Şimdi Ara

prins dönüşüm kiti hakkında (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.820
Cevap
43
Favori
548.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karaefe009

    merhabalar.
    arkadaşlar bende yaklaşık 8 ay önce prıns taktırdım.yaklaşık 15.000 km yaptım gayet memnunum.
    ama aklıma takılan bir kaç problemi sizşerle paylaşmak istiyorum.

    1-Hollanda malı olan prıns neden daha fazla bayisi yok.Bu siteden esinlenip yüzlerce insan prıns taktırmıştır buna eminim ama bu firmanın yetkililerinin bu kadar ilgisiz olması ilginç..

    2-Ben prıns taktırmadan önce CNG hakkında biraz bilgi topladım.Bikaç marka hem lpg hem cng ye uygun şeklinde yorumlara rastladım.En doğru tercihin prıns olduğuna karar verdim.taktırıken ustaya yada sordum bunu doğalgaza dönüştürebilirmiyim şeklinde.Usta tankı ve regülatör ü değiştirip hemen doğalgazda çalışabiileceğini söyledi.ama şimdi bakıyorumda söylenenler hiçte öyle değil 'hiçbir marka tank ve regülatör değişimiyle hem cng hem hem lpg çalışamaz.Bu konuda ustalar atıp tutuyorlar demekki.Amaç para kazanmak....

    -daha hiçbir prıns yatkilisi çıkıpta enjektörlerin üzerinde cng/lpg yazıyor ey müşterilerimiz ama sakın ona kanmayın bu sadece bizim firmanın hem lpg hem cng üretebilir oldugu anlamına gelir ' gerçeğini yazmıyor.

    3-
    http://www.prins-tr.com/bayi.html türkiyede sadece linkteki kadar bayisinin olması arızalandığında insanın çaresiz kalması anlamına geliyor.
    en azından her ilde bir tane olmalı ama yokk

    4-ARKADAŞLAR YAKINDA LPG NİNDE SONU GELECEK.HERKES ÇILGINLAR GİBİ CNG TAKTITRIRKEN ELİMİZDE 2.000 YTL VERİPTE PRINLAR ELİMİZDE PATLAMASIN.Ben aynı dönemde 1400 ytlye BRC taktıra biliyorken 600 ytl fazla verip İlerde cngye geçerim derken anladımki 600 ytl kazık yemişim :((
    bu konuda elinde kesin bilgi olan varsa paylaşırsa sevinirim.Çünkü herkes ustalardan duyduklarını yazıyor.

    5-Selametle.....


    hayırlı geceler karaefe009,

    numaralı sorularınıza aynı yöntemle nacizane cevap vermeye çalışayım..

    1- Firmanın çok bayisi yok evet çünkü piyasa mallarına göre daha pahalı ve kar marjı bir atikere göre çok düşük o nedenle servisler prins takmak taraftarı olmuyorlar.. Çünkü aynı işçilikle daha fazla para bırakan kitler var.. bu nedenle prins distribütörüne bayilik başvurusunun az olduğunu tahmin ediyorum..

    2-4 ben de Prins in diğer kitlere göre bir kaç değişiklikle cng ye dönebileceğini taktırmadan evvel duydum.. ancak bunun olması ya da olmaması çok önemli değil.. düşünün bi, ülkemizde lpg yaklaşık 20 yıldır var ama hala bile her benzincide gaz pompası yok.. hala bile % 100 yaygınlaşamadı,, ülkemiz insanı yeni teknolojilere çabuk çabuk güvenmiyor.. bu seneler de benzine gelen zamlarla ve lpg kit üreticilerinin reklam kampanyalarıyla biraz biraz yaygınlaştı ki buna rağmen hala 10 arabadan 3 ü lpg li bunca sene de hemde.. cng ise şahsen İstanbulda yaşayan biri olarak daha pompada adını görmedim.. lpg nin gelip yüzde 30 u yakalaması 20 sene sürdüyse ve hala her benzincide lpg pompası yoksa emin olun cng gelip yaygınlaşana kadar siz prinse verdiğiniz parayı amorti edersiniz...

    3- Prins arızalanmadığı için çok bayiye de gerek yok :)

    5- Selamların en güzeli Allah ın selamı sizin üzerinize olsun...




  • sayın kara efe ustaların söylemiş oldukları doğrudur.zira prins kitte mikser ve depo değişimi sonucunda aracınız cng ile çalışan bir araç haline gelir.zira cng lpg gibi 4 atüde sıvı halda depolanabilen bir gaz deyildir .doğal gaz 200 atü basınç altında sıvılaşıp depolanabilmektedir.dolayısı ile buda çok kalın ve ağır yakıt depoları gerektirmektedir.ayrıca bunu mixserde yoğunlaştırıp gaza dönüştürmekte aynı basınç altında olan ekipmanın zaruri olarak daha kuvvetli bir malzemeden yapılması gerekmektedir.onun dışında kalan tüm teferruat lpg ile aynı .dikkat ederseniz prinsin mixseri bosc marka kaliteli bir üründür.önemli olan bir markanın çok yaygın servisi olması deyildir önemli olan sorun çıkarmayan ürününün olmasıdır.zaten mevcut distirbutörler de ürün kendisini sattığı için bu konuyu pek önemsememekteler.bu da bizim insanımızın zihniyeti.
    konuyu ekonomik açıdan yaklaşırsak .
    1 kit pahalı
    cevap : kit pahalı ancak sorunsuz olduğu için yıllar içinde sorunsuzluğu sebebi ile maliyetin geri dönüşümü mümkün olmaktadır.
    2 lpg cng olayı doğrumu
    cevap: aslında prins bir cng kit üreticisidir.cng kitler lpg ye de uygun olduğu içinyurdumuzda lpg kiti olarak satılmaktadır.lpg dünyanın en büyük cng kit üreticisidir.kısaca bu sektörde general motor gibidir.
    güney ve kuzey amerika başta olmak üzere bir çok devlete kit ihrac etmektedir.
    3 prins kit arızası
    cevap :prins kitler fabrikada her ürün ve parça kalite kontrolü yapılmaksızın sevk edilmediğinden ve türkiyede fazla bileni ve kurcalayanı olmadığından yıllarca sahibine sorunsuz hizmet etmektedir.
    velevki arıza yapmış olsa öncelikle aracın benzin ile çalışıp çalışmadığına bakılıp benzinde çalışıyorsa prinsde de haydi haydi çalışır mantığını yürütmek mümkündür.şayet benzinle çalışıyorsa benzinle en yakın servise gidip tamirini yaptırmak mümkün olmaktadır.
    dünyada lpg kullanımında dünya ikincisiyiz.zira cng kullanamıyoruz.
    arjantinde ve diğer güney amerika ülkelerinde eve gelen hattın ucuna yani sayacın sonrasına pompa adı verilen 1500 dolar civarında satılan bir pompa vasıtasıile gaz basıncı 225 atüye çıkarılıp öyle arabanındeposuna pompalanmakta ve depo doldurulunca maksimum 150 km ile 180 km arası bir yol yapabilmektedir.varsayalım ki bu söylediklerimiz mümkün oldu bizim devletimiz gibi enerjisini halkının cebinden gırlağından ve bil umum kullanılabilen her yerinden sağlayan ve bu cüsseyi yaşatabilmek içinher şeyi mubah gören devletimiz.hemen anında ötv adlı canavarı devreye sokar. ve bizim ucuz yakıt memnuniyetimizi katmerli hale getirir.
    sonuçta lpg yi arar oluruz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    sayın kara efe ustaların söylemiş oldukları doğrudur.zira prins kitte mikser ve depo değişimi sonucunda aracınız cng ile çalışan bir araç haline gelir.zira cng lpg gibi 4 atüde sıvı halda depolanabilen bir gaz deyildir .doğal gaz 200 atü basınç altında sıvılaşıp depolanabilmektedir.dolayısı ile buda çok kalın ve ağır yakıt depoları gerektirmektedir.ayrıca bunu mixserde yoğunlaştırıp gaza dönüştürmekte aynı basınç altında olan ekipmanın zaruri olarak daha kuvvetli bir malzemeden yapılması gerekmektedir.onun dışında kalan tüm teferruat lpg ile aynı .dikkat ederseniz prinsin mixseri bosc marka kaliteli bir üründür.önemli olan bir markanın çok yaygın servisi olması deyildir önemli olan sorun çıkarmayan ürününün olmasıdır.zaten mevcut distirbutörler de ürün kendisini sattığı için bu konuyu pek önemsememekteler.bu da bizim insanımızın zihniyeti.
    konuyu ekonomik açıdan yaklaşırsak .
    1 kit pahalı
    cevap : kit pahalı ancak sorunsuz olduğu için yıllar içinde sorunsuzluğu sebebi ile maliyetin geri dönüşümü mümkün olmaktadır.
    2 lpg cng olayı doğrumu
    cevap: aslında prins bir cng kit üreticisidir.cng kitler lpg ye de uygun olduğu içinyurdumuzda lpg kiti olarak satılmaktadır.lpg dünyanın en büyük cng kit üreticisidir.kısaca bu sektörde general motor gibidir.
    güney ve kuzey amerika başta olmak üzere bir çok devlete kit ihrac etmektedir.
    3 prins kit arızası
    cevap :prins kitler fabrikada her ürün ve parça kalite kontrolü yapılmaksızın sevk edilmediğinden ve türkiyede fazla bileni ve kurcalayanı olmadığından yıllarca sahibine sorunsuz hizmet etmektedir.
    velevki arıza yapmış olsa öncelikle aracın benzin ile çalışıp çalışmadığına bakılıp benzinde çalışıyorsa prinsde de haydi haydi çalışır mantığını yürütmek mümkündür.şayet benzinle çalışıyorsa benzinle en yakın servise gidip tamirini yaptırmak mümkün olmaktadır.
    dünyada lpg kullanımında dünya ikincisiyiz.zira cng kullanamıyoruz.
    arjantinde ve diğer güney amerika ülkelerinde eve gelen hattın ucuna yani sayacın sonrasına pompa adı verilen 1500 dolar civarında satılan bir pompa vasıtasıile gaz basıncı 225 atüye çıkarılıp öyle arabanındeposuna pompalanmakta ve depo doldurulunca maksimum 150 km ile 180 km arası bir yol yapabilmektedir.varsayalım ki bu söylediklerimiz mümkün oldu bizim devletimiz gibi enerjisini halkının cebinden gırlağından ve bil umum kullanılabilen her yerinden sağlayan ve bu cüsseyi yaşatabilmek içinher şeyi mubah gören devletimiz.hemen anında ötv adlı canavarı devreye sokar. ve bizim ucuz yakıt memnuniyetimizi katmerli hale getirir.
    sonuçta lpg yi arar oluruz.



    ilginize teşekkür ederim.

    inşallah dediğiniz gibi olur.ama şu bir gerçek bu kitten gayet memnunum.

    ayrıca diğer kitlere oranla daha az yakıyor..
    performans da çabası

    selamlarr...




  • geçen gün karşıya anadolu yakasına giderken gaz bitti uyarı sesi geldi, yolda benzinle devam ettim. karşıya geçene kadar gaz almadım. Dönmeden önce, Minubus yolundan kadıköy belediyesine doğru inerken sağda BP var, hemen köprü yoluna bağlanmadan önce. Bom boş depoya 10 liralık gaz aldım km saatini sıfırladım.. kendi kendime dedim bakalım beni eve götürebilecek mi 10 lira.. bastım geldim ama yolun yüzde 70 inde klima açmadım, ordan benim eve geldim yarım saat sonra peder beyi aldım bir yere gidiyoruz gaz bitti uyarı sesi geldi baktım tam 49,6 km yazdı yani yuvarlak hesap (bazıları bunu aldatmaca gibi görüyor ama ben yine de yuvarlayacağım) 50 km diyelim.. 10 liraya 50km benzinde benim için hayal... verdiğim para 10 lira bölelim gittiğimiz 50 km ye eder bize km de 200 bin lira bana göre bu çok iyi bir rakam hatta Adlan bey kiti takmadan evvel karşıya 20 ytl ye gidip geleceksin dediğinde pek inanamamıştım ama şimdi tecrübeyle sabit iyiki gaz dönüşümünü yaptırmışım iyi ki Prins tercih etmişim..

    Prins kullanıcısı arkadaşlar sizin araçlarınız şehir içi 50 km yi kaç paraya gidiyor? benim araç ford focus sedan triptonik 1.6 1300 kg 110 beygir benzinde uçuk rakamlar yakıyor hiç hatırlatmayın benim gavur çok yakan bir araç olduğundan gazı da eminim diğer araçlara nazaran çok yakıyordur ama yine de başka araçların elde ettiği rakamları bilmek istedim.. teşekkürler saygılar




  • Prins Otogaz sistemlerin de yol bilgisayarı olan arçlar da anlık yakıt tüketim değeri (Ayni yol devir hız şarların da) benzin gaz eşit gösteriyor mu?
  • Herkese İyiakşamlar dilerim.

    Yaklaşık 7500km'dir Prins kullanıcısıyım. Daha önce düşüncelerini yazan arkadaşların hepsine katıldığımı belirtmek isterim. Sizlerinde belirttiği gibi gerçekten ekonomik ve sorunsuz kullanım adına prins tercih etmekten mutluyum.

    Bugün itibari ile yaklaşık 16/08/2008-30/08/2008 tarihlkeri arasında Adana-Tekirdağ-İstanbul-Adana hattında toplam 3250km yol yaptım. Bunun yaklaşık 2400km'si Adana-Tekirdağ-Adana arasında, kalanı İstanbul ve Tekirdağ şehir içi yollarında olmak üzere. Gaz tüketimini tam ölçmek üzere gaz bitti uyarısına kadar kullandıktan sonra gaz almak sureti ile,

    Uzun yolda; 100-110 (kısa süreli 120 ve üzeri) 4 kişi ve dolu bagaj, klima açık şekilde 100km'de 8.5-8.7 litre ortalama (Bu değer aynı kullanım tarzında benzinde 7.5-7.8 arasındadır) tüketim değeri elde edildi.
    Şehir içinde; Özellikle fevkaladeninde Fevki kalabalık ve bir o kadar karışık ve ve bir o kadar sapıtık ve daha da ve bir o kadar çıldırtıcı trafiğinde 12 litre (Bu değeri benzinde ölçmedim. Zira İstanbula hiç benzinle gelmedim. Muhtemelen de o Avcılar trafiğine bir daha girmem )

    tüketim değerlerini elde ettim. Performans olarak da hiçbir sıkıntı yaşamadım.

    Lakin, hala aracın gaz pedalının özellikle sıkışık trafikte takılma problemi sürüyor. Özellikle LPG'de iken bu sorun oluşuyor ve benzinde iken bu sorunla karşılaşılmıyor. Kaza yapmadan önce Ankara'da sorunu çözdürmüş, akabinde kaza yapmıştım. Kazadan sonra da Ankara'da tekrar kontrol ettirmedim. Şu anda özellikle klima açıkken çok belirgin olan arıza, klima kapalı iken sadece çok dur kalk yaptığımda sorun çıkartıyor. Bunun için, ( Bilal bey, size sormadan, sizin referansınız ile İstanbul'da Gaplı Makine ile tanışma fırsatım oldu. Kusura bakmayın lütfen) İstanbul'da Gaplı Makine ile görüştüm. Gerçekten de, Memduh beyin (yanlış hatırlamıyorsam) yaklaşımı çok çok olumlu idi. Gaz ayarlarını kontrol etti. Ancak sorunu bulamadılar. Şu anda halen çözümlenmiş değil. Sanırım kendi imkanlarımız ile çözeceğim.

    Birşey dikkatimi çekti yanlız. Birincisi, benim aracıma 45 litrelik simit tank takıldı. Ankara'da genellikle 35-38 litre gaz aldığımı Özbek otomotive bildirdiğimde, gaz tankının 50-55 litre alabileceğini, korkmam gereken bir durum olmadığını söylemişti. İstanbulda, aracın gaz ikazı ötünceye kadar kullandım. İkazdan sonra bir süre benzinde gittim ve yokuş aşağı bir durumda iken tekrar gaza aldım. Bir sürede o şekilde ilerledikten sonra artık benzinden gaza geçmeyinceye kadar LPG'de gittim. İstanbulda büyük bir benzincide aracımı fulledim ve 47.5 litre gaz aldım. Sormak istediğim, simit tankta 50-55 litre olanı var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 30 Ağustos 2008; 23:11:21 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg

    Herkese İyiakşamlar dilerim.

    Yaklaşık 7500km'dir Prins kullanıcısıyım. Daha önce düşüncelerini yazan arkadaşların hepsine katıldığımı belirtmek isterim. Sizlerinde belirttiği gibi gerçekten ekonomik ve sorunsuz kullanım adına prins tercih etmekten mutluyum.

    Bugün itibari ile yaklaşık 16/08/2008-30/08/2008 tarihlkeri arasında Adana-Tekirdağ-İstanbul-Adana hattında toplam 3250km yol yaptım. Bunun yaklaşık 2400km'si Adana-Tekirdağ-Adana arasında, kalanı İstanbul ve Tekirdağ şehir içi yollarında olmak üzere. Gaz tüketimini tam ölçmek üzere gaz bitti uyarısına kadar kullandıktan sonra gaz almak sureti ile,

    Uzun yolda; 100-110 (kısa süreli 120 ve üzeri) 4 kişi ve dolu bagaj, klima açık şekilde 100km'de 8.5-8.7 litre ortalama (Bu değer aynı kullanım tarzında benzinde 7.5-7.8 arasındadır) tüketim değeri elde edildi.
    Şehir içinde; Özellikle fevkaladeninde Fevki kalabalık ve bir o kadar karışık ve ve bir o kadar sapıtık ve daha da ve bir o kadar çıldırtıcı trafiğinde 12 litre (Bu değeri benzinde ölçmedim. Zira İstanbula hiç benzinle gelmedim. Muhtemelen de o Avcılar trafiğine bir daha girmem )

    tüketim değerlerini elde ettim. Performans olarak da hiçbir sıkıntı yaşamadım.

    Lakin, hala aracın gaz pedalının özellikle sıkışık trafikte takılma problemi sürüyor. Özellikle LPG'de iken bu sorun oluşuyor ve benzinde iken bu sorunla karşılaşılmıyor. Kaza yapmadan önce Ankara'da sorunu çözdürmüş, akabinde kaza yapmıştım. Kazadan sonra da Ankara'da tekrar kontrol ettirmedim. Şu anda özellikle klima açıkken çok belirgin olan arıza, klima kapalı iken sadece çok dur kalk yaptığımda sorun çıkartıyor. Bunun için, ( Bilal bey, size sormadan, sizin referansınız ile İstanbul'da Gaplı Makine ile tanışma fırsatım oldu. Kusura bakmayın lütfen) İstanbul'da Gaplı Makine ile görüştüm. Gerçekten de, Memduh beyin (yanlış hatırlamıyorsam) yaklaşımı çok çok olumlu idi. Gaz ayarlarını kontrol etti. Ancak sorunu bulamadılar. Şu anda halen çözümlenmiş değil. Sanırım kendi imkanlarımız ile çözeceğim.

    Birşey dikkatimi çekti yanlız. Birincisi, benim aracıma 45 litrelik simit tank takıldı. Ankara'da genellikle 35-38 litre gaz aldığımı Özbek otomotive bildirdiğimde, gaz tankının 50-55 litre alabileceğini, korkmam gereken bir durum olmadığını söylemişti. İstanbulda, aracın gaz ikazı ötünceye kadar kullandım. İkazdan sonra bir süre benzinde gittim ve yokuş aşağı bir durumda iken tekrar gaza aldım. Bir sürede o şekilde ilerledikten sonra artık benzinden gaza geçmeyinceye kadar LPG'de gittim. İstanbulda büyük bir benzincide aracımı fulledim ve 47.5 litre gaz aldım. Sormak istediğim, simit tankta 50-55 litre olanı var mı?



    iyi akşamlar,

    tolgakmg estağfurullah, ne kusuru.. Yardımcı olabilmek için herkese tavsiye ediyorum zaten kusurluk bir mesele yok inşallah. haberim olsaydı ben de gelirdim birlikte çay içerdik.. :)

    benim araçta da 43 litrelik tank takılı, yakıt istasyonlarında gaz pompasının üzerindeki uyarı levhasında depoyu yüzde 80 - 85 den fazla doldurmayın yazıyor ancak Adlan bey tamamını doldurabileceğimi ve bir problem olmayacağını söylüyor. ben yine de şamandıramın sağlığı için :) tamamını doldurmuyorum. bu endişemi de Adlan bey e söyledim, o da bana senin şamandıran Tomasetto dedi :) ve bir sorun olmayacağını yineledi..

    simit tankta 55 litre olan tank var ama 45 litrelik bir tank 55 litre gaz almaz bence.. bunu Adlan beye de sorarım ama sanmıyorum..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Müverrih


    tolgakmg estağfurullah, ne kusuru.. Yardımcı olabilmek için herkese tavsiye ediyorum zaten kusurluk bir mesele yok inşallah. haberim olsaydı ben de gelirdim birlikte çay içerdik.. :)

    benim araçta da 43 litrelik tank takılı, yakıt istasyonlarında gaz pompasının üzerindeki uyarı levhasında depoyu yüzde 80 - 85 den fazla doldurmayın yazıyor ancak Adlan bey tamamını doldurabileceğimi ve bir problem olmayacağını söylüyor. ben yine de şamandıramın sağlığı için :) tamamını doldurmuyorum. bu endişemi de Adlan bey e söyledim, o da bana senin şamandıran Tomasetto dedi :) ve bir sorun olmayacağını yineledi..

    simit tankta 55 litre olan tank var ama 45 litrelik bir tank 55 litre gaz almaz bence.. bunu Adlan beye de sorarım ama sanmıyorum..


    Günaydın;
    Teşekkür ederim Bilal bey. Gaplı makineden Adnan beydi evet tanıştığım. Ben gaz alma işlemini genelde göstergedeki son lamba yanmay başladıktan sonra takriben 50-60km gittikten sonra gaz alıyordum. Buda ortalama 35-38 litrelere hatta bir keresinde 42 litreye kadar varmıştı. İlk defa İstanbul'da neredeyse deponun dibini sıyırarak kullandım. Gerçi bir daha yapmak niyetinde değilim. Zİra deponun dibindeki tortunun filtreyi tıkamasından endişe ediyorum. Genelde de ufak tefek yerlerden değil, hep büyük yerlerden LPG almayı tercih ettim. Ancak en son aldığım yerde 47.5 litre gaz alınca şaşırdım tabiki. Daha dün, yine aynı şekilde gazı bitirdim ve bu seferde 46.7 litre olunca kendi isteğimle pompacıya dolumu durdurmasını söyledim. Bu olay Adnan beyle tanışmadan sonra olduğu iin Adnan beye benim depom kaç litrelik bir bakın diyemedim açıkcası. Olmazsa bir LPG servisine gidip soracağım. Deponun büyük olduğunu biliyorum. Zira stepne yuvasına sığmadı, biraz yukarıda duruyor. Gaz kelebeği takılma sorununu çözerem (bizim araçlarda özellikle sıkça yaşanan bir sorun bu) tek derdim bu olsun.

    İstanbula tesadüfen geldim ve aynı gün döndüm. İnşallah bir dahaki sefere bir çay içme fırsatım olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgakmg


    quote:

    Orjinalden alıntı: Müverrih


    tolgakmg estağfurullah, ne kusuru.. Yardımcı olabilmek için herkese tavsiye ediyorum zaten kusurluk bir mesele yok inşallah. haberim olsaydı ben de gelirdim birlikte çay içerdik.. :)

    benim araçta da 43 litrelik tank takılı, yakıt istasyonlarında gaz pompasının üzerindeki uyarı levhasında depoyu yüzde 80 - 85 den fazla doldurmayın yazıyor ancak Adlan bey tamamını doldurabileceğimi ve bir problem olmayacağını söylüyor. ben yine de şamandıramın sağlığı için :) tamamını doldurmuyorum. bu endişemi de Adlan bey e söyledim, o da bana senin şamandıran Tomasetto dedi :) ve bir sorun olmayacağını yineledi..

    simit tankta 55 litre olan tank var ama 45 litrelik bir tank 55 litre gaz almaz bence.. bunu Adlan beye de sorarım ama sanmıyorum..


    Günaydın;
    Teşekkür ederim Bilal bey. Gaplı makineden Adnan beydi evet tanıştığım. Ben gaz alma işlemini genelde göstergedeki son lamba yanmay başladıktan sonra takriben 50-60km gittikten sonra gaz alıyordum. Buda ortalama 35-38 litrelere hatta bir keresinde 42 litreye kadar varmıştı. İlk defa İstanbul'da neredeyse deponun dibini sıyırarak kullandım. Gerçi bir daha yapmak niyetinde değilim. Zİra deponun dibindeki tortunun filtreyi tıkamasından endişe ediyorum. Genelde de ufak tefek yerlerden değil, hep büyük yerlerden LPG almayı tercih ettim. Ancak en son aldığım yerde 47.5 litre gaz alınca şaşırdım tabiki. Daha dün, yine aynı şekilde gazı bitirdim ve bu seferde 46.7 litre olunca kendi isteğimle pompacıya dolumu durdurmasını söyledim. Bu olay Adnan beyle tanışmadan sonra olduğu iin Adnan beye benim depom kaç litrelik bir bakın diyemedim açıkcası. Olmazsa bir LPG servisine gidip soracağım. Deponun büyük olduğunu biliyorum. Zira stepne yuvasına sığmadı, biraz yukarıda duruyor. Gaz kelebeği takılma sorununu çözerem (bizim araçlarda özellikle sıkça yaşanan bir sorun bu) tek derdim bu olsun.

    İstanbula tesadüfen geldim ve aynı gün döndüm. İnşallah bir dahaki sefere bir çay içme fırsatım olur.


    günaydın,

    kendiniz de tankın üzerini açıp bakabilirsiniz kaç litrelik olduğuna.. tankın üzerinde demire baskı şeklinde yazıyor olması lazım, hem seri numarası hem de kapasitesi benimki isteğimiz üzerine 43 litrelik tank üzerinde de 43 lt yazıyor. bilemiyorum buna 43 litreden fazla gaz girer mi.. çünkü malum depoda basınç altında iken sıvı olduğundan daha da yoğunlaşıp sıkışıp daha çok girebilrmi depoya bir fikrim yok.. Adlan beye uğrayıp yine bir çayını içer sorarım inşallah.. Bir dahakine sizle de bir çay içeriz nasip olursa..




  • Sahip olduğunuz depo 53 litre, ben de aynı depoyu kullanıyorum.

    Gazı sürekli aynı yerden alıyorum, 47-48 litre alıyor. Pompa zorlanmaya başladığı, sayaç yavaşladığı anda pompacı yerinde değilse bile ben durduruyorum.

    Farklı benzincilerin pompa basıncı farklı olduğu için gaz miktarı da değişiyor, doldur deyip başından ayrılmamanızı öneririm.
  • Arkadaşlar herkese merhabalar.
    Aracımın sizinde belirttiğiniz gibi deposunun üzerindeki değerlere göre hacmini öğrendim. Depo üzerinde sizlerinde dediği gibi 55 litre yazıyor. Depo biraz yüksek duruyordu ama 55 litrelik olduğuna da ihtimal vermiyordum.

    Bu arada, geçenlerde Ankara'da araca bakım yapıldı. Genel bakımları gecikmişti onlar halloldu. Birde gaz kelebeği temizlendi ve sisteme yeniden tesisat çekildi. Şimdi, klima açık yada kapalı iken gaz takılması sorunu ortadan tamamen kalktı. Tüketim değerlerinde en az 1 litre civarında düşüş meydana geldi.

    Hepinize tavsiyeleriniz için teşekkür ederim.
  • Mrb. Bende bir Prins kullanıcısıyım. Aracım Suzuki Grand Vitara. Sıralı sistem taktıralı hemen hemen 10000 km.'ye yaklaştı. Ben sistemimde bir problem olduğunu düşünüyoruum. Sizlerle paylaşıp yardım almak istedim.
    Aracımın üzerinde 40'lık depo mevcut. Depoyu fullediğim zaman (hemen hemen 40,45'YTL'lik yakıt alıyor) gösterge lambası önceleri birinci seviyeyi 70-80 km'lerde görüyordu. Yaza doğru bu 90-100 km'leri buldu. Ama hemen hemen bir aydır 55-60 km. deyince 1.lamba sönüyor. Depoda 155 -160 km'de bitiyor.Bu normal midir. Arıza ve/veya ayar gerekirmi. Şimdiden çok teşekkürler.
  • syn tsat depo göstergelerinin çok sağlıklı olduğunu söyleyemeyiz.şunu dikkate almalıyız. örneğin aracınızın gazını düz yolda bitirdiniz.benzinciye gittiniz 20 ytl lik yakıt alıp aynı koşullarda yada benzer koşullarda kullanarak yakıtın bittiği noktada bir bir ölçüm yaparsınız. kilometre olarak bunu belirlersiniz gene aynı istasyondan muhtelif zamanlarda gene aynı miktarda gaz alıp ölçümler yaparsınız bu da size aşağı yukarı bir fikir verir.
  • aldığımız yakıt ile bir miktar su yakıtla birlikte depomuza gireri her dolumda bir miktar su aldığımızı varsayarsak depo hacmi görece olarak git gide daralacaktı. bunu da dikkatte almak gerekir
  • Merhaba,
    Benim 2004 (makyajdan önceki model) HONDA Civic'im var. LPG dönüşümü yaptırmak istiyorum ve bulunduğum şehirde Prins, Tartarini, Romano, KME-AKME, Stafenelli, takan bir yer var. Yıllardır dizel otomotiv sistemleri bayii ve servisi, ayrıca Bosch otomotiv ürünleri bayii ve servisi olarak çalışan bir yer. Babam geçenlerde sıralı LPG sistemleri için fiyat almştı oradan. Prince diğerlerinden neredeyse %40 civarında daha pahalıydı. Prince'in kaliteli bir marka olduğunu biliyorum, sanırım Hollanda üretimi. Aklımdan da Prins taktırmak geçiyor AMA diğer markalara göre %40 fiyat farkını hakedecek kadar performans, kalite, yakıt ekonomisi ve stabilite (sorunsuzluk) sağlıyor mu GERÇEKTEN ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BRAVEHEART11

    Merhaba,
    Benim 2004 (makyajdan önceki model) HONDA Civic'im var. LPG dönüşümü yaptırmak istiyorum ve bulunduğum şehirde Prins, Tartarini, Romano, KME-AKME, Stafenelli, takan bir yer var. Yıllardır dizel otomotiv sistemleri bayii ve servisi, ayrıca Bosch otomotiv ürünleri bayii ve servisi olarak çalışan bir yer. Babam geçenlerde sıralı LPG sistemleri için fiyat almştı oradan. Prince diğerlerinden neredeyse %40 civarında daha pahalıydı. Prince'in kaliteli bir marka olduğunu biliyorum, sanırım Hollanda üretimi. Aklımdan da Prins taktırmak geçiyor AMA diğer markalara göre %40 fiyat farkını hakedecek kadar performans, kalite, yakıt ekonomisi ve stabilite (sorunsuzluk) sağlıyor mu GERÇEKTEN ?



    hondalar genelde gazla uyumlu araçlardır, iyi italyan markaları da sizin işinizi görebilir ancak içim rahat olsun, bir kere yapılıyor yaptığıma değsin, sorunsuz olsun, diyorsanız fiyat farkını verin ve Prins taktırın.. ben de prins kullanıcısıyım ve kitten hiçbir arıza veya şikayetim, taktırdığım günden bu gune herhangi bir sorun olmadı.. Prins aldığı parayı hak eden bir kit evet hollanda malı.. filtre-sensör Bosch, enjektörler Keihın marka Japon malı.. ve enjektörler 750.000 km garantili kit komple 100.000 km garantili.. diğer kitlerin malzemelerini ve prins in malzemelerini yan yana koyarak bile kalite farkını görebilirsiniz.. bir elinize herhangi bir regülatör diğer elinize prins regülatör alın farkı anlarsınız.. prins in en büyük artılarından biri de yazılımının hızlı çalışmasıdır.. gaz pedalına çok çabuk tepki verir.. ben kullanıcısı olarak bunları tecrübe ettim burda prins kullanıcısı başka arkadaşlar da var onlarda görüşlerini paylaşacaklardır.. ben de taktırmadan evvel çok araştırdım,, performans kalite bir yana, sorunsuz olması çok güzel.. gaz sistemi taktırdıktan sonra ikinci evim servis olsun istemem kimse de istemez.. her gün bir sorun her defasında acaba bu sefer çalışırmı teklermi beni yolda bırakırmı hantallaşırmı... bu soruları düşündüdürecek bir kit 5 ytl de olsa taktırmam.. bunları düşünmemek için Prins derim... GERÇEKTEN... isterseniz ve istanbuldaysanız size yardımcı olabilirim, taktırdığım yerde makine mühendisi Adlan beyle sizi görüştürebilirm sorularınızı çekincelerinizi ona da sorarsınız daha detaylı teknik bilgi de alırsınız.. isterseniz adresi telefonu veririm kendiniz gidersiniz.. ama Prins düşünmekle doğru karar vermişsiniz değiştirmeyin..




  • Sayın Müverrih, çabuk cevabınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim. Buradaki Prins OtoGaz Sistemlerinin yetkili bayii ve servisi de bu işde oldukça tecrübeli denilebilir. Herşeyden önce yıllardır dizel otomotiv sistemleri + BOSCH otomotiv ürünleri bayii ve servisi olarak çalışan bir yer. İşyeri sahipleri de mühendis.
    http://ihsaniyiel.com/page22.php
    Yukarıdaki sayfada Hollanda Dodge/Chrysler/Jeep ve Toyota Polonya'nın, müşterilerine Prins sistemleri önerdiği ve kullandığına dair yetkililerin imzaladığı belgeler de var.
    Diğer Prins kullanıcılarının da "neden Prins tercih edilmeli" sorusuna yanıt olabilecek deneyimlerini, bilgi ve önerilerini bekliyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BRAVEHEART11

    Sayın Müverrih, çabuk cevabınız ve ilginiz için çok teşekkür ederim. Buradaki Prins OtoGaz Sistemlerinin yetkili bayii ve servisi de bu işde oldukça tecrübeli denilebilir. Herşeyden önce yıllardır dizel otomotiv sistemleri + BOSCH otomotiv ürünleri bayii ve servisi olarak çalışan bir yer. İşyeri sahipleri de mühendis.
    http://ihsaniyiel.com/page22.php
    Yukarıdaki sayfada Hollanda Dodge/Chrysler/Jeep ve Toyota Polonya'nın, müşterilerine Prins sistemleri önerdiği ve kullandığına dair yetkililerin imzaladığı belgeler de var.
    Diğer Prins kullanıcılarının da "neden Prins tercih edilmeli" sorusuna yanıt olabilecek deneyimlerini, bilgi ve önerilerini bekliyorum.



    Rica ederim.. yardımcı olabildiysek ne mutlu.. işte kendiniz de dodge chrysler jeep in Prinsi öneren belgesini bulmuşsunuz benim de işime yaradı teşekkür ederim.. Bu işte ülkemizde prins ten iyisi yok (bana göre)..

    Taktırmayı düşündüğünüz yerin işçiliğine güveniyorsanız problem yok. bir kaç detay eklemek isterim.. ustalarınız belki zaten yapacaklardır ama sizin de bilmenizde fayda var..Manifold sökülerek nipel delikleri açılıp kılavuzlanırsa çapaklar dışarı atılır, motorun içine gitmemiş olur. şamandıranın tomasetto olmasına dikkat edin..

    Prins ten memnun kalırsınız, şimdiden hayırlı olsun..




  • Slmlar...

    Öncelikle aracıma kesinlikle prins marka dönüşüm sistemi taktırmayı dusunuyorum. suan Honda cıvıc kulalnıyorum ancak yenı bır arac alacagım. muhtemelen yenı kasa honda yada WW golf otomatık vıtes araba alacagım. bu ıkı aractan hangısı lpg de daha uyumlu olur. tecrubesı olan varsa lutfen paylasırsa sevınırım. ona gore alacagım araca karar verıcem.

    tesekkurler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: megolameteora

    Slmlar...

    Öncelikle aracıma kesinlikle prins marka dönüşüm sistemi taktırmayı dusunuyorum. suan Honda cıvıc kulalnıyorum ancak yenı bır arac alacagım. muhtemelen yenı kasa honda yada WW golf otomatık vıtes araba alacagım. bu ıkı aractan hangısı lpg de daha uyumlu olur. tecrubesı olan varsa lutfen paylasırsa sevınırım. ona gore alacagım araca karar verıcem.

    tesekkurler


    Aleykümselam

    hondalar genel olarak da lpg için de sorunsuz ve uyumlu araçlardır.. sanayi tabiriyle, yağını suyunu ver asla ağlamaz.. benim de bundan önceki aracım hondaydı.. ama hondalar biraz narin arabalar yani, düşük amper elektirik tesisatıyla çalışır, kasa olarak biraz daha kibardır, yüklendikçe zorlanır. yani 5 kişi binince aracın performansında hissedilir düşüş olur.. tabi benim 98 model gayet iyi bakımlı honda 5 kapı euro cıvıc aracımda böyle idi, son kasaları da böyle midir bilemiyorum. golf kullanmadım ama hondalara nazaran biraz daha mızmızlanan araçlardır diye biliyorum.. hatta makine mühendisi bir tanıdığım WW ambeleminden uzak durmak lazım demişti.. lpg uygulanmış bir çok ww araç var umarım ww sahibi biri araç ve lpg uyumu hakkında bilgilerini paylaşır.. ancak en mızmız araç da olsa lpg kiti Prins ise pek sorun olacağını sanmıyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müverrih -- 3 Ekim 2008; 16:00:51 >




  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.