Şimdi Ara

S40 bakım sonrası emisyon sistemi arızası neden yanar?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
18.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, bugün 2009 model Volvo S40D aracımı 80.000km bakımına götürdüm. gittiğim yer yetkili servis değildi ama volvo bakımı yapıyordu.
    Aracın yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi değişti. aracı alıp çıktım ve eve gittim. akşam arabamı çalıştırdığımda araç çalıştıktan sonra sönmesi gereken emisyon lambası yanık kaldı. aracın mazotunu geçtiğimiz hafta opet-mehmetçik vakfından almıştım ve bugünkü bakımdan sonra yakıt almadım, depo da yarıda.
    yakıt değişmemiş ve bakımda yakıt filtresine müdahale edilmemesine rağmen bu ışık neden yanar? nasıl söner???



     S40 bakım sonrası emisyon sistemi arızası neden yanar?







  • Bu sadece emisyon ışığı değil, motor ve şanzumandaki herhangi bir problemde de uyarıyor.

    Motor yağı seviyesini kontrol eder misiniz? Eğer yağ fazla ise bu ışık yanabiliyor.

    Tabi en iyi yol bilgisayara bağlamak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arızanın tam adı : Motor Kontrol Sistemi arızası

    aracı bilgisayara bağlatmanızda yarar var, geciktirmeden tabiki. sevgili volkand'nin dediği gibi bence hemen yağını kontrol etmenizde yarar var. yağda sorun yoksa hemen bir bilgisiyara bağlatıp baktırın lütfen. saygılar.
  • merhaba, aracın yağ seviyesine baktım. ne kadar doğru baktığımdan emin değilim ama yağ çubuğun yağı göstereceği skalanın dışına kadar çıkmış gibi görünüyor ve yağın rengi çok koyu siyah olmasa da biraz kararmış görünüyor. yeni koyulmuş bir yağ için normal mi acaba?
    bir de aracın kullanım kitapçığında bir de yağın viskozitesinden bahsediyor. olması gereken viskoziteden farklı viskozitede bir yağ kullanılmış olması etkili olabilir mi?
    selamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxamillion

    merhaba, aracın yağ seviyesine baktım. ne kadar doğru baktığımdan emin değilim ama yağ çubuğun yağı göstereceği skalanın dışına kadar çıkmış gibi görünüyor ve yağın rengi çok koyu siyah olmasa da biraz kararmış görünüyor. yeni koyulmuş bir yağ için normal mi acaba?
    bir de aracın kullanım kitapçığında bir de yağın viskozitesinden bahsediyor. olması gereken viskoziteden farklı viskozitede bir yağ kullanılmış olması etkili olabilir mi?
    selamlar...

    araca kaç litre yağ konuldu yada faturada kaç litre yağ yazıyor buna bakın + olarak orjinal cihaz olan bir serviste tespit yaptırın.
    belkide tamamen zamanlama şansı olarak yandı uyarı simgesi
  • quote:

    araca kaç litre yağ konuldu yada faturada kaç litre yağ yazıyor buna bakın + olarak orjinal cihaz olan bir serviste tespit yaptırın.
    belkide tamamen zamanlama şansı olarak yandı uyarı simgesi

    bu akşam aracı bakım yaptırdığım yere götüreceğim ama önden ustayı ne kadar yağ koyduğunu sordum. 5.30'luk 4 lt yağ koyduğunu söyledi. ayrıca "ben seviyeyi kontrol ettim iyiydi" dedi ama ben de tam emin olamıyorum... acaba 4lt olması gerekene göre çok mu?
    teşekkürler
  • motor sistemi ağrızası çok geniştir. bencede hemen bir makinaya bağlatıp ağrızayı gorun. sanayıde bile çoğu yer bağlıyor. geçmiş olsun
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxamillion

    quote:

    araca kaç litre yağ konuldu yada faturada kaç litre yağ yazıyor buna bakın + olarak orjinal cihaz olan bir serviste tespit yaptırın.
    belkide tamamen zamanlama şansı olarak yandı uyarı simgesi

    bu akşam aracı bakım yaptırdığım yere götüreceğim ama önden ustayı ne kadar yağ koyduğunu sordum. 5.30'luk 4 lt yağ koyduğunu söyledi. ayrıca "ben seviyeyi kontrol ettim iyiydi" dedi ama ben de tam emin olamıyorum... acaba 4lt olması gerekene göre çok mu?
    teşekkürler



    Kullanıcı kılavuzunda 3.7 lt (filtre dahil) yazıyor.
  • merhaba bu akşam aracı ustaya götürdüm ve makineye bağladı. önce tüm hataları sildi ve ben aracı kullanırken bir süre sorunsuz devam etse de bir yerden sonra arıza ışığı tekrar yandı. tekrar aracı bilgisayara bağladığımızda hata kodu olarak P1103 arıza kodunu verdiğini gördük. yanında ayrıntılı bir açıklama yoktu sadece üreticiye özgü diye genel bir şey yazıyordu. ustada da hata kataloğu yokmuş, olan birinden soruyor. işim yarına kaldı.

    ben de gelince hemen P1103 arıza koduna baktım "Intake manifold airtake adaptation upper limit achieved" (emme manifoldu hava alım adaptasyonu üst limitine ulaşıldı) şeklinde bir açıklama buldum.

    daha önce tecrübe eden veya bu hakkında daha net bilgisi olan var mı acaba?

    teşekkürler
  • P1103,
    MAF Sensörü arızası (sinyal çok düşük)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "MAF Sensörü arızası" tam olarak nedir, neden oluşmuş olabilir? araçta nelere sebep olabilir ve en önemlisi nasıl giderilir?

    teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxamillion

    "MAF Sensörü arızası" tam olarak nedir, neden oluşmuş olabilir? araçta nelere sebep olabilir ve en önemlisi nasıl giderilir?

    teşekkürler...

    http://www.fordclubtr.com/forum/topic/229481-maf-sensoru-temizligi/ linkini incelemenizi öneririm.Diğer adı hava akış metredir.
    Kurtarılamazsa parça değişimi gerekir.450 TL civarı diye hatırlıyorum...Değişimi,temizlemesi kolay.Yani işçilik olarak 50 TL fazla bile :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 24 Temmuz 2012; 3:54:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxamillion

    "MAF Sensörü arızası" tam olarak nedir, neden oluşmuş olabilir? araçta nelere sebep olabilir ve en önemlisi nasıl giderilir?

    teşekkürler...

    Maf sensörü; hava akışmetre,debimetre gibi isimlerle de kullanılan hava yakıt oranı ayarlayıcısıdır. Aynı zamanda hava algısı ile işlem yapan parçalara gerekli hava kütle bilgisinide verir.
    Eğer arıza elektronik ise temizleme işinizi çözmez.
    Temizler ne kaybederim gibi bir düşünceniz olursa hiç birşey olmaz sadece zaten değişmesi gereken parçaya işlem yapıyorsunuz yansa ne olur :)
    Şansınızı deneyin asla el dokundurmayın asla sert bir ürünle temizlemeyin hava karışımlı bir sprey ile temizleyin yağlı ve tutucu özelliği olmamasına dikkat ediniz.




  • @maxamillion,

    MAF sensörü hava filtresi ve emme manifoldu arasında yer alır ve motora giren havanın miktarını ölçer. Aşağıda İngilizce sizin arabanızdaki MAF sensörünün fonsiyonu yazmakta. Vida'dan alıntıdır.

    "The mass air flow (MAF) sensor gauges the air mass sucked into the engine. It continuously transmits signals to the engine control module (ECM) about the mass of the intake air. The information is used for regulating the EGR function.

    The measuring function of the mass air flow (MAF) sensor operates according to the "heating conductor principle". The mass air flow sensor is supplied with battery voltage by the system relay and is grounded in the engine control module (ECM). The signal from the sensor is analog and varies between 0.5 - 4.5 V depending on the air mass. Low air mass results in low voltage, high pressure results in high voltage.

    The mass air flow (MAF) sensor is positioned between the air cleaner (ACL) housing and the intake manifold.

    The mass air flow sensor also contains an air temperature sensor (T1).

    The mass air flow sensor and air temperature sensor can be diagnosed by the engine control module (ECM) and the sensor values can be read out.
    "


    Sizin probleminizin bakımdan sonra ortaya çıktığını göz önüne alacak olursak; acaba takılan hava filtresi çok yanlış bir tip ve acaba bu probleme sebebiyet veriyor olabilir mi?
    Çünkü P1103 kodu düşük sinyal uyarısı ve yukarıda da yazdığı gibi düşük sinyal az hava sebebi ile oluyor. Ben bir hava filtrenizi de kontrol ettirin ve eğer değilse uygunu ile değiştirin derim.
    MAF temizliğine şu aşamada bence gerek yok.

    ----
    Edit:

    Bir ihtimal hortumlarda ya da filtre kutusunda hava kaçağı da olabilir. Ya da bunları takarken bir işçilik hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan.d -- 24 Temmuz 2012; 11:48:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d



    MAF sensörü hava filtresi ve emme manifoldu arasında yer alır ve motora giren havanın miktarını ölçer. Aşağıda İngilizce sizin arabanızdaki MAF sensörünün fonsiyonu yazmakta. Vida'dan alıntıdır.

    "The mass air flow (MAF) sensor gauges the air mass sucked into the engine. It continuously transmits signals to the engine control module (ECM) about the mass of the intake air. The information is used for regulating the EGR function.

    The measuring function of the mass air flow (MAF) sensor operates according to the "heating conductor principle". The mass air flow sensor is supplied with battery voltage by the system relay and is grounded in the engine control module (ECM). The signal from the sensor is analog and varies between 0.5 - 4.5 V depending on the air mass. Low air mass results in low voltage, high pressure results in high voltage.

    The mass air flow (MAF) sensor is positioned between the air cleaner (ACL) housing and the intake manifold.

    The mass air flow sensor also contains an air temperature sensor (T1).

    The mass air flow sensor and air temperature sensor can be diagnosed by the engine control module (ECM) and the sensor values can be read out.
    "


    Sizin probleminizin bakımdan sonra ortaya çıktığını göz önüne alacak olursak; acaba takılan hava filtresi çok yanlış bir tip ve acaba bu probleme sebebiyet veriyor olabilir mi?
    Çünkü P1103 kodu düşük sinyal uyarısı ve yukarıda da yazdığı gibi düşük sinyal az hava sebebi ile oluyor. Ben bir hava filtrenizi de kontrol ettirin ve eğer değilse uygunu ile değiştirin derim.
    MAF temizliğine şu aşamada bence gerek yok.

    ----
    Edit:

    Bir ihtimal hortumlarda ya da filtre kutusunda hava kaçağı da olabilir. Ya da bunları takarken bir işçilik hatası.


    Vida 2012b Türkçeden baktım.

    Yedek değer
    Tahmini bir hava debisi değeri kullanılır.

    Muhtemel kaynak
    Sinyal çok düşük:
    Emme sisteminde hava kaçağı.
    Terminallerde gevşek bağlantılar, temas direnci veya oksitlenme
    Sinyal kablosu şasiye kısa devre yapmıştır.
    Sinyal kablosunda açık devre.
    Güç besleme kesintisi.
    Hasarlı hava debisi sensörü.

    Arıza semptomu[ları]
    Yetersiz performans.

    Motor hava emiş sistemini kaçaklar bakımından kontrol edin.

    Kütle hava debisi (MAF) sensörü konnektöründe gevşek bağlantı, temas direnci ve oksitlenme olup olmadığını kontrol edin.

    Sinyal kablosunda açık devre ve şasiye kısa devre olup olmadığını kontrol edin.

    yazıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d



    MAF sensörü hava filtresi ve emme manifoldu arasında yer alır ve motora giren havanın miktarını ölçer. Aşağıda İngilizce sizin arabanızdaki MAF sensörünün fonsiyonu yazmakta. Vida'dan alıntıdır.

    "The mass air flow (MAF) sensor gauges the air mass sucked into the engine. It continuously transmits signals to the engine control module (ECM) about the mass of the intake air. The information is used for regulating the EGR function.

    The measuring function of the mass air flow (MAF) sensor operates according to the "heating conductor principle". The mass air flow sensor is supplied with battery voltage by the system relay and is grounded in the engine control module (ECM). The signal from the sensor is analog and varies between 0.5 - 4.5 V depending on the air mass. Low air mass results in low voltage, high pressure results in high voltage.

    The mass air flow (MAF) sensor is positioned between the air cleaner (ACL) housing and the intake manifold.

    The mass air flow sensor also contains an air temperature sensor (T1).

    The mass air flow sensor and air temperature sensor can be diagnosed by the engine control module (ECM) and the sensor values can be read out.
    "


    Sizin probleminizin bakımdan sonra ortaya çıktığını göz önüne alacak olursak; acaba takılan hava filtresi çok yanlış bir tip ve acaba bu probleme sebebiyet veriyor olabilir mi?
    Çünkü P1103 kodu düşük sinyal uyarısı ve yukarıda da yazdığı gibi düşük sinyal az hava sebebi ile oluyor. Ben bir hava filtrenizi de kontrol ettirin ve eğer değilse uygunu ile değiştirin derim.
    MAF temizliğine şu aşamada bence gerek yok.

    ----
    Edit:

    Bir ihtimal hortumlarda ya da filtre kutusunda hava kaçağı da olabilir. Ya da bunları takarken bir işçilik hatası.


    Vida 2012b Türkçeden baktım.

    Yedek değer
    Tahmini bir hava debisi değeri kullanılır.

    Muhtemel kaynak
    Sinyal çok düşük:
    Emme sisteminde hava kaçağı.
    Terminallerde gevşek bağlantılar, temas direnci veya oksitlenme
    Sinyal kablosu şasiye kısa devre yapmıştır.
    Sinyal kablosunda açık devre.
    Güç besleme kesintisi.
    Hasarlı hava debisi sensörü.

    Arıza semptomu[ları]
    Yetersiz performans.

    Motor hava emiş sistemini kaçaklar bakımından kontrol edin.

    Kütle hava debisi (MAF) sensörü konnektöründe gevşek bağlantı, temas direnci ve oksitlenme olup olmadığını kontrol edin.

    Sinyal kablosunda açık devre ve şasiye kısa devre olup olmadığını kontrol edin.

    yazıyor.

    :) o tüm ihtimalleri kullanmak zorunda ancak genel arıza maf sensörüdür.
    Maf sensörünün fişini çalışan araçtan çekiverin :) tepkide değişme ve aniden stop etme yoksa maf bozuktur...
    pratik bilgiler kitabı deneyim sayfası makale 2 :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    :) o tüm ihtimalleri kullanmak zorunda ancak genel arıza maf sensörüdür.
    Maf sensörünün fişini çalışan araçtan çekiverin :) tepkide değişme ve aniden stop etme yoksa maf bozuktur...
    pratik bilgiler kitabı deneyim sayfası makale 2 :D


    O pratik bilgiler kitabı banada lazım.Kaç yılda oluşuyor o kitap : ))
  • Aracı görmeden forum ortamında uzaktan olası nedenleri tahmin etmek dışında seçenek yoktur. MAF sensörü de bozuk olabilir, başka bir problem de... Zaten VIDA'da yazan da olası sebepler ve dolayısı ile bakılması gereken yerler. @winniesertan da bunu belirtmek istemiş.

    Sorun tam nedir bilemeyiz ama çok iyi bildiğim bir şey var; o da MAF sensörünün bir sarf malzemesi olmadığı ve aracın herhangi bir yerinde problem yoksa öyle kafasına göre bozulmadığı. Sonuçta herkesin bir tecrübe kitabı var. İmzama bakabilirsiniz.

    Bir tecrübemi aktarayım. Tarihler ve km'ler yaklaşıktır.

    Bundan 4-4.5 yıl kadar önce benim S60 daha 60,000 -70,000 arası km'de iken MAF sensörüm bozuldu. Tabi daha Volvo konusunda acemiyiz 800 TL civarı bir şey verip Y. Serviste değiştirdim. Değiştirirken de sordum yetkili servisin yetkili ustalarına neden bozulur bu diye. Volvo tarafından yetkilendirilmiş bu saati 90 TL ile iş yapan üstün ustalar da "olur abi, bozulur bu parçalar" dediler, biz de mecburen inandık ve Orjinal Bosch malı olan sensöre 2 kat para verip çıktık, bir daha ne zaman bozulur bilmeden.
    Esasında arabada bir performans problemi de vardı, ama onu da inandıramıyoruz yetkili bu üstün ustalara...

    Neyse sanırım 1 yıl kadar sonra araçta herhalde 90,000 km falan olmuştu, yine bozuldu MAF sensörü. Bu sefer hafif çıldırma modundayım. Neyse garantiden değişti ama ben hala neden bozulur diye merak ediyorum. Tabi bu arada çeşitli vesilerle biz de Volvo ve servisleri konusunda acemiliğimizi üzerimizden atmışız köyden yeni gelmiş Kezban modunda değiliz artık, her söylenene inanmıyoruz.

    Neyse, muhteşem ustalardan aynı yanıtı tekrar alınca hafif çıldırma halim daha ciddi bir hal aldı ve servistekiler mecburen aracın her yerine özellikle de hava hortumlarına detaylıca baktılar.
    Sorun nerede çıktı biliyor musunuz, karter havalandırmanın (PCV) değeri 10 TL olan bir hortumundaki çatlakta. Ne hikmetse anca gözle görülen bu çatlak hava kaçak testinde tespit edilememişti.

    3 yıldan fazla oldu, araç şu an 205,000 km'de. Nedense bu sarf malzemesi gözüyle bakılan MAF'ta çok şükür ki bir daha bir problem yaşamadım.


    Sözün özeti, belki gerçekten sensör de bozulmuştur, ama hiç kimse beni bunun sebepsiz yere olduğuna inandıramaz.

    Özellikle @maxamillion aracı bakımdan aldıktan hemen sonra bu ışığın yanması bana kesin bir işçilik hatası veya benzer bir basit problem var diye düşündürüyor.
    Bir de ilginç olan bir şey var; benim MAF sensörlerim bozulduğunda (iki seferde) hiç bir uyarı ışığı yanmamıştı, VIDA'dan sürekli arıza olarak görüldü. Halbuki @maxamillion bir uyarı alıyor ve direk olarak MAF sensörü uyarısı değil, sinyalinin düşüklüğünün uyarısı.

    Tabi parça satıcıları için değişim en doğru yol. Arıza geçmezse veya tekrarlarsa, nasıl olsa pardon bedava.
    Ben de kabul ederim MAF sensörü temizlenmez, temizlense de yukarıda anlattığım sebeplerle arıza giderilmiş olmaz. VIDA bile emin olamamışken ve çeşitli olasılıklar sıralamışken P1103 kodu için biz parçanın arızalı olduğundan nasıl bu kadar eminiz?

    Ya sensör şu anda bozuk değilse, sadece o ya da bu sebeple (VIDA zaten bunları belirtmiş) ışık yakıyorsa. @maxamillion'un vereceği o kadar paraya yazık değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Aracı görmeden forum ortamında uzaktan olası nedenleri tahmin etmek dışında seçenek yoktur. MAF sensörü de bozuk olabilir, başka bir problem de... Zaten VIDA'da yazan da olası sebepler ve dolayısı ile bakılması gereken yerler. @winniesertan da bunu belirtmek istemiş.

    Sorun tam nedir bilemeyiz ama çok iyi bildiğim bir şey var; o da MAF sensörünün bir sarf malzemesi olmadığı ve aracın herhangi bir yerinde problem yoksa öyle kafasına göre bozulmadığı. Sonuçta herkesin bir tecrübe kitabı var. İmzama bakabilirsiniz.

    Bir tecrübemi aktarayım. Tarihler ve km'ler yaklaşıktır.

    Bundan 4-4.5 yıl kadar önce benim S60 daha 60,000 -70,000 arası km'de iken MAF sensörüm bozuldu. Tabi daha Volvo konusunda acemiyiz 800 TL civarı bir şey verip Y. Serviste değiştirdim. Değiştirirken de sordum yetkili servisin yetkili ustalarına neden bozulur bu diye. Volvo tarafından yetkilendirilmiş bu saati 90 TL ile iş yapan üstün ustalar da "olur abi, bozulur bu parçalar" dediler, biz de mecburen inandık ve Orjinal Bosch malı olan sensöre 2 kat para verip çıktık, bir daha ne zaman bozulur bilmeden.
    Esasında arabada bir performans problemi de vardı, ama onu da inandıramıyoruz yetkili bu üstün ustalara...

    Neyse sanırım 1 yıl kadar sonra araçta herhalde 90,000 km falan olmuştu, yine bozuldu MAF sensörü. Bu sefer hafif çıldırma modundayım. Neyse garantiden değişti ama ben hala neden bozulur diye merak ediyorum. Tabi bu arada çeşitli vesilerle biz de Volvo ve servisleri konusunda acemiliğimizi üzerimizden atmışız köyden yeni gelmiş Kezban modunda değiliz artık, her söylenene inanmıyoruz.

    Neyse, muhteşem ustalardan aynı yanıtı tekrar alınca hafif çıldırma halim daha ciddi bir hal aldı ve servistekiler mecburen aracın her yerine özellikle de hava hortumlarına detaylıca baktılar.
    Sorun nerede çıktı biliyor musunuz, karter havalandırmanın (PCV) değeri 10 TL olan bir hortumundaki çatlakta. Ne hikmetse anca gözle görülen bu çatlak hava kaçak testinde tespit edilememişti.

    3 yıldan fazla oldu, araç şu an 205,000 km'de. Nedense bu sarf malzemesi gözüyle bakılan MAF'ta çok şükür ki bir daha bir problem yaşamadım.


    Sözün özeti, belki gerçekten sensör de bozulmuştur, ama hiç kimse beni bunun sebepsiz yere olduğuna inandıramaz.

    Özellikle @maxamillion aracı bakımdan aldıktan hemen sonra bu ışığın yanması bana kesin bir işçilik hatası veya benzer bir basit problem var diye düşündürüyor.
    Bir de ilginç olan bir şey var; benim MAF sensörlerim bozulduğunda (iki seferde) hiç bir uyarı ışığı yanmamıştı, VIDA'dan sürekli arıza olarak görüldü. Halbuki @maxamillion bir uyarı alıyor ve direk olarak MAF sensörü uyarısı değil, sinyalinin düşüklüğünün uyarısı.

    Tabi parça satıcıları için değişim en doğru yol. Arıza geçmezse veya tekrarlarsa, nasıl olsa pardon bedava.
    Ben de kabul ederim MAF sensörü temizlenmez, temizlense de yukarıda anlattığım sebeplerle arıza giderilmiş olmaz. VIDA bile emin olamamışken ve çeşitli olasılıklar sıralamışken P1103 kodu için biz parçanın arızalı olduğundan nasıl bu kadar eminiz?

    Ya sensör şu anda bozuk değilse, sadece o ya da bu sebeple (VIDA zaten bunları belirtmiş) ışık yakıyorsa. @maxamillion'un vereceği o kadar paraya yazık değil mi?

    Dediklerinize katılıyorum.Durduk yere arıza yapacak birşey değil yani sarf malzeme değil.Asit buharı gelmiştir bozulmuştur.veya havada fazla nemden bozulmuştur.Ama illaki bir sebebi vardır.

    Vida programında zaten sensörün hasar almış olma ihtimalini en sona yazmış :D çünkü öyle durduk yere bozulacak birşey dğil.Çokta para yazık günah.Az olsa bile ne gerek var ki değişmeye gerek yoksa...

    Umarım maxamillion arkadaşındakide ufak bir işçilik hatasından kaynaklanan birşeydir.Hangi hava filtresi ile değiştirildi bakımda bilmiyorum ama filtredende yapar.Hortumlardan da yapar.Kollektörler arasına giren yağlı bir toz parçasından da yapabilir.Birçok sebebi var.Ama hortumları kontrol ettikten sonra yinede düzelmemişse ve filtrede sorun yoksa kontak spreyi gibi aeresol birşeyle temizleyip şansı denemekte fayda var...

    ZNTVOLVO 'nun dediği soketini söküp bir anlık boğulma,düzensizlik olursa sağlamdır yorumu aslında doğru.Fakat beyinde o arıza gözüktükten sonra maf sensörüne bakmıyordur tahminimce.Daha önceden programlanmış olan arıza durumundaki değeri alıp ona göre çalıştırıyordur motoru.O yüzden ikazı söndürüp motoru çalıştırıp sonra fişi çekip öylece kontrol etmek lazım.Ki çok basit birşeyde olabilir.Soketindeki temassızlık gibi. Bende arada sırada kısa far arızası verip sol farım yanmıyordu.Belirli bir zaman sonra kendiliğinden düzeliyordu(3-5 dakika). Farım orinal bi xenon bu arada.Defalarca farı söktüm,balastı söktüm,xenon ampülün soketine batım nedendir diye.Balasta baktım.Ama yine arada yapmaya devam ediyordu.yine söktüm arızadan dolayı :D direk balasta gelen sokette bir tane pimin sıkıca girmediğini gördüm.ve hafiftende kararmıştı o pim.iletimi iyi yapamadığı için atlama yapıyordu büyük ihtimal..Kontak spreyi ile temizledim.Pimleri kasıntılı yaptım ki sokete girdiğinde sıkıca temas etsin diye.Sorun çözüldü.2 aydır hiç yapmadı o arızayı :D aracım 2009 un 3. ay çıkışlı.Yani eski bir araç değil ama olabiliyor fabrikasyondan gelen hatalar.Öyle sökülüp takılan birşey değil.Yani sorun çıkana kadar hiç sökülmedi en azından...Garantiside bitmiş olduğu için korkuyordum balast arızasından :S kapağı balast olduğu için başka birşey uydurmakta zor.




  • acaba motora giren hava hortumlarında küçük bi yerde kaçak olma ihtimali falan mı var yada kelepçelerde falan kaçırma tam takılmama veya maf sensörünün soketinde oksitlenme veya ecu ya giden kablolarda bi temazsızlık da olabilir.
    birde aracın bakımı yapılırken maf sensörü herhengi bir sprey sıkıldı mı yeva sensör söküldü mü?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.