Şimdi Ara

Sağanak yağmurda performans düşer mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bugün 30 km kadar uzun yola çıktım. aşırı sağanak yağmur vardı. dip gaz gitmeme rağmen araba 120 yi geçemedi düz yolda (kullandığım araç suv, 163 beygir 370nm tork).
    bu normal bişey midir ? daha önce bu kadar sağanakta uzun yol tecrübem olmamıştı.

    yani otomobillerin maksimum performansı kötü hava şartlarında tabiki etkilenecektir fakat 120 yi bile geçememesi bana garip geldi.



  • Bence sorun bundahttp://gearmedia.ign.com/gear/image/article/676/676257/logitech-momo-racing-force-feedback-wheel-20051215054351407-000.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9000 rpm -- 30 Mart 2012; 19:31:51 >
  • suv olması , lastik tipi ve rüzgar etkili olmuş olabilir diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mobbdeep

    bugün 30 km kadar uzun yola çıktım. aşırı sağanak yağmur vardı. dip gaz gitmeme rağmen araba 120 yi geçemedi düz yolda (kullandığım araç suv, 163 beygir 370nm tork).
    bu normal bişey midir ? daha önce bu kadar sağanakta uzun yol tecrübem olmamıştı.

    yani otomobillerin maksimum performansı kötü hava şartlarında tabiki etkilenecektir fakat 120 yi bile geçememesi bana garip geldi.


    örnek bir cvp : denizde diz boyundaki sudamı daha hızlı koşar yada yürürsünüz asfalttamı ?

    mantıksız bi örnek olabilir fakat ilk aklıma gelen bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mobbdeep

    bugün 30 km kadar uzun yola çıktım. aşırı sağanak yağmur vardı. dip gaz gitmeme rağmen araba 120 yi geçemedi düz yolda (kullandığım araç suv, 163 beygir 370nm tork).
    bu normal bişey midir ? daha önce bu kadar sağanakta uzun yol tecrübem olmamıştı.

    yani otomobillerin maksimum performansı kötü hava şartlarında tabiki etkilenecektir fakat 120 yi bile geçememesi bana garip geldi.


    allah korumuş. sağanak yağışta dip gaz vermek pek mantıklı bir olay olmasa gerek.
    arabayı denemek için mi bastınız yoksa aceleniz mi vardı?
  • Evet lastiklerdeki direnç fazla olduğundan farkeder, hatta aracın deposu dolu veya boş olduğu bilen fark ediliyor
  • yağmurlu havada lastiklerin yere tutunması azalır bundan kaynaklanmış olabilir tahmınen
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bazı model araçlarda emniyet için yağmur sensöründen yağış yoğunluğunu algılayınca hız limitlerini devreye soktuğunu duydum Bundan olabilir...
  • Performans düşer yol tutuş azalır yakıt tüketimi artar görüş mesafesi azalır ama 120 yi de geçememe gibi bişey olamaz..
  • marka mercedes mi? onların bazı modellerinde karda yağmurda belli limitleri geçmeme özelliği vardı
  • Antalya-Alanya sahil yolunda kuvvetli fırtına ve yağmurda böyle bir problem yaşamadım.

    Kuvvetli fırtına varsa hızından dolayı , silecek son hız kademesinde bile çok yavaş dönmeye başlıyor
  • Mümkün değil. Hele o motorla neredeyse hiç mümkün değil. Yağmurlu havalarda sürtünme düşer ama tekerler patinaj yapmadan dönebiliyorlarsa yoldaki sürtünmedeki düşüşün bir etkisi olmaz. O fren yaptığında sürtünme kuvveti düşük olduğu için fren mesafelerinin uzamasına neden olan bir etkidir. Patinaj yaparak dönme ise ani ivmelenmelerde ortaya çıkar ki işte o zaman yağmurlu zeminle kuru zemin arası fark ortaya çıkar. Onun dışında aracı yarı beline kadar suyun içine sokup bir su direncine karşı da gitmemişseniz dediğiniz şey başka bir nedenden ötürüdür. Yağmur sensörlü güvenlik sistemi falan.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.