Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (33. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    ŞEF34 hocam tekrar merhabalar;

    Bana kısaca lion deyin ben anlarım. :) sizin dediğiniz gibi sarımları 35 spir olarak sardım. bugün polyester dökümü için ölçülerimi hesapladım. bobinlerin ortası boş olması için gerekli yuvarlak malzemeyi bulmakta sıkıntı çektiğim için elimdeki mevcut imkanlarla orta yuvarlağı plastik tabaklar ile karşılayabildim. ayrıca bu polyesterin katılaşmasını görmek için küçük bir deney yapayım dedim. özellikle plastik tabak seçtim herhangi bir reaksiyon olacakmı diye merak ettim. sonuç aşağıdaki gibi oldu :). plastik kayıp kopma felan yok :) yaklaşık 45 dakika geçti gideyim bakayım katılaşma var mı diye polyestere dokundum 60 derece neredeyse sıcaklığı var bu normal midir :). ayrıca bu katılaşmayı yaparken kaça kaçlık bir oran gerekli katılaşmanın sağlıklı olabilmesi için. mesela

    3 litre polyester için
    ne kadar hızlandırıcı ?
    ne kadar sertleştirici ?

    koymam sağlıklı çözüm olur
    tekrardan tşk ve saygılarımla.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Mıknatıs yerleştirme kalıbı.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Sayın ŞEF34.Mıknatıs aralıklarını,üst alt olarak kac milim yaptınız.Daha önce bobin kol genişliklerini 16mm olarak vermiştiniz.Resimlerde mıknatıs alt alt kısım aralıkları, bobin kol genişliği ölçüsünden daha kücük görünüyor sanki.



    Zannediyorum bu dizaynı cöpkol boyunu azaltmak icin yaptınız.



    Selam ve Dua ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ihtiyar yıldız

    Sayın ihtiyar yıldız.
    Yaptığınız alternatör flanş tipi alternatör mü yoksa nüveli sistem alternatör mü ? Bir de 4 bobin yaptım demişsiniz, alternatörün tamamı 4 bobin mi yoksa 4 fazlı mı yaptınız ? Bunları açıklarsanız hatta bir resim yükleyebilirseniz daha çok faydalı oluruz.
    Bir de kaç mıknatıs kullanacaksınız ?


    sayın Hocam Şef 34:
    Bilgi paylaşımlarınızı okumama ragmen .Takılı kaldım.mıknatısları kalıba dökmüştüm.NdFeb mıknatıslardan çap 3*0.5 8 adet. 2adet diske 4 er 4 er 1.diskte N .N.N.N 2.diskte S. S. S.S. çeko rapıt 310 la (çift karışımla)yapıştırdım. polyester kalıbla sabitleştirdim.disklerin çapı 12cm.
    - Flanş tipi alternötör yapacagim
    - tek fazlı olacak
    -4 bobin 0.32*3 telden 80 spir sardım. (fikirleriniz doğrultusunda bobin spir sayısını değiştire bilirim.yanlız şimdilik 0.32lik 1kg telim var.)
    -Pimaş 50lik borudan yarıcap 42. Çap 97 cm 4 kanatlı pervane yaptım.
    Benim şimdik bobinleri nasıl bağlayacağım. bağlama işindenden sonra kalıba dökeceğim.Bu benim ilk portatifim olacak. Gördüğüm okuduğum teori bilgileri pratiğe geçirmek. Pratiktiğe geçirirken karşıma cıkan olumsuz lukları nedenleri bulup el becerilerimi geliştirimek.fotoğraflarını daha sonra çekip sayfa yerleştirmeye çalışacağım.
    Teşekkür ederim.

    Sayın ihtiyar yıldız.
    Flanş tipi alternatörler 3 bobine 4 mıknatıs orantısı ile yapılırlar. Önceki sayfalarda okumuşsanız göreceksiniz. Genelde 12 mıknatıs 9 bobin yapan arkadaşlar oldu. Veya 16 mıknatıs 12 bobin, yahut ta 24 mıknatıs 18 bobin olarak yapılır.

    Sizin yapmaya çalıştığınız 4 bobine karşılık gelecek mıknatıs sayısı yok. Elinizde 4 adet mıknatıs var, o zaman mıknatıs sayısına göre bobin sayısı yapalım. Yani 3 bobinli yapalım. Siz 3 adet bobini üçgen şekilde sararak, yanyana koyduğunuzda tam bir daire oluşacak şekilde sarın. Mıknatısları da flanşa eşit aralıklarla yapıştırın. Yalnız sizin mıknatıs yerleşiminde de yanlışlık var. 1 diskte 4 adet N.N.N.N 2. diskte S.S.S.S diye dizmişsiniz.

    Doğrusu şöyle olmalıydı,

    1. diskte N.S.N.S.
    2. diskte de S.N.S.N diye sıralanmalıydı. Her iki diski mıknatıslar birbirine bakacak şekilde birbirine yaklaştırdığımızda karşılıklı duran mıknatıslar N.S diye birbirine bakmaları gerekiyor. Yani diskleri birbirine yaklaştırmaya çalışırken mıknatıslar birbirini çekecek pozisyonda olmaları gerekiyor.
    Aman dikkat edin diskleri birbirine yaklaştırırken araya en az 5 cm. kalınlığında bir ahşap koyarak deneyin.

    Küçük bir çalışma yapacağınız için 80 sipir yeterli olur.

    Kolay gelsin.



    Sn ŞEF34 Hocam
    evet dediğiniz gibi civataların geçeceği yani rotorun dönmesi için ortadan geçecek boşluk varya onu kastetmiştim.
    ben polyester almaya gittiğimde hızlandırıcı diye bişeyde verdi belkide sizin mek olarak kastettiğinizdir. ekte resimde gönderdiğim plastik kaşıkla içine katmıştım rengide o şekilde. bana sertleştirici ile hızlandırıcıyı sakın yan yana veya direk temas ettirme alev alır gibi uyarılarda da bulundular. dediğiniz gibi mek olabilir. önce polyester ile bu hızlandırıcıyı kartıştırmamı daha sonradan da sertleştiriciyi atmamı istedi. uyarılarınızı dikkate alıyorum hocam 5 saatten aşağı açmayacağım.
    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar bende uzun zamandır yazılarınızı takip ediyorum sayfa sayısı çok olduğundan hepsini okuyamadım sadece bazı yazıları okuyabildim.

    bende ufak çaplı bir alternatör yapmaya karar verdim mıknatısları aldım şimdi diğer malzemeleri almam gerekiyor ama nerden bulabileceğimi bilemiyorum.
    bobin ve polyester reçine nerden bulabilirim acaba.
    ben istanbul anadolu yakasında oturuyorum. bu malzemeleri site üzerinden satan yerler varsa direk sitedende alabilirim.

    hepinize iyi çalışmalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarenerjisi

    Merhaba arkadaşlar bende uzun zamandır yazılarınızı takip ediyorum sayfa sayısı çok olduğundan hepsini okuyamadım sadece bazı yazıları okuyabildim.

    bende ufak çaplı bir alternatör yapmaya karar verdim mıknatısları aldım şimdi diğer malzemeleri almam gerekiyor ama nerden bulabileceğimi bilemiyorum.
    bobin ve polyester reçine nerden bulabilirim acaba.
    ben istanbul anadolu yakasında oturuyorum. bu malzemeleri site üzerinden satan yerler varsa direk sitedende alabilirim.

    hepinize iyi çalışmalar.

    Alıntıları Göster
    Sayın ŞEF im .Katılmasamda cevap icin teşekkurler. Saglıcakla kalın.




    Selam Ve Dua ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Eline sağlık şefim yine döktürdün çok güzel işçilik çıkardın.inşallah sonuçlarda güzel olur.Bu arada porya olarak hangi aracın poryasını kullandın acaba teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Selamün aleyküm pervane kanatlarının açık ölçülerinin olduğu bi şekil corel draw yada isis ares çizimleri var mı ? yardımcı olursanız sevinirim izmirde oturuyorum izmirde olanlar malzemelerini nerelerden temin ettklerini yazarlarsa sevinirim inşeallah. 36 volt DC AMETEK MOTOR haricinde aynı ayarda ne kullanabilirim online temin edilebilecek trde yerler var mı ?ayrıca kuyruk uzunluğu ne kadar olmalı ? kuyruk için özel boyutlandırma nedir?

    ŞEF34 şuan elinizdeki yapmış olduğunuz sitemi detaylı bi döküman halinde rar dosyayı yapıp içinde pcblerde çizimlerde detaylıca dahil olmak üzere yayınlarsanız güzel bi yardım etmiş olursunuz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ByKarakurt45 -- 6 Mart 2013; 3:00:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Çok teşekkür ederim Musa bey, sağolun.
    Bugün, akü üzerinde test ettim. 150 devirde 1 amperle şarja başlıyor ve her 10 devir arttıkça 1 amper artıyor. Vidivodo'ya yeni yükleme yaptım. İnşaallah bir kaç saat sonra linkini vereceğim.
    Bir önceki yazımda 160-170 devirde şarja başlıyor diye yazmıştım. O zaman akü üzerinde değil de lamba ile test etmiştim. 24 v. far ampülünü 28 voltta yakmaya çalıştığım için 160-170 devirde 28 voltu bulmuştum.

    Elimle bile çevirirken çok rahatlıkla 24 v. 75 w. far ampülünü 24 voltta yakabiliyorum.

    Şimdi sıra hareketli kuyruğunu yapmakta.

    Poryayı sormuştunuz. Ustam inanın şu an hatırlayamıyorum. Oto yedek parçacıya gittim, durumu anlattım, abi sana ucuz bir şey vereyim dedi, ben de aldım geldim. Markasını sormadım. Fiyatı 50 tl. Yedek parçacı ne için kullanacağımı sorunca anlattım. Adamın hoşuna gitti, 1 saat sohbet ettik.

    Hoşçakalın.

    ustam öncelikle tebrikler.

    öncesinde ufak bir mil zorlanmasıyla ilgili cevap yazmıştınız. ben bu konuyu netleştiremedim.

    açık konuşayım serpentine sarım bitirdim polyester döktüm ve denedim.
    12voltluk ampülü bile okadar zorlanarak çeviriyorumki bukadar emek boşa gitti diye düşünmeye başladım.
    Öncelikle serpentine bağlantısı hakkında bilgi verirseniz sevinirim. 3 giriş 3 çıkış oluştu yine 3 adet bobin grubunda

    2inci bir konu, 1.2lik telle 80 sarım yaptığım 12 bobinli statora
    3 adet 24voltluk lamba bağladığımda lambalar hafif şiddette yanıyor rotor da fena değil kolay dönüyor.

    fakat 12voltluk tek lamba taktığımda ise inanılmaz zorlanıyor.

    bu işi tam netleştiremedim 48volta göre yapılmış alternatörünüz felan demiştiniz. e 12voltluk bir aküyü şarj ederken okadar zorlanacakmi 12voltluk lambayı bile yakamiyorum rotorun zorlanmasından.
    Bu konuda birşeyler eksik bende sanıyorumki birşeyleri karıştırıyorum.

    Sanırım şarj regülatörü ile mi denemek lazım bazı şeyleri çünkü onda 12v sabit olup voltaj artarsa devir artarsa yani voltaj sabit kalıp akım olrak bize geri dönüyordu.

    Açıkcası nasıl bir test yapmalıyım ki net bir şekilde şu voltaj şu akımı verebiliyor diyebileyim. kafam iyice karıştı alternatörün devrinde çalışması vs konuları pek net değil

    Benim bobinlerim 1.2mm telden 80 tur sarıldı.
    bobin kol genişliği 12mm kalınlığı ise 9.6 mm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 6 Mart 2013; 19:29:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Emin bey.

    Öncelikle şunu sorayım. Bobinlerin yıldız bağlantısını yaparken 3 bobin grubunun çıkışlarını mı köprülediniz, yoksa bir bobin grubunu ters bağladınız mı ?
    Siz bir önceki sayfada çizerek sormuştunuz, ben de bağlantıyı tarif etmiştim, acaba öyle bağlayabildinizmi ?

    Bilinen tipte flanş alternatörün bağlantısı ;
    Bobinlerin içinden çıkan uçları giriş yaparız, bobinlerin dışından çıkan uçların da üçünü köprü yaparız. Veya bunun tem tersi.

    Ama serpentine tip flanş da 2 bobin grubunun çıkışları ile üçüncü bobin grubunun girişini köprü yapmalısınız.

    Sizin yaptığınız alternatör 16 mıknatıs, 12 bobinli alternatörle eşdeğer. Haliyle böyle bir alternatörü 12 v.da kullanmak pek akıllıca olmaz. Bunu 24 v. olarak kullanmak lazım. Benim yeni yaptığım alternatörde bile 12 v. 50 w. ampül bağladığımda elle çevirirken en fazla 8 v.a kadar çevirebiliyorum. Ama 2 ampülü seri bağlayıp 24 v. oluşturduğumda elle çevirirken 22 v.lara kadar çıkabiliyorum.

    Bir de kaç devirde kaç volt aldığınızı yazarsanız daha iyi bilgi verebiliriz.

    Kolay gelsin.

    2 çıkışla 1 girişi köprü yaptığımızda serpentine olmayandaki yıldız baglantı notkasımı oluşmuş oluyor.
    daha sonra boşta kalan 3 kabloda faz mı olacak.

    100 devirde 13 volt aldim
    12v 50w ampülde çok zorlaniyorum

    24v lukta fena değil

    ama şayet 26-27v veriyor ve 4amper ile aküyü şarj ediyor diyelim.

    bu saatlik 100w enerji yapar gerçekten çok vasat değilmi
    ben en az 200 250w üretebiliriz diye düşünüyordum

    bu da neredeyse 27v 9 amper felan demek rotor imkansız 9 amper üretebilecek şekilde dönsün rüzgarı hafife almiyorum ama hani kurup görmeden inanilmiyor rüzgar bukadar güclümü diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ByKarakurt45

    Selamün aleyküm pervane kanatlarının açık ölçülerinin olduğu bi şekil corel draw yada isis ares çizimleri var mı ? yardımcı olursanız sevinirim izmirde oturuyorum izmirde olanlar malzemelerini nerelerden temin ettklerini yazarlarsa sevinirim inşeallah. 36 volt DC AMETEK MOTOR haricinde aynı ayarda ne kullanabilirim online temin edilebilecek trde yerler var mı ?ayrıca kuyruk uzunluğu ne kadar olmalı ? kuyruk için özel boyutlandırma nedir?

    ŞEF34 şuan elinizdeki yapmış olduğunuz sitemi detaylı bi döküman halinde rar dosyayı yapıp içinde pcblerde çizimlerde detaylıca dahil olmak üzere yayınlarsanız güzel bi yardım etmiş olursunuz...

    Aleykümselam sayın ByKarakurt45.
    O bahsettiğiniz corel draw, isis, ares programlarını kullanmayı maalesef bilmiyorum. Ben çizimlerimi genelde el ile çizerim. Eski fosil ustalardan olduğum için el ile çizmek daha kolayıma geliyor. Ama yaptığım çalışmaları şimdi oturup, döküman halinde çizmeye kalkarsam günlerce sürer. Yardımcı olamadığım için kusura bakmayın.

    şu yazınızdakinin dökümanını şef kardeşim

    bugün, akü üzerinde test ettim. 150 devirde 1 amperle şarja başlıyor ve her 10 devir arttıkça 1 amper artıyor. Vidivodo'ya yeni yükleme yaptım. İnşaallah bir kaç saat sonra linkini vereceğim.
    Bir önceki yazımda 160-170 devirde şarja başlıyor diye yazmıştım. O zaman akü üzerinde değil de lamba ile test etmiştim. 24 v. far ampülünü 28 voltta yakmaya çalıştığım için 160-170 devirde 28 voltu bulmuştum.

    Elimle bile çevirirken çok rahatlıkla 24 v. 75 w. far ampülünü 24 voltta yakabiliyorum.

    Şimdi sıra hareketli kuyruğunu yapmakta.



    elinizdeki rotor için stator için en son elde ettiğiniz verileri paylaşırsanız bana ve türk toplumuna yararlı olur yardımcı olun inşeAllah el ile çizimleriniz üzerindeki ölçülerle bi fotoları çekip bana özel pm yada genelde paylaşma imkanınız varsa yardımcı olun bobini saracağımız makara herhangi bi ölçüsü varmı numarası falan bide pervanenin ölçülerini verirmisiniz kuyruk uzunluğu kuyrun takılı olduğu profil ne kadar uzun olmalı sizce uzunluğu nedir?1 mt yetrli mi kuyruk alt sınırı kaç cm ? pervaneyi 145cm olarak düşünüyorum 290 olcak yani çap sizce nasıl? sizin en son yaptığınız çalışmanın verilerini paylaşırsanız hoş olurdu ayrıca mehmet abinin başlığını kim nasıl güncelleyebilir bi kaç sayfa sonra siz yeniden editleseniz güzel olurdu diye düşünüyorum yardımcı olmanız dilegiyle....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ByKarakurt45 -- 7 Mart 2013; 8:56:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByKarakurt45

    quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ByKarakurt45

    Selamün aleyküm pervane kanatlarının açık ölçülerinin olduğu bi şekil corel draw yada isis ares çizimleri var mı ? yardımcı olursanız sevinirim izmirde oturuyorum izmirde olanlar malzemelerini nerelerden temin ettklerini yazarlarsa sevinirim inşeallah. 36 volt DC AMETEK MOTOR haricinde aynı ayarda ne kullanabilirim online temin edilebilecek trde yerler var mı ?ayrıca kuyruk uzunluğu ne kadar olmalı ? kuyruk için özel boyutlandırma nedir?

    ŞEF34 şuan elinizdeki yapmış olduğunuz sitemi detaylı bi döküman halinde rar dosyayı yapıp içinde pcblerde çizimlerde detaylıca dahil olmak üzere yayınlarsanız güzel bi yardım etmiş olursunuz...

    Aleykümselam sayın ByKarakurt45.
    O bahsettiğiniz corel draw, isis, ares programlarını kullanmayı maalesef bilmiyorum. Ben çizimlerimi genelde el ile çizerim. Eski fosil ustalardan olduğum için el ile çizmek daha kolayıma geliyor. Ama yaptığım çalışmaları şimdi oturup, döküman halinde çizmeye kalkarsam günlerce sürer. Yardımcı olamadığım için kusura bakmayın.

    şu yazınızdakinin dökümanını şef kardeşim

    bugün, akü üzerinde test ettim. 150 devirde 1 amperle şarja başlıyor ve her 10 devir arttıkça 1 amper artıyor. Vidivodo'ya yeni yükleme yaptım. İnşaallah bir kaç saat sonra linkini vereceğim.
    Bir önceki yazımda 160-170 devirde şarja başlıyor diye yazmıştım. O zaman akü üzerinde değil de lamba ile test etmiştim. 24 v. far ampülünü 28 voltta yakmaya çalıştığım için 160-170 devirde 28 voltu bulmuştum.

    Elimle bile çevirirken çok rahatlıkla 24 v. 75 w. far ampülünü 24 voltta yakabiliyorum.

    Şimdi sıra hareketli kuyruğunu yapmakta.



    elinizdeki rotor için stator için en son elde ettiğiniz verileri paylaşırsanız bana ve türk toplumuna yararlı olur yardımcı olun inşeAllah el ile çizimleriniz üzerindeki ölçülerle bi fotoları çekip bana özel pm yada genelde paylaşma imkanınız varsa yardımcı olun bobini saracağımız makara herhangi bi ölçüsü varmı numarası falan bide pervanenin ölçülerini verirmisiniz kuyruk uzunluğu kuyrun takılı olduğu profil ne kadar uzun olmalı sizce uzunluğu nedir?1 mt yetrli mi kuyruk alt sınırı kaç cm ? pervaneyi 145cm olarak düşünüyorum 290 olcak yani çap sizce nasıl? sizin en son yaptığınız çalışmanın verilerini paylaşırsanız hoş olurdu ayrıca mehmet abinin başlığını kim nasıl güncelleyebilir bi kaç sayfa sonra siz yeniden editleseniz güzel olurdu diye düşünüyorum yardımcı olmanız dilegiyle....

    Alıntıları Göster
    Sayın Hocam ŞEF34
    Vidyonuzu izledim.Paylaş tığınız için teşekkürler..Dediğiniz gibi o kadar yazılanları okumama rağmen görmeme rağmen 3\4 oranını alğılayamamışım. Teşekkürler.
    Ben de bu arandan yararlanarak 6 bobin 8 mıknatıs yapmaya karar verdim. 80sarımdan 6 tane üçgen sarım yaptım. Sizin yazılarınızı okudum ama sizden bir teyit alıyım dedim.
    Bobin bağlantısnı şöyle yapmayı düşünüyorum. bobını başlangıç B. Bobinin çıkış uçunada Ç .dersek B ÇB Ç yanı seri bağlayacağım.3 fazlı olacak. yardımcı olursanız teşekkurler.
    Ayrıca ispanyol you tube ta bu vidyoyu izledinizmi bilmem .mıknatısların merkez kaçtan dolayı dağılmasın diye çok güzelbir çemberle sarıyorlar.Bobinleri hakında daha sonra soraçaklarım olaçak.Teşekkürler.
    http://www.youtube.com/watch?v=bHzt74CE0fg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın ihtiyar yıldız.
    Aşağıda, benim daha önce çizdiğim 9 bobinli bir sarım resmi var. Siz 6 bobini kullanacağınız için sadece 6 bobin bağlantısını çizdim. Haliyle sizin bobinler tam bir daire oluşturacaktır.
    Ok yönlerini dikkate alarak her fazdaki 2 bobini köprüleyin. Elinizde toplamda 6 uç kalacak. Daha sonra 3 çıkış uçlarını birbirine bağlayın. Yıldız köprüsü dediğimiz olay bu dur.
    Kalan diğer 3 kabloda elektrik alacağımız uçlar. Bu durumda aldığımız elektrik 3 faz ve alternatif akım (dalgalı akım) dır. 2 adet köprü diyot kullanarak bu 3 kabloyu diyotlara gireceğiz ve çıkışından da doğru akım + (artı) ve - (eksi) uçlar alacağız.

    Siz şimdi alternatörü yapın, zamanı geldikçe diğer konulara daha detaylı gireriz.





    Sağol hocam.
    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihtiyar yıldız

    quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın ihtiyar yıldız.
    Aşağıda, benim daha önce çizdiğim 9 bobinli bir sarım resmi var. Siz 6 bobini kullanacağınız için sadece 6 bobin bağlantısını çizdim. Haliyle sizin bobinler tam bir daire oluşturacaktır.
    Ok yönlerini dikkate alarak her fazdaki 2 bobini köprüleyin. Elinizde toplamda 6 uç kalacak. Daha sonra 3 çıkış uçlarını birbirine bağlayın. Yıldız köprüsü dediğimiz olay bu dur.
    Kalan diğer 3 kabloda elektrik alacağımız uçlar. Bu durumda aldığımız elektrik 3 faz ve alternatif akım (dalgalı akım) dır. 2 adet köprü diyot kullanarak bu 3 kabloyu diyotlara gireceğiz ve çıkışından da doğru akım + (artı) ve - (eksi) uçlar alacağız.

    Siz şimdi alternatörü yapın, zamanı geldikçe diğer konulara daha detaylı gireriz.





    Sağol hocam.
    Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    bi videoda denk geldim.

    adam bakırları sararken bobin aparatinde önce firça ile birşey sürüyor sıvı

    sonra sarıyor 2. turda yine sürüyor

    nedir o sürdüğü şey.

    birde amacı nedir kaymasını sağlamak içinmi yoksa farklı bir yararımı var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    O sürdüğü sıvı izolasyon verniğidir. Bobinleri sararken tel arasındaki izolasyon kuvvetli olsun diye sürüyor. Bir de kalıptan sökünce dağılmasın diye.

    abi bu video daki sarım çöp kolsuz sarım mı bu tür sarım sağlıklı mıdır
    birde webfaresi'nin bahsetti video bu olsa gerek aynı sıvıyı bur da da kullanıyor

    http://www.youtube.com/watch?v=bHzt74CE0fg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    ŞEF34 hocam tekrar merhabalar;

    stator sarım işim bitti yanlız çok başarısız oldum sanırım. aşağıda fotografını gönderdim. bobinleri birbirine sabitlemediğim için kayma yapmış. özellikle bir tanesi etrafında dönmüş bu statör iş yaparmı at çöpemi.:( ama mıknatıs çizgilerine baktığımda hiç biri çizgisinin dışına çıkmamış etrafına dönmüş nasıl olduysa:)(üzerini kapattıktan sonra olmuş.) ters indükleme sonucu fazla zarar ettirirmi.

    diğer bir sorum kayma sadece kendi ekseninde değil,,, çap doğrultusunda dikine dış teğete yaklaşacak şekildede olmuş. ben rotoru ortaladığım zaman bazılarında dış çöp kolların bazılarınında iç çöp kolunun üzerinden geçecek. magnetik alanı pek etkilemeyeceğinden sadece alacağım verimde kayıp olacağını düşünmekteyim doğrumudur.

    ayrıca sizede bir fikir vermek istiyorum. siz bir konuda frenleme yapmak için 3. bir kat sarım yapmayı planlamıştınız hatırlıyorsanız bunu 3. kat sarım yerine sarım kalınlığınızı artırarak 2. bir sarıma devam etseniz daha güzel olmazmı. konuyu hatırlayamadıysanız alıntı yapabilirim.

    Saygılarımla hocam.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    ŞEF34 Hocam tekrar merhabalar.

    stator yapımını tamamladım ancak baya bir başarısız oldum sanırım. bobinleri sıraladıktan sonra kalıba dökümü yaptıktan sonra üzerini kapattım. kapatınca 1-2 bobin etrafında dönmüş.(aşağıda fotoğrafını gönderdim) çıkarttığımda moral bozuldu. sadece buda değil bobinlerin bazıları dış teğete yaklaşacak şekilde uzaklaşmış diğerleride içeride kalmış. bu statör iş görürmü at çöpemi. henüz test etmedim ama. yamuk olan bobin ters indükleme yapabilir değilmi. ayrıca diğer bir hususda rotoru stator üzerine koyduğum zaman içe ve dışa doğru kayan bobinlerin bazılarının dış çöp kollarından bazılarınında iç çöp kolları üzerinden mıknatıslarının geçeceğini gördüm. bu noktalarda magyetik alan sıfıra yakın olacağından sadece verimde düşüklük yaşayacağımı düşünmekteyim. yanılıyormuyum sizce. ayrıca şu aşamada statör kurtarma imkanım varmıdır :)

    birde ŞEF34 hocam siz frenleme için 3. bir sarım yapmayı planlamıştınız hatırlıyorsanız şimdi yazınıza alıntı yapmadım hatırlamadıysanız alıntı yaparak cevaplarım ama fikrimi sizlerle paylaşmak istiyorum.3. kat sarım yapmak yerine mevcut sarmış olduğunun bobinlerinizin yüksekliğini arttırarak frenleme için kullanacağınız sarımları aynı bobin üzerinde sararak devam ettirseniz aynı sonucu almazmısınız. yanlış düşünüyor olabilirim amacım eğer yardımcı olabilirsem ne mutlu olurum için fikir paylaşmak istedim.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: travianlion

    ŞEF34 Hocam tekrar merhabalar.

    stator yapımını tamamladım ancak baya bir başarısız oldum sanırım. bobinleri sıraladıktan sonra kalıba dökümü yaptıktan sonra üzerini kapattım. kapatınca 1-2 bobin etrafında dönmüş.(aşağıda fotoğrafını gönderdim) çıkarttığımda moral bozuldu. sadece buda değil bobinlerin bazıları dış teğete yaklaşacak şekilde uzaklaşmış diğerleride içeride kalmış. bu statör iş görürmü at çöpemi. henüz test etmedim ama. yamuk olan bobin ters indükleme yapabilir değilmi. ayrıca diğer bir hususda rotoru stator üzerine koyduğum zaman içe ve dışa doğru kayan bobinlerin bazılarının dış çöp kollarından bazılarınında iç çöp kolları üzerinden mıknatıslarının geçeceğini gördüm. bu noktalarda magyetik alan sıfıra yakın olacağından sadece verimde düşüklük yaşayacağımı düşünmekteyim. yanılıyormuyum sizce. ayrıca şu aşamada statör kurtarma imkanım varmıdır :)

    birde ŞEF34 hocam siz frenleme için 3. bir sarım yapmayı planlamıştınız hatırlıyorsanız şimdi yazınıza alıntı yapmadım hatırlamadıysanız alıntı yaparak cevaplarım ama fikrimi sizlerle paylaşmak istiyorum.3. kat sarım yapmak yerine mevcut sarmış olduğunun bobinlerinizin yüksekliğini arttırarak frenleme için kullanacağınız sarımları aynı bobin üzerinde sararak devam ettirseniz aynı sonucu almazmısınız. yanlış düşünüyor olabilirim amacım eğer yardımcı olabilirsem ne mutlu olurum için fikir paylaşmak istedim.

    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    hocam resim aşağıda gönderilmiştir. öncekinde hata vermiş...

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Tamam, resmi şimdi görebildim. Tek bir tanesi hafifçe kaçmış, o çok sorun olmazda benim dikkatimi çeken bağlantılar oldu.
    Keşke bağlantıları polyesterin içinde yapsaydınız. O bağlantılar bobinlerin sağa sola dönmesini de engellerdi. Hem de 36 tane ucu dışarı çıkarmak için uğraşmazdınız. Mıknatısların çöp kollara hafifçe değmesinde sakınca olmaz.
    Mıknatıs flanşlarını yaptıysanız denemekte fayda var.

    valla hocam kusura bakmayn defalarca attım ama neyseki görmüşsünüz:)
    aslında baya bir üzerinden geçse 0,5 cm kadar ne zararı olur sadece o bobinden verim alamam diye düşünüyorum. değilmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: travianlion

    quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Tamam, resmi şimdi görebildim. Tek bir tanesi hafifçe kaçmış, o çok sorun olmazda benim dikkatimi çeken bağlantılar oldu.
    Keşke bağlantıları polyesterin içinde yapsaydınız. O bağlantılar bobinlerin sağa sola dönmesini de engellerdi. Hem de 36 tane ucu dışarı çıkarmak için uğraşmazdınız. Mıknatısların çöp kollara hafifçe değmesinde sakınca olmaz.
    Mıknatıs flanşlarını yaptıysanız denemekte fayda var.

    valla hocam kusura bakmayn defalarca attım ama neyseki görmüşsünüz:)
    aslında baya bir üzerinden geçse 0,5 cm kadar ne zararı olur sadece o bobinden verim alamam diye düşünüyorum. değilmi.

    Alıntıları Göster
    bağlantıları dışarıda bırakmamın 2 sebebi vardı. bunlardan eğer yeterli verim alamazsam çift sarım yaptığım için birbirlerine bağlayarar tek sarıma düşürme niyetim vardı onun için dışarıda bırakmak zorunda kaldım yoksa sizinle hem fikirim içeride bırakmak daha mantıklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bobin kol uzunluğu 4 cm. olsa 0,5 cm. 1/8' i yapar. Kalan 7/8'inden verim alırız. Yani bir bobinden 8 volt yerine 7 volt alırız. Onu çok sorun etmeyin.
    Buradaki 8 volt yerine 7 volt alırız cümlesi farazidir. Örnek olması açısından verdim.

    hocam mükemmelsiniz bende aynı düşüncedeydim ozaman bu stator iş yapar gibi inş. :) yoksa 200 TL yine malzeme alıcam :) test sonuçlarını paylaşmaya çalışrırım sizlerle.
    Saygılarımla.
  • 
Sayfa: önceki 3132333435
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.