Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abimizin küçük bir kız çocuğu vardı sanırım en çok da ona üzüldüm.Ailesi ve sevenlerine sabır diliyorum.
  • ALLAH RAHMET EYLESİN. MEKANI CENNET OLSUN. ÇOK ÜZÜLDÜM. ALLAH AİLESİNE SABIR VERSİN..
  • Allah Rahmet eylesin, Mekanı cennet olsun, Nur içinde yatsın.

    kendisinin yazdığı yazıları takip ediyordum, Rüzgar jeneratörü konusunda hem kendini hem benim gibi birşeyler yapmak isteyenleri geliştirdi.
    enerji konusundaki fikir ve düşüncelerimin ilerlediği yolun bir kısmında ışık oldu.

    hani derler ya "bu işe hayatını verdi" diye ; gerçekten bu işe hayatını verdi.

    Allah Ailesine Sabır Versin...


    Şimdi Dua vakti...
  • ALLAH RAHMET EYLESİN! İNŞ ORDAKİ YERİ BURDAKİ YERİNDEN DAHA GÜZELDİR! MEKANI CENNET OLSUN! AH MEHMET ABİ 1 HAFTA ÖNCE TELEFONLA KONUŞMUŞTUK, YAPACAK ÇOK ŞEYİ(MİZ) OLDUĞUNU KONUŞMUKTUK AMA OLMADI!
  • Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun inşallah....
  • Allah ailesine sabır ihsan eylesin. Birşeyler öğretebilmek için çaba sarfeden insanlardan birini daha kaybettik.
  • sayın mehmet abinin vefatı tüm donanımhaber forum ailesini derinden üzmüştür.

    mehmet abi ve engin bilgileri sayesinde birok amatör profesyonel rüzgar türbünü yapan arkadaşlarımız oldu

    gerçekten haberi duyunca içim burkuldu çok üzüldüm çok iyi bir insandı

    Yüce mevlam Mekanını cennet eylesin geride kalan ailesine çocuklarına yakınlarına sabır versin Aminn !!!
  • Rahmetli mehmet beyin ebediyede gidişinden sonra kimsenin yazmaya morali kalmamış elbette ancak bayrağı onun bıraktığı yerden devam ettirmemizi eminim oda isterdi

    kaza haberini almadan önce sardığım flanş bobinlerinin resimleri inşallah yerleşimler hatalı değildir.Tel 1.20 70 sipir

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musa_ay -- 2 Ocak 2013; 20:35:42 >




  •  Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.
  • musa bey

    bende 1.20 telden cift sarım 40 yaptım. Biraz acemilik düşük voltaj olabileceğini düşünemedim. Bugün bir test ettim elimle olabildiğince hızlı çevirdiğimde 14.4v görüyorum yıldız baglantı ve 2 çıkış ucuna tuttuğumda gördüğüm değer.

    Bunu köprü diyota verdiğimde dc volt olarak bu değer artacakmı?

    Elimde 1.20 bakır bayağı var. 70 spirli tek telden sarsam göreceğim voltaj, 20 - 25 civarı mı olur? (güç değişmez çekilebilecek akım düşer bunu öğrendim)

    Sonuçta bu aldığımız voltaj yük bağladığında düşecek, demek oluyorki 13 v civarında yükte sabit tutabilmek için bizim boşta bi 20 30 v civarı üretmesi gerekiyor sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 2 Ocak 2013; 22:19:44 >
  • Evet emin bey sayın şefin söylediklerine aynen katılıyorum sonuçta değişik stator yaparak denemelerde bulunabilirsiniz tabi maliyeti düşünmezsek benim flanş 48 mıknatıslı olarak planlandı . Benimde ilk flanşım asenkron motordan yaptığım alternatör çatıda çalışırken gecenin sessizliğinde rahatsız edici bir uğultu yaptı kimşe şikayet etmeden ben söktüm bakalım flanşta aynı proplem olmaz inşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Haklısınız Musa bey, eminim memox'da öyle isterdi.
    Sayın Drokya'nın çokenerjik'e verdiği yanıt ve sizin bu yazınız beni biraz cesaretlendirir gibi oldu. Eski heyecan ve şevkle olmasa da birşeyler yazmak lazım.
    Musa bey, bobin yerleşiminiz doğrudur. Resimde olduğu gibi gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz.

    Emin bey,
    Bir insan kol yardımı ile en fazla 100-120 devir aralığında çevirebilir. Hadi biz buna 120 devir diyelim. Bu devirde 14.4 v. fena sayılmaz, hatta iyi bir sonuç bile diyebiliriz.
    14.4 vac.yi köprü diyotla doğrulttuğumuzda 20 v.ları bulacaktır. Ama asıl sonuç bir yük bağlayarak denemektir.

    Benim yaptığım flanş alternatörde boşta üretilen gerilim ile yüke bindiğindeki gerilim arasında çok fazla fark olmadı. Ve nüveli alternatörde olduğu gibi fazla kasma da yapmıyor. Flanş tipinin artısı bu olsa gerek.

    4 bacaklı küçük bir köprü diyot aldım elektronikçiden.

    2 faz ucunu voltmetrede AC konumda elimle cevirirken 14.4 volt görüyorum

    aynı iki ucu köprü diyotun ~ uçlarna bağlıyorum.
    Sonra köprü diyotun + v eksi uçlarından dc ölçüm yapıyorum.

    Gördüğüm değer maksimum 8v oluyor.

    Bir yanlışlıkmı var anlamadım. Siz değer artacak diyorsunuz ama ben AC daha fazla, DC daha az gerilim alıyorum diyotum mu sorunlu acaba.

    Tek bir diyot 4 bacaklı 2 ucu ~şeklinde. Diğer 2 ucunda + ve - var. 2W10 gibi bi adı var üzerinde




  • emin bey ölçü aletin dijital ise yanılıyor olabilir ikinci ihtimal köprü diyot hatalı diyotun + ve - uçlarına 1000uf 50 voltluk bir kondansatör bağlıyarak dene
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay

    emin bey ölçü aletin dijital ise yanılıyor olabilir ikinci ihtimal köprü diyot hatalı diyotun + ve - uçlarına 1000uf 50 voltluk bir kondansatör bağlıyarak dene

    ölçü aleti dijital.

    şöyle söylim 24v dc fan motorlarından 3 tane bağladım ayrıca 12v şerit led 1metre.

    hiç doğrultmuyorum uçlarını bunlara bağlıyorum çeviriyorum çalışıyor hepsi.

    fakat köprü diyota bağlayınca calismiyor.

    dediginiz gibi farklı bi diyot alayım en iyisi
  • biraz büyükce bir köprü al derim ayrıca dc fan lar nasıl çalıştı ac voltajda stepli belki çalışır
  • Bu tarz motorlar bizim yaptıklarımızdan dahamı verimli.

    yani bunda 12 miknatis var 500w gücünde. biz 32 miknatıs koyduk oda nerdeyse 500 w gücünde. Bu tip motorlar daha verimli oluyorsa bunlar üzerine yoğunlaşıp çalışmalarımı bunlar üzerine yapmak istiyorum.

    Şu an ilk denemem flanş alternatördu pişman değilim birçok şey ogrendim. Fakat daha iyi şeyler yapmak istiyorum. Bu tarz motorların yapılması zor fakat daha verimli derseniz zorluk benim için problem değil. Önemli olan daha iyi olması

    Birde bunun aynısını bizim flanş alternatöre uygulasak

    yani benim orjinal statorumun kalınlığı 12mm ise
    ben 3 adet aynı boyutlarda 4er mm den 3 stator oluşturup
    15derecelik dönük olarak birbiri arkasaına ekleyip toplamda yine 12mm kalınlığında stator oluştursam nekadar verim değişir bunun analitiğini yapabilirmiyiz

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 3 Ocak 2013; 20:23:29 >




  • Emin bey motor modifiyesi yaptım ama flanş hiç yapmadım kıyaslama şansım yok motor daha derli toplu olur fakat verim açısından daha teçrübeli arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verir.
    Bu arada resmi nerden buldun bu resim motor değil alternatördür daha önce sayın şef bahsettim aradaki boşluk tan dolayı parmakla bile çevriliyor.
  • Sevgili Mehmet'in anısına;

    Evet dostlar hayat devam ediyor. Ateş düştüğü yeri yakıyor.
    İzninizle bazı şeyler paylaşmak istiyorum.

    Sevgili Mehmetle kaza gününden 2 gün önce uzun uzun konuşmuştuk,
    flanş alternatörlerin amatör yapımcılar için avantajlarından ve dikkat edilmesi gerekli püf noktalarından.

    Haklı olarak serzenişte bulunmuş, verebileceği bilgileri olan gönüllüler, yazmadan izlemekle yetindiklerinde,
    ortamda düzensiz, tesadüfü değerlerin havada uçuştuğunu, çok yazanın çok şey bildiği sanısıyla,
    izleyen amatörlere zarar verdiklerinden bahsetmişti.

    Mehmetin benden bir ricası vardı.
    Hocam çok fazla detaya girmeden, ama önemli noktalardan ödün de vermeden,
    amatörler için bazı bilgileri hazırlayabilirmisin demişti.

    Ona zamanımın uygun olduğu ölçüde yardımcı olacağıma söz vermiştim.

    Ona verdiğim sözün gereğini yere getirene kadar buradayım.

    Flanş alternatörün avantajlarını izleyen çoğu arkadaş biliyor.
    Ancak bobin ve mıknatıs oranlarıyla ilgili bazı tereddütlerim var.

    Konuyu açmadan önce bir çizim şeması paylaşmak isterim.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay

    Emin bey motor modifiyesi yaptım ama flanş hiç yapmadım kıyaslama şansım yok motor daha derli toplu olur fakat verim açısından daha teçrübeli arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verir.
    Bu arada resmi nerden buldun bu resim motor değil alternatördür daha önce sayın şef bahsettim aradaki boşluk tan dolayı parmakla bile çevriliyor.

    hocam bu sekilde 230 tlye satiyor eyüp enerji.

    miknatis rotor stator

    bunu görünce yaptığımız onca ugrasa ve masrafa göre
    bence inanilmaz pratik ucuz vb. herkonuda üstün

    o nedenle sordum verim açisindanda üstün ise

    zaten bu konu üzerine ar-ge calismalari yapan bir imalat firmasindan destek alip bu şekilde komple alternatör almak daha mantıklı geliyor




  • Yukarıda ki şemayı incelediğiniz de bazı noktaları daha rahat kavrayacaksınız.

    Yukarıda ki şema 48 oyuklu 16 kutuplu 3 fazlı bir asenkron motor el sarım şeması.
    Şema altında ki hesaplamalara göz attığınızda bazı değerlerin flanş alternatörde uygulamada sorunlar çıkardığını göreceksiniz.

    Flanş alternatörlerimizi yukarıda ki şemada ki gibi hazırlayabilsek çok sorun olmuyacaktı belki,

    Görüldüğü gibi bir bobin arasında yukarıda ki örneğimizde diğer iki bobin kenarımız var.
    Bu sistemi flanşta uygulamak için bir çok değerin bir arada bulunması gerekiyor.

    Bobinler asenkron motor sarımında ki gibi iç içe olduğunda ,
    N S arasında ki mesafe çoğalıyor bu da gerilim kaybı demek.

    Ayrıca 3 fazlı alternatörlerde <C> değeri yani renk sayısının minumum 1 çıkması için
    kutup sayısının, bobin kol sayısının 3/1 değerinden fazla olmaması gerekiyor.

    Fazlar arası giriş açısı <alfa> nın maksimum 60° olması gerekmekte.

    Bobin bağlantılarının yapılması esnasında kutuplandırmayı dikkate almanız gerekmekte.

    Şimdi diyeceksiniz ki mıknatıs sayısı bobin sayısı arasında ki 3/4 oranı ne olucak.

    Bu oran Hug pivotun sistemlerinde bazı kolaylıklar nedeneniyle benimsenmiş,
    ancak uygulamada ciddi problem yaratacak bir seçim.

    Hayır ben 3/4 oranını kullanmak istiyorum derseniz;
    Dikkat etmeniz gereken nokta diyelim ki 18 bobin 24 mıknatıslı (toplamda 48 mıknatıs) flanş alternatörde
    herhanhi bir faza ait bobinlerin tümünün aynen 1. bobinin durumunda olması ya da nötr durumda olmasıdır.

    Açacak olursak 18 bobin 6 bobini bir faza gelecek şekilde sıralanıyor.
    O faza ait 1. bobine N - S mıknatıs çifti etki ediyorsa,
    o fazın diğer bobinlerinede Mutlaka N - S mıknatıs çifti etki etmeli ya da o an için mıknatıs sız alanda kalmalı.

    Çünkü bu sistemi karşılayamazsanız 1. bobinde oluşan gerilimi diğer bobinlerdeki ters emk ile oluşan gerilim nedeniyle yok edersiniz.




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.