Şimdi Ara

Rodaj sürecinde(ilk 1000km) uzun yola çıkılır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
8.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gecen hafta aldığımız sıfır km toyota yaris 1,33 benzinli cvt araç şu anda 200 km'de ama 400 km boyunca otoyolda gitmeyi düşünüyorum, rodaj sürecinde böyle bir şey yapmak doğru mudur?

    Aracın kitapciginda söyle bir şey yazıyor; rodaj sürecinde ilk 300 km ani frenlemelerden, ilk 800km römork çekiminden, ilk 1000 km ani hızlanmalardan, uzun süre düşük devirde kullanmaktan ve uzun süre sabit hızda gitmekten kaçının.

    Bu konuda bilgili forum üyeleri yorum yaparsa sevinirim. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Rodaj Sürecinde Uzun Yola Çıkmak: Bilmen Gerekenler

    Rodaj, yeni bir aracın motorunun ve diğer mekanik bileşenlerinin düzgün çalışmasını sağlamak için önemli bir süreçtir. Bu süre zarfında, parçalar birbirine uyum sağlar ve aşınır.

    Uzun Yolda Rodaj Yapılır mı?

    Genel olarak, rodaj süresi boyunca uzun yola çıkman önerilmez. Bunun nedeni, yüksek hızlarda ve uzun sürüş mesafelerinde motorun aşırı zorlanmasına neden olabilmesidir. Bu, bileşenlerin erken aşınmasına ve motorun ömrünün kısalmasına yol açabilir.

    Rodajda Motorla Uzun Yol

    Rodaj süresi boyunca motorun düşük devirlerde ve değişken hızlarda çalıştırılması önemlidir. Bu, parçaların düzgün bir şekilde aşınmasına ve uyum sağlamasına zaman verir. Uzun yolda ise motor genellikle yüksek devirlerde ve uzun süre çalışır, bu da rodaj sürecine zarar verebilir.

    Rodaj Uzun Yolda Yapılır mı?

    Rodaj süresi boyunca uzun yola çıkmak, aracın motoruna ve diğer mekanik bileşenlerine zarar verebilir. Bu nedenle, rodaj süresinin tamamlanmasını beklemek ve ardından uzun yolculuklara çıkmak en iyisidir.

    Sıfır Araba Rodaj Süresi

    Çoğu yeni araba için rodaj süresi genellikle ilk 1000 kilometredir. Bu süre zarfında, aşağıdaki önerilere uyman önemlidir:

    • Ani hızlanmalardan ve frenlerden kaçın
    • Aşırı yük yükleme
    • Sürekli yüksek devirlerde sürüş yapma

    Rodaj Nasıl Yapılır?

    Rodajı doğru şekilde gerçekleştirmek için aşağıdaki adımları uygula:

    • İlk 500 kilometreyi düşük devirlerde ve değişken hızlarda sür.
    • İkinci 500 kilometrede, devirleri kademeli olarak artır ve daha fazla yolculuk yap.
    • Rodaj süresinin sonunda, motorun rodajını tamamlamak için bir yağ değişimi yaptır.

    Rodaj sürecine uymak, aracının uzun vadeli performansını ve ömrünü korumak için önemlidir. Bu nedenle, rodaj süresi boyunca uzun yola çıkmaktan kaçınmak ve önerilen yönergelere uymak en iyisidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tamam iste orada denileni yaparsin ustam. Ara ara hizin farkli olsun. Ani fren ve kalkis yapma tamamdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Tamam iste orada denileni yaparsin ustam. Ara ara hizin farkli olsun. Ani fren ve kalkis yapma tamamdir
    Dilimizde tüy bitti valla .

    Rodajı en iyi yapılacağı yer şehirler arası yollardır zaten . Kullanma kılavuzuna da bakarak hareket et hep sabit devir gitme ama deviri sonlara da vurma .

    Hayırlı olsun araç .
  • Bizde araci farkli sehirde aldigimiz icin rodajin bir kismini uzun yolda yaptik.

    Sabit hizda ve devirde gitme fazla,surekli degisken hizin olsun.Motoru da fazla zorlama yeterli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Bizde araci farkli sehirde aldigimiz icin rodajin bir kismini uzun yolda yaptik.

    Sabit hizda ve devirde gitme fazla,surekli degisken hizin olsun.Motoru da fazla zorlama yeterli
    Yorumlarınız için teşekkürler.

    @TheCaliph_ En iyisi bir rehber hazırlayın, hem siz yorulmayın hem biz boşu boşuna konu açmayalım
  • Sürekli belli hızla gitmeyin, biraz 80 le bi süre 120 ile. Bi de çok fazla uzun süre kullanmayın bol bol molalı gidin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Sürekli belli hızla gitmeyin, biraz 80 le bi süre 120 ile. Bi de çok fazla uzun süre kullanmayın bol bol molalı gidin.
    aynı hızda (devirde) 20 dk.dan fazla sürmeyin hızınızı (devrinizi) arttırın yada düşürün, o şekilde de 20 dk sürün.
    Yani değişken hız/devir ile yolculuk yapın.
    biz de 1 ay önce almıştık, daha 100 kmde iken 350 kmlik uzun yol yaptık.
    en çok dikkat edeceğiniz ise devir çok yüksek olmasın yani motoru fazla
    sıkmayın,çok yüksek hızlara /devirlere çıkmayın. Yani 130-140 km. hızı geçmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realgs -- 10 Mayıs 2015; 22:24:21 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bilmedigimden soruyorum, rodajda belirtilen hareketlere uymazsak ne olur? Arabanin motoruna hasar mi veririz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: H.E

    Gecen hafta aldığımız sıfır km toyota yaris 1,33 benzinli cvt araç şu anda 200 km'de ama 400 km boyunca otoyolda gitmeyi düşünüyorum, rodaj sürecinde böyle bir şey yapmak doğru mudur?

    Aracın kitapciginda söyle bir şey yazıyor; rodaj sürecinde ilk 300 km ani frenlemelerden, ilk 800km römork çekiminden, ilk 1000 km ani hızlanmalardan, uzun süre düşük devirde kullanmaktan ve uzun süre sabit hızda gitmekten kaçının.

    Bu konuda bilgili forum üyeleri yorum yaparsa sevinirim. Teşekkürler.

    Yok ilk bir sene garaja çekip seyretceksin aracı hocam, bozulur bak uzun yol yaparsan...

    Böyle saçma soru olmaz yahu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    Bilmedigimden soruyorum, rodajda belirtilen hareketlere uymazsak ne olur? Arabanin motoruna hasar mi veririz?

    Binlerce parçadan oluşan bir ürn var ortada.Bu binlerce parça birşeştirilip bir araya getirilmiş.
    birbirini tanımayan ve beraber çalışmaya alışmamış parçalar. Birbirini tanıma ve alışma süresidir rodaj.
    Ani,sert,limirüstü yapılan hareketler bu uyuma zarar verebilir. Başta motor olmak üzere birçok mekanik çalışan bölümlere
    gözle görülür zarar vermese de uzun vadede ortaya çıkabilecek, ömrünü kısaltacak mikro sorunlara yol açabilir.
    özellikle silindir- piston -subap triosunda uzun vadede sorun yaşatabilir.
  • Rodaj kalmadı hocam artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realgs

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    Bilmedigimden soruyorum, rodajda belirtilen hareketlere uymazsak ne olur? Arabanin motoruna hasar mi veririz?

    Binlerce parçadan oluşan bir ürn var ortada.Bu binlerce parça birşeştirilip bir araya getirilmiş.
    birbirini tanımayan ve beraber çalışmaya alışmamış parçalar. Birbirini tanıma ve alışma süresidir rodaj.
    Ani,sert,limirüstü yapılan hareketler bu uyuma zarar verebilir. Başta motor olmak üzere birçok mekanik çalışan bölümlere
    gözle görülür zarar vermese de uzun vadede ortaya çıkabilecek, ömrünü kısaltacak mikro sorunlara yol açabilir.
    özellikle silindir- piston -subap triosunda uzun vadede sorun yaşatabilir.

    Tesekkurler. Ancak artik rodaj suresinin fabrikada acildigini duymustum. Eskiden rodaj onemli bir sure olabilirdi araclar icin ama gunumuzde durumun fakli oldugunu bazi kisilerden isitmistim. Yani bir tur efsane gibi degil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne rodajı ya şahin mi bu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realgs

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    Bilmedigimden soruyorum, rodajda belirtilen hareketlere uymazsak ne olur? Arabanin motoruna hasar mi veririz?

    Binlerce parçadan oluşan bir ürn var ortada.Bu binlerce parça birşeştirilip bir araya getirilmiş.
    birbirini tanımayan ve beraber çalışmaya alışmamış parçalar. Birbirini tanıma ve alışma süresidir rodaj.
    Ani,sert,limirüstü yapılan hareketler bu uyuma zarar verebilir. Başta motor olmak üzere birçok mekanik çalışan bölümlere
    gözle görülür zarar vermese de uzun vadede ortaya çıkabilecek, ömrünü kısaltacak mikro sorunlara yol açabilir.
    özellikle silindir- piston -subap triosunda uzun vadede sorun yaşatabilir.

    Mantıklı bir açıklama olmuş, teşekkürler. Bazıları rodaj tarihte kaldı diyor ama kitapçıkta yazdığına göre bir önemi vardır diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: H.E

    quote:

    Orijinalden alıntı: realgs

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    Bilmedigimden soruyorum, rodajda belirtilen hareketlere uymazsak ne olur? Arabanin motoruna hasar mi veririz?

    Binlerce parçadan oluşan bir ürn var ortada.Bu binlerce parça birşeştirilip bir araya getirilmiş.
    birbirini tanımayan ve beraber çalışmaya alışmamış parçalar. Birbirini tanıma ve alışma süresidir rodaj.
    Ani,sert,limirüstü yapılan hareketler bu uyuma zarar verebilir. Başta motor olmak üzere birçok mekanik çalışan bölümlere
    gözle görülür zarar vermese de uzun vadede ortaya çıkabilecek, ömrünü kısaltacak mikro sorunlara yol açabilir.
    özellikle silindir- piston -subap triosunda uzun vadede sorun yaşatabilir.

    Mantıklı bir açıklama olmuş, teşekkürler. Bazıları rodaj tarihte kaldı diyor ama kitapçıkta yazdığına göre bir önemi vardır diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Ani sert hareketler olmadığı sürece sıkıntı yaratmaz. Ben 800 kmdeyken uzun yola çıkmıştım 10 saatlik yola gitmiştim.




  • Rodaj vardır. Fiziken parcaların birbirine alısması lazım zaten. Yeni balata takınca bile fren zank diye tutmuyor eskisi gibi. Anca alıstıktan sonra.

    Sürekli sabit hızda gitmeyin. Yüksek devirden kacının ve ani gaz tepkilerinden kacının. Sorun olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rodaj yok diye bir şey yok. Sadece rodaj eskisi gibi sarsıntılı ve uzun değil.

    Sorunun cevabına gelirsek en iyi rodaj uzun yolda olur zaten. Arabayı boğmayın ve zorlamayın, sürekli aynı decirde gitmeyin hafif fren yapın sonra yumuşak yumuşak gaza basın yani oyuncak gibi oynayın arabayla.

    İlk 1000-1500 km böyle kullanın, sonra da yine uzun yola çıkın 4 e alın vitesi ve basın yolun elverdiğince arabayı zorlayın. Optimum rodaj böyle olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bişey olsaydı bacanağın aracına olurdu. Yeni araçla 2 kere Bodruma git gel yaptı. Yeterki limitleri zorlayan hareketler yapmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadasim sifir arac almisti uzun yola cikacam dedi olum yapma etme dedik dinletemedik adam direksiyon basinda kalp krizi gecirmis.

    Rodaj suresi bitmeden uzun yola cikmak kan basincini artirir hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon alıyorsunuz, boyle şeylere takılmaman lazim. O motorların tek bir özelliği var o da dayanıklılık ve sorunsuzluk, başka da bi numarası yok zaten (:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.