Şimdi Ara

R19 Europa zor çalışıyor niye????

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
19.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elimde 100 bin km yi devirmiş 1.4 karbüratörlü Reno Europa var...Bu modelden aranızda olan var mı? Neden sabahları 6-7 marşla çalıştırmak zorunda kalıyorum bu şeyi ya...Ustaya götürdüğümdede bu motorun yapısı öyle diyor motorda sorun yok diyor..yok jikleyi çek yok çalıştırmadan önce gaz pedalına 2 defa bas fala filan..bu ne eziyettir...ilk fırsatta satacağım bu şeyi....işin ilginci araç sıfırkende böyleymiş....



  • Ustanın cevabı bana biraz saçma geldi.Bende de tüplü 94 Spring vardı.Sabahları çalıştırırken senin yaptığın gibi çalıştırıyordum.Genellikle ikincide en geç üçüncüde çalıştırıyordum arabayı.Başka bir ustaya baktırt bence.
  • o motor broadway'de de kullanılmıştı o da zor çalışır.
  • Aynı derdi ben de yaşadım. Sırf soğuk havalarda çalışmıyor diye, Dacia logan'la değiştirmek zorunda kalmıştım.
  • ya arkadaşlar bu motor akıllara zarar..düşünün kışın acil bir hasta oldu in aşağı çalıştır sıkıysa...Allah tan taksiler var hemen geliyorlar...yanlız ben araştırdım iyice bu araç galerideyjen böyle çalışıyormuş..Bunu tasarlayan Fransız kim merak ediyorum..işkence bu ya...tek olumlu yanı az yakması ama umrumda değil ilk fırsatta değiştirecem..
  • Aynı motora sahip arabayı ben de iki yıl kullandım. lpg li 120 bin km de bir araçtı.Bursa da yaz kış hiç çalışmama sorunu yaşamadım.Kışın sabah ilk çalışltırmada dahi ilk marşa basışta alıyordu ki uzun süre marşa basılı tutmuyordum hemen alıyordu.Bu arada benzinde zor çalışıyordu.Bu da benzin pokmpasıyla alakalı diye düşünp pek üstünde durmadım.lpg ile çalıştırıp bırakıyordum zaten.
  • R19 1.6 karbratörlü var bende lpgli marşa basarken gazada basmak gerekiyor malum tüp benzin gibi değil benzinde gaz vermeden de çalışıyor marşa basınca arabam 2-3 yıldır hiç benzin görmedi her sabah tek marşta tüple çalıştırıyorum 5 sn uzun marşa bastığımı bilmem
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • abi bende 96 modeli var 160.000 de sabahları jigleyi çektiğim zaman çalışıyor bazen 2. seferde de olsa çalışıyor ama. 30 binde bir buji yağ hava filtresi değişimi yapıyorm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omertalord

    abi bende 96 modeli var 160.000 de sabahları jigleyi çektiğim zaman çalışıyor bazen 2. seferde de olsa çalışıyor ama. 30 binde bir buji yağ hava filtresi değişimi yapıyorm.

    3 binde bir diycektin sanırım. bende de 19 var maalesef annem 10 sene evvel binmiş bir 19 a sonra araba alacağımız zaman tutturdular 19 da 19 die. bu arabayı üreten fransız öldüyse yerinde dik yatsın böyle sorunlu bir araç olamaz. arabayı aldığımızdan beri hiç 3 ay masrafsız geçmedi 1-2 ay normalse 3 ay illa bişiler çıkıyo. babam da inat ediyo satmamak için. 2 sefer motor yaptırdık arabaya hala da sorunlu. alacak varsa hiç niyetlenmesin başına iş alır.
    not bu sadece benim kullanığım model için geçerli enj. lusunu bilmem...
  • R19 1.4 RNA arabam var.LPG de takılı. ilk marşta çalışıyor.Jikle yi falan da çekmiyorum.Çalışınca biraz gaz veriyorum yetiyor.

    Tavsiyem iyi bir karbüratörcüye gidip kontrol ettirmendir.Sorunun çözülecektir.Rölanti ayarını yaptırdıktan sonra jikle kullanmana bile gerek kalmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuStafA.A -- 1 Ağustos 2009; 14:09:36 >
  • selamlar 1.4 rn 96 model aracim var. benzinde sabahlari calistiramiyorum ancak lpg deyken kisin en soguk anında bile kontagi cevirmemle calistirmam bir oluyor hic bir sorun yasamadim...

    saygilar
  • vala arkadaşlar 95 model 2 sene kullandık bi kere bile 2. marşa bastığımızı hatırlamam yaz kış yani. Şimdi 97 aldık bitane bunda ilk çalıştırmada sabahları yani illaki ikinciyi istiyo. İkiside rt model, ikiside 1.6, ikiside karbüratörlü. Birazda arabayla ilgili bu drum arabadan araba değişiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetgk90 -- 11 Ağustos 2009; 16:34:03 >
  • R19 un kataloğunda bile yazar ustanın dediği. Sabahları kontağı çevirmeden gazı sonuna kadar basıp sonra gaz pedal yarımken kontağı çevirin der. Elbetteki karbüratörlü arabalarda herkes bilirki soğukta hem jikleyi çekip hemde pedalı pompalamanız gerekebilir. Otomatik jikle olmadığı için. Aslında yeni model enjeksiyonlu arabalar sizin elinizle yaptığınız işleri otomatik yaparlar farkında değilsinizdir. Ben 2 sene kullandım benzinli 2ci defa çevirmedim kontağı.(enjeksiyonda hava ne olursa olsun gaz basılmaz çalıştırırken)

    Ama sıcak motorun çalıştıramamanın problem olması akü den kaynaklanabilir. Akü yeniyse bile tam şarj olmuyor olabilir.

    Ateşleme sisteminde bir problem yoksa yapacak başka bir şey yoktur.

    R19 hızlandıkça yola yapışır ve çok tutulan eski kasa Toyota Corollanın bir benzeridir. O kadar alçak kasalı arabaları bidaha üretmediler niyeyse. Ben hayrındım arabaya 2000 model 1.6 Eliza enjeksiyonluydu. Hem güçlü hem az yakardı. 150-160 hissettirmezdi. Tofaşın gazla yaktığını benzinle yakardı. Klima süperdi klimacıyla yaptığımız denemede 5 derce hava üflüyordu içerde soğuktan durulamaz olmuştu hemde Haziran ayında.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vocador

    Elimde 100 bin km yi devirmiş 1.4 karbüratörlü Reno Europa var...Bu modelden aranızda olan var mı? Neden sabahları 6-7 marşla çalıştırmak zorunda kalıyorum bu şeyi ya...Ustaya götürdüğümdede bu motorun yapısı öyle diyor motorda sorun yok diyor..yok jikleyi çek yok çalıştırmadan önce gaz pedalına 2 defa bas fala filan..bu ne eziyettir...ilk fırsatta satacağım bu şeyi....işin ilginci araç sıfırkende böyleymiş....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinan_i -- 11 Ağustos 2009; 23:23:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan_i

    R19 un kataloğunda bile yazar ustanın dediği. Sabahları kontağı çevirmeden gazı sonuna kadar basıp sonra gaz pedal yarımken kontağı çevirin der. Elbetteki karbüratörlü arabalarda herkes bilirki soğukta hem jikleyi çekip hemde pedalı pompalamanız gerekebilir. Otomatik jikle olmadığı için. Aslında yeni model enjeksiyonlu arabalar sizin elinizle yaptığınız işleri otomatik yaparlar farkında değilsinizdir. Ben 2 sene kullandım benzinli 2ci defa çevirmedim kontağı.(enjeksiyonda hava ne olursa olsun gaz basılmaz çalıştırırken)

    Ama sıcak motorun çalıştıramamanın problem olması akü den kaynaklanabilir. Akü yeniyse bile tam şarj olmuyor olabilir.

    Ateşleme sisteminde bir problem yoksa yapacak başka bir şey yoktur.

    R19 hızlandıkça yola yapışır ve çok tutulan eski kasa Toyota Corollanın bir benzeridir. O kadar alçak kasalı arabaları bidaha üretmediler niyeyse. Ben hayrındım arabaya 2000 model 1.6 Eliza enjeksiyonluydu. Hem güçlü hem az yakardı. 150-160 hissettirmezdi. Tofaşın gazla yaktığını benzinle yakardı. Klima süperdi klimacıyla yaptığımız denemede 5 derce hava üflüyordu içerde soğuktan durulamaz olmuştu hemde Haziran ayında.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vocador

    Elimde 100 bin km yi devirmiş 1.4 karbüratörlü Reno Europa var...Bu modelden aranızda olan var mı? Neden sabahları 6-7 marşla çalıştırmak zorunda kalıyorum bu şeyi ya...Ustaya götürdüğümdede bu motorun yapısı öyle diyor motorda sorun yok diyor..yok jikleyi çek yok çalıştırmadan önce gaz pedalına 2 defa bas fala filan..bu ne eziyettir...ilk fırsatta satacağım bu şeyi....işin ilginci araç sıfırkende böyleymiş....



    Hocam detaylı ve teknik cevabın için teşekkür..arabayı sattık...bir dahada karbüratörlü araba alırsam iki olsun... bu motorun tek bir artısı var seninde dediğin gibi çok az yakıyor namussuz...geçen yaz balıkesir örene sürekli gidip geliyorduk 20 tl lik benzin yetiyor ve artıyordu...ama bunda benim 2500 deviri geçmememin etkisi olduğuna inanıyorum....birde gene senin dediğin gibi bu kasanın aerodinamik yapısı çok iyi galiba...yere yatık camlar eğik falan...ama tüm bunlara rağmen ben kalsın diyorum yaşasın tek çevirişte çalışan yeni nesil motorlar...




  • r19 europa 1.4 rn tek anahtar çevirişte çalıştırmanın formülünü veriyorum arkadaşlar :) gideceksiniz. 75 amper bir akü alıp arabanıza bağlayacaksınız. kontağı açacaksınız. gaz pedalına bir yarım bir tama yakın basıp çekeceksiniz. sonra çalıştırın. çalıştırırken de azıcık gaz verirseniz. hiç bir zaman ikinci defa kontak çevirmezsiniz. geçen kış arabayı çalıştırana kadar canım çıkıyordu. şimdi iki kere anahtar çevirdiğimi bilmem.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.