Şimdi Ara

ŞAHİN, ŞAHİN İ.E. motor farkı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
7.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu araçlar arasındaki motor farkı ne ve yakıt tüketimi arasında fark var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Şahin ve Şahin 1.6 i.E. Motor Farkı

    Şahin, Türkiye'de 1971-1994 yılları arasında üretilen bir otomobil modelidir. Şahin'in farklı motor seçenekleri bulunmaktadır, bunlardan biri de 1.6 i.E. motordur.

    1.6 i.E. Motor Nedir?

    1.6 i.E. motor, 1,6 litre hacme sahip, enjeksiyonlu bir motordur. Enjeksiyonlu motorlar, karbüratörlü motorlara göre daha verimli ve güçlüdür. Şahin 1.6 i.E. motor, 90 beygir güç ve 135 Nm tork üretmektedir.

    Şahin ve Şahin 1.6 i.E. Motor Farkı

    Şahin ve Şahin 1.6 i.E. motor farkı, motorların performansında ve yakıt tüketiminde kendini göstermektedir. 1.6 i.E. motor, karbüratörlü motora göre daha güçlü ve performanslıdır. Ayrıca, 1.6 i.E. motor daha ekonomiktir ve daha az yakıt tüketir.

    Şahin 1.6 i.E. Alınır mı?

    Şahin 1.6 i.E. motor, performans ve ekonomi arayan kullanıcılar için iyi bir seçenektir. Ancak, otomobilin yaşı göz önüne alınmalı ve ikinci el bir araç alırken mutlaka detaylı bir ekspertiz yaptırılmalıdır.

    Anahtar Kelimelerin Kullanımı:

    • Enjeksiyonlu Şahin Alınır mı: Şahin 1.6 i.E. motor, enjeksiyonlu bir motora sahiptir ve bu da ona daha iyi performans ve yakıt ekonomisi sağlar.
    • Şahin 1.6 iE Yorumlar: Şahin 1.6 i.E. motor, güçlü ve ekonomik olması nedeniyle olumlu yorumlar almaktadır.
    • 2000 Model Şahin 1.6 iE Nasıl: 2000 model Şahin 1.6 i.E., performanslı ve ekonomik bir otomobildir.
    • Şahin 1.6 iE: Şahin 1.6 i.E., 1,6 litre hacimli, enjeksiyonlu bir motora sahiptir.
    • Şahin 1.6 iE Alınır mı: Şahin 1.6 i.E. motor, performans ve ekonomi arayan kullanıcılar için iyi bir seçenektir.
    • Şahin 1.6 iE Ne Demek: Şahin 1.6 i.E., 1,6 litre hacimli, enjeksiyonlu bir motora sahip Şahin modelini ifade eder.
    • 1.6 iE Ne Demek: 1.6 i.E., 1,6 litre hacimli, enjeksiyonlu bir motoru ifade eder.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Şahin i.e ler enjeksiyonlu diye geçsede tek noktadan oldugu için normal karbüratorlüden pek farkı yoktur.Yakıt tüketimi belki biraz daha az olabilir i.e lerde ama kayde deger bir fark yoktur.
  • Vardır normal sahin karbüratörlü i.e olan enjeksiyonlu.Enjeksiyonlu olan daha iyidir yakıt ekonomisi ve güç açısından.
  • şahin için bilemem de uno larda hiçbir fark olmadığını çok iyi biliyorum , gkkt nin dediği doğrudur bence ...
  • evet hidrolik te var şahin i.e
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gkkt

    Şahin i.e ler enjeksiyonlu diye geçsede tek noktadan oldugu için normal karbüratorlüden pek farkı yoktur.Yakıt tüketimi belki biraz daha az olabilir i.e lerde ama kayde deger bir fark yoktur.


    Örnek

    Brodway RN ve RNi fark yok ama varmış gibi zennediyosun..
  • Motorun yakıt sistemi tek noktadan enjeksiyonlu haliyle yakıt tüketimi karbüratörlü sisteme göre daha az performans olarak fark yok.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • injeksiyon tek fark. ama şahin bu kardeşim dizel de yapsan .ok gibi yakıyor alet
  • Test sonuçlarında ie modeli 10lt/100 km, karbüratörlü 11lt/100 km tüketiyormuş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DieScheisse

    Test sonuçlarında ie modeli 10lt/100 km, karbüratörlü 11lt/100 km tüketiyormuş.


    tüpsüz şahin kullanmak deliliktir

    tüple 150 bin yakıyor .taksicilerin gözdesi
  • bildiğim kadarıyla dogan slxler çift egzantrikli tipo 90 hp motoru vardı sahin ie lerde öle olması lazım diye biliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cosworth

    bildiğim kadarıyla dogan slxler çift egzantrikli tipo 90 hp motoru vardı sahin ie lerde öle olması lazım diye biliyorum


    hayır çift egzantrik 1.6 motor palio larda var tipo da yok.

    eski abarth 131 ler çift egzantriktir .
  • eski parçaladığımız aracımız şahin 1,6 i.e 2000 modeldi
    arkadaşların dediği gibi pek bi fark yok aralarında..
    performans açısından biraz daha rahat devirleniyo normal şahinden(iki aracı da kullandık zamanında)
    ama artı olarak kışın her türlü soğukta bile çalışmamazlık yapmazdı bizim araba..
    sonradan biraz ufaktan mod olayına girmiştik babamla..yoltutuşu çok tehlikeli..ne yaparsan yap sonuçta bu araçlar ŞAHİN..hiçbir güvenlik önlemi yok ve bizimkinde lpg yoktu inanılmaz yakıyodu
    yedek parça inanılmaz ucuz ama artık bu arabalara binmek bana akıl karı gelmiyor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atiyba

    eski parçaladığımız aracımız şahin 1,6 i.e 2000 modeldi
    arkadaşların dediği gibi pek bi fark yok aralarında..
    performans açısından biraz daha rahat devirleniyo normal şahinden(iki aracı da kullandık zamanında)
    ama artı olarak kışın her türlü soğukta bile çalışmamazlık yapmazdı bizim araba..
    sonradan biraz ufaktan mod olayına girmiştik babamla..yoltutuşu çok tehlikeli..ne yaparsan yap sonuçta bu araçlar ŞAHİN..hiçbir güvenlik önlemi yok ve bizimkinde lpg yoktu inanılmaz yakıyodu
    yedek parça inanılmaz ucuz ama artık bu arabalara binmek bana akıl karı gelmiyor..


    o zaman kimse taksiye binmesin ülkemizdeki 10 taksiden 8 i şahin

    subaru tokatlayan şahin turbo lar var .siz uğraşmamışsınız

    iyi para ayırdıktan sonra şahin yolda durur.


    ne yaparsan şahin diye birşey yok.

    şahin efsane araç 131 den gelir.bir kaç link veriyim de beğenmediğiniz şahin zamanında neymiş anlarsınız

    http://www.fiat-abarth.net/fiat131.html

    fiat 131 i le-mans yarışlarına dahi sokmuş

    bu da ralli efsanesi 131
    http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=1608164245


    bu da yol versionu

    http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=475601579




  • zaten yeni taksi arayışlarının nedeni de bu şahin vb. araçların artık kullanılmayacak durumlara gelmesi değilmidir arkadaşım..
    ben kuş serisini hala severim ama alıp binmem..zamanında ekonomik durumumuz buna yetmiş almış binmişiz
    ayrıca senin verdiğin örnrkler çok ekstrem araçlar..o kadar para harcıycama gider 0 dizel bi araç alırım..
    iyi forumlar..
  • valla zevk meselesi kardeşim.

    tek kapı fiat 131 abarth ya da miriafori bulsam bugün de binerim yarın da gerekirse içini roll-bar yaptırırm

    taksi konusuna gelince

    öyle enteresan bir ülkede yaşıyoruz ki modern motorlu dizel araçlar dahi taksiciyi şahinden vazgeçiremiyor.

    bu araçlar o kadar güvensiz değil belli hıza kadar idare eder fiat zamanında 131 i amerikaya dahi yollamış
    yani bu araçlar bile belli çarpışma testlerini geçmiş.

    ama günümüz şartlarında tabiki güvensiz.

    bugün küçük bir fiat punto bu araçtan belki de gövde direnci olarak 100 kat daha güçlü.

    ben açık konuşıyım kuş serisini fazla sevmem.

    131 ayrı bir sevdadır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    quote:

    Orjinalden alıntı: DieScheisse

    Test sonuçlarında ie modeli 10lt/100 km, karbüratörlü 11lt/100 km tüketiyormuş.


    tüpsüz şahin kullanmak deliliktir

    tüple 150 bin yakıyor .taksicilerin gözdesi



    En doğru ve güzel açıklama bu bence

    Bendede karbüratörlü kartal var ordan biliyorum.




  • abicim arada pek fark yok ama sadece karbiratör farkı var .enjeksiyo var ama arabada bi faydası olmuyo bende kullandım aynısını enjeksiyon sadece yakıtı birinci defa yakıyo eksoz dan atmıyo geri alıp bir daha yakıyo ama bifark yok bence sen şahin kullanacaksan ekonomi diyosan bide. o zaman gaz taktır derim arabaya bence sen bilrsin
  • akinci arkadasım ,

    nerde subaru nerde şahin yahu , nasil kıyaslarsın .ben de görmüstüm bir internet sitesinde subaru ile kapışmayı ama şahinin sadece kasası kalmış.Kim birir ne masraf ne emek sarfetmiştir sahibi arabayı o hale getirmek için.sahin türk mühendisliğinin yüz karası bir araçtır, piyasa da parçası ucuz olması bir gün tutunamaz artık.Parçasının da ucuz olması da kalitesiz olmasındadır ve aynı zamanda çok fazla tüketilmesinden kaynaklanmaktadır.Ticari araç sahipleri dışında kullanmak için bir sebep kalmamıştır artık.
    131 olayı çok farklıdır.İtalyan tasarımı olan ve uzun süre avrupada kullanılmış bence çok şirin ve şaseli kalite bir araçtır.Klasi kolabilecek özelliklere sahiptir ve tamamıyla orjinal ise avrupa da hobi klupleri arasında tutulmaktadır.Motoru ise bir facia durumdur, ayrı konu ama basit klasik ve eğer tüp ile kullnılıyorsa bence istanbul için çok iyi bir araçtır derim.Bu tüp olayından sonra doğalgazlı modası başlayacak diyordum bayağı araştırma yapmıştım ama pazara sokmadı hükümet LPG yüzünden sanırım.ama goğalgaz birim satış fiyatı çok ucuz olduğu için benim kaba hesaplarıma göre lpg nin beşte biri fiyatına düşecektir,hem verimi yüksek hem de birim satış fiyatı düşük o yüzden .

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    quote:

    Orjinalden alıntı: atiyba

    eski parçaladığımız aracımız şahin 1,6 i.e 2000 modeldi
    arkadaşların dediği gibi pek bi fark yok aralarında..
    performans açısından biraz daha rahat devirleniyo normal şahinden(iki aracı da kullandık zamanında)
    ama artı olarak kışın her türlü soğukta bile çalışmamazlık yapmazdı bizim araba..
    sonradan biraz ufaktan mod olayına girmiştik babamla..yoltutuşu çok tehlikeli..ne yaparsan yap sonuçta bu araçlar ŞAHİN..hiçbir güvenlik önlemi yok ve bizimkinde lpg yoktu inanılmaz yakıyodu
    yedek parça inanılmaz ucuz ama artık bu arabalara binmek bana akıl karı gelmiyor..


    o zaman kimse taksiye binmesin ülkemizdeki 10 taksiden 8 i şahin

    subaru tokatlayan şahin turbo lar var .siz uğraşmamışsınız

    iyi para ayırdıktan sonra şahin yolda durur.


    ne yaparsan şahin diye birşey yok.

    şahin efsane araç 131 den gelir.bir kaç link veriyim de beğenmediğiniz şahin zamanında neymiş anlarsınız

    http://www.fiat-abarth.net/fiat131.html

    fiat 131 i le-mans yarışlarına dahi sokmuş

    bu da ralli efsanesi 131
    http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=1608164245


    bu da yol versionu

    http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=475601579






  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    akinci arkadasım ,

    nerde subaru nerde şahin yahu , nasil kıyaslarsın .ben de görmüstüm bir internet sitesinde subaru ile kapışmayı ama şahinin sadece kasası kalmış.Kim birir ne masraf ne emek sarfetmiştir sahibi arabayı o hale getirmek için.sahin türk mühendisliğinin yüz karası bir araçtır, piyasa da parçası ucuz olması bir gün tutunamaz artık.Parçasının da ucuz olması da kalitesiz olmasındadır ve aynı zamanda çok fazla tüketilmesinden kaynaklanmaktadır.Ticari araç sahipleri dışında kullanmak için bir sebep kalmamıştır artık.
    131 olayı çok farklıdır.İtalyan tasarımı olan ve uzun süre avrupada kullanılmış bence çok şirin ve şaseli kalite bir araçtır.Klasi kolabilecek özelliklere sahiptir ve tamamıyla orjinal ise avrupa da hobi klupleri arasında tutulmaktadır.Motoru ise bir facia durumdur, ayrı konu ama basit klasik ve eğer tüp ile kullnılıyorsa bence istanbul için çok iyi bir araçtır derim.Bu tüp olayından sonra doğalgazlı modası başlayacak diyordum bayağı araştırma yapmıştım ama pazara sokmadı hükümet LPG yüzünden sanırım.ama goğalgaz birim satış fiyatı çok ucuz olduğu için benim kaba hesaplarıma göre lpg nin beşte biri fiyatına düşecektir,hem verimi yüksek hem de birim satış fiyatı düşük o yüzden .

    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl


    quote:

    Orjinalden alıntı: atiyba

    eski parçaladığımız aracımız şahin 1,6 i.e 2000 modeldi
    arkadaşların dediği gibi pek bi fark yok aralarında..
    performans açısından biraz daha rahat devirleniyo normal şahinden(iki aracı da kullandık zamanında)
    ama artı olarak kışın her türlü soğukta bile çalışmamazlık yapmazdı bizim araba..
    sonradan biraz ufaktan mod olayına girmiştik babamla..yoltutuşu çok tehlikeli..ne yaparsan yap sonuçta bu araçlar ŞAHİN..hiçbir güvenlik önlemi yok ve bizimkinde lpg yoktu inanılmaz yakıyodu
    yedek parça inanılmaz ucuz ama artık bu arabalara binmek bana akıl karı gelmiyor..


    o zaman kimse taksiye binmesin ülkemizdeki 10 taksiden 8 i şahin

    subaru tokatlayan şahin turbo lar var .siz uğraşmamışsınız

    iyi para ayırdıktan sonra şahin yolda durur.


    ne yaparsan şahin diye birşey yok.

    şahin efsane araç 131 den gelir.bir kaç link veriyim de beğenmediğiniz şahin zamanında neymiş anlarsınız

    http://www.fiat-abarth.net/fiat131.html

    fiat 131 i le-mans yarışlarına dahi sokmuş

    bu da ralli efsanesi 131
    http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=1608164245


    bu da yol versionu

    http://www.motorbase.com/profiles/vehicle/picture.ehtml?i=-1242983155;p=475601579






    Nasıl mı kıyaslarım?

    drag performansı olarak karşılaştırırım

    mod işi para işidir.tenekeye de para harcasan adam olur demek istedim.

    yani şahin mod olmaz ne yapsan şahin diyenlere söyledim.

    şahinin motoru facia değil 1.4 i.e ler bildiğimiz uno motoru.

    1.6 i.e lerde bildiğimiz tempra motoru.

    131 olayı zaten ayrıdır.131 kuşa temel teşkil etse de sen de gayet iyi bilirsin zamanının en iyi makinalarından dı.

    ralli lerde escort rs lere to zyutturuyordu.şase ve motor kalitesi malum




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.