Şimdi Ara

Şahit olduğunuz en iyi ses sistemi hangi araçta idi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
148
Cevap
0
Favori
31.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volvo marka araçların ses akustiği gerçekten başarılı, hangisine bindiysem güzel ses veriyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    15 yıl almanyada yaşadım alman vatandaşıyım zaten + olarak burdan da yeşil pasaportum var dalga mı geçiyorsun ?

    Avrupada satılan norveç finlandiya gibi ülkelerde 4x4 ler satılıyor zaten

    Almanyada ise prestij

    mercedes>bmw>audi gözüyle bakılıyor



    benim a serisini almama nedenim boyum uzun a serisinde rahatsız oluyorum ama a serisi kugayı 10 la çarpar 20 ye böler



    Avrupada mercedesle fordu kıyasla millet arkandan ortadoğululara bak diye dalga geçsin



    zaten kugayıda satacam iç mekanı kalitesi bırak a serisini tiguan 3008 qq tucson un tırnağı etmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla standart sistemler arasında (bose,jbl vs katmıyorum) duyduğum en iyi sesi focus 2,5 kasanın sony ses sistemiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi mert

    Gt line donanımında standart



    GT line opsiyon yalnız, o yüzden Focal ses sistemi de opsiyon oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Donanım seviyeleri ne zamandan beri opsiyon oldu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu an i20 var.öncesinde skoda yeti vardı.yetininki çok iyiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat,Ford,Reno marka araçlara bindim..

    En iyi olanı 500xteki opsiyonlu sunulan ses sistemiydi Focusunki ardından gelir en kötüsü renoydu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyisi bose olan herhangi bir araç olabilir ama en kötüsü alfa mito -quadrofoglioverde modeli- diyebilirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • range rover meridian
  • Ulaşılabilir markalar arasında standart ses sisteminin tatminkârlığı konusunda bir golf sahibi olaraktan da VW grup araçları diyorum. Babamın 2001 seat toledosunda bile sanki sonradan yaptırmış gibi tertemiz bass veren çok güzel bir ses sistemi var. Normal kullanıcı için rahatlıkla yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi mert

    Donanım seviyeleri ne zamandan beri opsiyon oldu?

    Ezelden beri.



    Baz donanımın üzerine para verilip alınıyor; opsiyon yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel Omega Bose ses sistemi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bizim A3'deki müzik seti "fena değil". Önler 16cm komponent. Arkalar 16cm komponent, iki küçük de woofer'ı var. Anca, fena değil diyebilirim. Orijinal müzik setleri arasında 2003 Volvo S60 2.0T en iyisiydi herhalde.

    Önde 3 yollu komponent, arkada 2 yollu komponent, iki adet de 20cm'lik wooferı vardı.

    Ancak bu orjinal setin iyi olması neden önemli ki? Hepsi çöp neticede. Harman-Kardon da çöp. Bose da çöp. Maliyet minimizasyonu ile en iyi para-çokomel eğrisini vermek için dizayn edilmiş ürünler bunlar. Arabada kaliteli müzik dinlemek isteyen o müzik setini söküp, hoparlörleri söküp, düzgün bir şeyler takmak zorunda. O yüzden ses kalitesine önem veriyorsanız orjinal setlerin hangisi iyiymiş, buna önem vermeyin derim. Zira hepsi çöp. "Harman-Kardon bana yetiyor, gayet iyi geliyor." O müzik seti için kaç para ödediğini düşün. O parayı elime say, high-end sistem kurarım sana, daha önce yüz kere dinlediğin şarkılarda yeni detaylar keşfedersin. "Oha, burada gitar mı varmış" falan dersin. O yüzden gerek yok. Yapma.

    Müzik seti anca şöyle olur. Aldığın opsiyonla birlikte geliyordur lanet olasıca, O cam tavanı çok istiyorsundur. O da üst model müzik seti ile geliyordur. O zaman küfrederek üst model seti alırsın. Onun dışında sete para vermeyin.

    Buna yatırım yapmayacak kadar meraklı değilseniz, o zaman müzik seti performansının önemi de azalıyor zaten. Şöyle ki, geçen i20 kiraladım. Onda bile meraklı olmayan birine fazlasıyla yetecek bir ses düzeni kuruluydu. Artık bu iş belli bir standarda bağlandı özetle. Biri diğerinden elbet iyidir. Ama araba seçerken bu zaten bir kriter olmamalı. Seçtiğiniz arabada sistem çok dandikse, kafanız attığında 100 liralık bir amfi, 150 lira işçilik, 150 liralık bir komponent, 50 lira kablo bağlarsınız. 450TL'ye ses şiddetini de, kalitesini de katlarsınız.

    Dediğin konu bazı durumlarda doğru olsa da her zaman geçerli değil. Mesela Mercedes-Benz'in veya Porsche'nin Burmester 3D ses sistemini sonradan yapman pek mümkün değil. 24/21 hoparlör kullanılıyor ve 3 boyutlu ses veriyor bu sistem. Benzer şeyler BMW ve Volvo'daki Bowers & Wilkins için de geçerli.



    Ayrıca bunları alırken çok para veriyorsun çünkü bu opsiyonların ÖTVsi ve ÖTVsinin KDVsi ödeniyor. Normalde alırsan sadece KDV ödersin. Bu sebeple fiyatları gereksiz yere artmış oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bmw g10 730li



    Bmw f01 730li



    Bmw e66 730ld


    Mercedes gl

    Bmw 640d cabrio

    Volvo xc90

    Mercedes e 180



    Hepside guzeldi cok tatliydi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dodomoco -- 31 Ağustos 2017; 0:25:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bizim A3'deki müzik seti "fena değil". Önler 16cm komponent. Arkalar 16cm komponent, iki küçük de woofer'ı var. Anca, fena değil diyebilirim. Orijinal müzik setleri arasında 2003 Volvo S60 2.0T en iyisiydi herhalde.

    Önde 3 yollu komponent, arkada 2 yollu komponent, iki adet de 20cm'lik wooferı vardı.

    Ancak bu orjinal setin iyi olması neden önemli ki? Hepsi çöp neticede. Harman-Kardon da çöp. Bose da çöp. Maliyet minimizasyonu ile en iyi para-çokomel eğrisini vermek için dizayn edilmiş ürünler bunlar. Arabada kaliteli müzik dinlemek isteyen o müzik setini söküp, hoparlörleri söküp, düzgün bir şeyler takmak zorunda. O yüzden ses kalitesine önem veriyorsanız orjinal setlerin hangisi iyiymiş, buna önem vermeyin derim. Zira hepsi çöp. "Harman-Kardon bana yetiyor, gayet iyi geliyor." O müzik seti için kaç para ödediğini düşün. O parayı elime say, high-end sistem kurarım sana, daha önce yüz kere dinlediğin şarkılarda yeni detaylar keşfedersin. "Oha, burada gitar mı varmış" falan dersin. O yüzden gerek yok. Yapma.

    Müzik seti anca şöyle olur. Aldığın opsiyonla birlikte geliyordur lanet olasıca, O cam tavanı çok istiyorsundur. O da üst model müzik seti ile geliyordur. O zaman küfrederek üst model seti alırsın. Onun dışında sete para vermeyin.

    Buna yatırım yapmayacak kadar meraklı değilseniz, o zaman müzik seti performansının önemi de azalıyor zaten. Şöyle ki, geçen i20 kiraladım. Onda bile meraklı olmayan birine fazlasıyla yetecek bir ses düzeni kuruluydu. Artık bu iş belli bir standarda bağlandı özetle. Biri diğerinden elbet iyidir. Ama araba seçerken bu zaten bir kriter olmamalı. Seçtiğiniz arabada sistem çok dandikse, kafanız attığında 100 liralık bir amfi, 150 lira işçilik, 150 liralık bir komponent, 50 lira kablo bağlarsınız. 450TL'ye ses şiddetini de, kalitesini de katlarsınız.

    Dediğin konu bazı durumlarda doğru olsa da her zaman geçerli değil. Mesela Mercedes-Benz'in veya Porsche'nin Burmester 3D ses sistemini sonradan yapman pek mümkün değil. 24/21 hoparlör kullanılıyor ve 3 boyutlu ses veriyor bu sistem. Benzer şeyler BMW ve Volvo'daki Bowers & Wilkins için de geçerli.



    Ayrıca bunları alırken çok para veriyorsun çünkü bu opsiyonların ÖTVsi ve ÖTVsinin KDVsi ödeniyor. Normalde alırsan sadece KDV ödersin. Bu sebeple fiyatları gereksiz yere artmış oluyor.

    Öncelikle Burmester 3d "teknolojisi" kusura bakmayın, kandırıcılıktan ibaret.

    "3D ses" teknolojilerini çok gördük. Hiçbiri 3d değildiler... Sebebi çok basit. Stüdyo kaydı Stereo'dur. "Stereo kaydı 3d'ye çeviriyorum" numaraları sonradan eklenen elektronik zerzevatla sese efekt eklemekle olur. Bu da ses kalitesini olumsuz etkiler. İlk versiyonlarını 90'larda Surround ses sistemlerinde gördük. "Dolby Prologic" falan... Sonra iş ilerledi, gerçek 3 boyutlu sesi duyduk. 5.1 sistemler ile. Dolby Digital, DTS gibi. Ancak bunlar dijital sistemler olduğu için, sesi analog sistemler kadar sıcak vermekten çok uzaktılar. Ek olarak 6 kanal kaydın bir DVD'nin ses için ayrılan kadar kısmına data olarak sığması gerekiyordu. Bu da ses kalitesinin CD'nin altına düşmesi demek oluyordu. Ancak bu ses sistemleri sinema için üretildiği için, CD kalitesinde sese ihtiyaç da yoktu. Ancak bu durum 3 boyutlu müzik DVD'lerinin piyasaya çıkarılıp, müşterilerin kerizlenmesine, veya daha düşük kaliteye fit olup oyuncakları ile oynamalarına engel değildi.

    Sonra Blueray'in verdiği data genişliği sayesinde HD ses sistemleri çıktı. Dolby Digital HD, DTS HD gibi. 8 kanal, her biri CD kalitesinde. Anca çıktık CD kalitesine. Yıl oldu 2012...

    Ama şöyle bir sorun var: Ben arabada PC kullanıyorum. Stüdyo kaydı Cd kalitesinin çok üzerinde. Ve ben stüdyo kaydının CD'ye transfer edilmemiş halini PC'de çalıp, arabada dinleyebiliyorum. Yani, 3d derken gerçek bir 3d deneyiminden bahsediyorsak (Dolby HD gibi), ben almayayım. Stereo'yu 3d'ye çevirmek gibi bir absürt iş yapıyorlarsa (ki kayıtların %90'ı stereo olduğu için buna mecburlar), onu zaten almayayım.

    İdeal ses kalitesi bilinenin aksine, minumum sürücü (hoparlör) kullanarak yakalanır. İdeal düzende hayal edilen, bir çift tüm ses frekanslarını doğru veren ideal hoparlör kullanıp, işini öyle görmektir. Çünkü en iyi sahneleme böyle yaşanır.

    Müzik dinlerken ideali siz bir konser salonunda oturuyormuşsunuz, orkestra karşınızda (sahnede) çalıyormuş gibi dinleyebilmektir. O yüzden ses kalitesinin önemli bir kısmını ses detayı, kalan kısmını da sahneleme oluşturur. Siz hoparlör sayısını arttırdıkça sahnelemeyi bozarsınız. Ek olarak, her bir hoparlörün yaptığı yayının bir diğerinin yayınını sizin kulağınıza gelmeden bozma ihtimali de artar. Akustik problemler yani...

    Gerçek dünyada tek bir sürücü ile tüm ses bantlarını alamadığınız için midbas, tiz, woofer, subwoofer gibi ayrı ayrı sürücülere ihtiyacınız olur. Bu da aslında idealden uzaktır. Ancak başka çareniz yoktur.

    ---------------

    Otomobil ise müzik dinlemek için son derece kötü bir yer. Oturuş pozisyonundan arkada da birinin oturuyor olması ve onun da müzik dinleyebilmesinin gerekmesi gibi saçma sapan bir sürü engelin ve ihtiyacın olduğu bir alan.

    Bu ihtiyaçları karşılamak uğruna ses kalitesinden ödün vermeniz gerekiyor. Ancak, amacı yüksek ses kalitesi olan biri, arkada oturanın kaliteli müzik dinlememesini göze alıp, arka hoparlörleri iptal edip, öne çok kaliteli hoparlörler takip, aktif ses sistemi kurarsa, ses kalitesi inanılmaz artıyor. Ancak bu sefer, arkada oturanın yakınında hoparlör olmadığı, bagajda subwoofer olduğu için arkadakiler boğuk bir müzik, yüksek bas duyuyor...

    ----------------

    Müzik dinleme tercihleri tamamen kişisel tercihlerdir. Benim için muhteşem olan, bir başkası için fazla parlak olabilir. O yüzden bu işte yüksek kalite aranıyorsa kişi kendi sistemini kendi kurmalı. Evde Hi-Fi sistemini kendin kuruyorsun. Arabada neden işi başkasına bırakıyorsun? Aaa doğru. Evde de çoğumuz LG 5.1 ses sistemi aldı bir tane. Müziği onda dinlediğini zannediyor. Arabadaki sistemler de aynı hesap.

    ÖTV-KDV meselesi ayrı hesap. 1000 liralık sete 1650 lira veriyorsun, araba ekonomik ve 1.6'nın altında ise. Aynı müzik setine araba 2.0 ise 3200 lira veriyorsun.

    Ses siteminde yapılamaz diye bir şey yok bu arada. Ancak aklı olan, müzikten anlayan biri 3d ses sitemine para verilmemesi gerektiğini bilir. Evinde 50.000$'lık high-end ses sistemleri olan amcalar girmiyor o işlere. Çünkü işin özünün stereo olduğunu biliyorlar. Stereo 3d'ye nasıl çevriliyor? Müneccim şeysi mi yemiş müzik seti? "Efenim şu bir klarnet sesidir, seni şu tarafa alalım... Bu bir kontrabass, sen geriye git çocuum" mu diyor alet? Bir algoritma ile kendince efekt katarak bir "sanrı" oluşturuyor. Bu da her zaman ses kalitesini de, sahnelemeyi de bozuyor.

    İyi müzik dinlemek istiyen kendine bir çift kaliteli mid-bas, bir çift kaliteli tiz, bir adet düzgün subwoofer alır. Toplam 5 hoparlör. Bu beş hoparlör için de toplamda beş amfi kanalı... Tercihen dual mono olsun, stereo ayrımı daha net yapılsın. Subwoofer kanalı da ayrı amfi olsun. Bir de DSP ünitesi alacaksın. 3 yol aktif ses sistemi kuracaksın. Sonra da o BMW, Merco, Volvo müzik setlerinin içinden geçersin. Rekabet etme imkanları yok. Bir de müzik seti değil, windows tablet falan kullanırsan, kaliteli bir ses kartı ile, kaliteyi katlarsın. Çünkü Stüdyo kaydını çalabilme imkanın olur. CD 16bit / 44100hz iken, Stüdyo kaydı 24bit /192000hz. 32 bit olanları da var; ancak kullandığın ses kartı / DSP ünitesi %90 onu desteklemez... Sonuçta CD kalitesinin ötesine geçmek ve bunun yarattığı farkı duyabileceğin kalitede sürücüler kullanmak bir fark yaratıyor.

    Bir çift tize 1100TL vermek aklınıza yatmaz. Ama döt kadar bir hacme 24 sürücü takılması aklınıza yatar. O sürücülerin kalitesi ne olacak ki? Sürücü sayısını arttırmak kaliteyi arttırmaz. Düşürür.

    ----------------------

    Bu hazır ve uçuk müzik setlerini "param çok / uğraşmak istemiyorum / ilgim az / bu bana yeter" ciler almalı. Bu kriterlerden herhangi birini yerine getirmiyorsanız, müzik seti için ekstra para vermeyin derim. Her zaman kendiniz daha iyisini yaparsınız.




  • üst segment araçlarda kullanılan

    BANG & OLUFSEN

    MARK LEVINSON

    MERIDIAN

    NAIM

    HARMAN KARDON

    BURMESTER

    BOWERS & WILKINS

    YAMAHA

    MONSTER

    bu sistemler birbirinin muadili diyebiliriz. üst segmentlerdeki sistemi kendi otomobilimize koydursak parası zaten arabadan pahalı olur genel olarak diğer kısım belki sanayideki 1000 liralık tesisattan daha kötü ses verir. daha çok bu sistemler arabaya özel frekans dalgalarının ölçümleri ile yapılmaktadır. her arabada aynı sistem aynı performansı sağlamaz.
  • Arkadaşımın aracında 2 bin liralık sistem var geçen benim 2013 fiestaya bindi ekstra sony sistemi bile yok Spotify dan müzik açtık sistem mi yaptın sen arabaya dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    bowers and wilkins opsiyon ücretine araba alıyor insanlar xdd
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Tek bass da stereo kurulumdan uzak bence. Kontrbass stereo da sag tarafta ise ses heryerden geliyor... V40 rdesign de gelen ses sistemi beni cok tatmin etmisti acikcasi, arabanin ic yuzeylerine gore hesaplamalar yapilmis ve buna gore her cikisa bir dsp eklenmis oldugu cok belli ve mukemmel isliyor... Sanayi tayfasinin elinden cikmis bir cok sistemde ayni kaliteyi alamadim acikcasi...



    Evde fena olmayan bir stereo var dali zensor3 ve sony dn1070 dediginiz gibi cok ozel araclardaki sistemlere dahi fark atiyor. Araclar muzik dinlemek icin uygun yerler degiller.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.