Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (36. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok faydalı bir konu teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın lion.
    Verdiğiniz değerler pek iç açıcı görünmüyor. Bir yerde bir hata var gibi.
    Resimleri bir koyun da bakalım. Tekrar üzerinde tartışalım. Bir de elle çevirirken kaç devir döndüğünü bilmek lazım.

    hocam resimler aşağıdaki gibidir. ogün yolcu olduğum için hem resim koyamadım hemde üretilen AC yi doğrultamadan mevcut fotoları şimdi gönderiyorum. belkide doğrultmadığım için sadece 6 volt görüyordum. elimle var gücümle döndürdüm , frenkans olarak neye tekamül ediyor bilmiyorum ama tahminim max 150 devir anca vardır diye düşünüyorum. beni düşündüren deney aşamasındayken doğrultmadan ampülü bağladığımda zorlanma olmaması bu sebepten gibi gözüküyor. 2. bir husus 6 tane 10 amperlik köprü diyot almıştım. AC doğrulturken yıldız bağlantısı olarak hazırladığım devrenin yıldız noktası normalde toprağa bağlanması gerekiyor toprak olmadığı için herhangi bir yere bağlamadan aşağıdaki devreyi hazırlasam ve faz uçlarını aşağıdaki gibi dizayn etsem doğrultmuş olurum değil mi. devrenin bir örneğide aşağıdaki gibidir. ? işaretli yeri bir yere bağlamıyormuşuz gibi hissettim. hocam düzeltilecek veya hatam var nerede olmuş olabilir üzerinde gerçekten tartışabilirsek sevinirim.:)
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • resimler..
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın lion.
    Sizin flanş alternatörün yapısı biraz farklı olmuş. Alışagelmişin dışında bir yerleşim şekli var. Neyse, o çok fazla etkilemez.
    Ama resimde görülen haliyle tek flanş kullanmışsınız. Yani bir tek disk üzerinde 24 mıknatıs görünüyor. Diğer tarafta da mıknatıslı bir disk yok mu ?
    Şayet bu resimdeki haliyle çeviriyorsanız aldığınız değerler normaldir. Mıknatıslı diskten bir tane daha yapıp, bobinlerin diğer tarafına bağlarsanız çok fark edecektir.
    Yalnız dikkat edin, diskleri karşı karşıya getirdiğinizde mıknatıs yüzeyleri karşılıklı olarak N-S sıralamasıyla durması lazım.

    Köprü diyot işine gelince,
    Köprü yapılan yıldız noktasını topraklamaya gerek yok. Sizin aklınızda kalan og-ag trafolarının yıldız noktası topraklanır. Evimizde kullandığımız 220 v. şebeke elektriğinin nötr hattı o yıldız noktasından gelir. İşi sağlama almak için bu trafoların yıldız noktası yani nötr çıkışı ayrıca toprağa gömülen galvaniz levhalarla topraklanır.

    Resimde verdiğiniz haliyle bağlantı yapın yeterlidir.

    Sn SEF34 hocam dediğiniz gibi tek flanş kullanmıştım. diğer tarafta mıknatıslı disk kullanmamıştım. çift flanş kesinlikle daha verim alınacaktır haklısınız. ancak tek flanşta da en azından 20wattlık lambayı yakması gerekmiyor mu.:) 500wattlık bir sistem yapmayı planlamıştım, daha önceden sizlerinde vermiş olduğu hesaplardan yola çıkarak.ozaman 25 mıknatıs daha satın alacağız desenize.:) keşke 9 bobin 12 mıknatıs yapsaydım mıknatıslarım yeterdi.:) N-S sıralamasına dikkat ederim hocam.ancak 24 mıknatısın karşılıklı olarak gelmesi baya bir yüke bindirecektir. elime dikkat etmem gerekecek sanırım.:)

    köprü diyot içinde haklısınız trafolarda öyle kullanıyoruz malüm nötr üzerindeki voltajı ve akımı sıfırlamak için. ozaman nötr ucunu sadece birbirine bağlayıp devrede harhangi bir yere bağlantı yapmadan devreyi hazırlarım. sonuçlarını sizlerle paylaşırım hocam.

    saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

    gövdeyi kısa bir işlemle değiştirebildim.

    fakat takıldığım bir yer var.

    kabaca cizdim. gövdemde geride bu rulman olacak ve diğer karşı tarafta ise alternatörüm olacak.

    rulmanın özelliklerinde 25,7 KN (25700N) Radyal yüke dayanabildiği yazıyor.

    şimdi benim alternatörüm ortalama 20-30kg ben bunu 50kg olarak varsayıyorum.

    buraya gelen yükü nasıl hesaplayabilirim rulmanın karşılayıp karşılamadığını nasıl netleştirebilirim.

    Benim hesaplarıma göre;
    50kg =~ 490N

    merkez ile alternatör arası uzaklık 175mm

    490x0.175 = 85.75 Nmetre
    yapıyor. Rulmanda ise 25.7KN radyal yük diyor.

    nasıl ilişki kurabilirim yoksa benim hesapladığım moment ile yapılmayacakmı bu hesap.


    teşekkürler.
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

    S.a. öncelikle herkese;
    Konuyu tam olarak bilmiyorum bunu baştan söylemeliyim direk atlamış gibi oldum :) ,ancak gövdeyi nereye sabitleyeceksin ve gövdenin uzunluğu nedir,malzemesi nedir, o önemli.

    Çizilen şekilde yatağı oturtacağın yerden çok,yatağı taşıyan mafsal yada sabitleyeceğin yere göre değişir.Şöyle ki sen kullandığın malzeme ve uzunluğuna göre mukavemet hesabı istiyorsun,gövde 50 kg yüke dayanır mı yamulur mu bu önemli,yatak konusunda sıkıntın olmasın yatak üstüne gelen kuvvetleri karşılar 27700N a dayanıyorsa fakat gövdeye monte edildiği yer ve gövde karşılar mı bu önemli bence.
    Umarım yardımcı olabilmişimdir daha fazlası için gövde malzemesi, uzunluğu ve nereye sabitleyeceğin lazım.




  • Sayın üye arkadaşlar Bir sorum olacak.
    Mıknatıslar V şeklinde üretilse,
    bobinler de dikdörtgen olarak sarılsa, çöp kol kısalır.
    Hem de iki katman statör oluşturmaya gerek kalmaz. Tek katmanda halledilmiş olur.
    Ancak V mıknatısların sisteme etkisi artı veya eksi ne olur?
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 26 Nisan 2013; 1:33:34 >




  • Sayın ŞEF34, Yukarıdaki şekil sadece fikir vermesi açısından acele çizildi.
    Aslında dikdörtgen derken bobinin içinde boşluk düşünmüyorum. Yani 0 çöp kol.
    Bobinin alacağı şekil dikdörtgen olacağı için V bobine nazaran dikdörtgen demeyi istedim.
    Eğer mıknatısların uzun kenarları flanşın çap eksenine 0 derece olursa,bobinlerimizi de çap eksenine 0 derece açıyla yerleştirirsek,
    mıknatıslar dönme esnasında bobinlere 90 derecelik açıyla girerler.

    Aslıda böyle olacaktı. Bobinler kibrit kutusu gibi olacak.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 26 Nisan 2013; 10:59:09 >




  • Sayın ŞEF34,
    Bunu sadece fikir vermesi için Word da çizdim.
    Dikdörtgen bobinleri, bulabileceğimiz mıknatısların açılarına göre istediğimiz sayıda ve ölçülerde yapmak mümkün zaten.
    Flanş çapınınıda bulacağımız mıknatısların açılarına göre seçmek zorundayız.
    Örneğin 12 adet V mıknatısı düzgün yerleştirdiğimizde mıknatıslar arasında açı oluşmayacak şekilde yerleştirmeli,
    9 bobini de rotora göre dizayn etmek gerek.
    Ancak biz bu tip bir tasarımda mıknatıs sayısından daha fazla bobin de yerleştirebiliriz gibi görünüyor.
    Ya da statör et kalınlığını düşürebiliriz gibi geliyor.
    Bobin sayısı mıknatıs sayısından fazla olursa ne olur?
    Benim teknik bilgim bunu anlamaya yetmiyor.

    Bu nedenle üstatların yardımını bekliyorum.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 26 Nisan 2013; 13:16:42 >




  • Kimse bir şey yazmayınca affınıza sığınarak kendimi saçmalamış gibi hissettim.
  • Çok teşekkür ederim Sayın ŞEF 34.
    Ben 6 yıl önce bir tane yapmıştım. O zaman google translater da yoktu.
    Other Power isimli yabancı bir siteden. İngilizce öğretmeni bir arkadaşımdan yararlanmıştım.
    Teknik ingilizcesi kötüydü ama idare ettik.
    Sistemi çalıştırdık da ama gel gelelim bazı sebeplerden çöpe gitti.
    Onu yaparkenki deneyimlerimin çoğunun eskidiğini görüyorum.
    Biraz daha gelişmiş bir tasarıma karar verene kadar da yenisini yapmayı pek düşünmüyorum açıkçası.

    Bu nedenle alışılmışın dışında sorularım olursa lütfen bana biraz toleranslı davranınız.
    Çünkü; halihazırdakinden daha gelişmiş yeni nesil bir tasarım peşindeyim.
  • Merhaba,
    Statörü oluştururken sargıyı şekildeki gibi disk şeklindeki bir alüminyum üzerine direk sararak yapsak nası olur acaba?
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altıncıyıl -- 30 Nisan 2013; 1:29:37 >
  • Alüminyum şart değil. Teflon,kestamit, fiberglass gibi malzemelerde olabilir. Sargı mantığı olarak indüklenme kalitesi nasıl olur?
  • Benim odaklandığım konu öncelikle çöpkol bırakmayacak veya en az olacak bir statör şekli.
    Kullanılacak disk malzemesi ikinci planda.
    Yukarıda çizmeye çalıştığım şekildeki bir bobinin ile oluşturulacak statör, teorik olarak işe yarar mı?
    Disk malzemesi ikinci değişkenimiz olabilir.
  • arkadaşlar merhaba

    forumu izliyorum çok güzel yararlı bilgiler var. arkadaşlar benim de sizlere bir sorum olacak cevaplarsanız memnun olurum.

    bende sizinki gibi bir flanş alternatör yapacağım fakat benimkini dönderecek olan rüzgar değil su yalnız su miktarı az. mekanik kısmı hazır fakat bobinleri henüz sarmadım mekanik kısmını elimle çevirdiğimde yaklaşık 3 dakika dönüyor su ile döndürürken iki parmağımla durdurabiliyorum devri ise yaklaşık 170rpm ağırlığı yaklaşık 1,5kg ve üzerinde 16 mıknatıs var mıknatıs ölçüleri 40*20*10 sizin anlattıklarınızdan benim şüphede kaldığım sormak istediğim konu şu ki alternatör bittikten sonra boşta çalışırken rahat döner yük binince (yükten kastımız herhalde lamba ve benzeri cihazların bağlı olması) zorlanır diye anladım bu zorlanmanın derecesi nedir.
    *.nm tork bazında bir rakam verebilirmisiniz.
  • birde şu şekilde sorayım bu zorlanmayı en aza indirmek için bobinleri küçük tel çapı iç içe fazla bobinmi yoksa büyük tel çapı tek bobinmi sarmak lazım
  • merhaba arkadaşlar
    sizce bu iki resimden hangisi daha fazla volt üretir
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    ben bu gün bir test yaptım üsteki ile alttaki eş deger bir üretim yapar diye düşünüyordum

    gerci 1. flanş pek sıkış fıkış oldu yani flanş çapı küçük geldi.

    1.resmde) 1.2 tel çap25 flanş 42 sarım 17 metre tel. devir el ile 200 d\k tek bobin testi 2.3 volt

    2. resimle) 54 sarım 17 metre tel. 200d\k tek bobin testi 3.5 volt


    12x3.5=42 volt (ac)

    cift flanş la 84 volt eder

    3 faz dorultunca nekadar artar onu bilmiyorum




  • hımmmm

    evet sarımın cok faydası oldu. bu gün bir test daha yaptım 54 sarım yerine 96 sarım yaptım 6.5 volt aldım bobin yüksekliği 16 mm oldu .sarımı 112 sarım yapsam 18 mm olur. 128 sarım yapsam 20 mm olur yükseklik olur. Peki sorum şu yükseklik artışı bir noktadan sonra zararı olmazmı ,

    biraz daha sarım yapmamı önerirmisiniz. veya birazdaha sarım için bobin içindeki boşlugu azatmakmı lazım .
  • gerçekten cok teşekkür ederin formu okudum gayet faydalı bilgiler edindim. para versem imkanı yok bu bilgiler bulunamaz ve hala aktif bir konu öylede kalacak.böylesi şamda kayısı.

    bobin genişligi 12 mm. 2 kol bir mıknatıs genişligi kadar .bobinler tam yuvarlak oluşturuyor. bir bobin 200 gr oldu.
    birde merak ettihim n38, n42, n48 gücünde mıknatıslar var. iki mıknatıs arası en fazla 22 olsun demişiniz. bu mesafe misal n42 mıknatısda 21mm, n48 de 22 mm mantığı doğru olurmu ? benimkiler n48

    alternator kaç voltluk olacak?

    işte burda tosladık . valla ben bunu hiç düşünmedim amatörlük böyle birşey.

    yannışım varsa düzeltin lütfen

    12 voltluk yaparsam amper daha fazla 24 volt yaparsam amper yarıya inecek 48 voltluk yaparsam %25 daha az amper . eee bunlar aynı şey

    ama sanırım şöyle bir şeyde var 12 volt olursa 100 d/d şarza başlar. 24 volt olursa 200 devirde 48 volt olursa 400 devirde şarza boşlar.

    ozaman benin sistem 24 volt olursa 200 devirde şarza boşlar kasılmada daha az olur . diye düşündüm

    bu konu hakkında pek araştırma yapmadım.

    test çalışmalarımın sonunda 100 devirde 50-55 dc alırım gibi görünüyor biraz yanılma olsa 40- 45 volt olsun
    siz ne önerirsiniz?

    birde bu kontrol devrelerini nasıl temin edecez

    multimetre ile ampre ölmeye çalıştım beceremedim. kırmızıyı 10adc taktım konumu 10a ya getirdim. bi çevirdim test bobinini yerinden oynattı
    flanş biraz daha zor donüyordu . amperde alamadım. araya yükmü koymam gerekir . yoksa boyle bir olcüm olmaz mı bilemedim .sormadan denemek istemedim.




  • merhaba
    sayın şef34 yükdeki zorlanmayı en aza indirmek için bobinler hangi özelliklerde olmalı 16 mıknatıs 12 bobin için
  • sayın edacan19 zorlanmayı en aza indirmek için çöp kol uzunluğunu mümkün olduğu kadar en aza indirmek gerekiyor. ayrıca ince tel kullanırsanız zorlanma artacaktır.
  • 
Sayfa: önceki 3435363738
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.