Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
351.719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • debriyajınızla ilgili sıkıntı için baskı-balataya baktırmanız gerekebilir. ancak devir ile debriyajın birbiriyle alakası yok.


    devrinizin yükselip orada takılı kalmasının sebebi asıl adı IACV(idle air control valve) olan sanayide ise rölanti motoru, stepper motor, rölanti valfi, rölanti sensörü gibi isimlerle anılan parçanızdır.

    bu parça gaz kelebeğinizin hemen ön tarafında emme manifolduna giren ve arkasında 4 kabloluk bir elektik soketi olan bir parçadır. işi, rölantide iken kapalı duran gaz kelebeğinden dolayı rölanti hava beslemesini alamayan motora gaz kelebeğinden sonraki bölümden gerektiği kadar açılarak hava girdisini sağlamak ve rölantiyi uygun devirde sabitlemektir. soğuk motorda ısınana kadar yüksek devirde çalışıp, ısındıkça devri düşüren yani eski deyişle otomatik jikle işini yapan da bu parçadır.

    bu parça zaman içinde kirlenir. her araçta kirlenir ancak biz de karter havalandırması da o bölgeye geri döndürüldüğü için yağ buharndan dolayı daha çabuk kirlenir. is ve kurum bağlar ve içindeki gres yağına benzer özel yağ katılaşıp tıkanıklık yapmaya başlamasına sebep olur.

    yapmanız gereken bu parçayı sökün. içi motorin dolu bir kaba daldırın ve motorin iç yapısına işleyip içerdeki kurumları da söküp temizleyene kadar çalkalayın. yani güzelce temizliğini yapın. motorin dışı başka çözücüler ve kimyasallar kullanmayın. (gerçi ben wd40'da kulllanıyorum ama en güzeli motorindir). sonra parçayı yerine takın. kendini kalibre etmesi için kontağı açık konuma getirin. 8-10 defa gaz pedalına dip gaz yapıp bırakın. kontağı kapatın ve 1-2 saniye bekleyip tekrar açın. sonrasında aracınızı çalıştırabilirsiniz.

    bu işlemi bu parçada sorun olmasa da belli dönemlerde (6 ay-1 yıl) uygulayabilirsiniz. bu bir bakım ve temizlik işidir. eğer rölanti sensörünüzdeki bu problem bahsettiğim kirlilikten kaynaklı ise düzelecektir. ancak bu temizliğe ve bakıma rağmen düzelmiyorsa o zaman bu valfin iç yapısında yapısal bir sorun vardır (bu sorunu ve iç yapısını da uzun uzun anlatabilirim ama gereksiz ve uzun bir bilgi olur) ve artık ekonomik ömrünü tamamlamış demektir. o zaman yenisini bulup almanız gerekebilir.



     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<


     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 9 Ağustos 2011; 23:37:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    debriyajınızla ilgili sıkıntı için baskı-balataya baktırmanız gerekebilir. ancak devir ile debriyajın birbiriyle alakası yok.


    devrinizin yükselip orada takılı kalmasının sebebi asıl adı IACV(idle air control valve) olan sanayide ise rölanti motoru, stepper motor, rölanti valfi, rölanti sensörü gibi isimlerle anılan parçanızdır.

    bu parça gaz kelebeğinizin hemen ön tarafında emme manifolduna giren ve arkasında 4 kabloluk bir elektik soketi olan bir parçadır. işi, rölantide iken kapalı duran gaz kelebeğinden dolayı rölanti hava beslemesini alamayan motora gaz kelebeğinden sonraki bölümden gerektiği kadar açılarak hava girdisini sağlamak ve rölantiyi uygun devirde sabitlemektir. soğuk motorda ısınana kadar yüksek devirde çalışıp, ısındıkça devri düşüren yani eski deyişle otomatik jikle işini yapan da bu parçadır.

    bu parça zaman içinde kirlenir. her araçta kirlenir ancak biz de karter havalandırması da o bölgeye geri döndürüldüğü için yağ buharndan dolayı daha çabuk kirlenir. is ve kurum bağlar ve içindeki gres yağına benzer özel yağ katılaşıp tıkanıklık yapmaya başlamasına sebep olur.

    yapmanız gereken bu parçayı sökün. içi motorin dolu bir kaba daldırın ve motorin iç yapısına işleyip içerdeki kurumları da söküp temizleyene kadar çalkalayın. yani güzelce temizliğini yapın. motorin dışı başka çözücüler ve kimyasallar kullanmayın. (gerçi ben wd40'da kulllanıyorum ama en güzeli motorindir). sonra parçayı yerine takın. kendini kalibre etmesi için kontağı açık konuma getirin. 8-10 defa gaz pedalına dip gaz yapıp bırakın. kontağı kapatın ve 1-2 saniye bekleyip tekrar açın. sonrasında aracınızı çalıştırabilirsiniz.

    bu işlemi bu parçada sorun olmasa da belli dönemlerde (6 ay-1 yıl) uygulayabilirsiniz. bu bir bakım ve temizlik işidir. eğer rölanti sensörünüzdeki bu problem bahsettiğim kirlilikten kaynaklı ise düzelecektir. ancak bu temizliğe ve bakıma rağmen düzelmiyorsa o zaman bu valfin iç yapısında yapısal bir sorun vardır (bu sorunu ve iç yapısını da uzun uzun anlatabilirim ama gereksiz ve uzun bir bilgi olur) ve artık ekonomik ömrünü tamamlamış demektir. o zaman yenisini bulup almanız gerekebilir.



     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<


     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<


    Yaklasik 4 aydir rölanti dalgalanmasi yasiyorum.
    Şöyle ki ; gaz verip debriyaja bastığımda devir 3000'lere çıkıyor orada bir iki saniye kalip inmeye başlıyor ve bir iki sn sonra 1000 rölantiye iniyor.
    Bunun için Aya'nın bahsettigi mazotla temizleme işlemini yaptım, olmadı. Rölanti sensörünü degistirdim, olmadı. Yeni aldığım rölanti sensörü de arızalı olabilir diye, arkadaşın Rover'ından sorunsuz rölanti sensörü ve kelebek sensörünü cikardim yine olmadı.
    Sonra Istanbul Floryadaki Rovser'e gittim. Aracımı ariza tespit cihazına bagladilar, bilgisayarda bununla ilgili bir sorun gozukmedi. Usta bir kac testten sonra rölanti sensoru (IACV) ve kelebek sensorunun sorununun olmadigini (bu arada egzantrike de bakti) aractaki rolanti probleminin Kelebek bogazından kaynaklandigini soyledi. Bu parcayi da degistirdim ve tahmin edeceginiz gibi sorun yine cozulmedi.
    Aya hocam ne diyorsun bu konuda, sence atladigimiz bir sey mi var?
    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Stepper 1.4 ve 1.6 larda çok sorunlu bir parça
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    debriyajınızla ilgili sıkıntı için baskı-balataya baktırmanız gerekebilir. ancak devir ile debriyajın birbiriyle alakası yok.


    devrinizin yükselip orada takılı kalmasının sebebi asıl adı IACV(idle air control valve) olan sanayide ise rölanti motoru, stepper motor, rölanti valfi, rölanti sensörü gibi isimlerle anılan parçanızdır.

    bu parça gaz kelebeğinizin hemen ön tarafında emme manifolduna giren ve arkasında 4 kabloluk bir elektik soketi olan bir parçadır. işi, rölantide iken kapalı duran gaz kelebeğinden dolayı rölanti hava beslemesini alamayan motora gaz kelebeğinden sonraki bölümden gerektiği kadar açılarak hava girdisini sağlamak ve rölantiyi uygun devirde sabitlemektir. soğuk motorda ısınana kadar yüksek devirde çalışıp, ısındıkça devri düşüren yani eski deyişle otomatik jikle işini yapan da bu parçadır.

    bu parça zaman içinde kirlenir. her araçta kirlenir ancak biz de karter havalandırması da o bölgeye geri döndürüldüğü için yağ buharndan dolayı daha çabuk kirlenir. is ve kurum bağlar ve içindeki gres yağına benzer özel yağ katılaşıp tıkanıklık yapmaya başlamasına sebep olur.

    yapmanız gereken bu parçayı sökün. içi motorin dolu bir kaba daldırın ve motorin iç yapısına işleyip içerdeki kurumları da söküp temizleyene kadar çalkalayın. yani güzelce temizliğini yapın. motorin dışı başka çözücüler ve kimyasallar kullanmayın. (gerçi ben wd40'da kulllanıyorum ama en güzeli motorindir). sonra parçayı yerine takın. kendini kalibre etmesi için kontağı açık konuma getirin. 8-10 defa gaz pedalına dip gaz yapıp bırakın. kontağı kapatın ve 1-2 saniye bekleyip tekrar açın. sonrasında aracınızı çalıştırabilirsiniz.

    bu işlemi bu parçada sorun olmasa da belli dönemlerde (6 ay-1 yıl) uygulayabilirsiniz. bu bir bakım ve temizlik işidir. eğer rölanti sensörünüzdeki bu problem bahsettiğim kirlilikten kaynaklı ise düzelecektir. ancak bu temizliğe ve bakıma rağmen düzelmiyorsa o zaman bu valfin iç yapısında yapısal bir sorun vardır (bu sorunu ve iç yapısını da uzun uzun anlatabilirim ama gereksiz ve uzun bir bilgi olur) ve artık ekonomik ömrünü tamamlamış demektir. o zaman yenisini bulup almanız gerekebilir.



     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<


     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<


    Yaklasik 4 aydir rölanti dalgalanmasi yasiyorum.
    Şöyle ki ; gaz verip debriyaja bastığımda devir 3000'lere çıkıyor orada bir iki saniye kalip inmeye başlıyor ve bir iki sn sonra 1000 rölantiye iniyor.
    Bunun için Aya'nın bahsettigi mazotla temizleme işlemini yaptım, olmadı. Rölanti sensörünü degistirdim, olmadı. Yeni aldığım rölanti sensörü de arızalı olabilir diye, arkadaşın Rover'ından sorunsuz rölanti sensörü ve kelebek sensörünü cikardim yine olmadı.
    Sonra Istanbul Floryadaki Rovser'e gittim. Aracımı ariza tespit cihazına bagladilar, bilgisayarda bununla ilgili bir sorun gozukmedi. Usta bir kac testten sonra rölanti sensoru (IACV) ve kelebek sensorunun sorununun olmadigini (bu arada egzantrike de bakti) aractaki rolanti probleminin Kelebek bogazından kaynaklandigini soyledi. Bu parcayi da degistirdim ve tahmin edeceginiz gibi sorun yine cozulmedi.
    Aya hocam ne diyorsun bu konuda, sence atladigimiz bir sey mi var?
    Tesekkurler


    IACV arızası ya da problemi bilgisayarda görünmez. zaten değiştirip denemişsiniz. sorun onda değilse, geriye kala kala kablolama ile ilgili ya da direkt beyin arızası geliyor. madem arkadaşınızın aynı aracı var onun beyni (ECU) ile değiştirip bir deneyin. yalnız bunu yapmanız için bilgisayara bağlantı yapılıp immo ile beynin eşleştirilmesi gerekir. yani bunu serviste yaptırmalısınız.

    artık bununla da düzelmezse, geriye mekanik problemler kalır. yani bir yerlerden ya hava alıyordur ya da tam tersine alması gereken havayı düzenli alamıyordur. emme manifoldu çatlağı bakılabilir, emme manifolt contasına bakılabilir vs.

    sonuçta maalesef sizinki özel bir duruma giriyor. eninde sonunda çözülür ama uğraşacak vakit ve sabır istiyor...

    belki gaz kelebek potansiyometresinden kaynaklı da olabilir diyecektim ama kelebeği de değiştirip bakmışsınız. dolayısıyla o şıkkı eliyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    debriyajınızla ilgili sıkıntı için baskı-balataya baktırmanız gerekebilir. ancak devir ile debriyajın birbiriyle alakası yok.


    devrinizin yükselip orada takılı kalmasının sebebi asıl adı IACV(idle air control valve) olan sanayide ise rölanti motoru, stepper motor, rölanti valfi, rölanti sensörü gibi isimlerle anılan parçanızdır.

    bu parça gaz kelebeğinizin hemen ön tarafında emme manifolduna giren ve arkasında 4 kabloluk bir elektik soketi olan bir parçadır. işi, rölantide iken kapalı duran gaz kelebeğinden dolayı rölanti hava beslemesini alamayan motora gaz kelebeğinden sonraki bölümden gerektiği kadar açılarak hava girdisini sağlamak ve rölantiyi uygun devirde sabitlemektir. soğuk motorda ısınana kadar yüksek devirde çalışıp, ısındıkça devri düşüren yani eski deyişle otomatik jikle işini yapan da bu parçadır.

    bu parça zaman içinde kirlenir. her araçta kirlenir ancak biz de karter havalandırması da o bölgeye geri döndürüldüğü için yağ buharndan dolayı daha çabuk kirlenir. is ve kurum bağlar ve içindeki gres yağına benzer özel yağ katılaşıp tıkanıklık yapmaya başlamasına sebep olur.

    yapmanız gereken bu parçayı sökün. içi motorin dolu bir kaba daldırın ve motorin iç yapısına işleyip içerdeki kurumları da söküp temizleyene kadar çalkalayın. yani güzelce temizliğini yapın. motorin dışı başka çözücüler ve kimyasallar kullanmayın. (gerçi ben wd40'da kulllanıyorum ama en güzeli motorindir). sonra parçayı yerine takın. kendini kalibre etmesi için kontağı açık konuma getirin. 8-10 defa gaz pedalına dip gaz yapıp bırakın. kontağı kapatın ve 1-2 saniye bekleyip tekrar açın. sonrasında aracınızı çalıştırabilirsiniz.

    bu işlemi bu parçada sorun olmasa da belli dönemlerde (6 ay-1 yıl) uygulayabilirsiniz. bu bir bakım ve temizlik işidir. eğer rölanti sensörünüzdeki bu problem bahsettiğim kirlilikten kaynaklı ise düzelecektir. ancak bu temizliğe ve bakıma rağmen düzelmiyorsa o zaman bu valfin iç yapısında yapısal bir sorun vardır (bu sorunu ve iç yapısını da uzun uzun anlatabilirim ama gereksiz ve uzun bir bilgi olur) ve artık ekonomik ömrünü tamamlamış demektir. o zaman yenisini bulup almanız gerekebilir.



     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<


     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<


    Yaklasik 4 aydir rölanti dalgalanmasi yasiyorum.
    Şöyle ki ; gaz verip debriyaja bastığımda devir 3000'lere çıkıyor orada bir iki saniye kalip inmeye başlıyor ve bir iki sn sonra 1000 rölantiye iniyor.
    Bunun için Aya'nın bahsettigi mazotla temizleme işlemini yaptım, olmadı. Rölanti sensörünü degistirdim, olmadı. Yeni aldığım rölanti sensörü de arızalı olabilir diye, arkadaşın Rover'ından sorunsuz rölanti sensörü ve kelebek sensörünü cikardim yine olmadı.
    Sonra Istanbul Floryadaki Rovser'e gittim. Aracımı ariza tespit cihazına bagladilar, bilgisayarda bununla ilgili bir sorun gozukmedi. Usta bir kac testten sonra rölanti sensoru (IACV) ve kelebek sensorunun sorununun olmadigini (bu arada egzantrike de bakti) aractaki rolanti probleminin Kelebek bogazından kaynaklandigini soyledi. Bu parcayi da degistirdim ve tahmin edeceginiz gibi sorun yine cozulmedi.
    Aya hocam ne diyorsun bu konuda, sence atladigimiz bir sey mi var?
    Tesekkurler


    IACV arızası ya da problemi bilgisayarda görünmez. zaten değiştirip denemişsiniz. sorun onda değilse, geriye kala kala kablolama ile ilgili ya da direkt beyin arızası geliyor. madem arkadaşınızın aynı aracı var onun beyni (ECU) ile değiştirip bir deneyin. yalnız bunu yapmanız için bilgisayara bağlantı yapılıp immo ile beynin eşleştirilmesi gerekir. yani bunu serviste yaptırmalısınız.

    artık bununla da düzelmezse, geriye mekanik problemler kalır. yani bir yerlerden ya hava alıyordur ya da tam tersine alması gereken havayı düzenli alamıyordur. emme manifoldu çatlağı bakılabilir, emme manifolt contasına bakılabilir vs.

    sonuçta maalesef sizinki özel bir duruma giriyor. eninde sonunda çözülür ama uğraşacak vakit ve sabır istiyor...

    belki gaz kelebek potansiyometresinden kaynaklı da olabilir diyecektim ama kelebeği de değiştirip bakmışsınız. dolayısıyla o şıkkı eliyorum...




    T serisi motorlarda bu söz konusu olabilirmi hocam ?




  • IACV'yi soruyorsanız, o parça elektronik enjeksiyonlu tüm araçlarda vardır. T serisi, K serisi farketmez.

    yalnız K serisinde kullanılan iacv ile T serisinin iacv'si birbirinden farklı yapıda...

    ancak rölanti dalgalanma, yüksek devirde takılı kalma sorunları genelde bu sensörden kaynaklı olur. daha geniş bir zamanda arzu ederseniz nasıl çalıştığını, ne iş yaptığını detaylı olarak anlatırım. ama şu an vakit sorunum olduğu için yazamıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 16 Ağustos 2011; 16:39:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    IACV'yi soruyorsanız, o parça elektronik enjeksiyonlu tüm araçlarda vardır. T serisi, K serisi farketmez.

    yalnız K serisinde kullanılan iacv ile T serisinin iacv'si birbirinden farklı yapıda...

    ancak rölanti dalgalanma, yüksek devirde takılı kalma sorunları genelde bu sensörden kaynaklı olur. daha geniş bir zamanda arzu ederseniz nasıl çalıştığını, ne iş yaptığını detaylı olarak anlatırım. ama şu an vakit sorunum olduğu için yazamıyorum...



    Ne yalan söyleyeyim iyi olur hocam aydınlatırsanız bizi sevinirim.Yine de teşekkürler ilgi ve alakanız için
  • Merhaba sayın rover kullanıcıları. Sizlerden özür dileyerk bir soru sormak istiyorum. Rover 216 coupe aracın bagaj hacmini merak ediyorum. İnternette aradım net bilgi bulamadım. Bagaj hacmini neden merak ediyorum; 20 yaşındayım, tekerlekli sandalye durumum var, alacağım aracın mecburen bagajının biraz büyük olması gerekiyor. Görünüş bakımından bu araç hoşuma gitti. Bagaj durumuda müsaitse almayı düşünüyoruz. Bilginiz için şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seco917

    Merhaba sayın rover kullanıcıları. Sizlerden özür dileyerk bir soru sormak istiyorum. Rover 216 coupe aracın bagaj hacmini merak ediyorum. İnternette aradım net bilgi bulamadım. Bagaj hacmini neden merak ediyorum; 20 yaşındayım, tekerlekli sandalye durumum var, alacağım aracın mecburen bagajının biraz büyük olması gerekiyor. Görünüş bakımından bu araç hoşuma gitti. Bagaj durumuda müsaitse almayı düşünüyoruz. Bilginiz için şimdiden teşekkürler.


    Ben de net bir bilgiye ulaşamadım.Fakat bir arkadaşımda 216 coupe var. BAgajın yükleme yeri dar alçak bir bagaj fakat uzun ve geniş bu linkte bagaj net olarak olmasada görünüyor.Bence işinizi karşılar .
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-hasarli-araclar-otomobil-hasarli-rover-216-honda-motorlu-53210029/detay/?keyword=rover%20216%20coupe




  • @Lé Cola teşekkür ederim ilginiz için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seco917

    @Lé Cola teşekkür ederim ilginiz için.


    est. ne demek
  • Selam arkadaşlar.
    Aracıma 1 adet jant aramaktayım. İstanbul içi uygun fiyatla hemen satın alabilirim.
    Bir de İstanbul'da hangi çıkmacılarda bulabilirim acaba bu parçayı? Bilgi verirseniz sevinirim.

     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<
  • arkadaşlar bizde rover 420si marka arac bulunmakta bu araca siyah tabanlı ledli fark takmak istiyoruz fakat bu araç için üretilmiş angel eyes farlar yok honda civic parçalarının çoğu uyuyor dediler internetten baktığım kadarıyla 92-95 model civiclerin farları çok benziyor bu konuda bilgisi olan bi abimiz arkadaşımız yardımcı olursa çok memnun kalırız teşekkürler !
  • 400 için özel far şimdiye kadar hiç rastlamadım, duymadım. aracınız eurocivic ile bir çok ortak noktaya sahiptir. ancak farlar konusunda emin değilim. bağlantı noktalarında biraz farklar olabilir. alacaksanız bunu göz önünde bulundurarak alın. uymazsa geri verme konusunda sıkıntı yaşamayın sonra.


    bu arada bu tür ürünler arayanlar için yeri gelmişken söylemek isterim. 200 serisi hb ve couepe'ler için bu tür ürünler (özel far ve stop grubu) tasarlayan bir üretici var. taiwan'lı junyan firmasından bu tür ürünleri bakabilirsiniz.

    http://www.junyan.com.tw/products.asp?ProID=144&CatLevel=0&CatName=Rover




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zrb

    Selam arkadaşlar.
    Aracıma 1 adet jant aramaktayım. İstanbul içi uygun fiyatla hemen satın alabilirim.
    Bir de İstanbul'da hangi çıkmacılarda bulabilirim acaba bu parçayı? Bilgi verirseniz sevinirim.

     >>Rover Kullanıcıları Kulübü<<



    yenisini alsan daha ucuza gelir hurdacılar takımı bozmaz bozsa bile senden tamamının parasını isterler
  • 150 liraya hallettim.
    Takımına 600 lira istediler, ben 330 liraya 5 tane jant almış oldum.
    Patlak olanı da sokaktan geçen hurdacıya sattım gitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zrb

    150 liraya hallettim.
    Takımına 600 lira istediler, ben 330 liraya 5 tane jant almış oldum.
    Patlak olanı da sokaktan geçen hurdacıya sattım gitti.


    Hayırlı olsun
  • Merhaba arkadaslar,

    2001 model dizel rover 25 buldum, sormak istedigim, debriyaj balatasi ve triger kayisi hangi araliklarla degisiyor?
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.