Şimdi Ara

Rölantide tekleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
4.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Opel Corsa 1.4 otomatik vites aracım, ışıklarda beklerken vuruntu yapıyor. Bugün kaputu kaldırıp baktım çıt çıt ses geliyor motor hafif sarsılıyor.
    Aşağıya videosunu ekledim.
    Bu ses bujiden mi bobinden mi yoksa lpg enjektörlerinden mi geliyor olabilir?








  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Rölantide Tekleme: Nedenleri ve Çözümleri

    Rölantide tekleme, aracın rölantideyken düzensiz çalışması ve motorun sallandığı durumlarda ortaya çıkan bir sorundur. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve araç performansını önemli ölçüde etkileyebilir.

    Rölantide Teklemenin Nedenleri

    • Kirli bujiler: Bujiler, hava-yakıt karışımını ateşlemekten sorumludur. Kirli veya aşınmış bujiler, karışımın düzgün yanmasını önleyerek rölantide teklemelere neden olabilir.
    • Arızalı ateşleme bobinleri: Ateşleme bobinleri, bujilere ateşleme için gerekli kıvılcımı sağlar. Arızalı ateşleme bobinleri, bir veya daha fazla silindirde kıvılcım eksikliğine neden olarak rölantide teklemelere yol açabilir.
    • Tıkalı hava filtresi: Hava filtresi, motora temiz hava sağlar. Tıkalı bir hava filtresi, hava akışını kısıtlayarak hava-yakıt karışımının bozulmasına ve rölantide teklemelere neden olabilir.
    • Yakıt sistemi sorunları: Yakıt sistemi sorunları, motora yetersiz veya aşırı yakıt verilmesiyle sonuçlanabilir. Bu da rölantide teklemelere yol açabilir.
    • Vakum sızıntıları: Vakum sızıntıları, motorun hava almasına neden olarak hava-yakıt karışımının zenginleşmesine veya zayıflamasına neden olabilir. Bu da rölantide teklemelere yol açabilir.

    Rölantide Teklemenin Çözümleri

    Rölantide tekleme sorununu çözmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Bujileri kontrol et: Bujileri çıkar ve aşınma veya kirlilik açısından kontrol et. Gerekirse bujileri değiştir.
    • Ateşleme bobinlerini kontrol et: Ateşleme bobinlerini test etmek için bir kıvılcım test cihazı kullan. Arızalı bobinleri değiştir.
    • Hava filtresini değiştir: Hava filtresini düzenli olarak kontrol et ve gerektiğinde değiştir.
    • Yakıt sistemini kontrol et: Yakıt filtresini ve yakıt pompasını kontrol et. Gerekirse bu parçaları değiştir.
    • Vakum sızıntılarını kontrol et: Motor boştayken, vakum hortumlarını ve bağlantı noktalarını vakum sızıntıları açısından kontrol et. Sızıntıları kapatmak için kelepçeleri sık veya hortumları değiştir.

    Rölantide tekleme, düzeltilmesi gereken ciddi bir sorundur. Bu sorun çözülmezse motor performansı düşebilir, yakıt verimliliği azalabilir ve hatta motora zarar verebilir. Rölantide tekleme problemi yaşarsan, aracını en kısa sürede bir oto tamircisine götürmen önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • lifter sesi
    urun.n11.com
    Liqui Moly Lifter Katkısı 300 Ml Subap İteceği Katkısı - n11.com
    https://urun.n11.com/motor-yag-katkisi/liqui-moly-lifter-katkisi-300-ml-subap-itecegi-katkisi-P368000950




  • Anladım lifter sesini. Peki bi de çıt çıt ses var arada. Onu farkettiniz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KomuTan RöGar

    Anladım lifter sesini. Peki bi de çıt çıt ses var arada. Onu farkettiniz mi?
    Lpg yi kapadiginiz zaman ses geliyor mu
  • Gelmiyor. Benzinde o çıt çıt sesi yok. Zaten tekleme de yok.
    Kırmızı ışıkta beklerken yapıyor genelde, yani ışığa yaklaşırken frene basarken başlıyor sanki, beklerken ara ara tekleme yapıyor. Motoru dinlediğimde çıt sesi çıkarıp sarsılıyor motor o anda ufaktan.
  • Lpg nin kronik enjektör sesi olmalı çit çit malesef
  • Vuruntu sübap iteceklerinden, çıt çıt LPG enjektöründen. Kaliteli yağ ve filtresi kullanın ve bu sesi duymaya başladığınız zaman yağı değiştirin. Aracın bakım aralığı 15 bin km diye illa bu km de yağı değişecek diye bir durum yok,o süre maksimumdur. Örneğin VW araçlarda Castrol'un kaliteli yağını kullansanız bile 8 bin km civarında bu sesi duyabilirsiniz.

    Çıt çıt ise normal,sorun değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Vuruntu sübap iteceklerinden, çıt çıt LPG enjektöründen. Kaliteli yağ ve filtresi kullanın ve bu sesi duymaya başladığınız zaman yağı değiştirin. Aracın bakım aralığı 15 bin km diye illa bu km de yağı değişecek diye bir durum yok,o süre maksimumdur. Örneğin VW araçlarda Castrol'un kaliteli yağını kullansanız bile 8 bin km civarında bu sesi duyabilirsiniz.

    Çıt çıt ise normal,sorun değil.
    Bilgisayara bağlayıp bakıldı, hata vermedi. Yani bobinde ya da bujide sıkıntı yok dediler ama, bujilerin ömrünü doldurduğunu anlamak için illa hata kodu mu vermesi gerekir?
  • Buyuk ihtimal sorununuz lpg enjektorlerinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Vuruntu sübap iteceklerinden, çıt çıt LPG enjektöründen. Kaliteli yağ ve filtresi kullanın ve bu sesi duymaya başladığınız zaman yağı değiştirin. Aracın bakım aralığı 15 bin km diye illa bu km de yağı değişecek diye bir durum yok,o süre maksimumdur. Örneğin VW araçlarda Castrol'un kaliteli yağını kullansanız bile 8 bin km civarında bu sesi duyabilirsiniz.

    Çıt çıt ise normal,sorun değil.
    Yağ Gm 5-30 tam sentetik, yağ filtresi de gm orjinal kullanıldı daha 5 bin kmye yakın oldu.
    Vuruntu subap iteceklerinden, çıt çıt lpg enjektörlerinden demişsiniz ama bana çıt sesiyle beraber vuruntu var gibi geldi. Yani ikisi aynı anda oluyor sanki. Bu normal mi yoksa tesadüf mü sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shootgun35

    Buyuk ihtimal sorununuz lpg enjektorlerinde
    Motor ustası da öyle söyledi. Bilgisayardan hata kodu çıkmadı çünkü. Ama merak ediyorum, bobin ya da bujide sıkıntı varsa illa ki hata kodu verir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KomuTan RöGar

    Motor ustası da öyle söyledi. Bilgisayardan hata kodu çıkmadı çünkü. Ama merak ediyorum, bobin ya da bujide sıkıntı varsa illa ki hata kodu verir mi?

    Alıntıları Göster
    Bobin veya bujinizde hata olsa lpg yi kapattiginiz zaman ses kesilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shootgun35

    Bobin veya bujinizde hata olsa lpg yi kapattiginiz zaman ses kesilmez.

    Alıntıları Göster
    Anladım. Ama lpg deyken de her zaman yapmıyor çıt çıt. Daha çok motor iyice ısınınca yapıyor sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KomuTan RöGar

    Anladım. Ama lpg deyken de her zaman yapmıyor çıt çıt. Daha çok motor iyice ısınınca yapıyor sanırım.

    Alıntıları Göster
    Hocam benzindeyken hic yapmiyormus bence tesaduf olamaz boyle birsey ayni sorunu daha once bende yasamistim buyuk ihtimal lpg enjektorlerinizde ariza var once onlari degistirin diger sese gelince arkadaslar daha once yazmislar ama yinede yazayim once aracinizin yag bakimlarini iyi bir yerde yaptirin yag filtresini ve yagini degistirisinler yine ses devam ederse lifter ve subaplarinizda sorun var demektir.




  • Buji görsel olarak anlaşılır bobinler ise ateşlemede sorun varsa yani araç tekliyor ise anlaşılır. Buji genelde hata kodu vermez bobin ise ileri seviyelerde verir.
  • 2016 model corsa aracım vsr, aynı durum bende de vardı tam tarif ettiğiniz gibi. buji bobininin 4lü kolu var birisi çatlamıstı, 500 tl he yakın bir fiyata yenisini aldım, değişince problem çözüldü. iyi forumlar
  • sökmesi basit, daha önce yazdığım cevaba binaen söküp dikkatli bakmak lazım çatlağı takarken farkettik
  • sökmesi basit, daha önce yazdığım cevaba binaen söküp dikkatli bakmak lazım çatlağı takarken farkettik
  • determinant1 D kullanıcısına yanıt
    Aynen. Bugün ben de o masrafın altına girdim. Bobinde kıvılcım vardı bir gözde, sökülünce direk içerde kaldı o kulağı, kopmuş. Bize de 600e kitlediler. Acele oldu biraz, yoksa internetten alırdım.
    Bujileri de değiştirttim, Bosch iridyum taktırdım. İnşallah tekrar yaşamayız aynı sıkıntıyı.
    Ama bu motorlarda bobin, buji fazla dayanmıyor diyor usta, bakalım,.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Buji görsel olarak anlaşılır bobinler ise ateşlemede sorun varsa yani araç tekliyor ise anlaşılır. Buji genelde hata kodu vermez bobin ise ileri seviyelerde verir.
    İşte sorun şu ki ustamız hata kodu vermediyse sıkıntı yoktur demişti. Ama sökünce gördük ki bobinin bir kulağı patlamış. Buji içine su kaçmış diyor, nası olduysa
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.