Şimdi Ara

Şanzıman yağından memnun kalmadım:(

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.385
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese iyi akşamlar.
    2008 model peugeot 207 manuel vites aracım var.
    bu akşam vites geçişlerim belki yumuşar diyerekten şanzıman yağını değiştirdim.
    castrol veya mobil'in 75W80 ini alacaktım bulamadım.yoktu .
    total in 75w80 ini aldım. pek memnun kalmadım. geri viteste özellikle bazen geçme yapmıyor debriyajı tekrar pompalıyorum.bazende geri vitese atarken garçlama yapıyor.ustaya gösterdim. dişli veya senkromeç tırnak ucu dahi kırık olsa lakır lakır ses yapar veya vitesten atar diyor.

    acaba mobil bulup alsaydım daha mı iyi olurdu yoksa sonuç değişmezmiydi?



  • Yağ markasından olacağını sanmam,hepsinin içeriği aynı.Yağ yeni değiştiğinden,viskozitesinden ötürü belki parçaları tam yağlama yapamıyordur.Biraz zaman tanıyın tabi boşalttığınız yağda farkl bir ı değer değilse.
  • Biraz beklemekte fayda var.
  • 207 için normal bir şey. Yani yağdan kaynaklı değil. 3. vites ve geri vites facia maalesef.
  • Hocam belirtmediğiniz için soruyorum, vites geçişlerinin sertliğini neden önce şanzıman yağına bağladınız. Baskının ayakları sertleşmiş ve tam ayırmıyorsa da aynı şekilde sertleşir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoMinicSS

    Hocam belirtmediğiniz için soruyorum, vites geçişlerinin sertliğini neden önce şanzıman yağına bağladınız. Baskının ayakları sertleşmiş ve tam ayırmıyorsa da aynı şekilde sertleşir.

    baskı balatayı ustalar kontrol etti. ustalar diyorum çünkü birkaç usta baktı.en az 5 heralde:)
    baskı balatam şükür iyi durumdaymış.
    hatta bir tanesi bana 20 000 km sonra gel o zaman belli olur dedi.şu an hiçbir sorunu yokmuş.
    aynı soruyu ben ustalara da sordum. baskı ayırmıyor olabilir mi diye. onlarda baskı ayırmıyor olsa diğer vitesler de de yapar ve araç gövdesi kalkışlarda titreme yapar dedi.
    benim sorunum geri vitesle alakalı. şimdi internette forumları geziyorum opel-ford-vw hepsinde aynı sorun.ve şunu söylüyorlar forumdakiler. rölanti düşecek,araç tam duracak,dişliler dönmesini tamamladıktan sonra yani 3-5 sn sonra yavaşça takın demişler. veya da önce 1'e veya 2. vitese takın sonra geriye takın demişler.

    ben ustaya geri vites dişlim kırık veya hasarlı olabilir mi diye sordum. ustam da bana geri vites dişlisi tırnak ucu dahi kırık olsa, uğultu veya lakırtı hatta vitesten atma yapar dedi. hatta geri viteste 4000 dd çıkıp sürdü. maşallahı var.

    bu yağ değişiminden sonra bazen geçmiyor debriyaj tazelemek durumunda kalıyorum, bazen geçiyor ama garçlama yapıyor bazense yağ gibi geçiyor.

    onun için içimde uhde kaldı acaba mobilin 75w80 ini koysam bunlar olurmuydu diye...aslında ikisi de 75w80 numaralı yağ....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabuda

    quote:

    Orijinalden alıntı: DoMinicSS

    Hocam belirtmediğiniz için soruyorum, vites geçişlerinin sertliğini neden önce şanzıman yağına bağladınız. Baskının ayakları sertleşmiş ve tam ayırmıyorsa da aynı şekilde sertleşir.

    baskı balatayı ustalar kontrol etti. ustalar diyorum çünkü birkaç usta baktı.en az 5 heralde:)
    baskı balatam şükür iyi durumdaymış.
    hatta bir tanesi bana 20 000 km sonra gel o zaman belli olur dedi.şu an hiçbir sorunu yokmuş.
    aynı soruyu ben ustalara da sordum. baskı ayırmıyor olabilir mi diye. onlarda baskı ayırmıyor olsa diğer vitesler de de yapar ve araç gövdesi kalkışlarda titreme yapar dedi.
    benim sorunum geri vitesle alakalı. şimdi internette forumları geziyorum opel-ford-vw hepsinde aynı sorun.ve şunu söylüyorlar forumdakiler. rölanti düşecek,araç tam duracak,dişliler dönmesini tamamladıktan sonra yani 3-5 sn sonra yavaşça takın demişler. veya da önce 1'e veya 2. vitese takın sonra geriye takın demişler.

    ben ustaya geri vites dişlim kırık veya hasarlı olabilir mi diye sordum. ustam da bana geri vites dişlisi tırnak ucu dahi kırık olsa, uğultu veya lakırtı hatta vitesten atma yapar dedi. hatta geri viteste 4000 dd çıkıp sürdü. maşallahı var.

    bu yağ değişiminden sonra bazen geçmiyor debriyaj tazelemek durumunda kalıyorum, bazen geçiyor ama garçlama yapıyor bazense yağ gibi geçiyor.

    onun için içimde uhde kaldı acaba mobilin 75w80 ini koysam bunlar olurmuydu diye...aslında ikisi de 75w80 numaralı yağ....

    Hocam aracınız zaten kemikli bir vites yapısına sahip. 1e 2ye geçmemesi geriye geçerken zorlaması da gayet normal aslında. Baskı ayaklarının durumunu sormamın sebebi ciddi bir şekilde zorluk yaptığını düşünmemdi. Geriye atarken önce 2 ye atmanız geri vitese çok daha rahat geçmesini sağlıcaktır onun dışında aracınız durmadan geriye takmamaya özen gösterin. 1 e rahat geçmemesi ise nerdeyse bütün araçlarda var senkromej dahi yok bazı araçlarda. Madem mekanik aksam problemi yok daha nazik kullanım ile devam etmekten başka yapacak birşeyde yoktur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoMinicSS

    quote:

    Orijinalden alıntı: sabuda

    quote:

    Orijinalden alıntı: DoMinicSS

    Hocam belirtmediğiniz için soruyorum, vites geçişlerinin sertliğini neden önce şanzıman yağına bağladınız. Baskının ayakları sertleşmiş ve tam ayırmıyorsa da aynı şekilde sertleşir.

    baskı balatayı ustalar kontrol etti. ustalar diyorum çünkü birkaç usta baktı.en az 5 heralde:)
    baskı balatam şükür iyi durumdaymış.
    hatta bir tanesi bana 20 000 km sonra gel o zaman belli olur dedi.şu an hiçbir sorunu yokmuş.
    aynı soruyu ben ustalara da sordum. baskı ayırmıyor olabilir mi diye. onlarda baskı ayırmıyor olsa diğer vitesler de de yapar ve araç gövdesi kalkışlarda titreme yapar dedi.
    benim sorunum geri vitesle alakalı. şimdi internette forumları geziyorum opel-ford-vw hepsinde aynı sorun.ve şunu söylüyorlar forumdakiler. rölanti düşecek,araç tam duracak,dişliler dönmesini tamamladıktan sonra yani 3-5 sn sonra yavaşça takın demişler. veya da önce 1'e veya 2. vitese takın sonra geriye takın demişler.

    ben ustaya geri vites dişlim kırık veya hasarlı olabilir mi diye sordum. ustam da bana geri vites dişlisi tırnak ucu dahi kırık olsa, uğultu veya lakırtı hatta vitesten atma yapar dedi. hatta geri viteste 4000 dd çıkıp sürdü. maşallahı var.

    bu yağ değişiminden sonra bazen geçmiyor debriyaj tazelemek durumunda kalıyorum, bazen geçiyor ama garçlama yapıyor bazense yağ gibi geçiyor.

    onun için içimde uhde kaldı acaba mobilin 75w80 ini koysam bunlar olurmuydu diye...aslında ikisi de 75w80 numaralı yağ....

    Hocam aracınız zaten kemikli bir vites yapısına sahip. 1e 2ye geçmemesi geriye geçerken zorlaması da gayet normal aslında. Baskı ayaklarının durumunu sormamın sebebi ciddi bir şekilde zorluk yaptığını düşünmemdi. Geriye atarken önce 2 ye atmanız geri vitese çok daha rahat geçmesini sağlıcaktır onun dışında aracınız durmadan geriye takmamaya özen gösterin. 1 e rahat geçmemesi ise nerdeyse bütün araçlarda var senkromej dahi yok bazı araçlarda. Madem mekanik aksam problemi yok daha nazik kullanım ile devam etmekten başka yapacak birşeyde yoktur.

    teşekkür ederim.
    dediğim gibi şükür Allaha ileri viteslere geçirmekte en ufak bir sorun yaşamıyorum.1-2-3-4-5 veya hız düşürüp 5-4-3-2-1 bunlarda sıkıntım yok.
    sadece geri vitese atarken bazen garçlama yapınca hep aklıma böyle giderse yakın zamanda şanzımanı indirir geri vites dişlisini yaptırıken hayal ediyorum.
    şimdi internetten total marka 75w80 ile mobilin 75w80 ninin teknik broşürlerini inceliyordum. vizikozite-akma-parlama-donma sıcaklıklarına pek bir fark yok gibi.değerler total de biraz daha iyi gibi sanki mobile göre.
    yorum yapan arkadaşlar biraz zaman gerek demişler dişilerin yağlanması için...zamana bıraktım artık




  • 2007 yılında başıma geldiği için TOTAL'in yağlarını pek güvenemiyorum.

    2 kamyon için toplu olarak 10 teneke yağ almıştım, hepsi de TOTAL'indi.

    Yağını TOTAL ile yeniledim ve 5.000 km'deyken araçlar düşük yağ basıncı uyarısı vermişti.
    Aynı gün içerisinde yağları iade edip SHELL'in yağını almıştım.

    TOTAL'in yağlarına güvenilmez.
  • sabuda S kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda da benzer bir sorun vardı. Vites topuzunun dip kısmını açıp sıvı gresle iyice yağlayın. Sorun falan kalmaz.

     Şanzıman yağından memnun kalmadım:(
  • Üst mesajda arkadaşın paylaştığı resimdeki gibi vites topuzu göbeğini yağlayın hatta mümkünse serviste vites yollarını ayarlasınlar.

    Bunun dışında yağa manuel şanzımanlar için üretilen bor katkıları katarsanız soğuk şanzımandaki ilk ve geri vitese geçiş, 1. ve 2. viteslerdeki uğultuyu epey önlemiş olursunuz, Peugeot ların manuelleri biraz sert kullanımlıdır ayrıca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Üst mesajda arkadaşın paylaştığı resimdeki gibi vites topuzu göbeğini yağlayın hatta mümkünse serviste vites yollarını ayarlasınlar.

    Bunun dışında yağa manuel şanzımanlar için üretilen bor katkıları katarsanız soğuk şanzımandaki ilk ve geri vitese geçiş, 1. ve 2. viteslerdeki uğultuyu epey önlemiş olursunuz, Peugeot ların manuelleri biraz sert kullanımlıdır ayrıca.


    Vites spiralleri yani halatlari, debriyaj ust ve alt merkezler 3 ay once orjinalleri ile degisti.ve bu is icin cebimden 500 tl yr yakin para cikti. Spiralden olacagini zannetmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vites halatlarını değiştirdikten sonra ayarını iyi yaptılarmı acaba, yetkili servise götürün bi ayar çeksinler, genellikle geri viteste senkromeç olmadığından bazı araçlarda zor geçme durumu olabilir, eğer ilk alındığından beri aynıysa altında birşey aramayın boşuna, değilse usta, ustacık demek ki ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Yağ markasından olacağını sanmam,hepsinin içeriği aynı.Yağ yeni değiştiğinden,viskozitesinden ötürü belki parçaları tam yağlama yapamıyordur.Biraz zaman tanıyın tabi boşalttığınız yağda farkl bir ı değer değilse.

    çıkan yağ eski ve kalınlaştıgı için şanzımanın hatalarını kapatıyordu yeni yağ daha elastik özellikte ve daha akışkan oldugu için şimdi bu sorunlar ortaya çıkmaya başlamış olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Yağ markasından olacağını sanmam,hepsinin içeriği aynı.Yağ yeni değiştiğinden,viskozitesinden ötürü belki parçaları tam yağlama yapamıyordur.Biraz zaman tanıyın tabi boşalttığınız yağda farkl bir ı değer değilse.

    çıkan yağ eski ve kalınlaştıgı için şanzımanın hatalarını kapatıyordu yeni yağ daha elastik özellikte ve daha akışkan oldugu için şimdi bu sorunlar ortaya çıkmaya başlamış olabilir

    Nerden degistirdim.inanin bin pisman oldum.
    Aklimda mobil in 75w80 yagi kaldi. Belki o yag,su an arabaya konulan total 75w80 den daha iyi gelecekti aracima....
    Total musteri hizmetlerine de mail attim dun aksam....bu sizin yag nasil bir yagdir,aracima koyduktan sonra geri vitese gecirirken bazen garclama yapiyor diye yazdim...cevap bile yazmadilar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sabuda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Yağ markasından olacağını sanmam,hepsinin içeriği aynı.Yağ yeni değiştiğinden,viskozitesinden ötürü belki parçaları tam yağlama yapamıyordur.Biraz zaman tanıyın tabi boşalttığınız yağda farkl bir ı değer değilse.

    çıkan yağ eski ve kalınlaştıgı için şanzımanın hatalarını kapatıyordu yeni yağ daha elastik özellikte ve daha akışkan oldugu için şimdi bu sorunlar ortaya çıkmaya başlamış olabilir

    Nerden degistirdim.inanin bin pisman oldum.
    Aklimda mobil in 75w80 yagi kaldi. Belki o yag,su an arabaya konulan total 75w80 den daha iyi gelecekti aracima....
    Total musteri hizmetlerine de mail attim dun aksam....bu sizin yag nasil bir yagdir,aracima koyduktan sonra geri vitese gecirirken bazen garclama yapiyor diye yazdim...cevap bile yazmadilar...

    neden öyle bişey düşünüyosunuz ikiside aynı kalınlıkta yağ ?
    ayrıca neden değiştirdiniz siz şanzımanın yağını




  • Usta zaten sanziman yagi cok da pahali bisey degil. Aklina takildiysa tekrar degistir. Cikan yagi evde kapilari kilitleri yaglamak icin kullanirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.