Şimdi Ara

motoru yeni yaptırdım ama yağ yakıyor gibi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
32.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar aracımın motoru ciddi oranda yağ yaktıgı için yaptırdım segmanlar yenilendi gömlek honlandı yataklar değişti subablar değişti yağ pompası değişti triger vs değişti

    Motorda ilk farkettigim şey yokuşlarda vitesle inerken ciddi oranda fark yaratması ayağımı frenden cekmezken şimdi neredeyse hiç frene basmadan inebiliyordum.
    Yanlız aracın subab iticilerini değiştirmediğimden dolayı ilk günden beri şıkırtılı çalışıyordu ve bu ses gittikçe artmaya başladı ve bir süre sonra araç rolantide çalışırken sanki triger kasnaklarının oralardan yaklasık 2-3 saniyede bir düzenli olarak ciddi bir şıkırdama sesi geliyor 1 saniye falan sürüyor sonra kesiliyor sonra tekrar 2-3 saniye sonra baslıyor 1 saniye sürüp kesiliyor gaza bastıgımda motor sesinden dolayı duyamıyorum belki gene devam ediyordur.

    Asın sorunsa motor hareket halindeyken veya bir kaç dakikalık dur kalklarda herhangi bir duman atmazken ne alakası varsa 15-20 dakikalık dur kalklardan sonra rolantide dahi resmen egzosdan duman fıskırtıyor.Heleki o sırada gaza bir yüklen etraf sis bombası atılmış gibi oluyor ve felaket yanık yağ kokusu oluyor.Aracın yağının full yapalı 4000km oldu ve bu süre içinde bir 4lt yağ daha koydum araca özellikle yukarıdaki duman atma olayı gerçekleşmeye başladıgında araç çok hızlı yağ tüketmeye başlıyor.

    Araç su anda 15000km civarında oldu motoru yaptıralı ve bu sorunlar özellikle 8000km'den beri var. Motorcuya sordum bu neyin nesidir diye subab iticilerini değiştirmemekle büyük hata yaptık onlardan dolayı yapıyor iyice bozulmuşlar iyi çalışmadıkları için motora subabların oradan yağ akıtıyor dedi değiştirisek sorun çözülür dedi.Sizin fikriniz nedir başınıza böyle birsey geldimi motor bu şekilde yağ yakarmı ve ben subab iticilerini değiştirisem bu sorun çözülür mü?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motoru Yeni Yapılan Arabalar Yağ Yakar mı?

    Motoru yeni yapılan araçlarda yağ yakma sorunu, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Rektifiye Edilmiş Motorlar ve Yağ Yakma

    Rektifiye edilmiş motorlarda, silindir duvarları veya piston segmanları düzgün bir şekilde yağlanmadığında yağ yakma meydana gelebilir. Bu, aşağıdaki gibi nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Uygun olmayan yağ seçimi
    • Yetersiz yağ basıncı
    • Silindir duvarlarında aşınma
    • Piston segmanlarının hasar görmesi

    Sıfır Motorlarda Yağ Yakma

    Yeni yapılmış motorlarda da, aşağıdaki nedenlerden dolayı yağ yakma görülebilir:

    • Motorun rodaj dönemi tamamlanmamış olabilir. Rodaj döneminde motor parçaları birbirine "alışır" ve bu süreçte az miktarda yağ yakımı normaldir.
    • Motor bileşenleri arasında uygun boşluklar bırakılmamış olabilir. Bu, yağın silindirlere sızmasına neden olabilir.
    • Motor montajı sırasında conta veya contalar düzgün bir şekilde takılmamış olabilir.

    Yağ Yakma Belirtileri

    Arabanızın motorunun yağ yaktığını aşağıdaki belirtilerden anlayabilirsiniz:

    • Egzozdan mavi veya beyaz duman çıkması
    • Yağ çubuğu kontrol edildiğinde yağ seviyesinin düşük olması
    • Motor performansında düşüş

    Motoru Yeni Yapılan Arabalarda Yağ Yakma Sorununun Giderilmesi

    Motoru yeni yapılan bir arabanın yağ yakma sorununu gidermek için şu adımları izleyebilirsiniz:

    • Uygun yağ türünü ve viskozitesini kullandığınızdan emin olun.
    • Yağ basıncını kontrol ettirin ve gerekirse ayarlayın.
    • Silindir duvarlarını ve piston segmanlarını inceleyin. Gerekirse onarın veya değiştirin.
    • Motor bileşenleri arasındaki boşlukları kontrol edin ve gerekirse ayarlayın.
    • Motor montajını kontrol edin ve conta veya contaların düzgün şekilde takıldığından emin olun.

    Motoru yeni yapılan bir arabada yağ yakma sorunu yaşıyorsanız, sorunun nedenini belirlemek ve uygun onarımları yapmak için derhal bir otomotiv teknisyenine başvurmalısınız. Erken teşhis ve tedavi, motorunuza daha fazla hasar gelmesini önlemeye yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sübap lastikleri değişti mi?
  • enjektörleri değiştinmi
  • Subab lastiklerinin değiştiğini sanmıyorum. Enjektörlere dokunulmadı araç zaten lpg'li benzin enjektörlerini çok yormuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elvis21 -- 17 Haziran 2013; 13:39:39 >
  • Aracın ne bilmiyorum ama benim yeni aldıgım dizel fiesta da da aynen anlattıgın sorun bar kırmızı ışıklarda beklerken ya da rolanide çalışırken gaza bas bahsettirin koku ve duman geliyor ... turbo enjektör heryere gittim halledemedim motor yaptırıp aynı senin durumunada düşmek istemiyorum ne yapacagımı bilmiyorum ... bu arada subbap lastiklerini ne kadar degiştiririz diyor ustan ?
  • Enjektörlerle alakası yok zaten. Enjektörler arızalı olsa fazla yakıttan motor boğulur stop eder. Süpap itecekleri olabilir. Motor suyunu kontrol edin. Yağ karışmış gibi geldiyse gözünüze silindir kapak contası da olabilir. Ancak buradan bakılınca süpap itecekleri ve süpap lastikleri gibi duruyor.
  • Bir de şu ihtimal var. Umarım olmaz.

    Silindir gömlekleri honlama sırasında bloktan sökülüp başka yere gittiyse tekrar takılırken bizim türk ustaların en büyük yanlışlarından biri gerçekleşmiş olabilir.

    Gömlek takılırken altta enteresan bir kısım vardır. Eğer o montaj düzgün yapılmazsa o kısımdan kaçak yapabilir. Fakat siz öncelikli olarak önce motor suyuna bi bakın. Olmadı zaten hali hazırda ses yapan süpap iteceklerini yaptırın. Halen daha devam ederse artık bilemiyorum. Genel kontrol şart olur.
  • süpap lastiklerinden hocam başka sorun olamaz. motorcu size değiştirelim dedi de siz mi değiştirmeyelim dediniz. eğer siz demişseniz ücret alır usta. açılmışken bence supapları falanda değiştirip alıştırsalardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomotorrte -- 31 Ekim 2013; 22:54:40 >
  • motor açıldıgı zaman ustanın size değiştirelim demesi lazımdı demediyse bu sizin değil ustanın sucudur. sonuç itibariyle sıfır motor demek fabrikadan çıkan sıfır hatasız tıkır tıkır çalışan motor demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bir de şu ihtimal var. Umarım olmaz.

    Silindir gömlekleri honlama sırasında bloktan sökülüp başka yere gittiyse tekrar takılırken bizim türk ustaların en büyük yanlışlarından biri gerçekleşmiş olabilir.

    Gömlek takılırken altta enteresan bir kısım vardır. Eğer o montaj düzgün yapılmazsa o kısımdan kaçak yapabilir. Fakat siz öncelikli olarak önce motor suyuna bi bakın. Olmadı zaten hali hazırda ses yapan süpap iteceklerini yaptırın. Halen daha devam ederse artık bilemiyorum. Genel kontrol şart olur.



    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS
    motor açıldıgı zaman ustanın size değiştirelim demesi lazımdı demediyse bu sizin değil ustanın sucudur. sonuç itibariyle sıfır motor demek fabrikadan çıkan sıfır hatasız tıkır tıkır çalışan motor demektir.


    Malesef aracın motoru ısındıkça iyice sis bombası gibi çalışmaya başladı. Bende yaptırdıgım yere götürdüm iticilerini değiştirelim ozaman dedim ne olur ne olmaz diye rektefiyeciyide çagırdım. Motor yarısı açıldı ve silindir ile gömlekler görünür hale geldi rektefiyeci baktı ve silindirin birinde çizikler oldugunu farkettik. Pistonlara takılan segmanlardan bazıları yukarıya ve aşagıya eğilerek bombe yapmışlar ve bu bombeliğin arasından yağ kaçırmaya başlamıs motor. Sorun segmanların çok sıkı takılmasıymış rektefiyeci tekrar aldı motoru ve gerekli işlemleri yaparak geri getirdi. Bu işlem için herhangi bir ücret vermedim. İticileride değiştirdim ve şu anda motorda herhangi bir sorun zaten iticilerden o kadar yağ yakmasına imkan yoktu.

    Yanlız kafama takılan ben aracı dik yokuşlardan aşagı inerken atıyorum 1. veya 2. vitese takıyordum ve 5000 devirlere kadar motor kompresörüyle frene pek basmadan asagı iniyordum. Motor kompresörünü bu kadar yükseltmemde segmanları eğmiş olabilirmi acaba diye aklımada gelmiyor degil. Neyse bundan sonra 3000 deviri geçirtmem zaten kompresör yaptırırken.




  • Konuya girerken bazı modellerde belli bir yağ yakma oluyor diyecektim ama sizinkisi baya bir yağ yakıyormuş. Kaça yaptırdınız bu arada öğrenebilirmiyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elvis21

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bir de şu ihtimal var. Umarım olmaz.

    Silindir gömlekleri honlama sırasında bloktan sökülüp başka yere gittiyse tekrar takılırken bizim türk ustaların en büyük yanlışlarından biri gerçekleşmiş olabilir.

    Gömlek takılırken altta enteresan bir kısım vardır. Eğer o montaj düzgün yapılmazsa o kısımdan kaçak yapabilir. Fakat siz öncelikli olarak önce motor suyuna bi bakın. Olmadı zaten hali hazırda ses yapan süpap iteceklerini yaptırın. Halen daha devam ederse artık bilemiyorum. Genel kontrol şart olur.



    quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS
    motor açıldıgı zaman ustanın size değiştirelim demesi lazımdı demediyse bu sizin değil ustanın sucudur. sonuç itibariyle sıfır motor demek fabrikadan çıkan sıfır hatasız tıkır tıkır çalışan motor demektir.


    Malesef aracın motoru ısındıkça iyice sis bombası gibi çalışmaya başladı. Bende yaptırdıgım yere götürdüm iticilerini değiştirelim ozaman dedim ne olur ne olmaz diye rektefiyeciyide çagırdım. Motor yarısı açıldı ve silindir ile gömlekler görünür hale geldi rektefiyeci baktı ve silindirin birinde çizikler oldugunu farkettik. Pistonlara takılan segmanlardan bazıları yukarıya ve aşagıya eğilerek bombe yapmışlar ve bu bombeliğin arasından yağ kaçırmaya başlamıs motor. Sorun segmanların çok sıkı takılmasıymış rektefiyeci tekrar aldı motoru ve gerekli işlemleri yaparak geri getirdi. Bu işlem için herhangi bir ücret vermedim. İticileride değiştirdim ve şu anda motorda herhangi bir sorun zaten iticilerden o kadar yağ yakmasına imkan yoktu.

    Yanlız kafama takılan ben aracı dik yokuşlardan aşagı inerken atıyorum 1. veya 2. vitese takıyordum ve 5000 devirlere kadar motor kompresörüyle frene pek basmadan asagı iniyordum. Motor kompresörünü bu kadar yükseltmemde segmanları eğmiş olabilirmi acaba diye aklımada gelmiyor degil. Neyse bundan sonra 3000 deviri geçirtmem zaten kompresör yaptırırken.

    Yüksek kompresyon segman eğmez ya takmayın kafanıza. Gereğinden sıkı takılmış her parça , çalışma sırasında eğilmeye, burulmaya mahkumdur. Malesef bizim ustalar tork anahtarı falan kullanmaz. Kullan dersen de senelerdir bu işi yapıyorum falan der. Kafasına göre sıkar. O yüzdendir ki rektefiye gören motorların 'çoğu' eskisi kadar iyi olamaz hiçbir zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Konuya girerken bazı modellerde belli bir yağ yakma oluyor diyecektim ama sizinkisi baya bir yağ yakıyormuş. Kaça yaptırdınız bu arada öğrenebilirmiyim ?

    aracta yeni olan parçalar: iticiler,subablar,subab gayıtları,segmanlar yataklar,contalar,baskı balata,su devirdaim pompası,yağ pompası ve dişlisi,triger seti, volan kayışı ve kasnakları,kalorifer peteği,akü,sol aks vb aklıma gelmeyen bir kaç şey daha var herhalde 4000tl'den fazla masraf yapmışımdır malesef bu araç bana hiç ugurlu gelmedi artık ileride kime satarsam onun işine yarayacak :)
  • Hocam walla çok para harcamışsınız, araç marka modeli ne acaba onu göremedim
  • Sizin motor rektefe işinde bir şeyler yanlış olmuş. Motoru rektefe olmuş bir Toyota kullanmıştım. Bildiğin saat gibiydi, 4 litre yağ koy, 4000 km sonra gram eksiltmezdi, o dereceydi yani. Kime yaptırdıysanız maalesef eksik bir şey yapmış...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Hocam walla çok para harcamışsınız, araç marka modeli ne acaba onu göremedim

    araç clio hb 2004 1.4 98 hp dynamique modeli fena araç degil açıkçası araçtan çok memnunum yol tutuşu çok iyi kaçısı 1.6'ları aratmıyor yakıtıda iyi ama sorun arabada değil bendeki şansızlıkta çoğu zamanda kendi hatam herkesi kendimiz gibi sanıyoruz tedbirsiz hareket ediyoruz sonra yiiyoruz kazığı Arabayı bana bir genç satmıştı arabada düğün davetiyeleri bile vardı param çıkışmadı ondan arabayı satıyorum dedi motorunda falan bildiğim bir sıkıntı yok dedi bizde sabunlama bir motorcuya götürdük verdik 10lira para baktırdık adam orta şeker motor dedi bende tamam işimi görür dedim aldım yağını suyunu değiştirdim bir baktım araba deli gibi yağ tüketiyor resmen 1000km 4lt yağ gidiyordu o denli yani lan ne oluyo dedim götürdüm aynı motorcuya dedim hani bu motor orta şekerdi bu ne hal böyle adam dedi abi motoru full katkı basmışlar o yüzden yağ yaktıgını anlayamadık daha öncede 2-3 kere böyle olay basımıza geldi dedi.Motorcu tanıdıkdı hemen ilişkiyi kestim başka motorcuya gittim koyun gibi arabaya yeni motor yaptırdım.

    Arkadaşlar size şiddetle çok kazık yemiş biri olarak tavsiyem. Arabayı satan adama arabanın durumu nasıl dediğiniz zaman kaçamak cevaplar veriyorsa yani abi araba iyi benim bildiğim birseyi yok serviste birsey çıkarsa bilemem gibi o adamdan uzak durun.Atıyorum Yok klimanın gazı bitik der arabayı alırsın bir götürürsün komple klima sistemi yaptırırsın 1000tl paran uçar gider.
    Satan adam arabasını tanır götür istediğin yere göster der. Adama açık açık ben servise götürücem para bayılıcam ona göre deyin. Bu arada adam eminse yetkile servise götürün 200-300 tl verip full kontrol yaptırın sanayi motorcuları bazen yanıltabiliyorlar. Sonra binlerce tl'niz çöpe gider.




  • hocam çok geçmiş olsun, malesefki Türkiye deki araç piyasasının %90 ı , masraf çıkartmaya yakın satılıktan oluşuyor. Ben geçen hafta alfa 156 aldım , şansıma aldığım kişi alfa romeo özel servisiydi bir tur attım araçla, iyi olduğunu anladım.Bu arada aynı sanayi sitesinde 3-4 tane çok yakın arkadaşım var onları tek tek arayıp ...... usta nasıldır diye sordum hepsinin referansları müthişti.aldığım kişi ekspertiz raporlarını verdi 1 haftalıktı baktım bir sıkıntı görmedim, aldım aracı üzerime. Şimdilik bir sıkıntı yok bir haftada 1000 km civarı yaptım, sorun çıksaydı çıkardı şimdiye kadar diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    hocam çok geçmiş olsun, malesefki Türkiye deki araç piyasasının %90 ı , masraf çıkartmaya yakın satılıktan oluşuyor. Ben geçen hafta alfa 156 aldım , şansıma aldığım kişi alfa romeo özel servisiydi bir tur attım araçla, iyi olduğunu anladım.Bu arada aynı sanayi sitesinde 3-4 tane çok yakın arkadaşım var onları tek tek arayıp ...... usta nasıldır diye sordum hepsinin referansları müthişti.aldığım kişi ekspertiz raporlarını verdi 1 haftalıktı baktım bir sıkıntı görmedim, aldım aracı üzerime. Şimdilik bir sıkıntı yok bir haftada 1000 km civarı yaptım, sorun çıksaydı çıkardı şimdiye kadar diye düşünüyorum.


    hayırlısı olsun alfa 156 güzel araçtır tasarımı performansı güzel ama yakıtı fazladır. Dikkatli ol genel itibariyel alfalar nazik araçlardır hatta bir araştırmada arabalar içinde en çok arıza çıkaran modelin alfa romeo oldugunu görmüştüm bendede alfa 145 vardı ondada sanayiden çıkmaz olmuştuk en sonunda iyisi kötüsüyle satmıştım.




  • Nazik araç olduğunun farkındayım o yüzden dikkatli kullanıyorum 156 ların kronik sorunu varyatör başkada bir şey yok diye bilyorum, 145 ler en sorunlu serileriydi diye biliyorum, hocam sizinde talihiniz hep sanayiden çıkmayan araçlardan yana olmuş üzüldüm gerçektende
  • MB-CLS kullanıcısına yanıt

    Meraba forumda dolaşırken gördüm konuya bi aciklik getirmek gerekirse blok üst kapak grank piston ve kolları rettefeciye gider orada ölçümler yapılır ve rektefemi liste çıkarır gerekli parçaları anlaşmalı olunan parcacidan temin eder ve motor toplanmak üzere motoru söken ystaya gönderir burada rektefecinin kesinlikle hata payı olamaz emme ve egzoz sübaplari contalari değişmiş olması gerekir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.