Şimdi Ara

prins dönüşüm kiti hakkında (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.820
Cevap
43
Favori
548.443
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba
    omvl hollanda patentli italyan malı bir lpg sistemi fakat sıralım sistemde bazı arızalar yaşıyor.
    ayrıca tomasetto multıvalfin yerlisi çıktı onlar bayağı sorun yaşatır. üzerindeki yazılar ve malzemenin kenar çapaklarının görüntüsü kendisini belli eder. güvenmediğiniz bir yerden alırsanız üretimdeki özensizlik kendisini belli eder.
  • Arkadaşlar bu konuda nihai sonuca ulaştım. Lpg ye göre avans ayarı yapılması gerektiği fikrine lpg nin yanma hızının benzinden yavaş olması nedeniyle kapılmıştım. sonra emilen hava soğuk olursa ECU avansı arttırır ve ateşlemeyi daha erken yapar dye emilen hava sensörüne müdahale ederek emilen havayı soğuk gösterdim ama çekiş düştü. Sonra bir sürü test ve deney yaparaka emilen havayı sıcak gösterdiğimde çekişin daha ii olduğunu farkettim. Belli bir değerde kaldım ve o şekilde kullanıyordum. Sonra bir arkadaşımın sorusu üzerine buji kablolarıma yoğunlaştım ve drençlerinin çok fazşa olduğunu ölçtüm . Bodrumda duran eski orj kablolarımı tamir edip ölçtüm ve diren.leri çok daha düşük ve özelliklerinin üstün olduğunu farkedince orj lleri taktım. çekiş ilk etapda düştü sebebini annamaya çalışırken ders notlarıma ve çeşitli kaynaklara bakarken motora emilen hava soğuk olduğunda avansın ECU tarafından arttırılmayıp azaltıldığını emilen hava sıcak ise avansın arttırılarak ateşlemenin daha erken yapıldığı bilgisini tazeledim ki yannış hatırlıyomuşum. Tabi nolcak motor öğretmeni aşçıların berberlerin dersine girerse meslek te körelir. bu kaçınılmaz sonuç. Neyse orj buji kablolarının direnci düşük olduğu için ateşleme anında daha kaliteli bir buji çakması sonucu alev çekirdeği çok sıcak oluyıor ve yanma hızı arttğından avans fazla geliyor yani ateşleme erken oluyordu ki vuruntu hissettim ve motor soğukken hava da soğukken avansı ECU düşürüyor ama benim taktığım drenç nedeniyle olması gereken yere kadar düşürmeyip vuruntuya sebep oluyordu. Sonra direnç deneylerine tekrar başladım ve ulaştığım sonuç orj hali en iyi sonucu veriyor.

    Yani motorda ateşleme kalitesi düşükse avansı arttırıp ateşlemeyi erken başlatmak faydalı ama herşey orj ise buji ve kabloları ve bobin iyi ise Emilen hava sıcaklığını değiştirmek gereksiz. Emilen hava sıcaklık sensörüne paralel bağlayıp kullandığım drenci söktüm ve orj fabrikada takılan buji kabloları ile en üst verimi verdi.. ECU lu araçlarda özellijkle orj buji ve kablo çok önemli demekki

    Ayrıca orj dye önceden satın aldığım kabloların yan sanayi olması ve 46 ytl paramın çalınmış olması ve 1 sene bana fazla ayakıt yaktırması sonucu oluşan zararımdan dolayı sorumlulara hakkımı helal etmeyip alacağım var dyorum.. Şimdi de tamir ettiğim kabloların yerine orj fiat lancia nın orj kablosunu arıyorum ama parçacılarda en dandikleri var

    Fiatın kullandığı orj buji kablosunun özelliklerini;

    En ortada cam elyaf iplik ısı oluşturmaz yanmaz ve dayanıklı manyetik alandan etkilenmez

    Üzerine kaplanmış ferromagnetik madde ki 1,5mm çapında dır bunun üzerine rezistans teli sarılır ve sarım işlemi nedeniyle üzerinden geçen gerilime ters indiksiyon akımı oluşmasını engeller. Zaten kablodan akan akım max 50 mA bide ters indiksiyon akımı olursa iice düşüyor. Akım düşük ama gerilim yüksek en az 10 bin volt ki bu da baya bi manyetik alan oluşturup güçlü bir ters indiksiyona sebep oluyor.ferromagnet yerine yan sanayilerde plastik kullanmışlar.

    ferromagnetin üzerine reziztans teli sarılı 1 m kabloda 1 K ohm drenç olmalı. Ki drençsiz olursa parazite sabep olup ECU nun sensörlerden aldığı sinyalleri karıştırır. Yan sanayilerde mesela doduco markada 13,8 mi öle bi direnç var

    Bunun üzrinde 2 mm kalınlıkda kırmızı silikon kaplı. yüksek gerimi iyi yalıtıp 200 derece ısıya dayanıklı.

    En üstte kauçuk kılıf var siyah renkde ve benzine yağa çekme kesme gibi olaylara dayanıklı.

    orj dye yan sanayi firması arkadaşıma 4 m kablo yooladı o da yarısını bana yolladı ki kabloyu görünce hakkaten güldüm yanii. tv anten kablosunun siyahı sadece




  • valla arkadaşlar şu anda bora sahibiyim 2005 model benzinle biniyorum... değiştirme niyetimiz olduğu için lpg yaptırmıyorum ama olmasaydı kesinlikle tartarini taktırırdım... ama daha lüks bi araba alırsam değerli bi araba tartarininden vazgeçebilirim prins taktırırm ama tartarini ve prinis ten vazgeçmem biras fazla olsun temiz olsun :D
  • artık lpg taktırmanın bir anlamı kalmadı, her gün lpg ye zam yapıyorlar.
    lpg azıcık daha artarsa benzinle bir farkı kalmayacak.
    boşa verdiğimiz 2 milyara yanalım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Magnat_HiFi

    artık lpg taktırmanın bir anlamı kalmadı, her gün lpg ye zam yapıyorlar.
    lpg azıcık daha artarsa benzinle bir farkı kalmayacak.
    boşa verdiğimiz 2 milyara yanalım.

    Aynı fiyata gelmesi imkansız arkadaşım.
  • arkadaşlar bende wv passat arabama prıns taktırdım.
    izlenimlerimi biraz kullandıktan sonra paylaşacağım

  • toyota corolla linea 2005 model 1600 motor ben bu aracıma hangi tüpü taktırmalıyım lütfen yorumlarınızı yazınız
  • Fiyatı ve kalitesi ile Atiker derim 1200 ytl 10 taksit

    Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: erdalgurdal

    toyota corolla linea 2005 model 1600 motor ben bu aracıma hangi tüpü taktırmalıyım lütfen yorumlarınızı yazınız
  • DİREK ANKARAYA GİT
  • arkadaşlar slm,

    motor gücü yüksek araçlarda prins takılması tavsiye edilmekte. ancak geçen hafta ismini izmir de Tolga Karagül adındaki aarkadasım Chevrolet Avalanche 5300 CC, 290 BG, 8 cilindir aracına Zavoli kit takdırdı.

    Hem fiyatı daha hesaplı hem de çok memnun olduğunu her zaman belirtmekte.

    sizce bu iki marka arasında bir fark var mı?
  • ARKADAŞLAR MERHABA.2006 MODEL MERCEDES CLK200K 'A LPG TAKTIRMAYI DÜŞÜNÜYORUM.ÖNCEDEN TAKTIRAN VEYA TAKTIRANLARI DUYAN OLDU MU.DAHASI 2 MARKA ARASINDA KARARSIZ KALDIM.PRİNS VEYA TELEFLEX...SİZCE HANGİSİNİ TAKTIRIYIM VE DAHASI ARACIMA ZARARLARI OLUR MU?
  • prins taktır.çünkü lüks araçlar sorunsuzluğu sebebi ile prins taktırıyorlar.
    diğer kitlere göre bir sürü artısı var.biraz pahalıdır ancak toplama deyildir
    saf kan bir kittir.bu konuda ancak kullandıktan sonra hak vereceksiniz.aracınız bir zarar görmez.
  • ilginize teşekkür ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barisdragon

    prinsin brc'ye göre üstünlükleri neler?Aradaki fiyat farkını hakediyor mu?

    Şimdi farkettim, aynı soru yukarıda da sorulmuş.Brc de enjektörlerin çok hızlı olduğunu iddia ediyor.Bir de BRC bayine gittiğimde prins yazılımının windows 95 olduğunu, yani güncellenmediği söylenmişti...


    iyi sallamış

    8 silindire kadar ECM enjektör sürücüsü imkanı
    ‘Kapalı halka ucu & düşey doğrusallık akım kontrolü!ne dayanan enjektör sürücüleri
    Sürekli enjektör arıza bulma izlemesi:-Yükleme yok
    -Aşırı yükleme
    -Sürücü sıcaklığı
    -Kısa devre
    Windows 95/98 uygulamaları üzerinden çalışan arıza bulma servis ve parametre yükleme yazılımı
    Tam elektrik tesisatı donanımı:renk kodlu,basit ve etkili kurulumu sağlamak üzere metin ve numaralandırma




  • Tecrübeli PRİNS KULLANICILARINA SELAMLAR.Arkadaşlar uzun zamandır yazılarınızı ilgi ile takip etmekteyim ve en sonunda dayanamayıp yazmaya karar verdim.Prinsle ilgili olan bütün sayfaları okudum,bikaç yerde fiyat hususunda yazılan bir şeyler var ama ben en son durumuyla ilgili kitin fiyatını sizlere sormak istedim.Sizlerden öğrendiğim kadarıyla prins kiti en güzel şekilde Ankarada uyguluyorlar bende Bursadan oraya gidip montajı orada yaptırmak istiyorum.Henüz hangi bayide yaptıraca ğıma karar vermedim ,kararımı fiyata ve ödeme şekline göre vermeyi düşünüyorum.Lütfen bana bu hususta yardımcı olun.kredi kartına kaç taksit yapıyorlar ve taksitli fiyatı nereye fırlıyor?Herkese şimdiden çok teşekkür ederim ve aynı zamanda herkesin YENİ YILINI en içten dileklerimle kutlarım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tekhatıram_


    quote:

    Orjinalden alıntı: barisdragon

    prinsin brc'ye göre üstünlükleri neler?Aradaki fiyat farkını hakediyor mu?

    Şimdi farkettim, aynı soru yukarıda da sorulmuş.Brc de enjektörlerin çok hızlı olduğunu iddia ediyor.Bir de BRC bayine gittiğimde prins yazılımının windows 95 olduğunu, yani güncellenmediği söylenmişti...


    iyi sallamış

    8 silindire kadar ECM enjektör sürücüsü imkanı
    ‘Kapalı halka ucu & düşey doğrusallık akım kontrolü!ne dayanan enjektör sürücüleri
    Sürekli enjektör arıza bulma izlemesi:-Yükleme yok
    -Aşırı yükleme
    -Sürücü sıcaklığı
    -Kısa devre
    Windows 95/98 uygulamaları üzerinden çalışan arıza bulma servis ve parametre yükleme yazılımı
    Tam elektrik tesisatı donanımı:renk kodlu,basit ve etkili kurulumu sağlamak üzere metin ve numaralandırma

    öteki arkadaş ne yorum yapmiş bilmiyorum ama brc fast hem servis hemde kalite olarak piyasadaki en iyi sistemdir,ayrıca khein enjektörü sadece prins kullanmıyor brc de kullanıyor ve enjektör hızı ve kalitesi konusunu aydınlatır diye düşünüyorum .ve arıza bulma işlemi sonda dahil aracın bütün bağlantılarından tespit edebiliyor.bütün markaların yazılımı güncelleniyor . brc prins ten her zaman üstündür.hem 2a nın sattığı ve servis verdiği sequent 24ve 56 hemde turitalin sattığı ve servis sağladığı fast modeli türkiyede ki yaygın servisi ve tanınmış distribütör firmaları ile prinsten daha ileridedir.




  • aracın genel arızaları dahil
  • quote:

    Orjinalden alıntı: çağlarca

    aracın genel arızaları dahil

  • bende ankarada taktırdım 2004 yılında. toplam 37-38 bin km oldu. toplam 3 kez ayar yaptırdım. şimdi aynı ayarla devam ediyorum. o zaman 2200 ytl ödemiştim. servise filtreye bakmasını ömrünü tamamlamış ise değiştirmek istediğimi söyledim. ancak filtre temiz demişlerdi. biraz basınçlı hava tutup tekrar yerine koydular. temiz yerden gaz almak önemli. tek bir sıkıntısını yaşıyorum, 1 yada 2 vitesteyken üst vitese geçerken araç titreme yapıyor. depom simit, göstrege doğru çalışmıyor bende gaz alınca sıfırlıyorum km yi. başkada hiç bir sıkınısı yok.
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.