Şimdi Ara

Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Rün ve kabiliyetlerde bazı sıkıntılar var. Bunlar karmaşık, dengelemesi zor sistemler ve oyun tarzınızı özelleştirmenize ya da şampiyon seçiminde ortaya çıkan tablolara ayak uydurmanıza imkân sağlayacak hareket özgürlüğünü sunmuyorlar. Son günlerde Sezon Öncesi Dönem'e dair planlarımız ve rün ve kabiliyetleri neden akıcı bir oyun öncesi sistem çatısı altında birleştirdiğimiz üzerine konuştuğumuzu biliyorsunuz. Bugün yeni sistemin çalışma biçimine dair ayrıntılara gireceğiz.



    Bütünleşik ve Akıcı


    Daha iyi bir rün sistemi oluşturmak için öncelikle bu sistemin güçlü yanlarını, her birinin daha fazla önem taşıyacağı daha az seçime indirgememiz gerektiğine inanıyoruz. Mevcut rün ve kabiliyet sistemlerinde yaklaşık 60 ayrı tercih yapma olanağı bulunuyor ama bunların çok azı şampiyonunuzun oynanış biçiminde hatırı sayılır etkiler ortaya çıkarıyor. Söz konusu tercihlerin çoğu karakterinizi saldırı hızı, zırh ve büyü direnci gibi "gerekli" niteliklerle donatmaya yarıyor. Bu da rün / kabiliyet seçimini bir tercihten ziyade mecburiyet hâline getiriyor. Ayrıca bütün gücün bu kadar ayrı parçaya dağılması, tercihlerinizin yeterince önemli ya da güçlü olmasını; başka bir deyişle "havalı" olmasını zorlaştırıyor.
    Bütün bunları göz önünde bulundurarak söz konusu "gerekli" nitelikleri arka plana kaydırıp asıl önemli noktalara odaklanmanızı sağlamak istiyoruz. Anahtar Kabiliyetler gücün büyük kısmını ayrı tercihlere yoğunlaştırdığımız bu yeni teoriye yönelik ilk denememizdi. Anahtar Kabiliyetlerde olduğu gibi yeni rün sistemi de pasif niteliklere daha az odaklanacak (tabii ki bunları biraz barındıracak) ve daha ziyade oynanışı belirleyen etkilere ağırlık verecek.



    Peki bu sistem nasıl işliyor?


    Her oyuna altı rünle gireceksiniz. Bu rünler üç türe ayrılacak: Anahtar, büyük ve küçük.




    Anahtar Rünler


    Bir tek Anahtar Rün'ünüz olacak. Bu rünlerin en güçlüsü ve Anahtar Kabiliyetlerin doğrudan dönüşümüyle ortaya çıkmış bir rün gibi düşünülebilir. Bu rün, yükleme ekranı ile skor tablosunda görünecek ve anlık oyun tarzınıza en büyük etkiyi yine bu rün yapacak. Anahtar rünler, şampiyonunuzun yapabildiklerini değiştiren büyük ve güçlü etkiler ortaya çıkaracak. Çatışmalara sabırla dayanıp sonunda ansızın büyük bir saldırı hızı artışıyla rakibi dümdüz etmek mi istiyorsunuz? Peki sizi takip edip rakiplere saldırmanıza ya da takım arkadaşlarınızı korumanıza yardımcı olacak bir yoldaşa ne dersiniz? Şu anda bu tür örnekler üzerinde denemeler yapıyoruz.

    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Garez
    Bir şampiyona hasar verdikten 3 saniye sonra Garez etkisiyle 3 saniyeliğine %60 Saldırı Hızı kazandırır. Bu etki, bir rakip şampiyona saldırarak 10 saniyeye kadar uzatılabilir. Garez, saldırı hızı üst sınırının aşılmasına olanak sağlar.




    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Perxie
    Saldırı ve yetenekler, Perxie'yi bir hedefe gönderir. Perxie takım arkadaşlarına seviyeye bağlı olarak 40 - 120 (+0,3 YG veya +0,3 ilave SG) değerinde bir kalkan sağlar ya da rakiplere seviyeye bağlı olarak 10 - 40 (+0,1 YG veya 0,15 ilave SG) hasar verir. Perxie sahibine dönmedikçe yeniden gönderilemez.




    Büyük Rünler


    Büyük Rünler güç anlamında bir aşağıdaki kademeyi oluşturuyor ve eski rün ve kabiliyet sistemleriyle aradaki en büyük fark burada ortaya çıkıyor. Burada Anahtar Rünler kadar taktik etkiler görülmüyor ama bu rünler, daha önce yapabildiklerimizden çok daha güçlü diyebiliyoruz. Büyük Rünler oyunda görsel ve işitsel olarak yansıma bulacak; bu sayede de etkilerini ve bu etkilerin ortaya çıktığı zamanları fark edebileceksiniz. Burada iki örneği ele alacağız. İkisi de geliştirme aşamasında ama bu aşamada olsalar bile sizinle paylaşmayı çok istiyoruz.

    Öncelikle nispeten ağırbaşlı bir seçenek olan Şifa Taşkını'nı ele alalım:

    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Şifa Taşkını
    Fazladan iyileştirme, değeri toplam canının %10'una kadar ulaşabilen ve zamanla bozunan bir kalkana dönüşür.


    Şifa Taşkını sayesinde sizi iyileştirebilen şampiyonlar ya da kendi iyileştirme veya can çalma etkilerinizle güçlü bir sinerji yakalayabilirsiniz. Dürtme girişimleri veya minyon dalgası temizleme sayesinde kalkanınız güç toplayabileceği ve bir sonraki çatışma için gereken fazladan dayanıklılığı sağlayabileceği için Şifa Taşkını, çatışmalara bakışınızı değiştirebilir.



    Sırada biraz daha farklı bir seçenek, Zombi Totemi var:

    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Zombi Totemi
    Rakibe ait bir totemi kırdıktan sonra bu totemin yerinde senin takımına ait bir Zombi Totem ortaya çıkar. Zombi Totemler görünür hâldedir, varlıklarını 180 saniye korur ve totem sınırını etkilemez.


    Zombi Totemler karşı görüş oyununu oynama biçiminizi değiştirebilir. Rakibin görüş imkânlarını ortadan kaldırırken arkanızda kendi görüş araçlarınızı bırakabilir ve bu arada totem sınırınızı da aşabilirsiniz.



    Küçük Rünler


    Küçük Rünler biraz daha arka planda etkilere sahip. Anlık oynanışa daha az etki ediyorlar ama size şampiyonlarınızı özelleştirmek için eğlenceli yollar sunuyor. Burada çok çeşitli etkiler görmeniz muhtemel. Güçlenmenize yardımcı olanından tutuna da saldırı veya savunma becerinizi arttıranına, size bedava eşyalar sağlayanına kadar birçok seçeneğe sahip olacaksınız. Küçük Rünler, belli güçlü yanlarınızı iyice öne çıkarmanıza, rakip takım kompozisyonuna karşılık vermenize ya da zayıf noktalarınızı bastırmanıza yardımcı olabilir.

    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Yükleyici


    10. seviyede en fazla +%10 olabilecek şekilde seviye başına +%1 Bekleme Süresinde Azalma. Fazladan her yüzde bir bekleme süresinde azalma, yerine göre +2 Yetenek Gücü veya +1,4 Saldırı Gücü hâline gelir.

    Aşırı Yükleyici, seviye atlarken size bekleme süresinde azalma kazandırıyor ve üst sınırı aşan bekleme süresinde azalmayı, YG veya SG'ye dönüştürüyor. Bu da yepyeni eşya dizilimlerine kapı açıyor.



    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor Öz Hırsızı

    Yakınında biçilen rakip minyonlar 1 Azami Can kazandırır. Menzil: 1400 birim


    Öz Hırsızı, oyunun ileri safhalarında dayanıklılığa yönelik bir yatırım. Biçen başkası olsa da, yakınınızda biçilen her minyon size bir ilave sağlar.



    Yol ve Yuvalar


    Farklı rün çeşitlerinden bahsettik ama bunlara dair seçimlerinizi nasıl yapacağınıza değinmedik. Rünler, her biri kendine ait teması, kimliği ve keşfedilecek mekanikleri olan yollara atanmış durumda. Örneğin şimdilik Hâkimiyet Yolu adını verdiğimiz yol, hedeflerin peşine düşüp onları mahvetmeye ağırlık veriyor. Her yolda üç rün arasından seçim yapabileceğiniz bir dizi tercih ya da yuva bulacaksınız. Her yuvanın size sağlayacağı faydalar açısından belli amaçları olacak. Örneğin Aşırı Yükleyici, hasar odaklı bir yuvadan geliyor ve hasar temelli üç ründen biri olarak karşımıza çıkacak.

    Her yolun bir Anahtar Yuvası, bir Büyük Yuvası, bir de Küçük Yuvası olacak.

    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor

    Burada gördüğünüz her şey şu an yapım aşamasında ve her an değişebilir.

    Her yolun kendine özgü teması, kimliği ve yuvaları bulunacak. Rünler hâlâ geliştirme aşamasında olan bir proje ama aşağıda yeni yollar için konsept görsel tasarımlarını inceleyebilirsiniz.

    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor

    Hâkimiyet Yolu'ndaki dolu bir yuvanın buna benzer görünmesi muhtemel.

    Mevcut klasik kabiliyetlerden Kelle Avcısı'nı biraz değiştirmeye yönelik denemeler de yapıyoruz. Kelle Avcısı popüler bir kabiliyet ama mevcut kabiliyetlerin üzerindeki bazı kısıtlamalar nedeniyle, ona hasardan daha özgün bir etki vermemiz kolay görünmüyor. Bu yeni Kelle Avcısı seçeneklerinin üçü de aynı birikme düzenini kullanıyor (rakip şampiyon katletme veya katledilmesinde asist yapma) ama söz konusu oyuna dair ihtiyaç öngörülerinize uyum sağlayacak farklı ödüller sunuyor.

    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    İnsafsız Avcı
    Her Kelle Avcısı yükü başına çatışma dışında 10 Hareket Hızı. Her bir rakip şampiyon başına aldığınız ilk skor ya da asist başına bir Kelle Avcısı yükü kazandırır.


    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Usta Avcı
    Her Kelle Avcısı yükü başına %5 Eşya Aktifi Bekleme Süresinde Azalma. Her bir rakip şampiyon başına aldığınız ilk skor ya da asist başına bir Kelle Avcısı yükü kazandırır.


    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Açgözlü Avcı
    Her Kelle Avcısı yükü başına %2 Can Emme. Her bir rakip şampiyon başına aldığınız ilk skor ya da asist başına bir Kelle Avcısı yükü kazandırır.


    Bu tür "elmayla elmayı karşılaştırdığımız" değerlendirmeler yaptığımızda vermeniz gereken kararlar daha kolay anlaşılır ve gerektiğinde düzenlenebilecek esnekliğe kavuşuyor. Aynı zamanda oyunun gelişimine ve bu gelişime bağlı olarak nasıl ödüllere ihtiyaç duyacağınıza dair daha derin sorular sormanız da teşvik ediliyor.

    Tabii yuvalardaki bütün karşılaştırmalar Kelle Avcısı'ndaki kadar doğrudan değil. Örneğin Azim Yolu'ndaki bir dizi işlevsellik olanağını değerlendirelim.

    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Öz Hırsızı
    Yakınında biçilen rakip minyonlar 1 Azami Can kazandırır. Menzil: 1400


    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Telaş Yok
    İyileştirme ve kalkan etkilerini %5 güçlendirir ve canı %40'ın altındaki hedeflerde %10 arttırır.


    Rünler Sezon Öncesi Dönem'de yeniden işleniyor
    Telaşlan!
    Kitle kontrolü altındaki takım arkadaşlarına veya kitle kontrolü altına aldığınız rakiplere doğru ilerlerken %10 Hareket Hızı kazandırır. Menzil: 1500


    Burada savunmaya yönelik iki rün ve rakiplerin tepesine binmenizi veya tehlikedeki takım arkadaşlarınıza daha çabuk ulaşmanızı sağlayan Telaşlan! arasında bir tercih yapmanız gerekiyor. Ne var ki Telaşlan! seçimine giderseniz bu durumda da Öz Hırsızı ya da Telaş Yok almayarak dayanıklılıktan feragat ediyorsunuz.

    Her rün sayfası bir yolu tamamen doldurmanızı ve farklı bir yoldan bazı seçenekleri almanızı mümkün kılıyor. Sistemin bu tarafının nasıl işlediğine daha sonra değineceğiz.



    Sezon Öncesi Planlarımız


    Bunlar büyük değişiklikler ve sistemi iyice keşfedebilmeniz için yeni rünlerin günümüzdeki rünlere göre daha ulaşılabilir olmasını istiyoruz. Yeni bir rün dizilimi denemekle yeni bir şampiyon almak arasında seçim yapmak zorunda kalmanızı istemiyoruz. Bu yüzden yeni rünler bedelsiz olacak. Bu değişikliğin herkesi olumlu etkilemesini bekliyoruz; zira bu düzenleme, eskiden tereddütle yaklaştığımız rünlerde ince ayar yapma konusunda daha fazla özgürlük sunuyor. Ayrıca rünlerinizi şampiyon seçiminde de dilediğiniz gibi düzenleyebileceksiniz.

    Rünler günümüzde oyuncuların IP ile açtıkları içerikler arasında önemli bir yere sahip ve bedelsiz olmaları, başka birçok konuda da dalgalanma etkisine sebep olacak. Mevcut kazanım ve ödül sistemlerimizin kendilerince sorunları var: Yeni oyuncular rekabete atılabilecek düzeye gelmeden önce uzun süre "karakter kasmak" zorunda kalıyor ve deneyimli oyuncular, ellerinde biriken yığınla IP'yi neye harcayacaklarını bilemiyor. Bu yüzden bir adım geri çekiliyor ve kazanım-ödül sistemimizi bir bütün olarak yeniden gözden geçiriyoruz. Sezon Öncesi Dönem yaklaşırken bu konuda daha ayrıntılı sohbetler gerçekleştireceğiz.
    Uzun süredir hazırlıklarını yaptığımız bu değişiklik hakkında sizinle tartışabilme imkânı bizi çok heyecanlandırıyor. Lütfen düşüncelerinizi ve olası sorularınızı bizimle paylaşmayı ihmal etmeyin. Rünlerin yeniden işlenmesi hakkında önümüzdeki aylarda daha ayrıntılı paylaşımlar yapacağız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Norain -- 1 Haziran 2017; 22:5:41 >







  • forum her yönden sorunlu. resimler ve yazıların bi kısmı sorunlu..
  • Rün sistemi demişler ama bu veya bunlar resmen 2. bir kabiliyet sistemi gibi yapılmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_DoMiNo

    Rün sistemi demişler ama bu veya bunlar resmen 2. bir kabiliyet sistemi gibi yapılmış.

    +1

    Bari ikisini de tek çatı altına toplayıp daha çok seçeneği bulunan bir şeyler yapsalar.
  • Öyle zaten. Kabiliyetler kalkıyor, rünler ile birleşiyor.
  • artık sezon 8 mi olur bilemiyorum (şampiyonadan sonra getirirler diye umuyorum) ama o garez rün'nü kesinlikle nerflenmeli %60 sh nedir lan, adc'ler bayram edecek, jax'a aldığınızı düşünsenize pasifiyle birlikte saldırı hızı üst limitini aşacakmış 2,5 + (taban saldırı hızı*1,60) saldırı hızını 3 yapan herolar görürseniz şaşırmayın.. normal oyuncuları bırakın profesyonel arenanın bile bu yamaya alışması uzun sürecek çok köklü bir değişim..
    bu arada rünleri ıp ile alanlarla ilgili bir planımız var diyordu riot ne oldu o plan bir açıklama var mı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.