diyelim ki aile büyüklerimizin kenarda kalmış bir külüstürü var, ruhsatı, evrakları tamam, vergileri ödeniyor ancak araba 1-2 senedir kullanılmıyor.. biz de bu aracı almak istiyoruz ancak yine bu araca uygun bir motor bulunmuş durumda (litresi araçtakinden farklı) ve bu motoru takıp daha sonra kendimiz aracı (farklı renge) boyuyoruz.. montaj ve boya işlemleri bir ustada yapılmadığı için belge/fatura alma şansımız yok.. doğrudan noter satışı esansında yeni ruhsata renk ve hacmin farklı yazılmasını sadece sözle söylesek noter çalışanı kabul eder mi yoksa bir prosedür izlememizi mi ister? eğer bir prosedürü varsa nasıldır?
neden bilmiyorum ama hikaye anlatıyormuş gibi yazmış bulundum bir kere .. aslında içinde bulunduğum gerçek bir durum..
Motor için proje, boya için de fatura olmadan olmaz sanırım.
Motoru nereden aldiniz...Calinti olmadigi ne malum...Motor 0'mi...Cikma ise ciktigi aracin hurda belgesi nerde....vs..Trafik bu sorulari size sorar benden soylemesi
Boya için bir boyacıdan fatura almanız lazım, yeni boyanın yazılı olduğu
ve
Motor için de fatura gerekecek, yeni motorun seri nosunun yazılı olduğu Ayrıca üzerindeki motordan daha büyük hacimli bir motor takamıyorsunuz. Her nedense kural bu.
ARAÇLARDA RENK DEĞİŞİKLİĞİ
1. Boya Değişikliği ile ilgili Düzenlenen Fatura 2. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1) 3. Dilekçe 4. Karayolları Muayene İstasyonu'nda renk tespiti yaptırılacak.
MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler. 2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı. 3. Teknik belge-plan proje 4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1) 5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan) 6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri 7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır..
Kaynak :www.trafik.gov.tr Tescil işlemleri/ Araç tescil işlemleri bölümü
motor için istenenle mantıklıymış da şimdi ben kendi boyamı satın alıp aracı boyayamayacak mıyım? bu işi yapıp, boyacının birine de 10 lira verip naylon fatura kestirmek zorunda kalacakmışım gibi görünüyor ancak ne gerek var şimdi "yasaları esnetmeye" ?
karayolları muayene istasyonunda neyi tespit edecekler? " evet can bey, gerçekten dediğiniz gibi vişne rengiymiş" mi diyecekler? bir de motorda seri numaralar duruyor ancak motor ilk günkü gibi durmuyor, hurdaya ayrılan bir aracın motoru ve litresine kadar modifiye edilmiş. bunun direk seri numarasını kontrol edip bırakırlar mı yoksa litreyi anlayana kadar parça parça söktürürler mi motoru?