Şimdi Ara

Şahin mi ? Renault Brotway mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
31.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nadirgurece

    daha önce şahin kullanmış bir kişi olarak şahini öneririm fakat.konforluk kışın kalorifer sıcaklığı ve rahatlıkta şahinin üstüne yoktur. hele bide kaloriferi vardır tıpkı soba gibi hiç üşümezsiniz.ama yakıtta sizi biraz üzer.ışıklarda brodway fırlar ama sonra arayı kapatır ve geçersiniz. bi komşumda vardı brodway aman allahım öyle sert bir gaz pedalı olamaz.basıyorum devir yükselmiyor az daha yüklenince birden çıkıyor ben ataklıktan ziyade konfor güvenlik ve ısıtmakonusunda kesinlikle ŞAHİNİ tek geçerim.şahindeki kalorifer doğanda bilem yok


    o senin kullandığın broadway in kötülüğünden,ya da hor kullanıldığından.

    bizde 13 yaşında 0 spring vardı.çok arabaya bindim,ama hiçbirindeki gaz pedalının springimdeki kadar yumuşak,hassas olduğunu görmedim.. ama debriyajı kütük gibidir,onu dersen anlarım..satıldı aracımız,55 bin km de.orjinal km.zaten 13 yıldır 0 haliyle bizdeydi. :) keşke satmasaydık.. bizimki kadar temiz ve düşük kmye rastlamadım hiç.

    ayrıca,babamdan sonra 2 yıl kullandım,ne babamı ne de beni geçen bi şahine ya da doğana rastlamadım.ne ışıkta,ne de düzlükte.ha tabi otobanda 160 a kadar da kapışmadık.öyle olsa 160 dan sonra geçebilir,kanımca.

    hatta bulursan fairway al,1600 cc yanlış hatırlamıyorsam.daha iyi gider.

    98 model yeni kasa broadway diyorsan,enjeksiyonlu,sorman bile hata olur bu soruyu..




  • Broadway çok ekonomiktir. Kalkışta da iyidir. Trafikte kullanışlıdır. Dibinize park eden olursa el frenini çeker, direksiyonu kırarsınız. Araba olduğu yerde manevra yaparak çıkar. Bakımını aksatmazsanız debriyaj pedalı da gaz pedalı da pamuk gibi olur. İsterseniz Toros da düşünün. Son üretilenleri Şahin' den daha sessiz oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    o senin kullandığın broadway in kötülüğünden,ya da hor kullanıldığından.

    bizde 13 yaşında 0 spring vardı.çok arabaya bindim,ama hiçbirindeki gaz pedalının springimdeki kadar yumuşak,hassas olduğunu görmedim.. ama debriyajı kütük gibidir,onu dersen anlarım..satıldı aracımız,55 bin km de.orjinal km.zaten 13 yıldır 0 haliyle bizdeydi. :) keşke satmasaydık.. bizimki kadar temiz ve düşük kmye rastlamadım hiç.

    ayrıca,babamdan sonra 2 yıl kullandım,ne babamı ne de beni geçen bi şahine ya da doğana rastlamadım.ne ışıkta,ne de düzlükte.ha tabi otobanda 160 a kadar da kapışmadık.öyle olsa 160 dan sonra geçebilir,kanımca.

    hatta bulursan fairway al,1600 cc yanlış hatırlamıyorsam.daha iyi gider.

    98 model yeni kasa broadway diyorsan,enjeksiyonlu,sorman bile hata olur bu soruyu..


    Aynısından bizde de var hatta sizinkinden düşük kmsi Şu an 95 model orjinal 36.000'de bir Spring'miz var. Tabi ki bu soruya r9 olarak yanıt vericem. Şöyle de bir durum var artık bu araçlar miyatlarını doldurduğundan yaş icabı her ikisi de sorun çıkarabilir. Bu açıdan en temiz ve düzgün olanı en iyi tercihtir. Broadway'in modeline göre değişir durum son kasaların da koltuklar da yol tutuş da daha iyidir.




  • bencede broadway ekonomik ve atak
  • bence brodway
  • Bence ikisinin de artı ve eksilerini gözönünde bulundur ve ona göre karar ver. Arabadan beklentin ne? Konfor mu, az yakması mı, bagaj mı, vs...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hk_N


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    o senin kullandığın broadway in kötülüğünden,ya da hor kullanıldığından.

    bizde 13 yaşında 0 spring vardı.çok arabaya bindim,ama hiçbirindeki gaz pedalının springimdeki kadar yumuşak,hassas olduğunu görmedim.. ama debriyajı kütük gibidir,onu dersen anlarım..satıldı aracımız,55 bin km de.orjinal km.zaten 13 yıldır 0 haliyle bizdeydi. :) keşke satmasaydık.. bizimki kadar temiz ve düşük kmye rastlamadım hiç.

    ayrıca,babamdan sonra 2 yıl kullandım,ne babamı ne de beni geçen bi şahine ya da doğana rastlamadım.ne ışıkta,ne de düzlükte.ha tabi otobanda 160 a kadar da kapışmadık.öyle olsa 160 dan sonra geçebilir,kanımca.

    hatta bulursan fairway al,1600 cc yanlış hatırlamıyorsam.daha iyi gider.

    98 model yeni kasa broadway diyorsan,enjeksiyonlu,sorman bile hata olur bu soruyu..


    Aynısından bizde de var hatta sizinkinden düşük kmsi Şu an 95 model orjinal 36.000'de bir Spring'miz var. Tabi ki bu soruya r9 olarak yanıt vericem. Şöyle de bir durum var artık bu araçlar miyatlarını doldurduğundan yaş icabı her ikisi de sorun çıkarabilir. Bu açıdan en temiz ve düzgün olanı en iyi tercihtir. Broadway'in modeline göre değişir durum son kasaların da koltuklar da yol tutuş da daha iyidir.



    lpg bile taktırmamıştık.boyasının rengi bile ilk günkü gibi pırıl pırıl,metalikti..ne günler geçti o arabada..93 model..şimdi görüyorum sattığımız kişide,araba bitmiş ya.ön kaput boya atmış,tavanı bozarmış,stopların biri yanmıyor,sağı solu ezilmiş..içim acır gördükçe..
    Allah kaza bela vermesin,ve mümkünse satmayın arabanızı,aşık olunacak,çok hoş çizgiler taşıyan bir araçtır spring..

    torosu tavsiye etmem.katır gibi arabadır :) o ne biçim vites koludur öyle :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizza -- 3 Mayıs 2008; 22:36:37 >




  • Şahin; 1974 - 1980 arası Murat 124 arabamız vardı. 1980'den 1990 yılına kadar bir sürü beyaz Şahin arabamız oldu. 1990 Şubat - 2004 Ekim arası efsane arabamız diyeyim artık çünkü tam 14 yıl bindik 1990 model siyah Şahin'e ve 170527. km'de imzam da ki arabayı alarak Renault'a terfi etim. Şahin sorunsuzdu. Arabaya temiz baktık. A'dan Z'ye her şeyi orjinaldi. LPG'de taktırmadık. Neyse, alan adam halen daha kullanır bizim siyah Şahin'i ara sıra karşıma çıkar ve halen daha bizden çıktığı gibi orjinal boyası ile. Yani bu gün 18 yaşında o araba.
    Soruya gelirsek, konfor olarak, ergonomi olarak yani özellik'le ön konsol'un şıklığı bakımından ben Brodway derim. En azından camları otomatik. Kalorifer olarak kuş serisi isim yapmıştır. Şahin'in kaloriferi arabanın içini çok güzel ısıtırdı. Dış görünüm olarak Şahin derim. Brodway bana göre narin gözüküyor. Şahin daha oturaklı duruyor. Dört tane alaşımlı jant takıp arabayı alçalttığın zaman Şahin daha şık ve estetik durur. Direksiyon olarak ŞAhin'in direksiyonu hidrolik olmamasına rağmen daha hafitir. Şahsen bizim 90 Şahin'in direksiyonu hafifti. Bir ara eski çalıştığım şirketlerden birinde şirket arabası olarak 93 model Tempra SX vardı. Hidrolik değildi. Tempra önden çekişliydi ve bana göre direksiyonu Şahin'e göre biraz ağır kalıyordu bazen. Bir kere de 95 model Renault Fairway kullanmıştım yine eski çalıştığım şirketlerden birinde. Onun da direksiyonu Şahin'e göre ağırdı. Bana bunun sebebinin birinin önden çekiş, diğerinin arkadan çekişli olduğu için böyle oldunu söylemişti birisi. Vites olarak Brodway daha yumuşak. Şahin ise özellikle geri vites'e geçerken eğer takılıyorsa adamı hasta ederek geçer. Kuş serisinin huyu böyle. 93 Tempra'yı kullandığım şirkette 93 Şahin'de vardı. Aynı geri vites takıntısı onda da vardı çünkü. Performans olarak Brodway önden çekişin verdiği avantaj ile daha ataktır. Şahin arkadan çekiş olduğu için ikisi yan yana kalkarken Brodway fark atar. Ama ikisi de bana göre kafa kafaya gider. Karbürotör'lü motorlarına bakarsak, Şahin'de 1.6, Brodway'de 1.4 motor vardı. DAha sonra Brodway enjeksiyon'lu oldu galiba. Ama Şahin 90'ların ortalarında çıkardığı Şahin S isimli Tempra motor'lu versiyonu'na 90'ların sonun da yani 2000'e az kala enjeksiyonluyu da ekledi. Hatta ismi de Şahin 1.6 ie oldu. Bir de 1.4 motorlu versiyonunu yapmışlardı o zamanlarda. Benzin ekonomisi olarak Brodway daha cazip. Yol tutuşa gelirsek. 95 model Fairway kullanmıştım. Bir kere kullanmıştım ve 40-50 km. mesafe gitmiştim. Sıkışık trafik ve köprü'yü geçince nerdeyse 5km. 5.vites'te gitmeme rağmen pek bir şey anlamadım. Ama 14 yıl daha doğrusu Ehliyetimi aldığım 1994'ten 2004'e kadar kesintisiz 10 yıl kullandığım Şahin için yorum yaparım. Bir kere tümsekli virajlarda arkası atardı. Ama dikkatli girersen sorun yoktu. Bizim ŞAhin'in ilginçtir arka amortisörlerini ben 165000 km.'de değiştirmiştim ve Tofaş Servisinde ki adamlar şaşırmıştı. Çünkü orjinal fabrikasyon amortisörleriydi. Babam'da ben de bazen kadranı son hıza dayamamıza rağmen o araba çok da güzel götürdü bizi. Ön amortisörler 90 binde değişmişti. Ama arkaları ben kendim 165 bin km'de değiştirtmiştim. İşte böyle.
    Şahini tavsiye ederim tabi ki. Ancak, konfor ve benzin ekonomisi bir de ataklık dersen Brodway derim. Netice de ikisi de halen yaygın servis ve ikinci eli parlak arabalar. Karar senden, fikirler ve yorumlar bizden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 3 Mayıs 2008; 23:00:58 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Broadway çok ekonomiktir. Kalkışta da iyidir. Trafikte kullanışlıdır. Dibinize park eden olursa el frenini çeker, direksiyonu kırarsınız. Araba olduğu yerde manevra yaparak çıkar. Bakımını aksatmazsanız debriyaj pedalı da gaz pedalı da pamuk gibi olur. İsterseniz Toros da düşünün. Son üretilenleri Şahin' den daha sessiz oluyor.



    ŞAHİN'le Toros da kıyaslandı ya,, daha ne diyeyim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: manyak06


    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Broadway çok ekonomiktir. Kalkışta da iyidir. Trafikte kullanışlıdır. Dibinize park eden olursa el frenini çeker, direksiyonu kırarsınız. Araba olduğu yerde manevra yaparak çıkar. Bakımını aksatmazsanız debriyaj pedalı da gaz pedalı da pamuk gibi olur. İsterseniz Toros da düşünün. Son üretilenleri Şahin' den daha sessiz oluyor.



    ŞAHİN'le Toros da kıyaslandı ya,, daha ne diyeyim

    Toros ile Doğan' ı kıyaslamadım. Ayrıca 2000 model Toros' a binerseniz aradaki farkı görebilirsiniz. Doğan' ın sessizliği güzel ama kapıyı kapatmak için sertçe çarpmak pek hoş bir durum değil. Üç araca da bindiğim için durumlarını biliyorum. Ön yargılı olsaydım ikisini de kötülerdim.




  • 4,5 yıl Broadway kullandık. Bazı arkadaşlar abartmışlar çok ses alır içeri diye ama öyle çok fazla ses almaz. Şahin e göre daha az yakar. Daha ataktır. Bence şahine göre daha rahattır. Yol tutş bakımından Şahin daha iyidir. Broadway daha hafiftir Şahinden. Ben yinede Broadway derim.
  • BENCE ŞAHİN

    daha geniş ve daha oturaklı bir araba.
  • Türkiye'de bu soru "Galatasaray mı Fenerbahçe'mi?" demekle eşdeğer....
  • şahinler malum üzerine tenekeden kağıttan araba. Allah muhafaza bir kaza anında kutu kola gibi büzülür gider. Ayrıcada çok yakıyor. Ben olsam katti suretle Broadway alırdım.
  • her türlü şahin diyorum konfor,fiyat/performans, yedek parça,modifikasyon
    broadwayler asıl kağıt gibi hatta plastik bazı yerleri direk içine giriyo elle ittirince bile.
  • ben broadwayi secerdim ..
  • Siyasi görüşüne ve şehirlileşme durumuna göre değişir hangi aracı tercih edeceğin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Toygarabi

    şahinler malum üzerine tenekeden kağıttan araba. Allah muhafaza bir kaza anında kutu kola gibi büzülür gider. Ayrıcada çok yakıyor. Ben olsam katti suretle Broadway alırdım.





    Ne diyeyim sana valla? Sanki Şahin karşısın da seçenek olarak sorduğu araba Mercedes veya Saab. İkisi de aynı teknolojiye sahip.
    Ama her ne olursa olsun, teneke ve kağıt demen hoş değil. O senin teneke-kağıt dediğin arabayı kullanan insanlar ve hatta o arabanın hayali ile yaşayan insanlar var. Geçmişte bir çok kişiye hizmet etmiş arabalar o teneke/kağıt dediğin araba. Halen daha günümüz de sahiplerine hizmet edenler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 5 Mayıs 2008; 15:35:05 >




  • O halde bende sana şunu diyeyim. Trafik, karayolları ve Tüik ülkemizdeki trafik kazalarının istatistiğini tutmaklada mükelleftirler. aklımda olmadığından net rakam veremeyeceğim ama ölümlü trafik kazalarının gözle görülür bir yüzdesi malum arabalarda meydana gelmiş. Araştırmanı tavsiye ederim.

    Vaktiyle o arabalar için bir zatı muhterem aile planlaması yapıyor demişti, Bir iş adamıda Koç teneke yapıp satıyor demişti. aslında yazmaya pek lüzum yok. Katsınlar Euro Ncap a çin arabalarına nasıl rahmet okutuyor görelim.
  • Broadway
    Seri ve Atak motor (3. viteste kalkıyor araba)
    Performansı şahinle kıyaslanmaz (4 le çıktığı yokuşu şahin 2 yle)
    Az yakıt tüketimi,
    şahine nazaran daha iyi işçilik

    Şahin
    Parça ucuzluğu ( bakkalda parçası var denir)
    İç hacim biraz daha geniş broadwaya göre
    Az daha konforlu da denilebilir (broda göre)


    Yanlız şahin çok hantal bi araba hele lpg de tamamen ölüyor araba, broadwayi tavsiye ederim.
    Öyle yok savruluyor, virajlara sert girdirmiyor diyenlere bakma, adam gibi kullanmasını bilirsen bi problem çıkarmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 5 Mayıs 2008; 17:10:27 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.