Şimdi Ara

prins dönüşüm kiti hakkında (32. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.820
Cevap
43
Favori
548.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyiakşamlar herkese.
    Bilal bey ilginize teşekkür ederim. Bugün bir yere çıkamadım. Ama yarın muayene sonrası servise bir uğrayacağım. Şamandıra hakkında bilgi alacağım. Lovato yada farklı bir marka olmasından ziyade, dediğiniz gibi ben Prins taktırdım diye söylerken, depoya bakan birisi "iyi ama sana lovato parçası takmışlar" demesinden hoşlanmayacağım kesin. Servis olarak Özbek otomotive taktırıldı. Ancak aracın ne servise gidişini, nede servisten eve gelişini görebildim. Bu nedenle öncelikle sizlerden bilgi almak, bu bilgiler sonrasında servise daha güvenli gitmek istiyorum.

    Size birkaç sorum daha olacak. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Aracı çalıştırmadan önce LPG göstergesinde ne kadar yakıt kaldığını göremiyorum. Aracın kontağını açtığımda, lpg göstergesinde kırmızı bir ışık yanıyor. Yine araç her çalıştırmamda sıcak veya soğukta benzinle çalışıyor ve motor sıcaklığına göre ya hemen lpg'ye geçiyor yada (mesela sabahları) 1 dakika kadar bekliyor. Prins için ideal gaza geçme sıcaklığı nedir? Aracı çalıştırmadan lpg kontrolü yapılamaz mı? Birçok kişi "20 dereceye ayarlattım, 10 saniye sonrası gaza geçiyor" diyorlar. Buna karşı olmakla beraber, her dur kalk için çalıştırmada benzinle çalışması açıkcası normal bir durum gibi gelmiyor bana. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.




  • sayın tolga kmg topikte adı geçen iki montaj firmasına da güvenebilirsiniz.benim şamandıramda lovato sizin söylediğinizi bende başlarda yaşadım.tomasettodan aşağı kalır tarafı varmı bence yok zira ikiside italyan orijinli yani adidas puma gibi. aralarında çok cüzzi bir fiyat fakı var .o fark montaj servisine gidilince 250 ytl gibi bir farka çıkıyor.ölçümleme açısından bakıldığında ikisinin arasında fark yok .bütün lpg multivalfleri gibiaynı mantıkla ve aybı düzende çalışıyorlar.ben aracıma prins kit taktırmak istediğimde 250 ytl farkettiği için tomasetto takan yere taktırmadım.oysa adı geçen şamandıra ramideki gas shopta 65 yt idi.ne demek istediğimi anlamışsınızdır sanırım.gelelim ikinci konuya aracın kontağını her açışınızda benzinle başlar motor sıcaklığına göre 1 saniye ile sıcaklık 38 derece olana kadar benzinle devam eder sonra gaza geçerideal gaz sıcaklığı 40 derecedir.daha düşük olursa motor gaz avalansı buharlaşma eksikliği nedeniyle titreme ve silkeleme yapar .bu da sizin ecu map değerlerinizi kötü yönde etkiler.kısaca burda referans olan iki firmayada güvenin .sanırım fenni muayene aracın kayıtlı olduğu ilin dışındaki bir ildede yapılabiliyor artık.firmalar yıllarca süren arge neticesinde bu değerlere ulaşıyorlar.bizde ise suyunun suyu olurmu mantığı ile limitlerin altında kullanımlardan dolayı bir çok motor problemi meydana gelmekte sonuçta lpg bizim motoru yedi olmakta.bu tür sıkıntılara muhatap olmamak adına servisin sağladığı düzenin dışına çıkmamak her zaman en akılcı çözüm olacaktır.uzun yıllar kazasız arızasız sürüşler dileği ile




  • ha bu arada dünyamızın başına bizlerden(insanlardan) ötürü musallat olan küresel ısınma tahmin edilenden çok daha hızlı bir şekilde dünyamızı tehdit etmekte ve biz bu kuşağın en canalıcı noktasında bulunmaktayız.bu konu da en çok etkilenecek ülkelerden birisiyiz. lpg kullanmak la tasarruf boyutunu bir kenara bırakırsak karbon emisyonu açısından son derece faydalı bir iş yapmış oluruz. buda bizim yaşadığımız ve yarın devredeceğimiz çocuklarımızın dünyasına çok sembolikte olsa bir katkımız olacaktır.
    o nedenle maliyeti ne olursa olsun çevre dostu ürünler kullanma bilincini geliştirmemiz lazım. ve kaynak israfına çok dikkat etmemiz lazım.zira dünyanın kaynakları sınırlı. belki 15 20 yıl sonra gidebileceğimiz bir yer olmayabilir.yani bundan başka dünya yok.her şey temiz bir dünya için.
  • Sayın Şekerci;
    Öncelikle size teşekkür ederim. Prins markasına sahip olmakdan dolayı çok memnun olmamla beraber, sadece lovato yazısını garipsedim açıkcası. Fiyatları yada seçim nedenlerini bilmeiyorum. Özbek otomotive güvenimle ilgili de bir sıkıntım yok. Dediğim gibi biraz pimpirikli birisiyimdir ve açıkcası şamandıra da görevini yerine getirdiği sürece benim için çokda markası önemli değildir. Açıkcası ECU'sunun, enjektörlerinin, regülatörünün ve en önemlisi çok kaliteli diye nitelendirdiğim işciliğinin prins olması dışında bu tür detaylara takılmamaya özen göstereceğim. Burada sizin bu konudaki daha önceki yazılarınızın da etkisi yok değil tabiki...Sadece bana hassas çalışmayan göstergesinin bir sorun çıkarmamasını ümid ediyorum. Şu anda yarım depo tükettim ve düz yolda 2 led, yokuş yukarı 1 led, yokuş aşağı 3 led yanması keyfekeder bir sorun olsa da nihayetinde tomasetto taktırdığımda önüne geçilecekse, benim için küçük bir sorun olarak kalacaktır hep...

    Gaza geçiş sıcaklığını azaltmayı sizin de belirttiğiniz gibi düşünmedim. Sadece aracı çalıştırmadan gaz göstergesinin aktif edilip edilmediğini öğrenmek istemiştim. Birde, aracın sızdırmazlık raporunu almaya gittiğimde, 1.5 saat süresince en az 20-25 defa (abartmıyorum. Çok sıra vardı) çalıştırp geri kapattım. Aracın çalıştığı süre 10-15 saniye idi. Sürekli, dur kalk esnasında dikkatimi çekti. Bu durumda hem benzin enjektörleri hemde lpg enjektörleri çok kısa aralıklarla çalıştı. Bu durumla karşılaşırsam diye tereddüt ettim sadece.

    Prins markasının arkasındaki UDT firması hakkında en ufak şüphem yoktur. Zira aracı servise değil, direkt kendilerine bıraktım ve 1 hafta sonra aracı servisten aileme aldırttım. Özbek otomotive hiç gitmedim. Aracın ayarları ile oynamak yerine aracın karakteristiğini çözmeye çalışıyorum. Bu konudaki yardımlarınız içinde sizlere çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    İyiakşamlar herkese.
    Bilal bey ilginize teşekkür ederim. Bugün bir yere çıkamadım. Ama yarın muayene sonrası servise bir uğrayacağım. Şamandıra hakkında bilgi alacağım. Lovato yada farklı bir marka olmasından ziyade, dediğiniz gibi ben Prins taktırdım diye söylerken, depoya bakan birisi "iyi ama sana lovato parçası takmışlar" demesinden hoşlanmayacağım kesin. Servis olarak Özbek otomotive taktırıldı. Ancak aracın ne servise gidişini, nede servisten eve gelişini görebildim. Bu nedenle öncelikle sizlerden bilgi almak, bu bilgiler sonrasında servise daha güvenli gitmek istiyorum.

    Size birkaç sorum daha olacak. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Aracı çalıştırmadan önce LPG göstergesinde ne kadar yakıt kaldığını göremiyorum. Aracın kontağını açtığımda, lpg göstergesinde kırmızı bir ışık yanıyor. Yine araç her çalıştırmamda sıcak veya soğukta benzinle çalışıyor ve motor sıcaklığına göre ya hemen lpg'ye geçiyor yada (mesela sabahları) 1 dakika kadar bekliyor. Prins için ideal gaza geçme sıcaklığı nedir? Aracı çalıştırmadan lpg kontrolü yapılamaz mı? Birçok kişi "20 dereceye ayarlattım, 10 saniye sonrası gaza geçiyor" diyorlar. Buna karşı olmakla beraber, her dur kalk için çalıştırmada benzinle çalışması açıkcası normal bir durum gibi gelmiyor bana. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.



    Size de iyi akşamlar, rica ederim, birbirimize yardımcı olabiliyorsak ne mutlu. Ben hatırlayacağınız üzre Beylikdüzü Gaplı Makina da taktırdım. Filtre sensör Bosch, enjektörler Keihın, şamandıra Tomasetto, bu ana parçaları bırakın gaz hortumları bile prins in kendi hortumları. şimdi diyeceğim o ki şamandıra dediğiniz gibi sorunsuz çalışıyorsa ve şekercinin dediği gibi fiyat farkı cüz i ise hiç kafanıza takmayın. Ancak bahsettiğiniz gibi siz ben prins aldım diyeceksiniz, biri de şamandıraya bakıp "aaa ama bu lovatonun" diyecek. kendinizi kandırılmış gibi hissedebilirsiniz ancak eğer kit fiyatında anlaşırken şu şamandıra olursa bu kadar bu şamandıra olursa şu kadar daha ucuz olur dedilerse ve sizde ucuz olanı tercih ettiyseniz kendinizi kandırılmış gibi hissetmenize gerek yok. ama fiyat normal fiyat olmasına rağmen prinslere takılan şamandıra takılmayıp başka bir markanınki takılmışsa o zaman aklınızda haklı bir soru işareti oluşabilir.. bunu da çözmenin yolu basit.. takdırdığınız servis gayet işinin ehli ve özverili bir işyeri, gidip bu şamandıra meselesinin aklınıza takıldığını söyleyin. Size muhtemel iki cevap vereceklerdir:

    birincisi, ama aralarında fiyat farkı vardı ucuz olsun diye bunu takıyoruz isterseniz fiyat farkını ödeyin değiştirelim..

    ikincisi, abi ikisi de aynı fabrikanın malı ikisi de kalite de aynı farketmez için rahat olsun..

    birinciye diyeceğim bişey yoktur ancak ikinci cevabı alırsanız, diyin ki madem farketmiyor tomasetto takın için tam rahat olsun.. siz böyle dediğinizde olur abi onu takalım derlerse sorun yok ve hakkaten ikisi de kalitede ve fiyatta birbirine çok yakındır. ama eğer mırın kırın ederlerse takmak istemezlerse işte o zaman kalitede de fiyatta da hatrı sayılır fark olabilir.

    Ben ve benim pederim de biraz titiz insanlarız, babam hortumların üzerine bakıyordu prins yazıyormu diye, kalfa tebessüm ederek prins abi diyor ve ekliyor, diyorki abi ikisini de aynı fabrika üertiyor buna xxx yazıyor buna prins yazıyor,, doğrudur ancak yani şimdi ben paramı vermişim bir kutu içinde malımı almışım, kutumun içinden kendi markamın kabloları enjektörleri ıvırı zıvırı ve hortumları çıkmış, benim malımın kendi hortumları varken neden başka bir malın hortumlarını kullanacaklar ki? değil mi yani..

    aracı çalıştırmadan önce hiçbir prins kit depodaki ne kadar yakıt olduğunu ledli göstergeden göremez, zannedersem diğer kitlerde de çalıştırılmadan görülemiyor. kontağı açtığınızda gördüğünüz o kırmızı ışık benzin ışığınız, o yandığı sürece motorunuz benzinle çalışıyor demektir. aracı çalıştırdığınızda sıralı sistemlerin genel özelliğidir ki benzinle çalışırlar, motoru benzinle daha rahat çalıştırıp ıslatıp motoru korumaya yardımcı olur, regülatör ısısı 35 derece civarına yükseldiğinde sıralı sistem ideal sıcaklığa ulaşıldığı için otomatikman gaza gecer bu arada o ilk başta gördüğünüz kırmızı ışık söner yeşiller yanar. bu gaza gectiniz ve gazla çalışıyorsunuz demektir. yolda giderken de kırmızı ışığın üzerindeki kabartma düğmeye basarak bip sesini duyup aracı benzine alabilir veya benzindeyken de gaza alabilrisiniz bunu manuel olarak o düğmeyle yapabilrisiniz. ancak şunu unutmayın ki siz aracı hangi yakıtta bırakıp kontağı kapattıysanız tekrar açtığınızda onunla çalışacaktır, yani yolda gazla gidiyorsunuz canınız istedi düğmeye basıp benzine gectiniz sonra evinize geldiniz ve park edip aracı terk ettiniz ertesi gün binip yola çıktınız ve hala benzinde gidiyorsunuz, çünkü dün benzinde bırakmıştınız buna dikkat edin. gaz yolda bitti bipp sesi duydunuz arac hiç tepki vermeden benzine gecti, yola devam ediyorsunuz sürekli bip sesi duyarsınız, bu uyarı: haberin olsun gaz bitti benzinde gidiyorsun demektir. siz o düğmeye bir kez bastığınızda bu da şu demektir: tamam benzinde gittiğimi biliyorum sesini kes.. ve bip sesi kesilir. benzinciden gaz aldınız aracı çalıştırdınız benzinde stop edip kontak kapadığınız için benzinle çalışıp benzinle yürür, ta ki elle gaza almayana kadar gaza gecmez.

    gaza gecmeyi 20 dereceye indirtmenin esprisi kalkıştan kısa süre sonra yani çok benzin tüketmeden gaza gecmesi içindir. şekercinin dediği gibi bizim milletin suyunun suyundan aş çıkarma meselesi bu, hemen gaza gecsin istiyorduk o zaman karbüratörlü sistem taktırsaydık hemen elle gaza alırdık uzun sure benzin yemezdi bizim de ikinci evimiz servis olurdu.. sıralı sistemin sorunsuz çalışması ve motoru koruma, motoru yememesini sağlayan en önemli etkenlerden biri, yağlamanın en az sürtünmenin dolayısıyla aşınmanın en yüksek olduğu ilk çalışmalarda sıvı benzinle çalışmasıdır.. zaten bizim kitlerimiz adı üzerinde prins, diğer kitlere nazaran bir saniye bile vakit kaybettirmeden gaza geciyor, en ideal ayar şimdiki mevcut ayarıdır, sakınha indirmeye teşebbüs etmeyin zararını ilerde siz çekersiniz.

    biraz uzattım ama hakkınızı helal edin, yardımım olabilildiyse ne mutlu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müverrih -- 9 Temmuz 2008; 0:36:03 >




  • safrane j 12 motora sıralı montaj yapılabiliyor mu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: banzaiferdi

    safrane j 12 motora sıralı montaj yapılabiliyor mu



    benzin enjektörleri yanma odasının içinde değilse yapılmaması için bir sebeb göremiyorum, kaç silindir araç?
  • Herkese merhabalar.
    Bilal bey, Şekerci bey ve burada bilgisini tecrübesini paylaşan tüm arkadaşlarla . birşeyler paylaşabilmekten çok mutlu olduğumu belirtmek isterim.

    Şamandra konusunun üzerinde fazlaca durmayacağım. Zİra kit bana oldukça hesaplı bir rakama takıldı. Bu nedenledir ki deposundan yada şamandrasının markasının farklı oluşunu sorun etmeyeceğim kendime. Sadece göstergesi hoşuma gitmiyordu, onu da Adana düz bir şehir olduğu için sorun olacağını sanmam.

    Ancak...bugün çok canımı sıkan bir durum oldu. Ben Adana'da yaşıyorum ve birçok firma ile birebir görüşme sonunda, prins markasının en iyi olduğunua kaanat getirmiş birisiyim. Aracımın tüketim değerleri litre olarak hiç sorun olmamıştır bu güne kadar. Şehir içinde 8.5 litre Adana'da 10 litre arası Ankara'da tüketim değeri yakalamıştır. Uzun yolda 100-110km hızlarda 6.5-7 litre tüketir, çalışmasında, rölantisinde hiçbir sorun yaşatmamıştır bana. Km'si 35.000dir ve süreklide bakımları ihmal edilmemiştir. Hatta, Adana'dan gelmeden önce makineye bağlanmış, yağı değiştirilmiş, filtre ve bujileri yenilenmiştir. Ancak benzinin fiyatının yüksek oluşu nedeni şle LPG tercihinde de hiç sorun yaratmayan, kalitesini kanıtlamış bir markayı tercih ettim. Sabah Eryamana giderken bir sorunla karşılaştım. Her vites değiştirmemde araç mesela 2500 yada 3000 devirde ise, hemen rölantiye düşmüyor, biraz bu devirde bekliyordu. Birkaç kez aracı yolda giderken boşa aldığımda da birkaç kez rölantinin 1200'de sabit kaldığını farkettim. Dönüşte gazı tekrar fulledim ve 30 litre gaz aldı araç. ölçümde 12 litre yaktığını gördüm. Gerçi bu km'yi (pazatesi günü sızdırmazlık raporu alırken çok dur kalk yapmıştım ama) hep Çankaya Eryaman arasında ve 80km hızda klima açıkken yaptı ama yine de sizlerin yadıklarına ve lira olrak tüketime bakıldığında iyi bir değer gibi geldi. Sorunun akabinde Özbek otomotive gittim ve sorunu ilettiğimde, baştan savma bir ifade ile direkt "rölanti regülatörünüz kirli. Gidin temizletin" dediler. Yanlız bu sorunu benzinde yapmıyor araç. Takılan kitin tüm parçaların fabrika hatalı olmasını anlarım. 100 kez firmaya gidip 75 kez parça değiştirmeyi yada ayar yaptırmayı anlarım. Ama aracı kendileri dahi bir kez çalıştırmadan, rölantinin nasıl inip çıktığını bile görmeden, bu aracın hakkında bir iki soru bile sormadan böyle bir cevabı beklemiyordum açıkcası. Tüketimle ilgili olarak söylediğim rakam içinde, 1-2 depo sonrası ayara gelmemi istediler. Kartaş Tofaşa gittiğimde de "rölanti regülatörünüz kirli ise belki yapar. Bunu kontrol etme şansımız yok. Ama 35.000km'de de kirlenmez." demeleri beni şüphelendirdi. bu tür bir sorun ile karşılaştınız mı sizlerde? Aracıma hep Aygaz'dan LPG aldım ve hep iyi yerlerden benzin alırım. Cumartesi temizlettirip tekrar sorunu kontrol ettireceğim.

    Her şey bir yana, aracım arıza yapabilir. Ama sırf böyle bir sözü duymamak için, prins taktırmıştım...Aracı çalıştırsa, rölantisine baksa, ne bileyim 100 metre gitse de sorun şu dese bile anlayacağım....Daha kapıdan içeri girmedim bile....Sadece göbeğim servisin içindeydi (biraz kiloluyum da )..... bu tavra biraz canım sıkıldı açıkcası.
    Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 9 Temmuz 2008; 15:15:53 >




  • Yukarıdaki yazdıklarımdan asla Prins taktırmaktan mutsuz olduğum anlamı çıkmamalıdır. Prins taktırmaktan ve son derece mutluyum ve starex marka diğer aracımı satıp, benzinli bir uzun şase doblo almayı ve yine prins taktırmayı hedefliyorum. Sadece en azından "hocam bir bakalım sorun neymiş" denmesini beklerdim. Yine de Özbek otomotivin bugün çok yoğun oluşundan böyle bir durumla karşılaştığımı düşünüyorum. Zira temizlik sonrası (ki benim tahminim o) bu sorun devam edecek ve beni bu seferde "X parçasını temizlet gel" demelerinden korkuyorum açıkcası.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Yukarıdaki yazdıklarımdan asla Prins taktırmaktan mutsuz olduğum anlamı çıkmamalıdır. Prins taktırmaktan ve son derece mutluyum ve starex marka diğer aracımı satıp, benzinli bir uzun şase doblo almayı ve yine prins taktırmayı hedefliyorum. Sadece en azından "hocam bir bakalım sorun neymiş" denmesini beklerdim. Yine de Özbek otomotivin bugün çok yoğun oluşundan böyle bir durumla karşılaştığımı düşünüyorum. Zira temizlik sonrası (ki benim tahminim o) bu sorun devam edecek ve beni bu seferde "X parçasını temizlet gel" demelerinden korkuyorum açıkcası.



    tolgakmg, ben de sizinle ve diğer arkadaşlarla bilgi paylaşımında bulunmaktan mutluyum..

    bu söylediğiniz devir sorunuyla ben karşılaşmadım, devrin bir yerde sabit kalması veya sanki gaz veriliyormuş gibi belli süre sabit kalması, bir sorundur.. lpg de arıza olup olmadığının tek ölçüsü benzinde yapıp yapmadığıdır.. bir sorundan dolayı lpg cimize gittiğimizde hemen benzine alıp aynı şeyi yapıp yapmadığına bakarlar, eğer benzinde de yapıyorsa "abi araban benzinde de yapıyor, kusur arabanda bizim sistemde değil" derler.. aynı şeyi bizim de demeye hakkımız var, belki ustalarınızın çok yoğun olduğu bir ana denk gelmişsinizidir o anda ezbere bir cevap vermiş olabilirler,

    ancak sizin dediğinize göre o sorun benzinde yok, gazda oluyor.. burda dedikleri gibi aracınızın bir parcası sorunlu olsaydı aynı sorunun benzinde de olması gerekiyordu, rölanti regülatörü benzinde sorunsuz çalışırken canı gazda çalışmak istemiyor mu?? hepimiz daha lisede mantık dersi gördük, A parcası B sistemine ve C sistemine hizmet veriyor, A parcası bozuk ise bundan hizmet alan B ve C sistemleri aksayacaktır bu mantık doğrusudur. şimdi A parcamız kirli (daha 35.000 de olan aracta(!) ) ama bozuk parca B sistemine gelince düzgün hizmet veriyor C sistemine gelince düzgün hizmet vermiyor.. bu mantıken yanlıştır, ancak bahsi gecen regülatörün benzinde ayrı gazda ayrı çalışma tepkileri olabilir, bu kadar detaylı bilgim yok, ancak düz mantıkla olaya baktığmızda teşhis hatalı görünüyor. tüm servislerin ölçüsü dediğim gibi aracın benzinli halidir, benzinde yapmıyorsa gazda da yapmamalı..

    devrin bi yerde sabit kalması beynden aldığı ya da alamadığı sinyalle ilgili olabilir, anlattıklarınızdan bana öyle geldi. Tabi servisinizin mantıklı bir açıklaması olacaktır inşallah. İşte işin kötü yanı şu ki, servisler sorunu başlarından savmak için ezberden şu arızalıdır bu bozuktur git yaptır gel, şu aşınmıştır git yenisini al gel, vs vs vs.. burda kullanıcı gereken gerekmeyen bi çok parça ve işçilik parası veriyor ve sonunda sorunun basit bir hortum çatlağından veya yanlış bağlanan bir kablodan kaynaklandığı ortaya çıkıyor ve tüketici boşu boşuna zaman ve para kaybediyor can sıkıntısı ve çekilen stresste cabası oluyor.. bunu sizin servisiniz için söylemiyorum kesinlikle yanlış anlaşılmasın, burda genel bir probleme vurgu yapmak istedim.

    İnşallah size denileni yaptığınızda sorununuz çözülür, ve sıkıntı yaşamazsınız. Ben daha bir kere arıza dan dolayı gitmedim servisime ancak benim talihsizliğimde aracımın izolasyonunun zayıf olmasından kaynaklanan bir vibrasyon sorunu, gaza bastığımda gaz regülatörünün sesini içerde duyuyorum, yarın yeni bir monte denenecek regülatörün yeri değiştirilecek inşallah benim bu sorunumda çözülür. bu konuda servisimi ve ustalarımı çok yordum sağolsunlar yüzlerini bile ekşitmediler..

    sorunsuz sıkıntısız tasarruflu günler dilerim..




  • sayın şekerci
    prinsle baglantınız nedir?konu ile aracına kit taktıran bir kullanıcıdan çok daha ileri düzeyde bilgilisiniz.
    yazılarınız bariz reklam kokuyor.telefıx markasını ayrıntılı bılıyorsunuz,(hollandada üretim yapmadığını dahi)..
    bende aracıma prins taktıracagım ancak özbek servis yanlış hatırlamıyorsam 2200 ytl fiyat istedi,1900 ytl ye takarız diyenler var..
    yapılan reklam 300 ytl fark yaratıyor gibi..
    yanlışım varsa duzeltın.aradaki fark tomasetto samandıradan kaynaklanıyor olabılırmı?
  • Merhabalar.
    Bugün biraz araştırma yaptım. Marealarda farklı markalar takılması sonrası sıklıkla bu sorundan bahsedilirdi. Özellikle diğer marka taktıran marea sahiplerinde çok görmüştüm bu sorunu. Gaz kelebeği değişimine kadar giden ciddi sorunlar yaratıyordu. Bu nedenle bu markalardan uzak durmuştum. Ancak gaz kelebeği sensör arızası (ki bendeki o) hep benzin ve LPG ile beraber gerçekleşen bir sorundu. Bende benzinde gerçekleşmemesi, ihtimalin LPG'den kaynaklandığını gösteriyor. Zira bu sabah Kartaşa tekrar gittim ve oradaki bilgisine çok güvendiğim bir öğretmen arkadaşımla kontrol ettik sistemi. Sistemin herhangi bir sorunu gözükmüyor. Ancak genede bir "temizleyelim" dediler. Cumartesi günü 45 YTL'ye temizleyecekler. Özbek otomotive tekrar gidemiyorum zira onlar gaz kelebeği temizliğinde ısrarlı. Dediğim gibi kontrol bile etmediler. Özzirve ile bugün konuşacağım. Şayet makineye bağlanma yada kontrol konusunda ikna edebilirsem, sorunu net olarak ortaya koyacağım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Merhabalar.
    Bugün biraz araştırma yaptım. Marealarda farklı markalar takılması sonrası sıklıkla bu sorundan bahsedilirdi. Özellikle diğer marka taktıran marea sahiplerinde çok görmüştüm bu sorunu. Gaz kelebeği değişimine kadar giden ciddi sorunlar yaratıyordu. Bu nedenle bu markalardan uzak durmuştum. Ancak gaz kelebeği sensör arızası (ki bendeki o) hep benzin ve LPG ile beraber gerçekleşen bir sorundu. Bende benzinde gerçekleşmemesi, ihtimalin LPG'den kaynaklandığını gösteriyor. Zira bu sabah Kartaşa tekrar gittim ve oradaki bilgisine çok güvendiğim bir öğretmen arkadaşımla kontrol ettik sistemi. Sistemin herhangi bir sorunu gözükmüyor. Ancak genede bir "temizleyelim" dediler. Cumartesi günü 45 YTL'ye temizleyecekler. Özbek otomotive tekrar gidemiyorum zira onlar gaz kelebeği temizliğinde ısrarlı. Dediğim gibi kontrol bile etmediler. Özzirve ile bugün konuşacağım. Şayet makineye bağlanma yada kontrol konusunda ikna edebilirsem, sorunu net olarak ortaya koyacağım.




    umarım sorununuz çözülür.. benim ses sorunu halledildi, Gaplı Makina Adlan bey e ve Meri (Boby) ustaya çok teşekkürler.. servisimi ve ustamı çok yordum, ancak sağolsunlar hiç ilgilenmemezlik etmediler. Umarım ben de reklamcı anlaşılmam, isteyenlerle birebir görüşebilirim aracımı da gösterebilrim, arzu eden olursa Adlan beyle de görüştürebilirim. Amacım bizim gibi tüketicilerin, işinin ehli insanlara denk gelmesi, ben araştırarak buldum ama herkes yeterince araştıramayabiliyor, bize düşen de bilinçli kullanıcı olup doğru yeri tavsiye etmek, ben böyle düşünüyorum bilmem hata mı ediyorum.. herkese saygılar selamlar..




  • Herkese merhabalar.
    Sonunda sorunum çözüldü. Bu konuda yardımlarını esirgemeyen, Tofaş Kartaş'a ve değerli ustalarına teşekkür ederim. Sorunu basit bir şekilde çözdüler. Bana yapılan izahatta gaz kelebeği kablolarını yenilediklerini, sanırım bir tanesini kalınlaştırdıklarını (bahsi geçen kablo bu araçlarda sorun teşkül ediyormuş. LPG dönüşümü esnasında değişimi yapılması gerekirmiş. Zira bu araçlarda sıklıkla karşılaşılan bir sorunmuş) açıkladılar. Fazla deyata girmediler. Ayrıca gaz kelebeği ayarı yapıldı. Şimdi aracın rölanti üzeri devirlerde takılması kesildi. Gaza verdiği tepkiler (zatern LPG'de iyiydi) çok daha iyileşti. Ancak aracın rölantiye düşmeden önceki 1200-800 devri arası yavaşca düşmesi devam ediyor. Bunun da nedenini 1 saat kadar yapılan sabırlı bir izahatla açıkladılar. Artık sorunum bitti anlayacağınız. 15 YTL verdim bunun için. Temizliğe gerek görmediler. en güzel tarafı temizlemesi için verdiğim aracımı "temizledik" diyerek bana ekstra masrafta çıkarmadılar.

    Prins taktırdığım için şimdi daha mutluyum. Aracımda zaten hiç olmayan çekiş düşüklüğü, titreme, gaz yemememe, ileride hararet problemleri yaşamayacağımı bilmek çok güzel. Sadece Özbek otomotivin bana biraz daha anlayışlı ve izahatkar olmasını isterdim. Onun dışında aracım güzel, tüketimi güzel, çekişi güzel, daha ne olsun.....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Herkese merhabalar.
    Sonunda sorunum çözüldü. Bu konuda yardımlarını esirgemeyen, Tofaş Kartaş'a ve değerli ustalarına teşekkür ederim. Sorunu basit bir şekilde çözdüler. Bana yapılan izahatta gaz kelebeği kablolarını yenilediklerini, sanırım bir tanesini kalınlaştırdıklarını (bahsi geçen kablo bu araçlarda sorun teşkül ediyormuş. LPG dönüşümü esnasında değişimi yapılması gerekirmiş. Zira bu araçlarda sıklıkla karşılaşılan bir sorunmuş) açıkladılar. Fazla deyata girmediler. Ayrıca gaz kelebeği ayarı yapıldı. Şimdi aracın rölanti üzeri devirlerde takılması kesildi. Gaza verdiği tepkiler (zatern LPG'de iyiydi) çok daha iyileşti. Ancak aracın rölantiye düşmeden önceki 1200-800 devri arası yavaşca düşmesi devam ediyor. Bunun da nedenini 1 saat kadar yapılan sabırlı bir izahatla açıkladılar. Artık sorunum bitti anlayacağınız. 15 YTL verdim bunun için. Temizliğe gerek görmediler. en güzel tarafı temizlemesi için verdiğim aracımı "temizledik" diyerek bana ekstra masrafta çıkarmadılar.

    Prins taktırdığım için şimdi daha mutluyum. Aracımda zaten hiç olmayan çekiş düşüklüğü, titreme, gaz yemememe, ileride hararet problemleri yaşamayacağımı bilmek çok güzel. Sadece Özbek otomotivin bana biraz daha anlayışlı ve izahatkar olmasını isterdim. Onun dışında aracım güzel, tüketimi güzel, çekişi güzel, daha ne olsun.....





    merhaba, sorununuzun çözüldüğüne sevindim. tok gözlü servisinize de iyi denk gelmişsiniz. hayırlı günler bol tasarruflu kazasız belasız sürüşler..




  • sayın varyo prins ile uzak yakın bir ilişkim yok sadece son kullanıcıyım.konu hakkındaki bilgiye gelince sizde eğer araştırırsanız sizde aynı bilgi düzeyüne ulaşırsınız.ayrıca şunu söylemiyorum sakın ha yukarıda ismi zikredilen iki servisin dışında taktırmayın. benim böyle bir derdim yok hür iradenizle istediğiniz yerde istediğiniz marka ürünü taktırabilirsiniz ancak adı geçen bu iki firma sadece prins konusunda deyil lpg konusunda çok üst düzey firmalar. aralarındaki fark sadece multivalf markası farkı.reklam konusuna gelince
    eğer topluma şu marka en iyisidir. ve şurda taktırırsanız başınız ağrımaz diyor isek bu reklam deyil sadece son kullanıcı olan insanlara tecrübenin aktarılmasından başka bir şey deyildir.özbek servise gelince özbek zaten tomasetto şamandıra kullanmıyor. pazarlık yapın belki ikna edersiniz.malum serbes piyasa.
  • sayın tolga kmg sorununuzun giderildiğine sevindim.allah kazasız belasız sürüş nasip etsin.özbek konusuna gelince arabanın markasından spesifik arızalarından haberli olabilirler. o nedenle sizi yönlendirmeye çalışmış olabilirler.neticede sorununuz çözülmüş oldu.eğer çözülmemiş olsaydı.kanuni haklarınızı sonuna kadar kullanmanızı önerirdik.fakat sanırım buna gerek kalmazdı.birde işe şu tarafından bakarsanız belki iş yoğunluğundan sizinle fazla ilgilenememiş olabilirler.her neyse sizin mutluluğunuz önemli sonuçta.
    kalın sağlıcakla
  • Arkadaşlar teşekkür ederim. Küçük bir aksilik diyelim buna. Hallolmasına çok sevindim. Öncelikle şunu belirteyim ki, Özbek otomotivin işciliğine sözüm yok (sadece ben değil, tüm görenlerin fikri). Sistemin çalışması ile ilgili sıkıntımı dile getirmek istediğimde, sadece arabama binip, bir kez çalıştırıp arızayı görüp öyle yorum yürütselerdi daha iyi olurdu sanırım. Sonuçta arıza gaz kelebeği kirliliğinden değil, zayıf sinyalden kaynaklı çıktı. Belki biraz kontrol edip, kendileri de görebilirdi. Zira rölantide titreme olmayan, benzinde herhangi bir sorun çıkarmayan, sadece gaz pedalının takılması sorununu şifahen ifade etmem de çok net olayı anlatamadıda. Onun dışında bir sorunum yok. Bu yaklaşım sadece olası başka bir arızada "acaba ilgilenmeyeceklermi" endişesi yaratı bende o kadar.
  • Beni yönlendirdikleri servis kötü niyetli olabilirdi. Gaz kelebeği komple değişecek denilebilirdi. Yada "temizleyin" dediğimde temizleyip sorun devam edebilirdi. Zira gaz kelebeği temizlenmedi aracın. Kartaş'taki öğretmen arkadaşların yaklaşımı sonunda (ki Kartaş'ta LPG dönüşümü yaptığı için arızalara tecrübeliler) sorun halloldu.

    Mesela geçen gün eksozdan su damladığını farkettim. Yine servisi (bu kez telefonla) aradım. Servis elemanı "aracınız hararet yapmıştır" dedi hemen. Ancak su eksiltme, hararet yükselmesi gibi sorunlarım yok. bunu belirtince de "LPG dendir" denildi.

    Ben olası her sorunu "Prins'tendir" diye yorumlamıyorum elbette. Başka markalyı düşünmememin en temel nedeni, arıza olasılığının çok daha düşük oluşu ve olası arızanın profesyonelce çözüme ulaşmasıydı. Arıza olasılığım düşük tabiki. Yine bir aracıma LPG gerekli olsa kesinlikle Prins düşünürüm. Ancak çarşamba günü ayara gittiğimde umarım bütün bu kaygıları silinecektir kafamdan. Yoksa çok iyi bir markada "acaba birde iyi bir servismi bulsam "düşüncesi....hiç iyi değil.




  • Merhaba Arkadaşlar.
    Pazar pazar nerden aklıma geldiyse Arabama Gaz kiti taktırayım dedim. Aracım 2005 model Honda Civic ve henüz 40bin km de.45 litre yakıt ile 90-100 km arası hızda 640 km civarı yol alıyorum. ben hesaplamasını bilmediğim için varın siz hesaplayın ne kadar yaktığını.
    Ben genellikle şirketin dizel Doplosunu kullanıyorum ve Civic'i de hanım kullanıyor.
    Kısa ve öz yazmak gerekiyorsa... Araştırmalarıma göre Gaz kiti uzmanı Hollandalı Prins ( arastırmalarım bu forum ile sınırlı değil valla :) ) ve kesin kararımı verirsem bu kiti taktıracağım.
    Kısa ve öz yazmak istiyorum ama hep araya birşeyler giriyor.
    Neyse; Önümüzdeki aybaşında uzun bir tatil yapacağım benim honda ile ve takribi olarak 7bin km yol alacağım.
    Buda aşağı yukarı 1700 lira ıvarı bir masraf olarak ortaya çıkıyor.
    Tolga ve şeker arkadaşlar eppeydir Prins ile aşına...Sizler bana benzinden Gaz'a geçmeyi tavsiye ediyormusunuz. 3 senede sadece 40bin km yol yaptım. Gaza geçmem 2300 lira kit masrafını amorti edermi.
    Şimdiden teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.