Güzel bir motor seçeneği olmuş tıpki Hyundai&Kia nın 1.6 CRDİ 128 HP gibi
Onun torku düşük ama.
Doğru Kianınki 260nm,Renaultunki 320nm .
quote:
Orijinalden alıntı: Tautou
bu motorun bir de 160 hp si olacak mı
buralarda görmüştüm sanki öyle bilgi
bir de mercedes ile yapılan ittifak sadece motor kullanımı ile ilgili değil..yeni vaneo kangoo altyapısı ile renault fabrikasında üretilecek..geçen ay böyle bir konu açmıştım
renault firmalarla anlaşma veya ortaklık konusunda çok zekice adımlar atıyor..gm ye bel bağlamaması bunun en iyi örneklerinden olsa gerek
tork bir yerden sonra anlamsızlaşıyor. beygir gücü öne çıkıyor. torku az olan benzinli araca son süratlerinde torku çok olan dizel araç yetişemiyor. 1.6 dizel ve 1.6 benzinliler için bakarsanız mesela..
250 üzeri tork ideal. 500 üzeri zapt olmaz.
2008 Model Megane 2 sedan Privilage 1.5 dci 100 hp Bursa Üretimi Aracım vardı daha önce 3 yıl bindim araca 75.000 km yaptım.
Zaman zaman hor kullandım dağ yayla gezdiğim yerler oldu. Bir defa olsun küçücük bir problem bile çıkarmadı.
Beğenmediğim tek noktası virajlarda fazla savrulması, o da muhakkak konfor odaklı araç olduğundan olsa gerek.
Fiat aracım olmadı ancak eminim oda iyidir.
Hep merak etmişimdir bir gün bizimde bu markalar gibi bir markamız olsa yine böyle takım tutar gibi tutarmıydık.
Avrupada bu motor Scenic ile satışa başlamış.
130hp 320nm tork ve 320nm torku 1500 devirden itibaren veriyor.
Start/stop ile co2 salımı 117gr a indirilmiş müthiş değerler acaba burada da üretilecek mi 105hp dci Bursa da üretiliyor diye biliyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: baybars_
quote:
Orijinalden alıntı: Tautou
bu motorun bir de 160 hp si olacak mı
buralarda görmüştüm sanki öyle bilgi
bir de mercedes ile yapılan ittifak sadece motor kullanımı ile ilgili değil..yeni vaneo kangoo altyapısı ile renault fabrikasında üretilecek..geçen ay böyle bir konu açmıştım
renault firmalarla anlaşma veya ortaklık konusunda çok zekice adımlar atıyor..gm ye bel bağlamaması bunun en iyi örneklerinden olsa gerek
şu an üretilen dCi motorlar renault tarafından geliştiriliyor nissan da bunu kullanıyor
benzinli motorlar da nissan ile geliştiriliyor..iş bölümü söz konusu
renault redbull takımına ürettiği f1 motoruna da infiniti adını vermiş
gerçekten ilginç bi marka olmaya başladı bizim renault
1.5 105bg lik aracım İstanbul trafiğinde ortalaması CC ile 5.3 lt /100km;
bunun ki muhakkak daha fazla olacaktır.
Bunun yanında 1.5 105 bg lik motor bana fazlasıyla yettiği için, bu motoru kendimce gereksiz görüyorum daha fazla yakan bir motora gerek yok
Tek eksiği start stop olmaması, o da olsa ben coştururum heralde tüketimi
Edc ile birlikte laguna ve latitude e uygulanırsa çok hoş olur bu motor çok da satar bence.
quote:
Orijinalden alıntı: hasanmerto
1.5 105bg lik aracım İstanbul trafiğinde ortalaması CC ile 5.3 lt /100km;
bunun ki muhakkak daha fazla olacaktır.
Bunun yanında 1.5 105 bg lik motor bana fazlasıyla yettiği için, bu motoru kendimce gereksiz görüyorum daha fazla yakan bir motora gerek yok
Tek eksiği start stop olmaması, o da olsa ben coştururum heralde tüketimi
"istanbul trafiğinde cc ile" pek mantıklı gelmedi. ya istanbul trafiği demeyin yada cc kullanıyorum demeyin.
Uzun zamandır geliştirilme aşamasında olan motorun çıkışıyla ilgili basın açıklamasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Eğer bu motora birde EDC şanzımanı koyabilirlerse tadından yenmez. Laguna ve yeni Latitude'a bu motor ile EDC şanzıman uygulanabilirse sınıflarında 1.6 motor çift kavramalı tek D sınıfı araç olurlarki Türkiyede kesinlikle iyi satış rakamları yakalarlar.
Şu an için 1.6lt D sınıfı otomatik vites yalnızca C5 ve 508'de var ama onlar yarı otomatik ve bence kesinlikle yanlarına yaklaşılmaması gereken bir şanzıman...2012 içinde D sınıfına geçme planlarım var ve eğer Laguna 1.6 dCi 130bg, EDC gelirse herhalde tek geçerim...
EDC'te tam otomatik değil ki? Yanlış mı biliyorum acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: spark73
Uzun zamandır geliştirilme aşamasında olan motorun çıkışıyla ilgili basın açıklamasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Eğer bu motora birde EDC şanzımanı koyabilirlerse tadından yenmez. Laguna ve yeni Latitude'a bu motor ile EDC şanzıman uygulanabilirse sınıflarında 1.6 motor çift kavramalı tek D sınıfı araç olurlarki Türkiyede kesinlikle iyi satış rakamları yakalarlar.
Şu an için 1.6lt D sınıfı otomatik vites yalnızca C5 ve 508'de var ama onlar yarı otomatik ve bence kesinlikle yanlarına yaklaşılmaması gereken bir şanzıman...2012 içinde D sınıfına geçme planlarım var ve eğer Laguna 1.6 dCi 130bg, EDC gelirse herhalde tek geçerim...
quote:
Orijinalden alıntı: ncrdbl
EDC'te tam otomatik değil ki? Yanlış mı biliyorum acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: spark73
Uzun zamandır geliştirilme aşamasında olan motorun çıkışıyla ilgili basın açıklamasına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Eğer bu motora birde EDC şanzımanı koyabilirlerse tadından yenmez. Laguna ve yeni Latitude'a bu motor ile EDC şanzıman uygulanabilirse sınıflarında 1.6 motor çift kavramalı tek D sınıfı araç olurlarki Türkiyede kesinlikle iyi satış rakamları yakalarlar.
Şu an için 1.6lt D sınıfı otomatik vites yalnızca C5 ve 508'de var ama onlar yarı otomatik ve bence kesinlikle yanlarına yaklaşılmaması gereken bir şanzıman...2012 içinde D sınıfına geçme planlarım var ve eğer Laguna 1.6 dCi 130bg, EDC gelirse herhalde tek geçerim...
VW'in DSG si gibi işte... Çift kavramalı tiptronik şanzıman; hem otomatik hem de manuel olarak kullanabiliyorsun Bu arada yarı otomatik şanzımanlar F1 otomobillerindeki gibi şanzımanlardır. Tam otomatik olarak kullanamazsın, debriyajı yoktur ama vitesi mecburen sen değiştirirsin Saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: cptsedat31 VW'in DSG si gibi işte... Çift kavramalı tiptronik şanzıman; hem otomatik hem de manuel olarak kullanabiliyorsun Bu arada yarı otomatik şanzımanlar F1 otomobillerindeki gibi şanzımanlardır. Tam otomatik olarak kullanamazsın, debriyajı yoktur ama vitesi mecburen sen değiştirirsin Saygılar
Yanlış bilgi.
Yarı otomatik şanzımanlar, normal manuel şanzımanlara otomatik kavrama ve vites değiştirme kabiliyeti kazandırılmış şanzımanlardır. Yarı otomatik şanzımanlarda debriyaj vardır ama sadece siz kontrol etmezsiniz. Vitesi ister siz değiştirebilirsiniz, ister otomatik olarak kullanabilirsiniz.
EDC ve DSG gibi şanzımanlarda çift kavrama eklenmiş yarı otomatik şanzımanlardır. Klasik yarı otomatik şanzımanlarda ise tek kavrama vardır.
quote:
Orijinalden alıntı: time_keeper
quote:
Orijinalden alıntı: cptsedat31 VW'in DSG si gibi işte... Çift kavramalı tiptronik şanzıman; hem otomatik hem de manuel olarak kullanabiliyorsun Bu arada yarı otomatik şanzımanlar F1 otomobillerindeki gibi şanzımanlardır. Tam otomatik olarak kullanamazsın, debriyajı yoktur ama vitesi mecburen sen değiştirirsin Saygılar
Yanlış bilgi. Yarı otomatik şanzımanlar, normal manuel şanzımanlara otomatik kavrama ve vites değiştirme kabiliyeti kazandırılmış şanzımanlardır. Yarı otomatik şanzımanlarda debriyaj vardır ama sadece siz kontrol etmezsiniz. Vitesi ister siz değiştirebilirsiniz, ister otomatik olarak kullanabilirsiniz. EDC ve DSG gibi şanzımanlarda çift kavrama eklenmiş yarı otomatik şanzımanlardır. Klasik yarı otomatik şanzımanlarda ise tek kavrama vardır.
Yanlış değil eksik bilgi olmuş. Son kısım hariç çok farklı bişi yazmamışsın Debriyajın olduğunu bende biliyorum sağol da... Elektronik ünite ile yönetilen hidrolik mekanizma bulunuyor, bunun işi de sadece debriyaja basmak. Ha DSG ha klasik sonuç olarak hepsi tiptronik... Benim kastettiğim ayakla basılan bi debriyajın olmadığıydı... Neyse Saygılar
Merhaba, Yeni 1.6 dci motor ne zaman tr de olacak? Bu konuda bilgi var midir?
quote:
Orijinalden alıntı: corail
Merhaba, Yeni 1.6 dci motor ne zaman tr de olacak? Bu konuda bilgi var midir?
muhtemelen 2012'de 1.6 380 nm twin turbo motor Avrupa'da satılmaya başlandıktan 1-2 yıl sonra Türkiye'ye gelir tahminim 2013 yada 2014 ama daha önce eski 1.5 dci motor stokları biterse daha erken de gelebilir
quote:
Orijinalden alıntı: hasanmerto
1.5 105bg lik aracım İstanbul trafiğinde ortalaması CC ile 5.3 lt /100km;
bunun ki muhakkak daha fazla olacaktır.
Bunun yanında 1.5 105 bg lik motor bana fazlasıyla yettiği için, bu motoru kendimce gereksiz görüyorum daha fazla yakan bir motora gerek yok
Tek eksiği start stop olmaması, o da olsa ben coştururum heralde tüketimi
bu motor 1.5 dci dan az yakacak CO salınımına bakarsanız 1.6 twin turbo'nun 3-3.2 lt/100 km aralığında bir s.dışı tüketime sahip olması bekleniyor ki bu bile az tüketen 1.5 dci motorlardan bile iyi olduğunu gösterir 1.6 dci twin turbo motor tanıtımında kullanılan ifadenin tercümesi: Bu motor Renaul'un F1 deneyimlerinin sonucu ortaya çıkmıştır
dip not:Renault değişen kurallar neticesinde 1.6 turbo F1 motoru gelişimine başladı(2013'te bu motorlar F1'de kullanılacak) bu motorların 850-1000 bg arağında güç üretmesi bekleniyor
ben bu motorun lagunanın makyajlı kasasında bekliyorum, ayrıca internetten öğrendiğim kadarı ile makşajlı lagunalarda kullanılacak olan bu motor seçeneğinde aktif drive şaside olacakmış yani dört tekerlekten kontrol sistemi, inşallah hem lagunada hemde latitude de bu motoru görmek isterim renault un D segmentine ilaç gibi gelir bu motor.
hyundai erken davrandı,blue modeliyle dizel 128 hp lik motoru çıkardı,,satılıyor şuan,,renaultta acele etmesi gerekir bu motor için,yoksa atı alan üsküdarı geçicek şahsen ben meganede bu motoru bekliyorum almak için,yakın gelecekte çıkmazssa hyundaı blue alıcam sırf motor için
Hyundai 128 hp lik motorunu Türkiye'de hiç tereddüt etmeden, hem de b sınıfı bir araç üzerinde satışa sundu ama Renault'un 130 hp'lik 1.6 dizeli hala ortada yok.
Arupalı üreticilerin Türk tüketicisine ne kadar önem verdiği apaçık ortada. Çantada keklik olarak görüyorlar bizi.
Sırf bu sebep bile Hyundai almak için yeter de artar bile benim için.