Şimdi Ara

Şarj cihazı pilin dolduğunu nasıl anlar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
3.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şimdi bende gp şarj aleti var. Bunda bi tane bilgilendirme led'i var doldururken kırmızı yanıyo pil dolunca da yeşil yanıyo ve dolum işlemi 5 saat sürüyo.. fakat benim anladığım alet pilin dolduğunu anlamıyo, adamlar bi sayaç koymuş 5 saat sonra led'i yeşil yakıyolar. ben dolduruduğum bi pili fişten çıkarıp hemen geri taktım ve bi türlü tekrar yeşil yanmadı anca 5 saat bekledikten sonra tekrar pili dolduruduğunu düşündü..

    şimdi bu cihazlar pilin gerçek anlamda dolduğunu nasıl anlayabilir. Şöyle bişey düşündüm: boş bi pil gelen akımı büyük bi açlıkla kabul edecek fazla bi direnç göstermiyecek fakat doldukça artık daha fazla şarj istemediğinden gelen akıma büyük bi direnç göstercek, bu direnci bi şekilde hesaplayarak dolduğunu anlayamazmıyız. Veya gerçekte bu iş nasıl yapılıyo bilen varsa merak ettim bayağı, bi de bu iş sayaç koymaktan daha mı zor ki adamlar böyle kullanışsız bi cihaz yapmış....







  • quote:

    Orjinalden alıntı: osmanyagan

    Şimdi bende gp şarj aleti var. Bunda bi tane bilgilendirme led'i var doldururken kırmızı yanıyo pil dolunca da yeşil yanıyo ve dolum işlemi 5 saat sürüyo.. fakat benim anladığım alet pilin dolduğunu anlamıyo, adamlar bi sayaç koymuş 5 saat sonra led'i yeşil yakıyolar. ben dolduruduğum bi pili fişten çıkarıp hemen geri taktım ve bi türlü tekrar yeşil yanmadı anca 5 saat bekledikten sonra tekrar pili dolduruduğunu düşündü..

    şimdi bu cihazlar pilin gerçek anlamda dolduğunu nasıl anlayabilir. Şöyle bişey düşündüm: boş bi pil gelen akımı büyük bi açlıkla kabul edecek fazla bi direnç göstermiyecek fakat doldukça artık daha fazla şarj istemediğinden gelen akıma büyük bi direnç göstercek, bu direnci bi şekilde hesaplayarak dolduğunu anlayamazmıyız. Veya gerçekte bu iş nasıl yapılıyo bilen varsa merak ettim bayağı, bi de bu iş sayaç koymaktan daha mı zor ki adamlar böyle kullanışsız bi cihaz yapmış....


    Benim bir yerden okuduum kadarıyla bunu tespit etmek için değişik teknikler var. Bunlardan bir Delta-V tekniği. Bu tekniğe göre pil doluma ulaştıktan sonra şarja devam edilirse pil 20 mv luk bir voltaj düşüşü meydan geliyor. Eğer bu düşüş 80 mv a ulaştığındaysa pil ısınmaya başlıyor. işte bu noktada şarj işlemi kesiliyor.
    Umarım yardımcı olabildim.




  • http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/680
    özetle, şarj teknikleri batarya tipine göre değişir fakat genel olarak batarya üzerinde akım, gerilim ve sıcaklık kontrolü yapılarak sonuca ulaşılır...
  • bence bir ptc kullanıp ısı yoluyla çok rahat hallolur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.