|
Bildirim
? @Esxici "Hani nerde" mi? Cidden sorabiliyor musunuz ben gerçekten anlamıyorum (ironi değilse eğer) Anladım üretmiyoruz geliştirmiyoruz, armut piş ağzıma düş istiyoruz da ... Armut bile diksek 4-7 yıl sonra anca meyve verirmiş. Li-on batarya tarihçesine bakalım, - 1975'te M. S. Whittingham lityum iyon piller için ilk katot malzemesi olan TiS2'yi keşfediyor. - 1979'da J. B. Goodenough lityum kobalt oksit kullanarak katot kısmında önemli bir gelişme sağlıyor. - 1985'te A.Yoshino lityum metal yerine karbon anotlu bir pil geliştirerek bugünkü Li-ion pillere daha yakın bir prototip ortaya koyuyor. - 1991'de Sony ve Asahi bu protopipi ticari hale getiriyor. böyle böyle, devamı vardır, anlaşılmıştır. Düşünün ki emeği geçen bilim adamları da 2019'da Nobel Kimya ödülünü alıyor. ![]() Resim kaynağı: https://twitter.com/orionarcher_/status/1508281149948268550/photo/1 |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 21 Nisan 2024; 18:33:53 > |
? @Esxici "Hani nerde" mi? Cidden sorabiliyor musunuz ben gerçekten anlamıyorum (ironi değilse eğer) Anladım üretmiyoruz geliştirmiyoruz, armut piş ağzıma düş istiyoruz da ... Armut bile diksek 4-7 yıl sonra anca meyve verirmiş. Li-on batarya tarihçesine bakalım, - 1975'te M. S. Whittingham lityum iyon piller için ilk katot malzemesi olan TiS2'yi keşfediyor. - 1979'da J. B. Goodenough lityum kobalt oksit kullanarak katot kısmında önemli bir gelişme sağlıyor. - 1985'te A.Yoshino lityum metal yerine karbon anotlu bir pil geliştirerek bugünkü Li-ion pillere daha yakın bir prototip ortaya koyuyor. - 1991'de Sony ve Asahi bu protopipi ticari hale getiriyor. böyle böyle, devamı vardır, anlaşılmıştır. Düşünün ki emeği geçen bilim adamları da 2019'da Nobel Kimya ödülünü alıyor. ![]() Resim kaynağı: https://twitter.com/orionarcher_/status/1508281149948268550/photo/1 |
Aslında günümüzde çok daha gelişmiş ve kaliteli pil çeşitleri var, mesela çok kaliteli ve güçlü lifepo4 pil grubu var ki yanma durumu çok zor, amper kapasitesi yüksek olabiliyor. BMS kontrolcüleri pahalı olunca pillerde çok tercih edilmiyor. Lityum piller ile bir yol tutuldu gidiliyor, yaygın kullanıma bağlı sistemleri de uygun ama bazı yerlerde yeterli gelmiyorlar. Uygun olduğu için kullanılıyor işte. Hatta lto pillerde var, onlar daha güçlü piller. AMa her ileri teknolojide pil voltajları düşüyor, lionda 3,7 , lifepo4 de 3,2 , lto da ise 2,3v a düşmüş. Anlam veremedim. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raxetul -- 21 Nisan 2024; 22:32:52 > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
hayal görmeye devam... bir çok büyük marka tamamen elektrikli araç üretiminden vazgeçtiğini duyurdu bile. o işin o kadar basit olmayacağı belli. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
devamlılığı olacağını sanmıyorum |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Eyvallah. Sorunun kaynağında sadece "tüketici" olmamız istenmesi. Bütün sistem ona göre dizayn edildi. Böylelikle sorgulamayan, araştırmayan, geliştirmeyen, üretmeyen insanlara dönüştürüldük. Tam olarak nasıl bir tüketim toplumu olduğumuzun somut örneklerini görüyoruz aslında bu yorumlarda. Hayattaki en büyük başarımız hazır hizmetleri ve ürünleri satın almak. Nasıl ve ne şekilde hazırlandığını bilmek istemiyoruz, işin arkaplanını merak etmek, mutfağında olmak, çöplerin nereye gideceğini düşünmek istemiyoruz. Sadece ürün-hizmet olarak da değil, basit bir haberin reklam mı bilimsel mi olduğunu sorgulayan yok. Hangi editör hangi amaçla yazmış, kaynağı ne düşünen yok. Önlerine ne konulsa yeniliyor. Çok güzel bir kitle var. Bu çağda okuma-yazma oranı 97,6 olmuş diye sevinemeyiz. Asıl olması gereken okuryazarlık, o bizde yerlerde sürünüyor. En basitinden, 3 yıl Wikipedia kapalı kaldı. Orada on binlerce yazarımız yetişmeliydi, yapamadık. Vietnamca, Türkçe, İtalyanca, Farsça yaklaşık aynı sayılarda konuşulan diller. Wikipedia'da İtalyanca 1.85 milyon, Vietnamca 1.3 milyon, Farsça 1 milyon iken, Türkçe sadece 600 bin makale var. İçerik kalitesi de malum. |
Arkadaş pil haberlerinde geliştirilen teknolojilerin bir türlü tüketiciye inememesini eleştirmiş sanıyorum. Yani birçok pil haberi gelişmesi oluyor ama piyasada göremiyoruz, görmek istiyoruz demeye getirmiş. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Eğer 10-15 saniye sürelerde 300 km kadar şarj etse yeter bana. Menzile çok takılmam o zaman. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
10-15 saniye yakıt pompalasan 300 km gidecek kadar yakıt alabiliyon mu abartmayın |
Örnek başkan. 1-2 dakika ile 300 km yapsa da yeter bana. 30 dakika ile 800km mi yoksa 2dakika ile 300km mi desen 2 dakika 300 km yi seçerim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
bence mi |