Şimdi Ara

RENAULT GRAND SCENIC 3 & SCENIC 3 (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
2.314
Cevap
42
Favori
164.727
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kendi servisi olan bir arkadaşıma otomatik için durunca boşa mı alalım ne dersin diye sormuştum, sürekli N-D arası git gel ile bir arıza oluşursa başına daha büyük dertler açılır en güzeli firende bekle demişti. Daha detaylı anlatmıştı ama bu kadarı aklımda kalmış.
    Uzun süredir otomatik kullanırım bu nedenle N ile hiç işim olmamıştır. İstanbul trafiğinde değilim ama İzmir de kaza falan denk gelip de 1-1.5 saat dur kalk yapmışlığım olmuştur bir sıkıntı yaşamadım.
  • O makine mühendisi arkadaşınızın bir yanlışı var. Araç tam otomatikse sürekli kavramada durur. Gerçi tam otomatiklerde bizimki gibi kuru kavrama mevcut değildir o nedenle çok büyük bir zararı yoktur.

    EDC ise çift kavramalı (şu çift olayını açayım; 1-3-5 bir kavramada geri-2-4-6 başka bir kavramada) yarı otomatik bir şanzımandır. Yarı otomatiklerde kuru kavrama vardır ve alet sizin yerinize debriyaja basar. Bu nedenle yarı otomatikler yokuşlarda geri kaçırır ve hill holder gerektirir. EDC'de dururken gönül rahatlığı ile D'de bırakıp frene basabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    Isınma olayı DSG'de var..EDC'de duymadım.

    toplam 20.000 km, 1 yıl 2 aydır edcli scenic kullanıyorun, ısınma olayı sadece 1 kez paladiumun önündeki yokuşta oldu 500 m yokuş yukarı yolu yaklaşık 45 dakikada çıkınca manuel vites balatası gibi koku geldi ve şanzıman ısınma arızası çıktı ekranda, ancak çok fazla yarım gaz yaptığımdan oldu sanırım çünkü bir daha başıma gelmedi.
    msaltik; düşük hızlarda frene basınca veya gazdan ayağı çekince (köprü trafiğinde) boşa kendisi atıyor amacı da baskı balatayı koruma. net bir kaynaktan öğrenemedim ancak devir saatinden anlaşılıyor hemen 800 devire geriliyor araç. bu arada senin tüketime rakibim var, pamukova-ist arasında otobanda 7,6 ortalama yakaladım cc 130 km arada da gaza gelip 175e kadar çıktığım oldu :) sabah da kastım yavaş gideyim diye 98 km cc ile ancak 4,8e düşürebildim, ama nisan ayında 4,5 ort yakalamıştım aynı yolda en düşük gördüğüm değer 4,5du :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: typhoone

    O makine mühendisi arkadaşınızın bir yanlışı var. Araç tam otomatikse sürekli kavramada durur. Gerçi tam otomatiklerde bizimki gibi kuru kavrama mevcut değildir o nedenle çok büyük bir zararı yoktur.

    EDC ise çift kavramalı (şu çift olayını açayım; 1-3-5 bir kavramada geri-2-4-6 başka bir kavramada) yarı otomatik bir şanzımandır. Yarı otomatiklerde kuru kavrama vardır ve alet sizin yerinize debriyaja basar. Bu nedenle yarı otomatikler yokuşlarda geri kaçırır ve hill holder gerektirir. EDC'de dururken gönül rahatlığı ile D'de bırakıp frene basabilirsiniz.

    onunki tam otomatik, yanlış olmuyor sizin demenize göre.

    yaw işte bi ısınamadım şu otomatik olayına...

    sanki beni huzursuz edecekmiş gibi geliyor. Ben oyunlarda bile manuel oynuyorum çünkü otomatik yapınca araç alakasız devirlerde vites atıyor. oyun deyip geçmeyin :)



    ozzie açıklama için teşekkürler.

    gıcıklık gibi görünmesin ama şu yakıt işinde baya bi yol alman lazım :)) 130 sabit maks 180 ile 5.6 yapmıştım... tam ve doğru değerler için bkz eskişehir - Çanakkale yolculuğum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    quote:

    Orijinalden alıntı: typhoone

    O makine mühendisi arkadaşınızın bir yanlışı var. Araç tam otomatikse sürekli kavramada durur. Gerçi tam otomatiklerde bizimki gibi kuru kavrama mevcut değildir o nedenle çok büyük bir zararı yoktur.

    EDC ise çift kavramalı (şu çift olayını açayım; 1-3-5 bir kavramada geri-2-4-6 başka bir kavramada) yarı otomatik bir şanzımandır. Yarı otomatiklerde kuru kavrama vardır ve alet sizin yerinize debriyaja basar. Bu nedenle yarı otomatikler yokuşlarda geri kaçırır ve hill holder gerektirir. EDC'de dururken gönül rahatlığı ile D'de bırakıp frene basabilirsiniz.

    onunki tam otomatik, yanlış olmuyor sizin demenize göre.

    yaw işte bi ısınamadım şu otomatik olayına...

    sanki beni huzursuz edecekmiş gibi geliyor. Ben oyunlarda bile manuel oynuyorum çünkü otomatik yapınca araç alakasız devirlerde vites atıyor. oyun deyip geçmeyin :)



    ozzie açıklama için teşekkürler.

    gıcıklık gibi görünmesin ama şu yakıt işinde baya bi yol alman lazım :)) 130 sabit maks 180 ile 5.6 yapmıştım... tam ve doğru değerler için bkz eskişehir - Çanakkale yolculuğum...



    sanırım sizin arabanın tabanda delik var, çakmaktaşlar gibi ayakları çıkarıp herkes koşturuyor :)
    valla teknik meknik olmuyor edc de basıyon gidiyor acaba sizin araçta eko66 vs birşey mi takılı ben çözemedim ?




  • EDC'de ilk üç vites manuel'de değiştiremeyeceğimiz kadar hızlı değişiyor. Bu sırada da sizin gaza basma miktarınıza göre (gaza gelmede diyebiliriz) anlık tüketim 20lt'ye yakın. Ben biraz dikkat edince ortalamayı rahatlıkla 1'lt aşağıya çekebiliyorum. Ama istanbulda dikkat etmek çok zor.. Yinede 8'in üstüne çıktıysanız (ki benim için en yüksek 7'dir) aracı sağa çekip 10'a kadar sayın ondan sonra yolunuza devam edin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzie9619

    quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    Isınma olayı DSG'de var..EDC'de duymadım.

    toplam 20.000 km, 1 yıl 2 aydır edcli scenic kullanıyorun, ısınma olayı sadece 1 kez paladiumun önündeki yokuşta oldu 500 m yokuş yukarı yolu yaklaşık 45 dakikada çıkınca manuel vites balatası gibi koku geldi ve şanzıman ısınma arızası çıktı ekranda, ancak çok fazla yarım gaz yaptığımdan oldu sanırım çünkü bir daha başıma gelmedi.
    msaltik; düşük hızlarda frene basınca veya gazdan ayağı çekince (köprü trafiğinde) boşa kendisi atıyor amacı da baskı balatayı koruma. net bir kaynaktan öğrenemedim ancak devir saatinden anlaşılıyor hemen 800 devire geriliyor araç. bu arada senin tüketime rakibim var, pamukova-ist arasında otobanda 7,6 ortalama yakaladım cc 130 km arada da gaza gelip 175e kadar çıktığım oldu :) sabah da kastım yavaş gideyim diye 98 km cc ile ancak 4,8e düşürebildim, ama nisan ayında 4,5 ort yakalamıştım aynı yolda en düşük gördüğüm değer 4,5du :)

    Park frenini kullanmıyor musunuz yokuşlarda?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kışlık kauçuk paspas önerisi olan varmı arkadaşlar? Bir web sitesinde 3D paspas gördüm. Bizim araçlar için. Yanları havuzlu . Bilen gören bilgisi olan varmı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozzie9619

    quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    Isınma olayı DSG'de var..EDC'de duymadım.

    toplam 20.000 km, 1 yıl 2 aydır edcli scenic kullanıyorun, ısınma olayı sadece 1 kez paladiumun önündeki yokuşta oldu 500 m yokuş yukarı yolu yaklaşık 45 dakikada çıkınca manuel vites balatası gibi koku geldi ve şanzıman ısınma arızası çıktı ekranda, ancak çok fazla yarım gaz yaptığımdan oldu sanırım çünkü bir daha başıma gelmedi.
    msaltik; düşük hızlarda frene basınca veya gazdan ayağı çekince (köprü trafiğinde) boşa kendisi atıyor amacı da baskı balatayı koruma. net bir kaynaktan öğrenemedim ancak devir saatinden anlaşılıyor hemen 800 devire geriliyor araç. bu arada senin tüketime rakibim var, pamukova-ist arasında otobanda 7,6 ortalama yakaladım cc 130 km arada da gaza gelip 175e kadar çıktığım oldu :) sabah da kastım yavaş gideyim diye 98 km cc ile ancak 4,8e düşürebildim, ama nisan ayında 4,5 ort yakalamıştım aynı yolda en düşük gördüğüm değer 4,5du :)

    Park frenini kullanmıyor musunuz yokuşlarda?

    hayır kullanmıyorum hem edc olmasından dolayı, hem de sürekli dur kalk yaptığımdan çok kıymetli olan park frenini kullanmak istemiyorum
    scenic II de park freni bozulduğu zaman 1,5-2 bin TL arası bir ücret istiyordu servisler üstelik yan sanayii vs yok o yüzden mümkün olduğunca iyi bakmakta fayda var :)




  • Park freni bozulması başınıza daha önce geldi mi? Bozulduğunu nasıl anldınız? Araçta ne tip farklı davranışlara yol açmıştı?
  • ScenicII'de benim başıma gelmişti. Daha doğrusu gelmez üzereydi. Sert bir virajda ASR hatası, Park Frenini kontrol ettir gibi 2 tane mesaj veriyordu ekranda. Motoru kapatıp tekrar açtığımda gidiyordu. Servise sorduğumda frenin çalıştığını algılayan sensörün değişmesi gerektiğini söylemişti. O günden sonra park frenini önce indirip ondan sonra gaza basıyorum.
  • ben de dik yokuş dışında park freni çekili iken hareket etmiyorum.

    stop edince otomatik çekmesi bana yeten bi özellik. indirmeyi ben yaparım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzie9619

    quote:

    Orijinalden alıntı: medonk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozzie9619

    quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    Isınma olayı DSG'de var..EDC'de duymadım.

    toplam 20.000 km, 1 yıl 2 aydır edcli scenic kullanıyorun, ısınma olayı sadece 1 kez paladiumun önündeki yokuşta oldu 500 m yokuş yukarı yolu yaklaşık 45 dakikada çıkınca manuel vites balatası gibi koku geldi ve şanzıman ısınma arızası çıktı ekranda, ancak çok fazla yarım gaz yaptığımdan oldu sanırım çünkü bir daha başıma gelmedi.
    msaltik; düşük hızlarda frene basınca veya gazdan ayağı çekince (köprü trafiğinde) boşa kendisi atıyor amacı da baskı balatayı koruma. net bir kaynaktan öğrenemedim ancak devir saatinden anlaşılıyor hemen 800 devire geriliyor araç. bu arada senin tüketime rakibim var, pamukova-ist arasında otobanda 7,6 ortalama yakaladım cc 130 km arada da gaza gelip 175e kadar çıktığım oldu :) sabah da kastım yavaş gideyim diye 98 km cc ile ancak 4,8e düşürebildim, ama nisan ayında 4,5 ort yakalamıştım aynı yolda en düşük gördüğüm değer 4,5du :)

    Park frenini kullanmıyor musunuz yokuşlarda?

    hayır kullanmıyorum hem edc olmasından dolayı, hem de sürekli dur kalk yaptığımdan çok kıymetli olan park frenini kullanmak istemiyorum
    scenic II de park freni bozulduğu zaman 1,5-2 bin TL arası bir ücret istiyordu servisler üstelik yan sanayii vs yok o yüzden mümkün olduğunca iyi bakmakta fayda var :)

    Park freni bozulması başınıza daha önce geldi mi? Bozulduğunu nasıl anldınız? Araçta ne tip farklı davranışlara yol açmıştı?




  • Ben yokusta ve kırmızı da hep park frenini kullanıyorum.
    Balata yakıp,aşınmasından toplamda daha ucuza gelmez mi?

    1-2 yerde de Hill holder olmasına rağmen bayırda araç toplamadı,EDC kararsızlığı yüzünden arkadakine çarpacaktım. Oysa ki park freni araç hareket ettikten sonra bıraktığından kaydırma hiç olmuyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forum gerçekten güzel olmuş emeği gecen herkese teşekkürler.
    Bende grand scenic almayı düşünüyorum arabayı bayabi araşatırdım ve grand scenic mi yoksa scenic mi olsun biraz arada kaldım acıkcası şuan 2006 model reno kangoo kullanıyorum acıkcası cok memnunum ama hem modelinin düşmesi hemde artık biraz konfor olsun istiyorum 1.5 motorundan oldukca memnunum aynı motora ve bir çok özelliğe sahip grand scenic şuan favorim yalnız yakıt konusunda biraz endişeliyim hemde bu aralar yakıt fiyatlarının artmasıyla beni baya düşündürüyor.
    Aracın yakıtı bakımlarının kaç km de yapıldıgı ve fiyatı grand scenic mi yoksa scenici mi tercih etmeliyim konusunda yardımcı olursanız sevinirim aracı Erzurum da kullanıcam servise sordum bugüne kadar cok az sayıda grand scenic sattıklarını satış sonrasında araçla ilgili bilgi veremiyeceklerini söylediler
    İkinci el almayı düşünüyorum sıfırları biraz tuzlu bildiginiz 2011 üstü araç varsa alıcı olabilirim
    Çok önem verdiğim tavsiyelerinizi bekliyorum
    Şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    Ben yokusta ve kırmızı da hep park frenini kullanıyorum.
    Balata yakıp,aşınmasından toplamda daha ucuza gelmez mi?

    1-2 yerde de Hill holder olmasına rağmen bayırda araç toplamadı,EDC kararsızlığı yüzünden arkadakine çarpacaktım. Oysa ki park freni araç hareket ettikten sonra bıraktığından kaydırma hiç olmuyor.



    Park freni ile hill holder'ın tutuşu arasında bir fark yok zaten. İkiside aslında aynı sistem ve aynı anda bırakıyorlar freni.


    Bence hill holder sizin verdiğiniz örnekte hiç devreye girmemiş. Hill holder için aracın tamamen durmuş olması gerekiyor. Eğer yavaşlama söz konusuysa ve devreye girmediyse o sırada 2. vitesteyse ve 1'e geçmek için vakit kaybettiyse -ki yokuşun epey dik olduğunu düşünüyorum- örnekteki gibi bir durum yaşanmış olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekasayar

    Forum gerçekten güzel olmuş emeği gecen herkese teşekkürler.
    Bende grand scenic almayı düşünüyorum arabayı bayabi araşatırdım ve grand scenic mi yoksa scenic mi olsun biraz arada kaldım acıkcası şuan 2006 model reno kangoo kullanıyorum acıkcası cok memnunum ama hem modelinin düşmesi hemde artık biraz konfor olsun istiyorum 1.5 motorundan oldukca memnunum aynı motora ve bir çok özelliğe sahip grand scenic şuan favorim yalnız yakıt konusunda biraz endişeliyim hemde bu aralar yakıt fiyatlarının artmasıyla beni baya düşündürüyor.
    Aracın yakıtı bakımlarının kaç km de yapıldıgı ve fiyatı grand scenic mi yoksa scenici mi tercih etmeliyim konusunda yardımcı olursanız sevinirim aracı Erzurum da kullanıcam servise sordum bugüne kadar cok az sayıda grand scenic sattıklarını satış sonrasında araçla ilgili bilgi veremiyeceklerini söylediler
    İkinci el almayı düşünüyorum sıfırları biraz tuzlu bildiginiz 2011 üstü araç varsa alıcı olabilirim
    Çok önem verdiğim tavsiyelerinizi bekliyorum
    Şimdiden teşekkürler

    Uzun ile kısa arasındaki fark 20cm gibi rakam. Erzurum gibi bir yerde pek fark edeceğini sanmıyorum büyük olmasının. İlk alışta maliyeti 2-2,5 bin TL daha yüksek oluyor. Ama 20cm daha uzun ve 2 koltuğunuz daha oluyor. Gerekebileceğini düşünüyorsanız -ki anadoluda aileler biraz daha geniş istanbuldan- kesinlikle büyüğünü alın. İkinci el de de tercih sebebi olur büyük olması. Yakıtta da kayda değer bir fark yaratmıyor bu küçüklük-büyüklük.

    Kangoo'da en iyi ihtimalle 65hp'lik motor var. Gerçektende yakıt konusunda çok cimri.. Ancak Scenic biraz kütlesinden dolayı birazda 110hp olmasının verdiği ataklıktan dolayı Kangoo'dan daha çok yakacaktır. Forumda değişik koşullarda değişik yakıt rakamlarını bulabilirsiniz.




  • herkesin farklı amacı var tabi ama Scenic tarzı bir aracı kısa kasa almazdım.

    devamlı ihtiyacım olmasa bile 7 koltuklu olanını tercih ederdim.

    yakıtı da ticari amaçlı kullanmayan biri dert etmemeli bence
  • bayram yolculukları başladı mı
  • 20 bin bakımı için fiyat aldım. 420 tl dediler. 360 a yapılıyormuş dediğimde. bu iskontosuz fiyatı tek çekimde nakitte biraz indirim olabilirn dedi görevli. bir de zam gelmiştir parçalara diye ekledi.
    20 bin/1 yıllık bakımını yakında yaptıran var mı? varsa kaça yaptırdınız?
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.