Şimdi Ara

Porsche, kullanılmış Taycan bataryalarıyla enerji depolama sistemi kurdu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
669
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Porsche, kullanılmış Taycan bataryalarıyla enerji depolama sistemi kurdu
    Porsche, Leipzig tesisinde kullanılmış Porsche Taycan bataryalarıyla çalışan enerji depolama sistemini kullanıma sundu. Böylelikle kullanım ömrünü tamamlamış elektrikli araç bataryaları değerlendirilerek, atık pillerin yaratacağı çevresel etki azaltılmış oldu.



    Tesiste kurulan sistem, 5 MW güce ve 10 MWh depolama kapasitesine sahip. Ayrıca sistem, kısa süreler için %20'ye kadar aşırı yükte çalışabiliyor. Porsche Taycan'dan temin edilen 4.400 pil modülü 4 pil konteynerinin içerisine yerleştirildi.



    Otomobillerde kullanım ömrünü tamamlamış bataryalar, hala çok yüksek miktarda enerji içerdikleri için, geri dönüştürülmeden önce sabit depolama sistemlerinde 10 yıla kadar hizmet verebiliyor. Bu sayede pillerin kullanım değeri artarken, çevresel etki de minimuma indiriliyor.



    Ayrıca Bkz.Avrupa'nın en çok satan otomobilleri açıklandı: Tesla Model Y sekizinci sıraya geriledi



    Güneş panelleriyle destekleniyor



    Porsche Leipzig tesisindeki enerji depolama sistemi, tesisin 9,4 MW'lık güneş enerjisi sistemiyle besleniyor. Böylece, güneş enerjisiyle dolan piller, pik saatlerde kullanılarak şebekeye olan ihtiyacı azaltmaya yardımcı oluyor. 



    Proje yöneticisi Jonathan Dietrich, projenin, tesisi kendi kendine yeterli hale getirmek için önemli olduğunu ve diğer tesislerde de benzer sistemi kurmak için kendilerine önemli veriler sağlayacağını söylüyor.



    Elektrikli araçlar hızla yaygınlaştığı için gelecekte ömrünü tamamlamış birçok batarya, bu tip sistemlerde yeniden hayat bulacak. Dünya genelinde birçok şirket bu tip sistemleri geliştirmeye başladı. Hatta Çin'de moped ve scooter gibi küçük elektrikli araçlarda dahi ikinci el bataryalar kullanılmaya başlandı. Gelecekte bu tip girişimlerin sayısının artacağı şüphesiz.



     




    Kaynak:https://www.pv-magazine.com/2024/08/12/porche-reveals-second-life-battery-at-germany-plant/







  • Adamlar en ince ayrıntıya kadar düşünüyor o şekilde hareket ediyor. Bizimkiler olsa bu tepeye çekip aleve vermişti bile.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Uzun vadeli bir çözüm değil. En mantıklısı geri dönüşümü kolay pil üretmektedir. Pil işini çözen kişi, şirket ve ülke köşeyi döner.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu şekilde kullanımın önüne geçen tek engel yine firmaların pillerde kullandıkları yazılım ve bunu engellemeleri. Aslında bu tüm araçların bataryaları ile yapılabilir ama üreticiler bunu engelliyor çünkü OEM pil yapılmasından çekiniyorlar. İlk örneği Nissan Leaf ile yapıldı: Tersine mühendislik ile Nissan Leaf bataryalarının nasıl değiştireleceği, kullanılacağı, erişim sağlanacağı ortaya kondu.

    Umarım diğer üreticilerde böyle kullanıma izin verir.

  • DR.ROOT kullanıcısına yanıt
    Lityum hava ve suyla temasta yanan aşırı reaktif madde. Tipik bir araç bataryası içinde binlerce lityum tüp her biri punta kaynaklı binlerce metal parça, vs geri dönüşümü meşakkatli.

    e-araç bataryasını robotlar üretiyor. normal insan üretse çok uzun sürecek çünkü. karışık bir bileşen batarya. ulaşımda ana enerji kaynağı olarak sürdürülebilir bir teknoloji değil.

    otomobil piyasasında elektrikli penetrasyon oranı maksimum %35 olarak öngörülüyor. önümüzdeki yıllarda bu işin daha çok kokusu çıkar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DR.ROOT kullanıcısına yanıt
    var zaten %99 geri dönüştürülüyor fosil lobisi dönüştürülmediği düşünüyor.Daha ben EV kullanıp fosil öven görmedim genelde EV kullanmamış adamlar fosili övüp duruyor.Birisi 1800 teknolojisi saçma sapan egzos gazı atan leş bir teknoloji diğeri uçan halı.Sabahları valla önümde giden egzos gazı atan fosillerden gına geldi zehir saçıyorlar.Üstüne para verseniz 1800 teknolojisini kullanmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marrusia -- 14 Ağustos 2024; 23:12:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marrusia kullanıcısına yanıt
    Şuan ki çözüm basit, ucuz ve bol bulunan bir kaynaktan değil. Başka bir sürü sorunu olan bir teknoloji. Sıcak soğuk demeden çalışacak ucuz, kolay bulunan daha hafif pil döngüsü ve sarj tutma oranı yüksek patlama ve yanma riski olmayan bataryayı bulan köşeyi döner diyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Marrusia kullanıcısına yanıt
    katılıyorum hocam 1 ay önce sıfır egea urban 1.4 aldık valla araba aldığıma sevinemedim.En son 10 sene önce araba kullanmış biri olarak bize çok zor geldi yok kavraması yok debriyajı vitesi tamamen ilkellik gerçekten.Elektrikli araçları 2 senedir takip ediyorum gerçekten alıpta kötüleyen pişman olan duymadım nedense almayanlar kötülüyor.Nasip olursa 6 ay da kreyi kapatırsam sarıp Citroen ec4x veya Hyundai kona almak istiyorum tamamen elektrikli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.