Şimdi Ara

Samsung 65S95C Modeliyle Yaşadığım 4K 144Hz Oyunlarda BLACKOUT Sorunları ve Samsung servis rezilliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
1
Favori
182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,


    Samsung 65S95C televizyonumda yaşadığım ciddi bir sorunu sizlerle paylaşmak ve bu soruna çözüm arayanlara yardımcı olmak istiyorum. Bu modelde 4K 144Hz ayarında bilgisayar oyunları oynarken, rasgele ve değişken bir şekilde meydana gelen sinyal düşmesi (BLACKOUT) problemi yaşıyorum. Bu durum, oyun oynarken tamamen sinyal kaybına yol açıyor ve ekran kararıyor. Problemin ne zaman ortaya çıkacağını tahmin etmek imkansız.


    Bu sorunu gösteren videolar da çektim ve linklerini buraya ekliyorum:



    Samsung 65S95C Modeliyle Yaşadığım 4K 144Hz Oyunlarda BLACKOUT Sorunları ve Samsung servis rezilliğiozi_41youtube
    Samsung s95c blackout problem 3.video
    https://www.youtube.com/watch?v=eFUbsf2Ppa0

    bu videonun 2.30 4.30 7.40 9.18 dk larına bakabilirsiniz ve devamı sonradan geliyor .



    Samsung 65S95C Modeliyle Yaşadığım 4K 144Hz Oyunlarda BLACKOUT Sorunları ve Samsung servis rezilliğiozi_41youtube
    Samsung s95c blackout problem 2.video
    https://www.youtube.com/watch?v=bQ4A2IJuDsI

    bu videonun 3:50, 5:44, 6:25, 8:43, 9:33 saniyelerine bakabilirsiniz.


    Benim gibi bu problemden şikayetçi olan birçok insan Reddit, AVSForum ve HDTVTest gibi forumlarda konuyu tartışıyor. Problemin kaynağı, televizyonun One Connect Box kutusunun HDMI bant genişliğinin 40Gbps ile sınırlı tutulması. Bu bir hata, çünkü esasında ürün üretimden kusurlu. Bir önceki model olan Samsung S95B modelinde bu kutu 48Gbps olarak yapılmıştı. 120Hz bir TV’de 48Gbps varken, 144Hz panele sahip bu modelde nasıl 40Gbps olabilir? Bu durumu açıklayan bir videoyu HDTVTest çekmiş ve işte

    video yu aşağıya bırakıyorum.




    Samsung 65S95C Modeliyle Yaşadığım 4K 144Hz Oyunlarda BLACKOUT Sorunları ve Samsung servis rezilliğiHDTVTestyoutube
    We review the Samsung S95C QD-OLED TV with One Connect Box, including comparisons vs the LG G3 MLA OLED. The "Includes Paid Promotion" message in this video refers to the sponsorship by British AV retailer Richer Sounds. If you're interested in getting the Samsung S95C QD-OLED, please support this channel by considering buying from them: https://www.richersounds.com/samsung-qe55s95c.html Thanks to Evan Lowrance, as well as Dan, Garfield and Shelby at Best Buy for their help with access to a Samsung S95C in the USA. ======================== **Click Below to SUBSCRIBE for More Reviews, Sneak Peeks & Tips: https://www.youtube.com/channel/UCcCYOO2uYPnG-21WDOWdwew?sub_confirmation=1 ======================== VISIT HDTV Test http://www.hdtvtest.co.uk/ FOLLOW US! https://www.threads.net/@hdtvtest https://www.tiktok.com/@hdtvtest https://www.instagram.com/hdtvtest https://twitter.com/vincent_teoh https://www.patreon.com/hdtvtest
    https://www.youtube.com/watch?v=Q20_oW25NDM


    Ugreen ve Paugge gibi birçok HDMI 2.1 sertifikalı kabloyu denedim. Hatta problemin sıklığının fiber optik HDMI kablo kullanımı ile azaldığını belirten bir video izledikten sonra yurt dışından fiber optik HDMI kablo getirdim. Problemin sıklığı azaldı, fakat tamamen ortadan kalkmadı.Videodaki kablodan getirttim. Videoda konsollarda problem yaşanmadığını belirtiyor evet konsollarda sıkıntı yok çünki ps5 in band çıkışı 32gbps gibi düşük bir genişlikte olduğundan problem sahip olduğum 4090 gpu lu gibi yüksek donanımlı pc lerde yaşanıyor.




    Samsung 65S95C Modeliyle Yaşadığım 4K 144Hz Oyunlarda BLACKOUT Sorunları ve Samsung servis rezilliğiGamingTechyoutube
    The S95C is suffering from HDMI Signal Loss especially on the PC. With a HDMI Fibre Cable the issue is gone.
    https://www.youtube.com/watch?v=lcR086ECooI

    Bu durumu yaşayan kişilerden youtube taki videolardan bir örnek daha atıyorum videoyu incelerseniz aynı durum



    Samsung 65S95C Modeliyle Yaşadığım 4K 144Hz Oyunlarda BLACKOUT Sorunları ve Samsung servis rezilliğiAllAboutTKKyoutube
    Join this channel to get access to perks: https://www.youtube.com/channel/UC3dv5ccula1ag5fu0IKdXwg/join Welcome back to my channel. I was producing a video and used my S95C as a talking point while filming the content and it just started blacking out randomly at 4k 144Hz. Is this acceptable?
    https://www.youtube.com/watch?v=zdyTsBH_hDw

    25 Haziran'da Samsung servisinden başvurum üzerine. Servis evime geldi, ancak evde bir işlem yapamayacaklarını, hatta televizyonu götürseler dahi test edebilecekleri bir oyuncu Pc donanımları olmadığını söylediler.Daha sonra aradılar mühendisleri One connect box taki anakartın değişmesi gerektiğini belirtti ve götürdüler değiştirdiler (işe yaramayacağını söyledim redditte bazı kullanıcılarda 3 defa değiştirmişler) ve dediğim gibide çıktı işe yaramadı çünki sorun üretimden kaynaklı one connect box un yetersizliğinden.


    Sorun yine aynı devam ediyor diye teslim almadım 2.ye tutanak tuttular ben böyle rezillik görmedim cihaz kronik sorunlu fakat hala diretiyorlar ne yapacaklarını şaşırdılar.


    Bugun aradılar daha ağızlarını açmadan sakın bana fatura bedeli iadesi teklif etmeyin mahkemelik oluruz dedim.Bana ya değişim vereceksiniz üst modeli vereceksiniz yada bu modelin muadilinin piyasa fiyatını diye belirttim.


    Büyük ihtimalle tüketici hakem heyeti ile uğraşacaz gibi gözüküyor.


    Bir önceki tv imde Samsung Q95t modeliydi gayette memnundum.Samsung gibi marka üst seviye tv sinde nasıl olurda böyle bir üretim hatası yapar.Ürün resmen tüketiciye vaadettiklerini yerine getiremeyecek bir donanımla satılan bir ürün.Bir daha SAMSUNG mu aman aman !!!!!








  • Tv yi ne zaman almıştınız 6 ay geçti mi?

    Ana konuda bu sorunu yaşayanlar ocb değişimine gidildikten sonra düzeldiğinden bahsetmişti öyle hatırlıyorum bir tarihten sonra üretilen ocb cihazlarinda bu sorun yok diyorlardı.

    https://forum.donanimhaber.com/2022-samsung-qd-oled-s95b-ana-konu--152625317

    Bu konuda araştırırsanız veya orada anlatirsaniz bulabilirsiniz durumu.

    Bende bu sorunu araştırdığımda görmüştüm 4080 pc gaming bağladığım için S95C yerine 77S90C almıştım. Tabi birde 77S90C nin S95C le ayni 2.nesil panel kullanmasida etki etmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fenool -- 24 Temmuz 2024; 22:7:2 >
  • Fenool kullanıcısına yanıt

    Evet 2023 ekim sonu aldım 6 ay geçti fakat ürünü anca 2 3 aydır pc ile kullanmaya başladım ve bu sorun ile karşılaştım xbox ve ps5 te herhangi bir sıkıntı yok.


    6 ay durumu tamiratt istemeden değişim için bir hdmi port bozulur tamir etmeden değişim istersin 6 ay geçmiştir değiştirmezsin anlarım fakat burada durum tamir ile çözülebilen bir durumda değil



    Samsung 65S95C Modeliyle Yaşadığım 4K 144Hz Oyunlarda BLACKOUT Sorunları ve Samsung servis rezilliği

    baksanıza redditte 3 defa one connect box değişimi anakart değişimi yapılmış ama çözüm bulamayanlar var.


    Bana 4k 144 hz de oyun oynatıyor diye sattıkları bir ürün bunu yerine getiremiyorsa tamirlede çözemiyorlarsa bu ürün tüketiciyi yanıltıcı reklamla satılmış bir üründür ilk 6 ay pc sahibi olacam diye bir şart olabilirmi? Belki bu özelliklere sahip bir tv yi alıp 1 sene sonra hatta 2 sene sonra alacağım.


    Bakalım ne çözüm sunacaklar





  • Öncelikle geçmiş olsun.


    Bu konu hakkında çok yorum okudum ve videoları izledim.


    Bende bu sebeple 90c almıştım, fakat iade edip ikinci satın aldığım 90c panelin sağında da yamukluk vardı iade etmek durumunda kaldım.


    Aktif Pc kullanıcısı olarak 95c'ye şans vermek ve bu sorun muhakkak bende de olacağını düşünerek deneyimlemek için satın aldım.


    İki aydır Pc ile 144hz 10bit Vrr ayarda aktif kullanmaktayım, ne kararma ne açılmama vs. hiçbir sorun çıkmadı ve 95c'den çok memnun kaldım.


    2024 fabrika üretimli veya belli bir aydan sonra üretilmiş 95c Ocb modülü revize edilmiş.


    Eğer 95c'de bazı şeyler değişmemiş olsaydı muhakkak bu kararma olayları benimde başıma gelirdi ve buraya kesin yazardım yaşananları, ve iade ederdim.


    Samsung servis yaşadığınız sorunu çözemiyor ise paranızı geri alın başka marka model seçimi yapın, yoksa bu durum canınızı sıkacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pocemonmutlu -- 27 Temmuz 2024; 10:19:2 >




  • Evet ben de başlığı görünce 40Gbps olayını yazacaktım, zaten bulmuşsunuz. One connect box olan Samsung ürünlerinde aradaki bağlantı kablosundan dolayı kısıt varmış.

    Bende yine de 144hz HDR VRR çalışıyor tabi, dışardan güç alan kablolardan aldım uzun kullandığımdan. Kablo kalitesi aşırı önemli, çoğu kablo 40Gbps bile veremiyor.

    Olabildiğince kısa ve fiber kablo gerekiyor. 7mt falan alınacaksa benim de kullandığım ortasında sinyal tekrarlayıcı olan usb'den güç alan kablolar var onlar en iyi sonucu veriyor.

    Redditte falan çok araştırdım. Bu 144hz HDR için kablonun bant genişliğini limitlerine kadar kullanmak gerekiyor dolayısıyla kötü kablolarla imkansız.

    Bunları zaten denemişsiniz.


    Ama maksat VRR 144hz olarak çalışması da değil, oyunda bir anda VRR ile 144fps'e çıktığınızda görüntü cortlamaya başlayabiliyor. Çoğu AAA oyunda zaten benim 3080ti 4k/144fps veremediğinden o limite ulaşamıyorum, genelde 100-120 fps oynuyorum. Bu cihazın maks stabil değeri bence S95B gibi 120hz. 120 ile 144 arası çok bir fark yok açıkcası hissedilmiyor o yüzden çok takmadım.

    60-120hz arası fark çok tabi.


    Sorun yaşamayanların da 144fps + HDR aktif görüntü varken denemeleri gerekiyor, VRR açıkken bant genişliği de FPS değerine göre variable olarak değişiyor. O yüzden yabancı forumlardaki mesajlar da yanıltıcı olabilir.

    Sizin yaşadığınız sorun da muhtemelen PC 120fps üstüne çıkmaya başladığında oluyor, 40Gbps üstü aktarım gerektiği zaman cortluyor.

    Konsolcular böyle bir sorun yaşamıyor doğal olarak.

    Tavsiyem 120hz VRR kullanmanız yönünde, evet Samsung orada yanıltıcı reklam yapmış ama model değiştirmek, one connect box kullanmayan modele geçmek dışında çözümü yok.

    Tüketici hakem heyetine gidip bu durumdan bahsetmeniz lazım ama süreç çok uzun (6 - 7 ay) ve can sıkıcı, ben bu S95C modelini de zaten S95B'den değişim olarak aldım zamanında tekrar uğraşmadım, uğraşamam da. Oyundan ziyade dizi/film için kullandığımdan aşırı canımı sıkmıyor.


    One connect box'ın hiç artıları yok mu dersen var, iç donanım cihazın paneliyle bütünleşik olmadığından OLED panele ısı iletmiyor dolayısıyla panelin ısısını düşük tutarak yanma riskini oldukça azaltıyor. S95C'lerin özellikle uzun ömürlü olmasının sebebi 2. nesil panelin yanında biraz da bu. Oled'lerde bence mantıklı bir olay, aradaki kabloyu biraz hızlandırıp 48Gbps'e çıkarmaları lazım ama.

    Bir de bilmiyorum bende cihazda yük bile yokken (Amazondan dizi izlerken) power boardu yandı cihazın, yine bu box ile mi ilgili yoksa evdeki elektrik tesisatı ile mi ilgili bilemiyorum.

    Cihazı aktif voltaj regülatörüyle çalıştırmayı düşünüyorum bundan sonra. Siz de bu konuda dikkatli olun derim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 6 Ağustos 2024; 15:11:24 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.