Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
276.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • burda tosladık galiba elektronik bilgi gerekiyor. okuyamiyorum resmi
    anlamadim sizin için kolaydir kesin :)

    neyse stator oluşturma zamanı teknik destek almam lazim simdilik diger adimları tamamlayayim

    buda miknatislarimi yerlestireceğim mastarım :)

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 25 Kasım 2012; 23:42:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    bu tasarımla evet çöp kollardan kurtuldun emme velakin elektrik üretiminden de kurtuldun şefim...


    bobinin her iki kolunda da aynı yönde, aynı oranda akım varsa, bu bobinin 2 ucu arasında 0 volt olur, elektrik üretim prensiplerine aykırı bir tasarım olduğunu söylüyorum. hem bunu yapmak için havadan kesmeye gerek de yok, nüveli/oyuklu sistemde de aynı şeyi yap o zaman: neden oyuktan dışarı çıkarıyorsun ki bobinin kolunu? bobinin tamamını oyuğun içine koy ve sadece her iki ucunu diğer ilgilisi olduğu oyuktaki bobinlere bağla. bunda da çok az çöp kol olur. ama çalışmaz ki böyle bir tasarım!

    daha önce sandığım gibi olaya bir nüve katarsan, ki muhtemelen musa_ay bunu yapmaya çalışıyordu, gayet iyi bir verim alabilirsin.

    Biz şimdiye kadar bir bobinin bir koluna N kutbunu diğer koluna S kutbunu yerleştirmeye alıştık. Bu durumda aynı faza ait bobin telini açık şema olarak çizdiğimizde, o tel üzerinde kutup sayısı kadar bir N bobini, bir S bobini yer alır. Bu da ister istemez çöp kol oluşturur. Benim amacım çöp kolu tamamen ortadan kaldırmak.

    Bu çalışmamda ise bir faza ait bobin telinin tamamı N kutbunda, ikinci faza ait bobin telinin tamamı S kutbunda ve üçüncü faza ait bobin telinin tamamı nötr konumda oluyor.

    Herşeyini kendim yaptığım o alternatör de aynı şekilde sarıldı. Şu 100 d/d 13 v. aldığım alternatör.


    çok büyük bir yanılgı içindesin, o yaptığın nüveli sistemdeki tasarımla bu havadan kesmeli tasarım aynı mantıkla çalışmaz. elbette sen düşündüğün gibi yap, sorun değil, çalışmadığından emin ol ondan sonra konuşalım ama en önemlisi bu tasarımın neden çalışmayacağını anlaman, çünkü aşman gereken sorunun ne kadar büyük bir sorun olduğunu o zaman daha iyi anlayacak ve kafanı ona göre çalıştıracaksın.

    "Biz şimdiye kadar bir bobinin bir koluna N kutbunu diğer koluna S kutbunu yerleştirmeye alıştık." diyorsun. biz ya da bu tipte alternatör yapanlar bunu alıştıkları için değil, kural gereği yapıyorlar. kurala uygun olmak şartıyla her türlü tasarım değişikliği yapabilirsin. "Benim amacım çöp kolu tamamen ortadan kaldırmak." sadece senin değil, muhtemelen bu işle uğraşan herkesin amacı budur. yalnız dikkatini çekerim, f&p motoru ya da alternatörü çöp kolu olmamasına rağmen, çok da herkesin yanıp bittiği bir tasarım olmamış. benim kulvarım olmadığı için fazla ahkam kesemiyorum, benim ahkam kesebileceğim yegane kulvar havadan kesme kulvarı ve eğer bu sistem çalışırsa, sana tavsiyem git patentini al ve keyfine bak.

    sana önerdiğim şeyi denemen daha ucuza malolur bence, nüveli-oyuklu sistemi de bu tasarım şeklinde yapabilirsin. bobini yuvaya koy, 2 ucunu çıkar 2 3 atla diğer yuvadaki aynı şekilde duran bobine bağla, bu dediğinin aynısı orda da olmalı değil mi?

    "Bu çalışmamda ise bir faza ait bobin telinin tamamı N kutbunda, ikinci faza ait bobin telinin tamamı S kutbunda ve üçüncü faza ait bobin telinin tamamı nötr konumda oluyor." bunu gayet iyi anlıyorum ama zaten çalışmamasının nedeni de bu. manyetik alan kuvvet çizgileri iki kolu havadan kestiğinde, her iki kolda aynı yönde akım oluşur, dolayısı ile yukarıda veya aşağıda çarpışırlar, kim yenerse o yönde azıcık akım olarak geri döner. oysa bu iki kolun arasında bir nüve olsa, elektro mıknatıstra olduğu gibi, sadece yandaki kollar değil yukarıdaki ve aşağıdaki kollar da aynı yönde akım yürüteceğinden, o zaman amaç hasıl olur. ama bu şekilde havadan kesmede aynı amaç gerçekleşmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 25 Kasım 2012; 23:48:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    burda tosladık galiba elektronik bilgi gerekiyor. okuyamiyorum resmi
    anlamadim sizin için kolaydir kesin :)

    neyse stator oluşturma zamanı teknik destek almam lazim simdilik diger adimları tamamlayayim

    buda miknatislarimi yerlestireceğim mastarım :)

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Tosladığın yerde hemen devreye gireriz.
    Şimdi şöyle anlatayım. Tüm bobinleri sarıp yerleştirdik. En son 3 giriş 3 çıkış oluyor. Çıkışları birbirine köprü yapıyoruz. Alternatörü belli bir devirde dönderin ve aldığınız voltajı yazın. Daha sonra bir faza ait bobinlerin giriş çıkışını yer değiştirip öyle deneyin. Hangi bağlantı daha verimli ise o şekilde bağlayın. 3 çıkışı köprü yaptıktan sonra bantlayıp kapatın.

    Elimizde 3 tane giriş kablosu kaldı. Bu kabloları da hazır bulunan 2 adet köprü diyotlara bağlıyoruz. Yukardaki resimde "star" yazan bağlantıyı yapıyoruz.
    Öyle sanıyorum ki siz henüz köprü diyodu tanımıyorsunuz. Hele alternatörü sarın, bağlantıyı hep beraber zamanı gelince yaparız.

    köprü diyotu biliyomda ayni şeymi onu bilmiyom

    ufak bir dc motorun uclarina bagladim koprü diyotu

    diger uclarinda dc volt cikiyordu sanirim ondan.

    neyse teşekkürler bu hafta izinliyim malzemelerimi de tamamladim. 1 haftada inşallah bitirebilirim yardımlarınızla




  • bunun sonucu iyi olmasa da zaten oyuk-nüvelide istediğiniz sonucu almışsınız, bence onun üzerine gidin, ve dediğim gibi patentini de almaya çalışın, zira literatürde böyle birşey yok...
  • bir bobinin "içinden", yani deliğinden, mıknatısın bir kutbunu ya da mıknatısla etkileşime giren bir nüveyi geçirirsen bobinin her noktasında aynı yönde akım oluşur, sorunsuz bir şekilde üretim yaparsın, trafolar ve elektromıknatıslar bu mantıkla çalışır, ama aynı bobinin "yanından" mıknatısın bir kutbunu geçirirsen dikkat edeceğin tek şey, kolların birine bu kutbun manyetik kuvvet çizgilerini düşürmek, diğerine ise diğer kutbun manyetik kuvvet çizgilerini düşürmektir. senin tasarımın bu kurala uymuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 26 Kasım 2012; 17:17:56 >
  • ya ben stator kalıbını 3cm lik suntadan yapsam bi sıkıntı olurmu?

    suntayi CNC de işleyecem. polyester dökmeden önce ne sürmeliyim suntaya bir sıkıntı olmaması için statoru çıkarırken.

    ayakkabi cilasinu suntaya döksek sonra polyester döksek problem olurmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay



    S ayın Drokya hazır sizi forumda bulmuşken bir soru sormak istiyorum;


    sinçap kafesli asenkron motorun rotorunda ki iletkenlerin sayısı nasıl belirleniyor teşekkür ederim.

    Kısa devre çubuklu ya da diğer adıyla sincap kafesli asenkron motorların,
    birçok üstünlükleri yanında kalkış momentinin DC seri motora göre oldukça düşük olması
    ve kalkınma akımının yüksek olması gibi dezevantajları vardır.

    Kalkınma momentini yüksek tutabilmek ve manyetik gürültüyü azaltabilmek için genel kural;

    Kısa devre çubukları mile belirli bir açıyla rotor oyukları içine yerleştirilir.
    Bazı motorlarda VV formunda yerleştirmeyle kalkınma momenti yükseltilmesi amaçlanır.

    Bazı tip asenkron motor rotorlarında iki adet kısa devre çubuklu kafes oluşturulur.
    Ve böylelikle kalkınma momentleri yüksek
    kalkınma akımları düşük tutulması amaçlanır.
    Ancak bu motorların güç katsayısı ve dolayısı ile verimleri de düşüktür.

    Genel olarak kısa devre çubuklarının sayısı motor stator oyuk sayısının % 60 ı ile % 120 si arasında değişir.
    Ancak çift sayı olması manyetik gürültüyü önemli ölçüde azaltır.

    Rotordaki kısa devre çubuk sayının belirlenmesi motor gücünden, silisli saçların Gaus değerine,
    kutup sayısından, kayma değerine kadar birçok veriye dayanır.

    Öğrencilerimizin sardığı normal spir sayısının 3/1 ya da 4/1 değerlerinde ki motorların denenmesi amacıyla
    atölye şartlarında oluşturduğumuz bakır çubuklu kısa devre flanşlı hafif deney rotorları kullanılır.
    Böylelikle düşük gerilimle rotorun kalkınması düşük akım çekerek sağlanmış olur.
    Düşük spirli sargıların denenmesinde normal rotor kullanıldığı takdirde kalkınma momentinin düşüklüğü nedeniyle
    rotor yol almadan stator sargıları kavrulur.

    Normal sarımlı bir statorda deney rotoru kullanılacak olur ise, bu kez de deney rotoru motordan istenen torku sağlayamaz.
    Bunun yanında zıt emk istenen değerde oluşmayacağı için stator sargılarımız yine kavrulur.

    Anlıyacağınız konu, çok bilinmeyenli 2. hatta 3. derece denklem gibidir.
    Kayma açısını tutturamadığınız anda motor senkron hızı ile asenkron hızı sık sık eşitlenir ve motor bir durur bir çalışır.

    Bu bilgiler ışığında amatör alternatör üretecek dostlara naçizane tavsiyem flanş tip alternatör.
    Ancak iyi hesaplanmış, handikapları için önlem alınmış, rotorları dengeli,
    iyi yataklanmış ve gerekli ağırlıkta oluşturulmuş bir Flanş alternatör.

    Sevgi ve saygıyla







    Teşekkürler hocam sağolun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    ya ben stator kalıbını 3cm lik suntadan yapsam bi sıkıntı olurmu?

    suntayi CNC de işleyecem. polyester dökmeden önce ne sürmeliyim suntaya bir sıkıntı olmaması için statoru çıkarırken.

    ayakkabi cilasinu suntaya döksek sonra polyester döksek problem olurmu

    http://www.youtube.com/watch?v=wt2xxt1hewU&feature=plcp buradan biraz fikir alabilirsin. dikkat edersen bende kaplamalı sunta kullandım kalıpta. ben kalıbın altına herhangi birşey sürmedim ama sen yinede cila sür nolur olmaz ayrıca polyesteri dökmeden kalıbın altına döktükten sonrada polyesterin üstüne elyaf koysan iyi olur sağlamlık açısından ama ben elyafta kullanmadım şimdilik bir sıkıntı olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: svat

    quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    ya ben stator kalıbını 3cm lik suntadan yapsam bi sıkıntı olurmu?

    suntayi CNC de işleyecem. polyester dökmeden önce ne sürmeliyim suntaya bir sıkıntı olmaması için statoru çıkarırken.

    ayakkabi cilasinu suntaya döksek sonra polyester döksek problem olurmu

    http://www.youtube.com/watch?v=wt2xxt1hewU&feature=plcp buradan biraz fikir alabilirsin. dikkat edersen bende kaplamalı sunta kullandım kalıpta. ben kalıbın altına herhangi birşey sürmedim ama sen yinede cila sür nolur olmaz ayrıca polyesteri dökmeden kalıbın altına döktükten sonrada polyesterin üstüne elyaf koysan iyi olur sağlamlık açısından ama ben elyafta kullanmadım şimdilik bir sıkıntı olmadı.

    teşekkürler

    yalnız suntanın dışı kaplama ya. cnc işlemeye başlayınca iç kısmı ortaya çıkacak. yüzeyi suntanın içindeki sıkıştırılmış parçalardan oluşacak sıkıntı çıkarmaz degilmi. sizin yaptığınız cercevenenin yüzey alanlarından bahsediyorum aslinda. suntanın iç kismi

    ben elyafı da aldım ayakkabı cilasinida.
    yalnız cila gres yağı gibi katı değil oldukça sıvı. suntaya dökünce sunta emmezmi onu.

    yoksa gres yağı gibi tarzında ayakkayi cilalarimi var.

    öneriler için tşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 26 Kasım 2012; 23:16:04 >




  • suntanın açıkta kalan yerlerine bildiğimiz koli bantı yapıştırdim
  • Elimde bekleyen 50 adet 40x20x10 mıknatısları değerlendireyim dedim ve 24 mıknatıs 18 bobinli üç faz bir flanş yapmaya karar verdim


    Şimdi resmde herhangi bir yanlışlık varmı




    İkinci bir sorum iki mıknatısı alt altta birleştirsek yani 80x20x10 şeklinde faydadan çok zararımızmı olur. çevaplar için teşekkürler.




     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.
  • çizimimle sardığım bobin farklı çıkıyor.

    yaptığım bobin mastarı ölçüleri resmime göre doğru.

    Sardığım bobinin diş çap ölçüsü iç ölçüleri gayet iyi yakın çıkıyor fakat kol genişliği biraz daha kalın oluyor. ayni geometriye sokamadığım içinmi anlamadim gitti. Önerilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ediyorum.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 28 Kasım 2012; 22:44:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Sayın webfaresi.
    Bobin sarma aparatının yanlarını biraz traşlayarak aşağıdaki resim gibi yapın. Bobini sararken parmaklarınızla içe doğru bastırın.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    teşekkür ederim deneyeceğim bunu
  • Teşekkürler şefim.

    mıknstısı sormamın nedeni bir ara sayın Drokya rotorda yaptığım böyle bir uygulamaya olumsuz yorum yapmıştı o zaman tam olarak anlıyamamıştım belki tam olarak açıklar diye düşünmüştüm teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay




    Teşekkürler şefim.

    mıknstısı sormamın nedeni bir ara sayın Drokya rotorda yaptığım böyle bir uygulamaya olumsuz yorum yapmıştı o zaman tam olarak anlıyamamıştım belki tam olarak açıklar diye düşünmüştüm teşekkürler.

    Musabey doğru seçim :)

    Mıknatısları 8 cm olarak kullandığınızda verim in daha iyi olacağına şüphe yok.
    ancak böylebir durumda gerilim düşük kalabilir !

    Siz kaç voltta üretim yapmak istiyorsunuz ?

    Bu mıknatıslarla makul devir aralığında 3 kw civarı bir güç almanız muhtemel.(devir arttığında 20 kw ta alırsınız ! )

    Diğer başlıkta sayın senerenin yaptığı çalışmayı gözden geçirmenizde fayda var.
  • Adaş merhaba

    Patent işini çok enerjik daha iyibilir ve cevaplayacaktır ama benim anladığım :

    Senin ortaya çıkardığın bir tasarımın,senden izin almadan hiç kimsenin herhangi bir kazanç sağlamasını önlemeye yarar.
    İnsanlar kendi kullanımları için senin tasarımını taklit edebilir, kullanabilir ama dolaylı olarakta olsa kazanç sağlayamazlar.

    Çokenerjiğin kasıt ettiği keyif;Sen ürününü pazarladıktan sonra olabilir.
    Bu mpazarlama ise sadece fikrin pazarlanması olabileceği gibi,imal ettikten sonra kendimizin piyasaya sürmesi anlamına da gelebilir.

    diğer başlıkta 112. sayfada senin projene paralel olduğunu düşündüğüm birkaç çalışma var.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Haklıymışsın çokenerjik, maalesef olmadı. 100 devirlerde ancak 2,5 - 3 v. verdi.

    Yalnız kafama takılan bir sözünüz oldu. Hani önceki bir yazınızda "patentini al keyfine bak" demiştiniz ya. Diyelim ki başka bir çalışmamda farklı bir yöntem uyguladım veya yaptığım alternatörden emsallerinden daha fazla verim aldım. Patentini almış olsam bu bana nasıl bir fayda sağlar ?
    Bir sürü masraf edip, elime bir belge aldıktan sonra bu belgeyi nasıl paraya çevirebiliriz ?

    Şimdiye kadar patentlik bir kaç çalışmam oldu ama patent alacak para olmadığı için öylece duruyor. Ayrıca dediğim gibi bundan nasıl faydalanacağımı bilmiyorum.


    sorun değil şefim, yalnız daha önce de dediğim gibi, önemli olan bu tasarımın çalışmadığını pratikte görmeniz değil, o da içinizdeki kuşku ateşini söndürecektir ama, asıl bu tasarımın neden çalışmayacağını teorik olarak görmeniz ve bundan sonra da tasarımlarınızı/pratiklerinizi buna göre yapmaya çalışmanız.

    dün birisiyle muhabbet ederken şöyle birşey söyledi: teori ve pratik sarmalı birbrinden uzaklaşmamalı, yani ne sadece teoriyle ne de sadece pratikle bir şeyler çözülemez, ya da doğru ilerleyemez, 2 sarmaşık dalı gibi birbirine dolanarak, birbirinden güç alarak ilerlemeli.

    patentini al keyfine bak derken kasttetiğim şey, havadan kesmeli tasarımda hiç çöp kol olmayan/ az çöp kol olan bir sistem bulursanız, sadece alternatör üreticileri değil, motor üreticileri de bunu kendi ürünlerinde kullanmak isteyeceklerdir. herhangi bir konuda herhangi yenilik bulursanız bunu da burda açıklamayın, hem kendi başvurunuz için kendi kendinize engel olmuş olursunuz hem de başkaları sizden önce bu başvuruyu yapabilirler. böyle bir durumda hemen patent yazınızı yazın, internet üzerinden 25tl verip tpe üzerinden başvurunuzu yapın (e-imza sahibi olmanız gerekiyor). ön başvuru kabul edilince de, tübitakın patent desteğine başvurun. 3000tl, tübitak tarafından, tpe ye sizin adınıza açılan hesaba yatırılacaktır. yurtiçindeki masraflar ve yurtdışı araştırma raporu için bu 3000 tl yi kullanabilirsiniz. dolayısı ile en az 2 yıl kadar, bu, sizden hiç para çıkmayacağı anlamına gelir. elbette yurtdışı için de başvuruyu devam ettirirseniz, önce siz harcamak (belki 1000 belki 2000 belki 3000 tl) ve belgelemek şartıyla, bir 3000 tl daha tubitaktan geri ödemesiz destek alabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 29 Kasım 2012; 21:43:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay





    İkinci bir sorum iki mıknatısı alt altta birleştirsek yani 80x20x10 şeklinde faydadan çok zararımızmı olur. çevaplar için teşekkürler.




     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    V nin kolları uzadıkça, özellikle alt kol sabit kalacağından ve üst kol da azıcık uzayacağından, voltaj üreten kollar ise 2 kat artacağından, verim de kesinlikle artacaktır. tabii verim artacaktırdan kastımız nedir burda? tek sıra mıknatısla diyelim 100 birim enerji alıyorsan, 2sıra mıknatısla 200 birim değil örneğin 250 birim enerji alacaksın, demektir. eğe 200 birim alırsan verim aynıdır çünkü, bu haliyle verim tek sıra için olan 100, 125 olduğuna göre verim de %25 artmış olacaktır.

    ancak bu şekilde 2 mıknatısı üstüste bindirmektense, yine tek sıra yapıp, çapı büyütmek, bence verimi daha da arttıracaktır, çünkü bu durumda da V nin açısı küçüleceğinden, üst çöp kol otomatikman kısalacak ve her iki kol da dikdörtgen mıknatısa daha iyi bir ilk giriş açısıyla gireceklerdir. ayrıca çap 2 kat artacağından aynı devirdeki hız da 2 kat artacak, bu da size 4 kat daha fazla güç olarak geri gelecektir (buradaki 4 kat güç elbette arkada da 4 kat fazla mekanik güç varsa anlamındadır, ama arkanızda 4 kat fazla mekanik güç olsa da, eğer alternatör devri/hızı düşükse, bu düşük hızda bu 4 kat fazla gücün karşılığı olan elektrik enerjisini alternatörden alamazsınız, yani düşük devirde daha fazla akım çekemezsiniz anlamındadır). bu şekilde verim artışı bence muhtemelen 2 sıra yapmaya göre 2 kat daha fazla olur...

    diğer yandan tasarıma yönelik olarak da şunu yazayım: V şeklindeki kollardan biri N kutbu üzerinde neredeyse, diğer kol da S kutbu üzerinde de aynı yerde olmalıdır boşluğa girildiğinde 2 kol da boşlukta aynı yerde olmalıdır. biri başında biri kıçında değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 29 Kasım 2012; 21:41:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    quote:

    Orijinalden alıntı: musa_ay




    Teşekkürler şefim.

    mıknstısı sormamın nedeni bir ara sayın Drokya rotorda yaptığım böyle bir uygulamaya olumsuz yorum yapmıştı o zaman tam olarak anlıyamamıştım belki tam olarak açıklar diye düşünmüştüm teşekkürler.

    Musabey doğru seçim :)

    Mıknatısları 8 cm olarak kullandığınızda verim in daha iyi olacağına şüphe yok.
    ancak böylebir durumda gerilim düşük kalabilir !

    Siz kaç voltta üretim yapmak istiyorsunuz ?

    Bu mıknatıslarla makul devir aralığında 3 kw civarı bir güç almanız muhtemel.(devir arttığında 20 kw ta alırsınız ! )

    Diğer başlıkta sayın senerenin yaptığı çalışmayı gözden geçirmenizde fayda var.



    mehmet bey gerilimin düşük kalması neden olsun bobin boyu uzuyor daha fazla gerilim olmazmı benim voltaj sınırlarım yok amaç en düşük devirde en fazla kazanç nasıl ederim


    seneremin çalışmasını arıyorum kacıncı sayfadaydı maşallah forum 165 e dayandı.




  • Sayın cokenerjik çapı büyüterek mıknatıs sayısınıdamı çoğaltmak gerekiyor yoksa üst çöp kol kısalmaz uzar yanlış anlamadıysam tabii resimdeki B kenarı A kenarından daha kısa.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.