Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Emin bey bu fiyat gerçekten çok uygun fakat burada çoğu kimse bu işin teorisini ve pratiğini öğrenmeye ve bende yapabilirim diye uğraşıyor sanırım o yüzden maliyet hesabına girecek olursak zaten kafadan zarar demekrir.Zira 48 adet mıknatıs sadece 800tl var gerisini sen hesapla.


    Sayın Drokya açıklamalarınız benim için çok değerli çoçukluğumdan beri merak ettiğim konuları internet sayesinde bu yaşlarda öğrenme fırsatı buluyorum eh öğrenmenin yaşı yokmuş .Eğer bu bilgilere 35 sene önce sahip olsaydım köyde elektriğin e si bilinmez iken şarıl şarıl akan sulardan şahane elektrik üretirdim işte bilgi altyapısı budur Almanlar japonlar 2. dünya savaşından harap çıktıkları halde geldikleri nokta bence bu bilgi altyapısından kaynaklanıyor paylaşımlarınız için teşekkürler
  • sayın wepfaresi resimdeki alternatörün biraz büyüğünü ben yapmıştım sayın şef ustamın yardımlarıyla sağolsun çekti kahrımızı fakat alt.ü döndürecek üçtane kanat yapmayı başaramadım en son rahmeti mehmet abiye gösterdim elle hiç dönmüyor çok fazla step var ama verim çok iyi ama dediğim gibi yükte değil boşta bile milinden hareket etmiyor resimdeki alt.ün rotoru baya bi yamuk mıtnatısların dizilişinde bi boşluk oluşmuş belki stepi azaltmak içindir ama verimi düşürmüştür bence iki tip alternatörün birbirlerine göre çok farklı üstünlükleri vardır ancak ikisinide kullanan biri hangisi daha iyi olduğunu söyler...
    bu arada alakasız bi sorum olacak bilen biri cevaplarsa sevinirim 220v 4kw lık bir reziztansı 24v veya 36v dc ile aynı verimle çalıştırabilirmiyiz yani reziztansta volt önemlimi düşük volt yüksek amperde aynı sonucu alabilirmiyiz




  • şu bobinin kalınlığı yani yüksekliği 10mm.

    bunu 3 parça halinde yapsam 3.3 er mm kalınlığında 3 adet bu şekilde bobin stator grubu oluştursam

    ve bobinlerin arasında kalan boşlukları diğer yaptığım bobinlerle doldursam verim artarmı

    bikaç tane öyle çalışma yapmışlar yabancılar ama verim olayında kıyaslayamadım.

    benim statordaki bobinler cift telle 40 sarım yapıldı.


    140 devirde 6 volt veriyor.

    yeniden stator oluşturacam yine 1.2 mm lik bakır telim var. Bununla 70 80 tur sarmayı düşünüyorum voltajı arttırmak icin. Ama bir önceki gibi yapmak yerine dedigim gibi ince bobinler sarıp birbiri arasındaki boşluğu da tamamlayayım, şayet bu şekilde verimli olacaksa.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 4 Ocak 2013; 20:45:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trak_med

    sayın wepfaresi resimdeki alternatörün biraz büyüğünü ben yapmıştım sayın şef ustamın yardımlarıyla sağolsun çekti kahrımızı fakat alt.ü döndürecek üçtane kanat yapmayı başaramadım en son rahmeti mehmet abiye gösterdim elle hiç dönmüyor çok fazla step var ama verim çok iyi ama dediğim gibi yükte değil boşta bile milinden hareket etmiyor resimdeki alt.ün rotoru baya bi yamuk mıtnatısların dizilişinde bi boşluk oluşmuş belki stepi azaltmak içindir ama verimi düşürmüştür bence iki tip alternatörün birbirlerine göre çok farklı üstünlükleri vardır ancak ikisinide kullanan biri hangisi daha iyi olduğunu söyler...
    bu arada alakasız bi sorum olacak bilen biri cevaplarsa sevinirim 220v 4kw lık bir reziztansı 24v veya 36v dc ile aynı verimle çalıştırabilirmiyiz yani reziztansta volt önemlimi düşük volt yüksek amperde aynı sonucu alabilirmiyiz


    Sayın trak_med.220 v luk bir rezistansı 24 volt ile kullanmak istiyorsanız, rezistansı 220/ 24=yaklaşık 9 parcaya bölüp ,butun parcaları paralel baglamalısınız.Ancak bu şekilde aynı gucu elde edebilirsiniz.


    (((220v 4kw lık bir reziztansı 24v veya 36v dc ile aynı verimle çalıştırabilirmiyiz yani reziztansta volt önemlimi düşük volt yüksek amperde aynı sonucu alabilirmiyiz)))

    Demişsiniz.


    Yükün üzerinden gecen akımı belirleyen faktörler:
    1:Kaynagımızın voltaj seviyesi (volt)
    2:Yükümüzün empedansı(ohm)


    I=U/R

    I=amper plarak akım

    U=Volt

    R=ohm olarak empedans


    Yani yükün üzerinden gecen akımı arttırıp azaltmak icin ya kaynagımızın voltajını arttırıp azaltacagız yada yukun empedansını azaltıp cogaltacagız.
    İşte siz burada voltajı 220/24= yaklaşık 9 kat azalttıgınız icin yükün empedansını 9 kat azaltarak aynı gucu yakalayabilirsiniz.Yani anlayacagınız Kaynagımızın akımı nekadar yuksek olursa olsun isterse milyar amper olsun,yük nekadar akım talep ederse sistemden okadar akım gecer.

    Bu arada guc formullerinide verelim

    P=IxU yada,P=I nın karesi x R

    P=Wat

    I=Akım

    U=voltaj

    Selam ve Dua ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    şu bobinin kalınlığı yani yüksekliği 10mm.

    bunu 3 parça halinde yapsam 3.3 er mm kalınlığında 3 adet bu şekilde bobin stator grubu oluştursam

    ve bobinlerin arasında kalan boşlukları diğer yaptığım bobinlerle doldursam verim artarmı

    bikaç tane öyle çalışma yapmışlar yabancılar ama verim olayında kıyaslayamadım.

    benim statordaki bobinler cift telle 40 sarım yapıldı.


    140 devirde 6 volt veriyor.

    yeniden stator oluşturacam yine 1.2 mm lik bakır telim var. Bununla 70 80 tur sarmayı düşünüyorum voltajı arttırmak icin. Ama bir önceki gibi yapmak yerine dedigim gibi ince bobinler sarıp birbiri arasındaki boşluğu da tamamlayayım, şayet bu şekilde verimli olacaksa.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Sayın WebFaresi.Duşunmüş oldugunuz sistem daha onceki sayfalarda,rahmetli Mehmet (mekanı cennet olsun)bey, Şef34 ile Cokenerjik arasında gundeme gelmişti.Eger yapmış oldugunuz sıtator aynı kalınlıkta olacaksa bunun bir getirisi olacagımı sanmıyorum ama boboinlerin uclarını yanı copkol taraflarını kıvırıp bobinleri ic ice sokabilirsen ozaman kalınlıgıda dusurebilirsin.Bunu başarabilirsen ozaman verimde artış olacaktır.




  • bilgisizliğime verin tam olarak çöp kol derken neyi kastediyorsunuz

    hep çöpkolu duydum fakat tam olarak netleştiremedim. miknatislarin tam bobin ortalarina geldiği 2 kolları kesmediği yerler mi çöp kollar oluyor


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 4 Ocak 2013; 22:36:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    bilgisizliğime verin tam olarak çöp kol derken neyi kastediyorsunuz

    hep çöpkolu duydum fakat tam olarak netleştiremedim. miknatislarin tam bobin ortalarina geldiği 2 kolları kesmediği yerler mi çöp kollar oluyor


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.





    Mıknatısın hiçbirzaman bobini kesmediği yerler çöp kol olur. yani üst ve alt kısımlar




  • yani bobinleri mümkün olduğunca butarz yapıp daha cok alana mı sokmamız gerekiyor

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 4 Ocak 2013; 23:40:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    yani bobinleri mümkün olduğunca butarz yapıp daha cok alana mı sokmamız gerekiyor

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Sayın WepFaresi.Bubaşlıgın 4. sayfasında bu konu tartışıldı.Cöp kolları resimde gosterdiginiz gibi yaparsanız verim artişi yerine azalma elde edersiniz.

    Cöpkol kısımlarının kıvrılması resimde daha acık görünüyor.



     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinkro -- 5 Ocak 2013; 4:29:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    Bobinkol genişliği 12mm 2 kol yanyana geldiğinde 24mm yapıyor.
    Bobin kalınlığı (yükseklik): 10mm
    1.2mm telden 80 sarım (10 kat yüzeyde 8 kat derinlikte)
    Mıknatıs genişliği: 40x20x5
    12 adet bobin var 3 fazlı baglantı yapıldı. Çıkış uçları birleştirildi 2 giriş ucundan gerilim ölçümü yapıldı.
    2 Mıknatıs arası uzaklık 20mm.
    Statoru elimle havada tuttup öyle çevirmeye çalişiyorum zor oluyor ama yinede döndürdüğüm ölçümler bunlar.

    Elle çevirmede yaklaşık 120 dev/dk civari (tam net ölçü değil) 7 volt görüyorum.

    Çok vasat bir durum ne yanlış anlamıyorum. Aksine almam gereken volt bukadarmı yoksa. yani bu verilerle bukadar volt almak hiç mantıklı gelmiyor.

    Bir sorun belki bobin kollarının uclarini falçata ile soymaya çalışıp lehim kaynatmaya çalıştım belki tam kaynamamış olan olabilir deneme lehim yaptim bununla ilgili bukadar verimsizlik olabilirmi yarin ilk iş lehimleri yenilerim.

    Hani bu tip şeylerle uğraşanlar etrafınızda "hadi lan boş işlerle uğraşıyosun elektrik üretmek bukadar kolay olsaydı kimse fatura ödemezdi" vb. laflarla bu tepkilerle birşeyler üretmek için yılmadan uğraşıp duruyorsunuz sonuç hüsran olunca gerçekten inanılmaz çöküyorsunuz. Halen birşeyleri yanlış yaptığım ve bilgimin yetersiz olmadığı yerler var umuduyla daha iyi olacak diye kendimi avutuyorum :)


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Sayın WebFaresi daha önceki yazılarınızdan birinde verimin dusuk oldugundan bahsetmiş ve (((2 Mıknatıs arası uzaklık 20mm))) demişsiniz.

    Bahsettiginiz bu mıknatıs uzaklıgı flanş uzerinde yanyana sdiziliş acıklıgımı yoksa iki flanş karsı karşıya dururken mıknatıslar arasındakı uzaklıkmı

    Eger mıknatısların karşılıklı konum uzaklıgı 20 isebu cok fazla.Mıknatıslar bobinden 5 er mm uzakta demektir.Mıknatıslar bobinlerden max 1mm uzakta olmalı yani

    10mmbobin kalınlıgı+1mm+1mm=12mm max acıklık olmalı.Eger disklerinde yalpa yoksa sen bunu 0.5mm yaparsan 10+0.5+0.5=11mm olurki bundan daha iyiside olmaz herhalde


    Selam ve Dua ile




  • stator kalınlığı 12mm oldu bobinleri tam 10 yapamadım 10 küsür geldi elyaf ve polyesteri koyarkande cıktıktan sonra 12mm olmuş.

    bir de saplamalarda disk deliklerine girerken bir miktar boşluk var. Flanşları tam sıfır yanaştıramıyorum sürtüyor statora.

    en büyük hatamda, diğer arkadaşlar da bu hatayla karşılaşabilir diye söylüyorum.

    suntadan kalıp yaptık ve statoru yerleştirip polyesteri döktük. Üzerine başka bir sunta ile vidaladım sıkıştırdım. Vidaları sadece stator etrafına attım bıraktım. O heycanla orta kısmına vida atmayı unutmuşum. Kalıp çıkınca orta kısım biraz şişkin çıktı esnemiş sunta.

    zaten 40sarım yaptığımdan yeni bir stator yapacaktım, cilayıda fazla süremediğim için sunta parçacıkları statora yapışmış bir şekilde çıktı. Tornada zor temizledik taş motoruyla da ince temizliğini yaptım. Denemelerde elimle çevirdiğimde maksimum 14.4 v gördüm.

    Ben düşük devirde 12 v almak istiyorum. Elimle normal cevirerek hızlı cevirmeden yani 12v alabilmek için, sanırım sarım sayısını arttırmam gerekiyor. Yani bobinlerim 40 sarım. Eğer ben bunları tek telden 90 sarım felan yaparsam ufak devirlerde bile 12v görebilirim değilmi?

    Güç değişmez bu oranlarda akım çekmem azalır.

    Bunlardan ayrı o çöp kol dediğimiz bölgelere ufak dikdörtgen o forma yakın ayrıca mıknatıs yapıştırsak flanşlara çöp kollarada manyetik alan oluşturtsak çok saçma birşeymi olur acaba.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • Cop kol dedigimiz kısımlar mantetik alanın hareket yonuyle aynı paralelde olmasından dolayı kesme zcısı 0 derece oldugu icin telin bu kısımlarında bir uretim sözkonusu degildir.

    Onun icin bu kısımlar manyetik alan dışında bırakılır.
  • Arkadaşlar asenkron modifiyesinden sonra bende 48 kutuplu flanşa başladım hayırlısıyla.İlk resimleri paylaşayım dedim.Hurdadan iki fılanş denk geldi.Birde cıkma porya buldum flanşları tornalattım bugun denemek icin montajladım.Oldukca dengeli donuyorlar.Hayırlısıyla statora başlayacagım inşallah.Porya abs li bir arabadan cıktıgı icin devir sesoru uzerinde
    duruyor bu sensorden devir gostergesi icin yararlanacagım.





    Selam ve Dua ile

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinkro -- 5 Ocak 2013; 17:53:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    Yukarıda ki şemayı incelediğiniz de bazı noktaları daha rahat kavrayacaksınız.

    Yukarıda ki şema 48 oyuklu 16 kutuplu 3 fazlı bir asenkron motor el sarım şeması.
    Şema altında ki hesaplamalara göz attığınızda bazı değerlerin flanş alternatörde uygulamada sorunlar çıkardığını göreceksiniz.

    Flanş alternatörlerimizi yukarıda ki şemada ki gibi hazırlayabilsek çok sorun olmuyacaktı belki,

    Görüldüğü gibi bir bobin arasında yukarıda ki örneğimizde diğer iki bobin kenarımız var.
    Bu sistemi flanşta uygulamak için bir çok değerin bir arada bulunması gerekiyor.

    Bobinler asenkron motor sarımında ki gibi iç içe olduğunda ,
    N S arasında ki mesafe çoğalıyor bu da gerilim kaybı demek.

    Ayrıca 3 fazlı alternatörlerde <C> değeri yani renk sayısının minumum 1 çıkması için
    kutup sayısının, bobin kol sayısının 3/1 değerinden fazla olmaması gerekiyor.

    Fazlar arası giriş açısı <alfa> nın maksimum 60° olması gerekmekte.

    Bobin bağlantılarının yapılması esnasında kutuplandırmayı dikkate almanız gerekmekte.

    Şimdi diyeceksiniz ki mıknatıs sayısı bobin sayısı arasında ki 3/4 oranı ne olucak.

    Bu oran Hug pivotun sistemlerinde bazı kolaylıklar nedeneniyle benimsenmiş,
    ancak uygulamada ciddi problem yaratacak bir seçim.

    Hayır ben 3/4 oranını kullanmak istiyorum derseniz;
    Dikkat etmeniz gereken nokta diyelim ki 18 bobin 24 mıknatıslı (toplamda 48 mıknatıs) flanş alternatörde
    herhanhi bir faza ait bobinlerin tümünün aynen 1. bobinin durumunda olması ya da nötr durumda olmasıdır.

    Açacak olursak 18 bobin 6 bobini bir faza gelecek şekilde sıralanıyor.
    O faza ait 1. bobine N - S mıknatıs çifti etki ediyorsa,
    o fazın diğer bobinlerinede Mutlaka N - S mıknatıs çifti etki etmeli ya da o an için mıknatıs sız alanda kalmalı.

    Çünkü bu sistemi karşılayamazsanız 1. bobinde oluşan gerilimi diğer bobinlerdeki ters emk ile oluşan gerilim nedeniyle yok edersiniz.




    Sayın Drokya,

    Yukarıda anlattığınız alfa ve renk sayısı değerleri 3 faz bir motor için olmazsa olmaz değerler ise de alternatörler için yalnızca doğrultulup batarya şarjında kullanılacak olması halinde geçerli midir ? Bu değerler verimliliği etkiler mi ?

    Mesela aşağıda 12 mıknatıs 9 bobin flans alternatöre ait değerler var. Burada açı ve renk değeri oldukça farklı...

    X= 18(9 bobin ve 18 kol) 2P=12 ( 6 çift 12 mıknatıs, tek rotor için) M = 3 ( 3 faz ? ) C = 18/ (12 . 3) C = 0.5

    ALFA = 360 * 6 /18= 120 DERECE

    ns = 120 * 50 / 12 = 500 rpm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi angorapardus -- 5 Ocak 2013; 23:02:08 >




  • Sn. Sinkro Asenkron motor modifiyesi nasıl sonuçlandı? Flanş alterntör için foto-videoları bekliyoruz! Kolay Gelsin, Rüzgarın Bol Olsun...
  • Sayın Son Oyun asenkron motor modifiyesinden sonra yaptıgım denemelerde cok fazla step oluştugunu gözlemledim.Matkapla dondurerek yaptıgım denemelerde aldıgım sonuclar tatmin ediciydi fakat matkapta harcanan guc ile jeneratorden elde edilengucu kıyaslamadıgım icin verim konusunda kesin degerler veremiyorum. kanatları takıp denemeyi duşunmedim bile cunku bulundugum bolgede ruzgar hızı vasatın altında.Olusan kuvvetli stepten dolayı dusuk ruzgar hızlarında kanatlar donmeye başlamıyacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinkro
    Cop kol dedigimiz kısımlar mantetik alanın hareket yonuyle aynı paralelde olmasından dolayı kesme zcısı 0 derece oldugu icin telin bu kısımlarında bir uretim sözkonusu degildir.
    Onun icin bu kısımlar manyetik alan dışında bırakılır.


    Sayın Sinkro,
    Çöp kol demek istediniz sanırım.

    Çöp kol diye tabir ettiğiniz bobin kenarları aslında N S arasında 90 derecelik bir açıyla varlar.

    Ancak formülü hatırlarsanız; e=B x l x v x sin fi (90 derece olduğu için değeri 1 )
    N S arasında çöp kol denen iletken de iletken çapı, çarpı sarım sayısı kadar bir gerilim indüklenir.
    Tamam bu gerilim göz ardı edilecek kadar azdır ama genede bir değerdir.

    Ve bu bölgelerde bile kesme açısı 90 derecedir.

    Sadece iletken boyu kısa olduğu için bu bölgedeki bobine ait iletkenlerde gerilim indüklenmesi
    tabiri caizse devede kulaktır ama kesinlikle sıfır değidir.
    Sevgi ve saygıyla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: angorapardus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    Yukarıda ki şemayı incelediğiniz de bazı noktaları daha rahat kavrayacaksınız.

    Yukarıda ki şema 48 oyuklu 16 kutuplu 3 fazlı bir asenkron motor el sarım şeması.
    Şema altında ki hesaplamalara göz attığınızda bazı değerlerin flanş alternatörde uygulamada sorunlar çıkardığını göreceksiniz.

    Flanş alternatörlerimizi yukarıda ki şemada ki gibi hazırlayabilsek çok sorun olmuyacaktı belki,

    Görüldüğü gibi bir bobin arasında yukarıda ki örneğimizde diğer iki bobin kenarımız var.
    Bu sistemi flanşta uygulamak için bir çok değerin bir arada bulunması gerekiyor.

    Bobinler asenkron motor sarımında ki gibi iç içe olduğunda ,
    N S arasında ki mesafe çoğalıyor bu da gerilim kaybı demek.

    Ayrıca 3 fazlı alternatörlerde <C> değeri yani renk sayısının minumum 1 çıkması için
    kutup sayısının, bobin kol sayısının 3/1 değerinden fazla olmaması gerekiyor.

    Fazlar arası giriş açısı <alfa> nın maksimum 60° olması gerekmekte.

    Bobin bağlantılarının yapılması esnasında kutuplandırmayı dikkate almanız gerekmekte.

    Şimdi diyeceksiniz ki mıknatıs sayısı bobin sayısı arasında ki 3/4 oranı ne olucak.

    Bu oran Hug pivotun sistemlerinde bazı kolaylıklar nedeneniyle benimsenmiş,
    ancak uygulamada ciddi problem yaratacak bir seçim.

    Hayır ben 3/4 oranını kullanmak istiyorum derseniz;
    Dikkat etmeniz gereken nokta diyelim ki 18 bobin 24 mıknatıslı (toplamda 48 mıknatıs) flanş alternatörde
    herhanhi bir faza ait bobinlerin tümünün aynen 1. bobinin durumunda olması ya da nötr durumda olmasıdır.

    Açacak olursak 18 bobin 6 bobini bir faza gelecek şekilde sıralanıyor.
    O faza ait 1. bobine N - S mıknatıs çifti etki ediyorsa,
    o fazın diğer bobinlerinede Mutlaka N - S mıknatıs çifti etki etmeli ya da o an için mıknatıs sız alanda kalmalı.

    Çünkü bu sistemi karşılayamazsanız 1. bobinde oluşan gerilimi diğer bobinlerdeki ters emk ile oluşan gerilim nedeniyle yok edersiniz.




    Sayın Drokya,

    Yukarıda anlattığınız alfa ve renk sayısı değerleri 3 faz bir motor için olmazsa olmaz değerler ise de alternatörler için yalnızca doğrultulup batarya şarjında kullanılacak olması halinde geçerli midir ? Bu değerler verimliliği etkiler mi ?

    Mesela aşağıda 12 mıknatıs 9 bobin flans alternatöre ait değerler var. Burada açı ve renk değeri oldukça farklı...

    X= 18(9 bobin ve 18 kol) 2P=12 ( 6 çift 12 mıknatıs, tek rotor için) M = 3 ( 3 faz ? ) C = 18/ (12 . 3) C = 0.5

    ALFA = 360 * 6 /18= 120 DERECE

    ns = 120 * 50 / 12 = 500 rpm




    İsminizi bilmediğim için,
    çok sevdiğim Anadolu parsı,
    ki son örneği doğup yaşadığım bölgedeki bilinçsiz bir avcı tarafından vurulmuş olan canlıya aften.
    Sayın ANGORA PARDUS diye hitap etmek durumundayım.(bu arada benim adım Can)

    12 mıknatıs çifti yani toplamda 24 mıknatıslı 9 bobinli flanş alternatörde gerekli hesaplama ve gerrekiyorsa çizim yoluyla mıknatıs yerleşimleri
    ve bobinlere etki alanları gözlemlendirilmelidir diyorum.

    Diyebilirsiniz ki (Sizi tenzih ederek söylemek isterim ki. Bazı sohbet masalarında olduğu gibi.; Cahil, CEHALETİNİ anlayana kadar boynum kıldan incedir.)
    Hocam bu ifade suya sabuna dokunmayan tavşan boku gibi kokmaz bulaşmaz bir nane mollayla çocuk mu avutuyorsunuz?
    Gecenin bu saatinde gereksiz formülasyon ve teorilerle canınızı sıkmak istemem.

    Takıldığınız konularda elimden geldiğince yardıma hazırım......


    Bir buçuk yıl önce sorduğunuz Ampicity hesaplarından kaçmış değilim yani.
    Sevgi ve saygıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinkro

    Arkadaşlar asenkron modifiyesinden sonra bende 48 kutuplu flanşa başladım hayırlısıyla.İlk resimleri paylaşayım dedim.Hurdadan iki fılanş denk geldi.Birde cıkma porya buldum flanşları tornalattım bugun denemek icin montajladım.Oldukca dengeli donuyorlar.Hayırlısıyla statora başlayacagım inşallah.Porya abs li bir arabadan cıktıgı icin devir sesoru uzerinde
    duruyor bu sensorden devir gostergesi icin yararlanacagım.
    Selam ve Dua ile



    Sayın Sinkro,

    Porya denen eleman,
    Fren disklerinin kasıntısız dönmesi için kullanılan rulman sistemidir.

    Kullandığınız sistemin adı fren diskidir.

    Ki ABS li araçtan alınma sensörünü kullanmak istiyorum demişsiniz.

    İkinci bir uyarıda bulunmak isterim.

    ABS sensörleri yüksek devir okumada zorlanırlar.

    Düşük devirlerde aktivasyonu hızlanır.

    Ne demek istediğimi anlamış olmalısınız.
    Sevgi ve saygıyla

    MİNİK NOT: Lütfen uyarılarımı ard niyetli algılamayın.
    Amacım gerek teknik, gerekse teknik tabirlerdeki yanlışlarınızı düzeltmektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenakord08

    Forum Müdavimlerine duyuru...
    Kardeşimiz Rahmetli Mehmet Turhan İçin Yarın (6 - 01 - 2013 Pazar ) Öğle Namazından sonra Arapçeşme Mahallesi 1086 . Sokaktaki Evinde Kur'an Okunacaktır.. Katılmak isteyenlere Duyurmak İstiyorum...



    Mehmet kardeşimizin açtığı bu sohbet konusunu
    yer imlerine kaydettiğim sayfa aşağıdaki resimdeki gibi 2 numaralı sayfa ile açılıyor.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Değiştirmeyi de düşünmüyorum.
    Sayfayı her açtığımda rahmetli kardeşimizin,
    Onca bilgisine rağmen mütevaziliğini,
    bilime ve bilgiye saygısını,
    öğrenmeye aç erdemini,
    anmış olmanın, biraz sevincini, biraz hüznünü,
    biraz da ölüme çaresizliğin farkında olmayı yaşıyorum.

    Kenan bey katılabilirseniz,
    lütfen eşine, çocuklarına, kardeşlerine, anne ve babasına sevgi ve saygılarımı iletiniz.

    Rüzgarlar yoldaşı, doğrular ve doğrular adına savaşan benim gibi biçareler sırdaşı olsun Mehmet kardeşimizin.
    Kendi adıma sevgiyle ve saygıyla anıyorum bilgisayarımı her açtığımda .




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.