Şimdi Ara

Renault yeni 1.6 dCi 130 beygirlik motorla atağa kalkıyor (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
427
Cevap
1
Favori
47.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alemci54

    Arkadaslar bu motor bu sene sonuna kadar gelir mi megane hb modeline ve turkiyeye sizce? Birde bu motor avrupada kullanilmaya baslandimi?

    motor mart nisan aylarında Avrupa'da kullanılmaya başlanacak
    Türkiye'ye bir renault üzerinde yıl sonundan önce geleceğini sanmıyorum bir ihtimal latitude üzerinde olabilir
    Ama bir nissan üzerinde daha erken görebiliriz diye düşünüyorum
    söylediğim gibi bu motor megane 3'te 0-100 ü 9 sn civarına çekecektir.
    eski nesil 130 bg 300nm dci motora sahip megane 3'ün 0-100'ü 9.5 sn son hız 205 km/s
    yeni nesil 130bg 320 nm motorun bundan daha iyi değer elde etmesi son derece normal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Akif sari arkadaşım 1.9 tdi 130 hp 310 tork olan golf ün 0-100 km si 9 sn değerler birbirine çok yakın. bu bekleti de son derece normaldir. dizel motorlar hakkında tahmin yürütmek için daha uzun yıllar dizel kullanman gerekecek gibi.


    Beni teknik veriler ya da tarihe karışmış 1.9 golf ilgilendirmiyor.

    9 sn bana göre çok iyimser.test edilsin ozaman bakarız.
  • Fiat - multijet motor bulunan bir araca geçenlerde ilk defa bindim, hayatımda sürdüğüm en kötü arabaydı, gördüğüm en kötü motordu. fiat'ı araba yapması için kim zorluyor anlamıyorum. türkiyede satışı yasaklanmalı.
    10.000 km de araba çıkardığı sesleri 300.000 km de clio da duymamıştım. birşeyi ucuza mal etmek ucuz malı da topluma sunmak iyi belki, ama bu kadar suyunu çıkartmamaları gerekiyordu.
    renault fiattan her konuda bir kaç gömlek üstün.
    kendimi çim biçme makinesi sürüyor gibi hissettim. bas bas gitmiyor, sese bakarsan uçacak sanarsın. böyle az yakan araba yapacaklarsa hiç yapmasınlar hiç yakmamış olur, en güzeli.

    fiat belki sadece şanzımanlarında başarılıdır. eskiden beri böyle. gerisi ise çin mallarını aratır..
  • Kardeş benzinli deği mi bu multijet benim araçta da 1.3 dizel fiat motoru var. ancak fiatın daha yüksek performanslı motorları da var. en düşük çekişli motor denk gelmiştir size.

    Buna rağmen bütün fiatı yerden yere vurmuşsunuz. Renault iyi güzel araba da kardeşim megane 2 sedanların virajları ne öyle ya 3 yıl kullandım hani çok iyi yönleri vardı yakıt konfor vs ama renault un marka olarak sürüş dinamiklerine önem vermesi gerekir diye düşünüyorum.

    2011 Astra j Cosmo 1.25cc Turbo dizel :) 95 hp
  • yardır be reno :)
  • bu motorun bir de 160 hp si olacak mı

    buralarda görmüştüm sanki öyle bilgi

    bir de mercedes ile yapılan ittifak sadece motor kullanımı ile ilgili değil..yeni vaneo kangoo altyapısı ile renault fabrikasında üretilecek..geçen ay böyle bir konu açmıştım

    renault firmalarla anlaşma veya ortaklık konusunda çok zekice adımlar atıyor..gm ye bel bağlamaması bunun en iyi örneklerinden olsa gerek
  • bu yılın sonunda herkes 1.6 litre ve 130-140-150-160 ps lik dizel araçlar görecek piyasada. bu konuda renault , fiat , bmw ve mercedes , belki ek olarak vw başı çekecektir.

    ayrıca bir not iletmek istiyorum. araçlarda 0-100 değerlendirmesi en optimum koşullarda yapıldığı için çok büyük bir önem arz etmiyor. önemli olan sizin aracınızın reelde o değerlere ne kadar yaklaşabildiği. aslında 0-400 metre performanslarına bakmak lazım arabaların . performansları daha iyi anlaşılır. çünkü bir çok firma insanlarda klişe bir durum olduğu için 0-100 değerlerini vites oranları ile oynayarak en yüksek seviyeye getiriyor ve sonrasında araç hızlanması yavaşlıyor.
  • Bir an önce scenic,megane,latutide gibi araçlara konulması gerekir bu motorların,top gear.com da scenici test etmişler.ekonomik motor fakat sıkıstırıldığında ekonomikligi kalmıyor gibisinden yorumları var,ayrıcada co2 emisyonu ve yakıtı azaltmak için start-stop teknolojiside kullanılacakmıs.
    Fiatin 120 lik multisini devirecektir direk.Otomobil dergilerinide takip ediyorsanız multinin torku yüksek fakat bunu pek yola aktardığını söyleyemeyiz gibi yorumlar cok var.
    Bir arkadas chip tuningle multijetin geçebiliceğini söylemis ne kadar sığ düşünce anlayamadım gitti.155 hp üretilirken mültijetten chip ile 1.6dciden yaklaşık olarak 165-170 hp arası güç elde edilecektir.
    Sonuç olarak mültijet su an sınıfının babası fakat 130 luk dci çıktıgında o tahtan direkt aşşağılara ineceğide kesin.
    Bir an önce gelmesi dileğiyle...
  • Motor güzel, teknik verilergüzel de getirseler iyi olacak artık. Pek çok insan aylardır bu motoru bekliyor. Ayrıca edc şanzıman 250 nm torka kadar dayanıklı bir şanzıman diye biliyorum. Muhtemelen bu motor manuel vites ile satılacaktır.
  • Hemen Gelmesin arkadaş Arabayı alalı daha 6 ay oluyor 2- 3 sene sonra gelsin bunlardan biri ile yenilerim...:))

    2011 Astra J. 1.25cc 95hp
  • Valla gelecekse bi an önce gelsin ben de düşünüyorumbu motora geçmeyi benzinli araba olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    renault fiattan her konuda bir kaç gömlek üstün

    Bu gerçekten çok idaalı bir yorum olmuş.
    -Unutmayın ki Renault dahil dünyadaki bir çok üreticinin kullandığı Common-Rail sistemini geliştirip patentini alan FIAT'tır.
    -Dünya'da ilk yarış otomobilini yapan marka da FIAT'tır.
    -İlk araç içi havalandırma sistemine sahip otomobili yapan marka da FIAT'tır.
    -Ayrıca Ferrari, Alfa Romeo, Lancia gibi markaların sahibi de FIAT'tır.
    -Ayrıca Renault ve diğer markalar 105 hp dizelleri kullanırken 1,6 Multijet 120 Hp/300 Nm tork'lu dizeli yıllardır kullanan markada FIAT'tır.

    Sizin kullandığınız muhtemelen 1,3 Multijet motorlu bir araçtır. Performansı sizi tatmin etmemiş olabilir ama o motor sonuçta 1,3 Lt. Yani ekonomi için yapılmıştır. Ve bunu da hakkıyla yerine getirir(1 depo/1200 Km). Sırf performansını beğenmediniz diye çok abesle iştigal bi yorum yapmışsınız. Ayrıca da kullandığınız araç kötü kullanılmış ya da sorun çıkarmış bi araç olabilir. Muadil markaların veya daha lüks herkesçe bilinen markaların üretimden sorunlu yapılmış araçlarını ve sorunlarını saymaya başlasak sayfalar yetmez. Sorun çıkardı diye bu o markaları kötü marka yapmaz.

    **Ayrıca da sizin beğenmediğini FIAT motorlarını Alfa Romeo kullanıyor. Bir dizel Alfa Romeo kullansaydınız aynı yorumu yaparmıydınız merak ediyorum
    Saygılar




  • Fiat'ın iddiali bir aracı ve renaultun herhangi bir aracının mekanik bir aksamını sökmeye çalışırsanız, en basit bir cam krikosunu sökmeye çalışırsanız,
    Fiatın ne kadar şişirme bir araç olduğunu görürsünüz.
    Mühendislik yoktur, hatta insanı adi mal üretmek için özellikel çalışan mühendisler olduğuna bile inandırabilir..
    Bir parça renaultta sağlam bir şaseye monte edilmiş ise, Fiatta aynı parça kaportaya 2 vidayla tutturulmuştur..
    sökersiniz takarsınız, 2. söküp takmada yalama olur.
    150.000 Km de bir renault megane bir de Fiat Linea ya binin.
    Biraz sorunlu bir asfalta girin. Ne dediğimi anlarsınız.

    Lifte kaldırıp iki racın mekanik aksamlarını gözlemleyiniz. birisinde 12mm olan çelik kol diğerinde 8 mm dir..
    Birisinde 10mm olan bijon diğerinde 8 mm dir.. gibi..

    Her firma dünyada ilkleri yaptı. ben diğerinden aldım diyen yok...


    Kulaktan dolma bilgilerden şüphe eder de biraz araştırırsanız,

    Common Rail' i İsviçreli Robert Huber ' in 1960 da icat ettiğini, prototipini hazırladığını, isviçre yüksek teknoloji enstitüsünde Dr. Marco Ganser in de 1995 yılında sistemi geliştirdiğini,
    İlk ticari Kullanımını Japonların, Hino kamyonda 1995 te yaptığını öğrenebilirdiniz..
    O günden sonra tüm üretici firmalar bu işe yönelmiş, hepsi kendince sözde başarılar elde etmiştir.

    Beni markanın başarısı ilgilendirmiyor, marka arasam mercedes alırım. Beni bindiğim aracın kalitesi ilgilendiriyor. Gelişmemiş ülkelere Teneke Pazarlayan bir markayı markadan saymıyorum.

    Parçası ucuzdur bilmem nedir. doğru ucuz parçaları, çünkü çok bozuluyor. sürümden kazanıyorlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz
    Common Rail' i İsviçreli Robert Huber ' in 1960 da icat ettiğini, prototipini hazırladığını, isviçre yüksek teknoloji enstitüsünde Dr. Marco Ganser in de 1995 yılında sistemi geliştirdiğini,
    İlk ticari Kullanımını Japonların, Hino kamyonda 1995 te yaptığını öğrenebilirdiniz..
    O günden sonra tüm üretici firmalar bu işe yönelmiş, hepsi kendince sözde başarılar elde etmiştir.

    Yanlış bilgi.
    Common-Rail 1960'da icat edilmedi. Common-Rail sisteminin ilk uygulaması(yani icadı) 1913 yılında Vickers tarafından yapılmıştır, ilk patent alan firma 1988 yılında FIAT'tır. Daha sonra FIAT patenti 1993 yılında BOSCH'a sattı. Teknolojinin tam manasıyla ilk uygulaması 1997 yılında Alfa Romeo 156 JTD'ydi. Sanırım sizde bunları öğrenebilirdiniz.

    Bana FIAT'ın teneke RENAULT'un ise çok sağlam olduğunu yazmışsınız. RENAULT'un ne kadar sağlam olduğunu çok iyi biliyorum ben hiç merak etmeyin. Kardeşim motor teknikeridir ve Renault-Mais'te 9 ay staj yaptı. Sizin karşınıza kardeşimi oturtayım ve size sıfır Megane 2'lerin ne kadar problem çıkaran, sorunlu bir araç olduğunu saatlarce anlatsın
    Saygılar




  • Üretim kalitesi, üretimde kullanılan malzeme, aracın gövde tasarımı, motor karşılaştırması bence çok farklı şeyler.
    Ayrıca fabrikalarda staj yapan yüzlerce insan var benimde tanıdıklarım var. Hepsine anlattırın hepsi farklı hikaye anlatır.
    Fiat fabrikasında çalışanlarda "Fiat fabrikasında üretim de kalite kontrolü yapılmaz çünkü kalite kontrolünü aracı alan son kullanıcı yapar derler"
    Tabiki bu gerçek değil ama bazı şeyleri ortaya koymak için yazılmıştır.

    Fiat araçlarında genelde malzemede daha ucuza kaçıldığı bilinir. Asıl kötü olan kronik sorunlara el atılmaması.
    Grande Punto'da ön düzen sorunları , amortisör kuleleri, tıkırtı burcu, konsol şişmesi, kapı içlerinin şişmesi, kapı menteşelerinin kopması,
    tavanın kasmasından dolayı sky dome cam tavanın patlaması, city motorunun bozulması
    gibi gibi yüzlerce sorunu yakınen biliyorum. Bunlar bu aracın kronik sorunlarıdır.
    Grande punto forumuna gidin biraz okuyun. Kaldıki aynı ön düzen sorunları Linea'da, GP Evo'da, Fiorino 'da devam ediyor. Yani çözmek bi yana aynı ucuz parçalar
    diğer modellerde de kullanılmaya devam ediliyor. Ama sorarsanız parçası ucuz deniliyor.

    Ancak muadil araçlarda Clio, Corsa, Polo, 207 gibi araçlarda böyle sorunları görmessiniz. Parçaları daha pahalıdır ancak dayanıklıdır. Sanırım arkaşımız buna değinmek istemiş.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Kpt Sedat

    Common-Rail 1960'da icat edilmedi. Common-Rail sisteminin ilk uygulaması(yani icadı) 1913 yılında Vickers tarafından yapılmıştır, ilk patent alan firma 1988 yılında FIAT'tır. Daha sonra FIAT patenti 1993 yılında BOSCH'a sattı. Teknolojinin tam manasıyla ilk uygulaması 1997 yılında Alfa Romeo 156 JTD'ydi. Sanırım sizde bunları öğrenebilirdiniz.

    Bana FIAT'ın teneke RENAULT'un ise çok sağlam olduğunu yazmışsınız. RENAULT'un ne kadar sağlam olduğunu çok iyi biliyorum ben hiç merak etmeyin. Kardeşim motor teknikeridir ve Renault-Mais'te 9 ay staj yaptı. Sizin karşınıza kardeşimi oturtayım ve size sıfır Megane 2'lerin ne kadar problem çıkaran, sorunlu bir araç olduğunu saatlarce anlatsın
    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racerant -- 24 Mart 2011; 7:41:52 >




  • http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail Buraya vickers buldu diye yazın da düzeltsinler. hino kamyonda japonlar 1995 kullanmış, teknolojinin tam manasıyla kullanıldığı alfa romeo derken japonlar hinoda nesini eksik kullanmışlar da öyle dediniz..
    bu sistemin icadı geliştirilmesi bir süreç ise neden fiatla ilgili kısmı alıyorsunuz..
    dediğim gibi, 150.000 km de bir megane bir de fiatın en iyi arabasına binin. ilk çukurda arabalar ben buyum diyecektir..
  • Bu motor piyasaya çıktıktan 5-6 ay sonra 1,4cc 150 bg otomatik dizel çıkarır reno, bu aracı alanlardan yeni çıkanı düşünüp iç geçirirler, teknoloji artık çığrından çıktı her gün her şeyin daha iyisi daha güzeli çıkıyor. Aralık ayında duyduğumda bu motoru bekliyor olsaydım 4 aydır yaya geziyor olacaktım kısacası.
  • Güzel bir motor seçeneği olmuş tıpki Hyundai&Kia nın 1.6 CRDİ 128 HP gibi
  • aman diyim Kia nın motoru gibi olmasın,lakin mevcut 1.5dci bile bu motoru geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Güzel bir motor seçeneği olmuş tıpki Hyundai&Kia nın 1.6 CRDİ 128 HP gibi


    Onun torku düşük ama.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.