Şimdi Ara

Rodaj için motor yağı tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
1
Favori
1.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar dostlar bir arkadasimin w201 kasa mercedes 190 e si var arkadasim pimpirikli biri oldugu icin performans dususunden oturu aracinin motorunu yaptirmaya karar verdi ve bu arac suanda rektefiye olmakta gecenlerde telefon acti sagolsun yag icin bana danismak istedi motor yapildiktan sonra hangi yagi koyayim diye malum triboloji alaninda calismiyosan cokta ilgin yoksa aslinda dogru bisey soylemek pek mumkun degil bende arastirayim doneyim sana dedim . Ve bu forumda bu konuda benden cok daha bilgili arkadaslar var sizin dusunceleriniz neler dostlar ne tavsiye edebiliriz cocuga

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu benimde ilgimi çeken bir konu.
    Yaptığım araştırmalarda motor monte edilirken birbirine temas eden her yüzeyde assembly lube kullanıyorlar, gres gibi kalın bir yağ bu. Daha sonra en sağlıklı yöntem motoru çalıştırmadan yağ pompasını döndürüp her tarafın normal yağ ile yağlanmasını sağlamak. Bunu yapmanın en kolay yanı da enjektörleri iptal edip bujileri çıkartıp marş motorunu yakmayacak şekilde bir kaç dakika aralıklarla motoru boşta döndürmek. Böylece yağ basıncı motor ateşlemeden önce oluşmuş oluyor.

    Motor yağı olarak ise yabancılar break-in denilen yağlardan kullanıyorlar. Bunların özelliği içinde yüksek miktarda ZDDP ve bir kaç farklı bileşenin olmasıymış. Yani parçaların birbirine alışması için biraz aşınmasına izin veren ama fazlasını da engelleyen bir yağ. Türkiye'de bu tip yağ görmedim henüz. Ayrıca bu yağdan kullanılınca motoru 1500-2500 devir arasında 20-25 dakika döndürüp hemen değiştiriyorlar yağı.

    Bizim ülkeye gelirsek, en mantıklı yol orijinal filtre ve motul gibi kaliteli bir yağ ile 3-5 bin km kadar çok sıkıştırmadan sürekli değişken devirlerde kullanmak olur bence. Mutlaka orijinal filtre kullansın ama, kirli yağı ne kadar iyi süzebilirse motor için o kadar iyi.
    https://www.enginebuildermag.com/2014/10/break-in-oils-and-assembly-lube-needs/




  • Şu videoda rodaj hakkında güzel bilgiler veriyor motoru toplayan kişi, 16. dakikada:https://youtu.be/st0X4k3EH18?t=954



    Ayrıca bu videonun öncesi ve sonrasını da izlemenizi tavsiye ederim, kanal sahibi Eric baştan sona sleeper Fairmont yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 30 Ocak 2019; 15:54:48 >




  • Bu konu benim de aklıma takılıyor arada bir. Bir dönem baya yazı okumuştum, kendimce konuyu 2ye böldüm ve artık araştırmıyorum:)

    Öncelike araç güncel sıfır km bir araçsa: bence yapılacak pek birşey yok. Sadece ihtiyatlı olmak açısından ilk 500-1000kmde ilk yağ değişimi yapılabilir. Onun dışında çok sıkıştırmadan, arada kompresyonu da kullanarak motoru ısıtmalı-soğutmalı şekilde kullanmak. Yani otoban sürüşünden kaçınmak.

    Sonradan rektefiye edilmiş motoru ise mineral yağ ile çalıştırmak gerekiyor(muş). Sentetik yağlar, ilk etapta segman-gömlek oturmasını yapamıyor diye okudum. Aslında nacker’in bahsettiği yağlar en ideali olmalı ama pratik olarak bulmak ve kullanmak zor. Zamanında teknik yazılarına güvendiğim birinden aşağıdaki yazıyı kaydettim, bir gün motor yaptırmak gerekirse aşağıdaki şekilde yapmayı düşünüyorum. Aynen kopyalıyorum aşağıya:


    1- Mineral yag, motoru rolantide 1 dakika calistirin, kapatip yagi bosaltin.
    2- Mineral yag, motoru isitin, isindiktan sonra 100km'lik bir surecte dip gaz hizlanma ve viteste yavaslama yapin. Bu surecte hararetin artmasina sakin izin vermeyin. Yaginizi bosaltin.
    3- Sentetik yag, motoru isitin, aracinizi normal olarak kullanin, gerek ara hizlanmali, gerek yavaslamali, gerekse sehir icinde trafikte beklemeli. Boyle diyorum keza rodaj islemi ikinci adimda bitti gibi, geriye pek birsey kalmadi ki zaten sentetik yag ile rodajda olmaz anca rotus olur.Tavsiyem 500 ila 1000km sonra yagi tekrar degistirin.
    4- Sentetik yag, motoru isitin, gonlunuzce binin, zamani gelince motor yaginizi degistirmeyi unutmayin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu benimde ilgimi çeken bir konu.
    Yaptığım araştırmalarda motor monte edilirken birbirine temas eden her yüzeyde assembly lube kullanıyorlar, gres gibi kalın bir yağ bu. Daha sonra en sağlıklı yöntem motoru çalıştırmadan yağ pompasını döndürüp her tarafın normal yağ ile yağlanmasını sağlamak. Bunu yapmanın en kolay yanı da enjektörleri iptal edip bujileri çıkartıp marş motorunu yakmayacak şekilde bir kaç dakika aralıklarla motoru boşta döndürmek. Böylece yağ basıncı motor ateşlemeden önce oluşmuş oluyor.

    Motor yağı olarak ise yabancılar break-in denilen yağlardan kullanıyorlar. Bunların özelliği içinde yüksek miktarda ZDDP ve bir kaç farklı bileşenin olmasıymış. Yani parçaların birbirine alışması için biraz aşınmasına izin veren ama fazlasını da engelleyen bir yağ. Türkiye'de bu tip yağ görmedim henüz. Ayrıca bu yağdan kullanılınca motoru 1500-2500 devir arasında 20-25 dakika döndürüp hemen değiştiriyorlar yağı.

    Bizim ülkeye gelirsek, en mantıklı yol orijinal filtre ve motul gibi kaliteli bir yağ ile 3-5 bin km kadar çok sıkıştırmadan sürekli değişken devirlerde kullanmak olur bence. Mutlaka orijinal filtre kullansın ama, kirli yağı ne kadar iyi süzebilirse motor için o kadar iyi.
    https://www.enginebuildermag.com/2014/10/break-in-oils-and-assembly-lube-needs/
    Aslinda konu seninde belirttigin gibi cok uzerinde durulmayan onemli bir konu gereken ilgi gosterilmiyor bu tarz seylere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG'li araç için yağ tavsiyesi
    13 yıl önce açıldı
    Motor Tavsiyesi
    3 yıl önce açıldı
    Motor yağı tavsiyesi
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.