Şimdi Ara

Renault 1.4L Turbo(1984-1987)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
24.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault 9 Turbo


     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)


    Teknik Özellikler

    Motor: 4 silindir

    Motor hacmi: 1397cc 8V Eksantrik Blokta tek eksantrikli

    Besleme: Karbüratör

    Maksimum Güç: 115 HP / 5750 d/d

    Maksimum Tork: 164 Nm / 3000 d/d

    Maksimum Hız: 190 km/h

    Hızlanma: 0-100km/s 8,50 sn

    Ağırlık: 905 kg

    Aktarma: Önden

    Frenler ( ön / arka ): Soğutmalı Disk / Disk

    Şanzıman: Manuel

    1. Vites: 3,09

    2. Vites: 1,84

    3. Vites: 1,32

    4. Vites: 0,97

    5. Vites: 0,758

    Lastikler: 175/65/14

    Gövde Tipi: Sedan

     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)


    *****************************************************************************

    Ne dersiniz..VW' nin meşhur motoru TSI' ın atası olabilir mi bu motor?

    Şaka bir tarafa, oldukça ilginç ve eğlenceli bir araçtır herhalde..Gümrük vs. yol ile sokulmadıysa,
    aynı motora sahip Renault 11 Turbo ile birlikte Türkiye'ye hiç uğramamış bu araçlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.McRae -- 3 Mart 2009; 21:53:14 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault 1.4L Turbo (1984-1987)

    1984-1987 yılları arasında üretilen Renault 1.4L Turbo, Fransız otomobil üreticisi Renault'nun Renault 9 Turbo modelinin bir türeviydi. Renault 1.4L Turbo, özellikle "Broadway Turbo" veya "R9 Turbo" takma adıyla bilinirdi.

    Renault 1.4L Turbo, 1.4 litrelik, dört silindirli, turboşarjlı bir motora sahipti. Bu motor, 120 beygir gücü ve 172 Nm tork üretiyordu. Renault 1.4L Turbo'nun son hızı 200 km/saate ulaşabiliyordu ve 0-100 km/sa hıza 8,5 saniyede çıkabiliyordu.

    Renault 1.4L Turbo, sportif görünümü ve performansıyla dikkat çekiyordu. Genişletilmiş çamurluklar, arka spoyler ve ön hava girişi gibi agresif tasarım unsurlarına sahipti. İç mekânı da spor koltuklar ve gösterge paneliyle donatılmıştı.

    Renault 1.4L Turbo, sadece üç yıl üretildi ve nispeten nadir bir modeldir. Günümüzde koleksiyoncular arasında popüler bir araç haline gelmiştir.

    İlgili Anahtar Kelimeler:

    • Renault 9 Turbo
    • Broadway Turbo
    • R9 Turbo
    • Turbo Broadway
    • Broadway Turbo takılırmı
    • Broadway r9 turbo
    • Turbolu broadway
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İlginç...
  • R 11 turbo'dan 4 tane Feruzan Tavus'da vardı,o dönemde babamda yarışırdı ve 3 sene boyunca fzb 04 ile yarıştı... Güçleri; Grup N olanlar 115hp standarttı yanılmıyorsam fzb01 ve 02, grup A olanlar 215hp idi fzb 04 - 03 ama 03 ve 04 ün turbo basıncı ile zaman zaman 140 - 170 hp dolaylarında yarıştıklarını biliyorum. Çok keyifliydi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    R 11 turbo'dan 4 tane Feruzan Tavus'da vardı,o dönemde babamda yarışırdı ve 3 sene boyunca fzb 04 ile yarıştı... Güçleri; Grup N olanlar 115hp standarttı yanılmıyorsam fzb01 ve 02, grup A olanlar 215hp idi fzb 04 - 03 ama 03 ve 04 ün turbo basıncı ile zaman zaman 140 - 170 hp dolaylarında yarıştıklarını biliyorum. Çok keyifliydi...
    quote:

    Orjinalden alıntı: C.McRae

    Hızlanma: 0-100km/s 8,50 sn

    Ağırlık: 905 kg



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Helldancer

    quote:

    Orjinalden alıntı: C.McRae

    Hızlanma: 0-100km/s 8,50 sn

    Ağırlık: 905 kg





    Alıntıları Göster
    Nissan'dı güya atası,öyle deniyordu aynı motor olmadığı ortaya çıktı.

    2 tane soru geliyor aklıma

    1)Madem böyle güzel bir motoru çok daha önceden buldular,o zaman niye üretimine devam etmiyorlar,geriye gidiyorlar?Bugün Renault'un benzinli motorları ortada.
    2)Madem TSI motorun ana mantığı önceden kullanıldı,niye bu motor üst üste ödüller aldı?




  • bundan önce renault R5 turbo vardı sanırım 1978 yılında çıkmıştı 1.4 turbo motorlu idi vede 160hp güç üretiyordu, 8 valf karbiratörlü bir motordu ve sıfırdan 100km hıza 6.9 saniyede çıkıp maksimum 200km/s civarı hız yapabiliyordu yani bugünün tsi atası R5 turbodur bu değil, ama o dönemin notlarında aracın aşırı fazla yaktığı söyleniyordu ama bu doğal bişey çünkü şimdiki teknoloji ile 30 yıl önceki teknoloji bir değil tabi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    bundan önce renault R5 turbo vardı sanırım 1978 yılında çıkmıştı 1.4 turbo motorlu idi vede 160hp güç üretiyordu, 8 valf karbiratörlü bir motordu ve sıfırdan 100km hıza 6.9 saniyede çıkıp maksimum 200km/s civarı hız yapabiliyordu yani bugünün tsi atası R5 turbodur bu değil, ama o dönemin notlarında aracın aşırı fazla yaktığı söyleniyordu ama bu doğal bişey çünkü şimdiki teknoloji ile 30 yıl önceki teknoloji bir değil tabi..
    Tsi dediğimiz motor aslında twincharger olarak bilinir, supercharger+turbocharger

    Bunu yol versiyonunda ilk kullanan Lancia S4 Stradaledir, 85-86 yılında 200 adet üretildi, 87 de sanırım iptal edilen grup s'de yarışırdı ilk çıktığı yarışlarda çok iyi sonuçlar elde etti daha sonra grup a olarak tekrar homologe edildi. Fakat Lancia'nın o yıllardaki teknoloji ve maddi imkansızlıklar ile bu motoru geliştirmesi mümkün olamadı..

    Bir rivayete göre de ilk olarak Nissan March super turbo'da kullanılmış olmasıdır, 1982 yılında ama o aracın yol versiyonu twincharged değildir. Nissandan sonra HKS firması Toyota'ya Mr2 için teklifte bulunmuştur, twincharger bir motor uygulaması yapalım diyerek fakat Toyota sistemin henüz gelişmediği ileri sürerek reddetmiştir.


     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)


     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)


     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 3 Mart 2009; 16:53:15 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    bundan önce renault R5 turbo vardı sanırım 1978 yılında çıkmıştı 1.4 turbo motorlu idi vede 160hp güç üretiyordu, 8 valf karbiratörlü bir motordu ve sıfırdan 100km hıza 6.9 saniyede çıkıp maksimum 200km/s civarı hız yapabiliyordu yani bugünün tsi atası R5 turbodur bu değil, ama o dönemin notlarında aracın aşırı fazla yaktığı söyleniyordu ama bu doğal bişey çünkü şimdiki teknoloji ile 30 yıl önceki teknoloji bir değil tabi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    bundan önce renault R5 turbo vardı sanırım 1978 yılında çıkmıştı 1.4 turbo motorlu idi vede 160hp güç üretiyordu, 8 valf karbiratörlü bir motordu ve sıfırdan 100km hıza 6.9 saniyede çıkıp maksimum 200km/s civarı hız yapabiliyordu yani bugünün tsi atası R5 turbodur bu değil, ama o dönemin notlarında aracın aşırı fazla yaktığı söyleniyordu ama bu doğal bişey çünkü şimdiki teknoloji ile 30 yıl önceki teknoloji bir değil tabi..


    Doğrudur...Motor aynı, fakat kasa farklı ve 75 kg daha hafif
    Fakat hangi yıl piyasaya sürüldüğüne ilişkin, sağlıklı bilgi bulamadım.
    Ekliyorum Renault 5 Turbonun da özelliklerini..

    Renault 5 Turbo

    Motor: 4 silindir

    Motor hacmi: 1397cc 8V

    Eksantrik: Blokta tek eksantrikli

    Besleme: Karbüratör

    Maksimum Güç: 120 HP / 5750 d/d

    Maksimum Tork: 165 Nm / 3750 d/d

    Maksimum Hız: 204 km/h

    Hızlanma 0-100km/s: 8,00 sn

    Ağırlık: 830 kg

    Aktarma: Önden

    Frenler ( ön / arka ): Soğutmalı Disk / Disk

    Şanzıman: Manuel

    1. Vites: 3,091

    2. Vites: 1,842

    3. Vites: 1,32

    4. Vites: 0,967

    5. Vites: 0,758

    Lastikler: 175/60/13

    Gövde Tipi: 3 Kapı





     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    bundan önce renault R5 turbo vardı sanırım 1978 yılında çıkmıştı 1.4 turbo motorlu idi vede 160hp güç üretiyordu, 8 valf karbiratörlü bir motordu ve sıfırdan 100km hıza 6.9 saniyede çıkıp maksimum 200km/s civarı hız yapabiliyordu yani bugünün tsi atası R5 turbodur bu değil, ama o dönemin notlarında aracın aşırı fazla yaktığı söyleniyordu ama bu doğal bişey çünkü şimdiki teknoloji ile 30 yıl önceki teknoloji bir değil tabi..


    Doğrudur...Motor aynı, fakat kasa farklı ve 75 kg daha hafif
    Fakat hangi yıl piyasaya sürüldüğüne ilişkin, sağlıklı bilgi bulamadım.
    Ekliyorum Renault 5 Turbonun da özelliklerini..

    Renault 5 Turbo

    Motor: 4 silindir

    Motor hacmi: 1397cc 8V

    Eksantrik: Blokta tek eksantrikli

    Besleme: Karbüratör

    Maksimum Güç: 120 HP / 5750 d/d

    Maksimum Tork: 165 Nm / 3750 d/d

    Maksimum Hız: 204 km/h

    Hızlanma 0-100km/s: 8,00 sn

    Ağırlık: 830 kg

    Aktarma: Önden

    Frenler ( ön / arka ): Soğutmalı Disk / Disk

    Şanzıman: Manuel

    1. Vites: 3,091

    2. Vites: 1,842

    3. Vites: 1,32

    4. Vites: 0,967

    5. Vites: 0,758

    Lastikler: 175/60/13

    Gövde Tipi: 3 Kapı





     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)

    Alıntıları Göster
    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?



    hayır bu güçler o dönemde sadece turbo ile alınmıştır renaultun çift şarjlı motoru yoktur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?



    hayır bu güçler o dönemde sadece turbo ile alınmıştır renaultun çift şarjlı motoru yoktur..

    Alıntıları Göster
    o yıllar için süper değerlerdi bunlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?



    hayır bu güçler o dönemde sadece turbo ile alınmıştır renaultun çift şarjlı motoru yoktur..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?



    hayır bu güçler o dönemde sadece turbo ile alınmıştır renaultun çift şarjlı motoru yoktur..


    Tsi atası falan deyince...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?



    hayır bu güçler o dönemde sadece turbo ile alınmıştır renaultun çift şarjlı motoru yoktur..


    Tsi atası falan deyince...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?



    hayır bu güçler o dönemde sadece turbo ile alınmıştır renaultun çift şarjlı motoru yoktur..


    Tsi atası falan deyince...

    Malum küçük hacimden büyük giç deyince herkesin aklına ilk VW ve TSI geliyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Renault 1.4 turbo motorunda kompressörün de kullanıldığını mı söylüyorsunuz?



    hayır bu güçler o dönemde sadece turbo ile alınmıştır renaultun çift şarjlı motoru yoktur..


    Tsi atası falan deyince...

    Malum küçük hacimden büyük giç deyince herkesin aklına ilk VW ve TSI geliyo

    Alıntıları Göster
    Beyler TSI olayı tamamen benim uydurduğum bir şaka da, Türkiye gibi motor hacmine göre vergi olan bir ülkeye bu benzeri motorların o yıllarda gelmemiş olması ilginç değil mi?

    Herhalde o yıllarda ülkemizde, bu motorların çalışma prensibi ve çıkarabileceği sorunların ekonomik olmayacağı düşünüldü..
    Bir de tabii, yakıt tüketiminin yüksekliği var o yılların turbo teknolojisinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Beyler TSI olayı tamamen benim uydurduğum bir şaka da, Türkiye gibi motor hacmine göre vergi olan bir ülkeye bu benzeri motorların o yıllarda gelmemiş olması ilginç değil mi?

    Herhalde o yıllarda ülkemizde, bu motorların çalışma prensibi ve çıkarabileceği sorunların ekonomik olmayacağı düşünüldü..
    Bir de tabii, yakıt tüketiminin yüksekliği var o yılların turbo teknolojisinde.

    Alıntıları Göster
    O zamanlar ithal arabalar için sıra beklenirdi veya karaborsa olarak satın alınırdı mesela 1985 Renault 9 mais fiyatı 5 milyon 850 bin lira iken biz 6 milyon 300 bin liraya karaborsa almıştık bir dönem Renault servimisiz vardı o zamanlar Ateş Ünal Erzen mais genel müdürüydü, saolsun bizim her ay 5 tane mais fiyatıyla araba alma hakkımız vardı biz de karaborsa satardık hatta Sabri Güçlü usta'nın o zamanlar bayisi vardı ona bile satardık, sonuç olarak ciddi bir talep karşılığında da ürün miktarının azlığı vardı. Renault 9 turbo'da ilk önce talebi karşılayamayacağı sonrasında da teknolojik aksaklıklar olabileceği gerekçesiyle bizim pazarımıza sunulmadı.

    O zamanki vergiler ile şimdikiler mukayese edilemez, ben hiç zannetmiyorum 80'lerde ve 90'ların başında insanların vergileri yüzünden büyük motorlu araç almadıklarını.


    Renault'dan bahsetmişken ilginç bir R9 modeli geldi aklıma 'Alliance'

    1983 - 1986
    1.4 61,5hp :)
    1.7 82hp (Yanılmıyorsam)
    2.0 95hp

     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    O zamanlar ithal arabalar için sıra beklenirdi veya karaborsa olarak satın alınırdı mesela 1985 Renault 9 mais fiyatı 5 milyon 850 bin lira iken biz 6 milyon 300 bin liraya karaborsa almıştık bir dönem Renault servimisiz vardı o zamanlar Ateş Ünal Erzen mais genel müdürüydü, saolsun bizim her ay 5 tane mais fiyatıyla araba alma hakkımız vardı biz de karaborsa satardık hatta Sabri Güçlü usta'nın o zamanlar bayisi vardı ona bile satardık, sonuç olarak ciddi bir talep karşılığında da ürün miktarının azlığı vardı. Renault 9 turbo'da ilk önce talebi karşılayamayacağı sonrasında da teknolojik aksaklıklar olabileceği gerekçesiyle bizim pazarımıza sunulmadı.

    O zamanki vergiler ile şimdikiler mukayese edilemez, ben hiç zannetmiyorum 80'lerde ve 90'ların başında insanların vergileri yüzünden büyük motorlu araç almadıklarını.


    Renault'dan bahsetmişken ilginç bir R9 modeli geldi aklıma 'Alliance'

    1983 - 1986
    1.4 61,5hp :)
    1.7 82hp (Yanılmıyorsam)
    2.0 95hp

     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)
     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)

    Alıntıları Göster
    Ne alakası var TSI'la? Eminim ki 140-160-170 hp'lik TSI'ları hedef alarak açtınız bu konuyu. Onlar turbo+kompressor'lüler. Eğer sadece turboya sahip motorsa kastınız; Opel'in 1.6 turbosu, Renault'nun 1.2 TCE'si, Fiat'ın 1.4 TJet'i ve VW'in 122hp'lik TSI'ları var. Onları da yazabilirdiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Ne alakası var TSI'la? Eminim ki 140-160-170 hp'lik TSI'ları hedef alarak açtınız bu konuyu. Onlar turbo+kompressor'lüler. Eğer sadece turboya sahip motorsa kastınız; Opel'in 1.6 turbosu, Renault'nun 1.2 TCE'si, Fiat'ın 1.4 TJet'i ve VW'in 122hp'lik TSI'ları var. Onları da yazabilirdiniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ne alakası var TSI'la? Eminim ki 140-160-170 hp'lik TSI'ları hedef alarak açtınız bu konuyu. Onlar turbo+kompressor'lüler. Eğer sadece turboya sahip motorsa kastınız; Opel'in 1.6 turbosu, Renault'nun 1.2 TCE'si, Fiat'ın 1.4 TJet'i ve VW'in 122hp'lik TSI'ları var. Onları da yazabilirdiniz.


    Adam şaka olduğunu söylemiş Tsi muhabbetinin, konu orada kapanmış bir daha da açılmamış, bilmiyorum okudunuz mu tamamını ama konu şuanda başka yerlerde... Ne gerek var şimdi böyle boş bir muhabbeti alevlendirmeye?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ne alakası var TSI'la? Eminim ki 140-160-170 hp'lik TSI'ları hedef alarak açtınız bu konuyu. Onlar turbo+kompressor'lüler. Eğer sadece turboya sahip motorsa kastınız; Opel'in 1.6 turbosu, Renault'nun 1.2 TCE'si, Fiat'ın 1.4 TJet'i ve VW'in 122hp'lik TSI'ları var. Onları da yazabilirdiniz.


    Adam şaka olduğunu söylemiş Tsi muhabbetinin, konu orada kapanmış bir daha da açılmamış, bilmiyorum okudunuz mu tamamını ama konu şuanda başka yerlerde... Ne gerek var şimdi böyle boş bir muhabbeti alevlendirmeye?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ne alakası var TSI'la? Eminim ki 140-160-170 hp'lik TSI'ları hedef alarak açtınız bu konuyu. Onlar turbo+kompressor'lüler. Eğer sadece turboya sahip motorsa kastınız; Opel'in 1.6 turbosu, Renault'nun 1.2 TCE'si, Fiat'ın 1.4 TJet'i ve VW'in 122hp'lik TSI'ları var. Onları da yazabilirdiniz.


    Adam şaka olduğunu söylemiş Tsi muhabbetinin, konu orada kapanmış bir daha da açılmamış, bilmiyorum okudunuz mu tamamını ama konu şuanda başka yerlerde... Ne gerek var şimdi böyle boş bir muhabbeti alevlendirmeye?


    2 mesaj önceymiş görmemişim kusura kalmayıverin. İsterseniz afaroz edin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Ne alakası var TSI'la? Eminim ki 140-160-170 hp'lik TSI'ları hedef alarak açtınız bu konuyu. Onlar turbo+kompressor'lüler. Eğer sadece turboya sahip motorsa kastınız; Opel'in 1.6 turbosu, Renault'nun 1.2 TCE'si, Fiat'ın 1.4 TJet'i ve VW'in 122hp'lik TSI'ları var. Onları da yazabilirdiniz.


    Adam şaka olduğunu söylemiş Tsi muhabbetinin, konu orada kapanmış bir daha da açılmamış, bilmiyorum okudunuz mu tamamını ama konu şuanda başka yerlerde... Ne gerek var şimdi böyle boş bir muhabbeti alevlendirmeye?

    Alıntıları Göster
    Başlığı değiştirdim arkadaşlar...
    Bu hakkında az şey bilinen araçlarla ilgili başka bilgileri, anıları olanlar paylaşabilirler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Başlığı değiştirdim arkadaşlar...
    Bu hakkında az şey bilinen araçlarla ilgili başka bilgileri, anıları olanlar paylaşabilirler

    Alıntıları Göster
    çok güzeldir bunlar

     Renault 1.4L Turbo(1984-1987)




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.