Şimdi Ara

Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi. (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
941
Cevap
51
Favori
276.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    eğer mükemmelliyetçiysen, bu, dünyanın sonu demektir, değilsen devede kulak demektir. sen seç

    teşekkürler

    bide bobinler yaptigim cizime göre cok hafif sıkı geçti. bunlar kaymasın diye bir damla japon yapıştırıcısı sürmemin bir sıkıntısı olmaz değilmi.

    Alıntıları Göster
    hayır olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    hayır olmaz

    Alıntıları Göster
    Çokenerjik

    Senin son verdiğin resimlerden sonra 2 faz olayını iyiden iyiye düşünmeye başladım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Çokenerjik

    Senin son verdiğin resimlerden sonra 2 faz olayını iyiden iyiye düşünmeye başladım :)


    sen bir yandan düşünmeye devam et elbette, düşünmekten asla zarar gelmez:)

    yalnız düşündüklerin için para harcama şimdilik, çünkü şu elektrik üretimi ile ilgili, tüm camianın çok işine yarayacak bir buluşum var, 1 ay içinde patent yazısı da hazır olur sanıyorum, şu anda prototipi üzerinde çalışıyorum. tüm dertleriniz sona erecek, bana güvenin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 6 Aralık 2012; 21:12:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bu resim adaş

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEMOX ENERJİ

    Bu resim adaş

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Alıntıları Göster
    3 faz olayından biraz bahsedermisiniz.

    neden 3 faz kullanıyoruz alternatörde.

    2 faz olmuyormu yada tek faz

    tek yada 2 faz kullanınca voltaj fazla olur 3 fazda az olur gibi birşeyler varmı

    elektrik bilgisi yetersiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    3 faz olayından biraz bahsedermisiniz.

    neden 3 faz kullanıyoruz alternatörde.

    2 faz olmuyormu yada tek faz

    tek yada 2 faz kullanınca voltaj fazla olur 3 fazda az olur gibi birşeyler varmı

    elektrik bilgisi yetersiz

    Alıntıları Göster
    alternatörün girişinde sabit bir mekanik güç var, tork ve devir belli, ya da zaten böyle olması gerekiyor, verimli bir iş yapmak için hem giriş hem çıkış sabite yakın olmalı, bu iki durumu birbirine olabildiğince yakın tutma işine de MPPT diyoruz zaten, yani, maximum power point tracking, maksimum güç noktası izleme. şimdi, bu sabit güç eğer tek faz üzerinden elektriksel güce çevrilirse, malum, manyetik alana her giriş çıkışında, sinüs eğrisi şeklinde bir güç üretileceğinden, girişteki sabit güçten tam olarak yararlanamamış olursun. örneğin 10Nm tork ve 600dd bir giriş değerine karşılık, tek fazla asla bu güce yaklaşan bir çıkış gücüyle çalışamazsın, sadece voltaj, tepe noktasına çıktığında bu gücü üretiyor olabilirsin ki, voltaj 0 seviyesine indiğinde ya da o seviyelerde dolaştığında (güç = voltaj x amper), o anda girişteki 10Nm ve 600dd mekanik güç (yaklaşık 600watt) tamamen boşa gitmiş olacaktır. işte bu durumu aşmak için elektrik üretimini 3 faz yapmak bir zorunluluk. bir faz inmeye başladığında diğeri onun bıraktığı yerden bayrağı alıp yine güç seviyesini tepeye taşımakta, dolayısı ile girişteki mekanik güç seviyesi ile, çıkıştaki elektriksel güç seviyesi birbirine yakın olmakta. 3 fazın niyesi ve kaçınılmazlığı, temelde buradan kaynaklanmakta. 3 fazlı bir sistemde, herhangi bir anda, değişik seviyelerdeki bu 3 fazın ürettiği toplam güç, diğer herhangi bir andaki değişik seviyelerdeki toplam güçle her zaman aynıdır (yukarıdaki 600 wattlık güce yakın bir güç). 2 faz tek fazdan mutlaka daha verimlidir, ancak 3 fazdan fazlasının da verime anlamlı bir katkısı yok, %95 i %96 yapmaktan gayrı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 8 Aralık 2012; 1:26:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    alternatörün girişinde sabit bir mekanik güç var, tork ve devir belli, ya da zaten böyle olması gerekiyor, verimli bir iş yapmak için hem giriş hem çıkış sabite yakın olmalı, bu iki durumu birbirine olabildiğince yakın tutma işine de MPPT diyoruz zaten, yani, maximum power point tracking, maksimum güç noktası izleme. şimdi, bu sabit güç eğer tek faz üzerinden elektriksel güce çevrilirse, malum, manyetik alana her giriş çıkışında, sinüs eğrisi şeklinde bir güç üretileceğinden, girişteki sabit güçten tam olarak yararlanamamış olursun. örneğin 10Nm tork ve 600dd bir giriş değerine karşılık, tek fazla asla bu güce yaklaşan bir çıkış gücüyle çalışamazsın, sadece voltaj, tepe noktasına çıktığında bu gücü üretiyor olabilirsin ki, voltaj 0 seviyesine indiğinde ya da o seviyelerde dolaştığında (güç = voltaj x amper), o anda girişteki 10Nm ve 600dd mekanik güç (yaklaşık 600watt) tamamen boşa gitmiş olacaktır. işte bu durumu aşmak için elektrik üretimini 3 faz yapmak bir zorunluluk. bir faz inmeye başladığında diğeri onun bıraktığı yerden bayrağı alıp yine güç seviyesini tepeye taşımakta, dolayısı ile girişteki mekanik güç seviyesi ile, çıkıştaki elektriksel güç seviyesi birbirine yakın olmakta. 3 fazın niyesi ve kaçınılmazlığı, temelde buradan kaynaklanmakta. 3 fazlı bir sistemde, herhangi bir anda, değişik seviyelerdeki bu 3 fazın ürettiği toplam güç, diğer herhangi bir andaki değişik seviyelerdeki toplam güçle her zaman aynıdır (yukarıdaki 600 wattlık güce yakın bir güç). 2 faz tek fazdan mutlaka daha verimlidir, ancak 3 fazdan fazlasının da verime anlamlı bir katkısı yok, %95 i %96 yapmaktan gayrı...

    teşekkürler.
    bunlarda bobin grubum

    sıra kanatlara geldi

    bu şekilde disklerin ağırlıklarını indirdim. rulman disk kanat vb. tüm sistemlerin toplam ağırlığı belki 12-15kg civarı olacak.

    Şimdi takıldığım nokta şu. Çok sert rüzgar yok bölgemde. Kanat seçimi yaparken 1.3metre tek kanat boyu olarak komposit malzeme almayı düşünüyorum. çapı 2.5-3metre civari olacak.

    3 kanatlı yaptığım zaman en yüksek verim vb. şeylerden bahsedilmiş fakat kanatların dönmeme ihtimalı olabilir. Çünkü rüzgar çok fazla değil orta seviyede.

    Orta seviyede rüzgardan bir miktar enerji alabilmek için benim busistemi 5 kanatlı mı yapmam gerekiyor.

    kanatların montaj edileceği flanşı hem cok kanatlı hem 3 kanatlı olarak delmek mümkün olabilirmi açıları tam bilmiyorum. Hani 3 kanatlıdan verim alamazsam 2 kanat daha ekliyebileyim. açılar çakışıyormudur delik noktalarının.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 8 Aralık 2012; 14:16:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    alternatörün girişinde sabit bir mekanik güç var, tork ve devir belli, ya da zaten böyle olması gerekiyor, verimli bir iş yapmak için hem giriş hem çıkış sabite yakın olmalı, bu iki durumu birbirine olabildiğince yakın tutma işine de MPPT diyoruz zaten, yani, maximum power point tracking, maksimum güç noktası izleme. şimdi, bu sabit güç eğer tek faz üzerinden elektriksel güce çevrilirse, malum, manyetik alana her giriş çıkışında, sinüs eğrisi şeklinde bir güç üretileceğinden, girişteki sabit güçten tam olarak yararlanamamış olursun. örneğin 10Nm tork ve 600dd bir giriş değerine karşılık, tek fazla asla bu güce yaklaşan bir çıkış gücüyle çalışamazsın, sadece voltaj, tepe noktasına çıktığında bu gücü üretiyor olabilirsin ki, voltaj 0 seviyesine indiğinde ya da o seviyelerde dolaştığında (güç = voltaj x amper), o anda girişteki 10Nm ve 600dd mekanik güç (yaklaşık 600watt) tamamen boşa gitmiş olacaktır. işte bu durumu aşmak için elektrik üretimini 3 faz yapmak bir zorunluluk. bir faz inmeye başladığında diğeri onun bıraktığı yerden bayrağı alıp yine güç seviyesini tepeye taşımakta, dolayısı ile girişteki mekanik güç seviyesi ile, çıkıştaki elektriksel güç seviyesi birbirine yakın olmakta. 3 fazın niyesi ve kaçınılmazlığı, temelde buradan kaynaklanmakta. 3 fazlı bir sistemde, herhangi bir anda, değişik seviyelerdeki bu 3 fazın ürettiği toplam güç, diğer herhangi bir andaki değişik seviyelerdeki toplam güçle her zaman aynıdır (yukarıdaki 600 wattlık güce yakın bir güç). 2 faz tek fazdan mutlaka daha verimlidir, ancak 3 fazdan fazlasının da verime anlamlı bir katkısı yok, %95 i %96 yapmaktan gayrı...

    teşekkürler.
    bunlarda bobin grubum

    sıra kanatlara geldi

    bu şekilde disklerin ağırlıklarını indirdim. rulman disk kanat vb. tüm sistemlerin toplam ağırlığı belki 12-15kg civarı olacak.

    Şimdi takıldığım nokta şu. Çok sert rüzgar yok bölgemde. Kanat seçimi yaparken 1.3metre tek kanat boyu olarak komposit malzeme almayı düşünüyorum. çapı 2.5-3metre civari olacak.

    3 kanatlı yaptığım zaman en yüksek verim vb. şeylerden bahsedilmiş fakat kanatların dönmeme ihtimalı olabilir. Çünkü rüzgar çok fazla değil orta seviyede.

    Orta seviyede rüzgardan bir miktar enerji alabilmek için benim busistemi 5 kanatlı mı yapmam gerekiyor.

    kanatların montaj edileceği flanşı hem cok kanatlı hem 3 kanatlı olarak delmek mümkün olabilirmi açıları tam bilmiyorum. Hani 3 kanatlıdan verim alamazsam 2 kanat daha ekliyebileyim. açılar çakışıyormudur delik noktalarının.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Alıntıları Göster
    3 kanat yeterlidir bence, ama arttıracaksan sonra, 3 kanadı 5 kanat değil, 6 kanat yap. yani flanşa 60 derecelik 6 delik aç, birer boş bıraktın mı 3 kanat, hepsini taktın mı 6 kanat olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    3 kanat yeterlidir bence, ama arttıracaksan sonra, 3 kanadı 5 kanat değil, 6 kanat yap. yani flanşa 60 derecelik 6 delik aç, birer boş bıraktın mı 3 kanat, hepsini taktın mı 6 kanat olur...

    teşekkür çok mantıklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    3 kanat yeterlidir bence, ama arttıracaksan sonra, 3 kanadı 5 kanat değil, 6 kanat yap. yani flanşa 60 derecelik 6 delik aç, birer boş bıraktın mı 3 kanat, hepsini taktın mı 6 kanat olur...

    teşekkür çok mantıklı

    Alıntıları Göster
    sanırım yanlış birşey yaptım yönlendirirseniz sevinirim

    benim flanşlara yerleştirdiğim miknatıslar N-S olarak yaptım.

    Fakat karşılık gelen diğer flanşada aynı şekilde yerleştirdim miknatısları.

    yani merkezleme yaptığımda 2 aynı kutup karşı karşıya geliyor. Bir bobin koluna denk geldiklerinde soldaki flanşta N kutpu, sağdaki flanşta N kutbunu bobin koluna gönderiyor. Böyle olacak diye düşünmüştüm ve sormadan yapıştırdım miknatısları.

    Yaptığım işlem yanlişmi yani karşılıklı flanşlarda S kutpunun karşısına N kutuplu mu miknatis gelmeli

    eğer öyleyse yeni delikler delip flanşı farklı merkezlemem gerekecek sanırım

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 8 Aralık 2012; 17:48:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    sanırım yanlış birşey yaptım yönlendirirseniz sevinirim

    benim flanşlara yerleştirdiğim miknatıslar N-S olarak yaptım.

    Fakat karşılık gelen diğer flanşada aynı şekilde yerleştirdim miknatısları.

    yani merkezleme yaptığımda 2 aynı kutup karşı karşıya geliyor. Bir bobin koluna denk geldiklerinde soldaki flanşta N kutpu, sağdaki flanşta N kutbunu bobin koluna gönderiyor. Böyle olacak diye düşünmüştüm ve sormadan yapıştırdım miknatısları.

    Yaptığım işlem yanlişmi yani karşılıklı flanşlarda S kutpunun karşısına N kutuplu mu miknatis gelmeli

    eğer öyleyse yeni delikler delip flanşı farklı merkezlemem gerekecek sanırım

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.




    Flanşlarda N karşısına S
    S karşısına da N gelmeli.
    Sizin yaptığınız şekilde gerilim almanız mümkün değil.

    Mıknatısları sökme işleminde zayiat kaçınılmaz olur.
    Bu yüzden flanşların biri üzerinde yeni delikler delmeniz gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    Flanşlarda N karşısına S
    S karşısına da N gelmeli.
    Sizin yaptığınız şekilde gerilim almanız mümkün değil.

    Mıknatısları sökme işleminde zayiat kaçınılmaz olur.
    Bu yüzden flanşların biri üzerinde yeni delikler delmeniz gerekir.

    teşekkürler yeni delikler deleyim ozaman.


    Bunların dışında diyelim bir alternatör yaptık verim aldık fakat çeşitli geliştirmeler modifiyeler dahada güçlendirmek için ar-ge çalışmaları yapmak istiyoruz.

    ayrıca aynı ölçülerde yeni bir stator bobin grubu oluştursak ve ek olarak bir flanş daha koysak arasına aşağıdaki gibi çıkıştaki
    3 ucları birbirine mi baglayıp gücü arttıracaz öyle bir şey olabilirmi. yoksa baştan stator içindeki bobinler arasından baglantı yapılması gerek ayrıca stator ekleyemezsiniz mi dersiniz

    teşekkürler

    ilk çalışma bu diyelim
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Daha sonraki bir adet daha stator ve yeşil renkli yeni ekleyeceğimiz her iki yüzündede miknatıs olan flanş.
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WebFaresi -- 8 Aralık 2012; 20:48:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    Flanşlarda N karşısına S
    S karşısına da N gelmeli.
    Sizin yaptığınız şekilde gerilim almanız mümkün değil.

    Mıknatısları sökme işleminde zayiat kaçınılmaz olur.
    Bu yüzden flanşların biri üzerinde yeni delikler delmeniz gerekir.

    teşekkürler yeni delikler deleyim ozaman.


    Bunların dışında diyelim bir alternatör yaptık verim aldık fakat çeşitli geliştirmeler modifiyeler dahada güçlendirmek için ar-ge çalışmaları yapmak istiyoruz.

    ayrıca aynı ölçülerde yeni bir stator bobin grubu oluştursak ve ek olarak bir flanş daha koysak arasına aşağıdaki gibi çıkıştaki
    3 ucları birbirine mi baglayıp gücü arttıracaz öyle bir şey olabilirmi. yoksa baştan stator içindeki bobinler arasından baglantı yapılması gerek ayrıca stator ekleyemezsiniz mi dersiniz

    teşekkürler

    ilk çalışma bu diyelim
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Daha sonraki bir adet daha stator ve yeşil renkli yeni ekleyeceğimiz her iki yüzündede miknatıs olan flanş.
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    Flanşlarda N karşısına S
    S karşısına da N gelmeli.
    Sizin yaptığınız şekilde gerilim almanız mümkün değil.

    Mıknatısları sökme işleminde zayiat kaçınılmaz olur.
    Bu yüzden flanşların biri üzerinde yeni delikler delmeniz gerekir.

    teşekkürler yeni delikler deleyim ozaman.


    Bunların dışında diyelim bir alternatör yaptık verim aldık fakat çeşitli geliştirmeler modifiyeler dahada güçlendirmek için ar-ge çalışmaları yapmak istiyoruz.

    ayrıca aynı ölçülerde yeni bir stator bobin grubu oluştursak ve ek olarak bir flanş daha koysak arasına aşağıdaki gibi çıkıştaki
    3 ucları birbirine mi baglayıp gücü arttıracaz öyle bir şey olabilirmi. yoksa baştan stator içindeki bobinler arasından baglantı yapılması gerek ayrıca stator ekleyemezsiniz mi dersiniz

    teşekkürler

    ilk çalışma bu diyelim
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


    Daha sonraki bir adet daha stator ve yeşil renkli yeni ekleyeceğimiz her iki yüzündede miknatıs olan flanş.
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.


     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Sayın Wepfaresi,
    Bahsettiğiniz çoklu flanş sistemi bir koyup üç alma isteğinin dışa vurmuş halidir.

    1-Orta kısımda bulunan Yeşil diskteki mıknatısların harmonikleri sistemde olumsuzluk yaratacaktır.
    2-Rüzgar hasadını artırmadıkça bu tür katlamalı tasarımlar gereksiz uğraş olucaktır.

    Merdivenlerden yavaş ama emin adımlarla çıkmak sanıldığı gibi yolumuzu uzatmaz.
    Çıktığımız noktada uzun süre kalmamızı sağlar.

    Sevgi ve saygıyla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞEF34

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Resimde görünen sarım tasarımı,
    N S arasında ki açıklığın minumum olmasını sağlamak üzere düşünülmüş,
    bobin grublarının mıknatıs etkisi dışında kalan dış kenarları,
    bir sağa bir sola yatırılmak suretiyle bobin sayıları artırılmış uygulama.

    Dikkat edilirse bobin kenarları kalın ve dar değil aksine ince ve yayvan,
    Böylelikle mıknatısların arasındaki açıklık minumum düzeye çekilmiş bu da bizim < B > değerini yukarıda tutmakta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi


    bunlarda bobin grubum



     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.






    Bobinlerin üzerindeki kablo bağlarıyla epoksi dökmeyi düşünüyorsanız oldukça önemli kayıplarınız olucaktır.

    Aslında uzundur anlatmayı planlamıştım.
    Ancak son dönemde ki diğer konu başlığında ki çekişmelerden iyice sıtkım sıyrılmış olsada gördüğüm yanlışı uyarmadan da duramadım.

    Flanş alternatörlerde bobin kalıpları dizayn edilirken bobinler mümkün olduğunca ince V formunda
    yüzey alanı flanş çapının elverdiği ölçüde geniş,
    bobin yüksekliği ise mümkün olduğunca ince tasarlanmalıdır.

    Sardığımız bobinleri kalıptan sökmeden önce,
    izole band, ekstrafor, tiret, ve ya sizin yaptığınız gibi kablo bağıyla bağlamak yerine;
    kalıp henüz sıkılı iken epoksiyle uyumsuzluk sağlamayacak bir hızlı yapıştırıcı kompenentle tesbit edip,
    yapıştırıcı kuruduktan sonra kalıptan çıkartmalıyız.

    Yapıştırıcı tam kurumadan kalıbı açmak bize en az bir kaç milime mal olur.

    Ayrıca bobinlerimizi sarmaya başlamadan yapacağımız hesaplama sonucu bulduğumuz tel çaplarını ikiye bölerek
    iki ayrı iletken olarak paralel sarım yapmamalısınız.
    1 mm iletken yerine 2 x 0,60 (0,65) iletken bize her katta birkaç milim kaybettirir.


    B değerinin düşmesi oyuna,
    baştan yenik olarak sahaya çıkmamıza neden olur.

    Ayrıca Bobinler epoksi kaplanma aşamasın da da epoksi kalıbının esneme yüzdesi düşük bir malzemeden seçilmesi,
    üzerine ağırlık koyma yerine civata ile iyice sıkılması,
    Dış devreye fleksi kablolarla çıkılması ya da epoksi üzerinde bakır ve ya prinç civatalar oluşturulması oldukça önemlidir.

    Mıknatıs flanşlarının arası yine uygun bir epoksi ile doldurulursa rüzgar freninin önüne geçilmiş olur.
    Burada dikkat edilecek husus;
    Mıknatıs flanşlarının epoksi kaplanması sonucu tornada yüzeylerini düzeltmeniz gerekirse,
    torna işlemi esnasında manyetik olmayan malzemeden yapılmış kalem kullanılarak,
    epoksi yüzeyinden talaş kaldırılması, mıknatıslarınızın gücü ve ömrü açısından büyük önem arzeder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drokya -- 9 Aralık 2012; 5:23:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

    quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi


    bunlarda bobin grubum



     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.






    Bobinlerin üzerindeki kablo bağlarıyla epoksi dökmeyi düşünüyorsanız oldukça önemli kayıplarınız olucaktır.

    Aslında uzundur anlatmayı planlamıştım.
    Ancak son dönemde ki diğer konu başlığında ki çekişmelerden iyice sıtkım sıyrılmış olsada gördüğüm yanlışı uyarmadan da duramadım.

    Flanş alternatörlerde bobin kalıpları dizayn edilirken bobinler mümkün olduğunca ince V formunda
    yüzey alanı flanş çapının elverdiği ölçüde geniş,
    bobin yüksekliği ise mümkün olduğunca ince tasarlanmalıdır.

    Sardığımız bobinleri kalıptan sökmeden önce,
    izole band, ekstrafor, tiret, ve ya sizin yaptığınız gibi kablo bağıyla bağlamak yerine;
    kalıp henüz sıkılı iken epoksiyle uyumsuzluk sağlamayacak bir hızlı yapıştırıcı kompenentle tesbit edip,
    yapıştırıcı kuruduktan sonra kalıptan çıkartmalıyız.

    Yapıştırıcı tam kurumadan kalıbı açmak bize en az bir kaç milime mal olur.

    Ayrıca bobinlerimizi sarmaya başlamadan yapacağımız hesaplama sonucu bulduğumuz tel çaplarını ikiye bölerek
    iki ayrı iletken olarak paralel sarım yapmamalısınız.
    1 mm iletken yerine 2 x 0,60 (0,65) iletken bize her katta birkaç milim kaybettirir.


    B değerinin düşmesi oyuna,
    baştan yenik olarak sahaya çıkmamıza neden olur.

    Ayrıca Bobinler epoksi kaplanma aşamasın da da epoksi kalıbının esneme yüzdesi düşük bir malzemeden seçilmesi,
    üzerine ağırlık koyma yerine civata ile iyice sıkılması,
    Dış devreye fleksi kablolarla çıkılması ya da epoksi üzerinde bakır ve ya prinç civatalar oluşturulması oldukça önemlidir.

    Mıknatıs flanşlarının arası yine uygun bir epoksi ile doldurulursa rüzgar freninin önüne geçilmiş olur.
    Burada dikkat edilecek husus;
    Mıknatıs flanşlarının epoksi kaplanması sonucu tornada yüzeylerini düzeltmeniz gerekirse,
    torna işlemi esnasında manyetik olmayan malzemeden yapılmış kalem kullanılarak,
    epoksi yüzeyinden talaş kaldırılması, mıknatıslarınızın gücü ve ömrü açısından büyük önem arzeder.











    teşekkürler bilgiler için

    bobin grubum kablo bağlarıyla sıkılıp tam ölçüye göre dizildikten sonra japon yapıştırıcısıyla 2şer damla yapıştırılmış şu an çok saglam gözüküyor fakat,

    kablo baglanrını kestikten sonra epoksi döküp kalıbı kapattığımda epoksi kururken çok ısınıyor ve kuruma esnasında bobinleri birbirinden ayırırmı bunu bilemiyorum.

    yani epoksi kuruma işleminde japonlanmış bobin kolları sıkı geçtiği için birbirinden ayrılıp kendine doğru büzüşürmü yoksa herhangi bi sorun olmaz mı dersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Resimde görünen sarım tasarımı,
    N S arasında ki açıklığın minumum olmasını sağlamak üzere düşünülmüş,
    bobin grublarının mıknatıs etkisi dışında kalan dış kenarları,
    bir sağa bir sola yatırılmak suretiyle bobin sayıları artırılmış uygulama.

    Dikkat edilirse bobin kenarları kalın ve dar değil aksine ince ve yayvan,
    Böylelikle mıknatısların arasındaki açıklık minumum düzeye çekilmiş bu da bizim < B > değerini yukarıda tutmakta.

    Alıntıları Göster
     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Resimde görünen sarım tasarımı,
    doğrusal bir motor tasarımında araştırma konumunda.

    Bu tip tasarıma sahip flanş alternatör oldukça detaylı hesap ve ince işçilik gerektirir;
    Eğer döner tip flanş düşünülecekse.

    Bobin kenarlarının düz halde flanş üzerinde yer alabilmesi için oldukça büyük çapta flanş gerektirir.
    bobin kenarlarının resimde görüldüğü gibi düz olabilmesi için örnek vermek gerekirse;
    20 cm bobin uzunluğunun düz bir şekilde flanş üzerinde yer alabilmesi için yaklaşık 3 metre çapında flanş gerekir.

    Tasarım döner değilde doğrusal olarak yapılacaksa rüzgar enerjisinden elde edilen hareketin doğrusal konuma getirilmesi için,
    birçok güç aktarım organı gerektirir ki bilindiği üzere her aktarım organı kendini beleşe kullandırmaz.
    Sistemden belirli bir güç çalar.

    Doğrusal motorda durum farklı 3 fazlı döner alan marifetiyle bobinlerin düzleminde oluşan manyetik alan nedeniyle
    zıt kutuplu mıknatısların birbirini çekmesi aynı adlı kutupların birbirine itmesi amaçlanmakta.
    Bu tasarımdan frekans ayarlamasıyla oldukça yüksek torklu ve yüksek hızlarda doğrusal güç elde etmek mümkün olabilir.

    Ki bu sistemin bir parça daha detaylısı hızlı tren hatlarında kullanılan tekerleksiz tren tasarımında onlarca yıldır araştırılmakta.
    Hayata geçirilen uygulamalar var ancak henüz mükemmel hale gelmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drokya

     Rüzgar Türbini Uygulamalarinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Ve Flans Alternatör Yapimi.



    Resimde görünen sarım tasarımı,
    doğrusal bir motor tasarımında araştırma konumunda.

    Bu tip tasarıma sahip flanş alternatör oldukça detaylı hesap ve ince işçilik gerektirir;
    Eğer döner tip flanş düşünülecekse.

    Bobin kenarlarının düz halde flanş üzerinde yer alabilmesi için oldukça büyük çapta flanş gerektirir.
    bobin kenarlarının resimde görüldüğü gibi düz olabilmesi için örnek vermek gerekirse;
    20 cm bobin uzunluğunun düz bir şekilde flanş üzerinde yer alabilmesi için yaklaşık 3 metre çapında flanş gerekir.

    Tasarım döner değilde doğrusal olarak yapılacaksa rüzgar enerjisinden elde edilen hareketin doğrusal konuma getirilmesi için,
    birçok güç aktarım organı gerektirir ki bilindiği üzere her aktarım organı kendini beleşe kullandırmaz.
    Sistemden belirli bir güç çalar.

    Doğrusal motorda durum farklı 3 fazlı döner alan marifetiyle bobinlerin düzleminde oluşan manyetik alan nedeniyle
    zıt kutuplu mıknatısların birbirini çekmesi aynı adlı kutupların birbirine itmesi amaçlanmakta.
    Bu tasarımdan frekans ayarlamasıyla oldukça yüksek torklu ve yüksek hızlarda doğrusal güç elde etmek mümkün olabilir.

    Ki bu sistemin bir parça daha detaylısı hızlı tren hatlarında kullanılan tekerleksiz tren tasarımında onlarca yıldır araştırılmakta.
    Hayata geçirilen uygulamalar var ancak henüz mükemmel hale gelmedi.

    Alıntıları Göster
    flanşı elle hafif bir şekilde döndürüyorum bobin grubunu biraz üzerinde tutarak.

    her bobini 2 atlayarak giriş çikiş uçları elde ettim. çıkış uçlarını birbirine bagladım.

    giriş uçlarından 1 tanesini voltmetre ac konumunda değdirdim. voltmetrenin diğer ucunuda metal birbaşka şeye değdirdim nötr alması için.

    aynı şekilde elektrik prizinden fazla birlikte metale değdirdiğimde 220 v okuyorum.

    fakat flanşı döndürdüğümde hiçbir kıpırdama görünmüyor.

    sanırım bukadar uğraşı boşa gitti. nerde yanlış yapmış olabilirim bilmiyorum.

    flanşı nekadar döndürdüğümzde ufak değerler görebiliriz bu konuda bilginiz varmı. ve nekadar az döndürürsek döndürelim voltmetrede ufakta olsa bi kipirdama görmemiz gerekmiyormu sürekli sıfır görüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WebFaresi

    flanşı elle hafif bir şekilde döndürüyorum bobin grubunu biraz üzerinde tutarak.

    her bobini 2 atlayarak giriş çikiş uçları elde ettim. çıkış uçlarını birbirine bagladım.

    giriş uçlarından 1 tanesini voltmetre ac konumunda değdirdim. voltmetrenin diğer ucunuda metal birbaşka şeye değdirdim nötr alması için.

    aynı şekilde elektrik prizinden fazla birlikte metale değdirdiğimde 220 v okuyorum.

    fakat flanşı döndürdüğümde hiçbir kıpırdama görünmüyor.

    sanırım bukadar uğraşı boşa gitti. nerde yanlış yapmış olabilirim bilmiyorum.

    flanşı nekadar döndürdüğümzde ufak değerler görebiliriz bu konuda bilginiz varmı. ve nekadar az döndürürsek döndürelim voltmetrede ufakta olsa bi kipirdama görmemiz gerekmiyormu sürekli sıfır görüyorum.

    Alıntıları Göster
    verilerini topluca tekrar yazar mısın?

    mıknatıs boyutları, tel kalınlığı, sarım sayısı, bobin sayısı, faz sayısı, karşılıklı 2 mıknatıs aralığı... (bazılarını resimlerden görebiliyorum ama sen yine de yaz)

    bunları verirsen sana 1 tur/s (60dd) için normalde alman gereken yaklaşık voltajı formülüyle birlikte verebilirim.

    bir de flanşı çevrdiğimde derken, karşılıklı 2 flanş birbirine bağlı değil mi? tek tarafı monte edip çevirmedin umarım...

    bir de fazları kendi arasında omaj kontrolu yaptın mı? her fazda aynı değeri okuduğundan emin olmalısın. en önemlisi de 2 atlayarak bağladım dediğin bobin uçlarını rastgele bağlamadığını umuyorum... nasıl yapılacağını şef34 iyice bir anlatsın sana...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cokenerjik -- 10 Aralık 2012; 13:15:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cokenerjik

    verilerini topluca tekrar yazar mısın?

    mıknatıs boyutları, tel kalınlığı, sarım sayısı, bobin sayısı, faz sayısı, karşılıklı 2 mıknatıs aralığı... (bazılarını resimlerden görebiliyorum ama sen yine de yaz)

    bunları verirsen sana 1 tur/s (60dd) için normalde alman gereken yaklaşık voltajı formülüyle birlikte verebilirim.

    bir de flanşı çevrdiğimde derken, karşılıklı 2 flanş birbirine bağlı değil mi? tek tarafı monte edip çevirmedin umarım...

    bir de fazları kendi arasında omaj kontrolu yaptın mı? her fazda aynı değeri okuduğundan emin olmalısın. en önemlisi de 2 atlayarak bağladım dediğin bobin uçlarını rastgele bağlamadığını umuyorum... nasıl yapılacağını şef34 iyice bir anlatsın sana...


    miknatıslar: 40x20x5
    tel: 1.2mm cift sarım (tam 80 tur olmayabilir bazilarını unuttum kimisi 76 tur olabilir)
    3 fazlı
    12 adet bobin
    göz kararı 30mm felan uzaklıkta iki miknatis arası elle tutmaya calişiyorum statoru kalıb oluşturmadım daha denemeden kalıp oluşturmayayim dedim

    yapacağım sistemde stator kalıbı oluştuktan sonra 2 miknatis arasi 18mm olacak stator kalınlığıda 12mm olacak. birflanstaki miknatisla stator arasını 3mm tutmayı planliyorum.

    flanşı tek çevirdim çift denemedim. ama biçok videoda tek çeviriyolar diye ilk tek denedim ezbere gidiyoruz sanırım.
    bobin uclarini birinin girişi digerinin cikişina dikkatlice bagladım.
    omaj kontrolü yapmadim henüz

    teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.