Şimdi Ara

Şaka Makinası Dediğimiz Araçlar (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
271
Cevap
13
Favori
17.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Klasik arabalar bayağı şaka yapabilir. Külüstür gözüküp de ışıklarda toz yutturan az araba görmedim...
    Bu arada güncel modellerden Juke'un DIG-T 190 beygirlik olanları var. Hiç de belli etmiyorlar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 4 Ağustos 2014; 14:23:34 >
  • CLİO 1 RSI 1.8 115 HP
    MEGANE 1 RXT 2.0 140 HP
    MK3DOBLO 1.6 105HP
    RENO 19 1.8 115 HP
    TEMPRA 2.0 16 V 157 HP
    PALİO SPORTING 1.6 120 HP
    HEPSİ BİNEK VE GÜÇLÜ HEMDE UCUZ ARAÇLAR..ÇOĞUNU DENEDİM STANDART 1.6 ARAÇLARLA HİÇ BUNLARA BULAŞMAYIN DERİM..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi echomaniac -- 4 Ağustos 2014; 14:34:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Sonra 2.5 bir mondeo gelip içinizden geçecek

    2.5 Mondeo unutulmaz hocam

    2.0 ecoboost 0-100'ü 7.7 saniye

    Ama 2.5'in 7.5 saniye

    Bir de 2.5 chip yese ne hale gelir

    Çok az var bana denk gelmez 2.0 ecoboost zaten chipli gibi bmw lerle dalga geçmek ne zevkli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eski kasa 130i de olabilir. 265hp ve hafif. arkaya da 116i yazıcaksın. camda lpg pulu falan olacak :)
  • Arkadaslar verdiginiz ornekler misal gtler, rsler filan bunlar saka makinesi sinifina girmezler. Zira onlar zaten surat icin uretilmisler. Gercek saka makineleri cok guclu binek otomobillerdir laguna 3,0 gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Hocam 3.16i tokatlarsynyz da gerisi yalan 2000cc üstü BMWler toz duman eder sizi

    Tek tokatlayabilece?iniz 520D ler.

    Bir de 320iedler le kafa kafaya gidersiniz.

    525xdrive sizi ezer.320D'yi zorlarsynyz ama o yine de geçer.

    Sadece adam akylly 520D tokatlayabilirsiniz.

    Bmw 118i bile sizi tokatlar.

    Sizin araca D synyfy olarak muadil 320ied ile kafa kafaya gidersiniz.

    320D'yi de tam tibinden takip edersiniz.

    Sizinkinin tam muadili 328 i ise plakasyny okumak bike zor olur sizin için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Hocam 3.16i tokatlarsynyz da gerisi yalan 2000cc üstü BMWler toz duman eder sizi

    Tek tokatlayabilece?iniz 520D ler.

    Bir de 320iedler le kafa kafaya gidersiniz.

    525xdrive sizi ezer.320D'yi zorlarsynyz ama o yine de geçer.

    Sadece adam akylly 520D tokatlayabilirsiniz.

    Bmw 118i bile sizi tokatlar.

    Sizin araca D synyfy olarak muadil 320ied ile kafa kafaya gidersiniz.

    320D'yi de tam tibinden takip edersiniz.

    Sizinkinin tam muadili 328 i ise plakasyny okumak bike zor olur sizin için

    X drive bence konu dışı aktarma ve motor çok iyi şanzıman başarılı olduğu kadar edildim şimdi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Devian kullanıcısına yanıt
    polo gti zaten hiz amacli uretildigi icin sanziman oranlari olsun agirligi olsun buna gore ayarlanmis.vectra vs buyuk hacimli araclar ise konfordan odun vermeden hoplayip ziplamadan ayni hizlari gorebiliyor.benim anlatmak istedigim bu.bunun 90 lar ile alakasi yok.90 li yillarda da 106 gti ya da 1.6 atmosferik type r 185 hp gibi makineler vardi. bugun bmw 328 2.0 turbo benzinli 5.5 -6 sn.civari yuz km hiza cikip 250 km hiz yapabiliyor.ama ayni firma 4400 cc ve ustu modeller de uretiyor.neden peki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    bahsedilen araclari sadece 0-100 hizlanma sureleri ile degerlendirmek yanlis olur.ara hizlanmalarda, buyuk motor hacmi sayesinde karsi tarafi sasirtabilirsiniz.misal polo gti dusuk hizlarda hafiflik ve turbo avantaji ile kursun gibi hizlaniyor ancak 200 km ve ustu hizlara cikildiginda buyuk hacim ve atmosferik sazi eline alir.

    0-100 ü örnek diye verdim. Polo gti son hızda 240-250 yi görüyor.Vectra Gts 3.2 ile neredeyse aynı.Nasıl oluyor sence arada 2 kattan daha fazla hacim var ? Çünkü top speed motorun hacmiyle ilgisinden çok şanzuman ile alakalıdır Hacmi yüksek olanın top speed i daha fazla olur diye birşey yok artık , o muhabbet 90 lardaydı... Ayrıca verdiğim örnekler küçük hacimli değildi ? Nissan altima 3.5 motor , Kia 2.4 motor , Mazda 2.3 motor... Bunların hepsininde top speed i 250 civarı...




    Son hızının ne kadar yüksek olduğu değil o hıza ne kadar sürede ulaştığı önemli, katalogta C180'in son hızıda 225, 265 beygir gücündeki WRX'in son hızı da 225 (142 mph)., ayrıca şanzımandan ziyade motor gücü ve ağırlık 1. kıstasdır son hız için, günümüz otomobilleri şanzıman son dişlilerinde teorik olarak 350-400 kmh yi bile görebiliyorlar zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi transverse -- 4 Ağustos 2014; 16:06:41 >




  • Zaten Polo Gti 180'den sonra cortu çeken bir otomobil.mesela ;

    http://www.zeperfs.com/duel3278-1292.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    bahsedilen araclari sadece 0-100 hizlanma sureleri ile degerlendirmek yanlis olur.ara hizlanmalarda, buyuk motor hacmi sayesinde karsi tarafi sasirtabilirsiniz.misal polo gti dusuk hizlarda hafiflik ve turbo avantaji ile kursun gibi hizlaniyor ancak 200 km ve ustu hizlara cikildiginda buyuk hacim ve atmosferik sazi eline alir.

    0-100 ü örnek diye verdim. Polo gti son hızda 240-250 yi görüyor.Vectra Gts 3.2 ile neredeyse aynı.Nasıl oluyor sence arada 2 kattan daha fazla hacim var ? Çünkü top speed motorun hacmiyle ilgisinden çok şanzuman ile alakalıdır Hacmi yüksek olanın top speed i daha fazla olur diye birşey yok artık , o muhabbet 90 lardaydı... Ayrıca verdiğim örnekler küçük hacimli değildi ? Nissan altima 3.5 motor , Kia 2.4 motor , Mazda 2.3 motor... Bunların hepsininde top speed i 250 civarı...




    Son hızının ne kadar yüksek olduğu değil o hıza ne kadar sürede ulaştığı önemli, katalogta C180'in son hızıda 225, 265 beygir gücündeki WRX'in son hızı da 225 (142 mph)., ayrıca şanzımandan ziyade motor gücü ve ağırlık 1. kıstasdır son hız için, günümüz otomobilleri şanzıman son dişlilerinde teorik olarak 350-400 kmh yi bile görebiliyorlar zaten.

    subarunun son hızı 238 km dir.


    Engine 2.0 WRX STi 16V (265 Hp)
    Doors 4Edit data of this car
    Power 265 hpEdit data of this car
    Maximum speed 238 km/hEdit data of this car
    Acceleration 5.5 sec

    C180 nin 223 km

    Engine C 180 (156 Hp)
    Doors 4Edit data of this car
    Power 156 hpEdit data of this car
    Maximum speed 223 km/hEdit data of this car
    Acceleration 8.5 sec


    Son hız için en önemlisi şanzumandır tekrarlıyorum... Motor gücünün ve hafifliğin alakası ucundan olsada asıl olay şanzumanda biter 1 kıstas şanzumandır yanılıyorsun.Ön büyük örneği Rally arabaları dır.. 2.0cc 1300 kg dır , 0-100: 3 saniyedir 350 hp güc üretirler ama top speedleri 220-230 km civardır nerdeyse 1.6 civic kadar neden ? Şanzıman oranlarından... Benim citroen 90 hp den yazılım egr iptali downpipe ile 130 hp ye çıktı yani aşagı yukarı %40 lık bir güç artışı yaşadım + olarak agırlık yapan seyleri çıkardım ama top speed im değişmedi neden ? Son vites sanzıman oranım belli çünkü :) Yok öyle 350 400 güncel şanzumanla görmeler hangi dünya o :) Bizim arkadaş yeni vtech 2 ye turbo taktı 200 hp civarı oldu araç , eskiden 218 de kesiciye giren araç yine 218 de kesiciye giriyordu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    3.20i tam saka makinesi.

    f30 3.20i tam bir bomba. Forumdan bi abimizde var buna chip + sprint booster uygulamaları yaptı. Şuan 215 hp ve 0-100 6 saniye. Böyle deli bir alet yok.
  • bi tane turkuaz vosvos vardı. . .çok deli gidiyodu. . .
  • Devian kullanıcısına yanıt
    sanziman oranlari da motor gucu de agirlik ta son hizi belirleyen faktorler.ama hicbiri tek basina belirleyici degil.misal kullandiginiz aracin gucunu arttirmayip sadece sanzuman oranlarini uzatsaydiniz son hiz artarmiydi ?.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nissan 1.6 qq larda bir tuş var basınca 4000 devire çıkıyor o nasıl birşey ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat Bravo 2.0 HGT de üzebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fowell-one

    quote:

    Orijinalden alıntı: tyanali

    Vectra A turbo, Omega 3.0 ve 3,2 , 4 kapılı sfi astra gsi, chipli 535d ve 335d (e90 ve e60) fabia RS aklıma gelenler.

    Bir Opel ci olarak söylüyorum, Vectra A-B-C hiç bir kasada (ülkemize gelmiş ve C Kasa OPC hariç) turbo besleme yoktur, tamamen atmosferik motorlardır keza özel üretilen bazı Vectra (i500/Lemans/Sport GT vb. larda buna dahildi) , Omega 3.0 ve 3.2 Exc. ise çok hantal araçlardır ve motorların büyüklüğü kadar performansları söz konusu değildir. Ancak 1.6 ve 2.0 kendine güvenen bir araç size sellektör yaparsa gazlayıp aynadan kaybedebilirsiniz.
    Bunun haricinde Lancer Evo/Impreza STI veya Turbo ile falan kapışması mümkün değil ama ben güveniyorum kendime diyen vtec/golf/passat 2.0/3.18-3.20 falan tokatlar.
    Belirttiğim tüm Vectra ları sahip olarak kullandım, astralar ile ilgili bilgi sahibi değilim.


    Vectra A Turbo vardır, 204 HP, Getrag şanzumanlıdır fabrikasyon. Türkiyede de 3-5 tane bulunmaktadır. Vectra C kasada 2.0 bulunur turbo sormuşsunuz opc dışında. Bahsettiğim GSİ strandart 156 hp olan 4 kapılı GSİ bundan da az miktarda bulunuyor memkelette.
    Yukarıda başka bir arkadaş daha yazmış şaka makinası değillerdir diye, bana göre öyleler. Bana göre şaka makinası dışarıdan standart bir sedan v.b. olup yolda kendinden beklenmedik performans veren araçtır.
    Calibra, Lancer, İmpreza v.s. bu sınıfa girmez, zaten bu araçlarda az çok beklenti bulunur ama kimse turbolu vectra a'dan o performansı beklemez bilmiyorsa aracı. Passat w8, laguna v.s.'de benim bahsettiğim gruba giriyor mesela arkasında 2.0 yazılmış bir lotus omega gibi
    Kısacası bana göre şaka makinası şaka yapmasını hiç beklemediğiniz araçtır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    bahsedilen araclari sadece 0-100 hizlanma sureleri ile degerlendirmek yanlis olur.ara hizlanmalarda, buyuk motor hacmi sayesinde karsi tarafi sasirtabilirsiniz.misal polo gti dusuk hizlarda hafiflik ve turbo avantaji ile kursun gibi hizlaniyor ancak 200 km ve ustu hizlara cikildiginda buyuk hacim ve atmosferik sazi eline alir.

    0-100 ü örnek diye verdim. Polo gti son hızda 240-250 yi görüyor.Vectra Gts 3.2 ile neredeyse aynı.Nasıl oluyor sence arada 2 kattan daha fazla hacim var ? Çünkü top speed motorun hacmiyle ilgisinden çok şanzuman ile alakalıdır Hacmi yüksek olanın top speed i daha fazla olur diye birşey yok artık , o muhabbet 90 lardaydı... Ayrıca verdiğim örnekler küçük hacimli değildi ? Nissan altima 3.5 motor , Kia 2.4 motor , Mazda 2.3 motor... Bunların hepsininde top speed i 250 civarı...




    Son hızının ne kadar yüksek olduğu değil o hıza ne kadar sürede ulaştığı önemli, katalogta C180'in son hızıda 225, 265 beygir gücündeki WRX'in son hızı da 225 (142 mph)., ayrıca şanzımandan ziyade motor gücü ve ağırlık 1. kıstasdır son hız için, günümüz otomobilleri şanzıman son dişlilerinde teorik olarak 350-400 kmh yi bile görebiliyorlar zaten.

    subarunun son hızı 238 km dir.


    Engine 2.0 WRX STi 16V (265 Hp)
    Doors 4Edit data of this car
    Power 265 hpEdit data of this car
    Maximum speed 238 km/hEdit data of this car
    Acceleration 5.5 sec

    C180 nin 223 km

    Engine C 180 (156 Hp)
    Doors 4Edit data of this car
    Power 156 hpEdit data of this car
    Maximum speed 223 km/hEdit data of this car
    Acceleration 8.5 sec


    Son hız için en önemlisi şanzumandır tekrarlıyorum... Motor gücünün ve hafifliğin alakası ucundan olsada asıl olay şanzumanda biter 1 kıstas şanzumandır yanılıyorsun.Ön büyük örneği Rally arabaları dır.. 2.0cc 1300 kg dır , 0-100: 3 saniyedir 350 hp güc üretirler ama top speedleri 220-230 km civardır nerdeyse 1.6 civic kadar neden ? Şanzıman oranlarından... Benim citroen 90 hp den yazılım egr iptali downpipe ile 130 hp ye çıktı yani aşagı yukarı %40 lık bir güç artışı yaşadım + olarak agırlık yapan seyleri çıkardım ama top speed im değişmedi neden ? Son vites sanzıman oranım belli çünkü :) Yok öyle 350 400 güncel şanzumanla görmeler hangi dünya o :) Bizim arkadaş yeni vtech 2 ye turbo taktı 200 hp civarı oldu araç , eskiden 218 de kesiciye giren araç yine 218 de kesiciye giriyordu :)



    Şaka mı bu ? :) Verdiğin örneklerin hepsinde son dişlide son devir bandına kadar geliyorsun zaten araç isterse 1000 beygir gücünde olsun isterse 100, hangi viteste hangi devirde ne kadar hız yapacağı bellidir. Son dişlide kesiciye kadar gelmişsin o araçlarda. Benim bahsettiğim günümüzdeki otomobiller özellikle 7 iler 8 ileri 9 ileri şanzımana sahip olan otomobiller ve bu otomobillerin hemen hemen hepsi 5. 6. vitesde son hızına ulaşıyorlar zaten. Mesela Passat 2.0 TDI 6. viteste 4400 devirde teorik olarak 325 kmh hızı görebiliyor hadi çevirt bakalım 6. viteste 4400 deviri :) Ben sana söyleyim o vitesde o deviri çevirebilmesi için o motorun en az 700-800 whp güçte olması gerekir.




  • eski modeller yenılere göre daha şakacılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devian
    Yok öyle 350 400 güncel şanzumanla görmeler hangi dünya o :)


    Senin 20 yıl geriden geldiğin dünya...

    http://www.youtube.com/watch?v=35pC4iNnjHQ

    Buyur, 328i 8. vitesde 2500 devirde 140 kmh hızla gidiyor, bu araç bu dişlide 7000 devirde kesiciye girene kadar teorik olarak 392 kmh hıza ulaşabilir, tek sorun motoru o kadar güç üretebilir mi ? Belki 1500 beygir gücünde olsa, altyapısı da uygun olsa o hıza ulaşabilirdi. Gördüğün gibi günümüz otomobillerinde son hız mevzusunda şanzıman öneceliği felan yok, sadece güç ve o gücü kaldırabilecek yürüyen önemli...




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.