Şimdi Ara

Renault yeni 1.6 dCi 130 beygirlik motorla atağa kalkıyor (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
427
Cevap
1
Favori
47.664
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    Sanayide Torna dükkanımız var (akrabalarımın) özelden sor ben sana hangi motorun ne kronik sorunu var söyleyeyim.
    Sonra git yetkili servisine tanıdığın varsa sor. Servislerin hepsi sanayiye getiriyor motor yenileme ve taşlama işleri için.

    Üst kapak çatalatanını, piston pimini keseni, piston eritenini ve blok çatlatanını hatta hangi kilometre aralıklarında hangi risklerin olduğunu.
    Burda daha fazla yazmayacağım. İstersen özelden sor bende sana marka marka yazayım.

    Kendi bindiğim aracı yazayım bak Dci nin en büyük handikapı kötü yakıttan etkilenip piston eritmesi ve blok çatlatmasıdır.
    Kötü yakıta denk geldinmi masrafı ağır oluyor. Renault da enjektörler en hassas yeri. Turbo ve mazot pompası sorunu olmuyor pek.

    Bunları yazınca insanlar karaladığımı düşünebilir çok doğal. Çünkü burda KRAL ÇIPLAK demek zaten savaş sebebidir.

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Bizde 2006 Renault Trafic var. 107bin km'de, alındığında 18bin km'de idi. Alındığından beri kırsal motorin ile çalışıyor. Bugün sabaha kadar sorun yoktu. Sabah ayağımı debriyaja atar atmaz pedal boşa çıktı. Ha kırsal motorin kullandığımız(!) için oldu ise birşey diyemem ama şuana kadar motorda bir sorun yaşamadık.

    Bir de bir araç kötü yakıttan dolayı nasıl blok çatlatır anlamadım. Kullanıcı adıma dikkat ederseniz ben bir motor çatlak onarımcısıydım, aynı zaman da tornacı da...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Bizde 2006 Renault Trafic var. 107bin km'de, alındığında 18bin km'de idi. Alındığından beri kırsal motorin ile çalışıyor. Bugün sabaha kadar sorun yoktu. Sabah ayağımı debriyaja atar atmaz pedal boşa çıktı. Ha kırsal motorin kullandığımız(!) için oldu ise birşey diyemem ama şuana kadar motorda bir sorun yaşamadık.

    Bir de bir araç kötü yakıttan dolayı nasıl blok çatlatır anlamadım. Kullanıcı adıma dikkat ederseniz ben bir motor çatlak onarımcısıydım, aynı zaman da tornacı da...

    Alıntıları Göster
    İkisi de DCi motorun pistonlarıdır : Kötü yakıttan kaynaklı enjektör işemesine maruz kalmış :
    Motorun suçu değil yakıtlarımız rezalet. Her dizelde görülebilen bir sorun.

     Renault yeni 1.6 dCi 130 beygirlik motorla atağa kalkıyor


     Renault yeni 1.6 dCi 130 beygirlik motorla atağa kalkıyor


    Not: Resimler alıntıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racerant -- 29 Aralık 2010; 20:18:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    İkisi de DCi motorun pistonlarıdır : Kötü yakıttan kaynaklı enjektör işemesine maruz kalmış :
    Motorun suçu değil yakıtlarımız rezalet. Her dizelde görülebilen bir sorun.

     Renault yeni 1.6 dCi 130 beygirlik motorla atağa kalkıyor


     Renault yeni 1.6 dCi 130 beygirlik motorla atağa kalkıyor


    Not: Resimler alıntıdır.

    Alıntıları Göster
    Enjektör işemesi olayı common rail'ler icat olmadan önce de vardı. Pistonlar o zaman da bu hale geliyordu. Bu sorunu sadece dci motora bağlamak doğru olmaz.




  • Yukarda bende yazmıştım yakıt en büyük sorun her dizelde oluyor. Ama nedense bizimkiler biraz daha hassas. Bide şans işi mi desem
    taksicilerde multijet motora normal dizel koyup binlerce km deviren var onlara şaşıyorum. Geçen bir arkadaşımın TDCi 109 luk dizeline
    yanlışlıkla kırsal motorin koydular yolda kaldı. Çekici ile servise gitti araç.

    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Enjektör işemesi olayı common rail'ler icat olmadan önce de vardı. Pistonlar o zaman da bu hale geliyordu. Bu sorunu sadece dci motora bağlamak doğru olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    Yukarda bende yazmıştım yakıt en büyük sorun her dizelde oluyor. Ama nedense bizimkiler biraz daha hassas. Bide şans işi mi desem
    taksicilerde multijet motora normal dizel koyup binlerce km deviren var onlara şaşıyorum. Geçen bir arkadaşımın TDCi 109 luk dizeline
    yanlışlıkla kırsal motorin koydular yolda kaldı. Çekici ile servise gitti araç.

    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Enjektör işemesi olayı common rail'ler icat olmadan önce de vardı. Pistonlar o zaman da bu hale geliyordu. Bu sorunu sadece dci motora bağlamak doğru olmaz.


    Alıntıları Göster
    Mesajımda belirtmiştim. Bizdeki trafik yaklaşık 90bin km'dir kırsal motorin kullanıyor. Hatta şirkette bir adet Peugeot 407 (117bin km'de), Ford Transit (100bin km'de) ve 180bin km'de satılan bir Vw Caddy vardı. Bunların hepsi bpet ve opet'ten alınan kırsal motorin ile çalışıyor.

    Dediğiniz gibi bu biraz şans işi...

    Ama ben hala kötü mazotun nasıl motor bloğu çatlattığını merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalok -- 29 Aralık 2010; 20:46:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _:KajmeraN:_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.6 multijet kadar başarılı olmaz kanımca motor olarak.
    satış olarak her zmaanki gibi reno satacaktır.

    Daha ortada bişey yok hemen önyargılar kabarmış

    Alıntıları Göster
    işte motorun tanıtımı mutlaka izleyin

    http://www.renault.com/en/Innovation/stars-mecaniques/Pages/16-dci-130.aspx

    güzel çalışma.

    Daha önce çıksa süper olurdu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    işte motorun tanıtımı mutlaka izleyin

    http://www.renault.com/en/Innovation/stars-mecaniques/Pages/16-dci-130.aspx

    güzel çalışma.

    Daha önce çıksa süper olurdu..


    Alıntıları Göster
    Eğer Renault kendisine D segmentinde yer edinmek istiyorsa bu motor Latitude'da kesinlikle olmalı.

    Zaten sonrasını düşünmesine gerek yok.




  • Kesinlikle güzel çalışma paylaşım için teşekkürler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    işte motorun tanıtımı mutlaka izleyin

    http://www.renault.com/en/Innovation/stars-mecaniques/Pages/16-dci-130.aspx

    güzel çalışma.

    Daha önce çıksa süper olurdu..





  • Paylaşım için teşekkürler. Konu 4. sayfaya gelmiş ama sizin yazınıza kadar elle tutulur birtane bilgi yoktu. Bu motor Laguna, Latitude gibi araçlara geldiğinde, bide EDC ile satıldığında renault gerçekten çok satar. Nissan'a koyarlarsa satışlar patlar bence...

    Hatta bu motora birçok araba üreticisininde araçlarında kullanmak için talip olacağını düşünüyorum.


    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    işte motorun tanıtımı mutlaka izleyin

    http://www.renault.com/en/Innovation/stars-mecaniques/Pages/16-dci-130.aspx

    güzel çalışma.

    Daha önce çıksa süper olurdu..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.6 multijet kadar başarılı olmaz kanımca motor olarak.
    satış olarak her zmaanki gibi reno satacaktır.


    kaynatıyon yine

    boş yapıyorsun
    biraz sosyal ol



    bu konunun bu hale gelmesinde en birinci etkendir şu ilk mesajınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekne Kazıntısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.6 multijet kadar başarılı olmaz kanımca motor olarak.
    satış olarak her zmaanki gibi reno satacaktır.


    kaynatıyon yine

    boş yapıyorsun
    biraz sosyal ol



    bu konunun bu hale gelmesinde en birinci etkendir şu ilk mesajınız

    Alıntıları Göster
    reno hele şükür akıllı bir iş yaptı ya eline sağlık reno şu motoru dört gözle bekliycem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    1.6 130 hp 320 nm tork

    Sunduğu veriler gayet başarılı.

    Belkide 0-100 değeri 10 sn altına inen ilk 1.6 dizel olabilir ?

    sınıfının en güçlüsü diyor????? korkmak lazım..ama hariden 320 Nm tork nasıl deli gibi çeker..hele ki yokuşta...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darüzzafer68

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    1.6 130 hp 320 nm tork

    Sunduğu veriler gayet başarılı.

    Belkide 0-100 değeri 10 sn altına inen ilk 1.6 dizel olabilir ?

    sınıfının en güçlüsü diyor????? korkmak lazım..ama hariden 320 Nm tork nasıl deli gibi çeker..hele ki yokuşta...

    Alıntıları Göster
    10 sn altına ineceğini sanmam bakınız alfa Guilietta 1.6 320Nm torj 0-100 11.küsür civarı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    10 sn altına ineceğini sanmam bakınız alfa Guilietta 1.6 320Nm torj 0-100 11.küsür civarı...

    11 sn'nin altına rahatlıkla iner Renault bu motoru 1.9 130 dci'ın yerine geliştirdi bu motor 1.9'a göre daha yüksek tork sağlıyor
    1.9 DCI'a sahip megane 3'ün 0-100 km zamanı 9.5 sn kaldıki 105 bg 240 nm'lik megane3 0-100'ü 11.4 sn



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 10 Şubat 2011; 14:35:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    10 sn altına ineceğini sanmam bakınız alfa Guilietta 1.6 320Nm torj 0-100 11.küsür civarı...

    11 sn'nin altına rahatlıkla iner Renault bu motoru 1.9 130 dci'ın yerine geliştirdi bu motor 1.9'a göre daha yüksek tork sağlıyor
    1.9 DCI'a sahip megane 3'ün 0-100 km zamanı 9.5 sn kaldıki 105 bg 240 nm'lik megane3 0-100'ü 11.4 sn

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar eğer yakın zamanda renault bu motoru yakın zamanda piyasaya sürecek ise çok bariz kağıt üzerinde sınıfının en iyi motoru gibi gözüküyor. 1.6 130hp 320 tork gerçekten etkileyici değerler

    Fiatın 120 hp 270 torkluk motorundan performans olarak da geri kalmayacağı kesin gibi bence edc ile mükemmel olur. 0-100 9.sn gibi bir tahmin yürütülebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Arkadaşlar eğer yakın zamanda renault bu motoru yakın zamanda piyasaya sürecek ise çok bariz kağıt üzerinde sınıfının en iyi motoru gibi gözüküyor. 1.6 130hp 320 tork gerçekten etkileyici değerler

    Fiatın 120 hp 270 torkluk motorundan performans olarak da geri kalmayacağı kesin gibi bence edc ile mükemmel olur. 0-100 9.sn gibi bir tahmin yürütülebilir.

    motor 1-2 ay içinde piyasaya çıkacak ama Türkiye'ye 6 ay'dan önce geleceğini sanmam
    motorun halefi de belli 1.6 twin turbo 160 bg 380nm dci
    http://forum.donanimhaber.com/m_46675715/mpage_1/key_/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tautou


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.6 multijet kadar başarılı olmaz kanımca motor olarak.
    satış olarak her zmaanki gibi reno satacaktır.


    kaynatıyon yine

    boş yapıyorsun
    biraz sosyal ol



    bu konunun bu hale gelmesinde en birinci etkendir şu ilk mesajınız

    ne alakası var ki?
    ben görüşümü belirttim. bu görüşüme karşı tezi olan varsa otursun savunsun. kalkıp mahalle, ilkokul çocuğu ağzı ile kaynatıyon yine gibi 8 - 12 yaş çocuk beyni ile yorum yapmanın ne anlamı var?
    1.6 multijet motor, reno 1.6 dci den önceki hacmindeki en iyi motor (fiyat-performans-yakıt) idi. multijet2 ler çıkınca dci den daha başarılı olacağını düşünüyorum bu kadar.
    internetteki forumlara 8 yaşındaki çocuklarda artık yorum yapacak kadar gelişebiliyorlar. önemli olan yorumun içeriğidir.
    umarım saçma sapan arkadaşlar tekrarlamazlar tutumlarını!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tautou


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    1.6 multijet kadar başarılı olmaz kanımca motor olarak.
    satış olarak her zmaanki gibi reno satacaktır.


    kaynatıyon yine

    boş yapıyorsun
    biraz sosyal ol



    bu konunun bu hale gelmesinde en birinci etkendir şu ilk mesajınız

    ne alakası var ki?
    ben görüşümü belirttim. bu görüşüme karşı tezi olan varsa otursun savunsun. kalkıp mahalle, ilkokul çocuğu ağzı ile kaynatıyon yine gibi 8 - 12 yaş çocuk beyni ile yorum yapmanın ne anlamı var?
    1.6 multijet motor, reno 1.6 dci den önceki hacmindeki en iyi motor (fiyat-performans-yakıt) idi. multijet2 ler çıkınca dci den daha başarılı olacağını düşünüyorum bu kadar.
    internetteki forumlara 8 yaşındaki çocuklarda artık yorum yapacak kadar gelişebiliyorlar. önemli olan yorumun içeriğidir.
    umarım saçma sapan arkadaşlar tekrarlamazlar tutumlarını!

    Alıntıları Göster
    1.5 dcı ın teknik verileri db oranları yakıt tüketimi güç oranları çok iyiydi.1.6 DCI çok daha etkili olacağı kesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizkubi

    1.5 dcı ın teknik verileri db oranları yakıt tüketimi güç oranları çok iyiydi.1.6 DCI çok daha etkili olacağı kesin

    Alıntıları Göster
    Edc ile gelirse latitude ile megane 3 de iyi iş yapar.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dost2003

    Arkadaşlar eğer yakın zamanda renault bu motoru yakın zamanda piyasaya sürecek ise çok bariz kağıt üzerinde sınıfının en iyi motoru gibi gözüküyor. 1.6 130hp 320 tork gerçekten etkileyici değerler

    Fiatın 120 hp 270 torkluk motorundan performans olarak da geri kalmayacağı kesin gibi bence edc ile mükemmel olur. 0-100 9.sn gibi bir tahmin yürütülebilir.


    Çok iyimsersin

    tüy siklet alfa mito bile 1.6 multijet 120 hp 320 Nm tork 0-100 9,9 sn.

    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/233904/alfa_romeo_mito_16_jtdm.html

    reno nun çapx strok değerleri de pek performans odaklı görünmüyor.şanzıman oranları da ekonomi odaklı olursa 120 hp lik muktijet e yine geçilir.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.