Şimdi Ara

Radyatör boom diye patladı ne acayip birşey bu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
29.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hayatımda böyle acayip birşey görmedim. Pikniğe gittik bugün geceye kaldık arabayı çalıştırıp farklarını açtık ışığında yemek yedik. Arabayı stop etmeden eşyaları yükleyip eve gitmek için yola çıktık ki 30 metre sonra boom diye bir ses geldi ben lastik patladı zannettim indim baktım önden buhar çıkıyor kaputu açtım ki radyatör patlamış her yerinden su geliyor. Nasıl olur da radyatör patlar anlamış değilim. Sebebi nedir arkadaşlar.?

    Araba 1996 xei 1.6 corolla sw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Neferzade -- 27 Eylül 2015; 21:52:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Radyatör Patlaması: Nedenleri ve Sonuçları

    Bir radyatörün patlaması, araç sahipleri için ciddi bir sorundur. Yüksek basınç ve aşırı ısı nedeniyle oluşan bu patlama, motorun ciddi şekilde hasar görmesine neden olabilir.

    Radyatör Patlamasının Nedenleri

    • Yetersiz Soğutma Sıvısı: Yeterli soğutma sıvısı eksikliği, radyatörün aşırı ısınmasına ve basıncın artmasına neden olur.
    • Sıcaklık Değişimleri: Ani sıcaklık değişiklikleri, radyatördeki metalin genleşmesine veya büzülmesine neden olarak çatlaklara veya patlamalara yol açabilir.
    • Arızalı Termostat: Arızalı bir termostat, soğutma sıvısının akışını düzgün bir şekilde düzenleyemeyerek radyatörde aşırı basınç oluşturabilir.
    • Kirli Radyatör: Kirli bir radyatör, soğutma sıvısının düzgün bir şekilde dolaşmasını engelleyerek aşırı ısınmaya ve patlamaya neden olabilir.
    • Kazalar: Araç kazaları, radyatörü delebilir veya çatlatabilir ve patlamaya neden olabilir.

    Radyatör Patlamasının Sonuçları

    • Motor Hasarı: Radyatör patlaması, soğutma sıvısının motora kaçmasına neden olarak ciddi motor hasarına yol açabilir.
    • Aşırı Isınma: Radyatör patladığında, motor soğutulamaz ve aşırı ısınır. Bu, motorun parçalarının erimesine veya sıkışmasına neden olabilir.
    • Güvenlik Riskleri: Radyatör patlaması, soğutma sıvısının veya buharının açığa çıkmasına neden olarak yanıklara veya göz yaralanmalarına neden olabilir.

    Radyatör Patladı Araba Çalışır Mı?

    Radyatör patladıktan sonra arabanın çalışması mümkün değildir. Soğutma sistemi hasar görmüştür ve motor düzgün şekilde soğutulamaz. Aracı kullanmak, daha fazla motora hasar verecektir.

    Radyatör Patlamasını Önleme

    Radyatör patlamasını önlemek için şunları yapabilirsin:

    • Radyatör sıvı seviyesini düzenli olarak kontrol et.
    • Soğutma sisteminin düzenli bakımını yaptır.
    • Radyatörü temiz tut.
    • Ani sıcaklık değişikliklerinden kaçın.
    • Aracını kazalardan koru.

    Radyatörün patladığından şüpheleniyorsan, aracı hemen durdur ve motoru kapat. Aracını bir çekici veya yol yardımı servisiyle servis merkezine çektir. Radyatörü tamir etmek veya değiştirmek için kalifiye bir tamirciye ihtiyacın olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • e çok yüklenmişsin demek ki arabaya, hararet göstergesine de mi bakmadın hiç
  • r0x kullanıcısına yanıt
    Hararet göstergesi normaldi olması gerektiği gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şöyle bi şey olmuş olabilir araç sektiyse radyotör fanı çarparak radyatörü delmiş olabilir.
    Geçen aylarda pistte aynı gün içerisinde benzer durumdan 3 farklı aracın radyatörünü deldik :)
  • zaga20 Z kullanıcısına yanıt
    Ustanın biri radyatör hortumları olması gerekenden daha fazla şiş sert normal değil demişti arabanın herhangi bir su eksiltme sıkıntısı yok bundan 3 ay önce vardı radyatöre çatlak tikayici döktük su eksiktmesi bitmişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim ben daha geçen gün motoru yaktım conta paramparça olmuş. Sebebi ise bu kullandığımız radyatör tıkayıcıları. Ksinlikle tavsiye etmiyorum en iyi markayı kullandıpım halde bu şekilde oldu. Bu arada motor yaptırdım yüne su eksiltti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radyatör delik tıkayıci partikülleri, radyatörün ana dönüşüm hattıni nasil becerdiyse tıkamış demek. Patlak yerde basınc yükseldiyse oradan patlamıştır. Pek olagan bir şey değil, geçmiş olsun...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radyatör un her yerinden su geliyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Kardeşim ben daha geçen gün motoru yaktım conta paramparça olmuş. Sebebi ise bu kullandığımız radyatör tıkayıcıları. Ksinlikle tavsiye etmiyorum en iyi markayı kullandıpım halde bu şekilde oldu. Bu arada motor yaptırdım yüne su eksiltti

    Nasıl oldu masrafı ne oldu nasıl tamir ettirdiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radyatör hayati bir parçadır en ufak bir delikte tıkayıcı sıvı vb maddeler daha kötü duruma sokabilir sizi şöyleki yandaki plastik kapağı açınca petekler arasındaki sirkülasyon yapan kanallar tıkanır su dolaşmaz soğumaz sürekli fan çalışır lpg varsa daha fazla olur bu hararet o küçük delik hava yapar sirkülasyon kısa olunca da basınç artar şişlenip kısa süreli çözüm olabilir plastik kapak kapanırken siyah mastik sıkılır ,en mantıklısı orijinal radyatör alınmalı sıfır olarak takılması,motor aşınmış ise buda bir hararet kaynağıdır bu durumda soğutma sistemi daha çok bakım yapılmalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cok calismistir rolantide 5 10 dk neysede 1 saat falan birakilmaz arac calisir vaziyette hareket etm3den



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 27 Eylül 2015; 23:05:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG patladigini duymustum ama radyatöru ilk defa duyuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • INTRUDERTR kullanıcısına yanıt
    Galiba sebebi @echomaniac arkadaşın ve sizin belierttiginiz husus bunun masrafı ne olur acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radyatör patlaması çok acaip.

    Patlama olayı bir şeyin basıncının aniden inkişaf etmesi ile olur. Aracın radyötere giden borularının hepsi aşırı basınç altında kalmış herhalde. Bu nasıl olur derseniz ya tıkanma yada aşırı ısınma-soğumada.
  • Contayı yakmış olabilirsiniz araba sürekli haratet yapıyorsa çok kötü bi 600-700 tl sıkışır daha fazla da olabilir geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde radyatörün yanındaki genleşme kabı patlamıştı suyun döküldüğü kap.1 gece yolda kaldım ,arabada yattım onun yüzünden.
  • Durdugu erde calisirken, arac fan acti mi kendi kendine. Durdugu yerde sogutmak icin fan acmasi lazim. Acmadiysa hararet yapip, genlesmeden dolayi yirtilmistir.
    Veya fan acip, fan yetersiz gelip hararet yapmista olabilir. Gosterge normaldi demissiniz ama yanlis gosteriyor olabilir. Hararet yapmadan radyatorun patlamasi imkansiz.
    Ya da musur fani gec acti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efsaneboom geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • radyatöre taş vs tarzı birşey geldiyse de olur, piknik alanında taşlıklarda biraz hızlandıysan taş gelebilir, zaten alttaki plastik koruyucunun da amacı bu, radyatör ve fana çarpacak fırlayan şeyleri engellemek
  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    Fan açıyordu belli aralıklarla bu şekilde conta yakmış olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.