Arkadaşlar kolay gelsin. benim 1.4 85 beygir atmosferik çok noktadan enjeksiyonlu (yıllardan beri kullanılan vw motoru) polo aracım var . arabayı alalı 2-3 ay oldu daha kullanalı 3bin km oldu ve artık lpg taktırmayı düşünüyorum yaz geldi, tatil vs gezme işlerimiz olacak. Ankara’da bildiğiniz kaliteli işçilik ve sistemi olan bir yer biliyor musunuz ? biraz fikir oluşturması için açtım konuyu. aradığım markanın böyle olmasını istiyorum 500-1000 neyse fazlasını veririm başımı ağrıtmasın yeter. Ancak aynı kaliteyi de astronomik rakamlara da almak istemiyorum. - kaliteli bir marka olacak - ayar tutmama , boyna sanayiye gidip kalibrasyon vs ile uğraşılmayacak - sadece bakım zamanı servisine gidilecek ve bakımlarını aksatmadığım sürece beni sanayi ile uğraştırmayacak - temiz bir işçilik ile yapılacak kaliteli bir yer olacak son olarak bu çok önemli motor ısınıp lpg ye geçtikten sonra (30 derece filen galiba) bir daha kesinlikle benzin harcamayacak. gazı köklediğimde yüksek devirlerde kesinlikle sorun yaratmayacak. çünkü lpg istememin ana sebebi budur. benzinli arabayı normal devirlerinde kullanmaktan bıktım biraz sert kullanıyorsun hemen 9 litre yakıyor , otobanda hız yapayım diyorum benzin tüketim uçuyor. uzun yollarda otobüs ile de yolculuk yapmak zorunda kalmayacağım tabi ki az yakacağı için. biraz uzun oldu ama çoğu kişinin derdini dile getirdiğimi düşünüyorum. hem paylaşım hemde bilgi amaçlı bir konu olması güzel olur teşekkürler. |
Polo 2012 1.4 LPG dönüşümü tabsiye
-
-
Içinize sinen istediğiniz marka kit taktırabilirsiniz. Montaj kalitesi ve ustalığı önemli olmakla beraber montaj sonrasında afr ve yol ayarı da yapılması gereklidir.
Bunları yaparız diyen bir bayiye gidip yaptırın.
Ek olarak bazı küçük problemler yaşayacaksınız. Tamamen problemsiz bir lpg kullanımı beklemeyin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 5 Haziran 2024; 23:45:0 > -
Kesinlikle Prins taktırın,kendim de kullanıyorum yaklaşık 20 bin km süre içinde hiçbir olumsuzlukla karşılaşmadım gerek peformans gerek stabilite olsun.
Çok nokta enjeksiyonlu araçlarda zaten 25-30 dereceye geldi mi lpgye geçer ve hiçbir şekilde benzin harcamaz.Performansı da afr ayarına bağlı.Örneğin ben Prins Technomax Plus kullanıyorum,cihazdaki entegre beyin her an motor beyni gibi takipte olduğu için yol ve gaz şartlarına göre sürekli ayarı kendisi yapıyor.
İstanbuldaysanız ben Üçel Otogaz da taktırdım,onlara ya da Candan mühendisliğe taktırabilirsiniz ikisi de isim yapmış yerlerdir.
Prins haricinde BRC Comfort daha ucuz seçenek olarak iş görür,onu da gönül rahatlığıyla taktırabilirsiniz.
-
Tavsiyeniz için teşekkür ediyorum. Size bir sorum olacak, ben de ilk başta Prins taktırmayı düşünüyordum ancak çevremdeki bir kaç usta Prinsin bakımının malzemelerinin maliyetli olduğu, bir bilgisayara takıp çıkarmanın 1.5k Lira tuttuğu gibi şeyler söylediler. Bende bundan mütevellit kafa karışıklığı yaşıyorum.
-
Maalesef prins öyle. Beyine girilen km sonunda lpg ile çalışmasi durduruyor. Yan sanayi filtre kullanamıyorsunuz. Servis dışında işlem yaptırilmiyor.
Aracınız lpg uyumlu nasıl olsa, lovato, brc, Atiker den birini seçin.
En önemlisi montaj ve ayar.
Ankara da 3-5 sayılı yer var zaten Google yorumlardan bakın arayın kafanıza yatana gidersiniz.
Bu arada bağlantı borularını alüminyum olmamasına dikkat edin. Ucuz diye ondan yapıyorlar.
Son olarak takılan lpg tankının imalat tarihine dikkat edin.
Not: Atiker grand ile 50.000 km dir sorunsuz gidiyoruz çok şükür.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prokizya -- 6 Haziran 2024; 10:21:45 > -
Merhabalar, yanıtınız için teşekkür ederim.
Bir iki yer ile görüştüm ancak net bir şey söyleyen sadece Konya’dan bir usta oldu. Fiyat karşılaştırması yapmak adına orayı da aradım. Sadece Konya bana bakır boru kullanıyoruz ve tankın kullanım tarihi mayıs/24 olarak cevap verdi.
-
3 tip boru var.
Bakır, alüminyum, termoplastik
Alüminyum ucuz
Bakır sert ve dayanıklı
Termoplastik yumuşak (bakıra oranla dayanıklılığı tartışılır)
Ankara da, hatrı sayılır afr ayarını yolda yapan kaliteli lpg firmaları var.
+ lpg tanki tarih ve kapasitesi de önemli.
Tanklar genelde atiker ve step marka sonuçta tse li.
Bir iki firma yazayım arayın görüşün.
Sistem lpg
Şimşek otogaz
Quatro garage
Asil grup otogaz -
Merhabalar, konu günceldir. Tecrübeleriniz benim için önemli.
Teşekkürler -
Ben olsam sanırım Atikerin kaliteli bir versiyonunu tercih ederdim. Daha önceki aracımda da öyle yaptım. Tasarruf yapmak için takılan bir şeyde gereksiz yere fazla masraflar ödemeye gerek yok diye düşünüyorum. Kaliteli bir kit ve doğru montaj iyi bir tasarruf sağlar.
Hangi kiti tercih edersiniz bilemem ama size en önemli tavsiyem kaliteli irudyum buji kullanmanız olacaktır.
-
Kısmi olarak doğru,Prins bakım maliyeti açısından en pahalısı diyebiliriz ancak kit kalitesi,yazılım dediğimiz zaman dünyanın en iyisidir ben de bu yüzden tercih ettim. Filtre bakım zamanı prinste 20 binde bir ve ayrıca ben geçen bakımı 22 binde yaptırmama rağmen hiçbir sorun yaşamadım, lpg çalışmayı vs durdurmadı.Garantisi bittiği zaman bakım aralıklarını uzatacağım zaten avrupada 80 binde bir filtre değişiyor bu saçmalık bir tek bizde böyle.
-
Merhaba.Sıralı sistemlerden birini taktırırsanız verim alırsanız tabi bu iyi montaj çok önemli.Annemin aracına taktırmıştım atiker gold.Üçelde takıldı,sorun çıkmadı şu ana kadar.Genel olarak firma ilgili.Obd bağlantısını yapsınlar,aktif etsinler programdan.Yol ayarı isteyin.Emme manifoldunu söküp taksınlar.Ucuza kaçmayın.Enjektörler hızlı olsun.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X