuda deneyimi olan var mıdır acaba ? Süspansiyonun (özellikle ara tarafın) tepkileri her iki araçta karşılaştırmalı olarak nasıldır ?


    ---> Araç içine alınan yol, lastik ve motor sesi bakımından karşılaştırma yapma şansı olanların deneyimleri nasıldır acaba ?



    Sonuç;


    Bir tarafta 3 sene civarı ömrü olan, yeterli donanımı olan, imajı ve ikinci eli çok kuvvetli, optimum bir şehir içi aracı gibi duran polo

    Diğer tarafta eski ama çok daha iyi donanımlı, daha iyi motor ve şanzıman sunan, imajı ve ikinci eli ciddi olarak daha düşük olan üst sınıf aslan 308


    Poloya 205 mi 308'e 235'mi, ne dersiniz ?








  • Bulabilirseniz allure sport hem donanım hem segment olarak fp aracı.
    Bu versusta kazanan 308 olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 308 daha kaliteli. Yani ön göğüsten sadece marka farklılıkları var gibi duruyor ama polonun kapılar 2000 modele dönmüş durumda. İç mekan kalitesini geçersek eğer ben iki araç arasında ciddi bir fark görmüyorum. Çünkü iki aracı sıfır alırken 30 bin civari fiyat farkı olmasına ragmen zaman içerisinde bu fark kaybolacak, hatta polo daha pahalı hale gelecektir. Bu durum 308’ in daha iyi olan yalıtım, donanım gibi hususları bence yok ediyor. Resmen biraz daha iyi arabaya binmek icin 30 bini havaya atacaksınız.

    Yerinizde olsam Honda civic elegance lpg li yada corollaya bakardım. İlla hb olacaksa 1.2 corolla hb 230-240 bandına bulunur. Sahibindendeki galericilerin cam tavanlı olanı 230 a vereceğine eminim bayi vermiyorum dese bile. Bu seçeneklerde hem polodan daha kaliteli bir araca binersiniz hemde 5 sene sonra verdiğiniz ekstra parayı mümkün mertebe korursunuz. Özellikle civicte.

    Edit: poloda geri görüş kamerası istemek boş iş. B segmenti görüş acıları çok iyi, 4 metrelik araba. Park sensörleri çok iyi. Elektronik el freni de Fuzuli bir donanım. Polonun 2 tane elzem eksikliği katlanır ayna ve hız sabitleyici. Çok sehir dışına çıkmıyorsanız hız sabitleyici de gereksiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 3 Ocak 2021; 22:11:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Düşünmeye gerek yok 308 alınır.


    308 için içi eski duruyor demişsiniz, bildiğimiz 308'den mi bahsediyorsunuz ?


    2021 model olarak yeni lansmanı yapılacak bir araca koysak yine vay be dedirtir bana göre. Yeni vites kolu tasarımı ve hayalet ekranla beraber çok güzel bi tazeleme oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 3 Ocak 2021; 22:12:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    308 daha kaliteli. Yani ön göğüsten sadece marka farklılıkları var gibi duruyor ama polonun kapılar 2000 modele dönmüş durumda. İç mekan kalitesini geçersek eğer ben iki araç arasında ciddi bir fark görmüyorum. Çünkü iki aracı sıfır alırken 30 bin civari fiyat farkı olmasına ragmen zaman içerisinde bu fark kaybolacak, hatta polo daha pahalı hale gelecektir. Bu durum 308’ in daha iyi olan yalıtım, donanım gibi hususları bence yok ediyor. Resmen biraz daha iyi arabaya binmek icin 30 bini havaya atacaksınız.

    Yerinizde olsam Honda civic elegance lpg li yada corollaya bakardım. İlla hb olacaksa 1.2 corolla hb 230-240 bandına bulunur. Sahibindendeki galericilerin cam tavanlı olanı 230 a vereceğine eminim bayi vermiyorum dese bile. Bu seçeneklerde hem polodan daha kaliteli bir araca binersiniz hemde 5 sene sonra verdiğiniz ekstra parayı mümkün mertebe korursunuz. Özellikle civicte.

    Edit: poloda geri görüş kamerası istemek boş iş. B segmenti görüş acıları çok iyi, 4 metrelik araba. Park sensörleri çok iyi. Elektronik el freni de Fuzuli bir donanım. Polonun 2 tane elzem eksikliği katlanır ayna ve hız sabitleyici. Çok sehir dışına çıkmıyorsanız hız sabitleyici de gereksiz.

    Hocam 3-4 sene sonra 308'i polo'dan 30 bin tl pahalıya satabilecek miyim sorusunu sordum kendime, sonra bırak 30 bini pahalıya satabilecek miyim diye düşündüm :)


    civic eco'da apartmanın kapalı otoparkında sıkıntı yaşayacağım, bir sürü sıkıntılı tip var laf anlatmanın çok zor olduğu. İstanbul'da kapalı otopark hakkaten önemli doludan dolayı artık.


    Corolla içinse, öncelikle iç hacmi bana oldukça dar geldi, bagaj 350 litre mesela, bir de bu fiyatlara donanım olarak pek bir artısı yok elektrikli katlanır ayna dışında yanlış

    hatırlamıyorsam.


    Bir de acaba hb modelin ikinci eli nasıl olur ilerde, sedan gibi olmayacağını düşünüyorum.


    İzlediğim testlerde herkes bu 1.2t motor ve şanzıman için ortalama diyor, şanzıman sorunsuz ancak performansız ve keyifsiz, motor yine oldukça ortalama bir motor ve yakıt tüketimi de az değil. Zannedersem bir test sürüşü yapmak gerekiyor. Sedan da olsa bu motor düşünmedim de, hb çok içime sinmiyor.





  • polo al+yazılım çak

    130 hp oluyor yazılımdan sonra,hafifliğin verdiği etkisi ile de çok keyifli ve giderli bir araç olur

    3 sene sonra da diledigin gibi satarsin

  • Yakıt konusunda polo çok az değil de, bir miktar ekonomik olacaktır. Hem dsg hem de 1.0'ın gayet tutumlu yapısından kaynaklı durum.


    Geri kalan her şeyde 308, hatta değer koruma açısından da öyle olacaktır. Hayalet ve joystick güncellemeleri baya fark etti, son yıl alınan 308'ler 2. elde tercih sebebi olacaktır. Bir zamanların "dürbün göğüs" poloları gibi.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • silverusta S kullanıcısına yanıt

    308 in corolla hb e göre en guzel yani multimedia sistemi. 308 sportlarda bildiğim kadarıyla navigasyon göstergeye yansıyor. Bence çok havalı bir özellik. lakin corollada da diz havayastigi var.


    230 luk corollada elektronik el freni, geri görüş kamerası, hayalet ekran, 8 inç multimedia, mirror link vs var. 308 e göre donanım çok yakın. Ayrıca bagimsiz arka suspansiyon var. Ki 308 deki birçok özelliğe yeğlenecek birsey. Yalıtım daha kötüdür, konfor daha iyidir.


    Corollayi motor, sanziman olarak düşünürseniz bence yine Toyota güvenirliliğini ile tercih edilecek bir arac. Yani bu arabayı alıp piste çıkmayacaksınız. Günlük kullanımda tam otomatiğin tepkiside cvt gibi zaten. Birsey hissetmiyorsunuz. Corolla hb turbo olduğu icin gücü dusuk devirde veriyor ve cvtdeki süpürge sesi problemine sedanda olduğu kadar maruz kalmazsınız. Tam otomatiğe göre daha az tüketeceğini dusunuyorum.


    toyotanin piyasa 10-15 yıldan sonra vw yi geçiyor. Ama nispeten 10 yaş altında toyotanin yaşlı arabası imajından vw kadar olamıyor. Ama corolla hb icin vereceğiniz ekstra 30 binin bir kısmını mutlaka alırsınız. Cunku corolla hb de Toyota imajı yıkılmış resmen. Özellikle nardo gri renkli olanı çok iyi.


    iki arac arasında kaza güvenliği olarak fark var. Biri 2013 yılı dizaynina sahip diğeri 2019. Ekstra diz havayastigi var ve Amerika’da satılan bir arac. Euro n cap ten 5 yıldız almayan yok corolla ise iihs de bütün çarpışma testlerinde good notu almış “top safety pick” olarak geçen bir araç.


    bence tasarımı ve sundukları ile markası ile her türlü 308 e tercih edilir. Tek handikapı yalıtım olabilir ama onda da çok sağlam bir suspansiyon konforu var. Bakmamızı öneririm. Eğer bayi hala cam tavanliyi 230 a vermem diyorsa(otv diliminin hemen üstünde) eminim galeriler 308 parasına verir. Hatta pazarlığa 220 den başlayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardeş kusura bakma da 308 in Poloys göre eksisi felan olmaz olamaz net!!!C Segmenti +daha sağlam şanzıman sadece bunlar yeterli!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca bütçe varsa madem istanbulda yasıyorsunuz hibrit chrde bakabilirsiniz. 270 li fiyatlara var sahibinden de. Tahminim 260 li fiyatlara alırsınız. Tss standart. Yani şerit takip, adaptif hız sabitleyici, otomatik fren vs var.

    240 lara skoda komik vs scala vsde var.

    308 guzel bir pakette 230-240 lara çıkınca muadili araçlar çıkıyor. Polonun fiyatına başka arac yok ama.

    Edit: forumdan bir üye sahibinden üzerinden 245 e 1.3 megane icon aldı. Bu aracta zaman icinde Polo parasına iner bence. Ana alternatif olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 3 Ocak 2021; 23:0:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 308 al. Çok fark var iki araç arasında. Hb istiyorsan şu an piyasada fiyat performans olarak tek. Arka yaşam alanı biraz küçük bagaji güzel. Motor sanziman donanım mükemmel. Ben c3 aircross aldım ama hb almak isteseydim 308 alırdım. Hatta sana da c3 aircross tavsiye ederim. Ben yüksek araç istediğim için bunu tercih ettim.
  • Hb şart değilse Corolla donanımı ve genişliğiyle mantıklı olabilir (Flame paketten bahsediyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baydyn -- 3 Ocak 2021; 23:30:2 >
  • Opel astra 1.2t manuel alınırmı arkadaşlar ? 205 -210 segmentinde
  • Bu ikisi değil de her türlü Fiesta’yı seçerdim.
  • adam aldıktan 3 sene sonra satabilirmiyimin derdinde ne anlatırsan anlat. 308 daha iyi olduğu halde gidip polo alır net.

  • Bu iki seçenek arasında çok net 308 alınır. Bir kere 308 dediğiniz araç Golf ayarı. Polo ile kıyaslamak bile yanlış, Polo 208 dengi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben ikinci el araştırıyorum çok araştırdım bende 308 her konuda alır. ama ikinci el dersen orda muamma. kasko değerlerinden bile belli ki polodan yana. poloyu hızlı satarsın üstüne değer katar.

  • burda model kıyasından ziyade elinizdeki parayla en optimum aracı alma noktasinda söyle bir durum var; kesinlikle ama kesinlikle neredeyse bir C segmenti araç parasına bir B segmenti araç alınmaz. burda polo kötüdür 308 iyidir odur - budur demiyorum, tek atışlık merminiz varsa en iyi atışı yapmanız lazım.

    şuan kampanyalar vs. ile %50 ötv diliminde tutulan ve 230bin civarına alınabilecek C segment modeller;

    * 1.2T - CVT Corolla HB (bu araç bayilerde pek bulunamıyor maalesef)
    * mevzu bahis 1.2T - EAT şanzıman 308 HB
    * 1.6 - CVT Corolla Sedan
    * 1.33TCe - EDC Megane 4
    * 1.2T - manuel vites Opel Astra K HB



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 4 Ocak 2021; 2:22:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Milllete ne bakıyorsun ki bende aldım geçen sene 2013 308 ilk Peugeot arabamdı


    Milletin yazdıklarına baktım internette sesli çalışan süspansiyon , trim sesleri , elektrik arızaları , uyduruk alttakim vs vs hiç birini yaşamadım ve 1 sene partikül filtresi temizlenmesi dışında masraf çıkarmadı birde filtre yağ işte


    Demem o ki internette özellikle forumlarda millete bir şey sormayın YouTube incelemeleri bir nebze daha iyi yol gösterme açısından


    Polo vs 308 derseniz 308 tabiki her konuda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.