Şimdi Ara

prins dönüşüm kiti hakkında (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.820
Cevap
43
Favori
548.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar,
    benim aracım vw golf V, 2004 model. aracı 47.000 km de aldım ve prins kit taktırdım. su an 80.500 km de ve sorunsuz.
    prins kiti kesinlikle tavsiye ederim. kışın -13 derecede bile tek marşta çalıstı. başka kitlerin ilk marsta calısmadıgı problemlerini okuyorum forumlarda. bircok kit arıza lambasını yakar, boyle bir problem de olmadı. tomasetto şamandra takılmıstı ancak 36 litre gaz alıyordu 55 litrelik depoya. onu degiştirdiler, su an kullandıgım lovato marka ve 46-47 lt alıyor normal olarak.
    kaput acıldıgında aracın lpg li oldugunu anlamanız cok zor.
    şehir dısı 8-8.5 lt gaz kullanıyorum 100-120 km/h arası kullanımda.
    bilgiğim kadarıyla prins deponun ve regulatorun degişmesiyle dogal gaz da kullanabiliyor. ama enjektorlerden emin degilim onların da degişmesi gerekiyor olabilir, servise sorarsanız bilgi verirler.
    prinsi fiyat farkına ragmen tavsiye ederim.
    saygılar...
  • Hocam mesajınızdan şöyle bir anlam çıkartıyorum benim aracım da sorun yok başka herhangi bir marka taktırsaydım şu sorunlar olacaktı gibi.Prins'de pek sorun okumazsınız çünkü şu forumdaki kullanıcı sayısı bir elin parmağı kadar artı bu topik de bazen öyle mesajlar okuyorum ki Prins hakkında kullanıcımı yoksa montajcımı olduğu konusun da insan şüpheye düşüyor öyle mesajlar yazılıyor ki okuyanın aklın da hiçbir soru işareti kalmıyor ilginç.
    Artı Prins ne kadar CNG uyumluysa diger markalar da o kadar uyumlu
    Not:Prins iyi bir marka ancak:
    1-Fiatı
    2-Her yerde yetkili bayisinin olmaması
    3-Sanırım birde kendini pek yenilemeyen bir marka
    quote:

    Orjinalden alıntı: mithatzafer

    merhabalar,
    benim aracım vw golf V, 2004 model. aracı 47.000 km de aldım ve prins kit taktırdım. su an 80.500 km de ve sorunsuz.
    prins kiti kesinlikle tavsiye ederim. kışın -13 derecede bile tek marşta çalıstı. başka kitlerin ilk marsta calısmadıgı problemlerini okuyorum forumlarda. bircok kit arıza lambasını yakar, boyle bir problem de olmadı. tomasetto şamandra takılmıstı ancak 36 litre gaz alıyordu 55 litrelik depoya. onu degiştirdiler, su an kullandıgım lovato marka ve 46-47 lt alıyor normal olarak.
    kaput acıldıgında aracın lpg li oldugunu anlamanız cok zor.
    şehir dısı 8-8.5 lt gaz kullanıyorum 100-120 km/h arası kullanımda.
    bilgiğim kadarıyla prins deponun ve regulatorun degişmesiyle dogal gaz da kullanabiliyor. ama enjektorlerden emin degilim onların da degişmesi gerekiyor olabilir, servise sorarsanız bilgi verirler.
    prinsi fiyat farkına ragmen tavsiye ederim.
    saygılar...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talfar -- 4 Ekim 2008; 20:21:16 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: talfar

    Hocam mesajınızdan şöyle bir anlam çıkartıyorum benim aracım da sorun yok başka herhangi bir marka taktırsaydım şu sorunlar olacaktı gibi.Prins'de pek sorun okumazsınız çünkü şu forumdaki kullanıcı sayısı bir elin parmağı kadar artı bu topik de bazen öyle mesajlar okuyorum ki Prins hakkında kullanıcımı yoksa montajcımı olduğu konusun da insan şüpheye düşüyor öyle mesajlar yazılıyor ki okuyanın aklın da hiçbir soru işareti kalmıyor ilginç.
    Artı Prins ne kadar CNG uyumluysa diger markalar da o kadar uyumlu
    Not:Prins iyi bir marka ancak:
    1-Fiatı
    2-Her yerde yetkili bayisinin olmaması
    3-Sanırım birde kendini pek yenilemeyen bir marka


    """"bu topik de bazen öyle mesajlar okuyorum ki Prins hakkında kullanıcımı yoksa montajcımı olduğu konusun da insan şüpheye düşüyor... """""

    bu sözünüzün ucu bana da dokundu çünkü Prinsi över mesajlar gönderdim. Ben, İstanbulda beylikdüzüne yakın bir mevkide ikamet etmekteyim. Araç sahibiym, Prins kullanıcısıyım. Arzu edenler olursa aracımın resimlerini de gönderebilirm(zaten burda da paylaşmıştım). Veya yüz yüze görüşmek isteyen olursa görüşebilirm.

    Ben lpg yi ilk duyduğumdan beri şiddetle karşı çıkan biriydim. Ancak şu an prins kit takılı ford aracımı aldığımdan beri benzin belimi büktü ve bunu şikayet ettiğim herkes sıralı gaz sistemini tavsiye etti.. ben yargısız infaz yapıyor ve "arabayı mahveder, araç ekonomik yürüyecek diye her gün arıza verir, beni rezil eder, hızlı gidemez vs vs vs" diyordum.. ama benzin sarfiyatının dengemi bozması beni bu en azından bi araştırmaya itti.. ve yaklaşık 3 ay boyunca internette girmediğim site kalmadı nerdeyse.. hep araştırıyordum ve karşıma hep "motor arıza lambasının yanması", "stop etme", "çalışmama", "tekleme dengesizlik" vesaire gibi sorunlar çıkıyordu ama prins taktırıp da bunlardan şikayet eden kimseye rastlamadım.. ve bu marka üzerinde yoğunlaştım ve bu markayı derinlemesine araştırdım ve tercihimi bundan yana kullandım..

    bu araştırmaları yaparken araçlarına 1000 ytl 1500 ytl gibi küçümsenmeyecek paralar verip gaz kitleri taktıran ama bir türlü randıman alamayan ve bu yüzden ikinci evi sanayi olan, psikolojileri bozulan, stres yapan, arabasından soğuyan hata nefret eden, gaz sistemi taktırdığına bin pişman olan insanlara şahid oldum.. bu insanlar genelde bir arkadaşının tavsiye ettiği markayı en iyi kabul edip ille de onu isteyip taktıran insanlar oluyordu.. veya hiç araştırmadan ilk gittiği serviste usta "en iyisi bu abi" dediği için taktıranlar oluyordu..

    ben hiçbir servisle maddi bağı olmayan bir vatandaşım, tek isteğim insanlarımız kendi paralarıyla rezil olmasınlar.. nasılki benim prins kullanmama, prinsi haklı olarak öven ve güzelliklerinden bahseden insanlar olduysa, bende aynı şeyi yapmak istedim.. bu işte işçiliğin de önemini bildiğim için kendi taktırdığım servis olan Gaplı makinayı tavsiye ettim ve edeceğim ama dikkat ederseniz komisyoncular gibi "beni arayın yardımcı olurum" demiyorum. servisin adı Gaplı makina beylikdüzünde sahibi ilgilisi Adlan beydir diyor ve telefonunu da veriyorum yukardaki mesajlarımda görebilirsiniz. ille beni Bilal bey gönderdi deyin de demedim ve dememde.. anlaşılmamak kötü, yanlış anlaşılmak çok çok kötü..

    ben kiti taktırdığım gün sabahtan akşama kadar ve ertesi gün de sabahtan ikindiye kadar serviste ustalarla birlikte kaldım. bu süre içinde en az 20 araç geldi arızadan dolayı ve bunların hiçbiri Prins kit değildi.. ustalar da diyor zaten Prins kit taktıran müşterileri bir daha göremiyoruz diye.. malum anketlerde kısıtlı sayıda insanla yapılır ancak sonuçları genellenir çünkü toplumun küçük bir kesiti de bütününü yansıtır.. 100 kişiden 45 i X partisine oy vereceğini söledi, bu da %45 eder ve seçimlerde 70 milyonun %45 i X partisine oyunu verdi.. bu hep böyledir, burda kullanıcı sayısının az olması pek bir şeyi değiştirmez.

    Fiyatını kalitesine oranlarsak, kullanıcıya habere sıkıntı çıkartan ve moral bozan, aracın sarf malzemelerinin hepsinin değiştirilmesini gerektiren kitlerden daha iktisatlıdır.

    Heryerde bayisi yoktur doğru, kolay kolay sorun çıkarmadığı için her yerde bayisi olması da gerekmiyor.

    Kendini yenilemeyen bir marka demişsiniz, bunu bilemiyorum diğer markalar ne gibi yenilikler yapmışlar merak ettim.




  • merhabalar,
    sanırım biraz fazla övmüşüz prinsi:)
    ben aracı ilk aldıgımda hatta almadan once lpg taktırmaya kesinlikle karar verdigim icin bir arastırmaya girmiştim. en iyisi brc diye biliyordum. ancak montaj yapan bir usta kendisinde olmamasına ragmen n yisi prins dedi. ilk baştaek inandırıcı gelmedi. hatta internette arastrdım adın doru yazamadıgımdan prince diye yazmıstım dogru durust sonuc bile cıkmadı. ama bu foruma uaştım ve yazılanları okuyunca gerceklik payı oldugunu dusundum. ankarada montaj yapan birkac yeri telefonla aradım ve ikisini de ziyaret ettim. Ozzirveden Memduh ustanin verdigi bilgilerden de ikna oldum ve fiyat farkına ragmaen kiti taktırdım.
    prins 2000 ytl ken 850 ytl ye kit onerenler oldu sıralı sistem. hatta begenmezsen gel sokeriz falan dediler. allahtan oyle bir sacmalık yapmadım eminim basım cok agrırdı. dige kitler kotu demiyorum brc, lovato vs vs bircok kaliteli kit var. benim aracıma da onlar da olurdu kesin. yani prins genelde turbolu ve yuksek hacmli araclara tkılıyor. bir arkadasımda megan var kiti tam hatırlayamıyorum yanlıs bilgi vermeyeyim, italyandı ama. klimayı acınca arac stop ediyormus ve cozulememiş probem. bu topikte sorun yasayanlr da yazıyor aslında ama cok fazla degil. belki de cok fazla sorun yasayan yoktur bilemiyorum. belki de yurtdısınai forumları da okumak gerekir.
    bu forumda arastırsanız atikerin sabah calısmama problemi oldugunu gorursunuz. ya da başka problemleri. ama prins hakkında cok fazla şikayet olmaması sanırım memnuniyettendir. yoksa benim ornegin prins ile bir alakam yok. sorun yasayanların da şikayetini burada yazmaması icin bir neden goremiyorum. detaylı bilgi veren arkaaslar da sanırım konuya olan ilgilerinden dolayı teknik bilgilerle bizim gibi bu konuda kafası karışmış insanlarla paylaşım icin bunu yapyorlar.
    bu arada fiyatı pahalı olan bir de teleflex var onun enjektor sistemi daha farklı. onu da arastırabilirsiniz sanırım onun hakkında da cok şikayet yoktur.
    tabi ki kit kadar montaj yapan kişinin beceris de onemli. prinsin cok bayisinin olmaması belki de avantajıdır, her onune gelen prins taksa mutlaka problemler cok olur ve markanın imajı zayıflar. bu nedenle de cok fazla bayilik vememiş olabilirler.
    ben prins ile 11 ayda 34000 km yaptım sehirdısına da gittim ama servise gidecek bir problemle karsılasmadım. 1-2 defa gecerken ugradım genel gorusmek icin okadar. bir de haziranda aracım fazla yakmaya başlamıstı onu sordum bir broblem cıkmadı. su an havalar soguyunca yakıt da normale dondu. sanırım klimadan ve motora sıcak hava girmesinden kaynaklanmıstı sorun, ama ozaman biraz canım sıkılmıstı dogrusu.
    cng icin de sanırım enjektorlerin ecunun vs uyumlu olması gerekiyor diger markalarda da olabilir ama hepsinde oldugunu sanmıyorum. bilen arkadaslar yazarsa sevinirim. zaten cok da hayati bir mevzu degil. cng nin yaygınlasmasına daha cok var ozaman gerekirse sokup yeni kit takılır. ama uyumlu oldugun bilmek guzel yine de.
    kendini yenilememesi konusuna gelince, ben bu işi yapan birisi olmadıgımdan yeniliklerden cok fazla haberdar olamıyorum. ama sanırım bazı yenilikler var mesela manifoltu delmeden benzin enjektorlerini kullanarak gaz vermesi gibi. emin degilim ama fsi lara da avrupada montaj yapıyorlar sanırım.
    diger kitlerden yazılım olarak ve enjektorlerin acılıp kapanma hızı olarak farklı diye biliyorum. bu yuzden benzin enjektorlerinin hareketini tam olarak taklit edebildiginden zamanlama olarak, daha uyuml calısıyor. arıza lambasının yanmaması da bundan dolayıdır diye dusunuyorum.

    uzun oldu biraz :)
    saygılar


    Orjinalden alıntı: talfar

    Hocam mesajınızdan şöyle bir anlam çıkartıyorum benim aracım da sorun yok başka herhangi bir marka taktırsaydım şu sorunlar olacaktı gibi.Prins'de pek sorun okumazsınız çünkü şu forumdaki kullanıcı sayısı bir elin parmağı kadar artı bu topik de bazen öyle mesajlar okuyorum ki Prins hakkında kullanıcımı yoksa montajcımı olduğu konusun da insan şüpheye düşüyor öyle mesajlar yazılıyor ki okuyanın aklın da hiçbir soru işareti kalmıyor ilginç.
    Artı Prins ne kadar CNG uyumluysa diger markalar da o kadar uyumlu
    Not:Prins iyi bir marka ancak:
    1-Fiatı
    2-Her yerde yetkili bayisinin olmaması
    3-Sanırım birde kendini pek yenilemeyen bir marka




  • Sanırım son mesajları yazan sizler olduğunuz için konuyu üzerinize alındız.Dikkat ederseniz şüpheye düşüyorum şeklinde yazdım.Kesin cümleler kullanmadım.İyi günler
  • evet sanırım cevap verme ihtiyacı duymusuz,
    onemli degil ben sadece tecrubelerimi paylastım. dediginiz gibi gizli reklam yapanlar da her forumda olabilecegi gibi burada da olabilir ama en azından urun hakkında yalnıs bilgi verilmiyor, montajcıları da kullanıcılar kendileri araştırıp karar verebilirler.

    bu arada prinsin ve diger markaların cng uyumu hakkında bilgisi olan paylasırsa sevinirim, genel merakımdan dolayı soruyorum.
    tesekkurler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: talfar

    Sanırım son mesajları yazan sizler olduğunuz için konuyu üzerinize alındız.Dikkat ederseniz şüpheye düşüyorum şeklinde yazdım.Kesin cümleler kullanmadım.İyi günler



    sana da iyi günler talfar kardeşim, tüm yazdıklarım sana cevap niteliğinde değildir, yanlış anlamayasın. Sen yazdıklarınla bunları anlatmama vesile oldun, yani yeri gelmişken anlatayım şeklinde oldu. Şüphende de haklısın, ben de lpg hakkında bilgi sahibi olmyayan biri olarak burayı açıp okusam senin düşündüklerini düşünebilirdim.. bu da içimde sıkıntıydı o yüzden yazdım yazdıklarımı zaten, buna imkan verdiğin için de teşekkür ederim..

    Saygılar, hayırlı günler..
  • arkadaşa bir konuda katılıyorum.. Prins iyi bir kit fakat çokda sorunsuz değil.. Focus II ghia aracıma prins taktırdıktan 6 gün sonra benzin pompası arızalandı.. Ustaya götürdüm tesadüf dedi.. Lpg işi şanstır kim ne derse desin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: d3skh3nt3r

    arkadaşa bir konuda katılıyorum.. Prins iyi bir kit fakat çokda sorunsuz değil.. Focus II ghia aracıma prins taktırdıktan 6 gün sonra benzin pompası arızalandı.. Ustaya götürdüm tesadüf dedi.. Lpg işi şanstır kim ne derse desin...



    benim aracım da focus II ghia üstelik tekno paket, full + full, ve sorunsuz çok şükür.. prins te neticede kul yapısıdır arızalanabilir ancak sizin arınaz Prins ten değil de işçilikten kaynaklanıyor da olabilir bu ille prins değil her marka için geçerlidir. burda arızayı lpg kitine atmamak lazım.

    lpg işi şans işi kesinlikle değildir katılmıyorum.. dodge, jeep, chrysler şansa bu belgeyi vermez prins e..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Müverrih -- 6 Ekim 2008; 22:44:57 >




  • ankarada herkesin tavsiye ettiği ustaya taktırdım.. Prins kit sorunlu demedim ben.. Her kitte sorun çıkabilir dedim.. Prins i performans açısından değerlendiremiyorum çünkü etrafımda benimle aynı aracı kullanıp farklı bir kit taktıran kimse yok.. Dolayısıyla karşılaştıramıyorum..
  • En az çeyrek depo benzin olmalı deponuzda, aksi halde benzin pompanızı yakarsınız.

    Bunun kitle alakası yoktur, ayrıca harareti de göz önünde bulundurun, aşırı zorlamalarda plastik T'ler gevşeyip çıkıverebiliyor, fark edilmediği zaman motor yanar.

    Bu tarz bilgiler araç teslim edilirken bilgi olarak verilir, ayrıca verilen garanti belgesinin içinde ufak tefek bu tarz bilgiler yazar.

    Saygılarımla,
  • Birincisi çeyrek depodan fazla benzin vardı.. Dikkat ettiyseniz arızalandı dedim yandı demedim..
    İkincisi Ordan kitle alakalı olup olmadığını anlamanızı hayretler içinde kalarak takdir ediyorum.. ki biri kendi ustam olmak üzere 2 lpg ustası, başer oto ve tur oto bile kitten kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlayamadı..
    Yüce bilginize saygılar.. Salaklığıma doymayayım garanti belgesini iyi okumamışım.. yanlış bişe yapmamışımdır belki ama bu mükemmel kittede sorun çıkabilir demek benim ne haddime
  • Lütfen hararetlenmeyin, evet arızalandı kelimesini yandı olarak algılamışım, benim hatam özür dilerim.

    Eğer yanmış olsaydı ve benzin deponuz çeyrekten az olmuş olsaydı kitten kaynaklanmaz demek istemiştim, neyse yanlış bir anlaşılma olmuş tekrar özür dilerim.

    prins arızalanmaz demem, diyemem, her zaman hesaplamadığımız şeyler çıkabiliyor, uçaklar düşmesin diye bi ton önlem alınıyor ama her zaman beklenmedik şeyler meydana gelebiliyor, kul yapısı bunlar.

    Salaklığıma doymayayım tarzı şeyler söylettiğim için üzgünüm, ben genel bilgi olarak onları yazmıştım, çoğu montajhanelerim ve bazende ben kendim bunları söylemeyi unutuyoruz.

    Saygılarımla,

    quote:

    Orjinalden alıntı: d3skh3nt3r

    Birincisi çeyrek depodan fazla benzin vardı.. Dikkat ettiyseniz arızalandı dedim yandı demedim..
    İkincisi Ordan kitle alakalı olup olmadığını anlamanızı hayretler içinde kalarak takdir ediyorum.. ki biri kendi ustam olmak üzere 2 lpg ustası, başer oto ve tur oto bile kitten kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlayamadı..
    Yüce bilginize saygılar.. Salaklığıma doymayayım garanti belgesini iyi okumamışım.. yanlış bişe yapmamışımdır belki ama bu mükemmel kittede sorun çıkabilir demek benim ne haddime




  • quote:

    Orjinalden alıntı: d3skh3nt3r

    ankarada herkesin tavsiye ettiği ustaya taktırdım.. Prins kit sorunlu demedim ben.. Her kitte sorun çıkabilir dedim.. Prins i performans açısından değerlendiremiyorum çünkü etrafımda benimle aynı aracı kullanıp farklı bir kit taktıran kimse yok.. Dolayısıyla karşılaştıramıyorum..




    """ille prins değil her marka için geçerlidir."""""

    aynı fikirdeymişiz.

    Saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    aldığımız yakıt ile bir miktar su yakıtla birlikte depomuza gireri her dolumda bir miktar su aldığımızı varsayarsak depo hacmi görece olarak git gide daralacaktı. bunu da dikkatte almak gerekir



    Cevabınız için teşekkür ederim. Biraz geç oldu ama ancak zamanım oldu. Peki bu su oranını nasıl azaltabiliyoruz. Yani depoyu temizletmemmi gerekiyor yoksa zamanla normale dönermi.
    Bide yukarıda yine bir arkadaşımız gibi bende tavsiye üzerine Tamasetto şamandıra taktırdım. Bunu değiştirmem sonucu arkadaşın dediği gibi depoya şu an aldığından daha fazla gaz basılabilirmi.?
    Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
  • Eveeeeet, ben de bu sabah 2004 model, 4 silindirli, 1600cc, 110HP (BG=82,1Kw) VTEC motorlu HONDA Civic arabama PRINS marka taktırmak üzere buradaki PRINS yetkili servisi olan "Dizel Pompa - İYİEL Otomotiv - BOSCH Car & Diesel Service"e bıraktım.

    http://ihsaniyiel.com/page2.php


    Bu servis PRINS ile birlikte TELEFLEX-GFI, KME-AKME, Tartarini, Romano, Stafanelli otogaz dönüşüm sistemlerinin de yetkili servisi. Ben zaten 2 hafta önce PRINS taktırmaya karar vermiş gibiydim AMA enjektörleri direkt manifolda monte edilen TELEFEX-GFI da kafamı kurcalıyordu. Yine bu forumdaki yorumları okudum. İyiel Otomotiv (BOSCH Car & Diesel Service) aynı zamanda TELEFLEX-GFI'ın da yetkili servisi olduğundan onların da fikrini aldım. Hatta bu konuşmayı yaparken ellerinde hem TELEFLEX-GFI kit, hem de PRINS mevcuttu ve her ikisi için de aynı fiyat geçerliydi.

    Servisin sahiplerinden Makine Mühendisi Ömer İYİEL, manifolda gönderilen gaz olduğundan, teleflex enjökterlerinde olduğu gibi direkt püskürtülmesi veya Prins'de olduğu gibi 10cm uzunluğunda hortum ile iletilmesi arasında PRATİKTE hissedilebilecek kadar bir fark olmayacağını, arada ancak elektronik ölçümlerle elde edilen parametrelerde TELEFLEX lehine bir fark olabileceğini, bu farkın da %2-3'ü geçmeyeceğini, tork da en fazla 3-5Nm kadar fark oluşabileceğini, bu farkın (-olması imkansız ama-) 25-30Nm olması durumunda bile ancak formula pilotları gibi çok profesyonel sürücülerce anlaşılabileceğini belirtti. Hatta samimiyetle: - bazen deneme sürüşü sırasında müşterilerimiz "yaw, sanki araba çekişten düştü" gibisinden şikayette bulunuyorlar, ben yan koltukta elimde notebook sanki birkaç şeyi değiştirmiş gibi yapıyorum (veya bazen hemen arabayı kenara çektirip, motor kaputunu açıp, -gaza basın, şöyle-böyle yapın vs deyip) ve "şimdi nasıl oldu" diye soruyorum, "hah, şimdi çok daha iyi" diyorlar. Oysa hiçbir seyi değiştirdiğim yok. Çekişteki düşüklük gibi hissedilen fark sadece PSİKOLOJİK. Siz doktor olduğunuz için bunları size anlatıyorum." dedi. Doğru olabilir. AYRICA -size PRINS hakkında da bazı şeyler söyleyip aklınızı bulandırabilirim. diye de ekledi. NEYSE, uzatmayalım.

    Dün sipariş edilen PRINS otogaz dönüşüm kiti Saat 11:00'a doğru servise ulaştı. Servisin sahiplerinden İnşaat Mühendisi Sayın Cem İYİEL, kutuda gelen PRINS Otogaz dönüşüm kitinin parçalarını teker teker bana gösterdi. Kutuda sadece bakır iletim boruları yoktu. Onların da bulunması gereklimiydi, bilemiyorum. Plastik hortumların ve bütün parçaların üzerinde üzerinde PRINS VSI yazıyordu. LPG tankının hacmini, tipini (klasik silindirik) bagaja hangi konumda monte edilmesi, dolum ağzının konumu konusunda isteklerimi belirtip oaradan ayrıldım. Akşam saat 18:00 gibi montajın tamamlanacağını, haber vereceklerini ve birlikte test sürüşüne çıkacağımızı belirttiler. İNŞALLAH temiz, sağlam ve sorunsuz bir montaj ve dönüşüm olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 27 Ekim 2008; 6:03:58 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BRAVEHEART11

    Eveeeeet, ben de bu sabah 2004 model, 4 silindirli, 1600cc, 110HP (BG=82,1Kw) VTEC motorlu HONDA Civic arabama PRINS marka taktırmak üzere buradaki PRINS yetkili servisi olan "Dizel Pompa - İYİEL Otomotiv - BOSCH Car & Diesel Service"e bıraktım.



    Bu servis PRINS ile birlikte TELEFLEX-GFI, KME-AKME, Tartarini, Romano, Stafanelli otogaz dönüşüm sistemlerinin de yetkili servisi. Ben zaten 2 hafta önce PRINS taktırmaya karar vermiş gibiydim AMA enjektörleri direkt manifolda monte edilen TELEFEX-GFI da kafamı kurcalıyordu. Yine bu forumdaki yorumları okudum. İyiel Otomotiv (BOSCH Car & Diesel Service) aynı zamanda TELEFLEX-GFI'ın da yetkili servisi olduğundan onların da fikrini aldım. Hatta bu konuşmayı yaparken ellerinde hem TELEFLEX-GFI kit, hem de PRINS mevcuttu ve her ikisi için de aynı fiyat geçerliydi.

    Servisin sahiplerinden Makine Mühendisi Ömer İYİEL, manifolda gönderilen gaz olduğundan, teleflex enjökterlerinde olduğu gibi direkt püskürtülmesi veya Prins'de olduğu gibi 10cm uzunluğunda hortum ile iletilmesi arasında PRATİKTE hissedilebilecek kadar bir fark olmayacağını, arada ancak elektronik ölçümlerle elde edilen parametrelerde TELEFLEX lehine bir fark olabileceğini, bu farkın da %2-3'ü geçmeyeceğini, tork da en fazla 3-5Nm kadar fark oluşabileceğini, bu farkın (-olması imkansız ama-) 25-30Nm olması durumunda bile ancak formula pilotları gibi çok profesyonel sürücülerce anlaşılabileceğini belirtti. Hatta samimiyetle: - bazen deneme sürüşü sırasında müşterilerimiz "yaw, sanki araba çekişten düştü" gibisinden şikayette bulunuyorlar, ben yan koltukta elimde notebook sanki birkaç şeyi değiştirmiş gibi yapıyorum (veya bazen hemen arabayı kenara çektirip, motor kaputunu açıp, -gaza basın, şöyle-böyle yapın vs deyip) ve "şimdi nasıl oldu" diye soruyorum, "hah, şimdi çok daha iyi" diyorlar. Oysa hiçbir seyi değiştirdiğim yok. Çekişteki düşüklük gibi hissedilen fark sadece PSİKOLOJİK. Siz doktor olduğunuz için bunları size anlatıyorum." dedi. Doğru olabilir. AYRICA -size PRINS hakkında da bazı şeyler söyleyip aklınızı bulandırabilirim. diye de ekledi. NEYSE, uzatmayalım.

    Dün sipariş edilen PRINS otogaz dönüşüm kiti Saat 11:00'a doğru servise ulaştı. Servisin sahiplerinden İnşaat Mühendisi Sayın Cem İYİEL, kutuda gelen PRINS Otogaz dönüşüm kitinin parçalarını teker teker bana gösterdi. Kutuda sadece bakır iletim boruları yoktu. Onların da bulunması gereklimiydi, bilemiyorum. Plastik hortumların ve bütün parçaların üzerinde üzerinde PRINS VSI yazıyordu. LPG tankının hacmini, tipini (klasik silindirik) bagaja hangi konumda monte edilmesi, dolum ağzının konumu konusunda isteklerimi belirtip oaradan ayrıldım. Akşam saat 18:00 gibi montajın tamamlanacağını, haber vereceklerini ve birlikte test sürüşüne çıkacağımızı belirttiler. İNŞALLAH temiz, sağlam ve sorunsuz bir montaj ve dönüşüm olur.



    Hayırlı olsun, dediğiniz gibi inşallah sağlam sorunsuz bir montaj olur.. Siz de Prins kullanıcıları arasına hoşgeldiniz. Bakır borular kitle beraber gelmiyor doğru. Öğrenmek için soruyorum, Prins ile ilgili akılları bulandıracak şeyler size söylendiyse bizimle paylaşır mısınız? Eğer bilmemiz gereken bazı eksiklikleri varsa bilelim. Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız sorunsuz günler dilerim..




  • quote:

    Hayırlı olsun, dediğiniz gibi inşallah sağlam sorunsuz bir montaj olur.Siz de Prins kullanıcıları arasına hoşgeldiniz.........Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız sorunsuz günler dilerim.

    AMİN. İNŞALLAH temiz, sağlam, sorunsuz ve hayırlı bir LPG dönüşümü olur. İNŞALLAH bu kadar para harcadığıma değer ve İNŞALLAH LPG dönüşümü yaptırdığıma pişman olmam.

    quote:

    Öğrenmek için soruyorum, Prins ile ilgili akılları bulandıracak şeyler size söylendiyse bizimle paylaşır mısınız?
    Eğer bilmemiz gereken bazı eksiklikleri varsa bilelim.

    Akıl bulandıracak şeyler söylenmedi AMA neden "böyle bir ifade kullanıldı" doğrusu ben de tam anlayamadım.
    Sanırım "her yazılana fazla takılmayın" demeye getirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 25 Ekim 2008; 6:03:14 >




  • Veee MONTAJDA mutlu son: Bugün öğlene doğru ECU'nun da progranlanması ile PRINS LPG dönüşüm montajı tamamlandı. Yaklaşık 5km'lik deneme sürüşünde de problem olmayınca arabayı teslim aldım. Bugün biriken işleri de bahane ederek yaklşık 40km'si şehirlerarası yol olmak üzere 50km yaptım. Şehirlerarası yolda klimayı bile çalıştırdım. MAŞALLAH, KIRKIN BİN KERE MAŞALLAH. Aynen benzinle çalışıyormuş gibi. Kalkış, hızlanma, 100km/saat hızla giderken LPG'den benzine geçiş, benzinden tekrar LPG'ye geçiş sorunsuz. MAŞALLAH ama tabii ki daha bu ilk gün. Kimi PRINS kullanıcıları kullanmaya başladıktan haftalar hatta 3 ay sonra çeşitli sorunlarla karşılaşmışlar. INŞALLAH aynı durum benim de başıma gelmez ve LPG dönüşümü yaptırdığıma pişman olmam. Bugün canımı sıkan konular:
    1- Montajdan önce takılmasını istediğim 60lt'lik silindrik LPG deposunun, bagajdan stepnenin rahat çıkarılabilmesi için bagaj tabanından yaklaşık 3cm yüksekte ouşturulan yuvasına konunca sığmaması nedeniyle, 45lt'lik daha ince deponun monte edilmesi ve
    2- Sabah internette 1,89YTL olarak okuduğum SHELL AutoGas litre fiyatının, akşama doğru depoyu doldurmaya gittiğimde 1,97YTL'ye yükselmiş olduğunu görmek oldu.
    HONDA Civic'in motor bölümünün son haline adım adım yaklaşarak bakalım:









    MÜKEMMEL olduğu iddia edilen, JAPON malı Prins Enjektörleri: Motora mümkün olduğu kadar yakın yerleştirilmesinde yarar var.


    Biraz daha yakından bakalım:


    Darısı LPG dönüşümü isteyen herkesin başına diyelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 27 Ekim 2008; 8:05:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BRAVEHEART11

    quote:

    Hayırlı olsun, dediğiniz gibi inşallah sağlam sorunsuz bir montaj olur.Siz de Prins kullanıcıları arasına hoşgeldiniz.........Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız sorunsuz günler dilerim.

    AMİN. İNŞALLAH temiz, sağlam, sorunsuz ve hayırlı bir LPG dönüşümü olur. İNŞALLAH bu kadar para harcadığıma değer ve İNŞALLAH LPG dönüşümü yaptırdığıma pişman olmam.

    quote:

    Öğrenmek için soruyorum, Prins ile ilgili akılları bulandıracak şeyler size söylendiyse bizimle paylaşır mısınız?
    Eğer bilmemiz gereken bazı eksiklikleri varsa bilelim.

    Akıl bulandıracak şeyler söylenmedi AMA neden "böyle bir ifade kullanıldı" doğrusu ben de tam anlayamadım.
    Sanırım "her yazılana fazla takılmayın" demeye getirdi.




    Evet olabilir.. Hayırlı uğurlu olsun.. Daha nice 50 km lere sorunsuz kullanmanız nasip olur inşallah.




  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.