Bunu bana bir usta daha söylemişti hatta kendi bakmıştı, soket değişecek demişti ama benim de bakmamda fayda var. Çok uğraşmamıştı zaten. Önce dediğinizi deneyeceğim çok teşekkürler |
Renault Megane 2 yetti artık, bir sürü sorun (3. sayfa)
-
-
Evet bu araç konusunda çok şanssızım, resmen dost kazığı yedik alırken. İyi bir LPG ustası bulup göstermek şart oldu bu dediğiniz yerleri. Çok teşekkür ederim
-
Bu dediğin önden/yandan çarpmış kazalı araçlarda olmuyor mu ? Yine de baktıracağım rotçuya gittiğimde, teşekkürler.
-
Aman diyin dikkat edin dilinizi ısırın, ne kadar iyi baksanız da bu marka model araç dökülmeye müsaitmiş anlaşılan. Bakım/kontrol eksik etmeyin. O soyulmalar bende de var. Kötü plastik ve boya kalitesizliğinden anlaşılan. Düşünün otomatik vites bile soyulmuş, önceki kullanan dur kalkta boşa atmış heralde sürekli, belki de ondan şanzıman sorunludur. Bu boşa atma konusu otomatiği insanlara ikiye ayırıyor gerçi. Sonuçta bu tam otomatik eski ve sorunlu teknolojiye sahip bir araç, çok kurcalamamak lazım. Fakat biz ustaya gösterdiğimizde ilk, tiptronik vites geçişleri sorunsuzdu, o günden beri hiç ellenmedi elle vites atmak için. Trim sesleri nasıl olur bir fikrim yok ama tam klimanın arkasından kapalı olsa bile (muhtemelen motor aksamından) bi cızırtı geliyor sabit bir sesle, müzik veya klima yoksa farkediliyor sadece.
-
Bütün dediklerine baktıracağım, benzin ile ilgili pompası hortumu benim de aklıma geldi, önceden göstermekte fayda var
-
Hiç dizel araç sahibi olmadım, hep ikinci el kullandığım için dizellerden çekindim açıkçası, beni hep korkuttular ikinci el dizel alınmaz, motor pislik kuram bağlamıştır ve bakım masrafı çok fazla çıkartır bu yüzden elden çıkarılmaya bakılır dendi bana hep. Bir dahakine ama ağzım yandığı için ona göre araç kovalayacağım. Teşekkürler
-
Hocam aslında biz çok memnunuz. Biz bu aracı aynı zamanda tarla yollarına da sokuyoruz kilometrelerce gidip geliyor. Bu halde bile çıkardığı arızalar ve arıza sıklığı diğer arabalarla aynı. Parçasınin ucuz ve bulunabilir olması da bir avantaj bizim için. Tabi bakımlarıni 10 binde bir yaparız ve maliyetten kaçınmayız. Aynı zamanda babam çok iyi bir dinleyicidir. Arabayi sürekli dinler ve en ufak bir şeyde sanayiye götürür. Babamda manuel var. Otomatiğini bilmiyorum. Manuel şanzımanda vitesi biraz sert geçiyor. Yani geçiyor da bazı arabalarda böyle iki parmağınla bile ittin mi lok diye geçer, o durum maalesef yok. Onun haricinde en buz havalarda bile en fazla 3 sn içinde çalışır. Kliması sorunsuz. Hizlanmalarinda problem yok. Hızlanma konusunda tek problem gaz pedalinin biraz hissiz olması. Dip gaz yaptın diyelim, yarım saniye sonra algılıyor. Bunu düzelten bir aparat takılabiliyor ama ugrasmadik. Direksiyonu da biraz hissizdir aynı zamanda. Arabaya alışık değilsen virajlara temkinli girmen gerekir.quote:
Orijinalden alıntı: FrayneAman diyin dikkat edin dilinizi ısırın, ne kadar iyi baksanız da bu marka model araç dökülmeye müsaitmiş anlaşılan. Bakım/kontrol eksik etmeyin. O soyulmalar bende de var. Kötü plastik ve boya kalitesizliğinden anlaşılan. Düşünün otomatik vites bile soyulmuş, önceki kullanan dur kalkta boşa atmış heralde sürekli, belki de ondan şanzıman sorunludur. Bu boşa atma konusu otomatiği insanlara ikiye ayırıyor gerçi. Sonuçta bu tam otomatik eski ve sorunlu teknolojiye sahip bir araç, çok kurcalamamak lazım. Fakat biz ustaya gösterdiğimizde ilk, tiptronik vites geçişleri sorunsuzdu, o günden beri hiç ellenmedi elle vites atmak için. Trim sesleri nasıl olur bir fikrim yok ama tam klimanın arkasından kapalı olsa bile (muhtemelen motor aksamından) bi cızırtı geliyor sabit bir sesle, müzik veya klima yoksa farkediliyor sadece.
Daha bugüne kadar bizi bir kere bile yolda bırakmadı, calismamazlik etmedi. Bence Megane 2 yani sedan için konuşayım: Bence 2006 modellerde tercih edilebilecek araçlardan bir tanesi tabi temizi bulunursa. Çünkü eski modelli modern bir araba bana göre. Hâlâ görünümü kabul edilebilir bir seviyede. Tabi günümüz arabalarına göre eksiği çok var ama kötü de hissettirmiyor. İçinin geniş olmasıyla, otomatik far açma kapama gibi özellikleri ile iyi hissettiriyor.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
Hocam Manuel 2005 model megane 2 hb 1.4 araca sahibim. Dediğin sorunların bir kısmını ve hatta biraz fazlasını ben de yaşadım ama hepsinin çözümü var.
Ne zaman uzun yola çıksam 300 km civarı yol yapınca arıza ışığı yanıyor sebebini biliyorum katalizor boşaltılmış ondan yanıyor bir süre sonra kendiliğinden sönüyor ışık. Hiç takmıyorum arabanın gidişinde problem olursa takarım.
Airbag ışığı bende genelde şoför koltuğunu ileri geri oynatinca yanıyor sokete elleyince düzeliyor sokete bakın paslanmış veya yerinden çıkmış olabilir
Direksiyonla ilgili sorunum olmadı hiç.
Aracın çalışmama veya geç çalışma sebebi bende krank mili kablosunun soketinden oluyordu soket değişti canavar gibi çalışıyor artık.
Aracın her tarafı elektronik olduğu için ve elektrik aksami pek kaliteli olmadığı için yılların da verdiği zararla çabuk iflas edebiliyor en ufak bir arızada hemen elektronik aksama soketlere bakarım hep de orda olur sorun.
Diğer çekiş problemlerinizin de çoğu lpg tesisatından veya ayarından oluyor. Aracı ilk aldığımda gaz yemiyordu ve tekleyerek hoplayarak gidiyordu bobinlerin dördünü de değiştirdim sorun çözüldü mesela.
42 litre simit tüp olmasına rağmen 26 litrede doluyor ve lpg göstergesindeki ışıklar bazen kafasına göre yanıp sönüyor gerçek değeri göstermiyor bunun de çözümü samandıra değişimi ama ben ihtiyaç duymadım 26 litre ile rahat şehir içi şehir dışı karışık 300-350 km gidiyorum.
Yani kısacası bizim arabanın sorunu çok oluyor ama aslında iyi araştırıp iyi bir usta bulursanız çözümleri gayet basit ve masrafsız oluyor.
Misal geçenlerde konu da açmıştım araba birkaç kez çalışmadı akü işareti çıktı göstergede. Akü takviye yaptığım halde yine çalışmadı vurdurarak çalıştirdik. Sonra sanayide üç dört usta gezdim kimisi benzin pompası değişecek dedi kimisi akü değişecek her biri 500-1000 tl arası fiyat verdi ama ben reno servisinde daha önce çalışmış renonun tüm kronik arızalarıni bilen bir oto elektrikciye gittim sorunu söyler söylemez direk krank mili sensörü arızalıdir dedi hiç aküye benzin pompasına filan elletme dedi. Sensörü çıkardı baktım erimiş hep. Sensörü değiştirdi 20 liraya sorunu çözdüm.
Yine geçenlerde kalorifer üfleme yapmamaya başladı klima aktif ama üfleme yapmıyor. Üç dört usta gezdim hepsi birden kalorifer motoru değişecek motor arızalı dedi bin liraya kadar fiyat çıkardılar işçilik ve parça ücreti olarak neyse yine bahsettiğim adama götürdüm daha motoru sökmeden büyük ihtimalle müşir arızalidir söküp bakmam lazım dedi. Arabayı bıraktım söktü baktı motor sağlam temizliğini filan yaptı müşir değiştirdi topladı 100 lira ödedim şimdi eskisinden çok daha iyi üfleme yapıyor buz gibi oldu klima. Yani demek istediğim her usta bizim arabadan anlamıyor anlasa da hepsi parça değiştirme peşinde, hem parçadan hem işçilikten geçirecek tabi. Sana lazım olan şey ustanın ahlaklısina ve aynı zamanda bizim arabadan anlayanina denk gelmek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aracın ateşlemesinde sıkıntı var. Bujiler ve ateşleme bobini değişecek. LPG'li aracımda senede bir degistiryordum bunları. LPG bozuyor bunları
Frene basınca titremesi fren balatası ve disklerden olur. Ama devir düşünce titremesi dediğim gibi ateslemeden
Frene basınca hava kaçırması hidrolik kaçırmadan ve fren merkezi westinghousedan olur. Fren hidroligini de ara sıra kontrol et azalıyor mu
Araç çok sağa çekiyorsa bir de şasi diye göster. Şasi egriyse kazası vardır. Sağa sola çeker
Kendi kendine çalışan dijital klimanın sensörü ıslanmış ise şase yapiyordur. Yerini öğrenin alkol ile temizleyin.
Dediğiniz gibi bu araçları bizi kiskanan Almanya'da falan direk hurdaya verirler ugrasmazlar. Ama biz uğraşacağız mecbur çünkü biz araba alıp sattikca alsatcilar ceplerini dolduruyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: BF.Skinner
Hocam aslında biz çok memnunuz. Biz bu aracı aynı zamanda tarla yollarına da sokuyoruz kilometrelerce gidip geliyor. Bu halde bile çıkardığı arızalar ve arıza sıklığı diğer arabalarla aynı. Parçasınin ucuz ve bulunabilir olması da bir avantaj bizim için. Tabi bakımlarıni 10 binde bir yaparız ve maliyetten kaçınmayız. Aynı zamanda babam çok iyi bir dinleyicidir. Arabayi sürekli dinler ve en ufak bir şeyde sanayiye götürür. Babamda manuel var. Otomatiğini bilmiyorum. Manuel şanzımanda vitesi biraz sert geçiyor. Yani geçiyor da bazı arabalarda böyle iki parmağınla bile ittin mi lok diye geçer, o durum maalesef yok. Onun haricinde en buz havalarda bile en fazla 3 sn içinde çalışır. Kliması sorunsuz. Hizlanmalarinda problem yok. Hızlanma konusunda tek problem gaz pedalinin biraz hissiz olması. Dip gaz yaptın diyelim, yarım saniye sonra algılıyor. Bunu düzelten bir aparat takılabiliyor ama ugrasmadik. Direksiyonu da biraz hissizdir aynı zamanda. Arabaya alışık değilsen virajlara temkinli girmen gerekir.
Daha bugüne kadar bizi bir kere bile yolda bırakmadı, calismamazlik etmedi. Bence Megane 2 yani sedan için konuşayım: Bence 2006 modellerde tercih edilebilecek araçlardan bir tanesi tabi temizi bulunursa. Çünkü eski modelli modern bir araba bana göre. Hâlâ görünümü kabul edilebilir bir seviyede. Tabi günümüz arabalarına göre eksiği çok var ama kötü de hissettirmiyor. İçinin geniş olmasıyla, otomatik far açma kapama gibi özellikleri ile iyi hissettiriyor.
Alıntıları GösterMaşallah hocam, ailecek güle güle kullanmaya devam edin. Bu aracın sedanları zaten makam arabasıydı zamanında. Görüntü dizaynları da sedan ve hatchback için zamanın çok ilerisindeydi hatta ilk çıktığında bu yuvarlak hatlar çok eleştiri almıştı ama bu sayede bugün bile trafikte eski araba olduğunu belli etmiyor çoğu rakibine göre. Bu dizayn sanki bugünleri düşünerek tasarlanmış gibi. Bu dizayn ve sensör teknoloji konusunda cidden çok iyi. Ama maalesef bu araçlar hor kullanılmaya gelemiyor demek ki. Bir de Avrupa malı sonuçta, Avrupalıların çoğunun bizim ülkede olduğu gibi yıllarca binmek durumunda kalmıyor oralarda bu yüzden böyle biz uğraşmak durumunda kalıyoruz, şark kurnazı ustalarla cebelleşmemiz gerekiyor. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
-
Bu çok değerli bilgi ve tüyolar için çok teşekkür ederim hocam, hepsini tek tek listeleyip parçalarını araştıracağım. Hatta kimisini ben kendim bile değişebilirim bobin, elektronik kablo soket vs. çünkü deniz motorlarının tamiri parça değişimi elimden geliyor azıcık tecrübem var. Hatta aletlerimi alıp sanayiye gidip orada kendim uğraşırım bir ustaya sokmadan ki bir şey elimde kalırsa acil durum orda ilgilenebilsinler yabancı forum video vs. araştıracağım yazdığınız her şeyi. LPG ile ilgili kendim bir şey yapamam tabi ki. Eğer İstanbul'daysanız usta konusunda size özel mesaj yoluyla sorabilirim hocam. Çok teşekkür ederim tekrardan.
Bu sorunları çözebilirsem satmak istemiyorum aslında aracımı, elimdekiyle yetinip bakımlarını ihmal etmedikçe kullanırım sıkılana kadar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeniAracın ateşlemesinde sıkıntı var. Bujiler ve ateşleme bobini değişecek. LPG'li aracımda senede bir degistiryordum bunları. LPG bozuyor bunları
Frene basınca titremesi fren balatası ve disklerden olur. Ama devir düşünce titremesi dediğim gibi ateslemeden
Frene basınca hava kaçırması hidrolik kaçırmadan ve fren merkezi westinghousedan olur. Fren hidroligini de ara sıra kontrol et azalıyor mu
Araç çok sağa çekiyorsa bir de şasi diye göster. Şasi egriyse kazası vardır. Sağa sola çeker
Kendi kendine çalışan dijital klimanın sensörü ıslanmış ise şase yapiyordur. Yerini öğrenin alkol ile temizleyin.
Dediğiniz gibi bu araçları bizi kiskanan Almanya'da falan direk hurdaya verirler ugrasmazlar. Ama biz uğraşacağız mecbur çünkü biz araba alıp sattikca alsatcilar ceplerini dolduruyor.
Teşekkürler hocam hep senin dediğin gibi benzer tavsiyeler alıyorum, kesinlikle bu dediklerinizin kontrolünü yapacağım ve göstereceğim. Artık maalesef elimizdekiyle yetinmemiz gerekip, kemer sıkıp zarar etmeden yaşamaya alışmak zorundayız. Bu bizim araçlar Almanya'da zaten 1000Eurodan aşağıya satılıyor çünkü hurdaya vermekten daha ucuz bir yolmuş bu, trafik sigortaları da pahalıymış eski araçlara. Yenisini ucuza almak varken, alım gücü yetiyorken, trafikte kalmadan güvenliğin tehlikeye girmesin diye sistem böyleymiş ve çok mantıklı. Bizim gibi ülkelerde ise maalesef insanların hayati güvenlikleriyle oynuyorlar. Bu her alanda artık böyle maalesef.
-
Aynen öyle siz liste yapın ben parçaları temin edicem birde işçilik nekadar alıcaksınız dersiniz cıktığınızda başka bir usta varsa arayıp ustam bunlar bunlar değişicek kac para işçilik alırsınız diyip durum değerlendirmeside yapabilirsiniz (teşhise en fazla 50 ₺ alırlar)
-
quote:
Orijinalden alıntı: FrayneBu dediğin önden/yandan çarpmış kazalı araçlarda olmuyor mu ? Yine de baktıracağım rotçuya gittiğimde, teşekkürler.
Araba kaldırıma sert yaslansa bile olur bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Megane 2 ler biraz sıkıntılı araçlar.2. sahibinden almıştım 8 senedir megane 1 1.6 16v lpg otomatik aracım var Maşallah 0 sorun.
-
Teşekkür ederim iyi dileklerin için. Tabiki iyi bakmak gerekiyor, bir arızayı ertelediğinde o arıza başka arızalara yol açıyor vs. Bakımları geciktirdirdiğinde motor yıpranıyor, erken bitiyor dolayısıyla büyük masraflar açabiliyor.quote:
Orijinalden alıntı: FrayneMaşallah hocam, ailecek güle güle kullanmaya devam edin. Bu aracın sedanları zaten makam arabasıydı zamanında. Görüntü dizaynları da sedan ve hatchback için zamanın çok ilerisindeydi hatta ilk çıktığında bu yuvarlak hatlar çok eleştiri almıştı ama bu sayede bugün bile trafikte eski araba olduğunu belli etmiyor çoğu rakibine göre. Bu dizayn sanki bugünleri düşünerek tasarlanmış gibi. Bu dizayn ve sensör teknoloji konusunda cidden çok iyi. Ama maalesef bu araçlar hor kullanılmaya gelemiyor demek ki. Bir de Avrupa malı sonuçta, Avrupalıların çoğunun bizim ülkede olduğu gibi yıllarca binmek durumunda kalmıyor oralarda bu yüzden böyle biz uğraşmak durumunda kalıyoruz, şark kurnazı ustalarla cebelleşmemiz gerekiyor. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
Alıntıları Göster
Ne yazık ki hocam, sana bakımları aksatılmış, arızaları önemsenmemiş, eşek niyetine binilmis aracı satmışlar. Ne yapsan da toparlamaz o araba, açıkçası aracı satmani tavsiye ederim ve yine bir tavsiyem de şu olur: Marka model fark etmeksizin hiçbir arabayı emin olmadan alma hocam. Çünkü bunun marka modelle alakası yok. En az sorun çıkaran Hyundai, Toyota bile alsan arabaya eşek niyetine binilmişse o arabadan hayır gelmez.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
Kardeşimin 6 senedir Megane 2 dizel otomatik aracı var ön takım dışında bı sorun yaşamadık bakımları düzenli yapılır ...araba işi şans işi bende çok bakımsız hor kullanılmış Megane 2 satmışlar size üzgünüm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam araç önceden hor kullanıldıysa normal yani bu tür sıkıntılar sonuçta 14 yıllık araba birini çözsen biri başlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Satın diyonuz da aynı fiyata ne Alaçam bunu da söyleyin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
geç çalışması lpg nin ateşleme sistemi üzerinden aldığı yer ile alakalı air bag ve için cihaza bağlatacaksınız asıl sorunuz tamirci yerine kasaplara gitmeniz tamircinizi değiştirin lpg ustası dahil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m_kucukaksoy -- 10 Ekim 2020; 17:56:30 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X