Galericilik yapan bir yakın akrabamda kazasız boyasız manuel dizel megane 2 var, 2008 model. Temiz araç. 80 beygirlik extreme paket. Sadece akrabam aracı sürerken yolda motor kilitlenmiş ve 27 bin liraya tanıdığı iyi bir motor ustasına üç hafta önce rektifiye yaptırmış. Normalde 225 bin lira diyor ama bana daha uyguna inecek, kendi rektifiye isteyen Citroen c2 aracımla takas edeceğiz; farkını ödeyeceğim. Aracın kazasız boyasız olduğunu biliyorum, güzel bir araba ama daha önce kısa süreli birkaç sürüş dışında hiç dizel motor kullanmadım. Hep atmosferik benzinli kullandım. Turbo dizel motorlar hakkında hiç bilgi sahibi değilim, sesinden de gidişinden de pek anlamıyorum. Normalde dizel kullanmam, LPG’li atmosferik benzinli kullanıcısıyım, şimdi mazot fiyatları da yükseldi ve dünyada dizel karşıtı yükselen bir trend de söz konusu ama anlaşabilirsek araç temiz olduğu için alıp birkaç yıl sorunsuz kullanabileceğimi düşünüyorum. Elimdeki sıkıntılı araçtan da kurtulmuş olacağım. Forumlarda yıllardır rektifiye görmüş dizel motorun iyi olmayacağı, tercih edilmemesi gerektiği yönünde paylaşımlar görüyorum. Yani benzinli motorda olduğu kadar sorunsuz, iyi bir rektifiyenin dizel motorda pek olmadığı veya sorun açma ihtimalinin yüksek olduğu yönünde yazılar. Bunlarda doğruluk payı var mıdır? Motorun iyi durumda olup olmadığını nasıl anlarım? Boştayken 5000 devir gaz verip egzozdan duman çıkıp çıkmadığına bakacağım. Bu dizel motorlarda ayrıca yağ kapağı ve yağ çubuğunu çekip oradan üfleme var mı ona da bakmalı mıyım? Dizel motorlarda kompresyon testi yapılabiliyor mu? Hızlanma süresini, performansını zaten inceleyeceğim. Renault ustasına da götüreceğim ayrıca. Belirttiğim gibi dizel motorlar hakkında bilgim, deneyimim hiç yok bilginizi ve genel olarak fikirlerinizi paylaşırsanız çok faydalı olur. Bir de, bu motorlarda egr, dpf gibi sorun çıkaran unsurlar var mı, biliyor musunuz? Ben aracı kısa mesafelerde de kullanıyorum, yani motor tam ısınmadan kontak kapatmak dizel motorda ne ölçüde sorun olur? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 9 Aralık 2022; 12:32:33 > |
Rektifiye görmüş dizel megane 2 alınır mı?
-
-
Boştayken 5000 devir gaz verip egzozdan duman çıkıp çıkmadığına bakacağım.....!!!!
bunu kesinlikle yapma....
yaşı ve km'si belli bir mertebeye ulaşmış ve başından ağır bir ameliyat geçmiş hastayı depar attırmassın öyle değil mi ?
bu araç bundan sonraki süreçte çok dikkatli ve sıkıştırılmadan kullanılması gerekiyor...
rektefiye'de tolerans aralıklar dikkate alınarak (umarım alınmıştır) taşlama ve silindir gömlek işlemleri yapılıyor....
turbosu ne durumda, diğer aksamları aynı şekilde elden geçmiş mi ? çünkü rektefiye denilen mevzu birbirine bağlı bir sinsile... bir parçayı sağlam buna dokunmayalım dedilerse oradan patlama ihtimalin %1500...
mutlak süretle rektefiye yemiş araç özellikle dizellerde turbo basıncı olsun radyatörü olsun bir yerlerden fire verecektir...
-
Hocam 3-4 yıldır megane 2 kullanıyorum ben hep benzinli motoru kullandım ama yine de kesinlikle bulaşma derim 200 üstüne çıkabilecek durumda ve illa megane alacaksanız megane 1 alın o paraya cillop gibi megane 1 alır keyfine bakarsın arıza vs de megane 2 gibi vermez. Megane 2 sanayi arabasıdır iyi dostlarınız olur saniyede. -
Sıfır emsali bir araç olmadıkça motorun başından ne geçmiş bilme şansı yok içini açıp bakmadan. Alırken götürdüğünüz usta/eksperde mevcut durumuna bakar sadece.
Yapan gerçekten güvenilir bir tanıdık ise ve kullanıcı işi yaptıysa alınır. -
rektefele dizel ayni yerdese arkama bakmadan kacarim -
Almamak için bir sürü neden saymışsınız. Şahsen ben asla bulaşmazdım.
Tanıdık, galeri, sana özel fiyat, rektefiye sonrası hemen elden çıkarma isteği...
İyi düşünün hocam.
Not: Belki de çok iyidir araç, asla sorun çıkmaz. Bu yön de var ama iyi düşünülmeli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Profes124 -- 9 Aralık 2022; 15:10:52 > -
Galerici akrabanda olsa dostunda olsa iş yapılmaz bu devirde ama sırf C2 'den kurtulmak için üste 20-25 bin kabul ediyorsa şansınızı deneyebilirsiniz.
-
Alınır ama işin içinde galerici varsa ben almazdım.
-
Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Genelde olumsuz görüş hakim. Motorun kapalı kutu olduğunun farkındayım, rektifiye detaylara dikkat edilip düzgün yapılmadıysa sonra ciddi problem açabilir, katılıyorum. Özellikle de turbo dizel motorda.
Satıcı galerici olsa da güvendiğim bir akrabam, bilerek bana kazık atacak birisi değil.
Yine de merak ettim, dizel motorda kompresyon testi yapılabiliyor mu? Yapılabiliyorsa belki baktırabilirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 9 Aralık 2022; 19:10:14 > -
Bana sanayide tanıdığım birkaç kişi megane 2’nin çok sorunlu olduğunu, bulaşmamamı söylemişlerdi birkaç yıl önce. Daha sonra bu forumda bir başlıkta ben bundan bahsettiğimde doğru olmadığını yazanlar oldu, o sebeple emin olamadım. Tutulan, sevilen bir araç aslında, çok problemli olsa tutulmazdı diye düşündüm. Yerli üretim değil mi bunlar? Parça fiyatları nasıl?
-
yolda giderken neden motor kilitlenmiş acaba?
dizel motor ve 3 hafta önce 27 bine rektefiye yapılmış?Hangi parçalar degişmiş?
Km nedir? Ne kadar fark ödeyeceginizi de belirtmemişsiniz.
Düzgün rektefiye edilmiş motorda sorun olmaz alınır ama bu aracın muhtemelen minimum masrafla toplayıp sattılar.
Galerici babanız bile olsa güvenmeyin
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 9 Aralık 2022; 20:28:10 > -
Tutulmasının nedeni hem piyasada çok var hem de özellikleri itibariyle fiyatı uygun. En boşunda bile start stop otomatik far filan var mesela. Ama parça kalitesi, işçiliği, stabilitesi vs o kadar kötü ki anlatamam. Sanayideki oto elektrikcim megane 2 olmasa ben aç kalırım demişti hiç unutmuyorum. Ki bu adam reno servisinden emekli olup kendi dükkanını açan bi adamdı. Abartmiyorum ayda iki üç kez sanayiye uğramazsam ustalar beni arayıp hayırdır başına bir iş mi geldi ya da arabayı mi sattın bizi unuttun diyecekler. -
Megane 2 hakkında kullanıcılar ya hiç sorun yaşamadıklarını söylüyor ya da sorun yaşadıklarını ben şahsen tercih etmezdim. Ayrıca hem rektefiyeli dizel motor hem de akraba galerici benim kafama yatmıyor o arabada siz sorun yaşasanız akraban ile aranız bozulabilir bir nevi dost ile ye iç alışveriş yapma. Tabi ki rektefiye görmüş motor illa kötü olacak diye bir şey yok orjinal gibi sıkıntısız çalışma ihtimali de var ama risk işte -
Ya hatasız boyasız kazasız megane 2 kullandım iki sene. Sanayideki dostlarım gerçek hayattaki dostlarımdan daha fazla oldu. Şimdi de hali hazırda başka bir megane 2 kullanıyorum bunu ucuza aldım zaten sanayide dostlarım mevcut diye o yüzden takılmıyorum. Sen motor yemiş megane 2 alınır mı diyorsun hocam ne alması arkana bakmadan kaç kaç. Tekrar söylüyorum megane 2 alacağına aynı paraya temiz megane 1 al elektronik aksam az olduğundan çok arıza vermez ful paketini alırsan hemen hemen aynı performansı da verir. Megane 1 de kullandım 6 ay kadar sadece bakıma götürdüm o kadar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cevo_61 -- 9 Aralık 2022; 20:29:24 > -
Vazgeçildi, sağolun. -
hocam c2 nasıl bir araç o da sorunlu mu?
bu arada megane 2 hakkında benim çevremde de iyi yorum yapan pek olmadı, bir arkadaşım aldı 2 3 ay içinde 25 30 bin civarı paraya aracın orasını burasını onarmaya para harcadı, uzak durulası bir araç sanırım megane 2
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SHADOW -- 9 Aralık 2022; 21:11:28 > -
Yakın akraba falan demeden ekspertize sokmanı tavsiye ederim. 2006 Megane 1.5 Manuel Vites Dizel kullanıyoruz biz de. 82 beygir sanırım. 1 ve 2. viteste diğer araçlara göre biraz yavaş kalıyor. Atik sayılır ama bir yere kadar gelip bir üst vitesi istiyor. Aralıklar kısa yani. 3. vitesin aralığı uzun neyse ki, 3'te 60-70'lere çıkabiliyorsun. Sonra 4 istiyor. Bu da kırmızı ışıklarda kalkışlarda biraz kötü hissettiriyor. Külüstür araçlar bile 1 ve 2. viteste senden daha yüksek hızlara çıkıyor. Sen 3'e takana kadar yanına geliyorlar. 3'e attın mı arayı açıyorsun artık. Dizel olduğu için ekstra bir masraf açmadı. Motor sıcakken uygun devirde, uygun viteste gidersen çok az yakar. Atik kullansan da arası çok açılmaz. Ama motor soğukken içmeye başlıyor. Şehir dışı kaymak asfalt ve düz yolsa 3,5 bile yaktırırsın, değilse 4,5-5 yakar. Şehir içi 7 falan yakıyor. Hep kısa mesafe gidersen kışın rahat 8-9 litre yakarsın. Onun haricinde çok uzun senelerdir küçük bir ilçede sürüyoruz bu aracı. Yani yaz kış demeden hep kısa mesafelerde kullandık. Herhangi bir sorun yok şimdilik. Araç 150 bin kilometrede tabi. Açıkçası bu saatten sonra kısa mesafeler için dizel alınmaz. Gerçekten kışın çok yakıyor ve mazot çok pahalı. Ayrıca kolay kolay da ısınmıyor. Her yere üşüyerek gidiyorsun, üşüyerek geliyorsun. Araç ısınmadan kalorifer açmak aşınmayı arttırdığı için kaloriferi çoğunlukla açamıyorsun.
Üstte sorunlu olduğunu yazanlar olmuş. Alakası yok. İyi bakmamışsanız tabi ki sorun çıkartır. Biz bu aracı aynı zamanda her ekiş, ilaç, biçim vs. zamanında tarlaya, köy yollarına da sokuyoruz. Araç hiçbir sıkıntı çıkarmadan gidiyor. Daha bugüne kadar bir kere yolda bırakmadı. Bizim köyde çoğunda megane 2 var artık. Bizden gören aldı, gören aldı. Kronik birkaç sıkıntısı var. Bunlardan en büyüğü direksiyon kutusu denilebilir. Biraz erken biter. Düzgün kullanırsanız ömrünü uzatabilirsiniz. Onun haricinde vites bazen geriye geçmez. Debriyaj yenilersin falan. Kapı kolları kaplaması istisnasız hepsinde soyulur. Örneğin el freni tutmuyor denir genelde ama bunlar da hatalı söylemler. Frene basmadan çekerseniz bir yere kadar gelip durur. Frene basarak çekerseniz sonuna kadar çekebilirsiniz. Sonuna kadar çektiğinizde en dik yokuşta bile asla salmaz arabayı. Ama frene basmadan çekmişseniz dik yokuşlarda salmaya başlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BF.Skinner -- 9 Aralık 2022; 22:24:32 >
-
Bilgilendirici bir paylaşım. Ben almaktan vazgeçtim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 9 Aralık 2022; 22:24:21 > -
Öncelikle rektefiye korkulacak bir şey değildir amaaaaaa emin ellerde doğru parçalar yenileri ile değiştirilirse. Değişen parçalar belli mi? ustası belli mi? Rektefiye hangi tornacıda yapıldı? Bu gibi soruların cevaplarını bilmiyorsanız uzak durulmalıdır. DCI motor güzeldir az yakar sorunsuzdur ama iyi yapılmış yada hiç yapılmamış bulmak gerekir. Şahsi tecrübeme dayanarak hiç bir akraba ile iş yapılmaz.
Rektefe üzerinden 30bin km kadar 2-3 yıl geçmişse rahatlıkla alınabilir. Bu sürelerde patlamayan yağ su eksiltmeyen motor yağını suyunu eksik etmedikçe patlamaz. Yine de bilinmeyen bir motor alınıyorsa turbo dizel ise ilk iş turboya baktırıp gerekiyorsa revize yada sıfırının alınması değiştirilmesi gerekiyor. Rektefe ile ilgili başka sorularınız olursa yardımcı olurum.
Almamak için bir sürü neden saymışsınız. Şahsen ben asla bulaşmazdım.
Tanıdık, galeri, sana özel fiyat, rektefiye sonrası hemen elden çıkarma isteği... İyi düşünün hocam. Not: Belki de çok iyidir araç, asla sorun çıkmaz. Bu yön de var ama iyi düşünülmeli. |
Boştayken 5000 devir gaz verip egzozdan duman çıkıp çıkmadığına bakacağım.....!!!! bunu kesinlikle yapma.... yaşı ve km'si belli bir mertebeye ulaşmış ve başından ağır bir ameliyat geçmiş hastayı depar attırmassın öyle değil mi ? bu araç bundan sonraki süreçte çok dikkatli ve sıkıştırılmadan kullanılması gerekiyor... rektefiye'de tolerans aralıklar dikkate alınarak (umarım alınmıştır) taşlama ve silindir gömlek işlemleri yapılıyor.... turbosu ne durumda, diğer aksamları aynı şekilde elden geçmiş mi ? çünkü rektefiye denilen mevzu birbirine bağlı bir sinsile... bir parçayı sağlam buna dokunmayalım dedilerse oradan patlama ihtimalin %1500... mutlak süretle rektefiye yemiş araç özellikle dizellerde turbo basıncı olsun radyatörü olsun bir yerlerden fire verecektir... |
Hocam 3-4 yıldır megane 2 kullanıyorum ben hep benzinli motoru kullandım ama yine de kesinlikle bulaşma derim 200 üstüne çıkabilecek durumda ve illa megane alacaksanız megane 1 alın o paraya cillop gibi megane 1 alır keyfine bakarsın arıza vs de megane 2 gibi vermez. Megane 2 sanayi arabasıdır iyi dostlarınız olur saniyede.
|
Sıfır emsali bir araç olmadıkça motorun başından ne geçmiş bilme şansı yok içini açıp bakmadan. Alırken götürdüğünüz usta/eksperde mevcut durumuna bakar sadece.
Yapan gerçekten güvenilir bir tanıdık ise ve kullanıcı işi yaptıysa alınır. |
Galerici akrabanda olsa dostunda olsa iş yapılmaz bu devirde ama sırf C2 'den kurtulmak için üste 20-25 bin kabul ediyorsa şansınızı deneyebilirsiniz. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X