Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 16 kutuplu Flanş Alternatör.


    12 miknatisi ,16 yaptim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uIvi51 -- 7 Ocak 2013; 23:33:28 >
  • Sn.Drokya hocam. Filanşların ve porya nın toplanmış vaziyetteki resimleri ilk günden beri yüklü, gözünüzden kaçmış olacak.Fılanşların dengeli dönüp dönmediğini kontrol etmek için topladığımı belirtmiş ve ilk resimleri paylaştığımı yazmıştım.Sizin yorumunuzdan sonra fılanşları ve porya yı ayırarak yeni resimlerini çekip daha sonraki sayfalara yükledim.



    Selam ve Dua ile
  • Teşekkürler sayın sinkro sadece sonuçları benim flanşla ilerde kıyaslama yapmak amacıyla sormuştum


    bu da benim bobinin kalıba girmeye hazır hali ne yazıkki haftasonu polyesterini dökmek için kömürlüğe indiğimde ne yazikki polyester durduğu yerde sertleşmiş artık haftasonu karaköy yolu gözüktü kısmetse
  • çok güzel oldu ulvi bey ellerine sağlık arşivledim bile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    quote:

    Orijinalden alıntı: @Majesty

    Konuyu uzaktan takip ediyorum uzun zamandır , ben de ufaktan başlamak istiyorum yeni şeylere ama üstadlar burda devamlı ar-ge yaptıkları için en iyisini bekliyorum ama hep daha iyisi olacak biliyorum



    Hala tam olarak çözebilmiş değilim alternatörün çalışma prensibini


    Sayın Majesty.
    O zaman bir iki gün daha bekleyin derim. Flanş alternatörde çöp kolsuz olanı yaptım.

    Sayın ŞEF34 merakla bekliyoruz.Fisher Paykel benzerimi mi yoksa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Ulvi abi.
    Bobinler arası geçiş bağlantılarında sorun yok. Bağlantılar düzgün.
    Yalnız 12 bobin, 12 mıknatıs saydım yanlış saymadıysam. Yerinde durmadığı için zor sayılıyor.
    12 bobinli sistemde 16 mıknatıs olmalı. İsterseniz yeniden çizmeye çalışın.

    Sayin sef34,Tesekkur ederim duzelttim kolay oldu 4 miknatis daha ilave ederek 16 yaptim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Ve bitmiş hali.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Sayın ŞEF34 daha önce yapmış olduğunuz çöp kol sistem fılanş alternatörün testinde vermiş olduğunuz değerler;


    Flanş alternatörü bugün toparladım. Veriler aşağıda.
    90 d/d....boşta iken 12 v.
    180 d/d...55 w. oto farı bağlı 12 v.
    180 d/d... boşta iken 24 v.
    250 d/d.. 55+60 w. 115 w. oto farı 24 v.

    Ayrıca kısa devre akımı 150 d/d. 10 a. alındı.



    Demiştiniz.


    Cöp kol suz diye tabir ettiğiniz alternatör icin ise bu verileri vermişsiniz

    Matkap motoruyla yaptığım test sonucu,
    Boşta iken 200 devirde 14 v. veriyor. Yüke bağlayınca 280 devirde 12 v. 4 a. 330 devirde 12 v. 8 a. veriyor.
    450 devirde 24 v. 4 a. 500 devirde 24 v. 8 a. veriyor.



    karşılaştırdığımızda sanki oncekininverimi daha yuksek görünüyor




  • Sayın ŞEF34 , çöp kolsuz diye tabir ettiğiniz alternatör de kullandığınız mıknatıs ölcüleri40x35x5mm olarak vermiştiniz.Daha önceki alternatörde ise 40x20x10.mıknatıslar kullanmıştınız.Eger 35 mm genişlikteki mıknatıslar ile çöp kol lu sistem olarak tabir ettiğimiz alternatöru yapsaydınız fılanş capımız 20cm den 31cm e cıkacaktı ve mıknatıs alt kenar aralıkları,24.5 mm olacaktı.Dolayısıyla çap buyudugu icin manyetik alanın telleri kesme surati artacaktı.Ayrıca mıknatıs aralıgı buyudugu icin bobin kalıbı buyuyecek ve daha kalın tel ve dahacok sipir sıgdırabilecektik.Buda verimde buyuk artış demek olacaktır.


    Ha bu arada ölculeri kabaca hesapladım yaklaşık değerler olabilir.


    Selam ve Dua ile
  • Sayın ŞEF54 bu teoride yanılıyorsunuz ((Flanş çapı büyüdüğü için manyetik alanın telleri kesme sürati artacaktır teorisi de burada geçerli olmaz. Çünkü bilinen sistemde mıknatıslar arasında bir boşluk oluşuyor. Bu sistemde ise mıknatıslar birbirine bitişik durumda olduğundan mıknatısların bobinleri geçiş esnasında boşluk oluşmuyor. Mıknatısın biri bobini terk eder etmez hemen diğer mıknatısın etkisi altına giriyor.))



    Demişsiniz.


    Mıknatısların konumu nasıl olursa olsun,isterse tek parca halinde yekpare bir mıknatıs olsun, dönüs sürati dolayısıyla manyetik alanın telleri kesme sürati verimi arttırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son Oyun
    Sn. Ali Koçak,

    40x20x5 mıknatıs(1,32 tesla) (1 adet mıknatısın tesla şiddeti) bu bilgi yanlıştır!


    Bkz: 40 x 20 x 5 (N35) 0 (Sıfır) mm'de manyetik alan 2,004 Gauss'tur! 1 mm'de 1,909 Gauss yapar. 1 Tesla: 10.000 Gauss'tur

    Bkz: 40 x 20 x 10 (N35) 0 (Sıfır) mm'de manyetik alan 3,413 Gauss'tur! 1 mm'de 3,193 Gauss yapar.

    Türbin alternatöründe, Gauss şiddeti . (Çarpı) Magnet Sayısı = X TESLA Bu işlem sonucunda çıkan güç Tesla olarak da okunabilir!

    Daha Fazlası için:http://www.kjmagnetics.com/calculator.asp?calcType=block

    ***

    Sn. Sinkro'nun yaptığı flaş kalınlığa mıknatıs ile orantılı olmalıdır! Aksi takdir eğilmeler, burulmalar vs meydana gelecektir! (Hooke Kanunu)
    Magnet 5 mm ise flanş kalın 5-6 mm olabilir. Alt sınırın çok altı sistemde güvenlik açığı yaratarak verimli ve normal çalışmasını engeller. 6 mmden sonraları ise kalınlık artacağından malzeme maliyeti, estetik açıdan uygunsuzluk we Kule üstü ağırlık artacaktır! 5 mm mıknatıs için 10 mm'lik disk seçmek bence bu proje için ugun değildir...


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    resimdeki turuncu kısımlar bobins, mavi-kırmızı kısımlar mıknatısdır. resimde de görüldüğü üzere bobin kalınlığı 10mm, 2 mıknatıs arası mesafe 12mm'dir.

    40x20x5 ölçülerinde N42 kalite 2x48=96 mıknatıs bulunmaktadır.

    çap:2mm olan bobinden 25 spir sarılı ve bobin uzunluğu (1 bobin için) 3.96 metredir.

    36 bobin olacağı için toplam uzunluk: 36x3.96 = 142.5 metredir.

    Mıknatısın merkez çapı (Resimde D1 olarak gösterilmiştir) 52cm dir.

    alternatör 300d/d dönerken ne kadarlık bir enerji üretir? yardımlarınızı bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali_kocak -- 8 Ocak 2013; 17:20:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın sinkro.
    Sırf flanş çapı büyüdüğü için mıknatıs kesme hızı artacaksa flanşı büyük yapalım.
    Mıknatıs sayısı artmadan flanş çapını artırmak kesme hızını arttırmaz. 12 yerine 16 veya 24 mıknatıs kullanıpda flanş çapı büyümüşse dediğiniz doğrudur.
    12 mıknatıslı da saniyede 1 devirde 12 kez kesme olduğunu varsayarsak, 24 mıknatıslı flanşda gene saniyede 1 devirde 24 kez kesme olacaktır. Haliyle verim 2 kat artmış demektir.

    Ama 12 mıknatıs bulunan 25 cm. çapındaki flanşla gene 12 mıknatıs bulunan 20 cm. çapındaki flanşın kesme sayısı aynıdır. Hatta burada flanşın küçük olmasının bir avantajı da küçük flanşı döndürmek için daha az kuvvete ihtiyaç vardır.



    Sayın şefim sayın sinkronun bahsettiği kesme sayısı değil kesme hizidır zannedersem .Sayın çokenerjik önceki sayfalarda bu formülden bahsetmişti.




  • Sn. Ali Koçak,

    http://www.kjmagnetics.com/calculator.asp?calcType=block Bu siteden ölçüleri girer ve hangi sınıfta olduğunu seçerek 1 tanesi için çıkacan manyetin gücü bulursun! Sonrasından Mıknatıs sayısı ile çaprılacaktır! Buradan çıkan 3-5 TESLA neyse artık gücü diğer formüllerde, rüzgar türbini ile olan hesaplamalarda yerine koyabilirsin! Az çok çıkacak değerler hakkında bilgi sahibi olursun! Sonrasınde testler ve depolama sıkıntı işin içine giriyor! Daha neler neler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Son Oyun -- 8 Ocak 2013; 17:57:07 >
  • Sayın SEF34 ((Sırf flanş çapı büyüdüğü için mıknatıs kesme hızı artacaksa flanşı büyük yapalım.)) Dediniz .Evet aynen dogrudur.
    Filanşı büyük yaparsak kesme hızı artar.Kesme hızının mıknatıs sayısıyla ilgisi yoktur. Kesme hızı mıknatısların saniyede katetmiş oldukları yoldur.Mıknatıs sayısı yani kutup sayısı frekans ile ilgilidir.

    Kesme hzı ayrı kesme sayısı ayrı konulardır.

    Eğer devri sabit tutup fılanş capını iki kat büyütürsek kesme suratide iki kat artar,aynı devirde aynı capta ki 16 mıknatıs lı alternatörun fırekansı. aynı devir va aynı captaki 12 mıknatıslı alternatörün frekansından daha büyük olacaktır.




    Diyelimki flanş capımız 20cm ve devrimiz 60d/dk olsun,yani flanşımız saniyede bir tur dönsun.Tek tek her mıknatıs bir turunu tamamladığında saniyedeki katettiği yol,3.14x20=62.8cm/sn olur.Aynı devirde flanş capı 40 cm olsun. saniyedeki hızı hızı yani kesme hızı =3.14x40=125,6cm/sn yani iki katı olur.

    Ama flanş capını öyle istediğimiz kadar büyütemiyoruz bunu da sınırlayan faktorler var.


    Bu faktörlerden birisi de mıknatıs genişligidir.

    Ben o yorumu iki alternatoru karşılaştırırken, vermiş olduğunuz daha önceki bilgilere gore mıknatıs genişliklerinin birinde 35mm diğerinde 20mm kullandığınızı düşünerek yaptım.




  • Herkese iyi akşamlar,
    Sayın Şiranlı yeni yapıp topladığınız flanş alternatörde ciddi sorun var.
    Şöyleki;
    Mıknatıs genişliğim 35 mm dolayısı ile mıknatıslarım bobinin tümüne basıyor böylelikle Çöp kol yok diyorsunuz.

    Ancak bir mıknatıs çiftinin bobinin tümüne basması iyi bir şey değildir.
    Siz çöp kolladan kurtulmak isterken elde ettiğiniz gerilim çöp kol diye tabir edilen kısımlardan gelmiş.

    Oysa bobin sayınız ve bobinlerdeki spir sayınız oldukça iyi değerler almanızı gerektirmekte iken değerleriniz vasatın da altında.

    Şimdi bobine tamamaıyla basan N S mıknatıs çiftinin bobinlere ne yaptığını inceleyelim.

    Saat istikametinin tersinde dönen flanştaki bir çift N S etkisinde kalan bobinlerin sol kenarında oldukça iyi gerilim indükleniyor,
    akım yönü sağ el kuralıyla bulunduğunda;
    avuç içi N kutbuna baktığında 4 parmak akım yönünü baş parmak iletkenin hareket yönünü gösterecek. (Bizim örneğimizde iletkenlerimiz sabit dururken mıknatıslarımız dönüyor. O yüzden mıknatısların dönme yönünü saat istikametinin tersi diye belirttim. Yani mıknatıslar sabir olsaydı iletkenimizi sağa doğru hızla geçirdiğimizi düşünün bir an.)

    Bu durumda dediğim gibi bobinin sol kenarında oldukça iyi bir gerilim oluştu. Ve böbinden geçen akım bizden ileriye doğru (Sağ elimizi açıp gökyüzüne doğru tuttuk. Yani sağ elimiz sadaka ister durumunda )
    Ancak Bobinin diğer kenarına da sağ el kuralını uyguladığımızda Avuç içi N kutbuna bakacak.
    Baş parmak iletkendeki hareket yönünü gösterecek (bizim örneğimizde mıknatıslar baş parmağın tersine hareket ediyor)
    Akım yönüne baktığımızda görüyoruz ki bobinin sağ kenarında da akım yönü bizden ileriye doğru ve oldukça iyi bir gerilim var.

    Peki bu anda ne oluyor derseniz.

    Bobinin Sol kenarında indüklenen, örneğin 6 volt gerilim;
    bobinin sağ tarafında indüklenen 6 voltluk gerilim nedeniyle nötr hale geliyor.

    Sizin elde ettiğiniz gerilim mıknatıs çiftinin bobin sol kenarını terk ettiği anda aldığınız gerilimdir.

    Yani bobin kenarlarında çok iyi, iki gerilim elde ettiniz ancak iki eş büyüklükteki anca birbirinin zıttı gerilimler birbirini yok etti

    Çöp koldan kurtulmanın başka metodları var Sayın Şiranlı.
    Çöp kol yağmurundan kurtulmak isterken bu sefer de Doluya tutulduk kısaca.

    Vaktim olursa şema ile detaylarını anlatırım.

    Sevgi ve saygıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_kocak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Sayın Drokya

    Sizdende bir ricam olacak.
    Burada yapacağımız alternatör benim 4.flanş alternatör imalatım olacak.
    Diger başlıkta çokenerjik bu işin formülünü verdi ama cehaletimden anlayamadım.
    Başkalarının yaptıkları ve kendi yaptığım çalışmalar ile kıyaslama yapınca almak istediğim sonuca yakın sonuç alsamda
    Şu ebattta şu güçte şu adet mıknatısı şu kadar iletkenin üzerinde şu devirde çevirdiğimizde şu kadar gerilim alabiliriz diyemiyorum.

    Kullanmak istediğimiz ebatlardaki N35 magnetleri kullanarak 12 kutuplu bir flanş alternatör için böyle bir sonuç alabilirmiyiz.

    Bunu soruyorum,genelde en çok merak edilen konulardan biri.
    Değerli zamanınızdan çalmazsak yardımınızı istiyorum .

    saygılarımla


    Sn, Turhan,
    dilerseniz bu hesaplama sistemini konu içinde yeri geldiğinde aktaralım,
    ancak acil gerekliyse size özelden yollayabilirim.

    Kısaca açıklamak gerekirse;
    Bir bobinde gerilim oluşabilmesi için,
    bobinin N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgilerini
    belirli bir açıyla kesecek şekilde hareket etmesi gerekir.

    Bakın kesme açısının önemini anlatabilmek için örnek vermek gerekirse,
    N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgilerini 90 derece açı ile kesen bobinde gerilim maksimum olıur,
    N kutbundan S kutbuna giden kuvvet çizgileri ile aynı doğrultuda hareket eden bobinde ki gerilim ise sıfır olur.

    İletkende indüklenen emk, CGS birim sisteminde e=B.L.V. 10 üzeri -8 (volt)

    << MKS sisteminde, e = B. L. V. (Volt) >>

    B: Manyetik akı yoğunluğu, weber/m2

    L: İletkenin boyu, metre
    V: İletkenin hızı, m/saniye
    e: Emk, volt

    dairesel olarak manyetik alan içinde hareket eden iletkende
    emk,
    e = B. L. V. sin α formülü ile hesaplanır.

    sin α = İletkenin kuvvet çizgilerini kesme açısı


    0 ve 180 derecelerin sinüsü <0> olucağı için eğer bobin ya da iletkenlerimiz kuvvet çizgilerine paralel hareket halindeyse
    iletken ya da bobinde gerilim sıfır olur.

    90 derece ile kestiği anda da sinüs 90 <1>olucağı için indüklenen gerilim maksimum olur.

    İşte bu nedenle Amatörler için yıllardır flanş generatörleri önermekteyim.

    Çünkü flanş tip generatörlerde bobinler N S arasında ki kuvvet çizgilerini daima 90 derecelik açı ile keserler.
    Formülde değerleri yerine koyarsak sin 90 derece yerine 1 geleceği için indüklenen gerilim maksimum olur.

    Tabi indüklenen gerilimi belirleyen ana faktörler bobinin boyu (spir sayısı)
    bobinin kuvvet çizgilerini Metre / saniye olarak kesme hızı
    ve Mıknatısımızın gücü.
    Bobin uzunluğu ve bobinin kuvvet çizgilerini kesme hızını ve açısını nihayetinde biz belirleyebiliyoruz.
    Ancak mıknatıs tedarikçilerinden aldığımız mıknatıslar hakkında elimizde satıcı firmaların verilerine inanmaktan başka bir çare gelmiyor.

    Sonuç olarak sadece inanmakla kalmayıp söylediği değerlere sahip mi bunun sağlamasını kendimiz yapabiliriz.
    Bu konuyu ileride tartışalım izniniz olursa.
    şimdilik bu kısa bilgilerle konuyu dağıtmadan,
    başlangıç bilgilerini belirli bir sıra düzeni içinde aktarmayı çalışayım.

    Konu bu kısma geldiğinde de etraflıca tartışmayı sürdürürüz.

    Umarım faydalı olabilmiştir.

    Sevgi ve saygıyla


    sayın drokya

    emk formülünde iletkenin bouyu olan L değerini 1 bobin olarak mı girecez yoksa toplam bobinlerin uzunluğu kadar mı? Bir de çöp kol uzunluğunu çıkaracak mıyız?

    benim yapacağım alternatöre ait hesapları yaptım fakat 109 watt gibi küçük bir değer çıktı

    40x20x5 mıknatıs(1,32 tesla) (1 adet mıknatısın tesla şiddeti)

    iletkenin boyu: 13.12metre (toplam bobin uzunluğu(çöp kolları da dahil))

    iletkenin hızı 6.32 m/sn

    anladığım kadarıyla bu 3 sayının çarpımı bize watt' değerini veriyor. işlemlerde bi hatam var mı acaba yardım ederseniz sevinirim

    iyi forumlar




    Ali Bey emk formülünde l (küçük L) değerini bir bobin uzunluğu olarak girerseniz bir bobinde indüklenen gerilimi buluruz.
    Aynı faza ait Bobin sayısı ile çarptığınzda da o faza ait gerilimi buluruz.

    bobinlerimiz dörtgen yamuk formunda ise iç kısımda ki kısa kenar ile dış kısımdaki geniş kenar uzunluğunu (yani mıknatısların basmadığı alandaki bobin uzunluğunu toplam iletken boyundan çıkaracağız.

    Örneklemek gerekirse bobin formumuz yamuk olsun.

    iç kenar 20 mm dış kenar 30 mm sol ve sağ kenarlar da 40 ar milim olsun.

    Bobinimizde 1 spir uzunluğu 40 + 40 + 30 + 20 = 130 mm
    Bobinimizin iş yapan uzunluğu ise 40 + 40 = 80 mm
    Bobinimiz 100 spir ise 100 x 80 = 8000 mm yani 8 metre formülde yerine konacak <l> uzunluğudur.

    Çıkan sonucu bir faza ait bobin sayısı ile çarptığınızda bir faza ait gerilimi bulursunuz.

    Sevgi ve saygıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinkro

    quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    musa bey

    bende 1.20 telden cift sarım 40 yaptım. Biraz acemilik düşük voltaj olabileceğini düşünemedim. Bugün bir test ettim elimle olabildiğince hızlı çevirdiğimde 14.4v görüyorum yıldız baglantı ve 2 çıkış ucuna tuttuğumda gördüğüm değer.

    Bunu köprü diyota verdiğimde dc volt olarak bu değer artacakmı?

    Elimde 1.20 bakır bayağı var. 70 spirli tek telden sarsam göreceğim voltaj, 20 - 25 civarı mı olur? (güç değişmez çekilebilecek akım düşer bunu öğrendim)

    Sonuçta bu aldığımız voltaj yük bağladığında düşecek, demek oluyorki 13 v civarında yükte sabit tutabilmek için bizim boşta bi 20 30 v civarı üretmesi gerekiyor sanırım.

    Sayın WebFaresi sıtatoru cift kat 1.20 telle 40 sipir sardım demişsiniz ve elde ettiginiz voltaj seviyesinin duşuk oldugunu belirtmişsiniz.70 sipiri 1.20 tek telden tekrar sarmanıza gerek yok.Zaten 40+40 her bobinde 80 sipir sarım var.Yapmanız gereken tekşey 40+40 sipir telleri kendi arasında paralel degilde seri baglamak.Her bobini cift kat sardıgınıza gore, bobinleri ister 40 sipir isterse 80 sipir olarak baglantı yapabilirsiniz .80 sipirde iki kat voltaj alırsınız.

    dediğiniz doğru

    yalnız polyesteri döktüm ben.

    3 çıkışı birbiriyle lehimleyim dişarda biraktim
    yine 3 girişte çift tel şeklinde dışarıda kaldı.


    bu giriş tellerinden seri bağlantı alamayiz heralde statoru parçalamak lazım değilmi yoksa çıkışlardan 40 sarımı 80e çevirme baglantısı yapilabiliyormu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın sinkro.
    16 mıknatıslı alternatörün frekansı, aynı devir ve aynı çaptaki 12 mıknatıslı alternatörün frekansından daha büyük olacaktır.
    Peki üretilen gerilim ve akım yönünden yani alınan güç yönünden bir fazlası olmazmı ? Sadece frekans mı artar ?

    Satın SEF34 aynı captaki iki fılanşın birine 12 digerine 16mıknatısı eger kurallara uyarak monte edersek 16 mıknatısı aynı fılanşa sıgdımak icin mıknatıs genişliginden

    fedakarlık yapmak zorundayız.Yani genişligi daha az mıknatıslar kullanmalıyız.Burada verimi belirleyen faktörlerden birtanesi toplam mıknatıs yuzey alanıdır.Eger mıknatıs

    sayısınıarttırarak yaptıgımız dizayn toplam mıknatıs yuzey alanını arttırmıyorsa alternatörü yüksüz test ettiğimizde fırekansın yukselmesi ile miktarını bilemediğim bir artış

    gözlemlenebilir diye sizin düşüncenize paralel bir düşünce ile test etmek icin bir düzenek yapmıştım.Fakat umdugum gibi cıkmadı iki şekildede bibirine yakın voltaj seviyeleri gözlemledim.
    Ama siz kurallara uyarak bir yöntemini bulup toplam mıknatıs yüzeyini arttırabilirseniz, hesabını benim bilmediğm miktarda akım kazancınız olacaktır.Yani yuksuz test

    ile yüklü test arasındakı voltaj düşümü oranında kazancınız olacaktır. Bunun sebebi,toplam mıknatıs yüzeyi arttığında bobinlerin mıknatıslı alanda kalma süteleri uzayacagından bu terim doğrumudur bilmiyorum ben uyduruyorum, ölü zaman kısalacaktır.




  • Sayın Şiranlı resimden ve açıklamalardan anladığım kadarı ile yorumum resimde.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Resimde gördüğüm den ayrı bir ayrıntı yoksa yani mıknatıs dizilimlerinde değişik bir varyatosyana gitmediyseniz.
    Maalesef çok iyi bir alternatörden istenen verimi almak zor gibi duruyor.

    Tabirimi lütfen caiz görün ( Ki artık korkuyorum dostlara uyarı yapmaktan)

    8 silindirli 400 beygirlik bir arabanız var ama otobanda 50 km/h hızın üstüne çıkamıyorsunuz, çünkü el freni çekili kalmış.
    Yaptığınız bu sistem biraz daha serinkanlı düşünerek bazı değişikliklerle, Yüzünüzü güldürecek cinsten.
    Bobin formlarınız oldukça güzel çünkü.

    Sevgi ve saygıyla




  • Sayın WepFaresi sıtatoru parcalamanıza gerek yok dışarı cıkardığınız ucları kullanarak seri bağlantı yapabilirsiniz.Bunun icin yapmanız gereken her bobindeki 4 adet ucu ayrı ayrı ayırın ve karşılıklı bir alt bir üst uc birleştirin bu ucu boş bırakın geri kalan iki ucu kullanın butun bobin leri tek tek bu duruma getirdikten sonra faz bağlantılarını daha onceki gibi bağlayın işlem tamamdır
  • Sayın Şiranlı bobinaj sitematiğini bilen bir arkadaşsınız.
    2 mm iletken çapı için 2 telden 1 mm 2 mm yapmaz.
    yaklaşık 3 adet 1 mm iletken sarmak gerekir.
    Niye çift tel sarma ısrarındasınız ki.

    Tamam bir nebze sizi anlıyorum dışarıya 6 uç yerine 12 uç çıkartıp değişik varyatosyonlar ile amacınıza ulaşmak istiyorsunuz.
    Ancak gözden kaçan bir iletim var ki bence en önemli ayrıntı.

    Flanş alternatörde önce rotorlar dizayn edilir karar verdiğimiz mıknatıs sayısı ve bobin sayısı hesabından sonra.

    Mıknatısların montajı bitip sistemi topladıktan sonra tek bir bobin sarıp,

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Flanşlarımızı hazırladıktan sonra muhtelif bobinler sarıp resimde ki gibi bir düzeneğe yarleştirip değişik devirlerde elde ettiğimiz değerlerle
    kesin bobin değerlerimiz ortaya çıkacaktır.




    yukarıda resmini verdiğim düzenekle değişik devirlerde - boşta değişik yüklerde gözlem yapmak bize çok şey kazandırır. Lütfen bunu göz ardı etmeyin.

    Sevgi ve saygıyla




  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.