|
Bildirim
|
Cyberpunk’a kadar ağır toplara girmeyip çerezlik yapımlarla vakit geçiriyorum genelde. Geçen gün de daha önce Epic’te ücretsiz verilmiş olan Remnant From the Ashes’a bi bakayım dedim, oyunu tüm yan görev ve zindanları da hallederek 17 saatte bitirdim ve başından oldukça memnun ayrıldım
Öncelikle oyunun türünün silahlı yani shooter bir soulslike olduğunu belirtmeliyim ki kendisini diğer soulslike’lardan ayıran en önemli özelliği bu. Ayrıca oyunda melee combat de bulunmakta. Hem yakın dövüş için hem de uzun menzilli pek çok silah var ve oyun tarzımıza, boss’lara, haritaya ve düşman çeşitliliklerine göre taktik yapıp uygun olanları kullanmamız gerekiyor. Oynanış son derece eğlenceli. Animasyonlar ve hareketler akıcı, silahların tepkimeleri ve vuruş hisleri tatmin ediyor. Atmosfer konusunda iyi iş çıkartılmış, her harita kendi farklılığını ve değişen düşman tarzını hissettirmeyi başarıp içine çekiyor oyuncuyu ancak aynı şeyi zindanlar için söyleyemeyeceğim. Onlar kendini çok tekrar ediyor ama verdiği ödüller ve zevkli boss savaşları için onları da yaptım Bunun dışında bildiğimiz soulslike unsurlarını barındırıyor zaten. Bonfire, lore’u dolu ancak sunumu vasat hikaye, çeşit çeşit boss fight, karışık harita tasarımı, item kullanımı, görevlerde oyuncunun elinden tutmaması... Klasik bu tarz oyunlarda gördüğümüz tüm içeriklere sahip yani. Sadece bu tarza göre biraz daha az zor. Diğer soulslike’ların aksine Remnant’ta zorluk seçimi yapabiliyoruz. İnternette yapılan yorumlarda herkes ‘ilk oynanışta normalde başlayın, New Game+’larda zorluğu arttırın’ dediği için ben de normalde başladım ancak kolay bir deneyim olmasa da bu türün diğer oyunları kadar zorlamadı. Tüm oyun boyunca 15 kere falan anca ölmüşümdür ki bu türde bi yapım için bu sayı oldukça az. Hatta boss’ların neredeyse yarısını ilk seferde geçtim, bu da zorluğun durumunu açıklıyor. Ha dediğim gibi bu türe göre kolay, yoksa yine zorlayıcı ve dikkatsizliğinizde hemen cezalandırılıyorsunuz. Zorluğun diğer bir eksik olduğu kısımsa öldüğümüzde hiçbir şey kaybetmiyor oluşumuz olmuş. Bunda da scrap adıyla geçen soul toplayıp gelişme sistemi var ama ölünce ne bunlar ne de ölene kadar toplamış olduğumuz şeyler gitmiyor, ölmenin tek kötü yanı son bonfire uzaktaysa ona dönmüş olmak oluyor. Sistem Control ve Jedi Fallen Order oyunlarındaki gibi yani Remnant’ta Son olarak grafik ve optimizasyondan da bahsedip yazımı bitireyim. Remnant hangi motoru kullanıyor bilmiyorum ama son zamanlarda görsellik/performans olarak gördüğüm en başarılı işlerden biri olmuş. Öyle muazzam olmasa da gayet iyi bir görselliğe sahip. Kaplama kalitesi ise beklemediğim kadar üst seviyede. Çoğu yerde dibine girdiğimde bile son derece net ve belirgin texture’larla karşılaştım. Bunun yanında optimizesi de yeterli ve en yoğun anlarda bile stuttering yaşamadım. Sadece bataklık olan bi haritada shadows’u bi tık düşürdüm o kadar, hep yağ gibi aktı oyun. Bir de Remnant Ray Tracing barındırmıyor ancak o seviyede bir yansıma kalitesine sahip, bu da çok şaşırttı beni. Hatta göstereyim (spoiler içine aldım ama spoiler yok, çok yer kaplamasın diye aldım) İşte böyle, Remnant eğer soulslike oyunları seviyorsanız veya bu türe başlamak isteyip direkt Dark Souls’larla aşırı zorlanmaktan gözünüz korkuyorsa rahatlıkla tavsiye edebileceğim bir yapım olmuş. Oyun bir AAA veya From Software kalitesinde değil fakat bence muadilleri olan Surge, Nioh, Code Vein, Ashen, Mortal Shell gibi yapımlardan daha eğlenceli olmuş ve iyi yaptığı şeyleri daha başarılı uygulamış. Türle hiç alakası olmayanlar da eğer zamanında Epic’ten eklediyseniz ve öyle duruyorsa bi bakıp şans versin derim. Ayrıca niyeyse hep ‘bu oyun co-op oynanmalı’ gibi bir intiba var internette. Böyle bir durum yok, tek başınıza oynadığınızda hiçbir sıkıntı olmuyor |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jedi_masterr -- 28 Ağustos 2019; 17:56:56 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|