Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (34. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
277.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • harika olmuş dikey eksenli bir türbin için süper verimli olur.. sana ne kadar para ve zamana mal oldu?
  • ŞEF34 Hocam,

    ben henüz test edemedim malüm rotor kaynak işleri rotorla statörü sabitleme durumları benim için baya zaman alacağı için. o zaman kadar 18 sarımlı bu sefer daha tecribeli olarak sarım yapmayı planlıyorum. eski statörüm den verim alırsam yedek olarak dursun başka yerlerde kullanırız.:)

    Aşağıda mevcut sarımımda kullanılan bobinin çöp kolları mıknatıs dik olarak geldiğinde dikkat edersinizki köşelerinde boşluk var yani çöp kol aynı anda manyetik alana girmiyor. ben çöp kolu uzatsam alt üst çöp kollar önemsiz olacağından mıknatısın geçeceği yer kalem gibi dümdüz olacak ve daha çok verim olabileceğim.ters indüklemeyede izin vermemiş olacağım. tek dezavantajı iç direnin artması olacaktır.hangisi daha avantajlı içdirençmi önemli dik olarak aynı anda geçmesimi?


    Sn Yetkingümüş bu işe yeni başlayanlardan olduğum için malzeme tedarik etmek olsun projesini çizmek olsun sarım ları yapmak olsun bana baya bir zamana mal oldu. belki boş zamanınız olsa 1 hafta içerisinde rahat bitirebilirsiniz. tabi temsili olarak söylüyorum. ancak şuan tecrübelendiğim için daha hızlı çözülebilmekte çoğu şey. para olarak ta 650-700 m oluyor sanırım

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • fotoğraflar hata veriyor bir sorun var sanırım :(

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.
  • arkadaşlar bobinleri sararken acele etmeyin. evet heyecan verici, biran önce bitirmek deneme yapmak istiyorsunuz benimde ilk zamanlar öyleydi. Fakat yavaş yavaş emin adımlarla gitmek sonucta size çok şey kazandıracaktır. 2 farklı zamanlarda yaptığım statorun arasında cok büyük farklar oluşmuştu.

    size tavsiyem (eğer vaktiniz varsa) yavaş yavaş düzenli bir şekilde sarmaya çalışın. Alt ve üst kollar çok abartı mükemmel olması gerekmiyor fakat mıknatısların geleceği yan kollara biraz daha önem gösterirseniz faydanıza olacaktır. Birkaç ay önce dikkatlice sardığım bobinlerin görüntüsü aşağıda. Bir önceki sardığım bobinlerde ise aceleden gerçekten kötü sarmıştım.

    projelerinizde başarılar.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 20 Mart 2013; 20:24:36 >




  • arkadaşlar merhaba
    öncelikle yapmış oldugunuz paylaşımlar ve bu yararlı başlık için emegi geçenlere teşekkür ediyorum

    uzun zamandır forumu okuyorum ve bilgi topluyorum
    alternatörün yapım evreleri ve metotlar ile ilgili birçok bilgi sahibi oldum
    artık kendi projemi hayata geçirmek istiyorum



    ben sadece bahçe aydınlatmamda kullanmak üzere 500w lık bir flanş alternatör yapmak istiyorum
    dedigim gibi nasıl yapacagım ile ilgili bilgiye sahibim

    ancak 12 volt luk tek bir aküyü şarz edebilecegim 500 w lık bir alternatörü yaklaşık kaç volt degerinde yapmalıyım ve bunun için gerekli

    1 mıknatıs ebatları
    2 flanş çapı
    3 bobin tel kalınlıgı ve yaklaşık spir adeti
    ile ilgili bilgiye ihtiyacım var


    yanlış malzeme almak istemedigimden
    sizlerin yardımına başvurdum
    ben 9 bobin 24 mıknatıslı bir sistem düşündüm
    degerli fikirlerinizi bekliyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    İşçilik çok güzel olmuş sayın WebFaresi.
    Kaçlık telden kaç sipir sardınız ve toplam kaç bobin olacak. İnşaallah istediğin verimi alırsınız.

    teşekkürler
    1.4lük tel 9x9 81 sarım var.
    12bobin olacak.


    http://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-elektrik-enerji-elektrik-araba-inverter.bu-degerde-daha-kucuk-ve-kullanislisi-yok-116032237/detay/
    şu adreste ucuz bir inverter var.

    deneme amaçlı almayı düşünüyorum sizce uygunmu yoksa daha uygunu iş görebilecek farklı ürünler önerirmisiniz.

    sadece aydinlatma çalıştırmayı düşünüyorum merdiven otomatiği.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    İşçilik çok güzel olmuş sayın WebFaresi.
    Kaçlık telden kaç sipir sardınız ve toplam kaç bobin olacak. İnşaallah istediğin verimi alırsınız.

    teşekkürler
    1.4lük tel 9x9 81 sarım var.
    12bobin olacak.


    http://www.sahibinden.com/ilan/is-makineleri-sanayi-elektrik-enerji-elektrik-araba-inverter.bu-degerde-daha-kucuk-ve-kullanislisi-yok-116032237/detay/
    şu adreste ucuz bir inverter var.

    deneme amaçlı almayı düşünüyorum sizce uygunmu yoksa daha uygunu iş görebilecek farklı ürünler önerirmisiniz.

    sadece aydinlatma çalıştırmayı düşünüyorum merdiven otomatiği.

    bende o bahsettiğiniz invertörün bi benzerinden var. Arabamda cep telefonu ve laptop şarjında kullanıyorum yaklaşık 2 yıldır kullanmaktayım. Şimdiye kadar arızalanmadı ama yoğun kullanımda nasıl çalışır bilemiyorum.




  • Sayın Şef34. Bende acizane fren disklerinden flanş alternatör yapmaya başladım. Mıknatıs yerleşimi vs tamam. Sizin çizimlerini paylaştığınız alternatör. Yalnız takıldığım bir nokta var yardımcı olabilirseniz sevinirim. Bu flanş alternatörde yataklamayı nasıl yapıyorsunuz rulman vs. ne kullanıyorsunuz montajını nasıl yapıyorsunuz.? Resim paylaşabilirseniz sevinirim. Saygılar.
  • sayın carta,

    bu resimler size biraz fikir verecektir.
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 22 Mart 2013; 6:48:36 >
  • Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.Güzel çalışma olmuş tebrikler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Aleykümselam Kenan abi.
    Bu çalışmamda kanat kaçırma sisteminin elektronik devresini yapan Kenan abime çok çok teşekkür ediyorum.
    Benim için üşenmedi, bir kaç deneme sonunda en iyisini yaptı.
    Bir ara uğrarım abi. Tekrar çok çok teşekkürler.

    kenan abidende elektronik alanında baya birşey öğrenicez sanırım :D
  • Sayın şefim sistem çok yakışıklı görünüyor ellerine sağlık epey uğraştığın belli.
    Merak ettiğm konu ,sanırım motor enerjisini statora sardığın ikinci bir bobindemi alıyor, yoksa aküdenmi besleniyor.Eğer akü yoksa şöyle bir durum oluşur diye düşünüyorum.

    Diyelim rüzgar şittetli esti ve motor devreye girdi kuyruğu kacırdı, bu arada rüzgar dursa ve sonra başka bir yönden eserse motor enerjisiz kalmazmı veya yeterli enerji alabilirmi .
    Pic ile benimde bir tasarımım var üstelik kuyruk bile istemez fakat dediğim olayı henüz aşamadım eğer harici bir beslemeden motoru beslersem sorun yok yön devir hepsi tamam oluyor.saygılar.
  • Mehmet bey kuyruk kaçırma sisteminiz çok güzel ve akıllıca olmuş elinize sağlık.
    Bu arada yukarıya eklediğiniz resimler görünmüyor.
  • şef34 yaptığınız alternatör ve kuyruk kaçırma sistemi çok güzel görünüyor emeğinize sağlık. Yalnız hız olarak gerçekte çalışması nasıl olur merakla ettim. Sistemin rüzgarın hızında artma ve azalmalarına cevap vermesi nasıl olucak acaba?
    bende 2 fren diskine mıknatıs yerleşimini yaptım bobinlerimi sardım. Sıra sizlerede sorduğum gibi dönme hareketi için 2 adet kare yataklı rulman alacağım. Artı milde gerekecek tabi. Bobinler için polyesteri İzmirde nerden tedarikedeceğimi de bilmiyorum ? Doğrusu mutlaka biryerlerde vardır ama daha araştıramadım. öncelikle yatakları temin edip flanşlarımı döndürüp tek bobinle test yapmak istiyorum. Bobinleri 2x0,8mm telden 40 spir sarmıştım. Spir sayıcı baya bir az oldu ama sarmış bulundum ve bu şekilde bir test etmek istiyorum. Bobinlerin kalınlığı 9mm civarında oldu polyesterle kaplanınca ne kadar artar bilemiyorum. aslında bu hafta sonu birşeyler yaparım diyordum ama hem cumartesi hem pazar mecburi çalışma olduğundna boş vakit bulamadım.
    Sizlerin paylaşımlarını yakından izlemekteyim. Paylaşımlarının bir çok açıdan bizlere fikirler vermekte saygılar.




  • sayın carta
    karabağlarda bir malzemecide açık polyester buldum .Çitlenbik duragında. Açık adres reklama girermi bilmem yönetim ne der.
    selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carta

    şef34 yaptığınız alternatör ve kuyruk kaçırma sistemi çok güzel görünüyor emeğinize sağlık. Yalnız hız olarak gerçekte çalışması nasıl olur merakla ettim. Sistemin rüzgarın hızında artma ve azalmalarına cevap vermesi nasıl olucak acaba?
    bende 2 fren diskine mıknatıs yerleşimini yaptım bobinlerimi sardım. Sıra sizlerede sorduğum gibi dönme hareketi için 2 adet kare yataklı rulman alacağım. Artı milde gerekecek tabi. Bobinler için polyesteri İzmirde nerden tedarikedeceğimi de bilmiyorum ? Doğrusu mutlaka biryerlerde vardır ama daha araştıramadım. öncelikle yatakları temin edip flanşlarımı döndürüp tek bobinle test yapmak istiyorum. Bobinleri 2x0,8mm telden 40 spir sarmıştım. Spir sayıcı baya bir az oldu ama sarmış bulundum ve bu şekilde bir test etmek istiyorum. Bobinlerin kalınlığı 9mm civarında oldu polyesterle kaplanınca ne kadar artar bilemiyorum. aslında bu hafta sonu birşeyler yaparım diyordum ama hem cumartesi hem pazar mecburi çalışma olduğundna boş vakit bulamadım.
    Sizlerin paylaşımlarını yakından izlemekteyim. Paylaşımlarının bir çok açıdan bizlere fikirler vermekte saygılar.

    carta kardeşim gıda çarşısında eşrefpaşa hastanesini geçtikten sonra ikinci girişten girip 100 metre ileride kompozit malzemleri stan yer var ordan temin edebilirsin epoksil dökme polyester cam elyaf ne ararsan var mıknatıslarıda 1 sanayi sitesinde temin edebilirsiniz n42 n52 40x20x10 50x25x10 ebatlarında bulabilirsiniz iyi bir alternatör yapmak isterseniz çift sarım yapın




  • Karabağlar daha yakın yarın akşam iş dönüşü bakarım o civardaki dükkanlara. Özelden mesajla ismini gönderirseniz sevinirim.
  • resim eklemeye çalışıyorum ama beceremedim sanırım.
  • [simage]http://imageshack.us/photo/my-images/191/20130324224850.jpg/

    [/simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carta -- 24 Mart 2013; 23:11:13 >
  • sayın şef

    alternatörünüzü boşta elinizle çevirdiğinizde maksimum kaç volt görüyorsunuz.

    şu an 1.4lük telle 81 sarımlık alternatörümü ilk testini yaptım.

    şarj regülatörünü bekliyorum asıl test onla olacak.

    ilk testte elle cevirirken 41 volt görüyorum.

    eski statorlarıma göre gerçekten hesaplı tam olarak mükemmele yakın ölçülerde yaptım bu sefer. yavaş yavaş emin adımlarla
    gerçekten çok farkı oldu.
    kollar hafif eğikti. önerdiğiniz yöntemle kolları ezdim düzleştirdim bu bobinlerde
    mıknatıslar tam üzerlerine geliyor net bir şekilde.

    şarj regülatörü gelince saglam bir test yapıcam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 25 Mart 2013; 11:39:20 >
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.