Şimdi Ara

renault megane II 1.5 DCİ (sportway) - Kia Ceratto 1.5 EX DSL (comfort) ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar biliyorum yazmış olduğum iki arabada segment ve özellik olarak çok farklılar...hatta biri dizel biri benzinli...
    ancak biz arabamızı yeni sattık... (2004 ford fiesta 1.4 TDI)
    bu arabadan önce ford escort clx 1.8 İ kullanmıştık...tabii hepinizinde tahmin edebileceği gibi benzini içiyordu araba...
    bu arabadan sonra aldığımız fiesta dizel olması nedeniyle özellikle yakıt konusunda yüzümüzü bayağ bir güldürdü...
    ancak serilik ve performans konusunda hiçbir zaman escort'a yaklaşamadı...bir de bagaj'ı dert ettik...
    bu yüzden de satmak durumunda kaldık...
    şimdi 1 haftadır yana yana araba arıyoruz...
    iki araba bulduk..
    biri renault megane II 1.5 DCİ sportway versiyonlusu hatcback 2006 model...sadece 3 parça boyalı....(27.000 ytl) 16.000 km'de...
    diğeri Kia cerato 1.5 EX DSL 2006 model (25.000 ytl) 26.000 km'de ...

    bizim 20.000 ytl'miz var...üstünü kredi çekeceğiz...
    iki aracı kullanan arkadaşların tavsiyesini istiyorum...
    sonuçta üç aşağı beş yukarı iki araç hakkında da bilgim var...ama çok da yeterli sayılmaz...
    iki aracın yakıt durumunu merak ediyorum...
    kia cerato dizel şehir içi ve dışında 100 km'de kaç litre mazot içiyor???
    renault megane II şehir içi ve dışında 100 km'de kaç litre mazot içiyor???
    ve iki araç arasında 2000 ytl fark var!!! siz olsanız ne yapardınız???

    (BU arada daha önce bu forumda kia cerato'yu honda jazz ile kıyaslamıştım..ama jazz almaktan vazgeçtiğimiz için forumun konusunu ve başlığını değiştirdim...jazzcı arkadaşlardan özür dilerim ama foruma katılıp bilgilerini ve gözlemlerini aktardıkları için de teşekkür ederim...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ttequiero -- 14 Haziran 2007; 8:15:23 >







  • jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.
    öncelikle cevap verdiğiniz ve görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler....
    ve anladığım kadarıyla bir jazz kullanıcısısınız... arabanızın artı ve eksi yönlerini yazabilir misiniz??
    yazdıklarınızdan şunu çok rahatlıkla anlayabiliyorum ki yakıt konusunda cimri bir araba..ki daha öncede bu duyumlara sahiptim...aynı zamanda bagaj hacminin de hiç fena olmadığını biliyorum...
    bir de fiyat olarak söylemiş olduğum araba uygun mu? (honda jazz ES- 2005 model- 23.000 km'de- 23.500 ytl)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ttequiero

    öncelikle cevap verdiğiniz ve görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler....
    ve anladığım kadarıyla bir jazz kullanıcısısınız... arabanızın artı ve eksi yönlerini yazabilir misiniz??
    yazdıklarınızdan şunu çok rahatlıkla anlayabiliyorum ki yakıt konusunda cimri bir araba..ki daha öncede bu duyumlara sahiptim...aynı zamanda bagaj hacminin de hiç fena olmadığını biliyorum...
    bir de fiyat olarak söylemiş olduğum araba uygun mu? (honda jazz ES- 2005 model- 23.000 km'de- 23.500 ytl)

    Alıntıları Göster
    Arkadasım bakım,parca yakıt ekonomısı,performans ıstıyorsan KIA derım.Jazz kullanıslı ve guzel bır arac ama guclu dızel motora sahıp cerato kadarda ıyı degıldır sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rochss

    Arkadasım bakım,parca yakıt ekonomısı,performans ıstıyorsan KIA derım.Jazz kullanıslı ve guzel bır arac ama guclu dızel motora sahıp cerato kadarda ıyı degıldır sanırım.

    Alıntıları Göster
    Cerato ilerde ikinci eli tutulacak bir araba olacak... Bence buna da dikkat et. Gerçi jazz da öyle ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Cerato ilerde ikinci eli tutulacak bir araba olacak... Bence buna da dikkat et. Gerçi jazz da öyle ama...

    Alıntıları Göster
    jazz biraz pahaliymis gibi geldi, bende 2006 kasa full honda jazz vardi ben 23.500 e sattim hemde 10 bin km deydi. biraz daha arastirarak daha ucuza bulabilirsiniz. honda jazz yakit tuketiminde sinifina gore en cimri arabasidir, hatta bunla ilgili odullerde almistir. dikkatli kullandiginiz taktirde ortalama 6lt civari yakar yakit konusunda pek sizi uzmez. disindan bakildiginda ufak gorunen arac ici oldukca genis bi aractir. ses sistemi oldukca etkili. dezavantajina gelince performans olarak cok tatmin edici deil, yokuslarda bogulmalar yasiyordum. ruzgardan cok etkileniyor. yol tutusu fena deil ama yinede fazla guvenmemek lazim. yuksek hizlara ulastiginizda cok gurultu oluyor, yalitimi pek iyi deil. jazz 2. elde tutulan bir arac satmakta zorluk cekmezsiniz, nete ilan verdigim 3. gunde arabayi sattim. sonuc olarak keyifli bi arac, alinabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YunTi

    jazz biraz pahaliymis gibi geldi, bende 2006 kasa full honda jazz vardi ben 23.500 e sattim hemde 10 bin km deydi. biraz daha arastirarak daha ucuza bulabilirsiniz. honda jazz yakit tuketiminde sinifina gore en cimri arabasidir, hatta bunla ilgili odullerde almistir. dikkatli kullandiginiz taktirde ortalama 6lt civari yakar yakit konusunda pek sizi uzmez. disindan bakildiginda ufak gorunen arac ici oldukca genis bi aractir. ses sistemi oldukca etkili. dezavantajina gelince performans olarak cok tatmin edici deil, yokuslarda bogulmalar yasiyordum. ruzgardan cok etkileniyor. yol tutusu fena deil ama yinede fazla guvenmemek lazim. yuksek hizlara ulastiginizda cok gurultu oluyor, yalitimi pek iyi deil. jazz 2. elde tutulan bir arac satmakta zorluk cekmezsiniz, nete ilan verdigim 3. gunde arabayi sattim. sonuc olarak keyifli bi arac, alinabilir.

    Alıntıları Göster
    jazzı almak istedim.nasip olmadı.

    cerato ise arkadaşımda var.
    çok kullandım.
    bence ceratoyu kullan derim.
    önyargıları yıkan ender araçlardan.
    1,5 crdi motoruyla çok iyi hızlanıyor.
    arkadaşım işine arabası ile gidiyor.
    minibüsten ucuza geliyormuş
    hesap et gerisini.

    jazz da 1,4 litre benzinlide en az yakan araç.
    fakat araca 5 kişi bindiğinde ne ceratonun performansını ne de yakıtta cimriliğini bulursun.

    2.ci elde jazz daha iyidir.
    ama cerato dizel olunca alıcısı çok olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.

    Arkadaşım, alınma ama, "Oha!" diyorum, başka bişey demiyorum... Cerato'yu veya Jazz'ı başka bir araçla karıştırıyor olabilir misin?...
    Çünkü Jazz B segmenti bir araç, Cerato ise C segmenti bir araçtır.
    Jazz'ın Cerato'dan daha büyük olduğunu söylemek,
    BMW 3 serisinin 5 serisinden daha büyük olduğunu söylemek veya,
    ortalama bir fındığın, ortalama bir cevizden daha büyük olduğunu söylemek gibidir.
    Büyüklük konusu tam tersinedir ve Cerato her ölçüde Jazz'dan daha büyük bir araçtır.

    Diğer yorumlarına diyecek bir şeyim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YunTi

    jazz biraz pahaliymis gibi geldi, bende 2006 kasa full honda jazz vardi ben 23.500 e sattim hemde 10 bin km deydi. biraz daha arastirarak daha ucuza bulabilirsiniz. honda jazz yakit tuketiminde sinifina gore en cimri arabasidir, hatta bunla ilgili odullerde almistir. dikkatli kullandiginiz taktirde ortalama 6lt civari yakar yakit konusunda pek sizi uzmez. disindan bakildiginda ufak gorunen arac ici oldukca genis bi aractir. ses sistemi oldukca etkili. dezavantajina gelince performans olarak cok tatmin edici deil, yokuslarda bogulmalar yasiyordum. ruzgardan cok etkileniyor. yol tutusu fena deil ama yinede fazla guvenmemek lazim. yuksek hizlara ulastiginizda cok gurultu oluyor, yalitimi pek iyi deil. jazz 2. elde tutulan bir arac satmakta zorluk cekmezsiniz, nete ilan verdigim 3. gunde arabayi sattim. sonuc olarak keyifli bi arac, alinabilir.

    Alıntıları Göster
    bugün iki arabayı da gördük...
    honda için 23.000 ytl cerato için 25.000 ytl son fiyat aldık ve honda jazz için karar kıldık...
    ama sanırım dediğiniz gibi sanki fiyat biraz pahalı gibi...
    siz istanbul'da mı oturuyorsunuz??? ve aracınızı ne zaman sattınız???
    bir de kafama takılan birşey daha var:
    gidip gördüğümüz araba Jazz ES 'di.... jazz ES'in Jazz LS'den farkı nedir? (donanım olarak)
    bunu şu sebeple soruyorum: birkaç ilana baktım...Jazz ES'de sunroof ve alaşım jant vardı..ancak bugün gördüğümüz arabada ne sunroof ne de alaşım jant vardı...
    acaba araç ES değil de LS mi? yoksa bu tür farklılıklar olabilir mi???


    quote:

    Orjinalden alıntı: YunTi

    jazz biraz pahaliymis gibi geldi, bende 2006 kasa full honda jazz vardi ben 23.500 e sattim hemde 10 bin km deydi. biraz daha arastirarak daha ucuza bulabilirsiniz. honda jazz yakit tuketiminde sinifina gore en cimri arabasidir, hatta bunla ilgili odullerde almistir. dikkatli kullandiginiz taktirde ortalama 6lt civari yakar yakit konusunda pek sizi uzmez. disindan bakildiginda ufak gorunen arac ici oldukca genis bi aractir. ses sistemi oldukca etkili. dezavantajina gelince performans olarak cok tatmin edici deil, yokuslarda bogulmalar yasiyordum. ruzgardan cok etkileniyor. yol tutusu fena deil ama yinede fazla guvenmemek lazim. yuksek hizlara ulastiginizda cok gurultu oluyor, yalitimi pek iyi deil. jazz 2. elde tutulan bir arac satmakta zorluk cekmezsiniz, nete ilan verdigim 3. gunde arabayi sattim. sonuc olarak keyifli bi arac, alinabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ttequiero

    bugün iki arabayı da gördük...
    honda için 23.000 ytl cerato için 25.000 ytl son fiyat aldık ve honda jazz için karar kıldık...
    ama sanırım dediğiniz gibi sanki fiyat biraz pahalı gibi...
    siz istanbul'da mı oturuyorsunuz??? ve aracınızı ne zaman sattınız???
    bir de kafama takılan birşey daha var:
    gidip gördüğümüz araba Jazz ES 'di.... jazz ES'in Jazz LS'den farkı nedir? (donanım olarak)
    bunu şu sebeple soruyorum: birkaç ilana baktım...Jazz ES'de sunroof ve alaşım jant vardı..ancak bugün gördüğümüz arabada ne sunroof ne de alaşım jant vardı...
    acaba araç ES değil de LS mi? yoksa bu tür farklılıklar olabilir mi???


    quote:

    Orjinalden alıntı: YunTi

    jazz biraz pahaliymis gibi geldi, bende 2006 kasa full honda jazz vardi ben 23.500 e sattim hemde 10 bin km deydi. biraz daha arastirarak daha ucuza bulabilirsiniz. honda jazz yakit tuketiminde sinifina gore en cimri arabasidir, hatta bunla ilgili odullerde almistir. dikkatli kullandiginiz taktirde ortalama 6lt civari yakar yakit konusunda pek sizi uzmez. disindan bakildiginda ufak gorunen arac ici oldukca genis bi aractir. ses sistemi oldukca etkili. dezavantajina gelince performans olarak cok tatmin edici deil, yokuslarda bogulmalar yasiyordum. ruzgardan cok etkileniyor. yol tutusu fena deil ama yinede fazla guvenmemek lazim. yuksek hizlara ulastiginizda cok gurultu oluyor, yalitimi pek iyi deil. jazz 2. elde tutulan bir arac satmakta zorluk cekmezsiniz, nete ilan verdigim 3. gunde arabayi sattim. sonuc olarak keyifli bi arac, alinabilir.


    Alıntıları Göster
    jazz es de alüminyum jant ve 4 hava yastığı arka kapılarda elektrikli.bunlar mutlaka olmalı.yakıt gerçekten cimri ancak 970 kg lık araç dikkatini buraya çekerim.sen arabadan performans istemiyorsan jazz al.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar60

    jazz es de alüminyum jant ve 4 hava yastığı arka kapılarda elektrikli.bunlar mutlaka olmalı.yakıt gerçekten cimri ancak 970 kg lık araç dikkatini buraya çekerim.sen arabadan performans istemiyorsan jazz al.

    Alıntıları Göster
    şimdi bu yazdıklarından sonra iyice kafam karıştı...
    o zaman bugün incelediğimiz araba LS modeliydi...
    yani donanım olarak eksikti..çünkü ne sunroof vardı ne de alaşım jant...
    evet jazzcı kardeşler sitesine de biraz önce göz attım...
    kullanıcıların ortak şikayeti yalıtım-rüzgarlı havalarda savrulma...
    bu da anladığım kadarıyla hem aracın kilosuyla hem de yalıtımıyla ilgili eksikliklerden kaynaklanıyor...
    açıkcası forumları okudukça ve sizler görüşlerinizi benimle paylaştıkça kafam daha çok karışıyor...
    halbuki ben bu siteye kafamı karıştırmaktan ziyade(ki zaten iki araç konusunda da kafam yeteri kadar karışıktı ve karasızdım) sizlerin yardımıyla içinde bulunduğum bu karasızlıktan kurtulmak amacıyla girdim...
    şu saat itibariyle kafam çok daha karışmış durumda...
    öncelikle şunu belirteyim cerato'yu almaktan vazgeçtik...hem fiyat biraz fazla geldi hem de turbo sorunu olduğu söylendi (kronik)....
    jazz içinde aslında akşamüstü olumlu yaklaşıyordum ama hem sizin hem de jazcı kardeşler sitesinde yazılanları okuduktan sonra yavaş yavaş soğumaya başladım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: acar60

    jazz es de alüminyum jant ve 4 hava yastığı arka kapılarda elektrikli.bunlar mutlaka olmalı.yakıt gerçekten cimri ancak 970 kg lık araç dikkatini buraya çekerim.sen arabadan performans istemiyorsan jazz al.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ttequiero

    şimdi bu yazdıklarından sonra iyice kafam karıştı...
    o zaman bugün incelediğimiz araba LS modeliydi...
    yani donanım olarak eksikti..çünkü ne sunroof vardı ne de alaşım jant...
    evet jazzcı kardeşler sitesine de biraz önce göz attım...
    kullanıcıların ortak şikayeti yalıtım-rüzgarlı havalarda savrulma...
    bu da anladığım kadarıyla hem aracın kilosuyla hem de yalıtımıyla ilgili eksikliklerden kaynaklanıyor...
    açıkcası forumları okudukça ve sizler görüşlerinizi benimle paylaştıkça kafam daha çok karışıyor...
    halbuki ben bu siteye kafamı karıştırmaktan ziyade(ki zaten iki araç konusunda da kafam yeteri kadar karışıktı ve karasızdım) sizlerin yardımıyla içinde bulunduğum bu karasızlıktan kurtulmak amacıyla girdim...
    şu saat itibariyle kafam çok daha karışmış durumda...
    öncelikle şunu belirteyim cerato'yu almaktan vazgeçtik...hem fiyat biraz fazla geldi hem de turbo sorunu olduğu söylendi (kronik)....
    jazz içinde aslında akşamüstü olumlu yaklaşıyordum ama hem sizin hem de jazcı kardeşler sitesinde yazılanları okuduktan sonra yavaş yavaş soğumaya başladım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: acar60

    jazz es de alüminyum jant ve 4 hava yastığı arka kapılarda elektrikli.bunlar mutlaka olmalı.yakıt gerçekten cimri ancak 970 kg lık araç dikkatini buraya çekerim.sen arabadan performans istemiyorsan jazz al.


    Alıntıları Göster
    onun uzumu bunun sapı kurtulus yok kardesım hepsınde sorun olur ama jazzla otobanda 160 la ıse gıdıp geleceksen alma ama yok ben halım salım kullanırım dersen jazz ama araba sıtelerıne bır bak fıyat bıraz pahalı gıbı sımdıden hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aviregal -- 12 Haziran 2007; 23:01:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.

    Arkadaşım, alınma ama, "Oha!" diyorum, başka bişey demiyorum... Cerato'yu veya Jazz'ı başka bir araçla karıştırıyor olabilir misin?...
    Çünkü Jazz B segmenti bir araç, Cerato ise C segmenti bir araçtır.
    Jazz'ın Cerato'dan daha büyük olduğunu söylemek,
    BMW 3 serisinin 5 serisinden daha büyük olduğunu söylemek veya,
    ortalama bir fındığın, ortalama bir cevizden daha büyük olduğunu söylemek gibidir.
    Büyüklük konusu tam tersinedir ve Cerato her ölçüde Jazz'dan daha büyük bir araçtır.

    Diğer yorumlarına diyecek bir şeyim yok.

    Alıntıları Göster
    öncelikle forumlarda zaman harcıyacağına git biraz insanlarla nasıl konuşulacağını öğren de, insan olma yolunda adım at.

    cerato nun bagajı 345 litre jazz'ın bagajı 380 litre, ayrıca hayatımda bindiğim tek araba da jazz değil merak etme, jazz'ın iç hacmi diz mesafesi olarak piyasada ki hemen hemen bütün c segmenti araçlardan geniş, hatta buna d segmentinden opel vectra honda accord gibi araçlar da dahil edilebilinir,

    bu araçların hiçbirinde 2 tane 185 cmlim adam arka arkaya otramazken jazz da oturulabiliyor.

    mühendisliği fındık fıstık karşılaştırması üzerinden hareket ederek anlamaya çalıştığın için böyle sabit fikirli olman normal.



    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.

    Arkadaşım, alınma ama, "Oha!" diyorum, başka bişey demiyorum... Cerato'yu veya Jazz'ı başka bir araçla karıştırıyor olabilir misin?...
    Çünkü Jazz B segmenti bir araç, Cerato ise C segmenti bir araçtır.
    Jazz'ın Cerato'dan daha büyük olduğunu söylemek,
    BMW 3 serisinin 5 serisinden daha büyük olduğunu söylemek veya,
    ortalama bir fındığın, ortalama bir cevizden daha büyük olduğunu söylemek gibidir.
    Büyüklük konusu tam tersinedir ve Cerato her ölçüde Jazz'dan daha büyük bir araçtır.

    Diğer yorumlarına diyecek bir şeyim yok.


    jazz'ın yan rüzgarlardan etkilendiği doğru zaten gövde şekli göz önüne alınırsa bunun aksini beklemek doğru olmaz, ama yüksek süratlerde ki rüzgar sesi abartılacak boyutlarda değil, sınıfının ortalamalarında.

    bu arada bahsi geçen jazz ls ve 2005 model bir ls nin ederi 21 milyardan fazla değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    öncelikle forumlarda zaman harcıyacağına git biraz insanlarla nasıl konuşulacağını öğren de, insan olma yolunda adım at.

    cerato nun bagajı 345 litre jazz'ın bagajı 380 litre, ayrıca hayatımda bindiğim tek araba da jazz değil merak etme, jazz'ın iç hacmi diz mesafesi olarak piyasada ki hemen hemen bütün c segmenti araçlardan geniş, hatta buna d segmentinden opel vectra honda accord gibi araçlar da dahil edilebilinir,

    bu araçların hiçbirinde 2 tane 185 cmlim adam arka arkaya otramazken jazz da oturulabiliyor.

    mühendisliği fındık fıstık karşılaştırması üzerinden hareket ederek anlamaya çalıştığın için böyle sabit fikirli olman normal.



    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.

    Arkadaşım, alınma ama, "Oha!" diyorum, başka bişey demiyorum... Cerato'yu veya Jazz'ı başka bir araçla karıştırıyor olabilir misin?...
    Çünkü Jazz B segmenti bir araç, Cerato ise C segmenti bir araçtır.
    Jazz'ın Cerato'dan daha büyük olduğunu söylemek,
    BMW 3 serisinin 5 serisinden daha büyük olduğunu söylemek veya,
    ortalama bir fındığın, ortalama bir cevizden daha büyük olduğunu söylemek gibidir.
    Büyüklük konusu tam tersinedir ve Cerato her ölçüde Jazz'dan daha büyük bir araçtır.

    Diğer yorumlarına diyecek bir şeyim yok.


    jazz'ın yan rüzgarlardan etkilendiği doğru zaten gövde şekli göz önüne alınırsa bunun aksini beklemek doğru olmaz, ama yüksek süratlerde ki rüzgar sesi abartılacak boyutlarda değil, sınıfının ortalamalarında.

    bu arada bahsi geçen jazz ls ve 2005 model bir ls nin ederi 21 milyardan fazla değil.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    öncelikle forumlarda zaman harcıyacağına git biraz insanlarla nasıl konuşulacağını öğren de, insan olma yolunda adım at.

    cerato nun bagajı 345 litre jazz'ın bagajı 380 litre, ayrıca hayatımda bindiğim tek araba da jazz değil merak etme, jazz'ın iç hacmi diz mesafesi olarak piyasada ki hemen hemen bütün c segmenti araçlardan geniş, hatta buna d segmentinden opel vectra honda accord gibi araçlar da dahil edilebilinir,

    bu araçların hiçbirinde 2 tane 185 cmlim adam arka arkaya otramazken jazz da oturulabiliyor.

    mühendisliği fındık fıstık karşılaştırması üzerinden hareket ederek anlamaya çalıştığın için böyle sabit fikirli olman normal.



    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.

    Arkadaşım, alınma ama, "Oha!" diyorum, başka bişey demiyorum... Cerato'yu veya Jazz'ı başka bir araçla karıştırıyor olabilir misin?...
    Çünkü Jazz B segmenti bir araç, Cerato ise C segmenti bir araçtır.
    Jazz'ın Cerato'dan daha büyük olduğunu söylemek,
    BMW 3 serisinin 5 serisinden daha büyük olduğunu söylemek veya,
    ortalama bir fındığın, ortalama bir cevizden daha büyük olduğunu söylemek gibidir.
    Büyüklük konusu tam tersinedir ve Cerato her ölçüde Jazz'dan daha büyük bir araçtır.

    Diğer yorumlarına diyecek bir şeyim yok.


    jazz'ın yan rüzgarlardan etkilendiği doğru zaten gövde şekli göz önüne alınırsa bunun aksini beklemek doğru olmaz, ama yüksek süratlerde ki rüzgar sesi abartılacak boyutlarda değil, sınıfının ortalamalarında.

    bu arada bahsi geçen jazz ls ve 2005 model bir ls nin ederi 21 milyardan fazla değil.



    evet galiba dediğiniz gibi araç büyük olasılıkla jazz'ın LS modeli...
    ve şunu çok iyi anladım ki verdiğimiz para biraz fazla...
    o yüzden bu arabayı almaktan vazgeçtik...
    şimdi öğleden sonra bir başka arabaya bakmaya gideceğiz...
    olumlu olumsuz mutlaka bilgilendiririm sizleri...
    birkez daha görüşlerini paylaşan herkese teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ttequiero

    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    öncelikle forumlarda zaman harcıyacağına git biraz insanlarla nasıl konuşulacağını öğren de, insan olma yolunda adım at.

    cerato nun bagajı 345 litre jazz'ın bagajı 380 litre, ayrıca hayatımda bindiğim tek araba da jazz değil merak etme, jazz'ın iç hacmi diz mesafesi olarak piyasada ki hemen hemen bütün c segmenti araçlardan geniş, hatta buna d segmentinden opel vectra honda accord gibi araçlar da dahil edilebilinir,

    bu araçların hiçbirinde 2 tane 185 cmlim adam arka arkaya otramazken jazz da oturulabiliyor.

    mühendisliği fındık fıstık karşılaştırması üzerinden hareket ederek anlamaya çalıştığın için böyle sabit fikirli olman normal.



    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.

    Arkadaşım, alınma ama, "Oha!" diyorum, başka bişey demiyorum... Cerato'yu veya Jazz'ı başka bir araçla karıştırıyor olabilir misin?...
    Çünkü Jazz B segmenti bir araç, Cerato ise C segmenti bir araçtır.
    Jazz'ın Cerato'dan daha büyük olduğunu söylemek,
    BMW 3 serisinin 5 serisinden daha büyük olduğunu söylemek veya,
    ortalama bir fındığın, ortalama bir cevizden daha büyük olduğunu söylemek gibidir.
    Büyüklük konusu tam tersinedir ve Cerato her ölçüde Jazz'dan daha büyük bir araçtır.

    Diğer yorumlarına diyecek bir şeyim yok.


    jazz'ın yan rüzgarlardan etkilendiği doğru zaten gövde şekli göz önüne alınırsa bunun aksini beklemek doğru olmaz, ama yüksek süratlerde ki rüzgar sesi abartılacak boyutlarda değil, sınıfının ortalamalarında.

    bu arada bahsi geçen jazz ls ve 2005 model bir ls nin ederi 21 milyardan fazla değil.



    evet galiba dediğiniz gibi araç büyük olasılıkla jazz'ın LS modeli...
    ve şunu çok iyi anladım ki verdiğimiz para biraz fazla...
    o yüzden bu arabayı almaktan vazgeçtik...
    şimdi öğleden sonra bir başka arabaya bakmaya gideceğiz...
    olumlu olumsuz mutlaka bilgilendiririm sizleri...
    birkez daha görüşlerini paylaşan herkese teşekkür ederim...

    Alıntıları Göster
    jazzi ben yaklasik 9 ay once sattim. full+full du arac, 4 airbag, park sensor, sis far, sunroof, alasim jant, 4 hoparlor , tam otomatik klima mevcuttu. 2006 kasaydi, 2005 kasim ayinda trafige cikti. 23.500 e gitti. biraz daha arastirin isterseniz, 2005 kasa ile 2006 kasa farkli , 2006 bulmaya bakin bence. sunroof en fullunde standart olarak geliyor ES modeli olmasi lazim, sunroof yoksa ES deildir bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YunTi

    jazzi ben yaklasik 9 ay once sattim. full+full du arac, 4 airbag, park sensor, sis far, sunroof, alasim jant, 4 hoparlor , tam otomatik klima mevcuttu. 2006 kasaydi, 2005 kasim ayinda trafige cikti. 23.500 e gitti. biraz daha arastirin isterseniz, 2005 kasa ile 2006 kasa farkli , 2006 bulmaya bakin bence. sunroof en fullunde standart olarak geliyor ES modeli olmasi lazim, sunroof yoksa ES deildir bence.

    Alıntıları Göster
    görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim...
    ama şimdi jazz'dan vazgeçtim...renault megane II dizel düşünüyorum...sportway modeli...
    bu araçla ilgili bilgisi olana arkadaşlar varse ve paylaşırsa sevinirim...
    biliyorum daldan dala atlıyorum ama artık resmen bunalım durumundayım 2 haftadır bir araba alamaz mı insan????
    megane II dizel olmassa forumun kıyaslama konularından biri olan kia cerato'yu alacağım...
    tabii sahibi satmadıysa...


    quote:

    Orjinalden alıntı: YunTi

    jazzi ben yaklasik 9 ay once sattim. full+full du arac, 4 airbag, park sensor, sis far, sunroof, alasim jant, 4 hoparlor , tam otomatik klima mevcuttu. 2006 kasaydi, 2005 kasim ayinda trafige cikti. 23.500 e gitti. biraz daha arastirin isterseniz, 2005 kasa ile 2006 kasa farkli , 2006 bulmaya bakin bence. sunroof en fullunde standart olarak geliyor ES modeli olmasi lazim, sunroof yoksa ES deildir bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ttequiero

    görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim...
    ama şimdi jazz'dan vazgeçtim...renault megane II dizel düşünüyorum...sportway modeli...
    bu araçla ilgili bilgisi olana arkadaşlar varse ve paylaşırsa sevinirim...
    biliyorum daldan dala atlıyorum ama artık resmen bunalım durumundayım 2 haftadır bir araba alamaz mı insan????
    megane II dizel olmassa forumun kıyaslama konularından biri olan kia cerato'yu alacağım...
    tabii sahibi satmadıysa...


    quote:

    Orjinalden alıntı: YunTi

    jazzi ben yaklasik 9 ay once sattim. full+full du arac, 4 airbag, park sensor, sis far, sunroof, alasim jant, 4 hoparlor , tam otomatik klima mevcuttu. 2006 kasaydi, 2005 kasim ayinda trafige cikti. 23.500 e gitti. biraz daha arastirin isterseniz, 2005 kasa ile 2006 kasa farkli , 2006 bulmaya bakin bence. sunroof en fullunde standart olarak geliyor ES modeli olmasi lazim, sunroof yoksa ES deildir bence.


    Alıntıları Göster
    2006 model 3 parça boyalı megane 2 HB sportway (Osmanlı mavi) aracımı, yaklaşık 3 ay önce İzmir de, aldığım ev için peşinat olarak 27.000 ytl ye takasa vermiştim. verdiğimde km si 12000 civarındaydı. almak üzere olduğun aaç eğer benim eski aracımsa kaçırma derim

    öte yandan şubat 2007 den beri de kia cerato 1.6 diesel araç kullanıyorum.
    Şirketten verilen ve kiralaık olan bu araçla 15.000 km fazla yol yaptım.

    eğer iki araç arasında bilmek istediğin noktaları belirtirsen, yada araç tercihindeki etkenleri; sana detaylı olarak yardımcı olabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakatem

    2006 model 3 parça boyalı megane 2 HB sportway (Osmanlı mavi) aracımı, yaklaşık 3 ay önce İzmir de, aldığım ev için peşinat olarak 27.000 ytl ye takasa vermiştim. verdiğimde km si 12000 civarındaydı. almak üzere olduğun aaç eğer benim eski aracımsa kaçırma derim

    öte yandan şubat 2007 den beri de kia cerato 1.6 diesel araç kullanıyorum.
    Şirketten verilen ve kiralaık olan bu araçla 15.000 km fazla yol yaptım.

    eğer iki araç arasında bilmek istediğin noktaları belirtirsen, yada araç tercihindeki etkenleri; sana detaylı olarak yardımcı olabilirim.

    Alıntıları Göster
    tam da aradığım kişisiniz...
    hemen şunu belirteyim o 3 parça boyalı araç sizinkisi değil..çünkü rengi gri:)
    yeri gelmişken ve anladığım kadarıyla sizin kullandığınız cerato 1.6 benim tercih yapmak durumunda kaldığım cerato 1.5...ama sonuçta bu iki araç hakkında mutlaka detaylı bilgiye sahiptirsiniz en azından 1.5 hakkında duyumlarınızda vardır...

    şimdi hemen sorularıma sorayım:
    bugün iki araç arasında tercih yapmak durumunda kalsaydınız (kia cerato 1.5 ex comfort 26.000km orjinal boya yok 2006 model ile renault megane II sportway 16.000 km'de orjinal ancak soldan üç parça boyalı yine 2006 model ve aralarında 1.000 ytl fark olan sportway daha pahalı ve hatcback) hangisini tercih ederdiniz??
    yakıt olarak-performans olarak-yedek parça ve servis ücreti olarak hangisi daha avantajlıdır?
    bu arada iki aracın kasaları farklı biliyorum sonuçta biri hatcback diğeri sedan..ama biz zaten çekirdek aileyiz ve bagajı o kadar dert etmiyorum...bu arada memur adamız...o yüzden ekonomi önce geliyor bizim için...
    o yüzden zaten dizel düşünüyorum...bir önceki aracımda imzamdaki fiesta 1.4 tdi 'di...yakıttan memnundum..ama performans'dan ve artık yavaş yavaş masraf çıkartmaya başladığından satmak durumunda kaldım...

    sorularımı çok kısa bir süre içinde (30 dk gibi) cevaplayabilirseniz çok makbule geçer..hatta keşke fırsat olsaydı msn üzerinden sorabilseydim..bu kadar acele etmemin sebebi sportway'i öğleye ya da bilemediniz akşama sanayiye çağırtıp kontrol ettirip alacağım...ama hala cerato'da aklımda...yani görüş ve izlenimleriniz benim için çok önemli..
    yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...


    quote:

    Orjinalden alıntı: hakatem

    2006 model 3 parça boyalı megane 2 HB sportway (Osmanlı mavi) aracımı, yaklaşık 3 ay önce İzmir de, aldığım ev için peşinat olarak 27.000 ytl ye takasa vermiştim. verdiğimde km si 12000 civarındaydı. almak üzere olduğun aaç eğer benim eski aracımsa kaçırma derim

    öte yandan şubat 2007 den beri de kia cerato 1.6 diesel araç kullanıyorum.
    Şirketten verilen ve kiralaık olan bu araçla 15.000 km fazla yol yaptım.

    eğer iki araç arasında bilmek istediğin noktaları belirtirsen, yada araç tercihindeki etkenleri; sana detaylı olarak yardımcı olabilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ttequiero

    tam da aradığım kişisiniz...
    hemen şunu belirteyim o 3 parça boyalı araç sizinkisi değil..çünkü rengi gri:)
    yeri gelmişken ve anladığım kadarıyla sizin kullandığınız cerato 1.6 benim tercih yapmak durumunda kaldığım cerato 1.5...ama sonuçta bu iki araç hakkında mutlaka detaylı bilgiye sahiptirsiniz en azından 1.5 hakkında duyumlarınızda vardır...

    şimdi hemen sorularıma sorayım:
    bugün iki araç arasında tercih yapmak durumunda kalsaydınız (kia cerato 1.5 ex comfort 26.000km orjinal boya yok 2006 model ile renault megane II sportway 16.000 km'de orjinal ancak soldan üç parça boyalı yine 2006 model ve aralarında 1.000 ytl fark olan sportway daha pahalı ve hatcback) hangisini tercih ederdiniz??
    yakıt olarak-performans olarak-yedek parça ve servis ücreti olarak hangisi daha avantajlıdır?
    bu arada iki aracın kasaları farklı biliyorum sonuçta biri hatcback diğeri sedan..ama biz zaten çekirdek aileyiz ve bagajı o kadar dert etmiyorum...bu arada memur adamız...o yüzden ekonomi önce geliyor bizim için...
    o yüzden zaten dizel düşünüyorum...bir önceki aracımda imzamdaki fiesta 1.4 tdi 'di...yakıttan memnundum..ama performans'dan ve artık yavaş yavaş masraf çıkartmaya başladığından satmak durumunda kaldım...

    sorularımı çok kısa bir süre içinde (30 dk gibi) cevaplayabilirseniz çok makbule geçer..hatta keşke fırsat olsaydı msn üzerinden sorabilseydim..bu kadar acele etmemin sebebi sportway'i öğleye ya da bilemediniz akşama sanayiye çağırtıp kontrol ettirip alacağım...ama hala cerato'da aklımda...yani görüş ve izlenimleriniz benim için çok önemli..
    yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...


    quote:

    Orjinalden alıntı: hakatem

    2006 model 3 parça boyalı megane 2 HB sportway (Osmanlı mavi) aracımı, yaklaşık 3 ay önce İzmir de, aldığım ev için peşinat olarak 27.000 ytl ye takasa vermiştim. verdiğimde km si 12000 civarındaydı. almak üzere olduğun aaç eğer benim eski aracımsa kaçırma derim

    öte yandan şubat 2007 den beri de kia cerato 1.6 diesel araç kullanıyorum.
    Şirketten verilen ve kiralaık olan bu araçla 15.000 km fazla yol yaptım.

    eğer iki araç arasında bilmek istediğin noktaları belirtirsen, yada araç tercihindeki etkenleri; sana detaylı olarak yardımcı olabilirim.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ttequiero

    tam da aradığım kişisiniz...
    hemen şunu belirteyim o 3 parça boyalı araç sizinkisi değil..çünkü rengi gri:)
    yeri gelmişken ve anladığım kadarıyla sizin kullandığınız cerato 1.6 benim tercih yapmak durumunda kaldığım cerato 1.5...ama sonuçta bu iki araç hakkında mutlaka detaylı bilgiye sahiptirsiniz en azından 1.5 hakkında duyumlarınızda vardır...

    şimdi hemen sorularıma sorayım:
    bugün iki araç arasında tercih yapmak durumunda kalsaydınız (kia cerato 1.5 ex comfort 26.000km orjinal boya yok 2006 model ile renault megane II sportway 16.000 km'de orjinal ancak soldan üç parça boyalı yine 2006 model ve aralarında 1.000 ytl fark olan sportway daha pahalı ve hatcback) hangisini tercih ederdiniz??
    yakıt olarak-performans olarak-yedek parça ve servis ücreti olarak hangisi daha avantajlıdır?
    bu arada iki aracın kasaları farklı biliyorum sonuçta biri hatcback diğeri sedan..ama biz zaten çekirdek aileyiz ve bagajı o kadar dert etmiyorum...bu arada memur adamız...o yüzden ekonomi önce geliyor bizim için...
    o yüzden zaten dizel düşünüyorum...bir önceki aracımda imzamdaki fiesta 1.4 tdi 'di...yakıttan memnundum..ama performans'dan ve artık yavaş yavaş masraf çıkartmaya başladığından satmak durumunda kaldım...

    sorularımı çok kısa bir süre içinde (30 dk gibi) cevaplayabilirseniz çok makbule geçer..hatta keşke fırsat olsaydı msn üzerinden sorabilseydim..bu kadar acele etmemin sebebi sportway'i öğleye ya da bilemediniz akşama sanayiye çağırtıp kontrol ettirip alacağım...ama hala cerato'da aklımda...yani görüş ve izlenimleriniz benim için çok önemli..
    yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...


    quote:

    Orjinalden alıntı: hakatem

    2006 model 3 parça boyalı megane 2 HB sportway (Osmanlı mavi) aracımı, yaklaşık 3 ay önce İzmir de, aldığım ev için peşinat olarak 27.000 ytl ye takasa vermiştim. verdiğimde km si 12000 civarındaydı. almak üzere olduğun aaç eğer benim eski aracımsa kaçırma derim

    öte yandan şubat 2007 den beri de kia cerato 1.6 diesel araç kullanıyorum.
    Şirketten verilen ve kiralaık olan bu araçla 15.000 km fazla yol yaptım.

    eğer iki araç arasında bilmek istediğin noktaları belirtirsen, yada araç tercihindeki etkenleri; sana detaylı olarak yardımcı olabilirim.






    üzgünüm seyahatteydim az önce geldim. Ama halen araç almadığınızı düşünerek tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.

    öncelikle sizin de bildiğiniz üzere kullanmakta olduğum kia 1.6 motorlu. 1.5 i hiç kullanmadım ama bir arkadaşımın babasında var. Onun dediğine göre performansı çok iyi olmakla beraber yakıt tüketimi benim kullandığım 1.6 ya göre biraz daha fazla imiş. zaten bu bilgiyi de servis vermiş. 1.5 motorlu cerato taksiye bindim geçen hafta. şöförü araçtan çok memnun olmakla beraber duraktaki 80 beygirlik megane ve 65 beygirlik symbollere göre daha fazla yakıt tükettiğini söylemişti.
    Yakıt tüketimi olarak 1.6 sı bile kesinlikle megane den fazla tüketiyor ama şunu da unutmamak lazım, performans olarak megane den çok üstün. Bu araçla 220 km hıza ulaştım. megane ile en çok 200 ü görmüştüm. kia nın ara hızlanmaları ve özellikle 3. vitesteki ara hızlanması müthiş. Eğer yakıt tüketimi performansa oranlanırsa yani megane kia gibi gitseydi kesinlikle daha fazla yakardı. Burada karar sizin. az tüketen araç megane, performanslı araç kia.
    servis ücretleri aşağı yukarı aynı, yalnız megane 15.000 km de(yeni çıkanları 10.000 km ye çekildi ama sportway için 15.000 km geçerli demişti servis) cerato 7.500 km de servise girer. tabi ki bu da servis gideri olarak cerato yu dezavantajlı kılar. Öte yandan 2. el de değer kaybı olarakta dezavantajlı kia. Megane hb olmasına rağmen daha kolay satılır kiadan.
    konfor olarak kısaca söyleyebileceklerim; meganenin içi daha elit görünüyor ama bozuk yolda gelen tıkırtılar sinir bozucu. Kia daha tok bir araba.İç hacimde Kia hb megane den daha geniş. Güvenlikte tartışmasız megane daha iyi (NCAP 5 yıldız).yol tutuş Kia yeterli, Meganede --eğer o garip direksiyon sistemine alışabilirseniz-- çok daha iyi.

    sonuç olarak; bugün sizin yerinizde olsaydım sanırım ben de kararsız kalırdım. Eğer ki iki araçta iyi durumda ve temiz ise ve birini almak zorundaysam megane yi alırdım gibi.

    size son söyleyeceğim vaktiniz varsa ve bütçenizi biraz zorlayabilirseniz Ford Focus TDCİ alın. ikisinden de daha iyi bir arabadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    öncelikle forumlarda zaman harcıyacağına git biraz insanlarla nasıl konuşulacağını öğren de, insan olma yolunda adım at.

    cerato nun bagajı 345 litre jazz'ın bagajı 380 litre, ayrıca hayatımda bindiğim tek araba da jazz değil merak etme, jazz'ın iç hacmi diz mesafesi olarak piyasada ki hemen hemen bütün c segmenti araçlardan geniş, hatta buna d segmentinden opel vectra honda accord gibi araçlar da dahil edilebilinir,

    bu araçların hiçbirinde 2 tane 185 cmlim adam arka arkaya otramazken jazz da oturulabiliyor.

    mühendisliği fındık fıstık karşılaştırması üzerinden hareket ederek anlamaya çalıştığın için böyle sabit fikirli olman normal.



    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.

    Arkadaşım, alınma ama, "Oha!" diyorum, başka bişey demiyorum... Cerato'yu veya Jazz'ı başka bir araçla karıştırıyor olabilir misin?...
    Çünkü Jazz B segmenti bir araç, Cerato ise C segmenti bir araçtır.
    Jazz'ın Cerato'dan daha büyük olduğunu söylemek,
    BMW 3 serisinin 5 serisinden daha büyük olduğunu söylemek veya,
    ortalama bir fındığın, ortalama bir cevizden daha büyük olduğunu söylemek gibidir.
    Büyüklük konusu tam tersinedir ve Cerato her ölçüde Jazz'dan daha büyük bir araçtır.

    Diğer yorumlarına diyecek bir şeyim yok.


    jazz'ın yan rüzgarlardan etkilendiği doğru zaten gövde şekli göz önüne alınırsa bunun aksini beklemek doğru olmaz, ama yüksek süratlerde ki rüzgar sesi abartılacak boyutlarda değil, sınıfının ortalamalarında.

    bu arada bahsi geçen jazz ls ve 2005 model bir ls nin ederi 21 milyardan fazla değil.

    Alıntıları Göster
    Güzel arkadaşım,
    Alınma diye not düşmeme rağmen alınıp işi hakaret boyutuna vardırmışsın; ama ben buna ayak uydurmayacağım. Oradaki "Oha" lafı senin şahsına söylenmiş bir laf değil, abartının boyutuna söylenmiş bir laftır.

    Uzatmadan konuya gireyim...
    Bagaj hacmine bakılarak aracın genişliği hakkında karar verilecekse Albea, Türkiye'nin en geniş otomobili çıkar; 520 litre bagajı var. Symbol de bunu takip eder: 510 litre.

    Jazz Cerato'dan büyüktür diyerek çok fazla abartmışsın ve inatla abartmaya da devam ediyorsun. Bu konuda polemiğe girmeyelim de bırakalım rakamlar konuşsun:

    Ölçü Jazz Cerato
    Uzunluk 3845 4500
    Genişlik 1675 1735
    Yükseklik 1525 1470
    Aks Mesafesi 2450 2610
    İz genişliği
    -ön 1460 1495
    -arka 1445 1485

    Hangi araç daha büyükmüş?!?
    Önceki mesajımda söylediğimi tekrar ediyorum; Jazz'ın Cerato'dan büyük olduğunu iddia etmek, BMW 3 serisinin BMW 5 serisinden daha büyük olduğunu iddia etmek kadar saçmadır.

    İçine değil 1,85'lik adamı bindirmek, 2,10'luk da bindirsen, Brunei Sultanını da getirsen bu gerçeği değiştiremezsin.

    Ama niyetin marka fanatizmi yapmaksa ve hala daha Jazz daha büyüktür diyeceksen, ben bundan sonrasında yokum.
    Benim işim rakamlar ve akılcılık üzerinedir, fanatizme karşıyım.

    "Oha" lafı da seni incittiyse çok özür dilerim. İstemezdim... Sadece abartının boyutunu belirtmek için söyledim.



    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    öncelikle forumlarda zaman harcıyacağına git biraz insanlarla nasıl konuşulacağını öğren de, insan olma yolunda adım at.

    cerato nun bagajı 345 litre jazz'ın bagajı 380 litre, ayrıca hayatımda bindiğim tek araba da jazz değil merak etme, jazz'ın iç hacmi diz mesafesi olarak piyasada ki hemen hemen bütün c segmenti araçlardan geniş, hatta buna d segmentinden opel vectra honda accord gibi araçlar da dahil edilebilinir,

    bu araçların hiçbirinde 2 tane 185 cmlim adam arka arkaya otramazken jazz da oturulabiliyor.

    mühendisliği fındık fıstık karşılaştırması üzerinden hareket ederek anlamaya çalıştığın için böyle sabit fikirli olman normal.



    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    jazzın iç hacmi de bagaj hacmide koltuklarıyla hiç oynamadan bile cerato dan büyük zaten.

    jazz şehir içi rahat kullanımda 7-7,5 litre dikkatli kullanımda 6-6,5 yakar, ben çok dikkatli kullanıyorum 5,5 lire ortalama (istanbul şehiriçi) tutturabiliyorum.

    şehir dışı 2 yolcu+klima; 150-160 km ile basarsanız 6-6,5 litre, 100 km civarı giderseniz 5 litre civarı yakarsınız, çok kasarsanız ve tek kişiyken 4,0 gibi değerler bile mümkün.

    ceratonun ne yaktığını bilemiyeceğim için bir değerlendirme yapamıyorum, ama başta vereceğiniz farkta düşünülürse çok da ekonomik olamayacağı aşikar.

    Arkadaşım, alınma ama, "Oha!" diyorum, başka bişey demiyorum... Cerato'yu veya Jazz'ı başka bir araçla karıştırıyor olabilir misin?...
    Çünkü Jazz B segmenti bir araç, Cerato ise C segmenti bir araçtır.
    Jazz'ın Cerato'dan daha büyük olduğunu söylemek,
    BMW 3 serisinin 5 serisinden daha büyük olduğunu söylemek veya,
    ortalama bir fındığın, ortalama bir cevizden daha büyük olduğunu söylemek gibidir.
    Büyüklük konusu tam tersinedir ve Cerato her ölçüde Jazz'dan daha büyük bir araçtır.

    Diğer yorumlarına diyecek bir şeyim yok.


    jazz'ın yan rüzgarlardan etkilendiği doğru zaten gövde şekli göz önüne alınırsa bunun aksini beklemek doğru olmaz, ama yüksek süratlerde ki rüzgar sesi abartılacak boyutlarda değil, sınıfının ortalamalarında.

    bu arada bahsi geçen jazz ls ve 2005 model bir ls nin ederi 21 milyardan fazla değil.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.