Şimdi Ara

Renault Twizy ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
3
Favori
9.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar henüz ülkemize gelmemiş olan %100 elektirikli araç Renault Twizy için bir inceleme sayfası açmak istedim. Forumun içinde çeşitli yerlerde bilgiler mevcut ancak derli toplu bilgiler değil.

    Maksadım, bilgilenmek ve yeni bilgileri bu sayfa altında toplamaktır..

    Aracın özellikleri hakkında kısa bilgiler;

    İlk olarak bu garip görünümlü güzel araç %100 elektirikli iki tip motora sahip.. Modelleri "Twizy 45" ve "Twizy" olarak isimlendirilmektedir.

    Twizy 45 modeli; 45 km/s hıza ulaşmakta ve kullanmak için ehliyet sahibi olmayı gerektirmemektedir.. ( ülkeye göre değişebilir)
    Twizy modeli ise; 80 km/s hıza ulaşmaktadır.. (normal bir araç standartlarındadır)

    Twizy 45 modeli 0 km'den - 45 Km/s hıza 9,9 saniyede twizy modeli ise, 6,1 saniyede ulaşmaktadır..

    Aracın ağırlığı batarya dahil 473 kg 'dır..

    Aracın kapıları opsiyon olarak sunulmakta ve Renault Fransa sitesine göre 590 euro gibi bir fiyatı bulunmaktadır.

    En önemli şey ise standart bir prizden 3 saat 30 dakikada tam şarj olmakta ve 100 KM menzile ulaşmaktadır.. (daha yüksek diye biliyordum)(araştırılmalı)


    Fiyat meselesine gelecek olursak Fransa için fiyatlar şöyle;

    Urban
    Urban 45 6.990 euro
    Urban 7.690 euro

    Color
    color 45 7.290 euro
    color 7.990 euro

    Technic
    Technic 45 7.790 euro
    Technic 8.490 euro

    ve tabi ki bu fiyatlara ekletmek istediğiniz opsiyonlar dahil değil..

     Renault Twizy ANA KONU



    Daha detaylı bilgi için;

    Fransa web sitesi

    Broşür(pdf) için;

    Broşür linki..

    ve bunlarda bir kaç resim ve "detaylı" bir kullanıcı incelemesi;


    Fransa için pil kiraları;

     Renault Twizy ANA KONU





    Kullanıcı inceleme videosunu sonuna kadar izlemenizi tavsiye ederim..

    NOT: Buraya yazılmamış, yanlış yada eksik yazılmış konularda bilgilendirirseniz ilk mesaja eklemelerde bulunurum..


    Araç hakkında kişisel yorumlarım;

    - ilk olarak aracın benim açımdan tek handikabı sabit bir cam yapısının olmaması.. İnternette satılan plastik koruyucular gördüm ancak bu beni kapalı garaj olmadan idare edecek bir malzeme değil..

    - Ön camda buzlanmayı açmak için bir ısıtıcı bulunsa bile küçük teker yapısı sebebiyle kış mevsiminde bu aracı sürme zevkinden mahrum kalacağımızı sanıyorum..

    - ve bu mühendisliğin yanısıra bizim insanımızın bu araca bakışının bu aracın satışında büyük etken olduğu kanaatindeyim.. Örneğin motorlu araç alabilecek maddi güce sahip bir öğrencinin 2000 küsür model "LPG'li SPOR" bir araç almak yerinde bunu tercih etmek isteyip istemeyeceği önemli bir konu..

    - Bu tür pratik ve kullanışlı araçlar bu aracın vatanında yada bir çok ülkede market arabası yada öğrenci arabası olarak kullanılmak için biçilmiş kaftan.. Ancak ülkemiz şartlarında bu araca ulaşmak ve kullanmak ne kadar tutar bilmiyorum.. Yeni bir "eziyet" ve "lüks" mü yoksa "refah" arttırıcı bir etken mi olur burasını izleyip göreceğiz.(Halen aldığımız araçlara hiçbir özel yanı kalmayan ÖTV ödememiz sebebiyle bu yorumu yapıyorum)

    - Şarj meselesine gelince, bu araçlar yaygınlaşınca Renault'un hiçbir desteği olmadan bile AVM otoparklarında, Cafe(kafe)'lerde ve petrol istasyonlarında kurulmuş şarj istasyonlarının olacağına eminim.. Bu kurumsal vizyonu olan yerler için önemli bir adım olarak gözükür ve bunu işletme çok ucuz bir maliyete hemen kurup işletir.. Mesela, Priz standı olan bir AVM'yi tercih etmek benim işime gelir..

    - Reno Fluence Z.E. için batarya kirası uyguluyor ancak bu araç için fiyatlar ne olur bunu öğrenmek isterim..

    - Şıklık açısından yorum yapmam gerekirse, görüntü olarak standart versiyonu çok iyi durmuyor ama biraz renklendirince binilebilir bir hal almıyor değil.. Hatta şirin bile sayılabilir..

    - İlgi çekicilik açısından ise, bu makine ile son model "dev motorlu" kocaman fiyatlı jeep(jip)lere kıyasla çok daha fazla ilgi çekilebileceğime eminim.. Ama tek korkum var. O koca jiplerin beni görmeyip ezebilmeleri..

    - Mevsimsel kullanım, menzil ve kapasite sıkıntısı olduğu için evin ikinci aracı olarak kullanmak çok ama çok keyifli olur.. Yaz ve bahar mevsiminde bununla hergün işe gitmek fikri bana eğlenceli geliyor..

    - Sonuç olarak bir "öğrenci" açısından uygun bir fiyatı olursa neden olmasın.. Gürültülü, masraflı, bol vergili, bol sıkıntılı, ikinci el, yaşlı bir araca binmektense şehir içinde tüm ihtiyaçlarımı karşılayabileceği için tercih edebilirim diyorum.. DUY SESİMİ RENAULT !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 7 Eylül 2012; 2:01:36 >







  • Takip ettigim bir arac. Eger cok pahali olmazsa, motorsiklet niyetine kullanilir.

    10000 lira civarina giderse, Symbol, Fluence, Linea, C180K beyaz+cam tavan, BMW 520d gibi Kizilay special edition bir arac olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunda da kesin vergiden geçirirler,fosil yakıt ihtiyacı yok ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    Bunda da kesin vergiden geçirirler,fosil yakıt ihtiyacı yok ya

    Bu aracada VKV vergisi koyarlar.. Vergilerden kaçma vergisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Raytheon

    Takip ettigim bir arac. Eger cok pahali olmazsa, motorsiklet niyetine kullanilir.

    10000 lira civarina giderse, Symbol, Fluence, Linea, C180K beyaz+cam tavan, BMW 520d gibi Kizilay special edition bir arac olur.

    Motorsiklet değil şehir içinde araba niyetine bile kullanılabilir. 80 Km hıza çıkıyor. Daha ne olsun..
    Ben Ankara'da yaşıyorum.. Çok büyük bir trafik sıkıntımız yok ama biz bile 80 Km'nin üstüne çok fazla çıkmıyoruz.. Birde trafiğin yoğun olduğu saatleri düşünürsek çok ideal bir hız kapasitesi var..

    İstanbul için ise biçilmiş kaftan... Zaten adım adım ilerliyor..
    Hem akaryakıt derdi de olmaz kafanız rahat olur. Giden yakıtı düşünmek yerine radyondan müziğinizi dinlersiniz..

    ek: araçta radyo sistemi opsiyonel..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 4 Eylül 2012; 3:34:55 >




  • şirin bir oyuncak
  • ülkemizde o fiyata satılmaz o yüzden kimsede yüzüne bakmaz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2016 Suzuki Baleno (ANA KONU)
    9 yıl önce açıldı
    Nissan Pulsar_Ana Konu_Güncel
    10 yıl önce açıldı
    Nissan XTrail Ana Konu
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ağustos ayı boyunca Fransa'daydım. Trafikte herkes kurallara uygun ilerlediği için oralarda kullanması çok pratik çok rahat. Hiç görmediysem 20 tane twizy görmüşümdür. Türkiye'de ise benim tahminim kullanması hayli zor olur. Hafif olduğu için arabayı yükleyip götürme ihtimalleri de az değil. Trafikte de kimse size saygı falan göstermez.

    Fosil yakıtlardan kurtulmak için güzel bir başlangıç ama ilerleyen yıllarda kendimizin de çok geç kalmadan üretebilmemiz lazım. Ekonomiye katkısı olacak her şeyi destekliyorum, bu ve benzeri araçların önümüzdeki 20 yıl içinde ülkemizde yaygınlaşıp petroldeki dışa bağımlılığımızı azaltacağına inanıyorum.
  • araç sadece %3 ötvye sahiphttp://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/17125794.asp

    ayrıca vampir ruhlu hükümetimiz bir yerden bulup akülerden de %3 almaya başladıhttp://www.sonhaberoku.com/ekonomi/elektrikli-araclara-vergi-soku-h1757.html

    reno 45 olanını 6-7 milyara getirirse iyi satar hatta gerçekten iyi satar marka imajını bile iyileştirebilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MassiveDynamic

    araç sadece %3 ötvye sahiphttp://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/17125794.asp

    ayrıca vampir ruhlu hükümetimiz bir yerden bulup akülerden de %3 almaya başladıhttp://www.sonhaberoku.com/ekonomi/elektrikli-araclara-vergi-soku-h1757.html

    reno 45 olanını 6-7 milyara getirirse iyi satar hatta gerçekten iyi satar marka imajını bile iyileştirebilir

    ne 6-7 milyarı hocam fransa fiyatı bile 7000 euro bizde en az 10.000 euroya satılır oda 22500 tl yapar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    quote:

    Orijinalden alıntı: MassiveDynamic

    araç sadece %3 ötvye sahiphttp://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/17125794.asp

    ayrıca vampir ruhlu hükümetimiz bir yerden bulup akülerden de %3 almaya başladıhttp://www.sonhaberoku.com/ekonomi/elektrikli-araclara-vergi-soku-h1757.html

    reno 45 olanını 6-7 milyara getirirse iyi satar hatta gerçekten iyi satar marka imajını bile iyileştirebilir

    ne 6-7 milyarı hocam fransa fiyatı bile 7000 euro bizde en az 10.000 euroya satılır oda 22500 tl yapar

    hocam ben olması gerekeni söylüyorum burda fransadaki gibi çevreyi koruyucağım tarzı düşünen entel dantel kişilikler yokben bu araca yağmursuz günlerde binilecek ideal şehiriçi ulaşımı olarak görüyorum ayrıca altı yüksek olsa sıkışık trafikte magandaya bağlayıp kaldırımdan gitmek için ideal bu halinde bile rampalı kaldırımlara uygun ayrıca avmlerde alışveriş arabalarının ve motorsiklet yerine girebilir durumda olması çoğu vatandaşımız için bulunmaz bir nimet

    kötü yanlarına gelirsek bunu sırtlayıp götürür bizim hıyarlar yani kapalı garaj lazım bisiklet kilidini de kırıyorlar o da işlemez


    ev-iş arası 10-15 km olup yağmursuz memlekette yaşayanlar ayrıca şarj için uygun fişe-kablo uzatmaya sahip olanlar için 6-7 milyara çok iyi altarnatif

    7kr elektrik tüketse bataryada aylık 40-50lira olsa dolmuştan bile karlı olur diğer türlü numunelik satar




  • Fransada 7 bin euro olan araç bizde en az 20 bin lira olur. O paraya da kimse tek kişilik bu aracı almaz. 10 bin liraya araç alıp kalan 10 bin lira da benzin parası yapılır. 10 bin liralık araç da her açıdan daha iyidir bundan.
  • Bu araca para verilmez en azından türkiyede verilmez hava koşulları fiyatı yol bozuklukları falan derken 1-2 tane satar Bide bu arabadan çok motorsiklete benziyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.PAŞALI -- 4 Eylül 2012; 4:59:49 >
  • Hava koşulları açısından her daim yağmurlu bir ülkemiz yok. Yaz mevsimi yaz. Kışı kış. Ne olacağı az çok belli. Kaldı ki yağmurda kullanımını ve savrulmasını içeren çok video var.

    Sadece kar ve aşırı soğuklar sıkıntı. O mevsimlerde de zaten hiçbir ülkede kullanılmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 4 Eylül 2012; 5:26:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BF033

    Ağustos ayı boyunca Fransa'daydım. Trafikte herkes kurallara uygun ilerlediği için oralarda kullanması çok pratik çok rahat. Hiç görmediysem 20 tane twizy görmüşümdür. Türkiye'de ise benim tahminim kullanması hayli zor olur. Hafif olduğu için arabayı yükleyip götürme ihtimalleri de az değil. Trafikte de kimse size saygı falan göstermez.

    Fosil yakıtlardan kurtulmak için güzel bir başlangıç ama ilerleyen yıllarda kendimizin de çok geç kalmadan üretebilmemiz lazım. Ekonomiye katkısı olacak her şeyi destekliyorum, bu ve benzeri araçların önümüzdeki 20 yıl içinde ülkemizde yaygınlaşıp petroldeki dışa bağımlılığımızı azaltacağına inanıyorum.

    Yorumunuz için teşekkür ederim. Kısa süre motorsiklet kullanıcısı olarak dediğinize katılıyorum. Motorlu bir araç muamelesi görmüyorsunuz. Aksine canınızı tehlikeye sokacak araç sürücüleriyle mücadele ediyorsunuz.

    Böylesine kural tanımaz bir ülkeye ceza olarak, bu tür pratik ve nispeten ucuz nimetlerden yararlanamamak kalıyor. Bilmeyerek kendi cezasını da kendisi kesiyor.

    Olan bu işten faydalanmak isteyenlere oluyor. Araç her açıdan aklıma yatıyor ama "aceba millet bir şey yapar mı" endişesi maalesef var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Renault'un bu aracı türkiye pazarında satacağını hiç sanmıyorum. Yeni twingoyu bile getirmemişlerdi.
  • Türkiyede satmaz ama japonya güney kore gibi yerlerde peynir ekmek gibi gider.
  • ayrıca iyide yanlıyor





    ayrıca araç 2 kişilik hemen sürücü koltuğu arkasında 1 kişilik daha oturma yeri var bagaj(çanta vs) de konulabiliyor




  • bunu yolda giderken hafriyat kamyonları görmeyip biçerler..
  • Fransa için batarya kirası;
     Renault Twizy ANA KONU
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.