Bildirim
Runflat lastiği normal lastikle değiştirmek
Daha Fazla ![](/static/forum/img/downicon.png)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az ![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
1 Misafir - 1 Masaüstü
![](/static/forum/img/close.png)
Giriş
Mesaj
-
-
Amortisörler RFT lastiklere göre ayarlı. Normal lastikle ciddi bir çukura girseniz yarılma ya da balon yapma ihtimali var.
Konfor az bir miktar artıyor ama. Ben kışlıkları normal lastik olarak kullanıyorum. Şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım ama yazlıklar RFT.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
ROF olmayan kışlıklarla sorun yaşamadıysanız yazlıklarla da sorun olacağını zannetmiyorum -
Teknik olarak bir sey olmaz.
Borusan ozellikle run flat satilmasi icin bu sekilde yonlendiriyor bir nevi sorumluluktan kaciyorlar.
Tabi run flat e gore virajda yanahi daha fazla alta alir ancak run flat olmayan araclarda mutlaka aliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim kışın normal lastik tercih etmemin sebebi hem kullanım süresinin kısa (4 ay) olması hemde kullanım tarzı olarak kışın daha sakin kullanmak. Sonuçta stepne yok patladığı zaman çekici gerek. Lastik tamir kitlerine de pek güvenmeyin lastik yarılırsa hiçbir işe yaramıyorlar.
Yinede siz bilirsiniz tabii. Ama dediğimi unutmayın, amortisörler RFT lastiklere ayarlı. Yani alınan darbeyi absorbe etmesi için daha dayanıklı ve daha sert. Bu da normal lastiklere illa yük bindiren bir şey.
Sağda solda bir şey olmaz diyenlere inanmayın.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
yakıt tüketimi azalıyor onu biliyorum -
quote:
Orijinalden alıntı: froster2006
Teknik olarak bir sey olmaz.
Borusan ozellikle run flat satilmasi icin bu sekilde yonlendiriyor bir nevi sorumluluktan kaciyorlar.
Tabi run flat e gore virajda yanahi daha fazla alta alir ancak run flat olmayan araclarda mutlaka aliyor.
Teknik olarak ne olabileceğini önceki mesajımda yazdım.
Konunun Borusan ile alakası yok, lastikleri bu şekilde satan, amortisörleri buna göre üreten / ürettiren, şasi dinamiklerini bu şartlara göre ayarlayan BMW AG'dir.
Aslında RFT lastiklerin ilk çıkış noktası ve üretim amacı engelli insanların kullandıkları otomobillerde kullanılmasına ilişkin olduğudur. Engelli bir birey otomobilin lastiği patlarsa inip değiştiremeyeceğinden ya da değiştirirken çok zorlanacağından üretici firmalar RFT lastikleri zaten üretiyorlardı zamanında. Lüks markalar bunu konfor arttırıcı, lastik patlarsa uğraşılmasın diye düşünüp kullanmaya başladı.
Sorumluluklarla bir alakası yok! Her şeyi Borusan'ın üstüne atmayı adet haline getirdi iyice herkes. Bilip bilmeden..
RFT lastiklerle normal lastiklerin yanak sertlikleri aynı olmadığı için virajlarda yanal salınım daha fazla oluyor ve tedirgin ediyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: AlkanExclusive
quote:
Orijinalden alıntı: froster2006
Teknik olarak bir sey olmaz.
Borusan ozellikle run flat satilmasi icin bu sekilde yonlendiriyor bir nevi sorumluluktan kaciyorlar.
Tabi run flat e gore virajda yanahi daha fazla alta alir ancak run flat olmayan araclarda mutlaka aliyor.
Teknik olarak ne olabileceğini önceki mesajımda yazdım.
Konunun Borusan ile alakası yok, lastikleri bu şekilde satan, amortisörleri buna göre üreten / ürettiren, şasi dinamiklerini bu şartlara göre ayarlayan BMW AG'dir.
Aslında RFT lastiklerin ilk çıkış noktası ve üretim amacı engelli insanların kullandıkları otomobillerde kullanılmasına ilişkin olduğudur. Engelli bir birey otomobilin lastiği patlarsa inip değiştiremeyeceğinden ya da değiştirirken çok zorlanacağından üretici firmalar RFT lastikleri zaten üretiyorlardı zamanında. Lüks markalar bunu konfor arttırıcı, lastik patlarsa uğraşılmasın diye düşünüp kullanmaya başladı.
Sorumluluklarla bir alakası yok! Her şeyi Borusan'ın üstüne atmayı adet haline getirdi iyice herkes. Bilip bilmeden..
RFT lastiklerle normal lastiklerin yanak sertlikleri aynı olmadığı için virajlarda yanal salınım daha fazla oluyor ve tedirgin ediyor.
Oncelikle bilmedigimi nereden biliyorsunuz.Banane borusandan tuketici olarak yaptiklarini soyluyorum.
Bmw teknik olarak bilir aynen ,ancak run flat i tolere etmek icin gorece daha konforlu ayarlaniyor suspansiyon.
Bildde okudugum makaleyi bulsamda gostersem size ,fark yok diyor tabi manipule etmiyorsa$$$$$$$$$
Metre cm iceren bir test yoksa yazilanlar havada kalir.
Olacaklar yanagin sertliginin getirileri
Olarak getiriler hanesine islenir.
Iyi forumlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 18 Kasım 2015; 14:39:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: froster2006
quote:
Orijinalden alıntı: AlkanExclusive
quote:
Orijinalden alıntı: froster2006
Teknik olarak bir sey olmaz.
Borusan ozellikle run flat satilmasi icin bu sekilde yonlendiriyor bir nevi sorumluluktan kaciyorlar.
Tabi run flat e gore virajda yanahi daha fazla alta alir ancak run flat olmayan araclarda mutlaka aliyor.
Teknik olarak ne olabileceğini önceki mesajımda yazdım.
Konunun Borusan ile alakası yok, lastikleri bu şekilde satan, amortisörleri buna göre üreten / ürettiren, şasi dinamiklerini bu şartlara göre ayarlayan BMW AG'dir.
Aslında RFT lastiklerin ilk çıkış noktası ve üretim amacı engelli insanların kullandıkları otomobillerde kullanılmasına ilişkin olduğudur. Engelli bir birey otomobilin lastiği patlarsa inip değiştiremeyeceğinden ya da değiştirirken çok zorlanacağından üretici firmalar RFT lastikleri zaten üretiyorlardı zamanında. Lüks markalar bunu konfor arttırıcı, lastik patlarsa uğraşılmasın diye düşünüp kullanmaya başladı.
Sorumluluklarla bir alakası yok! Her şeyi Borusan'ın üstüne atmayı adet haline getirdi iyice herkes. Bilip bilmeden..
RFT lastiklerle normal lastiklerin yanak sertlikleri aynı olmadığı için virajlarda yanal salınım daha fazla oluyor ve tedirgin ediyor.
Oncelikle bilmedigimi nereden biliyorsunuz.Banane borusandan tuketici olarak yaptiklarini soyluyorum.
Bmw teknik olarak bilir aynen ,ancak run flat i tolere etmek icin gorece daha konforlu ayarlaniyor suspansiyon.
Bildde okudugum makaleyi bulsamda gostersem size ,fark yok diyor tabi manipule etmiyorsa$$$$$$$$$
Metre cm iceren bir test yoksa yazilanlar havada kalir.
Olacaklar yanagin sertliginin getirileri
Olarak getiriler hanesine islenir.
Iyi forumlar.
Evet, tamam, siz normal lastik alın o zaman...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Patlar -
Yurtdışı forumlarda insanlar runflatlari normal lastiklerle değiştiklerini ve konforun iyileştiğini söylüyorlar, lastik patlaması vs. gibi durumlardan pek bahsetmiyorlar -
-
niçin run flat lastik kullanmak gerektiğini yukarıdaki videolar anlatıyor. bence bütün otomobil firmaları run flat lastik kullanmalı.güvenlik ön plandayken konfor da neymiş?
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Konfor iyilesir.
Yol tutus takacaginiz lastige gore degisir. Eger kaliteli bir yuksek performans lastigi takarsaniz yol tutus artabilir. Bmw M serilerinde run flat kullanmiyor, yol tutus run flatle artiyor olsaydi neden en cok yol tutus gereken aracta kullanmasin adam.
Lastik patlarsa yolda kalirsiniz (bagaja bir lastik tamir kiti atarak bu sorunu cozebilirisiniz)
Guvenlik durumu ise cok karisik bir durum. Yine ayni olaya geliyoruz bmw eger bunu guvenlik icin takiyorsa neden M serilerine takmiyor o araclairn guvenlige ihtiyaci yok mu? -
quote:
Orijinalden alıntı: viper17
Patlar
Runflat ta patlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ek olarak eski den bmw si olan arkadaşım anlattı. servise patlayan lastik sonucu kaza yapan araç gelmiş. tutulan raporda uygunsuz lastikten dolayı kaza olduğu tespit edilmiş, bu yüzden kasko hasarı karşılamamış. Kasko şirketi ve bmw servisi aradım rapor sonucuna göre karar verilir dediler, kesin bir cevap alamadım -
Ben her zaman değiştiriyorum, hiç de bir sorun yaşamadım, yeter ki standartlara uygun hava basmayı ihmal etmeyin. Bizim cahil lastikçiler 15 janta da, 18 janta da 32 hava basar, çok yanlış.
Runflat lastikler, sert yanak yapısı itibarı ile az hava basıldığında, araç taban yerine yanaklar üzerinde gider, bu da sert yanakların bütün titreşimi kasaya yansıtması demektir. Mutlaka lastiğin tabanı oval hale gelecek şekilde orijinal hava basılmalı ve yükün sadece yanağa binmesi engellenmelidir.
Bu ROF olayı firmaların tamamen cost cutting zırvalığıdır. Stepne lastik ve jant artık hepsine yük geliyor. ÇAkmağı, bardaklığı bile ekstra koyan firmalardan bahsediyoruz. Runflat lastik patlamaya direnç olarak tamam iyi güzel ama yoldaki bütün pürüzleri sert yanakları sayesinde şasiye ve trimlere yansıtıyor. Şahsen arabam 1 senede darmadağın olacağına lastik patlasın. Kaldı ki yok öyle bir şey, benim hiç patlamadı.
Ben kışlıkları michelin alacağım, araç resmen pamuk gibi oluyor, yazın da pilot sport veya benzeri bir lastik alırım. Süspansiyon sistemi zaten hafifleyen şasiler sebebi ile sertleşti günümüzde, bir de taş gibi lastik alarak Türkiye gibi memlekette fanteziye gerek yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 18 Kasım 2015; 21:46:34 >
-
Ben bizim Bmw de değiştirmiştim. Goodyear Eagle F1 taktım araca araç kendine geldi diyebilirim. Ama diğer lastikler biraz yıpranmıştı. -
quote:
Orijinalden alıntı: Hemican
Konfor iyilesir.
Yol tutus takacaginiz lastige gore degisir. Eger kaliteli bir yuksek performans lastigi takarsaniz yol tutus artabilir. Bmw M serilerinde run flat kullanmiyor, yol tutus run flatle artiyor olsaydi neden en cok yol tutus gereken aracta kullanmasin adam.
Lastik patlarsa yolda kalirsiniz (bagaja bir lastik tamir kiti atarak bu sorunu cozebilirisiniz)
Guvenlik durumu ise cok karisik bir durum. Yine ayni olaya geliyoruz bmw eger bunu guvenlik icin takiyorsa neden M serilerine takmiyor o araclairn guvenlige ihtiyaci yok mu?
siz güvenlik denince sadece yol tutuşu anladınız galiba. yukarıdaki videolarda normal lastiğin patlamasının nelere yol açabileceğini görüyoruz. sadece bu sebepten dolayı bile run flat lastik tercih edilme sebebidir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:
1
Benzer içerikler
- en iyi çelik subap markası
- en iyi 5 30 motor yağı hangisi
- tip 1 diyabet engelli araç indirimi
- toyota corolla cross flame x-pack ile passion arasındaki fark
- dacia duster 4x4 yakıt tüketimi yorumları
- passat 2022 fiyat listesi
- passat üretimi durdu mu
- togg şarj ücreti
- opel corsa 2024 özellikleri
- uçan motor
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X