Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (35. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34
    Sistem, ikinci bir yardımcı sargılardan referans alarak çalışıyor. Kanatlar 400 devirin altında dönerken üretilen gerilim 12 voltun altında kalıyor. Devir 400'ü bulduğunda gerilim 12,02 voltu buluyor ve röle çıkış vererek motor çalışıyor. Motorun çalışma gerilim aralığı 12 v. ile 12,02 v. gerilim aralığıdır.

    Mehmet bey ikinci bir sargı yerine devri bir sensör ile ölçüp aynı işlemleri yapabilirdiniz aslında ikinci sargıyla uğraşmanıza gerek kalmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: carta

    şef34 yaptığınız alternatör ve kuyruk kaçırma sistemi çok güzel görünüyor emeğinize sağlık. Yalnız hız olarak gerçekte çalışması nasıl olur merakla ettim. Sistemin rüzgarın hızında artma ve azalmalarına cevap vermesi nasıl olucak acaba?
    bende 2 fren diskine mıknatıs yerleşimini yaptım bobinlerimi sardım. Sıra sizlerede sorduğum gibi dönme hareketi için 2 adet kare yataklı rulman alacağım. Artı milde gerekecek tabi. Bobinler için polyesteri İzmirde nerden tedarikedeceğimi de bilmiyorum ? Doğrusu mutlaka biryerlerde vardır ama daha araştıramadım. öncelikle yatakları temin edip flanşlarımı döndürüp tek bobinle test yapmak istiyorum. Bobinleri 2x0,8mm telden 40 spir sarmıştım. Spir sayıcı baya bir az oldu ama sarmış bulundum ve bu şekilde bir test etmek istiyorum. Bobinlerin kalınlığı 9mm civarında oldu polyesterle kaplanınca ne kadar artar bilemiyorum. aslında bu hafta sonu birşeyler yaparım diyordum ama hem cumartesi hem pazar mecburi çalışma olduğundna boş vakit bulamadım.
    Sizlerin paylaşımlarını yakından izlemekteyim. Paylaşımlarının bir çok açıdan bizlere fikirler vermekte saygılar.

    carta kardeşim gıda çarşısında eşrefpaşa hastanesini geçtikten sonra ikinci girişten girip 100 metre ileride kompozit malzemleri stan yer var ordan temin edebilirsin epoksil dökme polyester cam elyaf ne ararsan var mıknatıslarıda 1 sanayi sitesinde temin edebilirsiniz n42 n52 40x20x10 50x25x10 ebatlarında bulabilirsiniz iyi bir alternatör yapmak isterseniz çift sarım yapın

    Merhaba Sayın abdulvatan. 1 sanayi sitesindeki mıknatıscı nın ismini verebilirmisiniz .Sanayinin neresinde.



    Selam ve Dua ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinkro

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: carta

    şef34 yaptığınız alternatör ve kuyruk kaçırma sistemi çok güzel görünüyor emeğinize sağlık. Yalnız hız olarak gerçekte çalışması nasıl olur merakla ettim. Sistemin rüzgarın hızında artma ve azalmalarına cevap vermesi nasıl olucak acaba?
    bende 2 fren diskine mıknatıs yerleşimini yaptım bobinlerimi sardım. Sıra sizlerede sorduğum gibi dönme hareketi için 2 adet kare yataklı rulman alacağım. Artı milde gerekecek tabi. Bobinler için polyesteri İzmirde nerden tedarikedeceğimi de bilmiyorum ? Doğrusu mutlaka biryerlerde vardır ama daha araştıramadım. öncelikle yatakları temin edip flanşlarımı döndürüp tek bobinle test yapmak istiyorum. Bobinleri 2x0,8mm telden 40 spir sarmıştım. Spir sayıcı baya bir az oldu ama sarmış bulundum ve bu şekilde bir test etmek istiyorum. Bobinlerin kalınlığı 9mm civarında oldu polyesterle kaplanınca ne kadar artar bilemiyorum. aslında bu hafta sonu birşeyler yaparım diyordum ama hem cumartesi hem pazar mecburi çalışma olduğundna boş vakit bulamadım.
    Sizlerin paylaşımlarını yakından izlemekteyim. Paylaşımlarının bir çok açıdan bizlere fikirler vermekte saygılar.

    carta kardeşim gıda çarşısında eşrefpaşa hastanesini geçtikten sonra ikinci girişten girip 100 metre ileride kompozit malzemleri stan yer var ordan temin edebilirsin epoksil dökme polyester cam elyaf ne ararsan var mıknatıslarıda 1 sanayi sitesinde temin edebilirsiniz n42 n52 40x20x10 50x25x10 ebatlarında bulabilirsiniz iyi bir alternatör yapmak isterseniz çift sarım yapın

    Merhaba Sayın abdulvatan. 1 sanayi sitesindeki mıknatıscı nın ismini verebilirmisiniz .Sanayinin neresinde.



    Selam ve Dua ile

    sinkro vereyim kardeşim 1 sanayi ilk girişten değil ikinci girişten girip birinci kısmı geçeceksin ortada biliyorsun araçları park yerleri onlarıda geçip enson yolda dere yolu var iki katlı bina sen ikinci kata çıkacaksın zaten tabela göreceksin neomıknatıs diye 1202/2 sok no 80 kapı 02324696930 teli ararsın
    karabağların neresinde oturuyorsun aydın mah biliyormusun




  • Sayın abdulvatan Neohobiyi biliyordum. 1.sanayi sitesi diyince başka biryer sandım.Aydın mahallaesini bilirim.Eserkentte 25 yıl oturdum.Şimdi Yeşilyurt ta oturuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    quote:

    Orijinalden alıntı: onur_peh

    arkadaşlar merhaba
    öncelikle yapmış oldugunuz paylaşımlar ve bu yararlı başlık için emegi geçenlere teşekkür ediyorum

    uzun zamandır forumu okuyorum ve bilgi topluyorum
    alternatörün yapım evreleri ve metotlar ile ilgili birçok bilgi sahibi oldum
    artık kendi projemi hayata geçirmek istiyorum



    ben sadece bahçe aydınlatmamda kullanmak üzere 500w lık bir flanş alternatör yapmak istiyorum
    dedigim gibi nasıl yapacagım ile ilgili bilgiye sahibim

    ancak 12 volt luk tek bir aküyü şarz edebilecegim 500 w lık bir alternatörü yaklaşık kaç volt degerinde yapmalıyım ve bunun için gerekli

    1 mıknatıs ebatları
    2 flanş çapı
    3 bobin tel kalınlıgı ve yaklaşık spir adeti
    ile ilgili bilgiye ihtiyacım var


    yanlış malzeme almak istemedigimden
    sizlerin yardımına başvurdum
    ben 9 bobin 24 mıknatıslı bir sistem düşündüm
    degerli fikirlerinizi bekliyorum....


    Sayın onur_peh.
    1- Mıknatıs ölçüsü 40x20x10 ölçülerinde olmalı. Şayet genişliği 25 mm. bulabilirseniz daha iyi olur.
    2- Flanş çapı, bobinleri sarmadan belli olmaz. Önce bobinleri sarıp, yanyana yerleştirin, ondan sonra flanş ölçüsü çıkar.
    3- 12 voltta kullanacağınız için bobin tel çapının kalın olmasında fayda var. 1,80 mm. tel kullanın. Sipir sayısını ise şöyle yapalım.
    Kullanacağınız mıknatıs genişliğinin yarısı ölçüsünde bobinin genişliği olsun. Bobin kalınlığı ise 17-18 mm. olsun.
    Diyelimki mıknatıslar 40x20x10 ölçüsünde olsun. 2 bobini yanyana koyduğumuzda ikisinin genişliği 20 mm. olsun. Bu durumda kaç sipir çıkarsa.

    Sef hocam vermis oldugunuz bilgiden dolayi cok tesekkur ederim .
    Intrnetimdeki problemden ancak yaza bildim
    Malzeme temininden sonra sizin verdiginiz bilgiler dogrultusunda alternatorume baslayacagim.
    Umarim basara bilirim.......

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sayın Onur_peh


    Birinci Sanayi Sitesi 2827 Sok. No:6 İZMİR
    tel:232 458 30 58 mıknatıs üreten satan firma var. çatısında çok kanatlı rüzgarenerjisi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Türbini bugün açık havada, rüzgarda deneyebildim. Rüzgar hızı tahminen 15-20 km/h hızındaydı. İsterdimki şöyle 35-40 km/h hızında olsaydı, sistemin çalıştığını görebilseydim. Bir ara kırmızı led yandı, hafifçe kaçar gibi yaptı, tekrar düzeldi. Bu arada, kanat devrini 200 devire göre ayarlamıştım.
    Link aşağıda.
    http://www.youtube.com/watch?v=xINvdYAorlg

    bu ilk 30 saniyede ortalama kaç devirle dönüyor çok hızlı gözüküyor :)

    birde sizin türbin biraz hafifi yukarı açılı bakıyor yandan bakınca gözüküyor.

    onun özel bi nedeni varmı neden tam dik 90 degil biraz açılı yukarı bakıyor




  • sayın şef açılı olmaması durumunda çok fazla bir kaybımız olurmu
    arka gövdeyi önceden hazırlamıştıkta

    şayet cok verim kaybı oluyorsa yeniden hazirlayacam
  •  Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

    gövdeyi kısa bir işlemle değiştirebildim.

    fakat takıldığım bir yer var.

    kabaca cizdim. gövdemde geride bu rulman olacak ve diğer karşı tarafta ise alternatörüm olacak.

    rulmanın özelliklerinde 25,7 KN (25700N) Radyal yüke dayanabildiği yazıyor.

    şimdi benim alternatörüm ortalama 20-30kg ben bunu 50kg olarak varsayıyorum.

    buraya gelen yükü nasıl hesaplayabilirim rulmanın karşılayıp karşılamadığını nasıl netleştirebilirim.

    Benim hesaplarıma göre;
    50kg =~ 490N

    merkez ile alternatör arası uzaklık 175mm

    490x0.175 = 85.75 Nmetre
    yapıyor. Rulmanda ise 25.7KN radyal yük diyor.

    nasıl ilişki kurabilirim yoksa benim hesapladığım moment ile yapılmayacakmı bu hesap.


    teşekkürler.
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • Nerdesiniz arkadaşlar,üstadlar, hocalarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Kenan abi..
    Türbinin verimi süper oldu. 150 devirde 24 voltta şarja başlıyor. 150 devir derken, devir sayıcı ile ölçemiyorum. Alternatörden gelen kablolara ölçü aletini bağlıyorum ve frekans bölümüne alıyorum. Alternatör 16 kutuplu olduğu için ekranda görünen frekansın 3/4'ünü alıyorum. Yani ekranda 40 Hz okuyorsam devir 300 d/d anlamına geliyor. Şarja başladığında ekranda 19 - 20 Hz gibi görünüyor. Tabii sabit durmadığı için ben yaklaşık 150 devir diyorum.

    Geçen pazar günü montajın büyük bölümünü bitirmiş olsamda tamamen bitmemişti. Perşembe günü tekrar gidip, tamamen bitirip, devreye aldım. Rüzgar hızı 2,5 - 3 m/s. civarıydı. 3 - 4 amper görebildim. Hava tahminine göre yarın ve salı günü 8 - 9 m/s. rüzgar olacak. Yarın veya salı günü tekrar gidip son noktayı koymayı düşünüyorum inşaallah. Çalışma resimlerini ve videolarını da çekeceğim.

    6 kanat yapmıştım ama sonradan 3 kanada düşürdüm. 6 kanatta çok hız alamadı. Şimdi 3 kanatla daha iyi hızlanıyor.

    kanat çapı nekadar oldu sizin

    birde 3 kanadın toplam ortalama agırlığı nekadardir




  • Arkadaşlar bu aralar yaptığımız alternatörler icin rüzgar ve hidro enerjiden başka alternatif ler üzerinde araştırma yaparken stirling motorlar ilgimi cekti.Malum rüzgar herzaman esmiyor.Eger bir dere kenarında değilseniz hidro enerjimizde yok demektir.


    İşin mantığını kavrama ve deneme amaclı kücük bir pırototip yaptım.Bu konu hakkında daha önce calışma yapmış arkadaş varsa önerilerini bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Geçen hafta çektiğim küçük bir video.

    http://www.youtube.com/watch?v=sgIIaJ5pPEQ

    Tebrik ederim abi harika olmuş eline koluna sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinkro

    Arkadaşlar bu aralar yaptığımız alternatörler icin rüzgar ve hidro enerjiden başka alternatif ler üzerinde araştırma yaparken stirling motorlar ilgimi cekti.Malum rüzgar herzaman esmiyor.Eger bir dere kenarında değilseniz hidro enerjimizde yok demektir.


    İşin mantığını kavrama ve deneme amaclı kücük bir pırototip yaptım.Bu konu hakkında daha önce calışma yapmış arkadaş varsa önerilerini bekliyorum.

    çok önceden bi çalışma yapmıştım güneş ışınlarını mercekle bir araya toplayıp girişi isitrak hareket aliyodum. mantıklı fakat çok aşırı gürültülü pek üzerine düşmedim. belki mercek güneşe göre hareket ettiren bir sistem ile sürekli tek nokta ısıtılıp hareketi maksimum düzeyde alınabilir.

    bizim yaptığımız flanş alternatörlerin disklerini stirling motordaki disk olarak düşünürsek, gündüzleri güneşin ısıtmasıyla mercek flanşı döndürürken geceleride rüzgar ile dönen bir sistem düşünülebilirmiki aceba :)




  • Sayın WebFaresi Stirling motorlar bilinen en sessiz motorlardır.Benim yaptıgım prototip te pek bir gurultu duymadım. Gurultulu calışmasının nedeni,kolay bulunabilen ve işlemesi kolay olan teneke kutular tercih ettiğimiz icin olabilir.

    Linkini verdiğim videoyu cok sessiz bir ortamda cekmeme rağmen cok fazla bir gürültü olmamıştı

    Profesyonel ce yapımlarda bu gurultu olmayacaktır


    Yaptığım kücük caplı denemenin linki


    http://youtu.be/iPuikd4Mv2A
  • Aşagıdaki video daha profesyonelce yapımış bir stirling motor.Kücük bir dc motor jeneratör olarak kullnılmış.





    http://www.youtube.com/watch?v=8hkJO2314KA
  • işin detayına giremediğim için bilemeyeceğim.

    fakat benim yaptığım oldukça gürültülü çalışıyordu :) daha büyüğü daha gürültülü olur diye düşünmüştüm sanırım sağlam bi çalışma ile iyi birşeyler ortaya çıkabilir
  • Sn SEF34 hocam uzun aradan sonra tekrar merhabalar;

    Projemi bitirdim sonunda akşamleyin fotoğrafları paylaşmaya çalışacağım. proje sonunda yine hayal kırıklığına uğradım. 18 bobin 70 sarım,24 mknatıslı proje yaptım şuan yanımda fotoları yokta heyecandan duramadığım için hemen yazmak istedim.:)

    dün akşam statorden 3 ünü çıkış aldım,3 ünüde nötr olarak birbirine bağladım.(3 kutup yapmıştım.) faz nötr arası aldığımda elimle döndürdüğümde 6V alıyorum, faz faz arası ise 11V felan alıyorum. bu değerler beklediğim sonuçlar değildi. bir yerde yanlışlıkmı yaptım. yanlız 3 faz çıkışlarını diyotlarla doğrultmadım. direk ölçmek istedim. doğrultsam faydasını görecekmiyim bilmiyorum bugün 6 diyot alıp doğrultmayı planlıyorum. başka nerede yanlışlık yapmışımdır. yardımcı olabilirmisiniz. hani bazı arkadaşlar diyorya yüke bağladığım zaman döndürmekte zorlanıyorum. ben yükte bağladım hiç zorlanma yok :("




  • 3 kutup yazmışım 3 faz 6 kutup yaptım Hocam düzeltme..
  • bu arada tek bobin testinde 1-1,3 volt görebiliyorum hocam
  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.