Şimdi Ara

Renault Megane 2 yetti artık, bir sürü sorun (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
102
Cevap
0
Favori
9.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2007de 3 yaşında megane2 sedan almıştık 2015e kadar bizdeydi araba 3 sene benzinde bindik daha sonra tüp taktırdık 5 sene boyunca hiçbir sıkıntı olmadı tüpte, lovato önermişlerdi atikerle arasında ciddi fiyat farkı olmasına rağmen lovato taktırmıştık sanırım bu araçlar tüp seçiyor beyinden vs. dolayı belki yeni atikerler iyidir.


    Airbag arıza ışığı olayınıda yazmışlar çözümünü benimde başıma gelmişti 16-17 yaşlarında araba sürme hevesinden bahçede ileri geri yaparken toprak tümsekte zorlamamdan sonra yanmıştı, airbag sargısı olayı var onu tamir ettirince düzeldi. Ankara da mamak tarafında ek iş olarak yapan birisi vardı ona yaptırmıştım nataveganın bahçesinde :D


    Çok sevdiğim araçtı, temizini bulsam yine alırım.

  • Airbag sargısı, sargıyı geri sararken düzgün sarılması için küçük bir plastik dil var. Bu materyal yorgunluğundan kırılıyor ve şerit kabloları kesiyor. Bu nedenle airbag ışığı yanarken direksiyonu çevirirken çatır çutur ses yapıyor.

    Ön takım işi sadece salıncak ve rot başından ibaret değil. Travers fişeklerinden amortisör takozlarina, amortisörlere, direksiyon kutusuna, tıkırtı burcuna, rot kollarına kadar toptan yaptırmak gerekiyor. Ve işi çok iyi bilen bir lastikcite gidin, levyeyle tüm kauçuk aksamı kontrol etsin, ona göre sorunları ustadan iyi görebiliyorlar. Ve orijinal, kaliteli parça kullanın. Herhangi bir parçayı değiştirince dirayeti arttığından ona bağlı parçaları da bozuyor. Bu her araç için geçerli fakat Renault ve Fiat gurubunda ön takım daha sık bozuluyor.

    Renault gurubu araçlarda küçük viteslerde klima her zaman sorun, maalesef dizel benzinli farketmiyor.

    Lpg için herhangi bir deneyimim olmadı.





  • Sorunların aracın yaşı yanında modeli ile de alakası var.Megane 2 nin ne kadar sorunlu araç olduğunu cümle alem biliyor.Bu sorunların büyük kısmı araçtan kaynaklanıyor.Benim arkadaşım benzinlisini 2010 yılında sıfır almıştı.Dün gibi hatırlıyorum.Lpg taktırdıktan sonra araç elektroniği fazla olduğu için sıkıntıdan baş edemeyip iki ay içinde aracı sattı.

  • lpg li , motoruna müdahale edilen araçların elektrik, yakıt, enjeksiyon ,çekiş gibi sorunları "bitmez"....


    15 yıllık ilk sahibi olarak yazıyorum..daha ateşleme bobini arızası dışında tık demedi .104.000 de iken tek bir bobin arızalandı..oda k4m motorların tipik sorunu zaten..100 TL'ye halloldu.


    aracım orjinal benzinli aktif olarak kullanıyorum...yeminle insanı malından soğutuyorsunuz..

  • Garibanın yüzü güler mi anasını satayım

  • Benzinde çekiş düşüklüğü enjektorlerden kaynaklı olabilir, ariza ışığı yakmaz lpg, bu tamamen cahilliktir ve motorun arkasında hançerle bekleyen katile normaldir demektir. Lpg ayarlarında kesin bir sorun var. Istanbulda veya yakınsan candan mühendislik öneririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    Sana naçizane tavsiyem; fbooktaki megane 2 grup veya gruplarına üye ol. Orada mutlaka yardımcı olan çıkacaktır. Burada çözüm bulamazsın.

    Bu grupların kurucularının hepsi alsatçı, yedekparçacı, tamirciden mütevellit, amaçları reklamlarını yaparak para kazanmak, başarılı oluyorlar da.

  • Sorun yaşayan arkadaşım Megane 2 yi 1.5 yıl kullandım, yasadığınız sorunları bütün olarak değil de tek tek sorarsanız bildiğim konularda yardımcı olurum, bugün buradayım, yazarsanız cevaplarım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: megaladon

    lpg li , motoruna müdahale edilen araçların elektrik, yakıt, enjeksiyon ,çekiş gibi sorunları "bitmez"....


    15 yıllık ilk sahibi olarak yazıyorum..daha ateşleme bobini arızası dışında tık demedi .104.000 de iken tek bir bobin arızalandı..oda k4m motorların tipik sorunu zaten..100 TL'ye halloldu.


    aracım orjinal benzinli aktif olarak kullanıyorum...yeminle insanı malından soğutuyorsunuz..

    Hiçbir aracıma LPG taktırmadım ama daha önce de LPGli araç kullanmıştım. Bu ülkenin şartları yüzünden eski arabalara binip daha az yakması umuduyla vatandaşı, kar edeyim derken daha büyük zarara sokturan LPG taktırma durumu insanı malından soğutuyor evet.

  • ALPHA LION KING A kullanıcısına yanıt

    Bu Megane 2lerde emisyon yüzünden motor arıza lambası, LPG kullanımı sonucu arada bir yanmaktadır, sonra kendiliğinden kayboluyor. Diğer araçlar umurumda değil Megane 2 hakkında konuşuyoruz çünkü. Bir konu hakkında ciddi bir atıfta bulunmadan önce bilgi yoksunluğu varsa eğer cahillik bu olur. Enjektör ve ateşleme bobinlerine kesinlikle önce baktıracağım, Candan mühendisliğe de sonra uğramayı düşünüyorum teşekkürker.

  • bence önce aracınızı bir ekpertize sokun. pertten toplanmış bir araç olabilir. ne yapsanız dikiş tutmaz bu araçlar. sanki de öyle gibi anlattığınız sorunlara bakılırsa. önden ağır hasarlı, şaseler işlemli ve gönyeye tam oturmamış, rot balans tutmaz, şanzıman hasarlı, airbagler açmış ve kemerler patlak. esas dost kazığının tamamını daha yeni anlayacaksınız gibi.

  • manisa_tr kullanıcısına yanıt

    Ekspertize sokma fikriniz için teşekkürler, evet çok mantıklı olur göstermek. Önce buji bobin vs. ufak tefek motoru etkileyen önemli parçaları halledeyim hemen göstericem aracı. Saterken de faydalı olacak tabi ki rapor.

  • Tüp konusundaki sorunlara ve sorularına cevap veremem zira bunun Megane 2 ile değil kullandığın tüp markasıyla alakası var.


    Araçla ilgili sıkıntıya gelecek olursak ;


    Motor arıza lambasını yakmasının sebebi hem tüp, hemde sensörlerden kaynaklı.


    Sizde çekiş düşüklüğü ve emsallere göre LPG'de fazla sarfiyat olduğundan direkt sorununuz sensörler ile alakalı.


    Ön ve Arka oksijen ( Lambda ) sensör değişimi ve açı kaydırıcı yağlı kasnak ve elektrovana değişimiyle çekiş probleminiz çok büyük oranda düzelir. Eğer motorda başka bir arıza varsa kompresyon kaybı vb. gibi onlara ayrıca bakılmalıdır.


    Direksiyondaki ses, air bag sargısı/zembereği diye geçen döner kondaktörün plastik yatakların zarar görmesi ve içerisindeki flex kablolara zarar vermesinden dolayı oluyor. Sesin sebebi plastik yataklar bu ilk evre, ikinci evrede flex kabloların zarar görüp air bag ışığı yakmasdır. Tamiri kolaydır. Sıfırı ve orjinali 1000TL civarında olması lazım.


    Geç çalışma için, buji ve bobin tesisatı elden geçirilmelidir.





  • Bir yakınımda var megan 2. 2003 Aralık ayında sıfır km aldı, 2008 de brc lpg taktırmış, şu sıralar 290 bin km.de hala kullanıyor. Tamamen yetkili servis bakımlı.


    Megan 2 lpg ye gayet uyumludur aslında ama iş bilmeyen lpg ciler yüzünden neler çekiyor arabalar. Ateşleme sistemi, benzin pompası falan elden geçmeli hep.

    Şanzuman işi selenoid valf olabilir bence de. Kuzenin 1.6 fluence aracında da değişince düzelmişti sorunu. Sizin şanssızlığınız epey bakımsız araca denk gelmişsiniz. Aldığınız kişi hiç bir yerine el atmamış, tüm masraflar size yıkılmış.

  • Kesinlikle katılmıyorum. Bakımsız araç pişmanlıktır. Arkadaşın saydığı şeylerin hepsi daha önceki sahibinden kaynaklı. Verdiğin örnek araba da getz yani, japon olsa bir nebze anlarım.

  • bende 2005 model full artı full var sanruflu benzin otomatik. airbag işareti hariç sorun yok o da koltuğun orada bir yerde soket var eriniyorum lifte indir kaldır yaptık yandı. alt takım üst takım hepsi sorunsuz şuan satsam alan adam bana her gün dua eder o yüzden satmam biniyorum tek kötü yanı benden öncesi kapı içini oymuş büyük kolon takmak için ben kolonları korumaya aldım ama ne kadarda korusan yağmur yağınca kapılara su doluyor ses bazen cızırdıyor ya da cam motoru indir kaldırı sapıtıyor yağmura dayanıksız olması dışında bir sorunu yok ne zaman binsem şak şak gidiyor lastijleri sıfır taktım aküyü sıfır taktım 2 sene masrafsız binerim gibime geliyor bu virüste araba şart

  • Benim kadar megene 2 kullanan azdır.Tamı tamına 10.5 yıl kullandım.2700 km de aldım 115000 km sattim.İlk 5 yıl benzinli sonra ki 5.5 LPG de kullandım.Lpg den genel olarak memnundum.2015 yılında BRC LPG attırdım.Sorunlari şuydu.1.sorun araba yavaslayinca veya kırmızı ışıkta klima açıkta stop etmesiydi.1 ay uğraştım.Arabayi satma noktasına gelmiştim.Sonra LPG diye gittim.Motorcuya yönlendirdi.Bilgisayara bağladı.Hata kodu verdi.Kam mili kaptoru arızası verdi.Yanlis hatirlamiyorsam. 200 TL verildi.Degisip hata kodu silindi.Sonra bı daha satincaya kadar sıkıntı kalmadı.İkinci sıkıntı araba rolantide çalışırken arabanın içinde deprem oluyormuş gibi sallanmaya başladı.onda da enhoktorler değişti.Sonrasinda sıfır sıkıntı 5 yıl bindim sıfır sıkıntı çıktı.Performans az olsa düşüyor.Birde 120 km üzeri motor sesi benzine göre biraz fazla ama kafaya takılacak birşeyler değildi.Lpgde japon motorlar daha iyi ama tabiki onun kadarda iyi montaj gerekir.Son olarak şunu söyleyeyim atmosferik motora LPG atmamak iyi montaj ve kaliteli kit olmak şartıyla israftır.Bana göre




    • Tüp bitti diyelim ya da ben benzine almak istedim, benzindeyken araba hiç çekmiyor hızlanmıyor pedalı köklememe rağmen, vites geçişleri çok zor ve vuruntulu oluyor ve vites geçişi için arabayı bağırtana kadar hızlanmasını beklemem gerekiyor. (LPG'de iken hiç sorun yok vites geçişlerinde ve hızlanmada)


    Benzin ile LPG nin enjektörleri aynı değil. Benzin için Enjektör katkısı, olmadı temizletme, olmadı değişim.

  • interaktive42 İ kullanıcısına yanıt

    Sizin gibi tecrübeli birinin açtığım konuya denk gelmesi çok sevindirici. Hala vaktim olmadı fakat ilk işim aracımı renault servise götürüp bağlatmak olacak. Umarım ufak tefek elektronik veya parça değişimleriyle sorunlarımı azaltırım.

  • Lpgyi soktur rahatla başka çözüm yok LPG pişmanlıktır.Hem ekonomik olsun hem sol ayağım cennete ( araç otomatik sanırım) hem sorunsuz olsun yok öyle dünya  

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.