Şimdi Ara

RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
0
Favori
22.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurt_35


    quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt

    quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: kurt_35

    ben a3 kullanıcısıyım. cok ceşit araba kullandım. a3 den aldığım keyfi hic bir arabadan alamadım. almanlar bile mercedesi ve bmw yi başkalarına audi yi
    kendimize yaptık demişler, bu arabaların üreticileri olarak demek ki bir bildikleri varki audi demişler, performans konusuna gelince fluece, jetta ve astralarla kıyasladığınız zaman emin olan performansı cok taha yüksek hatta bu arabalarla kıyaslamak bile büyük hata :)) 1.6 audi motor seceneğinde kalkış ve vites aralığı biraz hantaldır bunun sebebi aracın ağırlığı 1340 kg. nerdeyse mercedesle aynı ağırlıkta yani dolu bir araba normal süratına ulaştığı
    zaman 1.6 moturlu arabaları bir tarafa bırak 2.0 motorlu arabalara bile kafa tutuyor. konfor ve yol tutuş mükemmel. otobanda 230 240 km. sürata rahatlıkla ulaşabiliyorum. (bu sürat kesinlikle tehlikeli sonucda 4 teker üstündesin ALLAH KORUSUN) yani demek istediğim audinin 1.6 motor seceneği tatmin edici, daha süratlı hız tutkuları icin audinin turbolu motor secenekleri cok... fluence , jetta ve astra yerine bence audi...

    O senin dediğin 1,6 102 hp A3 ün parasına Jetta 1,4 TSI 160 hp veya Opel Astra 1,6 Turbo 180 hp alınır. Ve bu araçlar senin performanslı dediğin 102 hp'lik A3'e tabiri caizse toz yuttur. Ayrıca da ben yeni Astra tercih eden biri olarak diyorum ki malzeme ve işçilik olarak A3'e oldukça yakındır. Saygılar



    +1
    1.6 lık motor la 2.0 lere kafa tutuyormus
    hayal dünyasında yasıyor bazı arkadaslar
    o 1.6lık motor 200 ü zor göruyor,240 ı nerde bastın
    jettayla m3 kovalıyan varken bunların olması dogal tabii


    benim sylemiş olduğum farklı bir konuydu ama siz saptırdınız
    başta şunu soyleyim hayal düyasında yaşayan sizsiniz opelle audi yi kıyaslamışınızya adama gülerler,
    bir takılmışsın motor beygirine, size şoyle alatayım bir payton arabasına 2 tane beygir yani at bağlarsın normal
    seyrinde gider, bu payton arabasına 6 tane beygir bağlarsın payton süratladıkca titremiye başlar ve kontrol gider
    daha sonra yoldan cıkar, Allahaşkına altında ki kiprit kutusu gibi arabayla kac km. süratla gitmeyi düşünüyorsun ?
    senin o dediğin 1 tonluk arabayla 200 km. süratla kac saniye gidebilirsin dikkatini cekerim saniye... aman süratını
    artırma payton arabası gibi olur,

    işte audinin sizin beğenmediğiniz en düşük serisi olan 1.6 fsi sportblack a3 ün farkı burda, 6 beygir değil 12 beygir bağlasan
    a3 ü yoldan cıkartamazsın, mercedes ağırlığında hertarafı dolu dolu bir araba
    şehir icinde opelle o hp gücüyle tavşagibi zıplarsın buraya katılıyorum, iş uzun yolda bak bakalım, kim kimin
    tozuna yetişiyor, arkasından dürbünle bakarsın
    1.6 moturlu arabalar 200 km. sürat yaparmıymış, doğru yapmaz, a3 ün e düşük serisi yapar, fazlasınıda yapar
    adamlar boşa 280 katran koymamışlar, ne yaparsın a3 farkı işte
    araba motorundan anlamadığın belli herşeyi hp demi bittiğini sanıyorsun a3 ün motor piston tortuna bir bak...

    senin o beğendiğin arabalar benim altımdan coktan gecti hepsi anlatılır, ama a3 anlatılmaz sadece yaşanır.

    opelin arkasında ki o kücük turbo yazısını beğeniyormuşunuz, ben size tamamı turbo olan resim gondereyim



     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?


    Sanırım sen Audı fanatiğisin. Yazdıklarından bunu gayet iyi anladık. Yazdıklarından bişey daha anladım teknik bilgin yetersiz. Ağırlık olarak Mercedes gibi bi yorum yapmışsın ve bu sebepten dolayı yol tutuşu çok iyi demişsin. Bu bilgi külliyen yanlış. Aracın ağırlığı arttığında yol tutuşu iyileşmez,kötüleşir. Hafif arabanın yol tutuşu daha iyidir(F1'ler bu yüzden 600 kg). Ağır arabanın hızlanmalarda, frenlemelede, virajlarda yük değişimi daha fazla olacağından yol tutuşu daha kolay bozulur. Firmalar bunu bertaraf edebilmek için senin beğendiğin nispeten hepimizin beğendi lüks ve ağır arabalara pahalı bi süspansiyon ve bi ton elektronik yazılım ilave ederler bu bir. Bunlar olmazsa bi Polo kadar yol tutuşları olmaz bu iki. Ayrıca da senin yeni Astra yı incelemediğin belli oluyor. Astra 1 ton değil yaklaşık 1400 kg dır bu da üç. Önce bi zahmet Opel bayisine uğrayıp 1,6 Turbo 180 hp versiyonu dene. Ne kadar faytonmuş gör. Sonra bi daha konuşalım. Ayrıca da sen o arabayla 280'i rüyanda yapıyosun sanırım. Ne bu Porsche'mi Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurt_35


    quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt

    quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: kurt_35

    ben a3 kullanıcısıyım. cok ceşit araba kullandım. a3 den aldığım keyfi hic bir arabadan alamadım. almanlar bile mercedesi ve bmw yi başkalarına audi yi
    kendimize yaptık demişler, bu arabaların üreticileri olarak demek ki bir bildikleri varki audi demişler, performans konusuna gelince fluece, jetta ve astralarla kıyasladığınız zaman emin olan performansı cok taha yüksek hatta bu arabalarla kıyaslamak bile büyük hata :)) 1.6 audi motor seceneğinde kalkış ve vites aralığı biraz hantaldır bunun sebebi aracın ağırlığı 1340 kg. nerdeyse mercedesle aynı ağırlıkta yani dolu bir araba normal süratına ulaştığı
    zaman 1.6 moturlu arabaları bir tarafa bırak 2.0 motorlu arabalara bile kafa tutuyor. konfor ve yol tutuş mükemmel. otobanda 230 240 km. sürata rahatlıkla ulaşabiliyorum. (bu sürat kesinlikle tehlikeli sonucda 4 teker üstündesin ALLAH KORUSUN) yani demek istediğim audinin 1.6 motor seceneği tatmin edici, daha süratlı hız tutkuları icin audinin turbolu motor secenekleri cok... fluence , jetta ve astra yerine bence audi...

    O senin dediğin 1,6 102 hp A3 ün parasına Jetta 1,4 TSI 160 hp veya Opel Astra 1,6 Turbo 180 hp alınır. Ve bu araçlar senin performanslı dediğin 102 hp'lik A3'e tabiri caizse toz yuttur. Ayrıca da ben yeni Astra tercih eden biri olarak diyorum ki malzeme ve işçilik olarak A3'e oldukça yakındır. Saygılar



    +1
    1.6 lık motor la 2.0 lere kafa tutuyormus
    hayal dünyasında yasıyor bazı arkadaslar
    o 1.6lık motor 200 ü zor göruyor,240 ı nerde bastın
    jettayla m3 kovalıyan varken bunların olması dogal tabii


    benim sylemiş olduğum farklı bir konuydu ama siz saptırdınız
    başta şunu soyleyim hayal düyasında yaşayan sizsiniz opelle audi yi kıyaslamışınızya adama gülerler,
    bir takılmışsın motor beygirine, size şoyle alatayım bir payton arabasına 2 tane beygir yani at bağlarsın normal
    seyrinde gider, bu payton arabasına 6 tane beygir bağlarsın payton süratladıkca titremiye başlar ve kontrol gider
    daha sonra yoldan cıkar, Allahaşkına altında ki kiprit kutusu gibi arabayla kac km. süratla gitmeyi düşünüyorsun ?
    senin o dediğin 1 tonluk arabayla 200 km. süratla kac saniye gidebilirsin dikkatini cekerim saniye... aman süratını
    artırma payton arabası gibi olur,

    işte audinin sizin beğenmediğiniz en düşük serisi olan 1.6 fsi sportblack a3 ün farkı burda, 6 beygir değil 12 beygir bağlasan
    a3 ü yoldan cıkartamazsın, mercedes ağırlığında hertarafı dolu dolu bir araba
    şehir icinde opelle o hp gücüyle tavşagibi zıplarsın buraya katılıyorum, iş uzun yolda bak bakalım, kim kimin
    tozuna yetişiyor, arkasından dürbünle bakarsın
    1.6 moturlu arabalar 200 km. sürat yaparmıymış, doğru yapmaz, a3 ün e düşük serisi yapar, fazlasınıda yapar
    adamlar boşa 280 katran koymamışlar, ne yaparsın a3 farkı işte
    araba motorundan anlamadığın belli herşeyi hp demi bittiğini sanıyorsun a3 ün motor piston tortuna bir bak...

    senin o beğendiğin arabalar benim altımdan coktan gecti hepsi anlatılır, ama a3 anlatılmaz sadece yaşanır.

    opelin arkasında ki o kücük turbo yazısını beğeniyormuşunuz, ben size tamamı turbo olan resim gondereyim




     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?




    ömrüm boyunca senın gibileri cok gördüm,altına audi a3 cekınce kendını bır sey zannedenleri,a3 sanki f458 anlatılmaz yasanırmış,
    merak etme audi a6 da kullandım-2004 1.9tdi- ,audi -ANLATILAZM YASANIR dıye bır durumu yok,hadı R-8 kullandım rüya gıbıydı desen anlıycam da,
    araba moturundan anladıgım ztn dunyanın en buyuk motor üreticisi ve en dayanıklı motor honda marka araç aldıgım için bir fikir verir sana ,
    sana birörenk vercem,bu yaz ızmır otobanında ailemle donerken 170-180 gıttık normalde annem cok korkar ,anacıgım anlamadım bile hızı,ama sana göre 200 le uzun süre gidersek honda dökülmeye baslar öyle mi? hımm,ego tatmını,sana kızmıyorum,bu jenerasyon böyle yapacak bir şey yok-markacı-,bır de honda civicle ılgılı yorumlara bakın,sarsıyormuyumus yüksek hızlarda,ama at gözlüklerini atıp arastır lütfen
    bana abt modıfıyelı audi a3 leri yollayıp durma,stock halde audi a3 1.6,1.4tfsi ,opelın yanına yaklasamz -1.8t desen anlıycam-
    ve ewt opelın ne zaman kı turbo yazısını görsem ,hımm,bu araba c sınfının haylazı derim ki opelı pek sevmem-4 yıl kullandım- grdugun gibi fanatık degılım sadece bana göre dogru neyse onu sölerım,bır markanın fanı olunca arabayı sana bedeva vermezler,elbette kı elestrıcem kı ben bu forumdakı bır konuda arabamı da elestırdım,




  • ben audi fanatiği değilim, bu bahse konu arabalara sonucta 50.000 tl civarında paralar veriyoruz burda amac doğru arabayı bulabilmek
    zaten tartışma sebebimizde bu.... renault,opel,vw,audi babamızın malıda değil sahibide değiliz...
    bence sizin teknik bilginiz yetersiz ağır araba her zaman yol tutuşu iyidir, 600 kg. f1 de ornek vermişsiniz, sizin atladığınız
    bir durum var teker arasında ki genişlik ve uzunluk, govdesi ortalama 1m. teker arası uzunluk 3m. arabada genişlik 2 metreyse
    teker uzunluğuda iki metre hatta daha az. f1 gibi 2 katdaha geniş olduğunu düşün, tabiricaise kağıt araba olsa yoldan cıkmaz
    ağır arabanın fren esnasında verdiği zararlar var demişsin biz audi den bahsediyoruz bunu konuşmaya bile gerek yok, otomabil
    düyasında en kaliteli malzemeyi kullanıyorlar,
    audinin 2005 2006 gibi eski modellerinde bile gaza bastıkca arabanın yere yapıştığını bariz bir şekilde hissedersin, yenilerini
    alatmaya gerek yok yani senin dediğin elektronik donanımın marifetleri, yani gaza bastıkca daha iyi dediğin hafif araba gibi
    havaya kalkıp kontrol dışı kalmıyor,
    adamlar 280 katranı süs diye koymadı herhalde ben 240 gordümde gerisini bilmiyorum, 260 yapanlar var bunlar
    seninn beğenmediğin a3 serisi
    audi yi porşeyle kıyaslamışsında audinin porşeye benzemeye ihtiyacı yok
    yine sııfta kaldın




  • 1.8t 2000 audi a4 kullanmsıtım,gercektende koltuga yapıstırıyor
    söyle bır durum var 50.000 sevıyesınde audi a3;bok sarısı farlar,kapak jant,boşilne anlayacagın
    bu paraya opel astra-içini ferah bulmasamda- arkadasın bence alabılcegı en iyi araç
    audiye düşman degılım-servet düşmanı da degılım-,ama audi a4 le başlar-bana göre d sınfının liderıdır aynı zaman dönüpde c ve 3 serisine bakmam-
    audi a3,bmw 1 serisi,mercedes a,b inan ki bunlar sadece -marka- işi,arkadasım 116 aldı 2009da 0 km,pişman mesela,arabanın içidar,malzeme kalitesi bmw kalitesı degıl
    ama türk milletınde bu var,mını cooper mesela;marmarıste evımız var alt komsum ıngılız,mını cooper kız arabası dedı,dedım burda statü arabası,audi a3 e de sasırdılar,audi a3 le neyın prestıjı,prestıj range rover sport al he o prestıjtır işte,yoksa premium markaların en alt modellerını alıp masaya anatharı koyup kendını kaf dagında görmek komedi
    ayrıca sürüs pozıyonu da kötü a3 ün-genelde alman arabalarının-passatda var bızde(onddan 260 kadran var ama 200e cıkana kdr sakalım cıkıyor) -,ama japon arabalarında konsolun içinde gömülmüyorsun,yola daha hakımsın
    bu paralara en hakkını veren honda-skoda-mazda dir tr sartlarında,

     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?


     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?


     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi watkseburt -- 5 Ekim 2010; 1:47:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurt_35

    ben audi fanatiği değilim, bu bahse konu arabalara sonucta 50.000 tl civarında paralar veriyoruz burda amac doğru arabayı bulabilmek
    zaten tartışma sebebimizde bu.... renault,opel,vw,audi babamızın malıda değil sahibide değiliz...
    bence sizin teknik bilginiz yetersiz ağır araba her zaman yol tutuşu iyidir, 600 kg. f1 de ornek vermişsiniz, sizin atladığınız
    bir durum var teker arasında ki genişlik ve uzunluk, govdesi ortalama 1m. teker arası uzunluk 3m. arabada genişlik 2 metreyse
    teker uzunluğuda iki metre hatta daha az. f1 gibi 2 katdaha geniş olduğunu düşün, tabiricaise kağıt araba olsa yoldan cıkmaz
    ağır arabanın fren esnasında verdiği zararlar var demişsin biz audi den bahsediyoruz bunu konuşmaya bile gerek yok, otomabil
    düyasında en kaliteli malzemeyi kullanıyorlar,
    audinin 2005 2006 gibi eski modellerinde bile gaza bastıkca arabanın yere yapıştığını bariz bir şekilde hissedersin, yenilerini
    alatmaya gerek yok yani senin dediğin elektronik donanımın marifetleri, yani gaza bastıkca daha iyi dediğin hafif araba gibi
    havaya kalkıp kontrol dışı kalmıyor,
    adamlar 280 katranı süs diye koymadı herhalde ben 240 gordümde gerisini bilmiyorum, 260 yapanlar var bunlar
    seninn beğenmediğin a3 serisi
    audi yi porşeyle kıyaslamışsında audinin porşeye benzemeye ihtiyacı yok
    yine sııfta kaldın



    Teknik bilgiden yoksun olduğunu bu yazmış olduklarınla bi kez daha kanıtladın arkadaşım. Öyle senin dediğin gibi "ağır arabanın her zaman yol tutuşu iyidir" demekle yol tutuşu iyi olmaz, fizik kanunları denen bişey var. Araba hızlandığında yere yapışmaz zira yüksek hızlarda aracın altına dolan hava aracı kaldırır ve tekerleklerin tutunma kabiliyetleri azaltır. Maalesef ülkemizde fizik ve matematik eğitimi çok teorik ve işe yaramaz biçimde verildiğinden, basit fizik kuralları dahi kavranamamakta ve araç sürücüleri kullandıkları aracın dinamiği hakkında fikir yürütememektedir. İyice bi araştırıp ondan sonra benle laf yarıştır. Ayrıca da fabrika verisi 185 km/s olan bi araçla nasıl oluyorda 240 görüyorsun buda enteresan. Yokuş aşağı falandı heralde. Bayağı bi yokuş olsa gerek. 260 km yi de anca S3 le falan görürsün diyeceğim ama onun bile son hızı 250'de sınırlı. Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt


    quote:

    Orijinalden alıntı: kurt_35


    quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt

    quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: kurt_35

    ben a3 kullanıcısıyım. cok ceşit araba kullandım. a3 den aldığım keyfi hic bir arabadan alamadım. almanlar bile mercedesi ve bmw yi başkalarına audi yi
    kendimize yaptık demişler, bu arabaların üreticileri olarak demek ki bir bildikleri varki audi demişler, performans konusuna gelince fluece, jetta ve astralarla kıyasladığınız zaman emin olan performansı cok taha yüksek hatta bu arabalarla kıyaslamak bile büyük hata :)) 1.6 audi motor seceneğinde kalkış ve vites aralığı biraz hantaldır bunun sebebi aracın ağırlığı 1340 kg. nerdeyse mercedesle aynı ağırlıkta yani dolu bir araba normal süratına ulaştığı
    zaman 1.6 moturlu arabaları bir tarafa bırak 2.0 motorlu arabalara bile kafa tutuyor. konfor ve yol tutuş mükemmel. otobanda 230 240 km. sürata rahatlıkla ulaşabiliyorum. (bu sürat kesinlikle tehlikeli sonucda 4 teker üstündesin ALLAH KORUSUN) yani demek istediğim audinin 1.6 motor seceneği tatmin edici, daha süratlı hız tutkuları icin audinin turbolu motor secenekleri cok... fluence , jetta ve astra yerine bence audi...

    O senin dediğin 1,6 102 hp A3 ün parasına Jetta 1,4 TSI 160 hp veya Opel Astra 1,6 Turbo 180 hp alınır. Ve bu araçlar senin performanslı dediğin 102 hp'lik A3'e tabiri caizse toz yuttur. Ayrıca da ben yeni Astra tercih eden biri olarak diyorum ki malzeme ve işçilik olarak A3'e oldukça yakındır. Saygılar



    +1
    1.6 lık motor la 2.0 lere kafa tutuyormus
    hayal dünyasında yasıyor bazı arkadaslar
    o 1.6lık motor 200 ü zor göruyor,240 ı nerde bastın
    jettayla m3 kovalıyan varken bunların olması dogal tabii


    benim sylemiş olduğum farklı bir konuydu ama siz saptırdınız
    başta şunu soyleyim hayal düyasında yaşayan sizsiniz opelle audi yi kıyaslamışınızya adama gülerler,
    bir takılmışsın motor beygirine, size şoyle alatayım bir payton arabasına 2 tane beygir yani at bağlarsın normal
    seyrinde gider, bu payton arabasına 6 tane beygir bağlarsın payton süratladıkca titremiye başlar ve kontrol gider
    daha sonra yoldan cıkar, Allahaşkına altında ki kiprit kutusu gibi arabayla kac km. süratla gitmeyi düşünüyorsun ?
    senin o dediğin 1 tonluk arabayla 200 km. süratla kac saniye gidebilirsin dikkatini cekerim saniye... aman süratını
    artırma payton arabası gibi olur,

    işte audinin sizin beğenmediğiniz en düşük serisi olan 1.6 fsi sportblack a3 ün farkı burda, 6 beygir değil 12 beygir bağlasan
    a3 ü yoldan cıkartamazsın, mercedes ağırlığında hertarafı dolu dolu bir araba
    şehir icinde opelle o hp gücüyle tavşagibi zıplarsın buraya katılıyorum, iş uzun yolda bak bakalım, kim kimin
    tozuna yetişiyor, arkasından dürbünle bakarsın
    1.6 moturlu arabalar 200 km. sürat yaparmıymış, doğru yapmaz, a3 ün e düşük serisi yapar, fazlasınıda yapar
    adamlar boşa 280 katran koymamışlar, ne yaparsın a3 farkı işte
    araba motorundan anlamadığın belli herşeyi hp demi bittiğini sanıyorsun a3 ün motor piston tortuna bir bak...

    senin o beğendiğin arabalar benim altımdan coktan gecti hepsi anlatılır, ama a3 anlatılmaz sadece yaşanır.

    opelin arkasında ki o kücük turbo yazısını beğeniyormuşunuz, ben size tamamı turbo olan resim gondereyim




     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?




    ömrüm boyunca senın gibileri cok gördüm,altına audi a3 cekınce kendını bır sey zannedenleri,a3 sanki f458 anlatılmaz yasanırmış,
    merak etme audi a6 da kullandım-2004 1.9tdi- ,audi -ANLATILAZM YASANIR dıye bır durumu yok,hadı R-8 kullandım rüya gıbıydı desen anlıycam da,
    araba moturundan anladıgım ztn dunyanın en buyuk motor üreticisi ve en dayanıklı motor honda marka araç aldıgım için bir fikir verir sana ,
    sana birörenk vercem,bu yaz ızmır otobanında ailemle donerken 170-180 gıttık normalde annem cok korkar ,anacıgım anlamadım bile hızı,ama sana göre 200 le uzun süre gidersek honda dökülmeye baslar öyle mi? hımm,ego tatmını,sana kızmıyorum,bu jenerasyon böyle yapacak bir şey yok-markacı-,bır de honda civicle ılgılı yorumlara bakın,sarsıyormuyumus yüksek hızlarda,ama at gözlüklerini atıp arastır lütfen
    bana abt modıfıyelı audi a3 leri yollayıp durma,stock halde audi a3 1.6,1.4tfsi ,opelın yanına yaklasamz -1.8t desen anlıycam-
    ve ewt opelın ne zaman kı turbo yazısını görsem ,hımm,bu araba c sınfının haylazı derim ki opelı pek sevmem-4 yıl kullandım- grdugun gibi fanatık degılım sadece bana göre dogru neyse onu sölerım,bır markanın fanı olunca arabayı sana bedeva vermezler,elbette kı elestrıcem kı ben bu forumdakı bır konuda arabamı da elestırdım,




    ben sizinle laf polimiğine girmeyeceğim konuyu saptırıyorsun
    bahsettiğimiz alman arabaları deyince akla mercedes, audi, bmw gelir nedense opelde
    alman arabası olmasına rağmen hic akla gelmez sonucta opelde kotü bir araba değil
    ama aşağı yukarı aynı fiatlara a3 dururken neden opel astra ben bunu demek istedim
    a3 ün daha kaliteli araba olduğunu sende biliyorsun ama gazel okuyorsun
    kendimi birşey sanıyormuşum. bu forumda araba tartişıyoruz, ofgelenmeye gerek yok,
    bu arabaların konusunu aştık sıra hondaya geldik, belliki hondan var, hondayı kullanırken
    moturuna güvenip sürat yaparak kendini birşey sanma..! motor haric geri kalan tenike kutusu
    fazla süratlı gitme ona gore... arkadaşımın 2009 hondası kapılardan dkülmeye başladı da
    ondan biliyorum.... kızma kızma honda da iyi araba

    neyse gerek yok bu tür polimiklere
    herkesin kendi zevki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: kurt_35

    ben audi fanatiği değilim, bu bahse konu arabalara sonucta 50.000 tl civarında paralar veriyoruz burda amac doğru arabayı bulabilmek
    zaten tartışma sebebimizde bu.... renault,opel,vw,audi babamızın malıda değil sahibide değiliz...
    bence sizin teknik bilginiz yetersiz ağır araba her zaman yol tutuşu iyidir, 600 kg. f1 de ornek vermişsiniz, sizin atladığınız
    bir durum var teker arasında ki genişlik ve uzunluk, govdesi ortalama 1m. teker arası uzunluk 3m. arabada genişlik 2 metreyse
    teker uzunluğuda iki metre hatta daha az. f1 gibi 2 katdaha geniş olduğunu düşün, tabiricaise kağıt araba olsa yoldan cıkmaz
    ağır arabanın fren esnasında verdiği zararlar var demişsin biz audi den bahsediyoruz bunu konuşmaya bile gerek yok, otomabil
    düyasında en kaliteli malzemeyi kullanıyorlar,
    audinin 2005 2006 gibi eski modellerinde bile gaza bastıkca arabanın yere yapıştığını bariz bir şekilde hissedersin, yenilerini
    alatmaya gerek yok yani senin dediğin elektronik donanımın marifetleri, yani gaza bastıkca daha iyi dediğin hafif araba gibi
    havaya kalkıp kontrol dışı kalmıyor,
    adamlar 280 katranı süs diye koymadı herhalde ben 240 gordümde gerisini bilmiyorum, 260 yapanlar var bunlar
    seninn beğenmediğin a3 serisi
    audi yi porşeyle kıyaslamışsında audinin porşeye benzemeye ihtiyacı yok
    yine sııfta kaldın



    Teknik bilgiden yoksun olduğunu bu yazmış olduklarınla bi kez daha kanıtladın arkadaşım. Öyle senin dediğin gibi "ağır arabanın her zaman yol tutuşu iyidir" demekle yol tutuşu iyi olmaz, fizik kanunları denen bişey var. Araba hızlandığında yere yapışmaz zira yüksek hızlarda aracın altına dolan hava aracı kaldırır ve tekerleklerin tutunma kabiliyetleri azaltır. Maalesef ülkemizde fizik ve matematik eğitimi çok teorik ve işe yaramaz biçimde verildiğinden, basit fizik kuralları dahi kavranamamakta ve araç sürücüleri kullandıkları aracın dinamiği hakkında fikir yürütememektedir. İyice bi araştırıp ondan sonra benle laf yarıştır. Ayrıca da fabrika verisi 185 km/s olan bi araçla nasıl oluyorda 240 görüyorsun buda enteresan. Yokuş aşağı falandı heralde. Bayağı bi yokuş olsa gerek. 260 km yi de anca S3 le falan görürsün diyeceğim ama onun bile son hızı 250'de sınırlı. Saygılar


    +1000
    yahu ztn agır araba daha ii yol tutsaydı,porsche gt3 rs gibi süper light arabalar için niye kassın,amblemi bile sticker,ne dıyım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt

    1.8t 2000 audi a4 kullanmsıtım,gercektende koltuga yapıstırıyor
    söyle bır durum var 50.000 sevıyesınde audi a3;bok sarısı farlar,kapak jant,boşilne anlayacagın
    bu paraya opel astra-içini ferah bulmasamda- arkadasın bence alabılcegı en iyi araç
    audiye düşman degılım-servet düşmanı da degılım-,ama audi a4 le başlar-bana göre d sınfının liderıdır aynı zaman dönüpde c ve 3 serisine bakmam-
    audi a3,bmw 1 serisi,mercedes a,b inan ki bunlar sadece -marka- işi,arkadasım 116 aldı 2009da 0 km,pişman mesela,arabanın içidar,malzeme kalitesi bmw kalitesı degıl
    ama türk milletınde bu var,mını cooper mesela;marmarıste evımız var alt komsum ıngılız,mını cooper kız arabası dedı,dedım burda statü arabası,audi a3 e de sasırdılar,audi a3 le neyın prestıjı,prestıj range rover sport al he o prestıjtır işte,yoksa premium markaların en alt modellerını alıp masaya anatharı koyup kendını kaf dagında görmek komedi
    ayrıca sürüs pozıyonu da kötü a3 ün-genelde alman arabalarının-passatda var bızde(onddan 260 kadran var ama 200e cıkana kdr sakalım cıkıyor) -,ama japon arabalarında konsolun içinde gömülmüyorsun,yola daha hakımsın
    bu paralara en hakkını veren honda-skoda-mazda dir tr sartlarında,

     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?


     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?


     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?



    bu msjımı okudugunu sanmıyorum.....

    ayrıca basına kaza gelıcekse,sakat kalacak veya ölüceksen ,audi-honda farketmez,istıyosan tankla gez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi watkseburt -- 5 Ekim 2010; 2:29:09 >




  • Opel Astra tabili
  • quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt

    1.8t 2000 audi a4 kullanmsıtım,gercektende koltuga yapıstırıyor
    söyle bır durum var 50.000 sevıyesınde audi a3;bok sarısı farlar,kapak jant,boşilne anlayacagın
    bu paraya opel astra-içini ferah bulmasamda- arkadasın bence alabılcegı en iyi araç
    audiye düşman degılım-servet düşmanı da degılım-,ama audi a4 le başlar-bana göre d sınfının liderıdır aynı zaman dönüpde c ve 3 serisine bakmam-
    audi a3,bmw 1 serisi,mercedes a,b inan ki bunlar sadece -marka- işi,arkadasım 116 aldı 2009da 0 km,pişman mesela,arabanın içidar,malzeme kalitesi bmw kalitesı degıl
    ama türk milletınde bu var,mını cooper mesela;marmarıste evımız var alt komsum ıngılız,mını cooper kız arabası dedı,dedım burda statü arabası,audi a3 e de sasırdılar,audi a3 le neyın prestıjı,prestıj range rover sport al he o prestıjtır işte,yoksa premium markaların en alt modellerını alıp masaya anatharı koyup kendını kaf dagında görmek komedi
    ayrıca sürüs pozıyonu da kötü a3 ün-genelde alman arabalarının-passatda var bızde(onddan 260 kadran var ama 200e cıkana kdr sakalım cıkıyor) -,ama japon arabalarında konsolun içinde gömülmüyorsun,yola daha hakımsın
    bu paralara en hakkını veren honda-skoda-mazda dir tr sartlarında,

     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?


     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?


     RENAULT FLUENCE + VW JETTA + OPEL ASTRA HANGİSİ?



    kardeş yanlış anlama sende fazla uctun...




  • dogru 1.6 8v 102 hp lık arabyala 240 bas,uçan sensin,anlatılazmaz yasanırmıs haha
    efendı gibi bu paraya audi a3 de alınır deseydın kımse böle tepkı vermezdi
    kapora ince,kibrit kutusu lafları da çok 90's,eskidendi o teneke kavramı,ayrıca kaportanın ınce saclı olması güvensiz anlamına gelmez günümüzde


    http://www.youtube.com/watch?v=1aDs1sHJLFE&p=12B304CB687C01F5&playnext=1&index=64

    o ağır,,tamponunun bıle belkı civicın komple kaportasından kalın olan 1959 Chevrolet Bel Air ile 2009 Chevrolet Malibu carpısma testi
    senın gıbılere kalsa chevrolet bel air yıkar ortalıgı di mi?



    japon arabalarına genel olarak teneke görenlere gelsin bu link,
    "kurt_35" sen bakma o linke baksan da anlayacagını sanmıyorum

    http://www.euroncap.com/results/honda.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi watkseburt -- 5 Ekim 2010; 17:18:13 >




  • http://www.euroncap.com/tests/audi_a3_2003/176.aspx audici arkadaşın buraya bir göz atmasını öneririm, audi nin iç karartıcı euroncap sonuçları (astra ile kıyaslama yapınca), astranın linkini vermiyorum bile merak eden bakar, bide audi ağır araba sağlam araba diyen arkadaşa önce araştırıp sonra yazmasını tavsiye ediyorum bide forumun tartışma konusunda karşılaştırma konusu bile olmayan bir arabayı burada niye savunmaya ve hepimize sevdirmeye çalışıyor anlamış değilim sana audi fan page leri öneriyorum yanlış anlama ama audi a3 elbetteki kötü araba değil ancak astra kadar iyi olmadığı kesin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgatom

    http://www.euroncap.com/tests/audi_a3_2003/176.aspx audici arkadaşın buraya bir göz atmasını öneririm, audi nin iç karartıcı euroncap sonuçları (astra ile kıyaslama yapınca), astranın linkini vermiyorum bile merak eden bakar, bide audi ağır araba sağlam araba diyen arkadaşa önce araştırıp sonra yazmasını tavsiye ediyorum bide forumun tartışma konusunda karşılaştırma konusu bile olmayan bir arabayı burada niye savunmaya ve hepimize sevdirmeye çalışıyor anlamış değilim sana audi fan page leri öneriyorum yanlış anlama ama audi a3 elbetteki kötü araba değil ancak astra kadar iyi olmadığı kesin...

    Arkadaşın çok yorulmasına gerek yok. Ben iki linki de aşağıda yazdım. Bi zahmet tıklayıp baksın. Astra dandik mi değil mi görsün
    http://www.euroncap.com/results/audi/a3.aspx

    http://www.euroncap.com/results/opel_vauxhall/astra.aspx

    Saygılar




  • Merhaba;
    Burdaki Tartışmalar sürekli aynı eksende devam ediyor ne zaman bir kıyaslama olsa fanatiklik başlıyor. Ben çalışma hayatımda bir çok araba kullandım ama kendi arabam golf oldu. Nedeni ise golf benim için şekil olarak çok güzel şirin bir araba. Ve kullandığım yıllardada memnun kaldım tabi sanayiye gitmediğim sürece. Ki hepimizde biliyoruzki sanayiye gidildiğinde fiyatlar tamamen değişebiliyor arabadan arabaya-sahibinden sahibine.

    Şimdi yazıcaklarıma kızacak insanlar olabilir ama yazıcam opeli ve rrnoyu hiç beğenmem şekil olarak çok itici gelirler bana ( Ne zevksiz Adam dendiğini duyar gibiyim ama benim zevklerime hitap etmiyor). Vede birine araba sürmeyi öğretirken şu kelimeleri kullanırım sürekli : Trafikte otobüse , dolmuşa , taxiye , bayan şöföre ve renolara dikkat et arandaki mesafeyi koru. Bunu marka veya kişi kötülemek amacı ile söylemiyorum yaşadığım kötü tecrübeler böyle düşünmeye zorluyor. Tabiki genelde kesinlikle böyle değildir çok güzel araba kullannalarda vardır hemde fazlasıyla.

    Kazaları hergün yaşamıyoruz ve kaza yaşandığında canımın güvende oldugunu kesinlikle bilmek isterim. Tabiki bu yönde araba üreticileri çalışıyor ve bu yönde kaza testleri yapıyor buna görede bize ürün sunuyorlar. Ama burda okuduklarımı sunuyorlar mı bilemem. 200 Km/s hızla giden bir araba kaza yapınca ne olur? arabanız çok saglam burnunuz bile kanamaz değilmi? Kaza tersleri hangi hızlarda yapılıyor hangi hızdan sonra araçlar güvenirliğini yitirir.
    Ama Benim arabam 200 giderken bile çok dengeli diyenler vardır elbette titremez hssetmezsin bile diyenler. Sizin arabanız güzel gidiyor olabilir ama trafikteki tüm araclar sizin için çok dikkatli araba kullanırmı bilmem.

    Bende golfümü birkaç ay evvel önce sattım ve dizel bir araba alacağım. Seçeneklerim arasında kia-hundai-reno vs vs ekonomik olan araçlar var. Renolardan hoşlanmamam da uygun fiyatlı ve temizini bulunca almayacağım anlamına gelmez. Ama marka fanatikliğini bırakmak gerek. Para veriyorsak hakkını istemek gerek. Renolar Ncap tan 5 yıldız alıyorsa gerçekten güzel bir gelişmedir sonucta çıtayı yükseltiyor. Tutupta Şunu geç bunu geç demek gerçekten yersiz sonuçta tercih meselesi. Ama ABS gibi bir gereksinimi Opsiyonel olarak sunması firmaların nekadar köklü ve ne kadar byük olursa olsun araba üreticisinin insan hayatına vermesi gereken değeri vermediğini gösteriyor (bence). Bukadar firmanın bu politikayla Tek Airbag ve abs olmayan araclar satıyorlar amaç tamamen cebimizdeki parayı alabilmek bizde burda benim arabam sizin arabanızı döver diye kavga edelim :)

    İyi Forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atabarı -- 6 Ekim 2010; 12:34:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: watkseburt

    dogru 1.6 8v 102 hp lık arabyala 240 bas,uçan sensin,anlatılazmaz yasanırmıs haha
    efendı gibi bu paraya audi a3 de alınır deseydın kımse böle tepkı vermezdi
    kapora ince,kibrit kutusu lafları da çok 90's,eskidendi o teneke kavramı,ayrıca kaportanın ınce saclı olması güvensiz anlamına gelmez günümüzde


    http://www.youtube.com/watch?v=1aDs1sHJLFE&p=12B304CB687C01F5&playnext=1&index=64

    o ağır,,tamponunun bıle belkı civicın komple kaportasından kalın olan 1959 Chevrolet Bel Air ile 2009 Chevrolet Malibu carpısma testi
    senın gıbılere kalsa chevrolet bel air yıkar ortalıgı di mi?



    japon arabalarına genel olarak teneke görenlere gelsin bu link,
    "kurt_35" sen bakma o linke baksan da anlayacagını sanmıyorum

    http://www.euroncap.com/results/honda.aspx


    size sadece gülüyorum . herşeyin hp bittiğini sanan hp takıntılı arkadaşlar, benim kulladığım
    a3 ün üst sınıf serileriden, ben 240 rahat gorüyorum merak etme, eminim ki a3 ün s3 255 hp serisini bile opel astrayla kıyaslarsın
    ama konumuz bu değil, ortalama aynı fiyatlara olan astranın en iyi serisi, a3 ün en düşük serisi
    ben sadece dedim ki astra tarzı araba düşünenlere bu fiata bu paraya alma yerine daha kaliteli, daha konforlu,
    daha şık gorünümlü, hem spor hem aile arabası 5 kapılı s.back serisi olan a3 onerdim.(bu seri 102 değil 125 hp.)

    yok 102 hp a3 240 basarmıymış,ağır araba iyi yol tutarmıymış da, herşeyin hp de bittiğini sanan hp takıntılı arkadaş,
    audinin a3 lerde kullamış olduğu F1 sport sanzımanı ne yapacaksın, şimdi sen f1 sanzıman ne işe yarar diyeceksin
    aynen opel audi den daha iyi dediği gibi FSİ, motor destekleyici elektronik donanım, süratlandıkca lastiklerin
    camurlukların icine gomülme vs. vs. gerci bunları niye anlatıyorum ki sana! herkes seningibi sürat meraklısı değil,
    adamlar salyangoz kadar astraya turbo takmışlar motor kapasitesini en üst seviyeye cıkarmışlar, kasayı süzlemişler
    püslemişler, seningibiler bize ferrari yaptılar, aman ha o turboya güvenipte arabayı tavşan gibi zıplatma o turboyu bir
    patlatırsan emin ol arabanın arkasında yazılı hasta olduğun turbo yazısını bile soker atarsın, adamın ocağına incir acı diker
    bence herkes gitsin alacağı arabayı yerinde incelesin oyle karar versin...
    gorülen koy hic bir zaman klavuz istemez

    not: test sürüşü yapmadan da kimse araba almasın... sadece bir oneri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atabarı

    Merhaba;
    Burdaki Tartışmalar sürekli aynı eksende devam ediyor ne zaman bir kıyaslama olsa fanatiklik başlıyor. Ben çalışma hayatımda bir çok araba kullandım ama kendi arabam golf oldu. Nedeni ise golf benim için şekil olarak çok güzel şirin bir araba. Ve kullandığım yıllardada memnun kaldım tabi sanayiye gitmediğim sürece. Ki hepimizde biliyoruzki sanayiye gidildiğinde fiyatlar tamamen değişebiliyor arabadan arabaya-sahibinden sahibine.

    Şimdi yazıcaklarıma kızacak insanlar olabilir ama yazıcam opeli ve rrnoyu hiç beğenmem şekil olarak çok itici gelirler bana ( Ne zevksiz Adam dendiğini duyar gibiyim ama benim zevklerime hitap etmiyor). Vede birine araba sürmeyi öğretirken şu kelimeleri kullanırım sürekli : Trafikte otobüse , dolmuşa , taxiye , bayan şöföre ve renolara dikkat et arandaki mesafeyi koru. Bunu marka veya kişi kötülemek amacı ile söylemiyorum yaşadığım kötü tecrübeler böyle düşünmeye zorluyor. Tabiki genelde kesinlikle böyle değildir çok güzel araba kullannalarda vardır hemde fazlasıyla.

    Kazaları hergün yaşamıyoruz ve kaza yaşandığında canımın güvende oldugunu kesinlikle bilmek isterim. Tabiki bu yönde araba üreticileri çalışıyor ve bu yönde kaza testleri yapıyor buna görede bize ürün sunuyorlar. Ama burda okuduklarımı sunuyorlar mı bilemem. 200 Km/s hızla giden bir araba kaza yapınca ne olur? arabanız çok saglam burnunuz bile kanamaz değilmi? Kaza tersleri hangi hızlarda yapılıyor hangi hızdan sonra araçlar güvenirliğini yitirir.
    Ama Benim arabam 200 giderken bile çok dengeli diyenler vardır elbette titremez hssetmezsin bile diyenler. Sizin arabanız güzel gidiyor olabilir ama trafikteki tüm araclar sizin için çok dikkatli araba kullanırmı bilmem.

    Bende golfümü birkaç ay evvel önce sattım ve dizel bir araba alacağım. Seçeneklerim arasında kia-hundai-reno vs vs ekonomik olan araçlar var. Renolardan hoşlanmamam da uygun fiyatlı ve temizini bulunca almayacağım anlamına gelmez. Ama marka fanatikliğini bırakmak gerek. Para veriyorsak hakkını istemek gerek. Renolar Ncap tan 5 yıldız alıyorsa gerçekten güzel bir gelişmedir sonucta çıtayı yükseltiyor. Tutupta Şunu geç bunu geç demek gerçekten yersiz sonuçta tercih meselesi. Ama ABS gibi bir gereksinimi Opsiyonel olarak sunması firmaların nekadar köklü ve ne kadar byük olursa olsun araba üreticisinin insan hayatına vermesi gereken değeri vermediğini gösteriyor (bence). Bukadar firmanın bu politikayla Tek Airbag ve abs olmayan araclar satıyorlar amaç tamamen cebimizdeki parayı alabilmek bizde burda benim arabam sizin arabanızı döver diye kavga edelim :)

    İyi Forumlar.


    fikirinize tamamiyle katılıyorum. forumda yazılı bulunan markaların fiatları ortalama 40 ila 50 bin arası kesilikle hic biride kotü araba
    değil parasına gore araba, ilk başta ben sadece bu parayı vermek yerine bu fiatlardan cok az yüksek olabilir, audi nin kampanya yaptığı a3 serisini onerdim, yazı aralığımda a3 ün performansınında cok iyi olduğunu soyledim, nerden soyledim, birkac arkadaş, a3 le astrayı kıyasladı. yok astrada turbo
    varmış, yok 140 hp miş gibi... yani kısaca karşılıklı boş boş polimik yaptık, 10 yaşındaki cocuğa sorsak vereceği yanıt belli...
    sonucta burası araba tartışma formu bu tür hadisilerin olmasıda gayet normal
    ama en güzeli alacağın arabayı yerinde gormek.. bu soz konusu arabalarda cok güzel kampanyalar var. her kış olduğu gibi aslında araba alma zamanı
    peşin odemelerde bazı markalarda galeriden araba alırgibi pazarlık yapabiliyorsun... muhakkak ki bütcenize gore alabileceğiniz arabaların test sürüşünü
    yapın emin olun en iyi kararı kendiniz vereceksiniz. burda yazılanlar herkezin kendi şahsi düşüncesi, bana gore siyah olan size beyaz olabilir.




  • Bak Arkadaşım sana yukarıda yazdığım gibi forum da girmiş olduğun sayfanın başlığına bi bak burada senin özelliklerini kitapçık gibi yazdığın audi a3 ün adı yok burada biz 3 tane araba kıyaslıyoruz sana ne dedim git fanpage de yaz yada kendimi tutamıyorum illa burada yazacam diyosan bi sayfa aç tekrar ediyorum burda opel astra reno fluence ve wv jetta kıyaslaması yapmaya çalışıyoruz ama sen tutmuş karşılıklı boş konuşuyoruz demişsin kimin boş konuştuğu ortada ama ölürümüde audi a3ten vazgeçmem dersen bu sayfayı hazırlayan arkadaşa ayıp olmasın başka bir sayfada seninle tartışalım biz senin arabanın eksiklerini yazmaktan bıkmadık sen illede audi demekten bıkmadın bak kendine arkadaşta bulmuşsun oda golfçü çıktı ama kia mia lacam diyo (konumuzla ne alakası varsa) bu sana son yazıdır Allah yolunu açık etsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgatom -- 6 Ekim 2010; 20:04:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgatom

    Bak Arkadaşım sana yukarıda yazdığım gibi forum da girmiş olduğun sayfanın başlığına bi bak burada senin özelliklerini kitapçık gibi yazdığın audi a3 ün adı yok burada biz 3 tane araba kıyaslıyoruz sana ne dedim git fanpage de yaz yada kendimi tutamıyorum illa burada yazacam diyosan bi sayfa aç tekrar ediyorum burda opel astra reno fluence ve wv jetta kıyaslaması yapmaya çalışıyoruz ama sen tutmuş karşılıklı boş konuşuyoruz demişsin kimin boş konuştuğu ortada ama ölürümüde audi a3ten vazgeçmem dersen bu sayfayı hazırlayan arkadaşa ayıp olmasın başka bir sayfada seninle tartışalım biz senin arabanın eksiklerini yazmaktan bıkmadık sen illede audi demekten bıkmadın bak kendine arkadaşta bulmuşsun oda golfçü çıktı ama kia mia lacam diyo (konumuzla ne alakası varsa) bu sana son yazıdır Allah yolunu açık etsin


    DH sen her şeyi düşünürsün,tolgatom kardesım haklı oldugunu bılıyorum ama bak cok güzel bir sey yapmıslar ,yazılarını görmek ıstemedıgın üyenin bloklama şansın var,artık arkadasın degerli yorumlarından muafım,sen de ugrasma,nefesini tüketme,bak keyfıne




  • doğru söylüyosun ama samimi söylüyorum açsın sayfasını a3 vs astra şeklinde valla sayfayı ilk onurlandıran ben olucam söz
  • Fluence...
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.